• Main Page / Головна
  • Newsline / СТРІЧКА НОВИН
  • Archive / АРХІВ
  • Contacts / Контакти
  • RSS feed
  • This online newspaper has been in publication since September 9, 2005
  • Податкові новини (ДПС у Дніпропетровській області) 05.05.2025
    2025-05-05 18:16:51

    ДПС запрошує бізнес долучатися до тестування SAF-T UA


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
    ДПС запрошує представників бізнес-спільноти та розробників програмного забезпечення долучитися до тестування функціоналу системи електронного аудиту (е-аудит).
    Участь у тестуванні надає можливість:
    - протестувати функціонал системи, що дозволить завчасно адаптувати внутрішні процеси до вимог майбутнього податкового контролю;
    - впливати на вдосконалення механізмів перевірок, надаючи зворотний зв’язок щодо роботи системи;
    - підвищити рівень підготовленості до цифрового формату податкового адміністрування, що зменшує ризики та сприяє прозорій взаємодії з органами ДПС.
    Долучитися до тестування можна в Електронному кабінеті.
    На вебпорталі ДПС у банері «SAF-T UA» розміщено:
    - детальний опис формату SAF-T UA;
    - опис елементів SAF-T UA та XSD (визначення схеми XML) для SAF-T UA,
    - технічну документацію (включаючи XML-схеми -XSD);
    - приклад заповнення файлу;
    - релізи змін та інша корисна інформація для платників податків і розробників програмного забезпечення;
    - відповіді на найбільш поширені питання, які виникають у платників податків під час формування та подання SAF-T UA.
     
    Довідково.
    SAF-T UA (Standard Audit File for Tax)  – це електронний файл стандартизованої структури, що містить експортовані з вихідної системи обліку дані про наявність та стан активів, власного капіталу та зобов'язань, а також інформацію щодо змін у фінансово-господарському стані суб'єкта господарювання за певний період, який є частиною реалізації Національної стратегії доходів до 2030 року, затвердженої розпорядженням КМУ від 27.12.2023 № 1218-р.
    Впровадження електронного аудиту (е-аудит) є одним із ключових напрямів реалізації Національної стратегії доходів до 2030 року, затвердженої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2023 року № 1218-р. Це дозволить значно підвищити ефективність контрольно-перевірочної роботи та сприятиме цифровій трансформації податкового адміністрування, зокрема через впровадження стандартного аудиторського файлу SAF-T UA (Standard Audit File for Tax).
    Інформацію розміщено на вебпорталі ДПС України за посиланням


    https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/894227.html

     


    Руслан Кравченко: Двох податківців викрито на незаконній передачі інформації Державної податкової служби


    Два посадовці податкової служби з Дніпропетровщини та Полтавщини отримали повідомлення про підозру у незаконному копіюванні інформації ДПС. Їх викрили завдяки активній взаємодії ДПС із правоохоронними органами. Про це повідомив Голова Державної податкової служби України Руслан Кравченко в Telegram-каналі.
    «Обидва податківці мали доступ до інформації, яка обробляється та зберігається в інформаційно-комунікаційній системі ДПС. Протягом 2024 року вони несанкціоновано копіювали інформацію із Єдиного реєстру податкових накладних про платників податків. Згодом «зливали» її  стороннім особам, зокрема адміністратору одного з Telegram-каналів, який її збував. Це дані про фінансову діяльність компаній, ціни на товари, контрагентів. Інформація могла бути використана конкурентами на шкоду добросовісному бізнесу», – додав Руслан Кравченко.
    Завдяки ефективній співпраці Департаменту з питань запобігання та виявлення корупції ДПС із ГСУ та Департаментом кіберполіції Нацполіції, Офісом Генерального прокурора та ДКІБ СБУ факти несанкціонованого копіювання та збуту інформації з обмеженим доступом із системи ДПС були задокументовані. Наразі триває досудове розслідування у кримінальному провадженні.
    «Підвищення довіри до ДПС напряму залежить від нашої здатності визнавати помилки. Не покривати своїх, а самоочищатися від недоброчесних працівників та тих, хто порушує закон. Про такі факти неприємно говорити, але без цього довіри до ДПС не буде», – сказав Голова ДПС.
    Він також додав, що це сигнал для всіх охочих «зливати» та торгувати закритими даними ДПС, що за це доведеться відповідати за законом.
    Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням


    https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/894128.html

     

     

    Руслан Кравченко: ДПС вперше надіслала суб’єктам господарювання повідомлення для профілактики порушень


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що ДПС України на вебпорталі за посланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/893906.html проінформувала.
    Понад 1000 суб’єктів господарювання у сфері роздрібної торгівлі отримали інформаційні повідомлення через Електронний кабінет для упередження можливих порушень порядку проведення розрахунків. Уперше в історії Державна податкова служба обрала профілактику порушень, а не покарання.
    Про це повідомив Голова Державної податкової служби України Руслан Кравченко у Telegram.
    Він зазначив, що фахівці податкової проаналізували їхні фіскальні чеки за березень 2025 року. Звернули увагу, що у розрахунках цих суб’єктів господарювання не відображено жодної операції з готівкою. Це може свідчити про ймовірне непроведення готівкових розрахунків через РРО.
    «Тому у листах пропонуємо бізнесу самостійно переглянути попередні господарські операції та надалі не допускати  під час продажу товарів розрахунків без використання реєстраторів. Наголошуємо на превентивній меті цих повідомлень. Виправлення дозволить уникнути підстав для проведення фактичних перевірок, які відповідно до Податкового кодексу ДПС має право ініціювати за наявності ознак порушень», – додав Голова ДПС.
    Руслан Кравченко підкреслив, що такі додаткові заходи комунікації з платниками податків ДПС запроваджує для стимулювання добровільної сплати податків та дотримання податкової дисципліни. Це передбачено Національною стратегією доходів для підвищення рівня довіри до податкової служби та добровільного комплаєнсу.

