• Main Page / Головна
  • Newsline / СТРІЧКА НОВИН
  • Archive / АРХІВ
  • Contacts / Контакти
  • RSS feed
  • This online newspaper has been in publication since September 9, 2005
  • Податкові новини (ДПС у Дніпропетровській області) Руслан Кравченко: ДПС вперше надіслала суб’єктам господарювання повідомлення для профілактики порушень
    2025-05-03 12:24:13

    Руслан Кравченко: ДПС вперше надіслала суб’єктам господарювання повідомлення для профілактики порушень


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
    Понад 1000 суб’єктів господарювання у сфері роздрібної торгівлі отримали інформаційні повідомлення через Електронний кабінет для упередження можливих порушень порядку проведення розрахунків. Уперше в історії Державна податкова служба обрала профілактику порушень, а не покарання.
    Про це повідомив Голова Державної податкової служби України Руслан Кравченко у Telegram.
    Він зазначив, що фахівці податкової проаналізували їхні фіскальні чеки за березень 2025 року. Звернули увагу, що у розрахунках цих суб’єктів господарювання не відображено жодної операції з готівкою. Це може свідчити про ймовірне непроведення готівкових розрахунків через РРО.
    «Тому у листах пропонуємо бізнесу самостійно переглянути попередні господарські операції та надалі не допускати  під час продажу товарів розрахунків без використання реєстраторів. Наголошуємо на превентивній меті цих повідомлень. Виправлення дозволить уникнути підстав для проведення фактичних перевірок, які відповідно до Податкового кодексу ДПС має право ініціювати за наявності ознак порушень», – додав Голова ДПС.
    Руслан Кравченко підкреслив, що такі додаткові заходи комунікації з платниками податків ДПС запроваджує для стимулювання добровільної сплати податків та дотримання податкової дисципліни. Це передбачено Національною стратегією доходів для підвищення рівня довіри до податкової служби та добровільного комплаєнсу.
    Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням


    https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/893906.html

     


    З початку року платники отримали 239 тис. витягів про стан розрахунків з бюджетом в електронному вигляді


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
    У 2025 році ДПС сформовано 239 тис. витягів про стан розрахунків з бюджетом в електронному вигляді за запитами платників.
    Провести звірку розрахунків та отримати документи, що підтверджують стан розрахунків, платники можуть в Електронному кабінеті, не відвідуючи контролюючий орган.
    У меню «Стан розрахунків з бюджетом» платники мають доступ до особових рахунків зі сплати податків, зборів та інших платежів. Також доступна функція здійснення сплати податків, зборів, платежів та єдиного внеску через будь-яку із запропонованих платіжних систем та/або методів сплати.
    На сьогодні витяг про стан розрахунків можна: 
    - сформувати за кожний рік окремо (починаючи з 2013 року) та в розрізі податків та зборів;
    - отримати з накладанням кваліфікованого електронного підпису посадової особи контролюючого органу;
    - сформувати з розрахунком пені на день подання запиту.
    Запит для проведення звірки надсилається до контролюючого органу за місцем реєстрації, а інформація формується за всіма регіонами (територіальними громадами, до яких сплачуються податки, збори та платежі).
    Мобільний додаток «Моя податкова» надає платникам – фізичним особам доступ до інформації:
    - про стан розрахунків з бюджетом у розділі «Послуги»;
    - про наявність/відсутність податкового боргу у розділі «Мої дані».
    Детальніше як отримати витяг щодо стану розрахунків з бюджетом дивіться за посиланням: https://tax.gov.ua/baneryi/onlayn-navchannya/e-kabinet/funktsional-e-kabinetu/instruktivni-materiali/682856.html.
    Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням


    https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/893631.html

     


    Дніпропетровщина: за час роботи консультаційного центру розблоковано понад 25,4 тисяч податкових накладних та з переліку ризикових виключено майже 700 суб’єктів господарювання


