Незадекларована праця не підтримує ЗСУ!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/793883.html повідомила.
На початок 2022 року близько 3 млн працівників працювали без оформлення трудових відносин. За умови виплати заробітної плати хоча б на рівні мінімальної – це майже 100 мільярдів гривень податків та зборів на рік, які можуть бути направлені на захист нашої держави.
Пам’ятайте! Україна бореться з окупантами не лише зброєю, а й своєю працею, яка має бути задекларованою!
Той, хто уникає сплати податків, – не підтримує наших захисників!
Представники Мінфіну та ДПС взяли участь у міжнародному навчально-практичному семінарі з питань провадження глобального мінімального податку (GloBE) та загального огляду другого компоненту (Pillar Two)
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Представники Міністерства фінансів України та Державної податкової служби України на запрошення Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР) взяли участь у воркшопі (навчально-практичному семінарі) на тему: «Провадження глобального мінімального податку (GloBE) та загального огляду двокомпонентного рішення (Pillar Two)» у м. Анкара (Турецька Республіка).
Зазначений воркшоп спрямований на підвищення професійних компетенцій учасників, розширення знань у сфері міжнародного оподаткування, зокрема, щодо впровадження у національне законодавство двокомпонентного рішення (Pillar Two) з метою вирішення податкових проблем, що виникають у зв`язку з цифровізацією економіки відповідно до міжнародних зобов’язань України як учасника Глобального форуму та налагодження міжнародних зв’язків для подальшого обміну досвідом.
Глобальні ініціативи ОЕСР у сфері міжнародного оподаткування Pillar 1 та Pillar 2 передбачають удосконалення наявних механізмів боротьби з розмивання бази оподаткування та виведення прибутку з-під оподаткування.
Впровадження Pillar 2 також визначено як пріоритетний напрям у Національній стратегії доходів 2024-2030, затвердженій розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2023 року № 1218-р.
Представниками податкових органів з 20 країн світу отримано кваліфіковану експертну допомогу з питань впровадження глобального мінімального податку (GloBE), загального огляду двокомпонентного рішення (Pillar Two) та інформацію про стан змін у цьому напрямі.
Загалом проведена зустріч була корисною для всіх її учасників, а набутий досвід у подальшому сприятиме вдосконаленню контролю у сфері міжнародного оподаткування.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням
\
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/793641.html
Справляння єдиного податку четвертої групи на територіях активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/793416.html повідомила.
Постановою Кабінету Міністрів України від 30 квітня 2024 року № 485 «Про внесення змін до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 6 грудня 2022 р. № 1364» (далі – Постанова № 485), яка набрала чинності з дня опублікування – 03 травня 2024 року, встановлено, що для цілей оподаткування території активних бойових дій — це включені до переліку території активних бойових дій, території активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси.
Відповідно до підпункту 69.33 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – пп. 69.33 Кодексу) тимчасово, з 1 березня 2022 року, не нараховується та не сплачується єдиний податок четвертої групи з площі сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду, що перебуває у власності сільськогосподарського товаровиробника або надана йому у користування, у тому числі на умовах оренди, у податкових періодах, коли на територіях, на яких розташовані такі сільськогосподарські угіддя та/або землі водного фонду, ведуться бойові дії або території тимчасово окуповані збройними формуваннями російської федерації, до дати завершення на таких територіях активних бойових дій або тимчасової окупації російською федерацією. Дати початку та завершення активних бойових дій або тимчасової окупації визначаються відповідно до даних Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, затвердженому наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23.12.2022 за № 1668/39004.
Річна сума єдиного податку четвертої групи визначається пропорційно до кількості місяців, коли площі земельних ділянок (земельних часток (паїв)) підлягали оподаткуванню єдиним податком.
З огляду на викладене, поширення дії пп. 69.33 Кодексу на території активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси, починається з першого числа місяця, в якому набрала чинність Постанова № 485.
Отже, відповідно до пп. 69.33 Кодексу з урахуванням норм Постанови № 485 за об’єкти оподаткування, розташовані на території активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси, єдиний податок четвертої групи не нараховується та не сплачується, починаючи з 01.05.2024 до дати завершення на таких територіях активних бойових дій.
