• Main Page / Головна
  • Newsline / СТРІЧКА НОВИН
  • Archive / АРХІВ
  • Contacts / Контакти
  • RSS feed
  • This online newspaper has been in publication since September 9, 2005
  • Податкові новини (ДПС у Дніпропетровській області) 03.04.2024
    2024-04-03 22:47:10

    До зведеного бюджету у січні – березні 2024 року надійшло 401,4 млрд гривень

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/769648.html повідомила.
    Платники податків продовжують сумлінно підтримувати державу сплаченими податками. Завдяки їх активній громадянській позиції та патріотизму бюджет стабільно отримує такі необхідні кошти для Збройних Сил України та соціальних виплат нашим громадянам.
    За оперативними даними надходження (сальдо) до зведеного бюджету у січні – березні 2024 року по платежах, що контролюються ДПС, становлять 401,4 млрд грн. До державного бюджету надійшло 303,7 млрд грн, до місцевих бюджетів – майже 97,8 млрд гривень.
    Надходження (сальдо) до загального фонду державного бюджету у січні – березні 2024 року становили 280 млрд грн. Показники розпису Міністерства фінансів України за доходами загального фонду державного бюджету виконано на 113,4 відс. При цьому на рахунки платників відшкодовано 32,7 млрд грн ПДВ.
    У розрізі податків показники розпису Міністерства фінансів України перевиконано з податку на прибуток підприємств – у 1,7 раза (+38,4 млрд грн), податку на додану вартість – на 3,5 відс. (+2,3 млрд грн), податку та збору на доходи фізичних осіб – на 3,3 відс. (+1,4 млрд грн), акцизного податку з вироблених та ввезених товарів (продукції) – на 3,5 відс. (+0,8 млрд гривень).
    У розрізі основних платежів у січні – березні 2024 року приріст порівняно з аналогічним періодом минулого року становить з податку на прибуток підприємств – у 2,8 раза (+61,9 млрд грн), податку на додану вартість – в 1,9 раза (+32,2 млрд грн), податку та збору на доходи фізичних осіб – 19,4 відс. (+7,3 млрд грн), акцизного податку з вироблених та ввезених товарів (продукції) – 9 відс. (+2 млрд гривень).
    Надходження (сальдо) до зведеного бюджету у березні 2024 року по платежах, що контролюються ДПС, становлять 149,2 млрд грн, у т. ч. до державного бюджету – 116,5 млрд грн, до місцевих бюджетів – 32,7 млрд гривень.
    Надходження (сальдо) до загального фонду державного бюджету у березні 2024 року становили 107,7 млрд грн. Перевиконання показників розпису Міністерства фінансів України за доходами загального фонду державного бюджету становить 10 відс., додаткові надходження до бюджету становлять 9,8 млрд грн. Платникам на рахунки відшкодовано 11,1 млрд грн ПДВ.
    У повному обсязі виконано показники розпису Міністерства фінансів України з податку на прибуток – в 1,3 раза (+13,5 млрд грн), податку та збору на доходи фізичних осіб – 104,5 відс. (+0,7 млрд гривень), акцизного податку з вироблених та ввезених товарів (продукції) – 103,3 відс. (+0,3 млрд гривень).
    У розрізі основних платежів у березні 2024 року приріст порівняно з  березнем 2023 року становить з податку на прибуток – в 2,3 раза (+33,9 млрд грн), податку на додану вартість – у 1,9 раза (+8,6 млрд гривень), податку та збору на доходи фізичних осіб – 20,8 відс. (+2,8 млрд гривень).
    Дякуємо платникам за фінансову підтримку держави!

