На Вінниччині відбулась робоча нарада з керівниками територіальних органів ДПС
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Очільниця ДПС Тетяна Кірієнко здійснила робочий візит до Вінницької області, під час якого відбулась нарада з керівниками територіальних органів ДПС Вінницької, Житомирської, Кіровоградської, Рівненської, Хмельницької та Черкаської областей.
Метою заходу стало підбиття підсумків та аналіз роботи за 2023 рік, обговорення стратегічних напрямків подальшої діяльності, а також вирішення актуальних питань щодо покращення ефективності адміністрування податків.
«Наразі наша мета полягає в безумовному виконанні всіх завдань, що стоять перед ДПС. У теперішніх умовах кожна гривня, сплачена у вигляді податків, має ключове значення для функціонування держави. Тому нашим пріоритетом є ретельний аналіз поточної ситуації та активізація роботи з метою максимально ефективного забезпечення надходження коштів до бюджету», – зазначила Тетяна Кірієнко.
У ході візиту представники ДПС спільно з начальником Вінницької обласної військової адміністрації Сергієм Борзовим вшанували памʼять загиблого на війні працівника ДПІ м. Вінниці Віталія Кудрика.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/758161.html
Підсумки кампанії декларування платниками єдиного податку третьої групи (юридичними особами) за 2023 рік
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/758246.html повідомила: 9 лютого 2024 року був останній день подання Податкової декларації платника єдиного податку третьої групи (юридичні особи). Податкову звітність подала 100 921 юридична особа, якими задекларовано загальну суму доходу 84,7 млрд грн, що на 32,7 млрд грн, або на 62,9 відсотка більше ніж за 2022 рік.
При цьому загальна сума задекларованого єдиного податку третьої групи за підсумками фінансово-господарської діяльності за 2023 рік склала 4,1 млрд грн, що на 78,1 відсотка, або на 1,8 млрд грн більше задекларованого єдиного податку за 2022 рік. За 4 квартал 2023 року сума задекларованого єдиного податку склала 2,2 млрд грн, що на 1,9 млрд грн більше ніж за 4 квартал 2022 року.
Результати самостійного коригування цін контрольованих операцій, проведеного протягом 2023 року
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома наступне.
Державна податкова служба України повідомила, що протягом 2023 року понад 400 платників податків здійснили коригування цін контрольованих операцій (далі – КО) і сум податкових зобов’язань, за результатами яких добровільно збільшили фінансовий результат до оподаткування на 6,9 млрд грн, що привело до нарахування податку на прибуток в сумі 0,6 млрд грн та зменшення від’ємного значення об’єкта оподаткування в сумі 3,7 млрд гривень.
Найбільша кількість коригувань проведена платниками податків, які здійснюють свою діяльність у таких галузях промисловості як хімічній та фармацевтичній (32 відс.), машинобудівельній (17 відс.), агропромисловій (10,5 відс.), харчовій (6 відс.), фінансовій та банківській (4,1 відс.), паливній (2,5 відс.).
Основними країнами реєстрації контрагентів – нерезидентів, щодо яких здійснювались коригування цін КО і сум податкових зобов’язань, є Швейцарська Конфедерація (19 відс.), Об’єднані Арабські Емірати (14 відс.), Федеративна Республіка Німеччина (9 відс.) та Республіка Кіпр (6 відс.).
Отже, протягом 2023 року кожний 6-й платник податків, який подав звіт про КО, провів самостійне коригування податкових зобов’язань. Крім цього, варто зазначити, що вказана вище сума коригувань є більшою за середньорічний показник на 2,7 млрд гривень.
Такий результат є наслідком системної роботи контролюючих органів та свідчить про підвищення рівня податкової культури. Так, понад 55 відс. від загальної суми коригувань проведено платниками податків, які отримали запити про подання інформації відповідно до пункту 73.3 статті 73 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) та документації (додаткової інформації) з трансфертного ціноутворення.
Також значний влив на формування позиції платників податків мали розроблені порядки встановлення відповідності умов КО щодо сировинних товарів принципу «витягнутої руки» (наказ Міністерства фінансів України від 18.01.2022 № 19).