Незадекларована праця не підтримує ЗСУ!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу на наступне.
На початок 2022 року близько 3 млн працівників працювали без оформлення трудових відносин. За умови виплати заробітної плати хоча б на рівні мінімальної – це майже 100 мільярдів гривень податків та зборів на рік, які можуть бути направлені на захист нашої держави.
Пам’ятайте! Україна бореться з окупантами не лише зброєю, а й своєю працею, яка має бути задекларованою!
Той, хто уникає сплати податків, – не підтримує наших захисників!
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/793653.html
До уваги Підзвітних Фінансових Установ
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома таке.
Державна податкова служба України інформує Підзвітні Фінансові Установи (далі – ПФУ) про те, що відповідно до частини 2 підпункту 7 пункту 5 розділу 2 «Порядку застосування загального стандарту звітності та належної перевірки інформації про фінансові рахунки (Common Standard on Reporting and Due Diligence for Financial Account Information)», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 26.05.2023 № 282, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.06.2024 № 1090/40146, ДПС оприлюднила Перелік Підзвітних Юрисдикцій (Юрисдикцій – Учасниць) з якими Україна обмінюватиметься інформацією про підзвітні фінансові рахунки для цілей Багатосторонньої угоди CRS.
Також ДПС принагідно нагадує ПФУ про те, що відповідно до пункту 2 наказу Міністерства фінансів України від 25.09.2023 № 516 «Про затвердження Порядку заповнення та подання фінансовими агентами звіту про підзвітні рахунки відповідно до багатосторонньої угоди компетентних органів про автоматичний обмін інформацією про фінансові рахунки» перший звіт про підзвітні рахунки за звітний період, що розпочинається 01 липня 2023 року та завершується 31 грудня 2023 року, подається до 01 липня 2024 року.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/793800.html
На порядку денному – безпечне функціонування держави та бізнесу
У Дніпропетровській обласній військовій адміністрації відбулось чергове засідання комісії з визначення підприємств та установ критично важливими, яку очолює перший заступник Голови обласної державної адміністрації – начальника обласної військової адміністрації Володимир Орлов.
У роботі комісії прийняв участь заступник начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Валерій Леонов.
Розглядали пропозиції претендентів на присвоєння їм статусу критично важливих для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення Дніпропетровської області. Відбір проводився за чіткими критеріями, визначеними Урядом.
Працюємо далі!
Фактична перевірка суб’єкта господарювання у місці масового відпочинку
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області на постійній основі здійснює контроль за ризикоорієнтованими суб’єктами торгівлі та надання послуг.
В літній період особлива увага приділяється закладам, які надають послуги та здійснюють продаж продукції в місцях масового відпочинку.
Під час проведення аналізу господарської діяльності суб’єкта господарювання, який здійснює діяльність у кафе на набережній м. Дніпра, виявлено ознаки порушення законодавства у частині проведення розрахункових операцій.
Податківцями проведено фактичну перевірку господарської діяльності зазначеного платника податків, якою встановлено факти:
- здійснення розрахункових операцій зі споживачами (фізичними особами) без видачі відповідних розрахункових документів;
- відсутність у фіскальних чеках обов’язкового реквізиту на підакцизні товари – коду УКТ ЗЕД;
- використання найманої праці осіб без належного оформлення.
За результатами фактичної перевірки зафіксовано порушення на загальну суму 344 тис. гривень.
За встановленими фактами порушення суб’єктом господарювання трудового законодавства матеріали даної перевірки направлені для відповідного реагування до Південно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці.
Зростання виторгів через РРО/ПРРО, як один із показників боротьби з незаконним обігом підакцизної продукції
Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) впродовж січня – травня 2024 року проведено 510 фактичних перевірок, під час яких встановлені порушення законодавства у частині роздрібного продажу тютюнових та алкогольних виробів. До суб’єктів господарювання застосовано 96,9 млн грн штрафних (фінансових) санкцій.
З початку 2024 року ГУ ДПС анульовано 394 ліцензії на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами, у тому числі рідинами. Складено 152 протоколи про адміністративні правопорушення.