    Оперативна, якісна та системна комунікація, а також консультаційна допомога з метою підвищення рівня податкової обізнаності платників та запобігання порушень законодавства – пріоритет роботи податкової служби Дніпропетровської області з платниками податку на додану вартість (ПДВ).
    Щоб максимально допомогти бізнесу у питаннях зменшенням кількості зупинених податкових накладних та виведення підприємств з ризиків з лютого поточного року на Дніпропетровщині працює консультаційний центр з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – консультаційний центр).
    Від початку роботи консультаційного центру з 04.02.2025 станом на 30.04.2025 фахівцями Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з 975 суб’єктами господарювання (СГ) проведено 608 заходів у різних форматах.
    На особистих зустрічах, яких за період функціонування консультаційного центру проведено 27, платникам ПДВ з урахуванням галузевої специфіки їх діяльності надавалась фахова інформаційно-роз’яснювальна допомога у питанні виключення з переліку ризикових. Розроблено та надано дорожню карту щодо необхідних дій для виходу платника із ризикової категорії.
    Крім того, на 18 онлайн зустрічах за участі 385 представників бізнесу, в яких наявні зупинені податкові накладні, платники отримали розширені консультації та детальні роз’яснення щодо алгоритму роботи автоматизованої системи моніторингу відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків (СМКОР), причин зупинення податкових накладних/розрахунків коригувань (ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) та поради для уникнення зупинення реєстрації ПН/РК у майбутньому.
    Також впродовж лютого – квітня поточного року до консультаційного центру у телефонному режимі звернулось 563 СГ.
    Звернення платників ПДВ переважно стосувалися:
    - необхідності отримання консультації щодо причин зупинення ПН в ЄРПН;
    - необхідності отримання консультації щодо формування пакету документів для підтвердження реальності здійснення господарських операцій у ПН/РК, реєстрацію яких зупинено;
    - необхідності у роз’ясненні порядку та вимог до заповнення та подання таблиці даних платника податку на додану вартість (Таблиця даних);
    - причин відмови у реєстрації ПН/РК в ЄРПН та причин неврахування Таблиці даних;
    - причин направлення повідомлення про необхідність надання додаткових документів.
    Комплексний підхід для вирішення питань зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН і системна комунікація з бізнесом вже мають позитивні результати.
    Так, з початку роботи консультаційного центру регіональною комісією з питань зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН враховано 840 Таблиць даних, що складає 56,8 відс. від загальної кількості поданих.
    Завдяки вжитим заходам показник зупинених ПН демонструє тенденцію до зниження: з 1,1 відс. на початку року до 0,75 відс. на поточний момент.
    Крім того, за час роботи консультаційного центру:
    - розблоковано 25 452 ПН/РК;
    - виключено з переліку ризикових 688 платників податків.
    Функціонування консультаційного центру дає можливість податківцям виявити проблеми, з якими стикається бізнес, а суб’єктам господарювання отримувати роз’яснення щодо критеріїв ризиковості, правильності подання документів і механізму розблокування ПН для уникнення типових помилок при поданні таблиць даних платника податку на додану вартість, документів для розблокування ПН/РК в ЄРПН, реєстрацію яких зупинено.

     


    Діалог для розвитку громад та прозорої економіки: онлайн зустріч податківців Дніпропетровщини з представниками обласної державної адміністрації та територіальних громад регіону

