• Main Page / Головна
  • Newsline / СТРІЧКА НОВИН
  • Archive / АРХІВ
  • Contacts / Контакти
  • RSS feed
  • This online newspaper has been in publication since September 9, 2005
  • Податкові новини (ДПС у Дніпропетровській області) 23.01.2024
    2024-01-23 22:41:01

    У 2023 році до місцевих бюджетів надійшло 430 млрд гривень


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/748211.html повідомила.
    За оперативними даними надходження до місцевих бюджетів у січні – грудні 2023 року по платежах, що контролюються ДПС, становлять 430 млрд гривень.
    Це на 37,3 млрд грн, або на 9,5 відс. більше ніж у 2022 році.
    Дякуємо платникам за фінансову підтримку держави!

     


    Контрольовані іноземні компанії: результати подання повідомлень


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
    З початку 2022 року до Державної податкової служби України надійшло 8366 повідомлень про набуття у власність, реєстрацію та продаж/ліквідацію іноземної контрольованої компанії або утворення без статусу юридичної особи (фонди, трасти) (далі – Повідомлення), з яких 7956 – від фізичних осіб – резидентів України та 410 – від юридичних осіб – резидентів України.  Основними країнами, в яких фізичною особою (юридичною особою) – резидентом України набуто/відчужено частки в іноземній юридичній особі, майнових прав на частку в активах, доходу чи прибутку утворення без статусу юридичної особи, є Республіка Польща – 25%, Велика Британія – 13%, Сполучені Штати Америки – 11%, Республіка Кіпр – 9%, Естонська Республіка – 7%, інші країни – 35%.
    Крім того, на виконання пп. 39 прим.2.6.3 п. 39 прим.2.6 ст. 39 прим.2 р. І Податкового кодексу України (далі – Кодекс), банками/фінансовими установами та контролюючими органами на адресу Державної податкової служби України направлено 10766 повідомлень про факти, що свідчать про володіння фізичною (юридичною) особою – резидентом України часткою в іноземній юридичній особі.
    Водночас нагадуємо, що пп. 39 прими.2.5.5 п. 39 прим.2.5 ст. 39 прим.2 р. І Кодексу визначено необхідність подання повідомлення контролюючому органу про:
    - кожне безпосереднє або опосередковане набуття частки в іноземній юридичній особі або початок здійснення фізичного контролю над іноземною юридичною особою, що призводить до визнання такої фізичної (юридичної) особи контролюючою особою відповідно до вимог ст. 39 прим.2 Кодексу;
    - заснування, створення або набуття майнових прав на частку в активах, доходах чи прибутку утворення без статусу юридичної особи;
    - кожне відчуження частки в іноземній юридичній особі або припинення здійснення фактичного контролю над іноземною юридичною особою, що призводить до втрати визнання такої фізичної (юридичної) особи контролюючою особою відповідно до вимог ст. 39 прим.2 Кодексу;
    - ліквідацію або відчуження майнових прав на частку в активах, доходах чи прибутку утворення без статусу юридичної особи.
    Варто також пам’ятати, що за неповідомлення контролюючою особою контролюючого органу про набуття частки в іноземній юридичній особі, утворенні без статусу юридичної особи, або припинення здійснення фактичного контролю за іноземною юридичною особою, або про відчуження частки в іноземній юридичній особі, або припинення здійснення фактичного контролю над іноземною юридичною особою у строки, передбачені пп. 39 прим.2.5.5 п. 39 прим.2.5 ст. 39 прим.2 р. І Кодексу, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 300 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року, за кожний такий факт (п. 120.7 ст. 120 р. ІІ Кодексу).
    Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням


    https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/747823.html

     


    Триває співпраця з міжнародними партнерами


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/748069.html повідомила.
    На запрошення Представництва Міжнародного валютного фонду в Україні представники Міністерства фінансів України, Державної податкової служби України та Державної митної служби України візьмуть участь у роботі технічної місії Податково-Бюджетного департаменту МВФ з 22 січня 2024 року.
    На меті – продовження опрацювання плану дій щодо практичної реалізації Національної стратегії доходів. Під час місії також  заплановано обговорення конкретних напрямів реформування податкової політики та системи адміністрування доходів на коротко- та середньострокову перспективу.
    Нагадуємо, розпорядженням від 27 грудня 2023 року № 1218-р Уряд України затвердив Національну стратегію доходів на 2024 – 2030 роки, виконавши зобов’язання України за Меморандумом з Міжнародним валютним фондом.

