• Main Page / Головна
  • Newsline / СТРІЧКА НОВИН
  • Archive / АРХІВ
  • Contacts / Контакти
  • RSS feed
  • This online newspaper has been in publication since September 9, 2005
  • Податкові новини (ДПС у Дніпропетровській області) 17.01.2024
    2024-01-17 22:36:06

    До державного бюджету в 2023 році надійшло 783,6 млрд гривень

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
    За оперативними даними надходження (сальдо) до державного бюджету у січні – грудні 2023 року по платежах, що контролюються ДПС, становлять 783,6 млрд гривень.
    Надходження (сальдо) до загального фонду державного бюджету у 2023 році становили 740,1 млрд  грн. Показники розпису Міністерства фінансів України за доходами загального фонду державного бюджету виконано на 100,7 відсотка.
    Дякуємо платникам за фінансову підтримку держави!
    Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням

    https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/746151.html


    Про надання звітності про обсяги виробництва та/або обігу окремих видів продукції малими виробництвами виноробної продукції та малими виробництвами спиртових дистилятів

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/746311.html повідомила.
    Верховною Радою України прийнято закони України:
    від 29 червня 2023 року № 3193-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо спрощення умов виробництва дистилятів суб’єктами малого підприємництва», який набрав чинності з 23  листопада 2023 року;
    від 9 серпня 2023 року № 3303-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо розвитку виробництва виноробної продукції та спрощення господарської діяльності малих виробництв виноробної продукції», який набрав чинності з 03 вересня 2023 року.
    Відповідно до цих законів внесені зміни до статті 16 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального», згідно з якими встановлено, що:
    малі виробництва виноробної продукції, які отримали ліцензії на виробництво та/або оптову торгівлю алкогольними напоями без додавання спирту (винами виноградними, винами плодово-ягідними, напоями медовими) та/або експорт, імпорт зазначеної продукції, подають до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України, щорічний звіт про обсяги виробництва та/або обігу (у тому числі імпорту та експорту) алкогольних напоїв за формою, встановленою цим органом, не пізніше 20 числа місяця, наступного за звітним роком;
    малі виробництва дистилятів, які мають ліцензію на виробництво спиртових дистилятів, ліцензію на виробництво алкогольних напоїв та/або ліцензію на оптову та/або роздрібну торгівлю алкогольними напоями, подають до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України, щокварталу, не пізніше 20 числа місяця, наступного за звітним кварталом, звіт про обсяги виробництва та/або обігу (у тому числі експорту) алкогольних напоїв за формою, встановленою цим органом;
    суб'єкти господарювання (у тому числі іноземні суб'єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва), які мають ліцензії на виробництво та/або оптову торгівлю спиртом етиловим, спиртовими дистилятами, алкогольними напоями і тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та здійснюють таку діяльність та/або експорт, імпорт зазначеної продукції, подають до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати такі ліцензії, щомісяця, до 10 числа наступного місяця, звіт про обсяги виробництва та/або обігу (у тому числі імпорту та експорту) спирту, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, за формою, встановленою цим органом.
    Таким чином, запроваджено річну звітність – для малих виробництв виноробної продукції та квартальну звітність (у частині алкогольних напоїв) – для малих виробництв дистилятів, одночасно для малих виробництв дистилятів залишено щомісячну звітність про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спиртових дистилятів.
    На сьогодні наказом Міністерства фінансів України від 11 лютого 2016 року № 49 «Про затвердження форм звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення» затверджено, зокрема, форми звітів:
    № 1-РС «Звіт про обсяги виробництва та реалізації спирту»;
    № 2-РС «Звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв».
    З метою приведення у відповідність форм звітності про обсяги виробництва та обігу продукції, які подаються малими виробництвами спиртових дистилятів та малими виробництвами виноробної продукції, та порядків їх подання ДПС підготовлено відповідні проєкти нормативно-правових актів, які проходять узгодження відповідно до законодавства, тому до набуття чинності таких змін  суб’єкти господарювання можуть скористатися діючими формами звітності та подати їх у встановлені строки:
    звіт про обсяги виробництва та/або обігу (у тому числі імпорту та експорту) алкогольних напоїв, не пізніше 20 числа місяця, наступного за звітним роком за формою № 2-РС – малі виробництва виноробної продукції;
    звіт про обсяги виробництва та/або обігу (у тому числі експорту) алкогольних напоїв не пізніше 20 числа місяця, наступного за звітним кварталом за формою           № 2-РС – малі виробництва дистилятів;
    звіт про обсяги виробництва та/або обігу (у тому числі імпорту та експорту) спиртових дистилятів до 10 числа наступного місяця за формою № 1-РС –  суб’єкти господарювання, які мають ліцензії на виробництво та/або оптову торгівлю спиртовими дистилятами та здійснюють таку діяльність та/або експорт, імпорт зазначеної продукції,  у тому числі малі виробництва дистилятів.