     


    Комунікації податківців з платниками м. Дніпра та Синельниківського району Дніпропетровщини: на порядку денному – важливі питання податкової сфери


    Роз’яснювальна робота, яку проводять фахівці Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС ) – один з необхідних напрямків комунікацій з представниками бізнесу. Під час заходів податківці інформують платників про важливі норми податкового законодавства, знайомлять з новаціями, обговорюють питання, які є для суб’єктів господарювання актуальними.
    Семінари і засідання «круглих столів» – це формати систематичної взаємодії податкової служби з платниками.
    Нещодавно податківцями Дніпропетровщини проведено семінари для представників підприємницької діяльності м. Дніпра та Синельниківського району області.
    Під час діалогу особливу увагу приділили питанням Деклараційної кампанії 2025, зокрема: доходам, отриманим громадянами від інвестицій, іноземним доходам, доходам від надання нерухомості в оренду, рієлторської та репетиторської діяльності тощо.
    Податківці акцентували, що 30.04.2025 – останній день подання податкової декларації про майновий стан і доходи (Декларація). Водночас, громадяни, які бажають скористатись правом на податкову знижку за витратами, понесеними у 2024 році, мають можливість подати Декларацію по 31 грудня поточного року (включно).
    Під час спілкування детально розглянули алгоритм отримання податкової знижки у разі витрат, понесених у 2024 році внутрішньо переміщеною особою на орендну житла.
    Легалізація трудових відносин – це той кейс, який розглядається на кожному заході. Платникам нагадали порядок оформлення найманих працівників, який включає три основні кроки, а саме: укладення трудового договору; оформлення наказу про прийняття на роботу працівника та повідомлення ДПС.
    Крім того, податківці проінформували аудиторію про правила для мобілізованих ФОПів щодо звільнення їх від податкових зобов’язань та повідомили, що для отримання консультацій такі особи мають можливість звернутись до ГУ ДПС з податковими питаннями за номерами телефонів «гарячої лінії»:
    (096) 862-10-70, (095) 159-09-70, (093) 606-30-45, (099) 510-11-50.
    Також на минулому тижні з платниками Синельниківського району відбулось засідання «круглого столу».
    Комунікації присвятили ключовим змінам, які мають бути впроваджені для якісного реформування податкової системи. Податківці повідомили про стратегічні цілі Національної стратегії доходів до 2030 року, роз’яснили, що таке комплаєнс-ризики в системі податкового адміністрування, які основні переваги запровадження системи управління ризиком дотримання податкового законодавства і яка роль управління комплаєнс-ризиками у мобілізації доходів.
    Злагоджена взаємодія податкової служби з бізнесом під час викликів – це гарантія належних надходжень до бюджетів. Діалог з платниками на постійній основі забезпечує підвищення рівня обізнаності платників в законодавчих нормах, а отже і рівень добровільної сплати податкових зобов’язань також зростає.
    Працюємо далі.

     


    Дніпропетровщина: за час роботи консультаційного центру розблоковано понад 25,4 тисяч податкових накладних та з переліку ризикових виключено майже 700 суб’єктів господарювання


    Оперативна, якісна та системна комунікація, а також консультаційна допомога з метою підвищення рівня податкової обізнаності платників та запобігання порушень законодавства – пріоритет роботи податкової служби Дніпропетровської області з платниками податку на додану вартість (ПДВ).
    Щоб максимально допомогти бізнесу у питаннях зменшенням кількості зупинених податкових накладних та виведення підприємств з ризиків з лютого поточного року на Дніпропетровщині працює консультаційний центр з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – консультаційний центр).
    Від початку роботи консультаційного центру з 04.02.2025 станом на 30.04.2025 фахівцями Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з 975 суб’єктами господарювання (СГ) проведено 608 заходів у різних форматах.
    На особистих зустрічах, яких за період функціонування консультаційного центру проведено 27, платникам ПДВ з урахуванням галузевої специфіки їх діяльності надавалась фахова інформаційно-роз’яснювальна допомога у питанні виключення з переліку ризикових. Розроблено та надано дорожню карту щодо необхідних дій для виходу платника із ризикової категорії.
    Крім того, на 18 онлайн зустрічах за участі 385 представників бізнесу, в яких наявні зупинені податкові накладні, платники отримали розширені консультації та детальні роз’яснення щодо алгоритму роботи автоматизованої системи моніторингу відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків (СМКОР), причин зупинення податкових накладних/розрахунків коригувань (ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) та поради для уникнення зупинення реєстрації ПН/РК у майбутньому.
    Також впродовж лютого – квітня поточного року до консультаційного центру у телефонному режимі звернулось 563 СГ.
    Звернення платників ПДВ переважно стосувалися:
    - необхідності отримання консультації щодо причин зупинення ПН в ЄРПН;
    - необхідності отримання консультації щодо формування пакету документів для підтвердження реальності здійснення господарських операцій у ПН/РК, реєстрацію яких зупинено;
    - необхідності у роз’ясненні порядку та вимог до заповнення та подання таблиці даних платника податку на додану вартість (Таблиця даних);
    - причин відмови у реєстрації ПН/РК в ЄРПН та причин неврахування Таблиці даних;
    - причин направлення повідомлення про необхідність надання додаткових документів.
    Комплексний підхід для вирішення питань зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН і системна комунікація з бізнесом вже мають позитивні результати.
    Так, з початку роботи консультаційного центру регіональною комісією з питань зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН враховано 840 Таблиць даних, що складає 56,8 відс. від загальної кількості поданих.
    Завдяки вжитим заходам показник зупинених ПН демонструє тенденцію до зниження: з 1,1 відс. на початку року до 0,75 відс. на поточний момент.
    Крім того, за час роботи консультаційного центру:
    - розблоковано 25 452 ПН/РК;
    - виключено з переліку ризикових 688 платників податків.
    Функціонування консультаційного центру дає можливість податківцям виявити проблеми, з якими стикається бізнес, а суб’єктам господарювання отримувати роз’яснення щодо критеріїв ризиковості, правильності подання документів і механізму розблокування ПН для уникнення типових помилок при поданні таблиць даних платника податку на додану вартість, документів для розблокування ПН/РК в ЄРПН, реєстрацію яких зупинено.