ГУ ДПС у рамках боротьби з тіньовим ринком підакцизної продукції спільно з ГУ НП в Дніпропетровській області на постійній основі здійснюються оперативно-профілактичні заходи з протидії правопорушенням у сфері обігу тютюнових виробів.
Так, впродовж травня п. р. відпрацьовано майже 218 торгівельних об’єктів, з яких на 147 проведено фактичні перевірки – донараховано майже 1 млн грн, у СГ анульовано 24 ліцензії за реалізацію тютюнових виробів без марок акцизного податку.
Показник збільшення виторгів через РРО/ПРРО – один із основних чинників, який підтверджує позитивну динаміку у частині мінімізації незаконного обігу підакцизних товарів.
Так, по тютюнових виробах виторги через РРО/ПРРО мають тенденцію до зростання. У березні п. р. відбулось збільшення виторгів на 28,3 % (або на 167 млн грн), у квітні – на 9 % (або на 68 млн грн), у травні – на 6,9 % (або на понад 56,8 млн гривень). Середні виторги на 1 РРО/ПРРО у 2024 році з березня по травень також збільшуються та відповідно у травні місяці склали 124 тис. гривень.
По алкогольних напоях виторги через РРО/ПРРО з січня по травень зросли до 22,5 % (або 224 млн гривень). Середні виторги на 1 РРО/ПРРО у травні 2024 року склали 143 тис. гривень.
«Досягнення позитивних результатів у напрямку зростання виторгів підакцизної групи товарів є результатом спільних та злагоджених дій контролюючих, правоохоронних органів та органів місцевого самоврядування», – акцентував заступник начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Федір Терханов.
Акцизний податок з вироблених товарів: платники Дніпропетровщини поповнили загальний фонд держбюджету на понад 130 млн гривень
Протягом січня – травня 2024 року до загального фонду державного бюджету від платників Дніпропетровщини з вироблених товарів надійшло понад 130,0 млн грн акцизного податку. У порівнянні з січнем – травнем 2023 року надходження збільшились майже на 26,6 млн грн, або на 25,7 відсотків. Про це повідомила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Наталя Федаш.
Як зауважила очільниця податкової служби Дніпропетровщини, наразі легалізація обігу підакцизних товарів – один із пріоритетів у роботі податкових органів. Існування незаконного ринку підакцизних товарів негативно відображається і на рівні бюджетних надходжень, і на якості таких товарів і на дотриманні прав споживачів.
«Закликаємо суб’єктів господарювання працювати, дотримуючись норм законодавства. Висловлюємо вдячність всім сумлінним платникам, які сьогодні здійснюють важливий внесок в економіку країни – своєчасно і в повному обсязі сплачують податки до бюджетів!», – зазначила керівниця обласної податкової.
Понад 6,1 млн грн – внесок до місцевих бюджетів Дніпропетровщини від платників туристичного збору
У січні – травні 2024 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області платники спрямували понад 6,1 млн грн туристичного збору. Це майже на 1,4 млн грн, або на 29,5 відс., більше ніж у аналогічному періоді минулого року.
Нагадуємо, що внутрішній туризм – переміщення в межах території України громадян України та/або осіб, які постійно проживають на території України, в пізнавальних, професійно-ділових чи інших цілях.
В’їзний туризм – прибуття на територію України та/або переміщення в межах території України осіб, які постійно не проживають на території України, в пізнавальних, професійно-ділових чи інших цілях.
Щодо повноти декларування платниками об’єкта оподаткування для розрахунку МПЗ, у яких розрахункова середня вартість орендованих земель менше розрахункової середньої вартості по Дніпропетровській області та повноти добровільного декларування податків і зборів за земельні ділянки
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до підпункту 14.1.114 прим.2 пункту 14.1 статті 14 ПКУ мінімальне податкове зобов’язання (МПЗ) – це мінімальна величина податкового зобов’язання із сплати податків, зборів, платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, пов’язаних з виробництвом та реалізацією власної сільськогосподарської продукції та/або з власністю та/або користуванням (орендою, суборендою, емфітевзисом, постійним користуванням) земельними ділянками, віднесеними до сільськогосподарських угідь, розрахована відповідно до цього Кодексу. Сума мінімальних податкових зобов’язань, визначених щодо кожної із земельних ділянок, право користування якими належить одній юридичній або фізичній особі, у тому числі фізичній особі - підприємцю, є загальним мінімальним податковим зобов’язанням.
