• Main Page / Головна
  • Newsline / СТРІЧКА НОВИН
  • Archive / АРХІВ
  • Contacts / Контакти
  • RSS feed
  • This online newspaper has been in publication since September 9, 2005
  • Податкові новини (ДПС у Дніпропетровській області) 24.06.2024
    2024-06-24 23:35:08

    Щодо фіскалізації вендингових автоматів

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/795925.html повідомила.
    На сьогоднішній день в Україні вендингові автомати стали невід’ємною частиною побуту та бізнесу, вони надають можливість придбати товари і послуги швидко та без черг.
    Однак, власники вендингових автоматів повинні враховувати всі обов’язки, встановлені законодавством щодо ведення такої господарської діяльності.
    Відповідно до статті 2 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265) автомат з продажу товарів (послуг) – реєстратор розрахункових операцій, який в автоматичному режимі здійснює видачу (надання) за готівкові кошти або із застосуванням платіжних карток, жетонів тощо товарів (послуг) і забезпечує відповідний облік їх кількості та вартості та створює контрольну стрічку в електронному вигляді.
    На сьогодні Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій містить декілька моделей РРО (вбудованих електронних контрольно-касових реєстраторів) від різних виробників, для яких передбачено сферу застосування – використання в автоматах з продажу товарів (послуг).
    Звертаємо увагу, що інтеграція програмних реєстраторів розрахункових операцій та автоматів із штучного продажу товарів була запропонована (представлена) на ринку України ще з 2021 року.
    Так, за результатами робочих зустрічей ДПС з представниками бізнесу у сфері вендингових автоматів щодо необхідності використання при проведенні розрахунків належним чином зареєстрованих РРО/ПРРО на вендинговому обладнанні, проведених у 2023 році, суб’єктами господарювання, які здійснюють діяльність у сфері торгівлі товарами та наданні послуг із використанням вендингового обладнання на початок 2024 року було зареєстровано лише близько 2 тис. РРО/ПРРО.
    Водночас після вжиття заходів органами ДПС протягом І кварталу 2024 року відбулося збільшення кількості фіскалізованих автоматів з продажу товарів (послуг) платниками податків, які здійснюють діяльність у сфері торгівлі товарами (послугами), та станом на 01.06.2024 їх кількість вже становить більше 6 тисяч РРО/ПРРО.
    У зв’язку з наведеним ДПС звертає увагу всіх платників податків, що добровільне виконання вимог законодавства у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, зокрема Закону № 265, не тільки вбереже суб’єктів господарювання від перевірок та додаткових витрат у вигляді штрафних (фінансових) санкцій, а й є обов’язком кожного свідомого громадянина з метою належного та своєчасного фінансування державою військових та соціальних напрямів.


    Незадекларована праця не підтримує ЗСУ!

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує.
    На початок 2022 року близько 3 млн працівників працювали без оформлення трудових відносин. За умови виплати заробітної плати хоча б на рівні мінімальної – це майже 100 мільярдів гривень податків та зборів на рік, які можуть бути направлені на захист нашої держави.
    Пам’ятайте! Україна бореться з окупантами не лише зброєю, а й своєю працею, яка має бути задекларованою!
    Той, хто уникає сплати податків, – не підтримує наших захисників!
    Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням

    https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/795822.html


    Оновлено спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що ДПС України (https://tax.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/) оновлено спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» до версії 1.32.7.0 станом на 17.06.2024 (даний комплект програмного забезпечення включає в себе зміни та доповнення з 23.12.2023 року по 17.06.2024 року включно та встановлюється тільки на релізи Системи версії 1.32.*, при цьому всі персональні довідники та налаштування користувача залишаються незмінними).


    Перелік змін та доповнень (версія 1.32.7.0) (станом на 17.06.2024):

    Додано нові версії документів:

    На виконання наказу Міністерства фінансів України від 13.06.2024 № 703:
    F/J 1313205 – Скарга щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
    F/J 1315902 – Скарга щодо рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість;
    F/J 1316002 – Скарга щодо рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку;
    F/J 1417801 – Повідомлення щодо участі платника податку в режимі відеоконференції у розгляді матеріалів скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.