     


    Діалог для розвитку громад та прозорої економіки: онлайн зустріч податківців Дніпропетровщини з представниками обласної державної адміністрації та територіальних громад регіону

    У центрі уваги – актуальні питання податкового законодавства, які впливають на розвиток місцевих громад та економіку регіону. Онлайн зустрічі податківців Дніпропетровщини з представниками Департаменту фінансів обласної державної адміністрації та територіальних громад області стали важливою платформою для відкритого діалогу щодо актуальних питань, які мають прямий вплив на економічний розвиток громад, наповнення місцевих бюджетів та забезпечення фінансової стабільності.
    «Комунікації податкової служби Дніпропетровщини з громадами – це переконливе свідчення спільного прагнення до плідної співпраці на ефективний результат. Саме завдяки відкритому партнерству та діалогу ми можемо забезпечити належне наповнення місцевих бюджетів. А це надважливе джерело економічної стійкості та посилення обороноздатності регіону, реалізації соціальних ініціатив», – зазначила очільниця Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Теодозія Чернецька.
    На черговій зустрічі обговорили актуальні питання плати за землю, податку на нерухоме майно, відмінного від земельної ділянки, а також єдиного та акцизного податків, погашення податкового боргу.
    Захід проходив у форматі «питання – відповідь». Представники територіальних громад мали можливість отримати вичерпну інформацію по кожному зі звернень від провідних фахівців Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС). Місцеві податки, зокрема, плата за землю чи податок на нерухомість, формують значну частину бюджетів територіальних громад. Їх правильне адміністрування забезпечує фінансування освіти, медицини, інфраструктури та інших важливих сфер. Тож фахівці ГУ ДПС завжди готові надати практичні інструменти для сталого наповнення місцевих бюджетів.
    Під час чергової зустрічі на прохання Вільногірської громади зупинилися на грошовій оцінці земель, яка є основою для визначення розміру плати за землю. Вільногірців цікавив кінцевий термін використання нормативної грошової оцінки (НГО). Податківці розповіли, що правове регулювання питань, пов'язаних з процесом проведенням грошової оцінки земель, визначено Законом України від 11 грудня 2003 року № 1378-IV «Про оцінку земель» (із змінами). Так, підставою для проведення НГО земельних ділянок є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, і воно діє до прийняття нового відповідного рішення.
    Чумаківська територіальна громада одна з найактивніших учасників цієї зустрічі. Представники цієї громади підняли декілька важливих питань, серед яких робота з податковим боргом. Вони цікавилися як її організувати, щоб не було накопичення заборгованості. Податківці наголосили, що все має бути виключно у законодавчому полі. Це зокрема, і направлення боржникам податкових вимог, і проведення співбесід, і стягнення грошових коштів, і реалізація заставного майна боржника. Нині кожна громада має всі необхідні інформаційні ресурси, через них варто проводити активну роз’яснювальну роботу з платниками податків щодо необхідності сплати існуючого податкового боргу.
    Також Чумаківська громада цікавилася, як місцеве самоврядування може впливати на легалізацію продажу підакцизних товарів (алкоголь, тютюн, пальне) на своїй території. Ключове, на що треба звертати увагу – для реалізації підакцизної продукції потрібно мати відповідні дозволи, наявність марок акцизного податку на відповідній продукції та обов’язкове застосування РРО/ПРРО.
    У разі, якщо на території громади здійснюється господарська діяльність з реалізації підакцизних товарів без дозвільних документів та без реєстрації підприємницької діяльності, зазначена діяльність підпадає під дію Кодексу України про адміністративні правопорушення.
    Якщо стали відомі факти роздрібної торгівлі підакцизними товарами без наявності відповідних ліцензій чи марок акцизного податку або без застосування РРО/ПРРО податківці наголосили на необхідності повідомляти про них для вжиття подальших заходів.
    Така комунікація дозволяє вирішувати не лише поточні питання, а й будувати фундамент для прозорої та ефективної роботи, яка дозволяє громадам розвиватися, бізнесу працювати прозоро та ефективно, а регіону і державі – забезпечувати стабільність навіть у найскладніші часи.