     

    Щодо застосування пунктів 164.5 та 164.6 статті 164 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) під час обчислення військового збору з доходів, зазначених у пункті 164.2 статті 164 Кодексу

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
    Згідно зі статтею 163 Кодексу об’єктом оподаткування військовим збором платника податку – резидента (нерезидента) є, зокрема, загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.
    При цьому статтею 23 Кодексу передбачено, що базою оподаткування визнаються конкретні вартісні, фізичні або інші характеристики певного об’єкта оподаткування.
    База оподаткування – це фізичний, вартісний чи інший характерний вираз об'єкта оподаткування, до якого застосовується податкова ставка і який використовується для визначення розміру податкового зобов’язання.
    База оподаткування і порядок її визначення встановлюються Кодексом для кожного податку окремо.
    При цьому у випадках, передбачених Кодексом, один об’єкт оподаткування може утворювати кілька баз оподаткування для різних податків.
    У випадках, передбачених Кодексом, конкретна вартісна, фізична або інша характеристика певного об’єкта оподаткування може бути базою оподаткування для різних податків.
    Водночас зауважуємо, що статтею 164 Кодексу встановлено особливості визначення бази оподаткування податком на доходи фізичних осіб для доходів у негрошовій формі, а саме: базою оподаткування цим податком є вартість такого доходу, розрахована за звичайними цінами, правила визначення яких встановлені згідно з Кодексом, помножена на коефіцієнт, який обчислюється за формулою, визначеною пунктом 164.5 статті 164 Кодексу, а саме:
    К = 100 : (100 - Сп), де К – коефіцієнт; Сп – ставка податку, встановлена для таких доходів на момент їх нарахування.
    Тобто для обчислення коефіцієнту застосовується виключно ставка податку, а не збору, а отже відсутні законодавчі підстави для застосування коефіцієнту при нарахуванні військового збору на доходи у негрошовій формі.
    Крім того, відповідно до пункту 164.6 статті 164 Кодексу під час нарахування доходів у формі заробітної плати база оподаткування податком на доходи фізичних осіб визначається як нарахована заробітна плата, зменшена на суму страхових внесків до Накопичувального фонду, а у випадках, передбачених законом, – обов’язкових страхових внесків до недержавного пенсійного фонду, які відповідно до закону сплачуються за рахунок заробітної плати працівника, а також на суму податкової соціальної пільги за її наявності.
    Враховуючи викладене та зважаючи на те, що положеннями пункту 16¹ підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу прямо не встановлено порядок визначення бази оподаткування для військового збору, зокрема з урахуванням особливостей, встановлених у пунктах 164.5 та 164.6 статті 164 розділу IV Кодексу для податку на доходи фізичних осіб, то визначення податковими агентами бази оподаткування військовим збором здійснюється без застосування положень пунктів 164.5 та 164.6 статті 164 Кодексу.
    Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням


    https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/769488.html

     


    Дайджест податкових новин. Випуск 1


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що на субсайті «Головне управління ДПС у Дніпропетровській області» за посиланням https://dp.tax.gov.ua/media-ark/videogalereya/prezentatsii-ta-inshi-materiali/10916.html розміщено відеоматеріал «Дайджест податкових новин. Випуск 1».

     


    Платники Дніпропетровщини поповнили бюджети усіх рівнів
    та державні цільові фонди на понад 29,1 млрд гривень


    Протягом січня – березня 2024 року надходження до бюджетів усіх рівнів та державних цільових фондів від платників Дніпропетровщини склали понад 29,1 млрд гривень. Про це повідомила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Елеонора Шкода.
    Очільниця податкової служби області зазначила, що майже 21,2 млрд грн – це збір платежів до бюджетів усіх рівнів (без урахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок)). І ці надходження порівняно з січнем – березнем 2023 року виросли на понад 4,4 млрд грн, або на 26,7 відсотків.
    До державного бюджету протягом січня – березня 2024 року платниками спрямовано понад 11,9 млрд гривень. Надходження збільшились на понад 2,7 млрд грн, або на 29,5 відс. у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
    Місцеві бюджети Дніпропетровщини у січні – березні 2024 року отримали понад 9,2 млрд грн, що на понад 1,7 млрд грн більше ніж у відповідному періоді 2023 року. Темп росту надходжень складає 123,3 відсотки.
    Платники єдиного внеску, які обліковуються у Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області, протягом трьох місяців поточного року забезпечили надходження єдиного внеску на понад 7,9 млрд грн, що на 856,0 млн грн, або на 12,1 відс. більше ніж за підсумками січня – березня минулого року.
    Дякуємо платникам за своєчасно сплачені податки, за підтримку обороноздатності країни та соціальної захищеності громадян!