    Дніпропетровщина – форпост захисту прав людини: податківці прийняли участь у форумі

    Права людини – особлива цінність громадян, оскільки вони сприяють гармонійному розвитку суспільства і забезпечують повагу до гідності та незалежності кожного з нас.
    Права людини є фундаментальними для справедливого та достойного життя кожного. Від народження наші права гарантуються законом. Їх захист забезпечується державою, іншими особами, інституціями та організаціями.
    Сьогодні, у непростих соціально-життєвих умовах, захист прав людини займає вагоме місце з-поміж важливих питань сучасності.
    З метою консолідації зусиль, спрямованих на захист та відновлення прав постраждалих внаслідок війни, Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини ініційовано проведення регіонального правозахисного форуму «Шлях гідності: Дніпропетровщина – форпост захисту прав людини».
    У заході на чолі із заступником начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Леоновим Валерієм також прийняли участь податківці.
    Стан дотримання прав людини в Україні у 2023 році, виклики повернення до життя ветеранів; захист цивільного населення, що постраждало від збройного конфлікту – основні аспекти спілкування учасників форуму.
    Ціль комунікації – обмін інформацією і забезпечення взаємодії у вирішенні важливих питань.
    Інтеграція кожного громадянина у процеси життєдіяльності країни – наша спільна задача. Її вирішення позитивно вплине на темпи економічного відновлення нашої держави.
    Відновлюємося, підтримуємо і захищаємо один одного та впевнено крокуємо до Перемоги!


    Дніпропетровська обласна військова адміністрація: комунікували з нагальних питань

    У Дніпропетровській обласній військовій адміністрації відбулось чергове засідання комісії з визначення підприємств та установ критично важливими, яку очолює перший заступник Голови обласної державної адміністрації – начальника обласної військової адміністрації Володимир Орлов.
    У роботі комісії прийняла участь очільниця Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Наталя Федаш.
    На засіданні комісії розглянули відповідність чергових претендентів чіткім критеріям, визначених Урядом, щодо включення в перелік критично важливих для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення Дніпропетровської області.


    Податківці Дніпропетровщини комунікують зі студентами-випускниками

    Податкова служба Дніпропетровщини вже багато років поспіль плідно співпрацює з Університетом митної справи та фінансів.
    Студенти зацікавлені у комунікаціях з податківцями та не втрачають жодної можливості, щоб отримати нові знання і практичний досвід під час спілкування.
    Випускники цього вищого навчального закладу складають кадровий резерв податкової служби та гордо поповнюють ряди працівників податкової служби Дніпропетровщини.
    Податківці завжди підтримують студентську молодь. Цього разу спілкувались з бакалаврами 4 курсу Університету під час складання державних екзаменаційних іспитів.
    Як і завжди, все пройшло цікаво та результативно.


    «ТитаниUA»: у м. Кам’янському презентували проєкт для військових ветеранів

    На Дніпропетровщині у Кам’янському районі за участі керівництва Дніпропетровської обласної військової адміністрації 22 червня 2024 року у форматі «круглого столу» відбулася презентація соціально освітнього проєкту «ТитаниUA».
    Діалог військових ветеранів з владою – це можливість ефективних комунікацій з представниками державних органів з нагальних питань.
    Проєкт «ТитаниUA» - це платформа, започаткована задля об’єднання воїнів, які пройшли і витримали важкі воєнні іспити, а зараз потребують реабілітації і адаптації до цивільного життя.
    Піклуємося про наших ветеранів-захисників!
    Разом все здолаємо!