     


    Які реквізити має містити фіскальний касовий чек?


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що нова форма фіскального чека діє з 01.03.2025.
    Відповідно до п. 2 розділу ІІ «Фіскальний касовий чек на товари (послуги)» Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016  № 13 (із змінами) (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 11.02.2016 за № 220/28350) фіскальний чек має містити такі обов’язкові реквізити:
    найменування суб’єкта господарювання (рядок 1);
    назва господарської одиниці – найменування, яке зазначене в документі на право власності або користування господарською одиницею і відповідає довіднику «Типи об’єктів оподаткування» та повідомлене ДПС формою № 20-ОПП (рядок 2);
    адреса господарської одиниці – адреса, яка зазначена в документі на право власності чи користування господарською одиницею (назва населеного пункту, назва вулиці, номер будинку/офісу/квартири) та повідомлена ДПС формою       № 20-ОПП (рядок 3);
    для СГ, що зареєстровані як платники ПДВ, – індивідуальний податковий номер платника ПДВ, який надається згідно з Податковим кодексом України (далі – Кодекс); перед номером друкуються великі літери «ПН» (рядок 4);
    для СГ, що не є платниками ПДВ, – податковий номер або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відповідну відмітку в паспорті), перед яким друкуються великі літери «ІД» (рядок 5);
    якщо кількість придбаного товару (обсяг отриманої послуги) не дорівнює одиниці виміру, – кількість, вартість одиниці виміру придбаного товару (отриманої послуги) (рядок 6);
    код товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД (зазначається у випадках, передбачених чинним законодавством) (рядок 7);
    цифрове значення штрихового коду товару (зазначається у випадках, передбачених чинним законодавством, а у разі непередбачення – за бажанням платника) (рядок 8);
    цифрове значення штрихового коду марки акцизного податку (серія та номер) на алкогольні напої або унікальний ідентифікатор електронної марки акцизного податку, або серійний номер електронної марки акцизного податку (зазначаються у випадках, передбачених законодавством) (рядок 9);
    вага одиниці тютюнового виробу (зазначається для сигарил, тютюну та тютюнових виробів, що реалізуються в наборі) та кількість тютюнових виробів в одиниці товару (пачці), міцність алкогольних напоїв та об’єм (у літрах) одиниці товару (пляшки) (для алкогольних напоїв) (зазначаються магазинами безмитної торгівлі при продажу тютюнових виробів та/або алкогольних напоїв) (рядок 10);
    назва товару (послуги) / спрощена назва товару (послуги), вартість, літерне позначення ставки ПДВ (рядок 11);
    ідентифікатор еквайра та торгівця або інші реквізити, що дають змогу їх ідентифікувати (рядок 12);
    ідентифікатор платіжного пристрою (рядок 13);
    сума комісійної винагороди еквайра (у разі наявності) (рядок 14);
    вид операції (рядок 15);
    реквізити електронного платіжного засобу (платіжної картки) у форматі, що дозволений правилами безпеки емітента або платіжної системи (для електронних платіжних засобів, що використовуються для здійснення операцій у платіжній системі), перед якими друкуються великі літери «ЕПЗ» (рядок 16);
    напис «ПЛАТІЖНА СИСТЕМА» (найменування платіжної системи, платіжний інструмент якої використовується, код авторизації або інший код, що ідентифікує операцію в платіжній системі та/або код транзакції в платіжній системі, значення коду) (рядок 17);
    позначення форми оплати («ГОТІВКА», «БЕЗГОТІВКОВА», «ІНШЕ»), суму коштів за цією формою оплати та валюту операції (рядок 18);
    засоби оплати (вид платіжного інструменту, талон, жетон тощо) (рядок 19);
    загальна вартість придбаних товарів (отриманих послуг) у межах чека, перед якою друкується слово «СУМА» або «УСЬОГО» (рядок 20);
    для СГ, що зареєстровані як платники ПДВ, – окремим рядком літерне позначення ставки ПДВ, розмір ставки ПДВ у відсотках, загальну суму ПДВ за всіма зазначеними в чеку товарами (послугами), на початку рядка друкуються великі літери «ПДВ» (рядок 21);
