У серпні 2024 року Україна значно збільшила імпорт олив і мастил, зафіксувавши зростання на 40% порівняно з липнем. Це найвищий показник з квітня 2024 року, що свідчить про відновлення активного попиту на ринку після кількамісячного скорочення.
Згідно з даними, опублікованими "НафтоРинок", зростання обсягів імпорту відбулося після періоду зниження у травні-липні 2024 року. Аналітики зазначають, що основна частина поставок здійснювалася автотранспортом, тоді як менша частка припадала на морські перевезення.
У структурі імпорту основну частину займали моторні оливи, які становили 39,1% від загального обсягу ввезеної продукції. Водночас інші види олив також мали суттєву частку на ринку: трансмісійні та редукторні оливи склали 4,0%, електроізоляційні — 3,8%, а індустріальні, базові та інші види олив досягли 51,0% від загального імпорту.
Мастила, хоч і займали відносно невелику частку в загальному імпорті — лише 2,2%, однак також продемонстрували значний інтерес на ринку, враховуючи їх специфічне застосування в різних галузях.
Ціни на різні категорії олив і мастил також зазнали змін. Найдорожчими в серпні виявилися трансмісійні та редукторні оливи, середня митна вартість яких склала $3542 за тонну, що на $177 менше порівняно з липнем. Моторні оливи коштували $3045 за тонну (-$163), електроізоляційні — $1730 за тонну (-$121), а індустріальні та базові оливи — $1191 за тонну (-$147). Мастила ж дещо подорожчали і досягли вартості $3371 за тонну (+$35).
Таким чином, серпень став важливим місяцем для українського ринку мастильних матеріалів, демонструючи відновлення імпорту та стабілізацію цін, що є важливим показником для економічної активності у цій галузі.
e-finance.com.ua