     


    Понад 5,8 млрд грн плати за землю – надходження до місцевих бюджетів Дніпропетровщини від юридичних осіб у 2023 році


    Протягом 2023 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області юридичні особи спрямували понад 5,8 млрд плати за землю. Цей показник більше минулорічного на понад 954,8 млн грн, або на 19,6 відс. (у 2022 році надійшло плати за землю від юридичних осіб понад 4,8 млрд гривень). Про це повідомила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Наталя Федаш.
    Наталя Федаш подякувала платниками за своєчасне поповнення місцевих бюджетів і нагадала, що відповідно до п. 271.1 ст. 271 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) базою оподаткування земельним податком є нормативна грошова оцінка земельної ділянки з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого розділом ХІІІ Кодексу, та площа земельної ділянки, нормативну грошову оцінку якої не проведено.
    У разі, якщо земельна ділянка розташована за межами населеного пункту, а нормативна грошова оцінка її не проводилась, для розрахунку земельного податку застосовується нормативна грошова оцінка одиниці площі ріллі по області.
    Крім того, очільниця податкової служби Дніпропетровщини звернула увагу, що на відміну від звітних податкових періодів за 2022 та 2023 роки у 2024 році коефіцієнт індексації застосовується до всіх категорій земель.

     


    До державного бюджету від платників Дніпропетровщини за спеціальне використання води надійшло понад 85,3 млн грн рентної плати


    У січні – грудні 2023 року до загального фонду державного бюджету від платників Дніпропетровської області за спеціальне використання води надійшло понад 85,3 млн грн рентної плати, що на понад 6,3 млн грн, або на 8,1 відс. більше ніж у 2022 році.
    Нагадуємо, що за умови використання води з каналів платниками рентної плати застосовуються ставки рентної плати, встановлені за спеціальне використання води водного об’єкта, з якого забирається вода в канал. За умови використання води із змішаних джерел водопостачання застосовуються ставки рентної плати, встановлені для джерел, з яких формуються (наповнюються) змішані джерела.

     


    До уваги платників податків!


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що з метою обізнаності платників податків, їх поінформованості щодо правил заповнення податкової звітності, а також для забезпечення зручності платників податків при складанні податкових декларацій ДПС розроблені навчальні відеоролики з питання заповнення податкових декларацій з місцевих податків і зборів та рентної плати, які розміщені на вебпорталі ДПС України, а саме:


    Збір за місця для паркування транспортних засобів https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatki-ta-zbori/mistsevi-zbori/zbir-za-mistsya-dlya-parkuvann/


    - Заповнення податкової декларації збору за місця для паркування транспортних засобів
    https://tax.gov.ua/media-tsentr/videogalereya/videouroki/9607.html

     


    - Заповнення податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності)
    https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatki-ta-zbori/mistsevi-podatki/plata-za-zemlyu--u-skladi-podatku-na-may/komentari-fahivtsiv/690033.html та https://tax.gov.ua/media-tsentr/videogalereya/videouroki/9609.html


    - Заповнення податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки
    https://tax.gov.ua/baneryi/onlayn-navchannya/podatok-na-neruhome-mayno/yuridichni-osobi/podatkova-zvitnist/poryadok-skladennya-ta-vnesennya-zmin/739996.html


    - Порядок заповнення розрахунку з рентної плати за спеціальне використання поверхневих вод для потреб водного транспорту
    https://tax.gov.ua/media-tsentr/videogalereya/videouroki/10025.html


    - Заповнення розрахунку з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин
    https://tax.gov.ua/media-tsentr/videogalereya/instrukcii/10128.html

     


    Чи можливо здійснювати програмування РРО/ПРРО та видавати фіскальний касовий чек на іноземній мові або на мові національних меншин?