МПЗ визначається за період володіння (користування) земельною ділянкою, який припадає на відповідний податковий (звітний) рік (п.п. 38 прим.1.1.4 п. 38 прим.1.1 ст. 38 прим.1 ПКУ).
Пунктом 297 прим.1.5 статті 297 прим.1 ПКУ визначено, що для платників єдиного податку четвертої групи, зокрема, юридичних осіб, різниця між сумою загального мінімального податкового зобов’язання та загальною сумою сплачених податків, зборів, платежів та витрат на оренду земельних ділянок обчислюється шляхом віднімання від загального мінімального податкового зобов’язання загальної суми сплачених протягом податкового (звітного) року податків, зборів, платежів та витрат на оренду земельних ділянок.
До суми сплачених податків, зборів, платежів та витрат на оренду земельних ділянок відносяться:
- єдиний податок; податок на прибуток підприємств (у разі переходу в податковому (звітному) році на спрощену систему оподаткування із загальної);
- податок на доходи фізичних осіб та військовий збір з доходів (чистого оподаткованого доходу) від продажу (реалізації) власної сільськогосподарської продукції (у разі переходу в податковому (звітному) році на спрощену систему оподаткування із загальної);
- податок на доходи фізичних осіб та військовий збір з доходів фізичних осіб, які перебувають з платником податку у трудових або цивільно-правових відносинах (крім доходів, сплачених за придбання товарів у фізичних осіб), з доходів за договорами оренди, суборенди, емфітевзису земельних ділянок сільськогосподарського призначення;
- земельний податок за земельні ділянки, віднесені до сільськогосподарських угідь, які використовуються такими платниками для здійснення підприємницької діяльності (у разі переходу в податковому (звітному) році на спрощену систему оподаткування із загальної);
- рентна плата за спеціальне використання води (у разі її сплати);
- 20 відсотків витрат на сплату орендної плати за віднесені до сільськогосподарських угідь земельні ділянки, орендодавцями яких є юридичні особи, та/або які перебувають у державній чи комунальній власності.
У сумі сплачених податків, зборів, платежів та витрат на оренду земельних ділянок не враховуються помилково та/або надміру сплачені у податковому (звітному) році суми податків, зборів, платежів.
Слід зазначити, у Дніпропетровській області середня вартість 1 га орендованої землі складає 3,01 тис. грн/1га та при наявності орендованої землі сплата ПДФО за договорами оренди відсутня.
Просимо враховувати вищезазначену інформацію при розрахунку МПЗ.
До уваги платників єдиного податку четвертої групи!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу на наступне.
Щодо платників єдиного податку четвертої групи, у яких частка сільськогосподарського товаровиробника менше 75 вiдсоткiв та приведення у відповідність до вимого податкового законодавства показників ix податкової звiтностi шляхом подання уточнюючих розрахунків або у разі неможливості ними виконати податковий обов'язок щодо використання механізму Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов’язків, визначених у п.п. 69.1 п. 69 пiдроздiлу 10 роздiлу ХХ «Перехiднi положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ), затвердженого наказом Miнicтepcтвa фінансів України вiд 29 липня 2022року № 225.
Відповідно до частини п. 292 прим.1.1 ст. 292 прим.1 ПКУ не нараховується та не сплачується єдиний податок четвертої групи за земельні ділянки, розташовані на територіях, які забруднені вибухонебезпечними предметами відповідно до затвердженого Переліку територій. Для цього платнику необхідно подати заяву до органу місцевого самоврядування, військової адміністрації або військово-цивільної адміністрації про потенційне забруднення земельної ділянки вибухонебезпечними предметами, на підставі якої буде прийнято рішення про встановлення податкових пільг зі сплати місцевих податків і зборів.