     


    Реєстрація нерезидента платником ПДВ через Електронний кабінет:
    чи проставляється апостиль на документах, що надаються?

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Податковим кодексом України не передбачено вимоги щодо легалізації (проставлення апостилю) документів, що надаються/завантажуються в Електронному кабінеті під час реєстрації нерезидента платником ПДВ в Україні та надсилаються нерезидентом податковим органам для підтвердження відомостей, наданих під час реєстрації (включаючи сам лист-підтвердження), а також перекладу таких документів на українську мову з нотаріальним засвідченням такого перекладу. Тому відсутня необхідність легалізації (проставлення апостилю) таких документів чи їх перекладу на українську мову з нотаріальним засвідченням такого перекладу.
    Апостіль надають лише нерезиденти, які мають постійні представництва на території України.
    Відповідні роз’яснення розміщені на вебпорталі ДПС за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/nerezidentam-postachalnikam-elektronnih-poslug/pamyatka-koristuvacha/627600.html.

     

    Чи зазначається код пільги у розрахунку коригування до податкової накладної, якщо на дату повернення товару дія пільги закінчилась?


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що порядок заповнення податкової накладної затверджено наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 № 137/28267 (із змінами) (далі – Порядок № 1307).
    Відповідно до п. 16 Порядку № 1307 код пільги з ПДВ зазначається у графі 9 податкової накладної, яка заповнюється у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, звільнених від оподаткування ПДВ.
    Код відповідної пільги з ПДВ зазначається згідно з Довідниками податкових пільг (Довідник податкових пільг, що є втратами доходів бюджету, або Довідник інших податкових пільг), які затверджені ДПС, станом на дату складання податкової накладної.
    Згідно з п. 21 Порядку № 1307 у разі здійснення коригування сум податкових зобов’язань, а також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, не пов’язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, відповідно до ст. 192 розділу V Податкового кодексу України постачальник (продавець) товарів/послуг складає розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі – розрахунок коригування) за формою згідно з додатком 2 до податкової накладної.
    Порядок складання розрахунку коригування та його реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних аналогічний порядку, передбаченому для податкових накладних, крім випадків, передбачених Порядком № 1307.
    Отже, якщо на дату повернення товару закінчилась дія податкової пільги, то у розрахунку коригування до податкової накладної зазначається код пільги, який було зазначено у податковій накладній.

     


    Чи можуть платники єдиного внеску подати контролюючому органу на погодження довідку-розрахунок на виплату зарплати в електронній формі?


