• Main Page / Головна
  • Newsline / СТРІЧКА НОВИН
  • Archive / АРХІВ
  • Contacts / Контакти
  • RSS feed
  • This online newspaper has been in publication since September 9, 2005
  • Податкові новини (ДПС у Дніпропетровській області) 22.01.2024
    2024-01-22 22:54:37

    До уваги платників плати за землю
    та платників єдиного податку четвертої групи!


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
    Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру листом від 12.01.2024 № 6-28-0.222-600/2-24 поінформувала ДПС про щорічну індексацію нормативної грошової оцінки земель за 2023 рік.
    Так, значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель за 2023 рік становить 1,051, який необхідно застосовувати для обчислення плати за землю та єдиного податку (четверта група) під час складання податкової звітності на 2024 рік.
    Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель (пункт 289.2 статті 289 Податкового кодексу України).
    Звертаємо увагу, що на відміну від звітних податкових періодів за 2022 та 2023 роки у 2024 році коефіцієнт індексації застосовується до всіх категорій земель.
    Крім того, Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру повідомила, що витяги про нормативну грошову оцінку, які були сформовані автоматично програмним забезпеченням Державного земельного кадастру в період з 01 січня до 15 січня 2024 року, не містять коефіцієнту індексації за 2023 рік, тому значення нормативної грошової оцінки земель, зазначене в таких витягах, потребує перерахунку із застосуванням коефіцієнта за 2023 рік. Тобто визначене значення у таких витягах необхідно помножити на коефіцієнт 1,051.
    Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням


    https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/747641.html

     


    Здійснюєте розрахункові операції - застосовуйте РРО/ПРРО!


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області наголошує, що всі платники податків зобов’язані дотримуватися вимог діючого законодавства, у тому числі щодо проведення розрахунків у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.
    Так, суб’єкти господарювання (далі – СГ), які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу ПРРО зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій.
    Звертаємо увагу, що чинним законодавством  платникам єдиного податку першої групи надано право у разі здійснення розрахункових операцій не застосовувати РРО/ПРРО.
    Нагадуємо, що СГ – платники єдиного податку першої групи – це фізичні особи – підприємці (далі – ФОП), які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню і обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 167 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня податкового (звітного) року.
    Отже, однією з умов для проведення розрахунків платниками єдиного податку першої групи без використання РРО/ПРРО є здійснення виключно роздрібного продажу товарів саме з торговельних місць на ринках, що підтверджується документально (наприклад, договором).
    Таким чином, усі СГ (крім ФОПів – платників єдиного податку першої групи) у разі здійснення розрахункових операцій зобов’язані проводити такі операції через РРО/ПРРО з фіскальним режимом роботи на повну суму проданих товарів (наданих послуг) з видачею відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання цих розрахункових операцій.
    Проводите розрахункові операції – застосовуйте РРО/ПРРО з дотриманням вимог діючого законодавства!

     


