У жовтні 2024 року обсяги імпорту дизельного палива в Україну зросли на 18,4% порівняно з вереснем, про що свідчать дані, опубліковані «Нафторинком». Такий ріст зумовлений збільшенням обсягів постачання різними видами транспорту, зокрема морським та залізничним, що суттєво вплинуло на загальну структуру імпорту.
За звітний місяць імпорт дизпального морськими шляхами збільшився на 9,3%, що вказує на зростання обсягів поставок через морські порти України. Це може бути пов’язано з активізацією міжнародної торгівлі та спрощенням логістичних процесів, що дозволяє країні нарощувати стратегічні запаси палива. Морський транспорт залишається ключовим каналом поставок, з огляду на його можливість забезпечувати великі обсяги постачання на довгі відстані.
Не менш важливим фактором зростання стало збільшення імпорту дизельного палива залізничним транспортом, обсяг якого піднявся на 27,1% порівняно з попереднім місяцем. У результаті, частка залізничного транспорту в загальному обсязі імпорту становила 35,3%, що на 2,4 відсоткових пункти більше, ніж у вересні. Залізниця підтверджує свою ефективність і стабільність як канал постачання, особливо у складних умовах, коли інші види транспорту можуть стикатися з труднощами.
Імпорт дизельного палива автотранспортом також зріс, хоча і не так суттєво – лише на 1%. Проте частка автоперевезень в загальній структурі постачання скоротилася на 2 відсоткові пункти і склала 11,7%. Це може свідчити про те, що автотранспорт втрачає позиції через значні витрати та обмежену вантажопідйомність у порівнянні з морськими та залізничними перевезеннями.
Зростання обсягів імпорту дизельного палива відобразилося і на середньодобовому показнику постачання. У жовтні він зріс на 14,6% порівняно з попереднім місяцем, що говорить про стабільне підвищення попиту на дизельне пальне в Україні. Ця тенденція може бути обумовлена потребами економіки, що відновлюється, зокрема у промисловому та транспортному секторах, які залежать від дизельного палива.
Таким чином, жовтневі показники імпорту свідчать про активізацію постачань дизельного палива в Україну, що може забезпечити внутрішній ринок та створити додатковий запас на тлі потенційних ризиків енергетичних криз.
e-finance.com.ua