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що пунктом 4 Порядку прийняття надавачами платіжних послуг на виконання платіжних інструкцій на виплату заробітної плати, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 16.09.2022 № 291 із змінами та доповненнями (далі – Порядок) визначено, зокрема, що довідка-розрахунок на виплату заробітної плати складається платником єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) за формою згідно з додатком 1 до Порядку.
    Контролюючі органи невідкладно погоджують довідку-розрахунок в електронній або паперовій формі, надану платником єдиного внеску.
    Контролюючі органи відмовляють у погодженні за умови:
    - невідповідності довідки-розрахунку формі, визначеній у додатку 1 до Порядку;
    - недостовірності викладеної в довідці-розрахунку інформації;
    - подання довідки-розрахунку до контролюючого органу не за місцем взяття на облік платника єдиного внеску.
    Один примірник погодженої довідки-розрахунку в паперовій формі надається обслуговуючому надавачу платіжних послуг, другий – контролюючому органу, третій – залишається у платника єдиного внеску.
    Довідка-розрахунок в електронній формі надається платником єдиного внеску до обслуговуючого надавача платіжних послуг з дотриманням законів України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» із змінами та доповненнями та від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII ««Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» із змінами та доповненнями.
    Згідно з п. 1 Порядку довідка-розрахунок в електронній формі – документ, отриманий платником єдиного внеску в електронній формі через Електронний кабінет у порядку, встановленому ст. 42 прим. 1 глави 1 розд. II Податкового кодексу України.
    Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС.
    Доступ до приватної частини Електронного кабінету надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID), за допомогою Дія Підпис або «хмарного» кваліфікованого електронного підпису.
    У розділі «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету платник єдиного внеску може надіслати до відповідного контролюючого органу належним чином оформлену довідку-розрахунок в електронній формі за ідентифікатором форми J1330001 (для юридичних осіб) або F1330001 (для фізичних осіб).
    Після надходження електронного документа здійснюється його автоматизована перевірка.
    У першій квитанції електронного документа повідомляється про результати такої перевірки. У разі негативних результатів автоматизованої перевірки у першій квитанції повідомляється про неприйняття електронного документа із зазначенням причин, у такому випадку друга квитанція не формується.
    Друга квитанція є підтвердженням про прийняття (реєстрацію) або повідомленням про неприйняття в контролюючому органі електронного документа. У другій квитанції зазначаються реквізити прийнятого (зареєстрованого) або неприйнятого (із зазначенням причини) електронного документа, результати обробки в контролюючому органі (дата та час прийняття (реєстрації) або неприйняття, реєстраційний номер, дані про платника та підписувача (підписувачів) електронного документа та квитанції).
    У разі наявності другої квитанції про прийняття електронного документа датою та часом прийняття (реєстрації) електронного документа контролюючим органом вважаються дата та час, зафіксовані у першій квитанції.
    Інформацію щодо отримання та дати реєстрації довідки-розрахунку в контролюючому органі платник податків може переглянути у вкладці «Вхідні» розділу «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету (також квитанції щодо приймання та обробки можна переглянути в розділі «Перегляд звітності» та розділі «Введення звітності»). Дата реєстрації довідки-розрахунку вважається днем її отримання контролюючим органом.
    Погоджена довідка-розрахунок в електронній формі (або відмова у погодженні) невідкладно направляється контролюючим органом платнику єдиного внеску в Електронний кабінет.
    Інформація про погодження або надання відмови у погодженні довідки-розрахунку в електронній або паперовій формі вноситься до журналу реєстрації та опрацювання довідок-розрахунків в електронній або паперовій формі, який ведеться засобами інформаційно-комунікаційної системи контролюючих органів з дотриманням вимог законодавства у сфері захисту інформації (абзац дев’ятий п. 4 Порядку).

     

     


    Єдиний рахунок: повідомлення про використання/відмову від використання єдиного рахунку подається платником в електронній формі


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п. 35 прим.1.2 ст. 35 прим.1 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) повідомлення про використання або про відмову від використання єдиного рахунку подається платником податків в електронній формі через електронний кабінет у порядку, встановленому статтею 42 прим.1 Кодексу.
    Платник податків має право повідомити про використання або про відмову від використання єдиного рахунку один раз протягом календарного року.
    Використання єдиного рахунку платником податків розпочинається з дня, наступного за днем подання ним повідомлення про використання єдиного рахунку.
    У разі відмови платника податків від використання єдиного рахунку таке використання припиняється починаючи з першого числа місяця наступного календарного року.
    Пунктом 35 прим.1.3 ст. 35 прим.1 Кодексу визначено, що з початком використання єдиного рахунку платник податків зобов’язаний здійснювати сплату грошових зобов’язань та/або податкового боргу з податків та зборів, єдиного внеску, інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, через єдиний рахунок, крім випадків, передбачених абзацом другим п. 35 прим.1.1 ст. 35 прим.1 Кодексу.
    У разі порушення положень, визначених абзацом першим цього пункту, кошти, сплачені таким платником податку на інші рахунки, відкриті центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для сплати грошових зобов’язань та/або податкового боргу з податків та зборів, єдиного внеску, інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, вважаються помилково сплаченими грошовими зобов’язаннями.