    Трансфертне ціноутворення: триває розроблення ІТ-системи «Big data» для Державної податкової служби

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що ДПС України повідомила.
    У рамках Проєкту EU4PFM для Державної податкової служби України продовжується створення ІТ-рішення «Автоматизована система роботи з великими масивами даних для проведення аналізу ризиків із трансфертного ціноутворення». Це рішення входить до числа заходів, зазначених у Національній стратегії доходів до 2030 року.
    Основною метою проєкту є автоматизація процедур податкового контролю за встановленням відповідності умов контрольованих операцій принципу «витягнутої руки».
    На сьогодні у повному обсязі та вчасно завершено два етапи:
    - Ініціалізація та підготовка технічних специфікацій усіх функціональних модулів. Вимоги технічної специфікації до комплексної системи захисту інформації.
    - Детальний аналіз та проєктування всіх функціональних модулів. Розробка проєктно-експлуатаційної документації до комплексної системи захисту інформації.
    Попереду ще декілька етапів створення системи, після чого вона буде введена в промислову експлуатацію.
    EU4PFM продовжує підтримувати ДПС у впровадженні новітніх європейських підходів та ІТ-технологій у свою діяльність.
    Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням

    https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/746408.html


    Частина чистого прибутку: у 2023 році держбюджет отримав від платників Дніпропетровщини понад 40,5 млн гривень

    У січні – грудні 2023 рок до загального фонду державного бюджету від платників Дніпропетровщини надійшло понад 40,5 млн грн частини чистого прибутку. Порівняно з 2022 роком надходження виросли на понад 26,6 млн грн, або на 191,7 відсотків.
    Нагадуємо, що  згідно з пунктами 49.18, 49.19 статті 49 глави 2 розділу ІІ Податкового кодексу України податковим (звітним) періодом для платників дивідендів, нарахованих на державну частку, є календарний рік, для платників частини чистого прибутку (доходу) – календарний квартал, півріччя, три квартали, рік.
    З метою забезпечення декларування частини чистого прибутку (доходу) та дивідендів на державну частку, Розрахунок частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку (далі – Розрахунок) за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 04.07.2023 № 366 «Про внесення змін до форми Розрахунку частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 20 липня 2023 року за № 1226/40282 (зі змінами), має подаватись за підсумками 2023 року у терміни, встановлені Кодексом. При цьому платники дивідендів на державну частку можуть подавати уточнюючий Розрахунок за новою формою з 01.01.2024.


    Платники Дніпропетровщини протягом минулого року забезпечили до місцевих бюджетів надходження з плати за землю на понад 6,4 млрд гривень

    Протягом 2023 року до місцевих бюджетів Дніпропетровщини від платників надійшло понад 6,4 млрд грн плати за землю, що на понад 1,1 млрд грн, або на 22 відс. більше ніж у січні – грудні 2022 року. Про це повідомила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Наталя Федаш.
    Наталя Федаш подякувала платникам за сумлінне наповнення бюджетів та звернула увагу, що 30.01.2024 – останній день сплати земельного податку та/або орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) за грудень 2023 року.


    Як оподатковується операція з реінвестиції нерезидентом дивідендів до статутного капіталу резидента Дія Сіті – платника податку на прибуток на особливих умовах?

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
    Операція з реінвестиції нерезидентом дивідендів до статутного капіталу резидента Дія Сіті – платника податку на прибуток на особливих умовах  оподатковується таким чином:
    - податок з доходів нерезидента (податок на репатріацію) – відповідний відсоток від суми дивідендів, нарахованих на користь нерезидента, по яким відбувається зарахування зустрічних вимог щодо їх інвестування до статутного капіталу юридичної особи резидента;
    - податок на операції резидента Дія Сіті – платника на особливих умовах (ПнВК) – за ставкою 9 % від суми дивідендів, нарахованих на користь нерезидента, по яким відбувається зарахування зустрічних вимог щодо їх інвестування до статутного капіталу юридичної особи резидента за вирахуванням сплаченого податку на репатріацію.