Застосування методології та підходів, визначених порядками, надало можливість платникам податків (експортерам/імпортерам сировинних товарів) переглянути розрахунки обсягів оподаткованого прибутку відповідно до принципу «витягнутої руки» та провести самостійне коригування податкових зобов’язань за результатами перегляду цін КО і сум податкових зобов’язань до початку проведення перевірок з питань трансфертного ціноутворення.
Звертаємо увагу, що Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» внесено зміни до пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, згідно з яким тимчасово, на період з 1 серпня 2023 року до припинення або скасування воєнного стану на території України, у разі самостійного виправлення платником податків з дотриманням порядку, вимог та обмежень, визначених статтею 50 Кодексу, помилок, що призвели до заниження податкового зобов’язання, такий платник звільняється від нарахування та сплати штрафних санкцій, передбачених пунктом 50.1 статті 50 Кодексу, та пені.
У зв’язку з цим, ДПС рекомендує платникам податків переглянути проведені КО як протягом 2023 року, так і попередніх звітних періодів щодо їх відповідності принципу «витягнутої руки» та скористатись можливістю здійснити розрахунок податкових зобов’язань відповідно до мінімальних або максимальних значень діапазонів цін/рентабельності (в залежності від сторони дослідження) і подати уточнюючі розрахунки без застосування штрафних санкцій та пені.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/758365.html
Контроль за обігом підакцизної продукції та сплатою акцизного податку: результати роботи податківців Дніпропетровщини
Податковою службою Дніпропетровщини у січні 2024 року забезпечено надходження акцизного податку до Державного бюджету України у сумі 47,1 млн грн, або понад 158 відс. від доведеного показника, в тому числі акцизного податку із вироблених в Україні товарів у сумі 21,5 млн грн та акцизного податку з ввезених в Україну товарів у сумі 25,6 млн гривень.
Також, протягом січня п. р. податківцями Дніпропетровщини:
- проведено 59 фактичних перевірок з питань дотримання суб’єктами господарювання вимог законодавства у сфері обігу підакцизної продукції, за результатами яких донараховано штрафні санкції у сумі 74,3 млн грн, у т. ч. 73,8 млн грн – у сфері торгівлі алкогольними напоями та 0,5 млн грн – у сфері торгівлі тютюновими виробами;
- анульовано 28 ліцензій на право роздрібної торгівлі, в т. ч. 22 ліцензії на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами та 6 ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями.
На виконання розпорядження голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації створено регіональну робочу групу щодо боротьби із нелегальним обігом і роздрібною торгівлею підакцизними товарами на території Дніпропетровської області.
Нещодавно проведено засідання робочої групи при Новомосковській районній військовій адміністрації за участі представників податкової служби, Новомосковської міської ради, національної поліції, керівників районних ОТГ та ін. Під час спілкування сторони визначили спільні шляхи вирішення нагальних питань, спрямовані на забезпечення позитивної динаміки надходжень акцизного податку та боротьбу з нелегальними «точками» продажу контрафактної тютюнової продукції та алкогольних напоїв.
На засіданні робочої групи прийнято рішення про проведення невідкладних спільних заходів, за результатами яких на території м. Новомосковська виявлені торгівельні об’єкти, де здійснювалася торгівля контрафактними тютюновими виробами та алкогольними напоями без марок акцизного податку. Представниками робочої групи проведено опис та вилучення 2053 пачок тютюнових виробів та 86 літрів алкогольної продукції на загальну суму понад 118,0 тис. грн, складені відповідні адміністративні матеріали.
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області наполягає на дотриманні платниками податків вимог законодавства при здійсненні діяльності з роздрібного продажу підакцизної групи товарів.
Комунікаційна податкова платформа: під час зустрічі про подання податкової декларації про майновий стан і доходи
За зверненням на комунікаційну податкову платформу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) проведено зустріч за тематикою отримання відомостей про суми виплачених доходів та подання податкової декларації про майновий стан і доходи за допомогою мобільного застосунку від ДПС «Моя податкова» з метою отримання права на податкову знижку.
У заході прийняли участь заступник начальника ГУ ДПС Леонов Валерій і начальник Криворізької північної ДПІ ГУ ДПС Познякова Ганна.