    для СГ роздрібної торгівлі, що здійснюють реалізацію підакцизних товарів та зареєстровані платниками акцизного податку (СГ, що зареєстровані платниками іншого податку, крім ПДВ), – окремим рядком літерне позначення, розмір ставки такого податку, загальна сума такого податку за всіма зазначеними в чеку товарами (послугами), на початку рядка друкується назва такого податку (рядок 22). У реквізиті «Акцизний податок» його назва наводиться згідно з Кодексом. За потреби дозволяється використовувати скорочення;
    заокруглення (рядок 23);
    до сплати, валюта (рядок 24);
    решта, валюта (зазначається у разі здійснення оплати в готівковій формі) (рядок 25);
    фіскальний номер фіскального чека / фіскальний номер електронного фіскального чека, перед яким друкується назва «ЧЕК №» (рядок 26);
    дату (день, місяць, рік) та час (година, хвилина, секунда) проведення розрахункової операції (рядок 27);
    реквізити паспортного документа покупця: серія (за наявності) та номер, країна видачі паспортного документа, перед якими друкуються великі літери «РПД» (зазначаються магазинами безмитної торгівлі при продажу тютюнових виробів та/або алкогольних напоїв) (рядок 28);
    QR-код, який містить у собі пошуковий запит до Системи обліку даних реєстраторів розрахункових операцій (далі – СОД РРО) в такому форматі:
    https://cabinet.tax.gov.ua/cashregs/check?mac=ABCD…&date=yyyyMMdd& time=HHmm&id=NNNN…&sm=» «&fn=1234567890, де:
    ABCD… – MAС (hash) зазначається лише для чеків, створених програмним реєстратором розрахункових операцій в режимі офлайн;
    yyyyMMdd – дата чека;
    HHmmss – час;
    NNNN… – фіскальний номер розрахункового документа;
    sm – сума розрахункової операції (роздільник «.»);
    1234567890 – фіскальний номер реєстратора розрахункових операцій/програмного реєстратора розрахункових операцій, яким створено чек (рядок 29);
    для фіскального чека, що створюється реєстратором розрахункових операцій:
    код автентифікації повідомлення (МАС) чека (рядок 30);
    для фіскального чека, що створюється програмним реєстратором розрахункових операцій:
    позначку щодо режиму роботи (офлайн/онлайн), в якому створений фіскальний чек програмним реєстратором розрахункових операцій (рядок 31), контрольне число, сформоване в режимі офлайн (рядок 32);
    заводський номер реєстратора розрахункових операцій, перед яким друкуються великі літери «ЗН». Заводський номер для програмних реєстраторів розрахункових операцій не зазначається (рядок 33);
    фіскальний номер реєстратора розрахункових операцій, перед яким друкуються великі літери «ФН» або фіскальний номер програмного реєстратора розрахункових операцій, перед яким друкуються великі літери «ФН ПРРО» (рядок 34);
    напис «ФІСКАЛЬНИЙ ЧЕК» та графічне зображення найменування або логотипу виробника (рядок 35).
    3. Рядки 6 – 11 фіскального чека повторюються відповідно до кількості різних найменувань товарів (послуг), які оплачені за одним фіскальним чеком.
    Якщо кількість придбаного товару (отриманої послуги) дорівнює одиниці виміру, відомості про товар (послугу) можна друкувати в одному рядку.
    Якщо реєстратор розрахункових операцій працює з цінами (тарифами), що включають ПДВ, в фіскальному чеку друкується вартість кожного товару (послуги) з урахуванням ПДВ, інакше – вартість без урахування ПДВ.
    Спрощена назва товару зазначається у випадку, визначеному абзацом другим п.  2 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
    Рядки 12 – 17 фіскального чека заповнюються у разі застосування під час проведення розрахунків з використанням електронного платіжного засобу (платіжної картки) платіжного терміналу, з’єднаного або поєднаного з реєстратором розрахункових операцій / програмним реєстратором розрахункових операцій.
    Рядки 16, 17 фіскального чека повторюються відповідно до кількості електронних платіжних засобів, з використанням яких здійснюється оплата.
    Рядок 18 фіскального чека повторюється відповідно до кількості різних форм оплати.
    Рядок 19 фіскального чека повторюється для кожної форми оплати відповідно до кількості використаних засобів оплати. Для форми оплати «ГОТІВКА» рядок 18 не друкується.
    Рядки 20 та 21 фіскального чека повторюються відповідно до кількості податкових груп за різними ставками ПДВ та акцизного податку. Дозволяється не друкувати рядки за податковими групами, якщо сума ПДВ або акцизного податку дорівнює нулю.