Також відповідно до абз. 2 п.п.298.8.4 п.298.8 ст.298 ПКУ, якщо частка не перевищує 75 відсотків у зв’язку із виникненням обставин непереборної сили у попередньому податковому (звітному) році, до платника податку в наступному податковому (звітному) році зазначена вимога не застосовується. Такі платники податку для підтвердження статусу платника єдиного податку подають податкову декларацію разом із рішенням обласних рад про наявність обставин непереборної сили та перелік суб’єктів господарювання, що постраждали внаслідок таких обставин.
Реєстрація, внесення змін, отримання РНОКПП або відомостей з ДРФО стосовно фізичної особи, над якою встановлено опіку (піклування): хто подає документи?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що відповідно до п. 9 розд. ІIІ Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822 (далі – Положення № 822) документи для проведення реєстрації, внесення змін, отримання картки платника податків або відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – ДРФО) стосовно:
- фізичної особи, над якою встановлено опіку (піклування) або яка визнана недієздатною або обмежено дієздатною, подаються особою, яка призначена опікуном (піклувальником), за наявності свідоцтва про народження або документа, що посвідчує особу фізичної особи, над якою встановлено опіку (піклування) або яка визнана недієздатною або обмежено дієздатною, та документа, який посвідчує особу опікуна (піклувальника), та рішення про встановлення опіки (піклування);
- малолітньої особи, яка залишилася без піклування батьків та стосовно якої не прийнято рішення про встановлення опіки (піклування), або фізичної особи, над якою не встановлено опіку чи піклування або не призначено опікуна чи піклувальника, подаються представником органу опіки (піклування) або спеціального закладу за наявності документа, що посвідчує особу представника, та документа, що підтверджує повноваження особи як представника, а також свідоцтва про народження або документа, що посвідчує особу фізичної особи, над якою не встановлено опіку чи піклування або не призначено опікуна (піклувальника).
Чи подає юридична особа податкову декларацію з плати за землю, якщо земельна ділянка придбана і відчужена в межах одного календарного місяця?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що згідно з п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 01 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (далі – Декларація) на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 ПКУ, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої Декларації звільняє від обов’язку подання щомісячних Декларацій. При поданні першої Декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а надалі такий витяг подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Платник плати за землю має право подавати щомісяця звітну Декларацію, що звільняє його від обов’язку подання податкової декларації не пізніше 20 лютого поточного року, протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним (п. 286.3 ст. 286 ПКУ).
За нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі платник плати за землю подає Декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним (абзац перший п. 286.4 ст. 286 ПКУ).
Відповідно до п. 286.1 ст. 286 ПКУ підставою для нарахування земельного податку є:
а) дані державного земельного кадастру;
б) дані Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;
в) дані державних актів, якими посвідчено право власності або право постійного користування земельною ділянкою (державні акти на землю);
г) дані сертифікатів на право на земельні частки (паї);
ґ) рішення органу місцевого самоврядування про виділення земельних ділянок у натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв);
д) дані інших правовстановлюючих документів, якими посвідчується право власності або право користування земельною ділянкою, право на земельні частки (паї);
е) дані Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, визначеного у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку.
Пунктом 287.1 ст. 287 ПКУ встановлено, що власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.
У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.
Статтею 126 Земельного кодексу України від 25 жовтня 2001 року № 2768-III встановлено, що офіційним визнанням і підтвердженням державою факту набуття або припинення відповідного права є державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень відповідно до Закону України від 01 липня 2004 року № 1952-ІV «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».
Таким чином, з урахуванням п. 287.1 ст. 287 ПКУ, якщо юридичною особою в межах одного календарного місяця поточного року була придбана і відчужена земельна ділянка, то така юридична особа подає Декларацію, в якій визначає податкове зобов’язання по земельному податку за фактичний період перебування у неї земельної ділянки у власності у поточному році.
При цьому у колонці 7 розд. І Декларації зазначається частка днів у місяці, розрахована за формулою: кількість днів володіння або користування у місяці/загальна кількість днів у місяці (примітка 12 до Декларації).
Земельні ділянки, надані гірничодобувним підприємствам для видобування корисних копалин та розробки родовищ корисних копалин: обчислення земельного податку
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до п.п. 10.1.1 п. 10.1 ст. 10 та п.п. 265.1.3 п. 265.1 ст. 265 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) плата за землю у складі податку на майно належить до місцевих податків.