     


    Видача довідок – одна з адміністративних послуг,
    що надаються податковою службою


    Надання якісного сервісу платникам – пріоритет в роботі Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС).
    Одною з адміністративних послуг, що надаються податковою службою Дніпропетровщини є видача довідок.
    Звернувшись до податкової, платники мають можливість отримати:
    - довідку про подану декларацію про майновий стан і доходи (податкову декларацію);
    - довідку про сплату податкових зобов’язань платником податку – резидентом, який виїжджає за кордон на постійне місце проживання, та про відсутність податкових зобов’язань;
    - довідку про доходи;
    - довідку про сплачений нерезидентом в Україні податок на прибуток (доходи);
    - підтвердження статусу податкового резидента України;
    - довідку про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи.
    Інформацію про режим доступу до приміщень територіальних органів ДПС, в яких здійснюється прийом осіб, що звертаються за отриманням адміністративних послуг, наявність сполучення громадського транспорту, під’їзних шляхів та місць паркування розміщено на субсайтах територіальних органів ДПС у розділі «Адміністративні послуги».
    Водночас, отримати вищезазначені довідки можливо, скориставшись Електронним кабінетом.
    Більше про адміністративні послуги, що надаються ГУ ДПС – за посиланням https://dp.tax.gov.ua/diialnist/mistsya-nadannya-administrativnih-poslu/


    До уваги платників акцизного податку!

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Державна податкова служба України з метою забезпечення належного декларування податкових зобов’язань з акцизного податку з урахування змін, внесених до Податкового кодексу України (далі – Кодекс) Законом України від 23 лютого 2024 року № 3603-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо вдосконалення онлайн-комунікації з платниками податків та уточнення окремих положень законодавства» (далі – Закон № 3603), повідомила наступне.
    Законом № 3603, який набрав чинності 16 березня 2024 року, внесено зміни до п. 214.6 ст. 214 Кодексу, яким встановлюється особливість визначення бази оподаткування акцизним податком з урахуванням норм втрат підакцизної продукції, а саме:
    - виробничих втрат і виходу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, норми втрат спирту, виноматеріалів, соків під час виробництва алкогольних напоїв, норми виробничих втрат алкогольних напоїв;
    - втрат нафтопродуктів під час їх приймання, зберігання, відпуску, перевантаження та транспортування;
    - сукупних втрат та відходів ферментованої тютюнової сировини під час її зберігання, транспортування і використання у виробництві тютюнових виробів;
    - сукупних втрат та відходів неферментованої тютюнової сировини під час зберігання, транспортування, виробництва ферментованої тютюнової сировини;
    - норм втрат рідин, що використовуються в електронних сигаретах, під час їх зберігання, транспортування і використання у виробництві, у тому числі електронних сигарет Розмір норм втрат окремих підакцизних товарів (спирту, біоетанолу, спиртових дистилятів, нафтопродуктів) встановлюється Кабінетом Міністрів України, зокрема:
    - постановою Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2022 року № 1218 затверджено норми виробничих втрат і виходу спирту етилового, у тому числі біоетанолу;
    - постановою Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2022 року № 1310 затверджено норми виробничих втрат спирту коньячного, зернового дистиляту та інших спиртових дистилятів і норм втрат спирту та готової продукції під час виробництва деяких видів алкогольних напоїв;
    - постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 2023 року №77 затверджено вимоги до обліку, зберігання, відпуску, приймання і транспортування спирту етилового та норми втрат спирту етилового під час зберігання та транспортування залізничним, водним і автомобільним транспортом;
    - постановою Кабінету Міністрів України від 05 серпня 2020 року № 686 затверджено норми втрат нафтопродуктів під час їх приймання, зберігання, відпуску, перевантаження та транспортування.
    Розмір нормативних втрат інших видів підакцизної продукції (тютюнових виробів та сировини) визначається безпосередньо п. 214.6 ст. 214 Кодексу.