    В якому розмірі здійснюється коригування фінансового результату до оподаткування, якщо встановлено невідповідність принципу «витягнутої руки»?

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
    1) Обов'язок коригування фінансового результату до оподаткування на суму 30 відсотків вартості товарів, у т. ч. необоротних активів, робіт та послуг придбаних (реалізованих) в операціях, які не є контрольованими покладено на платника (п.п. 140.5.4 та 140.5.5 1 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)).
    2) Коригування не проводиться, якщо платник підтвердив суми доходів (витрат) за цінами, визначеними за принципом «витягнутої руки», відповідно до п. 39 ПКУ.
    3) Якщо ціна не відповідає принципу «витягнутої руки» при:
    - придбанні – є вищою, то коригування здійснюється на розмір різниці між вартістю придбання та вартістю за принципом «витягнутої руки»;
    - реалізації – є нижчою, то коригування здійснюється на розмір різниці між вартістю за принципом «витягнутої руки» та вартістю реалізації
    4) Розрахунок податкових зобов'язань проводиться відповідно до ціни (рентабельності), яка (який) дорівнює медіані діапазону (крім випадків проведення самостійного коригування згідно з п.п. 39.5.4 ПКУ).
    5) Самостійне коригування: максимальне значення при придбанні та мінімальне значення при реалізації. За результатами перевірки відповідне коригування здійснюється до медіани діапазону цін (рентабельності).
    Більше про застосування норм пунктів 140.5.4 та 140.5.5 прим.1 ПКУ – на вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/onlayn-navchannya/podatok-na-pributok-pidpriemstv/711696.html та в Узагальнюючій податковій консультації, затвердженій наказом Міністерства фінансів України від 14.05.2021 № 266 «Про затвердження Узагальнюючої податкової консультації щодо застосування окремих положень статті 39 Податкового кодексу України, у тому числі під час коригування фінансового результату до оподаткування на підставі підпунктів 140.5.4, 140.5.5 прим.1 та 140.5.6 пункту 140.5 статті 140 цього Кодексу».


    Чи існують обмеження щодо здійснення видів діяльності ФОП на загальній системі оподаткування?

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що відповідно до ст. 42 Господарського кодексу України від 16 січня 2003 року № 436-IV із змінами та доповненнями підприємництво – це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб’єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.
    Згідно із ст. 42 Конституції України від 28 червня 1996 року № 254к/96-ВР із змінами та доповненнями кожен має право на підприємницьку діяльність, яка не заборонена законом.
    Перелік видів діяльності, які не має право здійснювати фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування визначений у ст. 4 Закону України від 07 лютого 1991 року № 698-ХІІ «Про підприємництво» із змінами та доповненнями.


    До уваги платників, які скористалися правом не нараховувати, не обчислювати та не сплачувати єдиний внесок!

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п. 9 прим. 19 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464) тимчасово, з 01 березня 2022 року до припинення або скасування воєнного стану в Україні та протягом дванадцяти місяців після припинення або скасування воєнного стану, фізичні особи – підприємці, у тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування (крім електронних резидентів (e-резидентів), особи, які провадять незалежну професійну діяльність, члени фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах, мають право не нараховувати, не обчислювати та не сплачувати єдиний внесок за себе. При цьому положення абзацу другого п. 2 частини першої ст. 7 Закону № 2464 щодо таких періодів для таких осіб не застосовується. При цьому такими особами розрахунок єдиного внеску у складі податкової декларації не заповнюється за період, в якому відповідно до абзацу першого цього пункту єдиний внесок не нараховувався, не обчислювався та не сплачувався.
    Враховуючи зазначене, такі платники мають право не подавати розрахунок єдиного внеску у складі податкової декларації за період, в якому відповідно до абзацу першого п. 9 прим. 19 розд. VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2464 єдиний внесок не нараховувався, не обчислювався та не сплачувався.
    Проте до платників єдиного внеску, зазначених вище, які обчислять і нарахують єдиний внесок та подадуть до контролюючого органу звітність, що містить інформацію щодо сум нарахованого єдиного внеску, та при цьому не сплатять самостійно визначені зобов’язання, з 01.08.2023 контролюючим органом застосовуються заходи впливу та стягнення, визначені частиною одинадцятою ст. 25 Закону № 2464.