    Дніпропетровщина: до спеціального фонду держбюджету з початку року спрямовано понад 4 млрд грн «військового» ПДФО

    У січні – травні 2024 року до спеціального фонду державного бюджету від платників Дніпропетровської області надійшло понад 4,0 млрд грн «військового» податку на доходи фізичних осіб (ПДФО).
    Нагадуємо, що відповідно до п.п. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника ПДФО, зобов’язаний утримувати ПДФО із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в ст. 167 ПКУ.
    Згідно з п.п. 168.1.2 п. 168.1 ст. 168 ПКУ ПДФО сплачується (перераховується) до відповідного бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки, небанківські надавачі платіжних послуг приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання платіжної інструкції на перерахування цього податку до відповідного бюджету або платіжної інструкції на зарахування коштів у сумі цього податку на єдиний рахунок, визначений ст. 35 прим. 1 ПКУ.
    Враховуючи викладене, відповідальним за сплату (перерахування) до бюджету ПДФО є податковий агент.


    Фізичні особи поповнили місцеві бюджети Дніпропетровщини податком на нерухоме майно на понад 117,3 млн гривень

    Протягом п’яти місяців 2024 року до місцевих бюджетів Дніпропетровщини від фізичних осіб надійшло понад 117,3 млн грн податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Це на понад 56,7 млн грн, або на 93,6 відс., більше ніж у січні – травні 2023 року. Про це повідомила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Наталя Федаш.
    Керівниця податкової служби регіону висловила вдячність платникам, які сьогодні своєчасною сплатою податків дбають про фінансовий захист держави.
    «Завдяки сумлінним платникам податків надходження до бюджетів зростають, регіон має джерело фінансування бюджетної сфери, соціальних виплат, пенсій та інших державних програм, а отже забезпечує фінансову сторону життєдіяльності держави та підтримку Збройних Сил України», - констатувала Наталя Федаш.


    Новації щодо особливостей експорту окремих видів товарів у період дії воєнного стану

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що з 01 липня 2024 року набере чинності Закон України 09 травня 2024 року № 3706-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей експорту окремих видів товарів у період дії воєнного стану» (далі – Закон № 3706).
    Закон № 3706 опубліковано в офіційному виданні «Голос України» від 20.06.2024 № 61.
    Як зазначено у Законі № 3706, він набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, крім пункту 5 розділу I цього Закону (щодо внесення змін до підпункту 196.1.4 пункту 196.1 статті 196 Податкового кодексу України), який набирає чинності з 01 жовтня 2024 року.
    Норми пункту 1 розділу I Закону № 3706 (щодо внесення змін до пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України) та підпункту 2 пункту 3 цього розділу (щодо внесення змін до статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні») застосовуються з 16 березня 2024 року.


    Особливості оподаткування операцій з надання послуг з розробки ПЗ, передачі майнових прав інтелектуальної власності на ПЗ у резидента Дія Сіті – платника на особливих умовах за певних умов

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу резидентів Дія Сіті на наступне.
    Чи підлягають оподаткуванню податком на прибуток резидента Дія Сіті – платника на особливих умовах та за якою ставкою операції з надання послуг з розробки ПЗ, передачі майнових прав інтелектуальної власності на ПЗ особам, що не є резидентами Дія Сіті – платниками на особливих умовах, а саме: юридичній особі – резиденту України/нерезиденту України (пов’язаній особі) за договорами, які передбачають оплату (зарахування коштів на рахунок резидента Дія Сіті – платника на особливих умовах, відкритий в українському банку) за надані послуги/передані майнові права інтелектуальної власності в строки, що не перевищують 365 календарних днів з моменту підписання відповідного акту/інвойсу, що засвідчує факт надання відповідних послуг/передання майнових прав інтелектуальної власності (у т. ч. якщо будь-яка з вказаних вище операцій визнається контрольованою відповідно до ст. 39 ПКУ та її умови не відповідають принципу «витягнутої руки»)?
    Оскільки передбачено, що виплату компенсації за надані послуги буде здійснено в строки, що не перевищують 365 календарних днів, зазначені операції відображають у рядках 24 та 24.3 Додатка Дія до Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897 (далі – Додаток Дія) та не враховуються у вартості наданих послуг, яка підлягає оподаткуванню при розрахунку податку на операції резидента Дія Сіті – платника податку на особливих умовах.
    Проте, у разі визнання таких операцій контрольованими, сума перевищення ціни, визначеної за принципом «витягнутої руки», над договірною (контрактною) вартістю реалізованих послуг враховується при визначенні бази оподаткування податком на прибуток такого підприємства за такими операціями, оподатковується за ставкою 18 відс. та відображається у рядку 37 Додатка Дія.
    Відповідні роз’яснення наведені на вебпорталі ДПС за посиланням: Головна/Повідомлення та нагадування/Питання – відповіді щодо особливостей оподаткування Резидентів Дія Сіті (https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/658071.html).