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу на наступне.
    Відповідно до ст. 10 Конституції України від 28 червня 1996 року № 254к/96-ВР державною мовою в Україні є українська мова.
    Застосування мов в Україні гарантується Конституцією України та визначається законом.
    Функціонування і застосування української мови як державної у сферах суспільного життя регулюється Законом України від 25 квітня 2019 року № 2704-VIII «Про забезпечення функціонування української мови як державної» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2704) на всій території України.
    У преамбулі Закону № 2704 зазначено, що відповідно до Рішення Конституційного Суду України від 14 грудня 1999 року № 10-рп/99, українська мова як державна є обов’язковим засобом спілкування на всій території України при здійсненні повноважень органами державної влади та органами місцевого самоврядування (мова актів, роботи, діловодства, документації тощо), а також в інших публічних сферах суспільного життя, які визначаються законом.
    Згідно з ст. 1 Закону № 2704 єдиною державною (офіційною) мовою в Україні є українська мова.
    Мовою обслуговування споживачів в Україні є державна мова (частина перша ст. 30 Закону № 2704).
    Підприємства, установи та організації всіх форм власності, фізичні особи – підприємці, інші суб’єкти господарювання, що обслуговують споживачів (крім випадків, встановлених частиною третьою ст. 30 Закону № 2704), здійснюють обслуговування та надають інформацію про товари (послуги), у тому числі через інтернет-магазини та інтернет-каталоги, державною мовою. Інформація державною мовою може дублюватися іншими мовами (частина друга ст. 30 Закону № 2704).
    Згідно з частиною третьою ст. 30 Закону № 2704 на прохання клієнта його персональне обслуговування може здійснюватися також іншою мовою, прийнятною для сторін.
    Враховуючи викладене, суб’єкти господарювання зобов’язані здійснювати програмування реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО)/програмного РРО та видавати споживачу фіскальний чек на українській мові.
    Водночас, під час програмування в РРО/ПРРО обов’язкових реквізитів фіскального чека поряд з українською мовою можна використовувати іноземну мову, текст якої буде дублювати інформацію зазначену українською мовою.
    Всі розрахункові, первинні, бухгалтерські та облікові документи мають бути складенні державною мовою, при цьому, внесення до них додаткової інформації, в тому числі дублювання інформації зазначеної в таких документах іноземною мовою, не заборонено.
    Відсутність обов’язкових реквізитів державною мовою буде призводити до порушення вимог законодавства України.

     


    Чи поширюються положення п.п. 140.5.9 п. 140.5 ст. 140 ПКУ на операції з перерахування профспілковій організації членських внесків працівників – членів профспілки?


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
    Відповідно до абзацу першого п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які визначені відповідними положеннями ПКУ.
    Згідно з абзацами першим – другим п.п. 140.5.9 п. 140.5 ст. 140 ПКУ фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму коштів або вартості товарів, виконаних робіт, наданих послуг, безоплатно перерахованих (переданих) протягом звітного (податкового) року неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру неприбуткових установ та організацій на дату такого перерахування коштів, передачі товарів, робіт, послуг (крім неприбуткової організації, яка є об’єднанням страховиків, якщо участь страховика у такому об’єднанні є умовою проведення діяльності такого страховика відповідно до закону, та неприбуткових організацій, до яких застосовуються положення п.п. 140.5.14 п. 140.5 ст. 140 ПКУ), у розмірі, що перевищує 4 відс. оподатковуваного прибутку попереднього звітного року.
    Вимоги п.п. 140.5.9 п. 140.5 ст. 140 ПКУ не поширюються на сплату банком обов’язкових зборів відповідно до Закону України від 23 лютого 2012 року № 4452-VІ «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» зі змінами та доповненнями, а також на сплату платниками податку інших платежів, здійснення яких є обов’язковою умовою для проведення професійної діяльності відповідно до законодавства України.
    Згідно з частиною першою ст. 2 Закону України від 15 вересня 1999 року «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» зі змінами та доповненнями (далі – Закон) професійні спілки створюються з метою здійснення представництва та захисту трудових, соціально-економічних прав та інтересів членів профспілки.
    Член профспілки – особа, яка входить до складу профспілки, визнає її статут та сплачує членські внески (абзац п’ятий ст. 1 Закону).
    За наявності письмових заяв працівників, які є членами профспілки, роботодавець щомісячно і безоплатно  утримує із заробітної плати та перераховує на рахунок профспілки членські профспілкові внески працівників відповідно до укладеного колективного договору чи окремої угоди в терміни, визначені цим договором. Роботодавець не має права затримувати перерахування зазначених коштів (частина третя ст. 42 Закону).
    Відповідно до Інструкції зі статистики заробітної плати, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 13 січня 2004 року № 5 (далі – Інструкція) членські профспілкові внески працівників не включаються до фонду оплати праці.
    Враховуючи зазначене, членські внески працівників – членів профспілки є виключно витратами працівників платника податку, які за дорученням таких працівників автоматично перераховуються платником податку до профспілки. Тобто, платник податку у цьому випадку виступає посередником між робітником – членом профспілки та самою профспілкою.
    Отже, положення п.п. 140.5.9 п. 140.5 ст. 140 ПКУ не поширюється на операції з перерахування роботодавцем-платником податку на прибуток профспілковій організації членських внесків працівників – членів профспілки, відповідно до їх заяв, за умови, що такі внески не враховуються у складі витрат при визначенні фінансового результату до оподаткування такого роботодавця.