    У центрі уваги – актуальні питання податкового законодавства, які впливають на розвиток місцевих громад та економіку регіону. Онлайн зустрічі податківців Дніпропетровщини з представниками Департаменту фінансів обласної державної адміністрації та територіальних громад області стали важливою платформою для відкритого діалогу щодо актуальних питань, які мають прямий вплив на економічний розвиток громад, наповнення місцевих бюджетів та забезпечення фінансової стабільності.
    «Комунікації податкової служби Дніпропетровщини з громадами – це переконливе свідчення спільного прагнення до плідної співпраці на ефективний результат. Саме завдяки відкритому партнерству та діалогу ми можемо забезпечити належне наповнення місцевих бюджетів. А це надважливе джерело економічної стійкості та посилення обороноздатності регіону, реалізації соціальних ініціатив», – зазначила очільниця Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Теодозія Чернецька.
    На черговій зустрічі обговорили актуальні питання плати за землю, податку на нерухоме майно, відмінного від земельної ділянки, а також єдиного та акцизного податків, погашення податкового боргу.
    Захід проходив у форматі «питання – відповідь». Представники територіальних громад мали можливість отримати вичерпну інформацію по кожному зі звернень від провідних фахівців Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС). Місцеві податки, зокрема, плата за землю чи податок на нерухомість, формують значну частину бюджетів територіальних громад. Їх правильне адміністрування забезпечує фінансування освіти, медицини, інфраструктури та інших важливих сфер. Тож фахівці ГУ ДПС завжди готові надати практичні інструменти для сталого наповнення місцевих бюджетів.
    Під час чергової зустрічі на прохання Вільногірської громади зупинилися на грошовій оцінці земель, яка є основою для визначення розміру плати за землю. Вільногірців цікавив кінцевий термін використання нормативної грошової оцінки (НГО). Податківці розповіли, що правове регулювання питань, пов'язаних з процесом проведенням грошової оцінки земель, визначено Законом України від 11 грудня 2003 року № 1378-IV «Про оцінку земель» (із змінами). Так, підставою для проведення НГО земельних ділянок є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, і воно діє до прийняття нового відповідного рішення.
    Чумаківська територіальна громада одна з найактивніших учасників цієї зустрічі. Представники цієї громади підняли декілька важливих питань, серед яких робота з податковим боргом. Вони цікавилися як її організувати, щоб не було накопичення заборгованості. Податківці наголосили, що все має бути виключно у законодавчому полі. Це зокрема, і направлення боржникам податкових вимог, і проведення співбесід, і стягнення грошових коштів, і реалізація заставного майна боржника. Нині кожна громада має всі необхідні інформаційні ресурси, через них варто проводити активну роз’яснювальну роботу з платниками податків щодо необхідності сплати існуючого податкового боргу.
    Також Чумаківська громада цікавилася, як місцеве самоврядування може впливати на легалізацію продажу підакцизних товарів (алкоголь, тютюн, пальне) на своїй території. Ключове, на що треба звертати увагу – для реалізації підакцизної продукції потрібно мати відповідні дозволи, наявність марок акцизного податку на відповідній продукції та обов’язкове застосування РРО/ПРРО.
    У разі, якщо на території громади здійснюється господарська діяльність з реалізації підакцизних товарів без дозвільних документів та без реєстрації підприємницької діяльності, зазначена діяльність підпадає під дію Кодексу України про адміністративні правопорушення.
    Якщо стали відомі факти роздрібної торгівлі підакцизними товарами без наявності відповідних ліцензій чи марок акцизного податку або без застосування РРО/ПРРО податківці наголосили на необхідності повідомляти про них для вжиття подальших заходів.
    Така комунікація дозволяє вирішувати не лише поточні питання, а й будувати фундамент для прозорої та ефективної роботи, яка дозволяє громадам розвиватися, бізнесу працювати прозоро та ефективно, а регіону і державі – забезпечувати стабільність навіть у найскладніші часи.

     


    Дніпропетровщина: понад 49,6 млрд грн – надходження від платників
    до бюджетів усіх рівнів та держаних цільових фондів з початку року

    Протягом чотирьох місяців 2025 року до бюджетів усіх рівнів та державних цільових фондів від платників Дніпропетровщини надійшло понад 49,6 млрд грн податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок). Надходження виросли у порівнянні з січнем – квітнем минулого року на понад 10,8 млрд грн, або на понад 28 відсотків. Про це повідомила начальник Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Теодозія Чернецька.
    Як зауважила очільниця податкової служби регіону, до державного бюджету у січні – квітні 2025 року надійшло понад 21,1 млрд грн, що на понад 5,8 млрд грн, або на 37,9 відс., більше ніж за підсумками відповідного періоду 2024 року.
    Місцеві бюджети впродовж чотирьох місяців поточного року поповнились майже на 14,7 млрд гривень. Надходження збільшились на понад 2,0 млрд грн у порівнянні з відповідним періодом 2024 року. Темп росту надходжень складає 116,5 відсотки.
    Державні цільові фонди протягом січня – квітня 2025 року отримали понад 13,8 млрд грн єдиного внеску, що майже на 3,0 млрд грн, або на 27,5 відс. більше, ніж у січні – квітні 2024 року.
    «Дякуємо платникам за роботу, своєчасне наповнення бюджетів і важливий внесок у фінансову підтримку держави!» – зазначила Теодозія Чернецька.

     


    При підписанні документу виникає
    помилка «Невірний пароль або ключ пошкоджено»: дії платника


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що для усунення помилки «Невірний пароль або ключ пошкоджено» необхідно перевірити:
    - який ключ кваліфікованого електронного підпису чи печатки використовується першим (вірна послідовність підписів для податкової звітності: бухгалтер-директор-електронна печатка);
    - правильність введення паролю, а саме: регістр вводу паролю, мову клавіатури тощо (створений пароль може містити особливі символи);
    - чи набраний пароль відповідає ключу, який використовується (наприклад, пароль до ключа бухгалтера використовується тільки з ключем бухгалтера);
    - чи змінювалось ім’я файлу особистого ключа (у разі зміни ім’я файлу особистий ключ буде пошкоджено, тому необхідно звернутися до відокремленого пункту реєстрації користувачів Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України (далі – КНЕДП ДПС), в якому отримували кваліфікований сертифікат, подати заяву на зміну статусу кваліфікованого сертифіката та новий комплект реєстраційних документів).
    У разі, якщо жодна з рекомендацій не допомогла вирішити проблему необхідно звернутися до представництва КНЕДП ДПС, в якому були отримані кваліфіковані сертифікати, подати заяву на скасування кваліфікованого сертифіката, згенерувати новий особистий ключ та отримати відповідні йому кваліфіковані сертифікати.