    Щодо визначення коду типу об’єкта нерухомості, який необхідно вказати в декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що форма податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 10.04.2015 № 40, із змінами (далі – Декларація), передбачає заповнення додатка 1 (для об’єктів житлової нерухомості) та додатка 2 (для об’єктів нежитлової нерухомості), які є її невід’ємною частиною.
    У графі 2 «Код типу об’єкта» розд. І «Розрахунок податкового зобов’язання» додатка 1 (додатка 2) зазначається код типу об’єкта, визначеного відповідно до Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000, затвердженого наказом Державного комітету по стандартизації, метрології та сертифікації від 17 серпня 2000 року № 507 (далі – Класифікатор).
    Водночас зазначаємо, що наказом Мінекономіки від 16.05.2023 № 3573 «Про затвердження національного класифікатора НК 018:2023 та скасування національного класифікатора ДК 018-2000», який набрав чинності 01.01.2024:
    - затверджено національний класифікатор НК 018:2023 «Класифікатор будівель і споруд» (далі – Національний класифікатор);
    - скасовано Класифікатор.
    Окремими нормами Закону України № 3603-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення онлайн-комунікації з платниками податків та уточнення окремих положень законодавства» внесено зміни до підпункту 266.2.2 пункту 266.2 статті 266 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) у частині посилань на Національний класифікатор стосовно визначення об’єктів нерухомості, які не є об’єктами оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
    Разом з тим підзаконним актом, у якому застосовується Класифікатор, є постанова Кабінету Міністрів України від 28.12.2020 № 1330 «Про затвердження Порядку та форм надання контролюючим органам в електронному вигляді інформації щодо ставок та податкових пільг із сплати місцевих податків та/або зборів» (далі – постанова № 1330), розроблена на виконання пункту 12.3 статті 12 Кодексу, згідно з якою сільські, селищні, міські ради в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів та податкових пільг з їх сплати та до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та/або зборів та передають інформацію до контролюючих органів за формою, встановленою Кабінетом Міністрів України.
    Тобто ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на 2024 рік були встановлені рішеннями органів місцевого самоврядування у 2023 році. Отже, коди, за якими встановлені ставки, відповідають кодам Класифікатора.
    Отже, до внесення відповідних змін до постанови № 1330 та до форми Декларації, у Деклараціях зазначаються коди будівель і споруд та ставки податку, які визначені у рішенні органу місцевого самоврядування на відповідний рік та надіслані до контролюючих органів, відповідно до постанови № 1330.
    У примітці 4 додатку 1 та додатку 2 до Декларації зазначено, якщо у правовстановлюючих документах на об’єкт нерухомості не зазначено код згідно з Класифікатором, то з Класифікатора обирається код, який найбільше відповідає типу нерухомості, що зазначений у правовстановлюючих документах.


    Чи переноситься термін подання заяви про застосування спрощеної системи оподаткування, якщо граничний термін її подання припадає на вихідний та/або святковий день?