Фахівцями податкової надані роз’яснення та практична допомога щодо використання мобільного застосунку від ДПС «Моя податкова» під час декларування доходів.
Комунікаційна податкова платформа – завжди оперативна комунікація!
Видобування нафти: платники рентної плати спрямували до місцевих бюджетів Дніпропетровщини понад 177 тис. гривень
У січні 2024 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області за видобування нафти надійшло 177,1 тис. грн рентної плати, що на 40,8 тис. грн, або майже на 30 відс. більше ніж у січні 2023 року.
Звертаємо увагу, якщо місце обліку платника рентної плати не збігається з місцезнаходженням ділянки надр, платник рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин та платник рентної плати за користування надрами в цілях, не пов’язаних з видобуванням корисних копалин, подає за місцем податкової реєстрації платника або уповноваженої особи копію податкової декларації та копію документа про сплату податкових зобов’язань з рентної плати.
На Дніпропетровщині фізичні особи сумлінно сплачують транспортний податок
Протягом січня 2024 року фізичні особи спрямували до місцевих бюджетів Дніпропетровщини понад 1,3 млн грн транспортного податку. У порівнянні з відповідним періодом 2023 року надходження збільшились майже на 1,2 млн грн, темп росту склав 896,9 відсотків. Про це повідомила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Наталя Федаш.
Очільниця податкової служби Дніпропетровщини нагадала, що фізичні особи – платники транспортного податку (далі – податок) мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем реєстрації) для проведення звірки даних щодо:
а) об’єктів оподаткування, що перебувають у власності платника податку;
б) розміру ставки податку;
в) нарахованої суми податку.
У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів (зокрема документів, що підтверджують право власності на об’єкт оподаткування, перехід права власності на об’єкт оподаткування), контролюючий орган за місцем реєстрації платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).
Фізичні особи – нерезиденти звертаються за проведенням звірки даних до контролюючих органів за місцем реєстрації об’єктів оподаткування.
Податкову декларацію про майновий стан і доходи можливо подати у різні способи
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що продовжується кампанія декларування доходів, отриманих фізичними особами у 2023 році.
Громадяни, які відповідно до Податкового кодексу України зобов’язані подати декларацію про майновий стан і доходи за 2023 рік (далі – декларація), мають задекларувати свої минулорічні доходи до 01 травня 2024 року.
Громадяни, які мають право на податкову знижку за результатами 2023 року, можуть подати декларацію до 31 грудня 2024 включно.
Декларацію можна подати в один з таких способів:
- особисто або уповноваженою особою;
- поштою з повідомленням про вручення та описом вкладення не пізніше ніж за 5 днів до закінчення граничного строку подання;
- засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Для підвищення рівня добровільності декларування доходів громадян та зручності при поданні декларації в Електронному кабінеті платника створено електронний сервіс «Податкова декларація про майновий стан і доходи», який надає можливість часткового автоматичного предзаповнення декларації.
Електронний сервіс «Податкова декларація про майновий стан і доходи» дозволяє сформувати декларацію та подати її до контролюючого органу з копіями первинних документів, у т. ч. для використання права на податкову знижку.
Часткове автоматичне предзаповнення декларації здійснюється на підставі облікових даних платника, відомостей про отримані доходи, наявних у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податку, та відомостей про обʼєкти нерухомого чи рухомого майна.
Використання цього електронного сервісу:
- скорочує час і витрати при поданні податкової декларації;
- мінімізує помилки при заповненні декларації;
- надає можливість подання копій первинних документів як додаток до податкової декларації в онлайн-режимі.
З нормативно-правовою базою та прикладами заповнення податкових декларацій можна ознайомитися на вебпорталі ДПС у банері «Деклараційна кампанія 2024».
За неподання або несвоєчасне подання платником податків податкової звітності передбачена відповідальність
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що відповідно до п. 109.2 ст. 109 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) порушення податкового законодавства та порушень вимог, встановлених іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, тягне за собою відповідальність, передбачену ПКУ та іншими законами України.