    Дніпропетровщина: ветерани підсумували роботу за 2023 рік


    Минув 2023 рік – другий рік повномасштабного вторгнення росії в Україну, рік випробувань та викликів.
    Ми вистояли, стали ще сильнішими та витривалішими.
    І кожен на своєму місці, своєю працею та наполегливістю наближає Перемогу.
    Не стоять осторонь і ветерани податкової служби.
    Незважаючи на складний та надзвичайно важкий період для нашої держави і кожного з нас Громадська організація «Місцевий осередок громадської організації «Всеукраїнська Асоціація ветеранів Державної податкової служби України» Дніпропетровської області (далі Місцевий осередок ветеранів), яку очолює Безугла Марія, працює.
    Підведені підсумки роботи Місцевого осередку ветеранів Дніпропетровщини.
    У центрі його уваги впродовж усього року знаходились пенсіонери та ветерани податкової служби. Матеріальна допомога на лікування та оздоровлення, вітання з ювілеями, Днем податківця України та Днем вшанування пенсіонерів і ветеранів державної податкової служби України – це реальний прояв піклування та підтримки ветеранів податкової служби.
    Ветеранський осередок Дніпропетровської області також допомагає українській армії, яка бореться за мир, за життя, за державну та національну незалежність, свободу для нашої країни. Місцевим осередком ветеранів для Збройних Сил України перераховані кошти, члени осередку долучаються до роботи з плетіння маскувальних сіток для захисників.
    Підтримувати та допомагати один одному, бути в єдності, бути згуртованими – це впевнений шлях до Перемоги. З початку війни мільйони українців допомагають один одному. Місцевим осередком ветеранів Дніпропетровщини надана допомога постраждалим на придбання питної води у м. Покрові після підриву Каховській ГЕС.
    Війна не перекреслює все життя, воно продовжується. З метою реалізації захисту прав та підтримки законних інтересів ветеранів державної податкової служби, збереження i примноження кращих традицій, що склалися в органах ДПС, у грудні 2023 року підписана Угода про співпрацю та взаємодію між Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області і Громадською організацією «Місцевий осередок громадської організації «Всеукраїнська Асоціація ветеранів Державної податкової служби України» Дніпропетровської області.
    Тож, працюємо далі!

     


    Свідоме декларування


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома, що з 01.01.2024 діє кампанія декларування доходів, отриманих фізичними особами у 2023 році.
    На субсайті «Головне управління ДПС у Дніпропетровській області» за посиланням https://dp.tax.gov.ua/media-ark/videogalereya/intervyu-ta-publichni-zayavi/10250.html можливо переглянути відео за зазначеною тематикою.

     

    Єдиний податок: понад 4,7 млрд грн – внесок до
    міцевих бюджетів від платників Дніпропетовщини


    Протягом 2023 року до місцевих бюджетів Дніпропетровщини від платників єдиного податку надійшло понад 4,7 млрд гривень. Як зазначила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Наталя Федаш, надходження збільшились у порівнянні з 2022 роком майже на 835,0 млн грн, або на 21,5 відсотки.
    Очільниця податкової служи Дніпропетровщини висловила вдячність платникам за сумлінну сплату податків та нагадала, що у разі здійснення розрахункових операцій, суб’єкти господарювання, яі знаходяться на спрощеній системі оподаткування (крім платників єдиного податку першої групи), зобов’язані застосовувати зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО або зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу ПРРО.

     


    Про коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель у розрізі років


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі – Кодекс) нормативна грошова оцінка земель є базою оподаткування для плати за землю (ст. 271 Кодексу) та для єдиного податку четвертої групи (ст. 291 прим.1 Кодексу).
    На відміну від звітних періодів за 2022 та 2023 роки у 2024 році коефіцієнт індексації засосовується до всіх категорій земель.
    Значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель за 2023 рік становить 1,051.
    Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель (п. 289.2 ст. 289 Кодексу).
    Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель у розрізі років становить:
    1996 рік – 1,703; 1997 рік – 1,059; 1998 рік – 1,006; 1999 рік – 1,127;     2000 рік – 1,182; 2001 рік – 1,02; 2005 рік – 1,035; 2007 рік – 1,028; 2008 рік – 1,152; 2009 рік – 1,059; 2010 рік – 1,0; 2011 рік – 1,0; 2012 рік – 1,0; 2013 рік – 1,0; 2014 рік – 1,249; 2015 рік – 1,433 (крім сільськогосподарських угідь) i 1,2 (для сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги); 2016 рік – 1,0 (для сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги) та 1,06 (для земель несільськогосподарського призначення); 2017 рік – 1,0; 2018 рік — 1,0;        2019 рік – 1,0; 2020 рік – 1,0; 2021 рік – 1,0 (для сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги) та 1,1 (для земель несільськогосподарського призначення); 2022 рік – 1,0 (для сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги) та 1,15 (для земель i земельних ділянок (крім сільськогосподарських угідь)).
    Індексація нормативної грошової оцінки земель за 2002, 2003, 2004 та 2006 роки не здійснювалася.


    Майже 230 млн грн рентної плати спрямували до держбюджету
    платники Дніпропетровщини за спеціальне використання води

    У січні – грудні 2023 року від платників Дніпропетровської області до загального фонду державного бюджету за спеціальне використання води надійшло майже 230,0 млн гривень. Порівняно з січнем – груднем 2022 року надходження виросли на понад 14,8 млн грн, або майже на 7 відсотків.
    Нагадуємо, що відповідно до п.п. 255.11.15 п. 255.11 ст. 255 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) за відсутності у водокористувача дозволу на спеціальне водокористування із встановленими в ньому лімітами використання води рентна плата справляється за весь обсяг використаної води, що підлягає оплаті як за понадлімітне використання.
    За понадлімітне використання води рентна плата обчислюється за кожним джерелом водопостачання окремо згідно з установленими ставками рентної плати та коефіцієнтами (п.п. 255.11.14 п. 255.11 ст. 255 ПКУ).
    У разі перевищення водокористувачами встановленого річного ліміту використання води рентна плата обчислюється і сплачується у п’ятикратному розмірі виходячи з фактичних обсягів використаної води понад встановлений ліміт використання води, ставок рентної плати та коефіцієнтів (п.п. 255.11.13 п. 255.11 ст. 255 ПКУ).

     

    Роботодавці зобов’язані неухильно дотримуватись
    чинного законодавства з питань оплати праці


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов'язковою на всій території України для підприємств усіх форм власності і господарювання та фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників, за будь-якою системою оплати праці. Розмір заробітної плати працівника за повністю виконану місячну (годинну) норму праці не може бути нижчим за розмір мінімальної заробітної плати (ст.ст. 3–3 прим.1 Закону України від 24.03.1995 № 108/95-ВР «Про оплату праці», далі – Закон № 108).
    Згідно з Бюджетним кодексом України розмір мінімальної заробітної плати визначається Законом про Державний бюджет України на відповідний рік.
    Законом України про Державний бюджет України на 2023 рік встановлена мінімальна заробітна плата з 1 січня 2023 року у розмірі 6 700 гривень.
    Відповідно до ст.ст. 35–36 Закону № 108, контроль за додержанням законодавства про оплату праці здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю та податкові органи. Податкові органи мають право на проведення перевірки без попереднього попередження платника у випадках, передбачених законодавством. За порушення законодавства про оплату праці винні особи притягаються до дисциплінарної, матеріальної, адміністративної та кримінальної відповідальності згідно з законодавством.
    Згідно з пп. 54–54 прим.5 п. 4 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року № 96 «Про затвердження Положення про Державну службу України з питань праці», Державна служба України з питань праці відповідно до покладених на неї завдань проводить моніторинг у сфері оплати праці в частині своєчасної і не нижче визначеного державою мінімального розміру оплати праці та накладає у випадках, передбачених законом, штрафи за порушення законодавства, невиконання вимог посадових осіб Державної служби України з питань праці.
    Відповідно до ст. 265 Кодексу законів про працю України, посадові особи органів державної влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, винні у порушенні законодавства про працю, несуть відповідальність згідно з чинним законодавством.
    Юридичні та фізичні особи – підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляді штрафу, зокрема,  в разі недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці – у двократному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, стосовно якого скоєно порушення.
    Додатково повідомляємо, що відповідно до ст. 24 Закону України від 09.07.2003 № 1058-IV «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» (далі – Закон № 1058), страховий стаж – період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.
    Страховий стаж обчислюється в місяцях. Неповний місяць роботи, якщо застрахована особа підлягала загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню або брала добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, зараховується до страхового стажу як повний місяць за умови, що сума сплачених за цей місяць страхових внесків з урахуванням сум страхових внесків, сплачених виходячи з мінімальної заробітної плати, є не меншою, ніж мінімальний страховий внесок (частина третя ст. 24 Закону № 1058).
    Таким чином, через несплату або неповну сплату єдиного соціального внеску наймані працівники втрачають страховий стаж та можливість одержання достойної пенсії за віком, по інвалідності, в зв'язку з втратою годувальника та в інших випадках, передбачених законодавством.
    Оскільки мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов’язковою на всій території України для підприємств усіх форм власності і господарювання, то працедавці повинні неухильно дотримуватись чинного законодавства з питань оплати праці.

     


    Платник має право пройти звірку даних
    у разі незгоди з визначеним контролюючим органом МПЗ


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
    Згідно з п.п. 170.14.6 п. 170.14 ст. 170 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) у разі незгоди платника податку на доходи фізичних осіб (податок) з визначеним контролюючим органом загальним мінімальним податковим зобов'язанням та/або розрахованою у відповідному податковому повідомленні-рішенні сумою річного податкового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб такий платник податку має право у порядку, встановленому статтею 42 цього Кодексу, протягом 30 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення звернутися до контролюючого органу для проведення звірки даних, використаних для розрахунку суми податку на доходи фізичних осіб, з наданням підтвердних документів, зокрема щодо:
    - земельних ділянок, що знаходяться у платника податку у власності та/або постійному користуванні або в оренді (суборенді, емфітевзисі), їх нормативної грошової оцінки та площі;
    - суми доходу, отриманого від реалізації власної сільськогосподарської продукції;
    - суми сплачених податків, зборів, платежів.
    У разі подання платником податку до контролюючого органу правовстановлюючих документів на земельні ділянки або договорів про передачу в оренду, емфітевзис або інше користування земельних ділянок, укладених та зареєстрованих відповідно до законодавства, відомості про які відсутні у базах даних інформаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, обчислення мінімального податкового зобов'язання здійснюється на підставі поданих платником податку відомостей до отримання контролюючим органом інформації від відповідних органів про власність/користування або перехід права власності/користування на такі земельні ділянки.
    Якщо за результатами звірки виявлено розбіжності між даними контролюючого органу та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, контролюючий орган протягом 10 днів, наступних за днем завершення звірки, зобов'язаний скасувати (відкликати) таке податкове повідомлення-рішення та у разі потреби надіслати (вручити) платнику податку нове податкове повідомлення-рішення разом з детальним розрахунком суми податку, складене з урахуванням результатів проведеної звірки.

     


    До уваги платників єдиного податку четвертої групи!


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що платники єдиного податку четвертої групи самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 01 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням платника податку та місцем розташування земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік (п.п. 295.9.2 п. 295.9 ст. 295 ПКУ).
    Сплачують податок щоквартально протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, у таких розмірах:
    у I кварталі – 10 відсотків;
    у II кварталі – 10 відсотків;
    у III кварталі –50 відсотків;
    у IV кварталі – 30 відсотків (п.п. 295.9.2 п. 295.9 ст. 295 ПКУ).
    Враховуючи зазначене, якщо підприємство – платник єдиного податку четвертої групи знаходиться на території активних бойових дій, то у разі подання уточнюючого розрахунку за 2022 рік для розрахунку єдиного податку за січень – лютий 2022 року необхідно всю річну суму єдиного податку поділити на 12 місяців та помножити на 2 місяці.

     


    Критерії перебування на другій групі єдиного податку для ФОПів


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що Податковим кодексом України (далі – ПКУ) встановлені критерії перебування ФОПів на другій групі єдиного податку, а саме:
    1. Граничний обсяг доходу – 834 розмірів мінімальної заробітної плати (МЗП), встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.
    2. Кількість найманих працівників – не більше 10 осіб.
    3. Види діяльності:
    • виробництво та продаж товарів;
    • діяльність у сфері ресторанного господарства;
    • надання послуг лише населенню та платникам єдиного податку (ФОПам та юридичнимм особам – платникам єдиного податку). Обмеження видів економічної діяльності встановлені п. 291.5 ст. 295 ПКУ.
    5. Звітний (податковий) період дорівнює календарному року (абзац 1 п. 294.1 ст. 294 ПКУ).
    5. Ставка єдиного податку не більше 20 % розміру МЗП, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року
    6. Сплата єдиного податку здійснюється не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця або авансовий внесок за весь звітний період;
    7. Звітність, яку подають платники єдиного податку другої групи:
    • Податкова декларація платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця (далі – Декларація);
    •Додаток 1 до Декларації «Відомості про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску»:
     - подається та заповнюються ФОПами – платниками єдиного податку другої групи, відповідно до п. 296.2 ст. 296 ПКУ та які, є платниками єдиного внеску відповідно до п. 4 частини 1 ст. 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»;
    - не подається та не заповнюється зазначеними платниками, за умови дотримання ними вимог, визначених частинами 4 та 6 ст. 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», що дають право на звільнення таких осіб від сплати за себе єдиного внеску. Такі особи можуть подавати Додаток 1 виключно за умови їх добровільної участі у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування;
    • Додаток 2 до Декларації «Розрахунок загального мінімального податкового зобов'язання за податковий (звітний) рік» – подається платниками єдиного податку другої групи – власниками, орендарями, користувачами на інших умовах (в тому числі на умовах емфітевзису) земельних ділянок, віднесених до сільськогосподарських угідь (п. 297 прим.1.1 ст 297 прим.1 ПКУ).
    Довідково: Декларація і додатки затверджені наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 № 578 «Про затвердження форм податкових декларацій платника єдиного податку», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 07.07.2015 за № 799/27244), із змінами.
    Звітність подається протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.

     


    До уваги платників ПДВ!


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу платників ПДВ, що з 08 липня 2023 року діє механізм адміністративного оскарження рішень комісій регіонального рівня щодо неврахування таблиць даних та відповідності платника податку критеріям ризиковості.
    Так, платник ПДВ має подати скаргу протягом 10 робочих днів, що настають за днем прийняття рішення комісією регіонального рівня.
    За результатами розгляду скарги комісія центрального рівня протягом 10 календарних днів з дня отримання такої скарги приймає рішення про задоволення скарги та скасовує рішення комісії регіонального рівня або залишає скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня без змін.
    Наразі вищезазначений механізм адміністративного оскарження набирає все більшої популярності, оскільки дозволяє уникнути тривалих судових спорів.
    Також є низка особливостей використання механізмів оскарження рішень комісій регіонального рівня. Зокрема, при процедурі оскарження рішення комісії регіонального рівня щодо відповідності платника критеріям ризиковості, в разі прийняття рішення про відмову у задоволенні скарги комісією центрального рівня, наступним кроком для платника може бути лише звернення до суду (бо іншого шляху для виключення з ризикових не передбачено). Тобто з точки зору ефективності захисту інтересів бізнесу з питань ризиковості важливо максимально використати процедури на регіональному рівні і тільки після їх вичерпання рішення про ризиковість слід оскаржувати до комісії центрального рівня.
    Щодо таблиць даних таких особливостей немає, адже навіть якщо комісія центрального рівня відмовила у задоволенні скарги, платник податків може повторно подати таблицю даних на розгляд комісії регіонального рівня з поясненням та детальним описом господарської діяльності з посиланням на податкову та іншу звітність. Таким чином, підприємства можуть використовувати адміністративне оскарження рішень про відмову у врахуванні таблиці даних без побоювання загрузнути в судових процесах.
    У будь-якому випадку, отримавши відмову у задоволенні своїх вимог, платнику вкрай важливо встановити повний перелік підстав для прийняття такого рішення контролюючим органом, аби обрати найбільш ефективні шляхи захисту своїх прав або ж відкоригувати помилки у своїй діяльності. Для цього радимо:
    1) уважно вивчати рішення комісій контролюючих органів та усувати причини, які стали підставою їх прийняття. На вебпорталі ДПС ознайомлюватись з інформаційними роз’ясненнями щодо правильності заповнення таблиць даних платника податку, рекомендаціями до оформлення пояснення та підтверджуючих документів, дій платника ПДВ у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних тощо https://tax.gov.ua/baneryi/onlayn-navchannya;
    2) здійснювати комунікацію з контролюючими органами у разі виникнення сумнівів у підставах прийняття ними рішень, надсилати запити безпосередньо до територіальних органів ДПС (в основному питання виникають на регіональному рівні) для отримання вичерпної відповіді про підстави та причини прийняття таких рішень;
    3) для оперативної комунікації звертатись на  комунікаційні платформи (для інститутів громадянського суспільства та бізнес-асоціацій) та отримувати розʼяснення за телефонами гарячих ліній.