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що порядок обрання або переходу на спрощену систему оподаткування, або відмова від спрощеної системи оподаткування визначений ст. 298 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
    Відповідно до п.п. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 ПКУ суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм ПКУ, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.
    Слід зазначити, що ПКУ не передбачено перенесення граничного строку подання такої заяви у разі, якщо останній день строку подання припадає на вихідний або святковий день.
    Разом з тим, згідно з частиною першою ст. 251 Цивільного кодексу України від 16 січня 2002 року № 435-IV (далі – ЦКУ), строком є певний період у часі, зі спливом якого пов’язана дія чи подія, яка має юридичне значення.
    Строк визначається роками, місяцями, тижнями, днями або годинами (частина перша ст. 252 ЦКУ).
    Якщо останній день строку припадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, що визначений відповідно до закону у місці вчинення певної дії, днем закінчення строку є перший за ним робочий день (частина п’ята ст. 254 ЦКУ).
    Отже, якщо граничний термін подання заяви про застосування спрощеної системи оподаткування припадає на вихідний та/або святковий день, то останнім днем подання фізичною особою – підприємцем такої заяви вважається перший робочий день, наступний за вихідним та/або святковим днем.


    Платникам плати за землю про деякі особливості заповнення уточнюючої декларації

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє наступне.
    Розглянемо питання: «Яким чином заповнюється розд. І податкової декларації з плати за землю з типом «Уточнююча» для відображення зменшення сум податкових зобов’язань за певний період 2024 року з земельного податку, якщо прийнято рішення міської ради про встановлення ставки земельного податку на рівні 0 відс. протягом такого періоду 2024 року?»
    Відповідно до п.п. 12.4.1 п. 12.4 ст. 12 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) до повноважень сільських, селищних, міських рад, військових адміністрацій та військово-цивільних адміністрацій щодо податків та зборів належать встановлення ставок місцевих податків та зборів в межах ставок, визначених ПКУ.
    Верховна Рада Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування встановлюють ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, що сплачується на відповідній території (п. 284.1 ст. 284 ПКУ).
    Відповідно до частини п’ятої ст. 59 Закону України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо органом чи посадовою особою не встановлено пізніший строк введення цих актів у дію.
    Нормами п.п. 69.34 п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ визначено, що тимчасово, на період дії воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, по 31 грудня року, в якому припинено або скасовано воєнний стан, до рішень сільських, селищних, міських рад, військових адміністрацій або військово-цивільних адміністрацій щодо встановлення ставок та пільг з місцевих податків та/або зборів та/або рішень про внесення змін до таких рішень не застосовуються вимоги п.п. 4.1.9 п. 4.1 та п. 4.5 ст. 4, п.п. 12.3.3, 12.3.4 і 12.3.7 п. 12.3, п.п. 12.4.3 п. 12.4 та п. 12.5 ст. 12 ПКУ та Закону України від 11 вересня 2003 року № 1160-ІV «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», частини четвертої ст. 15 Закону України від 13 січня 2011 року   № 2939-VІ «Про доступ до публічної інформації», Закону України від 01 липня 2014 року № 1555-VІІ «Про державну допомогу суб’єктам господарювання».
    У разі прийняття органом місцевого самоврядування рішення про встановлення ставки земельного податку в розмірі 0 відс. на певний період 2024 року (наприклад, за квітень-червень 2024 року), платники земельного податку мають право на самостійне уточнення узгоджених податкових зобов’язань із земельного податку шляхом подання уточнюючих розрахунків відповідно до ст. 50 ПКУ.
    Платник земельного податку подає податкову декларацію з плати за землю (далі – Декларація) з типом «Уточнююча».
    У разі наявності декількох земельних ділянок кількість рядків 1.1 – 1.n розд. І «Розрахунок суми земельного податку» Декларації за потреби може бути збільшено/зменшено (примітка 14 до Декларації).
    Зменшення суми податкового зобов’язання має здійснюватися шляхом декларування податкової пільги.
    У Довіднику податкових пільг, що є втратами доходів бюджету, пільга «Верховна Рада Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування встановлюють ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, що сплачується на відповідній території (п. 284.1 ст. 284 ПКУ) має код 18010510.
    У розд. І «Розрахунок суми земельного податку» Декларації з типом «Уточнююча» колонки заповнюються наступним чином:
    - у колонках 1 – 17 – дані, які переносяться з раніше поданої Декларації, що уточнюється;
    - у колонці 18 – зазначається код пільги (код 18010510) відповідно до довідника пільг (примітка 19 до Декларації);
    - у колонці 19 – зазначається розмір пільги у відсотках відповідно до рішення органу місцевого самоврядування, згідно з яким надано пільгу (примітка 20 до Декларації);
    - у колонці 20 – зазначається дата початку користування податковою пільгою – число, місяць, рік початку користування пільгою у форматі дд.мм.рррр (примітка 21 до Декларації);
    - у колонці 21 – зазначається дата закінчення користування податковою пільгою – число, місяць, рік закінчення користування пільгою у форматі дд.мм.рррр (примітка 21 до Декларації);
    - у колонці 22 «сума пільги» – зазначається сума пільги, розрахована пропорційно до періоду користування пільгою (примітка 22 до Декларації);
    - у колонці 23 – зазначається річна сума земельного податку (до сплати) обчислена за арифметичним методом (кол. 17 «річна сума земельного податку» - кол. 22 «сума пільги»);
    - у підсумковому рядку 2 у колонках 12, 13, 17, 22, 23 – зазначаються загальні суми (підсумок даних усіх рядків) 1.1 – 1.n Декларації.
    У рядку «Зміст доповнення» Декларації обов’язково зазначається причина зменшення податкового зобов’язання – зазначається інформація щодо відповідного рішення органу місцевого самоврядування.


    Як заповнюються графи 17, 17.1, 18 додатка до звіту про КО при визначені кількості предметів контрольованих операцій та одиниць їх виміру?

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
    Форму Звіту про контрольовані операції (далі – Звіт про КО) та Порядок складання Звіту про контрольовані операції (далі – Порядок) затверджено наказом Міністерства фінансів України від 18.01.2016 № 8.
    Згідно з п. 21 розд. IV Порядку у графі 17 «Кількість» додатку до Звіту про КО зазначається кількість предметів операції.
    У разі якщо предметом контрольованої операції є фінансові послуги із надання/отримання кредиту, депозиту, позики, зазначається сума відсотків, нарахованих або отриманих під час відповідної контрольованої операції, у валюті контракту.
    У разі якщо предметом контрольованої операції є фінансування нерезидентом поточної діяльності його постійного представництва в Україні у грошовій формі, зазначається сума фінансування у валюті операції.
    У графі 17.1 «Кількість згідно з контрактом» зазначається сума кредиту, депозиту, позики згідно з умовами контракту у валюті контракту, якщо код типу предмета операції, зазначений у графі 3 «Код типу предмета операції», дорівнює 205 «Банківська послуга» або 206 «Фінансова послуга (крім банківських послуг)».
    Графи 17 та 17.1 заповнюються у числовому форматі.
    Пунктом 22 розд. IV Порядку встановлено, що у графі 18 «Одиниця виміру» додатку до Звіту про КО зазначається код одиниці виміру предмета операції, що відповідає Класифікатору системи позначень одиниць вимірювання та обліку ДК 011-96, затвердженому наказом Державного комітету стандартизації, метрології та сертифікації України від 09.01.1997 № 8 (із змінами) (далі – КСПОВО).
    Графа 18 «Одиниця виміру» має бути обов’язково заповнена (у числовому форматі), якщо графа 3 дорівнює 201 «Товар» або 209 «Сировинні товари згідно із Переліком сировинних товарів, затвердженим постановою Кабінетом Міністрів України від 09 грудня 2020 № 1221».
    Платники податків, що мають окремі проблемні питання при заповненні Звіту про КО та, зокрема визначенні одиниці виміру предмета контрольованої операції відповідно до КСПОВО, можуть скористатися ст. 52 глави 3 розд. ІІ Податкового кодексу України та направити відповідні звернення про надання індивідуальних податкових консультацій.


    До уваги платників!

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що Міністерством фінансів України наказом від 26.12.2023 № 720 (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 10.01.2024 за № 54/41399) внесені зміни до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13 січня 2015 року № 4, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30 січня 2015 року за № 111/26556 (далі – Наказ № 720).
    Наказ № 720 набрав чинності з дня його офіційного опублікування (16 лютого 2024 року його офіційно опубліковано в «Офіційному віснику України»).
    Таким чином всі наведені нижче зміни потрібно буде враховувати при поданні звітності за ІІ квартал 2024 року.
    Наказом № 720 внесені зміни до:
    1) Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі – Порядок);
    2) Додатка 1 до Порядку «Таблиця відповідності кодів категорій застрахованих осіб та кодів бази нарахування і розмірів єдиного внеску на загальнообов’язкове державне страхування»;
    3) Розділу І «Довідник ознак доходів фізичних осіб» додатка 2 до Порядку, а саме: запроваджуються нові ознаки доходів фізичних осіб 210 (допомога по частковому безробіттю), 211 (компенсація за пошкоджений/знищений об’єкт нерухомого майна) та внесені правки щодо ознак доходів фізичних осіб 111, 112, 156, 189, 193 відповідно до чинних норм податкового законодавства.

    e-finance.com.ua

    Увага!!! При передруку матеріалів з E-FINANCE.COM.UA активне посилання (не закрите в теги noindex або nofollow, а саме відкрите!!!) на портал "Фінансові новини E-FINANCE.COM.UA" обов'язкове.

    WARNING! When reprinting materials from E-FINANCE.COM.UA, it is mandatory to include an active link (not closed in noindex or nofollow tags) to the portal "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" that remains open.

    WARNUNG!!! Beim Nachdruck von Materialien von E-FINANCE.COM.UA ist ein aktiver Link (nicht geschlossen in Noindex- oder Nofollow-Tags, sondern offen!!!) zum Portal „Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA“ obligatorisch.

    OSTRZEZENIE!!! Podczas przedrukowywania materialow z E-FINANCE.COM.UA, aktywny link (nie zamkniety w tagach noindex lub nofollow, ale raczej otwarty!!!) do portalu "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" jest obowiazkowy.

    Внимание!!! При перепечатке материалов с E-FINANCE.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Финансовые новости E-FINANCE.COM.UA" обязательна.

    E-FINANCE.COM.UA
    E-mail: info@e-finance.com.ua

    © E-FINANCE.COM.UA. Усі права захищені. При використанні інформації в електронному вигляді активне посилання на e-finance.com.ua є обов'язковим. Думки авторів можуть збігатися з позицією редакції. За зміст реклами відповідальність несе рекламодавець. Права на інформацію належать e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Alle Rechte vorbehalten.
    Bei der Nutzung von Informationen in elektronischer Form ist ein aktiver Hyperlink zu e-finance.com.ua erforderlich. Die Meinungen der Autoren stimmen möglicherweise nicht mit der redaktionellen Haltung überein. Für den Inhalt der Anzeigen ist der Werbetreibende verantwortlich. Die Informationsrechte liegen bei e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. All rights reserved.
    When utilizing information in electronic format, an active hyperlink to e-finance.com.ua is required. The opinions of the authors may not align with the editorial stance. The advertiser is responsible for the content of advertisements. Information rights belong to e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Podczas korzystania z informacji w formacie elektronicznym wymagane jest aktywne hiperłącze do e-finance.com.ua. Opinie autorów mogą nie pokrywać się ze stanowiskiem redakcji. Za treść ogłoszeń odpowiada reklamodawca. Prawa informacyjne należą do e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Все права защищены.
    При использовании информации в электронном формате активная гиперссылка на e-finance.com.ua обязательна. Мнения авторов могут не совпадать с позицией редакции. Рекламодатель несет ответственность за содержание рекламных объявлений. Права на информацию принадлежат e-finance.com.ua.