     


    Відповідальність платників, які мають можливість своєчасно виконувати свої податкові обов’язки, за неподання податкової декларації
    з транспортного податку


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п.п. 267.6.4 п. 267.6 ст. 267 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платники транспортного податку – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і не пізніше 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцем реєстрації об’єкта оподаткування податкову декларацію з транспортного податку (далі – Декларація) за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 ПКУ, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.
    Якщо платники мають можливість своєчасно виконувати свої податкові обов’язки, за неподання (несвоєчасне подання) платником Декларації протягом місяця з дня виникнення права власності на такий об’єкт оподаткування, в тому числі при переході права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого, передбачена фінансова відповідальність у вигляді штрафних (фінансових) санкцій, а саме:
    340 грн, за кожне неподання (несвоєчасне подання) Декларації;
    1020 грн при повторному порушенні за несвоєчасне подання Декларації платником, за яке до такого платника протягом року вже було застосовано штраф за неподання (несвоєчасне подання) Декларації.
    При наданні Декларації (з типом «уточнююча») штрафні (фінансові) санкції не застосовуються.

     

     


    Закон України № 3603: особливості податкового законодавства


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що Законом України від 23 лютого 2024 року № 3603-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо вдосконалення онлайн комунікації з платниками податків та уточнення окремих положень законодавства» (далі – Закон № 3603) внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – Кодекс), якими передбачено, зокрема:
    • врегулювання питання встановлення податкових пільг з плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на територіях, щодо яких прийнято рішення про обов’язкову евакуацію населення (прийняття рішення сільських, селищних, міських рад, військових адміністрацій та військово-цивільних адміністрацій є обов’язковим);
    • збільшення можливостей податкових органів щодо продажу через біржі майна, що перебуває у податковій заставі;
    • скасування відповідальності за помилкову сплату платником податків грошового зобов’язання на інший бюджетний рахунок (за умови своєчасної сплати грошового зобов’язання до бюджету);
    • нерозповсюдження положень Кодексу щодо збільшення фінансового результату до оподаткування у разі безоплатної передачі на користь бюджетних установ товарів, робіт, послуг у розмірі, що перевищує 4 відс. оподатковуваного прибутку попереднього звітного року, на випадки передачі нематеріальних активів суб’єктами господарювання державного сектору економіки органам виконавчої влади, до сфери управління яких належать такі суб’єкти;
    • доповнення переліку отримувачів благодійної допомоги, виплаченої (наданої) благодійниками, яка не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу, такою категорією, як військовослужбовці (резервісти), які не мають статусу учасників бойових дій та члени сімей таких військовослужбовців (резервістів), які загинули, померли внаслідок поранення, контузії чи каліцтва;
    • надання права платнику податків під час подання заяви про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу заявити про бажання зареєструватись платником ПДВ, єдиного податку чи бути включеним до Реєстру неприбуткових установ та організацій;
    • врегулювання питання щодо затвердження норм втрат тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, тютюнової сировини та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального;
    • скасування для платників мінімального податкового зобов’язання обмеження щодо строку для звернення про проведення звірки даних;
    • доповнення переліку доходів, які не включаються до загального оподаткованого доходу платника податків, вартістю незареєстрованих лікарських засобів, безоплатно наданих (переданих) на користь пацієнтів, які беруть участь у клінічних випробуваннях, програмах розширеного доступу пацієнтів до незареєстрованих лікарських засобів та/або програмах доступу суб’єктів дослідження (пацієнтів) до досліджуваного лікарського засобу після завершення клінічного випробування;
    • надання можливості платникам податків взаємодіяти з контролюючим органом у режимі відеоконференції, зокрема під час розгляду матеріалів скарг та матеріалів перевірок;
    • скорочення термінів проведення перевірок щодо визначення суми податку на додану вартість, яка підлягає бюджетному відшкодуванню;
    • врегулювання порядку взаємодії податкових органів та Центрального депозитарію цінних паперів і депозитарних установ, уповноважених обслуговувати рахунки власників часток товариств в обліковій системі часток товариств, у частині обміну інформацією про відкриті рахунки.

     


    Як здійснюється проставлення апостиля на офіційних документах,
    що видаються ДПС та її територіальними органами?


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
    Проставлення апостиля на офіційних документах, що видаються Державною податкової службою України (далі – ДПС) та її територіальними органами, здійснюється Державною податковою службою України відповідно до Правил проставлення апостиля на офіційних документах, призначених для використання на території інших держав, затверджених наказом Міністерства закордонних справ України, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства фінансів України, Міністерства юстиції України від 17.03.2023 № 125/209/293/139/999/5 (далі – Правила).
    Апостиль проставляється на вимогу особи, яка підписала документ, або на вимогу фізичної/юридичної особи (їх представників).
    Для проставлення апостиля необхідно подати:
    1. оригінал документа, на якому проставляється апостиль, або його засвідчену в установленому порядку копію;
    2. документ про оплату послуги з проставлення апостиля або документ, що підтверджує право на звільнення від сплати, чи його копію, засвідчену в установленому порядку;
    3. заяву від особи, яка подає такі документи.
    Враховуючи положення абзацу першого ст. 1 та абзацу другого ст. 11 Конвенції, що скасовує вимогу легалізації іноземних офіційних документів (далі – Конвенція), у заяві щодо проставлення апостиля необхідно зазначити назву документа (документів), що надсилається до ДПС для проставлення апостиля, та країну призначення використання такого документа (документів).
    Актуальний перелік держав-учасниць Конвенції знаходиться на сайті Гаазької конвенції з міжнародного приватного права (абревіатура англійською мовою – HCCH) (https://hcch.net/en/instruments/conventions/status-table/print/?cid=41).
    Пунктом 3 Правил визначено перелік документів, на яких апостиль не проставляється, а саме:
    - оригіналах документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, документів, що посвідчують особу та підтверджують її спеціальний статус, військових квитках, трудових книжках, дозволах на носіння зброї, свідоцтвах про реєстрацію транспортних засобів (технічних паспортах), інших посвідченнях, що оформлюються відповідно до законодавства України (абзац п’ятий п. 3 Правил);
    - оригіналах, копіях (фотокопіях) нормативно-правових актів, роз’яснень та правових висновків щодо їх застосування, документах, що мають характер листування (абзац шостий п. 3 Правил).
    Документи, наведені в абзаці п’ятому п. 3 Правил, можуть бути прийняті для проставлення апостиля у вигляді копій (фотокопій), засвідчених у нотаріальному порядку (абзац сьомий п. 3 Правил).
    З метою отримання послуги з проставлення апостиля документи подаються в установленому законом порядку до Державної податкової служби України за адресою: Львівська площа, 8, м. Київ, 04053.
    Відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 01.02.2023 № 54 «Про розмір та порядок оплати послуг з проставлення апостиля» (далі – наказ Мінфіну № 54), встановлено плату за надання послуги із проставлення апостиля на документах, що видаються ДПС та її територіальними органами і призначені для використання на території інших держав, у розмірі трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (на сьогодні – 51 гривень).
    Відповідно до п. 2 наказу Мінфіну № 54 та абзацу другого п. 2 наказу Міністерства юстиції України від 18.12.2003 № 161/5 «Про розмір та порядок оплати послуг з проставлення апостиля» від унесення плати звільняються особи з інвалідністю 1-ої і 2-ої груп, особи з інвалідністю внаслідок Другої світової війни, громадяни, які належать до першої категорії потерпілих унаслідок Чорнобильської катастрофи, та діти-сироти у разі проставляння апостиля на документах, що стосуються безпосередньо цих громадян.
    Рахунок для зарахування плати за надання послуг з проставлення апостиля ДПС:
    Отримувач: ГУК у м. Києві/м.Київ/22012500
    Код за ЄДРПОУ: 37993783
    Рахунок отримувача: UA598999980313080165031026001
    Надавач платіжних послуг отримувача: Казначейство України (ел.адм.подат.)
    Призначення платежу:
    Код виду сплати: 101;
    Додаткова інформація запису: за надання послуг з проставлення апостиля.
    Пунктом 11 Правил визначено, що термін розгляду документів для проставлення апостиля встановлюється компетентним органом.
    Проставлення апостиля, відмова в його проставленні здійснюються ДПС у строк до 20 робочих днів з дня отримання ДПС заяви та документів, необхідних для отримання послуги з проставлення апостиля.