Плата за землю – це обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (далі – орендна плата) (п.п. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).
Статтею 284 ПКУ встановлено особливості оподаткування платою за землю.
Плата за землю за земельні ділянки, надані гірничодобувним підприємствам для видобування корисних копалин та розробки родовищ корисних копалин, справляється у розмірі 25 відс. земельного податку, обчисленого відповідно до статей 274 і 277 ПКУ (п. 284.4 ст. 284 ПКУ).
Статтею 274 ПКУ визначені межі ставок земельного податку за земельні ділянки, у тому числі право на які фізичні особи мають як власники земельних часток (паїв), нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження), а ст. 277 ПКУ – ставок земельного податку за земельні ділянки, у тому числі право на які фізичні особи мають як власники земельних часток (паїв), нормативну грошову оцінку яких не проведено.
Згідно з п.п. 12.4.1 п. 12.4 ст. 12 ПКУ до повноважень сільських, селищних, міських рад, військових адміністрацій та військово-цивільних адміністрацій щодо податків та зборів належать, зокрема, встановлення ставок місцевих податків та зборів в межах ставок, визначених ПКУ.
Таким чином, податкове зобов’язання із земельного податку за земельні ділянки, надані гірничодобувним підприємствам для видобування корисних копалин та розробки родовищ корисних копалин на рік становить 25 відс. від суми земельного податку, обчисленої за ставкою, встановленою рішенням відповідної ради, на території якої знаходиться земельна ділянка.
Форма податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) затверджена наказом Міністерства фінансів України від 16.06.2015 № 560, із змінами (далі – Декларація).
Зокрема, у розд. I «Розрахунок суми земельного податку» Декларації зазначається:
- у колонці 16 «Ставка податку (%)» – ставка, визначена у розмірі 25 відс. від ставки, встановленої рішенням відповідної ради, для земельних ділянок цільового призначення за кодом «11.01 – Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов’язані з користуванням надрами»;
- у колонці 17 «Річна сума земельного податку» – сума податку, обчислена за ставкою, зазначеної у колонці 16;
- у колонці 23 «Річна сума земельного податку (до сплати)» – сума податку, яка зазначена у колонці 17 Декларації.
Про подання ФОПом – платником єдиного податку першої та другої груп через Електронний кабінет заяви щодо щорічної відпустки
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що відповідно до п. 295.5 ст. 295 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платники єдиного податку першої і другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої витягом з Електронного реєстру листків непрацездатності (далі – ЕРЛН), якщо вона триває 30 і більше календарних днів.
Згідно з п.п. 298.3.2 п. 298.3 ст. 298 ПКУ інформація про період щорічної відпустки і терміни тимчасової втрати працездатності з обов’язковим доданням витягу з ЕРЛН подається за заявою у довільній формі.
Абзацом першим п. 42 прим. 1.2 ст. 42 прим. 1 ПКУ визначено, що Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання ПКУ та інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС.
Доступ до приватної частини Електронного кабінету (особистий кабінет), яка є індивідуальною персоніфікованою вебсторінкою користувача, надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID), за допомогою Дія Підпис або «хмарного» кваліфікованого електронного підпису.
Фізична особа – підприємець – платник єдиного податку першої та другої груп, яка не використовує працю найманих осіб, скориставшись меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету має можливість надіслати до контролюючого органу лист, який містить заяву довільної форми щодо періоду щорічної відпустки або терміну тимчасової втрати працездатності зі сканованою копією витягу з ЕРЛН (далі – Заява). Форма підготовки такої кореспонденції передбачає заповнення або вибір із запропонованих наступних реквізитів:
- код ДПІ, до якого відправляється лист;
- тип документа;
- тематика звернення;
- короткий зміст листа;
- сканований документ, який необхідно завантажити (файл у форматі pdf загальним розміром до 5 МБ).
Протягом одного робочого дня після надсилання Заяви її автора буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації Заяви в органі ДПС, до якого вона направлена. Інформацію щодо отримання та реєстрації Заяви в органі ДПС платник може переглянути у вкладці «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету.