Мобільний ЦОП: сервіс від податківців для відвідувачів Прозорого офісу соціальних послуг Тернівської районної у місті ради
Фахівцями Криворізької північної державної податкової інспекції Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – Криворізька північна ДПІ), задіяними у роботі мобільного ЦОПу здійснено виїзд до Прозорого офісу соціальних послуг Тернівської районної у місті ради (далі – Прозорий офіс соціальних послуг).
У роботі мобільного ЦОПу, у форматі онлайн, прийняв участь заступник начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Валерій Леонов.
Під час спілкування з відвідувачами Прозорого офісу увагу акцентовано на питаннях декларування доходів, застосування РРО/ПРРО, перевагах електронних сервісів ДПС тощо.
За результатами роботи мобільного ЦОПу, співробітниками Криворізької північної ДПІ здійснено обслуговування 90 фізичних осіб. Відвідувачам мобільного ЦОПу надано 31 адміністративну послугу.
Від суб’єктів звернень прийнято 37 заяв на отримання адміністративних послуг, 3 податкові декларації про майновий стан і доходи, надано 17 усних консультацій з питань сфери оподаткування.
Робота мобільного ЦОПу пройшла в атмосфері конструктивної комунікації.
Засідання «круглого столу» з представниками ІГС: на порядку денному питання оподаткування
Актуальні питання оподаткування розглянуто на засіданні «круглого столу» за участі в. о. заступника керівника податкової служби Дніпропетровщини Наталі Федаш. Серед учасників – представники інститутів громадянського суспільства області.
В центрі уваги – кейси з податку на прибуток підприємств: застосування податкових різниць; виправлення помилок, самостійно виявлених платником податку у податковій декларації з податку на прибуток; особливості заповнення додатків до декларації; порядку здійснення коригування фінансового результату до оподаткування резидентом Дія Сіті.
Коло питань для суб’єктів спрощеної системи оподаткування – заповнення податкової декларації платниками єдиного податку третьої і четвертої групи, особливості заповнення додатку МПЗ за 2023 рік.
Комунікації з громадськістю тривають!
Звертайтесь на комунікаційну платформу!
«#Комунікаційна податкова платформа – дієвий механізм співпраці», - такою була тема «гарячої лінії», що відбулась у Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області.
На запитання відповідала начальник управління інформаційної взаємодії Манушак Осипова.
Питання 1: Добрий день! Хочу отримати реєстраційний номер облікової картки платника податків 18-річному сину, який тимчасово знаходиться за кордоном. Скажіть, будь ласка, як швидко мені вирішити дане питання?
Відповідь: Вітаю! Податкова служба проводить активну роботу з налагодження діалогу з представниками громадськості та бізнес спільнотою. Кожне звернення, яке надходить на електронну адресу комунікаційної податкової платформи, швидко опрацьовується та надається зворотній зв’язок заявнику. Отже, для оперативного розгляду Ваших питань, Ви можете скористатись таким видом комунікацій.
Питання 2: Вітаю! Скажіть, будь ласка, як мені звернутись на комунікаційну податкову платформу до податкової служби Дніпропетровщини?
Відповідь: Добрий день! Ви можете написати лист на електронну скриньку комунікаційної податкової платформи dp.ikc@tax.gov.ua. Для опеативного розгляду питань рекомендуємо вказувати: назву суб’єкта господарювання (код ЄДРПОУ), адресу, контактний номер телефону, питання по суті.
Питання 3: Добрий день! Підкажіть, будь ласка, які фахівці задіяні у розгляді звернення платника на комунікаційну податкову платформу?
Відповідь: Добрий день! Зворотній зв’язок між платниками і податковою службою області забезпечується комунікаторами – фахівцями Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС), які координують роботу комунікаційної податкової платформи регіону. При розгляді питань платників задіяні компетентні фахівці структурних підрозділів за відповідними напрямками роботи.
Питання 4: Доброго дня! У мене таке питання: хто може скористуватись комунікаційною податковою платформою?
Відповідь: Вітаю! На електронну скриньку комунікаційної податкової платформи можуть звернутися представники бізнесу та громадськості. Ви можете звернутись до ГУ ДПС з питаннями стосовно законодавства, контроль за виконанням якого покладено на органи ДПС, а також з пропозиціями щодо необхідності проведення певних заходів за визначеною тематикою.
Запрошуємо всіх до спілкування за допомогою комунікаційної податкової платформи. Це якісна та оперативна комунікація з громадськістю.
Ефективна комунікація – запорука плідної співпраці
Привернення уваги громадськості до питань реалізації напрямків податкової політики – головна мета Меморандуму про співпрацю між Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області та Федерацією організацій роботодавців Дніпропетровщини (ФОРД), підписаного минулого року.
За зверненням на комунікаційну податкову платформу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області проведено консультативну онлайн зустріч з керівниками обласних організацій роботодавців, які входять до складу ФОРД та керівниками підприємств – колективних членів Дніпропетровської обласної організації роботодавців.
Обрали для обговорення актуальні кейси – проведення камеральних перевірок, алгоритм оскарження податкових повідомлень-рішень, порядок видачі довідки про відсутність заборгованості.
«Мета нашої роз’яснювальної роботи – доведення до платників основних положень податкового законодавства та формування відповідального ставлення до його вимог», – зазначив заступник керівника податкової служби Дніпропетровщини Валерій Леонов.
Наша співпраця триває.
Від фізичних осіб до місцевих бюджетів Дніпропетровщини надійшло понад 42 млн грн податку на нерухоме майно
У січні – лютому 2024 року до місцевих бюджетів Дніпропетровщини від фізичних осіб надійшло понад 42,0 млн грн податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Надходження збільшились у порівнянні з відповідним періодом 2023 року на понад 22,7 млн грн, або майже на 118 відсотків. Про це повідомила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Елеонора Шкода.
Керівниця податкової служби Дніпропетровщини висловила подяку платникам за своєчасне виконання своїх податкових обов’язків і нагадала, що за новостворений (нововведений) об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості податок сплачується фізичною особою – платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.
За користування надрами до загального фонду держбюджету платники Дніпропетровщини спрямували майже 35 млн грн рентної плати
Протягом січня – лютого поточного року за користування надрами платники Дніпропетровщини поповнили загальний фонд державного бюджету майже на 35,0 млн грн, що порівняно з січнем – лютим 2023 року на понад 32,3 млн більше. Темп росту склав 1335 відсотків.
Звертаємо увагу, що базою оподаткування рентною платою за користування надрами для видобування корисних копалин є вартість обсягів видобутих у податковому (звітному) періоді корисних копалин (мінеральної сировини), яка окремо обчислюється для кожного виду корисної копалини (мінеральної сировини) для кожної ділянки надр на базових умовах поставки (склад готової продукції гірничого підприємства).
Чи необхідно під час зняття з обліку в контролюючих органах закривати всі рахунки юридичної особи?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Частиною третьою ст. 111 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-IV встановлено, що під час проведення заходів щодо ліквідації юридичної особи до завершення строку пред’явлення вимог кредиторів ліквідаційна комісія (ліквідатор) закриває рахунки, відкриті у фінансових установах, крім рахунка, який використовується для розрахунків з кредиторами під час ліквідації юридичної особи.
Відповідно до п. 11.9 розд. XI Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами та доповненнями визначено, що з метою забезпечення закриття рахунків юридичних осіб, що ліквідуються, контролюючий орган за основним місцем обліку на звернення комісії з припинення (ліквідатора, ліквідаційної комісії тощо) надає перелік рахунків у фінансових установах відповідної юридичної особи та/або її відокремлених підрозділів, які на момент звернення взяті на облік контролюючими органами та щодо яких не надходили повідомлення про їх закриття.
Інформація про відкриті/закриті у фінансових установах рахунки, які взяті на облік контролюючими органами, може бути переглянута у приватній частині Електронного кабінету.
Згідно з частиною третьою ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства від 18 жовтня 2018 року № 2597-VIII під час проведення ліквідаційної процедури ліквідатор зобов’язаний використовувати лише один (ліквідаційний) рахунок боржника в банківській установі. Залишки коштів на інших рахунках перераховуються на ліквідаційний рахунок боржника.
Таким чином, ліквідаційна комісія (ліквідатор) до завершення строку пред’явлення вимог кредиторів закриває рахунки, відкриті у фінансових установах, крім одного (ліквідаційного) рахунка, який використовується для розрахунків з кредиторами під час ліквідації юридичної особи.
Податковий календар на 28 березня 2024 року
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що 28 березня 2024 року, четвер, останній день сплати
єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, нарахованого за лютий 2024 року гірничими підприємствами за найманих працівників.
Заяву про включення до Реєстру волонтерів фізична особа може подати через ЕК «Для громадян»
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що подання заяви про включення до Реєстру волонтерів в електронній формі в Електронному кабінеті можливо у режимі «Заява до Реєстру волонтерів» у ЕК «Для громадян» або у «Введення звітності» режиму «Додатково».
