На заправках різних регіонів Росії починають виникати проблеми з постачанням окремих видів пального, що стає критичним у період жнив. Причиною цього є збільшення термінів доставки нафтопродуктів залізницею через перевантаження магістралей, санкції, ремонти нафтопереробних заводів та бажання нафтових компаній здавати продукцію на експорт, а не реалізовувати на внутрішньому ринку, повідомляє УНН з посиланням на ЗМІ.
Ситуація стає все більш напруженою, і найновіші звіти свідчать про дефіцит пального в різних регіонах Росії. Минулого місяця було відзначено нестачу АІ-95, а тепер відчутно не вистачає АІ-92 і дизельного пального. Це пов'язано зі значними затримками у постачанні нафтопродуктів залізницею - потяги із центральної Росії з нафтопродуктами приходять на кілька тижнів пізніше звичайних термінів, що призводить до дефіциту на ринку, стверджують представники бізнесу. На деяких заправках навіть говорять клієнтам, що колонка з пальним зламалася.
Після астраханської, волгоградської та калмикійської областей, звіти про нестачу пального надходять із областей саратовської, рязанської, новосибірської та з Криму.
На початку липня терміни доставки пального залізницею в Росії подовжились удвічі. Представники галузі пояснили, що це сталося через переорієнтацію транспортування вугілля з заходу країни на схід через зміни в економічних умовах та антиросійські санкції. Нові умови призвели до реорганізації логістичних ланцюгів та значного завантаження інфраструктури через туристичний сезон і проведення ремонтів нафтопереробних заводів.
Ціни на пальне також різко зросли з травня і вже підвищились на 25%. Якщо ця тенденція буде триматися, вона може суттєво позначитися на собівартості деяких видів сільськогосподарської продукції, де логістика забирає значну частку витрат. За даними "руспродсоюзу", оптова ціна бензину в Росії влітку нерідко встановлювала нові рекорди, а підвищення роздрібної ціни вже перевищило темпи інфляції. Аналітики вважають, що зниження вартості російського рубля робить експорт нафтопродуктів більш вигідним, ніж їх продаж власним громадянам, і саме це спонукає нафтові компанії збільшити експорт, що, в свою чергу, призводить до дефіциту на внутрішньому ринку.
e-finance.com.ua