    Які граничні строки реєстрації ПН/РК до ПН в ЄРПН протягом дії воєнного стану в Україні?

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що  відповідно до п. 89 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків:
    - для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, – до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
    - для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, – до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
    - для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача – платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, – протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).


    Граничні строки подання податкової декларації про майновий стан і доходи

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що з початку 2024 року стартувала кампанія декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2023 року.
    Граничні строки подання податкової декларації про майновий стан і доходи:
    - фізичні особи – підприємці (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування), фізичні особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність,  та громадяни – до 01 травня року, наступного за звітним;
    Якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем (п. 49.20 ст. 49 Податкового кодексу України (далі – Кодекс)).
    Важливо! За умови якщо у платника податку на доходи фізичних осіб відсутні підтверджуючі документи щодо суми отриманого ним доходу з іноземних джерел і суми сплаченого ним податку в іноземній юрисдикції, оформлені згідно зі ст. 13 Кодексу, то відповідно до п. п. 170.11.2 п. 170.11 ст. 170 Кодексу такий платник зобов’язаний подати до контролюючого органу за своєю податковою адресою заяву про перенесення строку подання податкової декларації до 31 грудня року, наступного за звітним.
    - фізичні особи – підприємці (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування) у разі припинення підприємницької діяльності – протягом 20 календарних днів місяця наступного за календарним місяцем, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця за її рішенням.
    Важливо! У разі проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця за її рішенням останнім базовим податковим (звітним) періодом є період з дня, наступного за днем закінчення попереднього базового податкового (звітного) періоду до останнього дня календарного місяця, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності.
    - резиденти, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, – не пізніше 60 календарних днів, що передують виїзду;
    - фізичні особи, у яких є право на податкову знижку, – до 31 грудня (включно) року, наступного за звітним.

    e-finance.com.ua

    Увага!!! При передруку матеріалів з E-FINANCE.COM.UA активне посилання (не закрите в теги noindex або nofollow, а саме відкрите!!!) на портал "Фінансові новини E-FINANCE.COM.UA" обов'язкове.

    WARNING! When reprinting materials from E-FINANCE.COM.UA, it is mandatory to include an active link (not closed in noindex or nofollow tags) to the portal "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" that remains open.

    WARNUNG!!! Beim Nachdruck von Materialien von E-FINANCE.COM.UA ist ein aktiver Link (nicht geschlossen in Noindex- oder Nofollow-Tags, sondern offen!!!) zum Portal „Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA“ obligatorisch.

    OSTRZEZENIE!!! Podczas przedrukowywania materialow z E-FINANCE.COM.UA, aktywny link (nie zamkniety w tagach noindex lub nofollow, ale raczej otwarty!!!) do portalu "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" jest obowiazkowy.

    Внимание!!! При перепечатке материалов с E-FINANCE.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Финансовые новости E-FINANCE.COM.UA" обязательна.

    E-FINANCE.COM.UA
    E-mail: info@e-finance.com.ua

    © E-FINANCE.COM.UA. Усі права захищені. При використанні інформації в електронному вигляді активне посилання на e-finance.com.ua є обов'язковим. Думки авторів можуть збігатися з позицією редакції. За зміст реклами відповідальність несе рекламодавець. Права на інформацію належать e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Alle Rechte vorbehalten.
    Bei der Nutzung von Informationen in elektronischer Form ist ein aktiver Hyperlink zu e-finance.com.ua erforderlich. Die Meinungen der Autoren stimmen möglicherweise nicht mit der redaktionellen Haltung überein. Für den Inhalt der Anzeigen ist der Werbetreibende verantwortlich. Die Informationsrechte liegen bei e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. All rights reserved.
    When utilizing information in electronic format, an active hyperlink to e-finance.com.ua is required. The opinions of the authors may not align with the editorial stance. The advertiser is responsible for the content of advertisements. Information rights belong to e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Podczas korzystania z informacji w formacie elektronicznym wymagane jest aktywne hiperłącze do e-finance.com.ua. Opinie autorów mogą nie pokrywać się ze stanowiskiem redakcji. Za treść ogłoszeń odpowiada reklamodawca. Prawa informacyjne należą do e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Все права защищены.
    При использовании информации в электронном формате активная гиперссылка на e-finance.com.ua обязательна. Мнения авторов могут не совпадать с позицией редакции. Рекламодатель несет ответственность за содержание рекламных объявлений. Права на информацию принадлежат e-finance.com.ua.