Для подання заяви потрібно:
- пройти ідентифікацію;
- увійти до особистого кабінету;
- обрати режим «Заява до Реєстру волонтерів» у ЕК «Для громадян»
або
- заповнити форму F1308302 у «Введення звітності» з режиму «Додатково»;
- підписати та надіслати заяву до контролюючого органу.
Де розміщені реквізити рахунків для сплати податків, зборів, єдиного внеску та інших платежів до бюджету?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що cсвоєчасне доведення платникам податків реквізитів рахунків для сплати податків, зборів та платежів, відкритих Державною казначейською службою України, відбувається шляхом їх розміщення в Центрах обслуговування платників податків, на офіційному вебпорталі відповідного територіального органу ДПС або на вебпорталі ДПС за посиланням: Головна/Рахунки для сплати платежів (https://tax.gov.ua/rahunki-dlya-splati-platejiv/).
Одночасно, за принципами, визначеними п. 42 прим. 1.1 ст. 42 прим. 1 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) функціонує електронний кабінет, який забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання ПКУ та інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, в тому числі, шляхом, зокрема, автоматизованого визначення рахунків для сплати податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на поточну дату конкретного платника податків.
Про внесення до Довірчого списку нових сертифікатів КНЕДП ДПС
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
На виконання наказу Міністерства цифрової трансформації України від 08.03.24 № Н 42, до Довірчого списку внесено нові сертифікати Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України (КНЕДП ДПС), що надають змогу забезпечити клієнтів послугами:
- кваліфікована електронна довірча послуга формування, перевірки та підтвердження чинності кваліфікованого сертифіката електронного підпису чи печатки за міжнародними алгоритмами RSA та ECDSA;
- кваліфікована електронна довірча послуга формування, перевірки та підтвердження кваліфікованої електронної позначки часу за міжнародними алгоритмами RSA та ECDSA.
Мінімальна заробітна плата – державна соціальна гарантія, обов’язкова для підприємств усіх форм власності
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов'язковою на всій території України для підприємств усіх форм власності і господарювання та фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників, за будь-якою системою оплати праці. Розмір заробітної плати працівника за повністю виконану місячну (годинну) норму праці не може бути нижчим за розмір мінімальної заробітної плати (ст.ст. 3–3 прим.1 Закону України від 24 березня 1995 року № 108/95-ВР «Про оплату праці» із змінами, далі – Закон № 108).
Згідно з Бюджетним кодексом України розмір мінімальної заробітної плати визначається Законом про Державний бюджет України на відповідний рік.
Відповідно до ст.ст. 35–36 Закону № 108, контроль за додержанням законодавства про оплату праці здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю та податкові органи. Податкові органи мають право на проведення перевірки без попереднього попередження платника у випадках, передбачених законодавством. За порушення законодавства про оплату праці винні особи притягаються до дисциплінарної, матеріальної, адміністративної та кримінальної відповідальності згідно з законодавством.
Згідно зі ст. 265 Кодексу законів про працю України, посадові особи органів державної влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, винні у порушенні законодавства про працю, несуть відповідальність згідно з чинним законодавством.
Юридичні та фізичні особи – підприємці, які використовують найману працю, також несуть відповідальність.
Звертаємо увагу, що відповідно до ст. 24 Закону України від 09.07.2003 № 1058-IV «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» (далі – Закон № 1058), страховий стаж – це період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.
Страховий стаж обчислюється в місяцях. Неповний місяць роботи, якщо застрахована особа підлягала загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню або брала добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, зараховується до страхового стажу як повний місяць за умови, що сума сплачених за цей місяць страхових внесків з урахуванням сум страхових внесків, сплачених виходячи з мінімальної заробітної плати, є не меншою, ніж мінімальний страховий внесок (частина третя ст. 24 Закону № 1058).
Таким чином, через несплату або неповну сплату єдиного внеску наймані працівники втрачають страховий стаж та можливість одержання достойної пенсії за віком, по інвалідності, в зв'язку з втратою годувальника та в інших випадках, передбачених законодавством.
Оскільки мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов’язковою на всій території України для підприємств усіх форм власності і господарювання, то працедавці зобов’язані неухильно дотримуватись чинного законодавства з питань оплати праці.
Нагадуємо, що з 01.04.2024 збільшується розмір мінімальної заробітної плати до 8000 грн, у погодинному розмірі – 48 гривень.