     


    Який термін подання декларації про майновий стан і доходи самозайнятими особами, які працюють як наймані особи, та мають право на податкову знижку?


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що згідно з п. 177.5 ст. 177 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) фізичні особи – підприємці на загальній системі оподаткування подають до контролюючого органу податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – Декларація) за місцем своєї податкової адреси за результатами календарного року у строки, встановлені ПКУ для річного звітного податкового періоду, в якій зазначаються авансові платежі з податку на доходи фізичних осіб.
    Фізичні особи – підприємці на загальній системі оподаткування подають річну Декларацію у строк, визначений п.п. 49.18.4 п. 49.18 ст. 49 ПКУ, в якій поряд з доходами від підприємницької діяльності мають зазначатися інші доходи з джерел їх походження з України та іноземні доходи, а також відомості про суми єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, нарахованого на доходи від підприємницької діяльності в розмірах, визначених відповідно до Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (п. 177.11 ст. 177 ПКУ).
    Відповідно до п. 178.4 ст. 178 ПКУ фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, а також іноземці та особи без громадянства, які стали на облік у контролюючих органах як самозайняті особи та є резидентами, подають Декларацію за результатами звітного року відповідно до розд. IV ПКУ у строки, передбачені для платників податку на доходи фізичних осіб, в якій поряд з доходами від провадження незалежної професійної діяльності мають зазначати інші доходи з джерел їх походження з України та іноземні доходи.
    Податкові декларації подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб, у тому числі самозайнятих осіб – до 1 травня року, що настає за звітним, крім випадків, передбачених розд. IV ПКУ (п.п. 49.18.4 п. 49.18 ст. 49 ПКУ).
    Відповідно до п. 3 розд. ІІ «Порядок оформлення декларації» Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 № 859 із змінами та доповненнями, у Декларації та додатках зазначаються усі передбачені в них відомості (показники), крім випадків, прямо визначених у Декларації та/або додатках.
    Таким чином, фізичною особою – підприємцем на загальній системі оподаткування або фізичною особою, яка провадить незалежну професійну діяльність, які працюють як наймані особи, та мають право на податкову знижку, Декларація подається до 1 травня року, що настає за звітним.
    При цьому, у Декларації поряд з доходами від підприємницької діяльності/провадження незалежної професійної діяльності відображаються також інші доходи та сума податку на доходи фізичних осіб, на яку зменшуються податкові зобов’язання у зв’язку з використанням права на податкову знижку згідно з ст. 166 ПКУ.

     


    Як дізнатися про стан розрахунків платника з бюджетом не виходячи з дому?


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що для перегляду інформації щодо стану розрахунків з бюджетом, необхідно:


    Крок 1: увійти до приватної частини Електронного кабінету;


    Крок 2: обрати режим «Стан розрахунків з бюджетом»;


    Крок 3: обрати: рік, контролюючий орган (по всім органам ДПС або конкретному органу ДПС);


    Крок 4:
    • переглянути зведену інформацію станом на момент звернення по кожному виду платежу;
    • ознайомитись з реквізитами платежу;


    Крок 5: обрати податок (платіж) для доступу до деталізованої інформації по вибраному податку (платежу) в розрізі проведених операцій.