     

    Порядок отримання малолітньою дитиною (до 14 років) документа,
    що засвідчує реєстрацію у ДРФО – платників податків


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що облікова картка фізичної особи – платника податків за формою № 1ДР малолітньої особи (до 14 років) подається одним із батьків (прийомних батьків, батьків-вихователів, усиновителем, опікуном) за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного із батьків (прийомних батьків, батьків-вихователів, усиновителя, опікуна), який містить необхідні для реєстрації реквізити (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дату народження, місце народження, місце проживання (за наявності), громадянство).
    Якщо в документі, що посвідчує особу одного із батьків відсутня інформація про задеклароване (зареєстроване) місце проживання (перебування) необхідно пред’явити витяг з реєстру територіальної громади.
    Документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (далі – ДРФО) малолітньої особи, видається одному з батьків (прийомних батьків, батьків-вихователів, усиновителю, опікуну) за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного з батьків (прийомних батьків, батьків-вихователів, усиновителя, опікуна).
    Документ, що засвідчує реєстрацію у ДРФО, надається протягом трьох робочих днів з дня звернення одного із батьків до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання) або до будь-якого контролюючого органу.

     


    Податок на нерухоме майно: обчислення для фізичних осіб


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, база оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи платника податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (податок), зменшується:
    а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості – на 60 кв. метрів;
    б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості – на 120 кв. метрів;
    в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), – на 180 кв. метрів.
    Згідно з п.п. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) обчислення суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника житлової нерухомості у такому порядку:
    а) за наявності у власності платника податку одного об’єкта житлової нерухомості, в тому числі його частки, податок обчислюється, виходячи з бази оподаткування, зменшеної відповідно до підпунктів «а» або «б» п.п. 266.4.1 п. 266.4 ст. 266 ПКУ та відповідної ставки податку;
    б) за наявності у власності платника податку більше одного об’єкта житлової нерухомості одного типу, в тому числі їх часток, податок обчислюється виходячи із сумарної загальної площі таких об’єктів зменшеної відповідно до підпунктів «а» або «б» п.п. 266.4.1 п. 266.4 ст. 266 ПКУ та відповідної ставки податку;
    в) за наявності у власності платника податку об’єктів житлової нерухомості різних видів, у тому числі їх часток, податок обчислюється виходячи із сумарної загальної площі таких об’єктів, зменшеної відповідно до п.п. «в» п.п. 266.4.1 п. 266.4 ст. 266 ПКУ та відповідної ставки податку;
    г) сума податку, обчислена з урахуванням підпунктів «б» і «в» п.п. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 ПКУ, розподіляється контролюючим органом пропорційно до питомої ваги загальної площі кожного з об’єктів житлової нерухомості.
    Обчислення суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з об’єкта/об’єктів нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості виходячи із загальної площі кожного з об’єктів нежитлової нерухомості та відповідної ставки податку.
    Підпунктом 266.7.1 прим. 1 п. 266.7 ст. 266 ПКУ визначено, що за наявності у власності платника податку об’єкта (об’єктів) житлової нерухомості, у тому числі його частки, що перебуває у власності фізичної чи юридичної особи – платника податку, загальна площа якого перевищує 300 кв. метрів (для квартири) та/або 500 кв. метрів (для будинку), сума податку, розрахована відповідно до підпунктів «а» – «г» п.п. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 ПКУ, збільшується на 25000 грн на рік за кожен такий об’єкт житлової нерухомості (його частку).
    Підпунктом 266.7.2 п. 266.7 ст. 266 ПКУ визначено, що податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, обчисленого згідно з п.п. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 ПКУ, разом з детальним розрахунком суми/сум податку та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються платнику податку контролюючим органом у порядку, визначеному ст. 42 ПКУ, до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).
    Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та відповідні платіжні реквізити, визначені в абзаці першому п.п. 266.7.2 п. 266.7 ст. 266 ПКУ, що надсилаються платнику податку, повинні містити щодо кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, зокрема, але не виключно, інформацію про адресу місцезнаходження об’єкта житлової та/або нежитлової нерухомості, його площу, ставки та надані фізичним особам пільги зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
    Щодо новоствореного (нововведеного) об’єкта житлової та/або нежитлової нерухомості податок сплачується фізичною особою – платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.
    Контролюючі органи за місцем проживання (реєстрації) платників податку в десятиденний строк інформують відповідні контролюючі органи за місцезнаходженням об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості про надіслані (вручені) платнику податку податкові повідомлення-рішення про сплату податку у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

     

     


    На яку дату визначається сума податкового боргу для зарахування від’ємного значення у його зменшення в податковій звітності з ПДВ?