     


    Подання уточнюючого розрахунку у разі коригування показників, відображених у звітності щодо сум нарахованого єдиного внеску, поданих за періоди до 2021 та 2021 – 2024 років


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що наказом Міністерства фінансів України від 24.01.2025 № 39 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 13 січня 2015 року № 4» із змінами та доповненнями (набрав чинності 06.02.2025) внесені зміни до форми Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі – Розрахунок) і Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі – Порядок), затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4 (зі змінами).
    Відповідно до п. 1 розд. ІІ Порядку звітним періодом є календарний місяць.
    Проведення коригувань Розрахунку встановлено розд. V Порядку, п. 5 якого визначено, що після закінчення строку подання Розрахунку з типом «Звітний» та/або «Звітний новий» подається Розрахунок з типом «Уточнюючий».
    Якщо платником єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) не подавався Розрахунок за попередній звітний (податковий) період, такий платник податків зобов’язаний подати Розрахунок у поточному звітному (податковому) періоді за формою, що діє на день подання такого Розрахунку (п.п. 9 п. 10 розд. V Порядку).
    Пунктом 2 розд. V Порядку передбачено, що для цілей коригування платником самостійно виявлених помилок за 2021−2024 роки вважати відповідними такі періоди:
    I квартал: 1 місяць – січень (1); 2 місяць – лютий (2); 3 місяць – березень (3);
    II квартал: 1 місяць – квітень (4); 2 місяць – травень (5); 3 місяць – червень (6);
    III квартал: 1 місяць – липень (7); 2 місяць – серпень (8); 3 місяць – вересень (9);
    IV квартал: 1 місяць – жовтень (10); 2 місяць – листопад (11); 3 місяць – грудень (12).
    Для цілей коригування платником самостійно виявлених помилок за періоди до 2021 року вважати відповідними такі періоди:
    - для податкових агентів: I квартал: березень (3); II квартал: червень (6); III квартал: вересень (9); IV квартал: грудень (12). При цьому коригування здійснюється в порядку, визначеному п. 10 розд. V Порядку з типом «Уточнюючий»;
    - для платників єдиного внеску – відповідний місяць, за який здійснюється коригування.
    Згідно з приміткою 4 до Розрахунку та додатків Д1, Д5 та Д6 до Розрахунку у рядку 02 «Звітний (податковий) період» (далі – рядок 02) зазначається звітний податковий період (календарний рік) та місяць (цифрове значення від 1 до 12), за який подається Розрахунок (додатки до нього).
    Так, наприклад, якщо потрібно відкоригувати дані в Додатку Д1 (Д5, Д6) за лютий 2023 року, необхідно подати Розрахунок з типом «Уточнюючий» і зазначити:
    у рядку 02 «Звітний (податковий) період» Розрахунку: рік – «2023»; місяць – «2»; номер Розрахунку – «2» (якщо за І квартал 2023 року подавали «Звітний», який був «1»);
    у рядку 02 «Звітний (податковий) період» Додатка Д1 (Д5, Д6): рік – «2023»; місяць – «2».
    Аналогічно заповнюється рядок 02 Розрахунку і Додатків Д1, Д5, Д6 за періоди до 2021 року.

     


    До уваги платників податку на прибуток підприємств!


