За період з 2 по 8 вересня 2024 року імпорт автогазу (LPG) в Україну впав до мінімальних показників з часів активної фази війни. За цей тиждень до країни було завезено лише 5 тисяч тонн палива, що в середньодобовому еквіваленті становить 0,72 тисячі тонн. Порівняно з останнім тижнем серпня, імпорт зменшився у 7 разів, а в місячному вимірі — в 5,4 разів.
Про це повідомляє видання Enkorr, посилаючись на дані консалтингової групи "А-95".
Такі показники є найнижчими з травня 2022 року, коли через початок повномасштабного вторгнення Росії в Україну виник гострий дефіцит моторних палив. У той період, через порушення логістичних ланцюгів і блокування постачань, ситуація з паливом була критичною. Нинішнє скорочення імпорту автогазу вказує на певні ринкові зміни.
Однією з ключових причин різкого зниження імпорту стало введення підвищеного акцизу на паливо з початку вересня. Імпортери почали активно готуватися до цього ще в серпні, що призвело до рекордних обсягів постачань у цьому місяці. Загальний обсяг імпорту автогазу в серпні досяг 124 тисяч тонн, а лише за останній тиждень серпня було завезено 35,7 тисяч тонн, або близько 5,1 тисячі тонн щодня.
Однак, активне завезення палива в серпні, на фоні відносно низького попиту, призвело до того, що паливні компанії суттєво скоротили обсяги імпорту на початку вересня. Як зазначають представники ринку, зараз немає потреби в додаткових постачаннях, оскільки запаси ще достатні, а висока ціна може зменшити попит серед споживачів.
Важливою тенденцією початку вересня стало те, що майже весь обсяг автогазу був доставлений в Україну автотранспортом. Газовози забезпечили 79% всіх постачань, що становить 3,9 тисячі тонн. Залізничні постачання тимчасово зупинилися, що також може свідчити про певну паузу у великих поставках.
Зниження імпорту LPG може вплинути на ринок пального в Україні, особливо якщо попит на автогаз раптово зросте, що потребуватиме швидкого реагування з боку постачальників.
e-finance.com.ua