    Щодо порядку визначення бази оподаткування акцизним податком у разі наявності понаднормативних втрат та відходів

    Пунктом 214.6 ст. 214 Кодексу передбачений порядок визначення бази оподаткування акцизним податком у разі наявності понаднормативних втрат та відходів, а саме:
    - для спирту етилового, у тому числі біоетанолу, спиртових дистилятів базою оподаткування є понаднормативно втрачена їх кількість;
    - за наявності понаднормативних втрат спирту, виноматеріалів, соків під час виробництва алкогольних напоїв або понаднормативних виробничих втрат алкогольних напоїв базою оподаткування є кількість таких понаднормативно втрачених товарів (продукції);
    - для ферментованої тютюнової сировини під час її зберігання, транспортування і використання у виробництві тютюнових виробів базою оподаткування є втрачений обсяг тютюнової сировини, який перевищує сукупні норми втрат та відходів, визначені Кодексом, за відповідний календарний (звітний) місяць;
    - для неферментованої тютюнової сировини під час її зберігання, транспортування, виробництва ферментованої тютюнової сировини базою оподаткування є втрачений обсяг тютюнової сировини, який перевищує сукупні норми втрат та відходів, за відповідний календарний (звітний) місяць;
    - для рідин, що використовуються в електронних сигаретах, під час їх зберігання, транспортування і використання у виробництві, у тому числі електронних сигарет базою оподаткування є втрачений об’єм рідин, що використовується в електронних сигаретах, який перевищує норми втрат;
    - для нафтопродуктів під час їх приймання, зберігання, відпуску, перевантаження та транспортування та якщо з таких обсягів акцизний податок не сплачувався або сплачувався за пільговою ставкою базою оподаткування є втрачений обсяг нафтопродуктів, який перевищує норми втрат.

     


    Декларування – просто, зручно, швидко!


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що з 01 січня 2024 року триває кампанія декларування громадянами доходів, отриманих протягом 2023 року.
    Подати податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – Декларація) можна дистанційно за допомогою сучасного сервісу ДПС – Електронного кабінету.
    Зробити це дуже просто:
    1. Увійдіть до Електронного кабінету за посиланням  https://cabinet.tax.gov.ua або через вебпортал ДПС https://tax.gov.ua.
    2. Пройдіть електронну ідентифікацію онлайн (за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП), Інтегрованої системи електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID), Дія Підпис або «хмарного» КЕП) для отримання доступу до приватної частини.
    3. Зверніть увагу на адресу реєстрації та адресу фактичного проживання, яка висвічується на екрані (адреса фактичного проживання може бути відмінною від адреси фактичного проживання у фізичних осіб - тимчасово переміщених осіб, які подали заяву за формою 5-ДР).
    4. Зайдіть до меню «ЕК для громадян».
    5. Для автоматичного заповнення Декларації отримайте інформацію з Державного реєстру фізичних осіб – платників податку (далі – ДРФО) про джерела та суми нарахованого (виплаченого) доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору. Для цього оберіть вкладку «Запит про суми виплачених доходів», натисніть «Створити». Вкажіть необхідний період, збережіть, підпишіть за допомогою КЕП та натисніть «Відправити».
    6. Після отримання відповіді оберіть вкладку «Податкова декларація» та натисніть «Створити».
    7. Надав відповіді на запитання в анкеті, що з’явиться на екрані, визначте необхідну категорію:
     - громадянин – обирає платник податків, який зобов’язаний подати декларацію або виявив бажання задекларувати доходи, або підприємці, які станом на 31 грудня звітного року перебували на спрощеній системі оподаткування, але у таких осіб виникає обов’язок щодо декларування доходів, отриманих як громадянин;
    - підприємець – обирає фізична особа-підприємець, який протягом звітного (податкового) року перебував на загальній системі оподаткування;
    - особа, яка провадить незалежну професійну діяльність/член фермерського господарства – обирають особи, які в контролюючих органах зареєстровані як самозайняті особи, що провадять незалежну професійну діяльність (адвокати, нотаріуси, арбітражні керуючі, приватні виконавці, судові експерти) або члени фермерського господарства;
    - особа, яка заявляє право на податкову знижку – обирає особа, яка вирішила скористатися правом на податкову знижку відповідно до ст. 166 Податкового кодексу України.
    8. Надайте відповіді на питання, які висвічуються на екрані, щодо виду отриманого доходу. На підставі відповідей до Декларації автоматично додаються необхідні додатки.
    9. На екрані відкривається Декларація з заповненими даними з ДРФО. У разі якщо Ви отримували доходи, які не включені до ДРФО (наприклад, іноземні доходи), то зазначте такі доходи у відповідному рядку декларації.
    10. Заповніть Декларацію та додатки до неї (за наявності). Інформація, внесена до додатків, автоматично переноситься до основних розділів Декларації, суми податкових зобов’язань перерахуються автоматично.
    11. За необхідності додайте до Декларації додатки довільного формату.  Для цього у розділі VIII натисніть «+», заповніть відповідні графи та у графу «Найменування файлу документа» підтягніть файл у форматі pdf.
    12. Перевірте заповнену Декларацію та, якщо все вірно, натисніть «Зберегти».
    13. Підпишіть документ за допомогою КЕП та направте до контролюючого органу.
    14. Перевірте отримані повідомлення: Відповідь № 1 (Повідомлення про отримання документу) та Відповідь № 2 Фінальна (Повідомлення про результати обробки Декларації). У разі необхідності повідомлення можна завантажити у форматі pdf.
    Нагадуємо, що для зручності платників на вебпорталі ДПС у розділі «Онлайн-навчання» (за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/onlayn-navchannya) розміщені інструктивні матеріали з питань роботи в Електронному кабінеті.