     


    Які документи необхідно надати для отримання ліцензії на виробництво спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів?


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
    Згідно з ст. 3 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 481) ліцензії на виробництво спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів видається за поданою нарочно, поштою або в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, заявою суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), до якої додаються:
    - копії засновницьких документів;
    - атестат виробництва, виданий центральним органом виконавчої влади, уповноваженим відповідно до законодавства, а для малих виробництв виноробної продукції та малих виробництв дистилятів – зареєстрована декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства;
    - договір з акредитованою відповідно до законодавства лабораторією (у разі відсутності власної акредитованої лабораторії);
    - документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію (частина дев’ята ст. 3 Закону № 481).
    Для отримання ліцензії на право виробництва алкогольних напоїв без додавання спирту (вин виноградних, вин плодово-ягідних, напоїв медових) малі виробництва виноробної продукції подають в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в електронному вигляді заяву, до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію. У такій заяві зазначаються:
    - найменування суб’єкта господарювання, для юридичних осіб - код ЄДРПОУ, для фізичних осіб – суб’єктів господарювання (у тому числі іноземних суб’єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) – прізвище, ім’я, по батькові, номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки та повідомили про це відповідний податковий орган і мають відмітку в паспорті);
    - місця виробництва, зберігання, оптової, роздрібної торгівлі алкогольними напоями без додавання спирту (винами виноградними, винами плодово-ягідними, напоями медовими) (адреса);
     - інформація щодо кодів згідно з УКТ ЗЕД на продукцію, яку планується виробляти.
    Вимагати представлення інших документів, крім зазначених у Законі № 481, забороняється.
    Копії зазначених у Законі № 481 документів подаються в одному примірнику. Заява про видачу ліцензії та визначені Законом № 481 документи подаються уповноваженою особою заявника або надсилаються рекомендованим листом, або подаються в електронному вигляді, а для малих виробництв виноробної продукції – виключно в електронному вигляді. Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.
    Ліцензії на всі види діяльності, передбачені ст. 3 Закону № 481, видаються за умови обов’язкової реєстрації суб’єкта господарювання відповідно до вимог п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України.
    Ліцензії на виробництво тютюнових виробів видаються лише суб’єктам господарювання (у тому числі іноземним суб’єктам господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва), які на момент подання заяви про видачу ліцензії є власниками або на інших не заборонених законодавством підставах володіють та/або користуються приміщеннями та обладнанням, що забезпечують повний технологічний цикл виробництва тютюнових виробів, включаючи виготовлення тютюнової суміші, сигаретні цехи, за умови що використання для виробництва таких приміщень та обладнання здійснює тільки один суб’єкт господарювання (у тому числі іноземний суб’єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) (частина четверта ст. 3 Закону № 481).
    Обладнання для промислового виробництва сигарет та цигарок, що відноситься до товарної підкатегорії 8478 10 00 00 згідно з УКТ ЗЕД (обладнання для підготовки або обробки тютюну), яке імпортується на митну територію України, зберігається та використовується на митній території України, підлягає внесенню до Єдиного реєстру обладнання.
    Ліцензії на виробництво спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу та алкогольних напоїв видаються суб’єктам господарювання (у тому числі іноземним суб’єктам господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва), які на момент подання заяви про видачу ліцензії є власниками або відповідно до інших не заборонених законодавством підстав володіють та/або користуються приміщеннями та обладнанням, що забезпечують повний технологічний цикл виробництва спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу та алкогольних напоїв, за умови, що використання таких приміщень та обладнання здійснює тільки один суб’єкт господарювання (у тому числі іноземний суб’єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво). (частина двадцята ст. 3 Закону № 481).
    Повний технологічний цикл виробництва – сукупність приміщень, технологічного та іншого обладнання, відповідних технологічних процесів, що забезпечують переробку сировини в продукцію, готову для реалізації кінцевому споживачу, а також лабораторій (власних або залучених на договірних засадах у випадках, передбачених Законом № 481), акредитованих відповідно до законодавства (абзац двадцятий ст. 1 Закону № 481).
    Вимоги до повного технологічного циклу виробництва тютюнових виробів затверджено Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 04.01.2023 № 13.
    При цьому атестація виробництва здійснюється на підставі наказу Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації від 29.02.1996 № 85 «Про затвердження Порядку проведення атестації виробництва спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12.06.1996 за № 291/1316, із змінами та доповненнями.