Відповідальність за неподання або несвоєчасне подання податкової звітності передбачено п. 120.1 ст. 120 ПКУ, зокрема, неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до п. 49.2 ст. 49 ПКУ) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов’язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, платежі, контроль за сплатою яких покладено на контролюючі органи, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов’язок подання якої до контролюючих органів передбачено ПКУ, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 340 грн, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 грн за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Отже, за неподання або несвоєчасне подання платником податків податкової звітності передбачена фінансова відповідальність у вигляді штрафних (фінансових) санкцій, а саме:
- в розмірі 340 грн, за кожне неподання (несвоєчасне подання) декларації (розрахунку);
- в розмірі 1020 грн при повторному порушенні за несвоєчасне подання податкової декларації (розрахунку) платником податків незалежно від виду податку, за яке до такого платника протягом року вже було застосовано штраф за неподання (несвоєчасне подання) податкової декларації (розрахунку) та у період до одного року (до 365 або 366 днів – для високосного року) винесено податкове повідомлення-рішення.
Чи можливо на наступний робочий день скасувати помилково проведену через РРО/ПРРО суму розрахунку, якщо було створено Z-звіт?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до вимог п. 9 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахунки в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані щоденно створювати у паперовій та/або електронній формі реєстраторами розрахункових операцій (далі – РРО) (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг)) або програмними РРО (далі – ПРРО) фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій.
Статтею 2 Закону № 265 визначено, що фіскальний звітний чек – це документ встановленої форми, створений у паперовій та/або електронній формі (електронний фіскальний звітний чек) РРО або ПРРО, що містить дані денного звіту, під час створення якого інформація про обсяг виконаних розрахункових операцій заноситься відповідно до фіскальної пам’яті РРО або фіскального сервера контролюючого органу.
Відповідно до Вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2002 р. № 199, Z-звіт – це денний звіт з обнуленням інформації в оперативній пам’яті та внесенням її до фіскальної пам’яті реєстратора.
Порядок застосування РРО та ПРРО визначено відповідними порядками, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547.
При цьому, ні Законом № 265, ні порядками, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 чи будь-якими іншими нормативно-правовими актами України не передбачено механізму скасування помилково проведеної через РРО або ПРРО суми розрахунку після створення щоденного Z-звіту та закриття робочої зміни касира.
Заява за формою № 8-ОПП: чи можливо подати через Електронний кабінет?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Відповідно до п. 42 прим. 1.2 ст. 42 прим. 1 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання ПКУ та інших законів, зокрема, взяття на облік, внесення змін до облікових відомостей, зняття з обліку.
Згідно з п.п. 16.1.10 п. 16.1 ст. 16 ПКУ та п. 11.1 розд. ХІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 (далі – Порядок № 1588), платник податків зобов’язаний повідомляти контролюючі органи за місцем обліку такого платника про його ліквідацію або реорганізацію протягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення (крім випадків, коли обов’язок здійснювати таке повідомлення покладено законом на орган державної реєстрації).
Платники податків, для яких законом установлені особливості їх державної реєстрації та відомості щодо яких не містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, подають до контролюючого органу заяву про ліквідацію або реорганізацію платника податків за формою № 8-ОПП (додаток 14 до Порядку № 1588) (далі – Заява за ф. № 8-ОПП) та копії документів, визначені розд. ХІ Порядку № 1588 (п. 11.2 розд. ХІ Порядку № 1588).
Заява за ф. № 8-ОПП та копії документів можуть бути подані до контролюючого органу, зокрема, в електронній формі з дотриманням вимог законів України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» та від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».
З електронною формою Заяви за ф. № 8-ОПП платники податків можуть ознайомитися на вебпорталі ДПС у рубриці Е-сервіси/Електронна звітність/Платникам податків про електронну звітність/Інформаційно-аналітичне забезпечення/Реєстр електронних форм податкових документів/ Реєстр електронних форм податкових документів (перелік сервісних запитів) для юридичних осіб або Реєстр електронних форм податкових документів (перелік сервісних запитів) для фізичних осіб (ідентифікатор форми J/F1314202).
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.taх.gov.ua, а також через вебпортал ДПС. Доступ до приватної частини Електронного кабінету надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID), за допомогою Дія Підпис або «хмарного» кваліфікованого електронного підпису.