    e-finance.com.ua

    Увага!!! При передруку матеріалів з E-FINANCE.COM.UA активне посилання (не закрите в теги noindex або nofollow, а саме відкрите!!!) на портал "Фінансові новини E-FINANCE.COM.UA" обов'язкове.

    WARNING! When reprinting materials from E-FINANCE.COM.UA, it is mandatory to include an active link (not closed in noindex or nofollow tags) to the portal "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" that remains open.

    WARNUNG!!! Beim Nachdruck von Materialien von E-FINANCE.COM.UA ist ein aktiver Link (nicht geschlossen in Noindex- oder Nofollow-Tags, sondern offen!!!) zum Portal „Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA“ obligatorisch.

    OSTRZEZENIE!!! Podczas przedrukowywania materialow z E-FINANCE.COM.UA, aktywny link (nie zamkniety w tagach noindex lub nofollow, ale raczej otwarty!!!) do portalu "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" jest obowiazkowy.

    Внимание!!! При перепечатке материалов с E-FINANCE.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Финансовые новости E-FINANCE.COM.UA" обязательна.

    E-FINANCE.COM.UA
    E-mail: info@e-finance.com.ua

    © E-FINANCE.COM.UA. Усі права захищені. При використанні інформації в електронному вигляді активне посилання на e-finance.com.ua є обов'язковим. Думки авторів можуть збігатися з позицією редакції. За зміст реклами відповідальність несе рекламодавець. Права на інформацію належать e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Alle Rechte vorbehalten.
    Bei der Nutzung von Informationen in elektronischer Form ist ein aktiver Hyperlink zu e-finance.com.ua erforderlich. Die Meinungen der Autoren stimmen möglicherweise nicht mit der redaktionellen Haltung überein. Für den Inhalt der Anzeigen ist der Werbetreibende verantwortlich. Die Informationsrechte liegen bei e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. All rights reserved.
    When utilizing information in electronic format, an active hyperlink to e-finance.com.ua is required. The opinions of the authors may not align with the editorial stance. The advertiser is responsible for the content of advertisements. Information rights belong to e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Podczas korzystania z informacji w formacie elektronicznym wymagane jest aktywne hiperłącze do e-finance.com.ua. Opinie autorów mogą nie pokrywać się ze stanowiskiem redakcji. Za treść ogłoszeń odpowiada reklamodawca. Prawa informacyjne należą do e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Все права защищены.
    При использовании информации в электронном формате активная гиперссылка на e-finance.com.ua обязательна. Мнения авторов могут не совпадать с позицией редакции. Рекламодатель несет ответственность за содержание рекламных объявлений. Права на информацию принадлежат e-finance.com.ua.