     


    Інформація про призначення платежу платіжної інструкції
    має зазначатися виключно у структурованій формі


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що 01.12.2023 завершився перехідний період, протягом якого заповнення платниками податків реквізиту «Призначення платежу» під час сплати податків, зборів, інших платежів та єдиного внеску було можливе у неструктурованому форматі.
    У разі здійснення платіжної операції на рахунки, відкриті в Казначействі, код ID НБУ якого відповідає значенню «899998», інформація про призначення платежу платіжної інструкції з 01.12.2023 має зазначатися виключно у структурованій формі в блоці реквізитів «Структурована форма» («Structured») платіжної інструкції.
    Додатково акцентуємо увагу на заповненні реквізитів для коректної ідентифікації платників податків та зборів, а саме:
    1) під час сплати податків та зборів платником через касу та/або термінали самообслуговування надавач платіжних послуг під час формування pacs.008 повинен зазначити інформацію саме про платника податків у блоці реквізитів «Фактичний платник» («Ultimate Debtor»);
    2) під час сплати податків та зборів юридичною особою за свої дочірні підрозділи надавач платіжних послуг під час формування pacs.008 у блоці реквізитів «Фактичний платник» («Ultimate Debtor») повинен зазначити інформацію саме про дочірню компанію як платника податків.
    Правила заповнення реквізитів у блоці реквізитів «Фактичний платник» («Ultimate Debtor») повідомлення pacs.008 детально описано в документі «Система електронних платежів Національного банку України (шифр СЕП-4). Загальні правила реалізації стандарту ISO 20022, спільні для всіх інструментів. Частина 2. Ідентифікація» та в «Специфікації повідомлення pacs.008 «Кредитовий переказ коштів клієнта на рівні агентів», які розміщені на сторінці офіційного Інтернет-представництва Національного банку https://bank.gov.ua/ua/payments/project-iso20022.

    e-finance.com.ua

    Увага!!! При передруку матеріалів з E-FINANCE.COM.UA активне посилання (не закрите в теги noindex або nofollow, а саме відкрите!!!) на портал "Фінансові новини E-FINANCE.COM.UA" обов'язкове.

    WARNING! When reprinting materials from E-FINANCE.COM.UA, it is mandatory to include an active link (not closed in noindex or nofollow tags) to the portal "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" that remains open.

    WARNUNG!!! Beim Nachdruck von Materialien von E-FINANCE.COM.UA ist ein aktiver Link (nicht geschlossen in Noindex- oder Nofollow-Tags, sondern offen!!!) zum Portal „Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA“ obligatorisch.

    OSTRZEZENIE!!! Podczas przedrukowywania materialow z E-FINANCE.COM.UA, aktywny link (nie zamkniety w tagach noindex lub nofollow, ale raczej otwarty!!!) do portalu "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" jest obowiazkowy.

    Внимание!!! При перепечатке материалов с E-FINANCE.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Финансовые новости E-FINANCE.COM.UA" обязательна.

    E-FINANCE.COM.UA
    E-mail: info@e-finance.com.ua

    © E-FINANCE.COM.UA. Усі права захищені. При використанні інформації в електронному вигляді активне посилання на e-finance.com.ua є обов'язковим. Думки авторів можуть збігатися з позицією редакції. За зміст реклами відповідальність несе рекламодавець. Права на інформацію належать e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Alle Rechte vorbehalten.
    Bei der Nutzung von Informationen in elektronischer Form ist ein aktiver Hyperlink zu e-finance.com.ua erforderlich. Die Meinungen der Autoren stimmen möglicherweise nicht mit der redaktionellen Haltung überein. Für den Inhalt der Anzeigen ist der Werbetreibende verantwortlich. Die Informationsrechte liegen bei e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. All rights reserved.
    When utilizing information in electronic format, an active hyperlink to e-finance.com.ua is required. The opinions of the authors may not align with the editorial stance. The advertiser is responsible for the content of advertisements. Information rights belong to e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Podczas korzystania z informacji w formacie elektronicznym wymagane jest aktywne hiperłącze do e-finance.com.ua. Opinie autorów mogą nie pokrywać się ze stanowiskiem redakcji. Za treść ogłoszeń odpowiada reklamodawca. Prawa informacyjne należą do e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Все права защищены.
    При использовании информации в электронном формате активная гиперссылка на e-finance.com.ua обязательна. Мнения авторов могут не совпадать с позицией редакции. Рекламодатель несет ответственность за содержание рекламных объявлений. Права на информацию принадлежат e-finance.com.ua.