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
    У разі наявності у платника податку на додану вартість (ПДВ, податок) на дату подання ним податкової звітності з ПДВ податкового боргу з цього податку, такий платник має право зарахувати суму від’ємного значення ПДВ, сформовану за результатами такої податкової звітності, у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди та обліковувався в ІКП станом на перше число місяця, у якому було подано таку декларацію, в частині, що не перевищує реєстраційну суму такого платника на момент отримання контролюючим органом податкової декларації.

     


    Випадки, в яких юридична особа –
    платник податку на прибуток підприємств не визначає МПЗ


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що мінімальне податкове зобов’язання (МПЗ) не визначається для:
    - земельних ділянок, що використовуються дачними (дачно-будівельними) та садівничими (городницькими) кооперативами (товариствами), а також набуті у власність/користування членами цих кооперативів (товариств) у результаті приватизації (купівлі/продажу, оренди) у межах земель, що належали цим кооперативам (товариствам) на праві колективної власності чи перебували у їх постійному користуванні;
    - земель запасу;
    - невитребуваних земельних часток (паїв), розпорядниками яких є органи місцевого самоврядування, крім таких земельних часток (паїв), переданих органами місцевого самоврядування в оренду;
    - земельних ділянок зон відчуження та безумовного (обов’язкового) відселення, що зазнали радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи;
    - земельних ділянок, віднесених до сільськогосподарських угідь, які належать фізичним особам на праві власності та/або на праві користування та станом на 01 січня звітного року знаходилися у межах населених пунктів;
    - земельних ділянок, земельних часток (паїв), за які не нараховувалися та не сплачувалися плата за землю або єдиний податок четвертої групи, що перебувають у консервації, або забруднені вибухонебезпечними предметами, або щодо яких прийнято рішення про надання податкових пільг зі сплати місцевих податків та/або зборів на підставі заяв платників податків про визнання земельних ділянок непридатними для використання у зв’язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами.
    Мінімальне податкове зобов’язання для земельних ділянок, земельних часток (паїв), передбачених абзацом сьомим п. 38 прим. 1.2 ст. 38 прим. 1 Податкового кодексу України, не визначається за період, за який не визначається плата за землю або єдиний податок четвертої групи.

    e-finance.com.ua

    Увага!!! При передруку матеріалів з E-FINANCE.COM.UA активне посилання (не закрите в теги noindex або nofollow, а саме відкрите!!!) на портал "Фінансові новини E-FINANCE.COM.UA" обов'язкове.

    WARNING! When reprinting materials from E-FINANCE.COM.UA, it is mandatory to include an active link (not closed in noindex or nofollow tags) to the portal "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" that remains open.

    WARNUNG!!! Beim Nachdruck von Materialien von E-FINANCE.COM.UA ist ein aktiver Link (nicht geschlossen in Noindex- oder Nofollow-Tags, sondern offen!!!) zum Portal „Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA“ obligatorisch.

    OSTRZEZENIE!!! Podczas przedrukowywania materialow z E-FINANCE.COM.UA, aktywny link (nie zamkniety w tagach noindex lub nofollow, ale raczej otwarty!!!) do portalu "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" jest obowiazkowy.

    Внимание!!! При перепечатке материалов с E-FINANCE.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Финансовые новости E-FINANCE.COM.UA" обязательна.

    E-FINANCE.COM.UA
    E-mail: info@e-finance.com.ua

    © E-FINANCE.COM.UA. Усі права захищені. При використанні інформації в електронному вигляді активне посилання на e-finance.com.ua є обов'язковим. Думки авторів можуть збігатися з позицією редакції. За зміст реклами відповідальність несе рекламодавець. Права на інформацію належать e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Alle Rechte vorbehalten.
    Bei der Nutzung von Informationen in elektronischer Form ist ein aktiver Hyperlink zu e-finance.com.ua erforderlich. Die Meinungen der Autoren stimmen möglicherweise nicht mit der redaktionellen Haltung überein. Für den Inhalt der Anzeigen ist der Werbetreibende verantwortlich. Die Informationsrechte liegen bei e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. All rights reserved.
    When utilizing information in electronic format, an active hyperlink to e-finance.com.ua is required. The opinions of the authors may not align with the editorial stance. The advertiser is responsible for the content of advertisements. Information rights belong to e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Podczas korzystania z informacji w formacie elektronicznym wymagane jest aktywne hiperłącze do e-finance.com.ua. Opinie autorów mogą nie pokrywać się ze stanowiskiem redakcji. Za treść ogłoszeń odpowiada reklamodawca. Prawa informacyjne należą do e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Все права защищены.
    При использовании информации в электронном формате активная гиперссылка на e-finance.com.ua обязательна. Мнения авторов могут не совпадать с позицией редакции. Рекламодатель несет ответственность за содержание рекламных объявлений. Права на информацию принадлежат e-finance.com.ua.