    e-finance.com.ua

    Увага!!! При передруку матеріалів з E-FINANCE.COM.UA активне посилання (не закрите в теги noindex або nofollow, а саме відкрите!!!) на портал "Фінансові новини E-FINANCE.COM.UA" обов'язкове.

    WARNING! When reprinting materials from E-FINANCE.COM.UA, it is mandatory to include an active link (not closed in noindex or nofollow tags) to the portal "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" that remains open.

    WARNUNG!!! Beim Nachdruck von Materialien von E-FINANCE.COM.UA ist ein aktiver Link (nicht geschlossen in Noindex- oder Nofollow-Tags, sondern offen!!!) zum Portal „Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA“ obligatorisch.

    OSTRZEZENIE!!! Podczas przedrukowywania materialow z E-FINANCE.COM.UA, aktywny link (nie zamkniety w tagach noindex lub nofollow, ale raczej otwarty!!!) do portalu "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" jest obowiazkowy.

    Внимание!!! При перепечатке материалов с E-FINANCE.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Финансовые новости E-FINANCE.COM.UA" обязательна.

    E-FINANCE.COM.UA
    E-mail: info@e-finance.com.ua

    © E-FINANCE.COM.UA. Усі права захищені. При використанні інформації в електронному вигляді активне посилання на e-finance.com.ua є обов'язковим. Думки авторів можуть збігатися з позицією редакції. За зміст реклами відповідальність несе рекламодавець. Права на інформацію належать e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Alle Rechte vorbehalten.
    Bei der Nutzung von Informationen in elektronischer Form ist ein aktiver Hyperlink zu e-finance.com.ua erforderlich. Die Meinungen der Autoren stimmen möglicherweise nicht mit der redaktionellen Haltung überein. Für den Inhalt der Anzeigen ist der Werbetreibende verantwortlich. Die Informationsrechte liegen bei e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. All rights reserved.
    When utilizing information in electronic format, an active hyperlink to e-finance.com.ua is required. The opinions of the authors may not align with the editorial stance. The advertiser is responsible for the content of advertisements. Information rights belong to e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Podczas korzystania z informacji w formacie elektronicznym wymagane jest aktywne hiperłącze do e-finance.com.ua. Opinie autorów mogą nie pokrywać się ze stanowiskiem redakcji. Za treść ogłoszeń odpowiada reklamodawca. Prawa informacyjne należą do e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Все права защищены.
    При использовании информации в электронном формате активная гиперссылка на e-finance.com.ua обязательна. Мнения авторов могут не совпадать с позицией редакции. Рекламодатель несет ответственность за содержание рекламных объявлений. Права на информацию принадлежат e-finance.com.ua.