Меню «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету забезпечує можливість створення платниками податкової, фінансової, статистичної звітності, звітності з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, заяв, запитів для отримання інформації, зокрема «Заяви про ліквідацію або реорганізацію платника податків за формою № 8-ОПП» (J/F 1314202) і подання її до контролюючого органу.
До уваги платників акцизного податку!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що 22.01.2024 введено в дію окремі норми Закону України від 29 червня 2023 року № 3173-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України у зв’язку із запровадженням електронної простежуваності обігу алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах», якими внесено зміни, зокрема, до Податкового кодексу України (далі – Кодекс).
Так, з урахуванням змін, внесених до Кодексу впроваджується новий порядок випуску, обігу та погашення податкових векселів. Для ввезення на митну територію України алкогольних напоїв виробником в ємностях, які не є споживчою тарою, для їх розливу у споживчу тару такий виробник до ввезення подає контролюючому органу за своїм місцезнаходженням оформлений податковий вексель у трьох примірниках, який є забезпеченням виконання зобов'язання такого платника у строк до 90 календарних днів, починаючи з дня видачі податкового векселя, сплатити суму податку, розраховану за ставками для цієї продукції. Один примірник подається контролюючому органу за місцезнаходженням виробника, другий – контролюючому органу за місцем митного оформлення зазначених товарів, третій залишається платнику податку. Векселедержателем є контролюючий орган за місцем реєстрації векселедавця. Податковий вексель видається на суму акцизного податку (податок), що справляється при ввезенні товарів відповідно до законодавства. Підставою для митного оформлення алкогольних напоїв в ємностях, які не є споживчою тарою, що ввозяться на митну територію України з метою їх розливу у споживчу тару, є подання таким виробником до контролюючого органу, який здійснює митне оформлення, в порядку, передбаченому Митним кодексом України, засобами електронного зв'язку копії податкового векселя, авальованого банком та взятого на облік контролюючим органом за місцезнаходженням виробника. Сума податку, на яку погашається вексель, визначається виходячи з фактично ввезеної кількості алкогольних напоїв (згідно з митною декларацією) та ставок податку на готову продукцію, зменшується на суму податку, розраховану виходячи з фактично втраченої кількості алкогольних напоїв при транспортуванні та зберіганні, у процесі виробництва (розливу) готової продукції в межах норм, затверджених у встановленому порядку. Скоригована сума податку в податковому векселі сплачується частково при придбанні марок акцизного податку або у разі формування унікальних ідентифікаторів у період дії такого векселя.
Фізичній особі не надаються пільги з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на об’єкти оподаткування, що здаються в оренду
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що відповідно до п.п. 266.2.1 п. 266.2 ст. 266 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (податок), є об’єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка.
Пунктом 266.4 ст. 266 ПКУ передбачено пільги зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
Водночас, пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об’єктів житлової нерухомості, для фізичних осіб не надаються на об’єкти оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності) (абзац третій п.п. 266.4.3 п. 266.4 ст. 266 ПКУ).
Згідно з нормою ст. 810 глави 59 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-IV із змінами та доповненнями договором найму (оренди) житла визнається цивільно-правовий договір, в силу якого одна сторона – власник житла (наймодавець) передає або зобов’язується передати другій стороні (наймачеві) житло для проживання у ньому на певний строк за плату.
Наявність саме цивільно-правового договору є необхідною умовою для того, щоб відповідна операція вважалася орендною операцією для підтвердження здачі житла в оренду.
Обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичної особи, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості (п.п. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 ПКУ).
Платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення звірки даних, зокрема, щодо об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у їх власності, права на користування пільгою зі сплати податку (п.п. 266.7.3 п. 266.7 ст. 266 ПКУ).
Таким чином, якщо фізична особа – власник об’єкта житлової нерухомості протягом кількох місяців звітного року здавала об’єкт житлової нерухомості в оренду, пільга зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на такий об’єкт не застосовується починаючи з того місяця, в якому фактично об’єкт здавався в оренду, та до кінця місяця, в якому припинено здачу в оренду такого об’єкта.
Для проведення звірки даних, зокрема, щодо об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку, права на користування пільгою зі сплати податку, фізична особа має право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за своєю податковою адресою.