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що Державна податкова служба України з метою належного адміністрування податку на прибуток підприємств листом від 09.04.2025 № 9616/7/99-00-21-02-01-07 (далі – Лист ДПС № 9616) повідомила про набрання чинності наказами Міністерства фінансів України:
    - 21 січня 2025 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 05.12.2024 № 621 «Про затвердження Змін до додатків до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 25.12.2024 за № 2000/3345 (далі – наказ № 621).
    - 04 квітня 2025 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 13.02.2025 № 94 «Про затвердження Змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 27 лютого 2025 року за № 323/43729, зі змінами, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 03.03.2025 № 133 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 13 лютого 2025 року № 94», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05.03.2025 за № 352/43758 (далі – наказ № 94).
    1. Щодо наказу № 621
    Згідно з наказом № 621 внесено зміни до додатків до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 11.11.2015 за № 1415/27860 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 20.02.2023 № 101) (далі – Декларація), пов’язані з реалізацією положень Закону України від 18 червня 2024 року № 3813-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків із високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства» (далі – Закон № 3813), а саме: додатка ДІЯ, додатка РІ до рядка 03 РІ, додатка ПН до рядка 23 ПН Декларації. Додаток АМ викладено в новій редакції.
    Згідно із Законом № 3813 внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – Кодекс), що набрали чинності з 01 січня 2025 року і відповідно до яких уточнено, зокрема:
    базу оподаткування щодо операцій резидентів Дія Сіті – платників податку на особливих умовах, визначених в абзаці шостому підпункту «б» та в абзаці першому підпункту «в» підпункту 135.2.1.5 підпункту 135.2.1, у підпункті 135.2.1.9.2 підпункту 135.2.1.9 підпункту 135.2.1 та в підпункті «а» підпункту 135.2.1.13 підпункту 135.2.1 пункту 135.2 статті 135 розділу ІІІ Кодексу. У зв’язку із цими змінами показники рядків 14.6, 22.2, 28.2 додатка ДІЯ Декларації узгоджено відповідно до положень Кодексу;
    різниці, що застосовуються під час здійснення фінансових операцій, передбачених у підпункті 140.4.3 пункту 140.4, в абзаці четвертому підпункту 140.5.4 та в абзаці третьому підпункту 140.5.5 прим.1 пункту 140.5 статті 140 розділу ІІІ Кодексу. У зв’язку із цими змінами показники рядків 3.2.3.3, 3.1.6.2, 3.1.7.1 додатка РІ до рядка 03 РІ Декларації узгоджено відповідно до вимог Кодексу.
    Крім того, згідно із Законом № 3813 Кодекс доповнено положеннями, які набрали чинності з 01 серпня 2024 року, щодо:
    проведення інвентаризації основних засобів, визначених у пункті 43 прим.1  підрозділу 4 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, які були у використанні та введені в експлуатацію у період дії воєнного стану в Україні;
    призначення основних засобів у вигляді житлових будинків (окремих квартир, кімнат тощо), розташованих на території України та придбаних платником податку у період дії воєнного стану, для використання в господарській діяльності відповідно до пункту 69 підрозділу 4 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу.
    У зв’язку із цими змінами додаток АМ до Декларації (рядок 1.2.1 АМ додатка РІ до рядка 03 РІ) викладено в новій редакції, яка передбачає:
    доповнення таблицею «Інформація про результати інвентаризації об’єктів основних засобів станом на 01 число податкового (звітного) періоду 20___ року, в якому прийнято рішення про застосування мінімально допустимих строків амортизації основних засобів, що були у використанні, введених в експлуатацію у період дії воєнного стану в Україні», яка заповнюється в разі прийняття рішення про застосування мінімально допустимих строків амортизації основних засобів, що були у використанні і введені в експлуатацію у період дії воєнного стану в Україні;
    доповнення таблиці «Інформація щодо нарахованої амортизації» новим рядком «А3 ж прим.3», який заповнюється під час розрахунку амортизації основних засобів у вигляді житлових будинків (окремих квартир, кімнат тощо), розташованих на території України і придбаних або споруджених під час дії воєнного стану, у зв’язку з переміщенням підприємства або його працівників, які мають статус внутрішньо переміщених осіб.
    Також звертаємо увагу, що в додатку ПН до рядка 23 ПН Декларації виключено рядок 23 таблиці 1 – «дохід за виробництво та/або розповсюдження реклами», тож нумерацію рядків 24 – 34 змінено на 23 – 33 відповідно.
    2. Щодо наказу № 94
    Згідно із наказом № 94 внесено зміни до Декларації, пов’язані з реалізацією положень законів України від 10 жовтня 2024 року № 4015-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо збалансованості бюджетних надходжень у період дії воєнного стану» (далі – Закон № 4015) та від 04 грудня 2024 року № 4113-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні» (далі – Закон № 4113).
    Відповідно до Закону № 4015 внесено зміни та доповнення до Кодексу, зокрема, щодо встановлення:
    1) базової (основної) ставки податку на прибуток у розмірі 25 відсотків, запровадженої з 01 січня 2025 року, для цілей:
    оподаткування прибутку фінансової установи (крім страховика);
    оподаткування скоригованого прибутку контрольованої іноземної компанії фінансової установи (крім страховика);
    застосування положень щодо сплати податкового зобов’язання з податку на прибуток під час виплати дивідендів фінансовою установою (крім страховика);
    2) розміру авансового внеску, який сплачується з 01 січня 2025 року платниками податку на прибуток підприємств за кожний пункт обміну іноземної валюти.
    Крім того, згідно із Законом № 4015 Кодекс доповнено положеннями щодо:
    1) особливостей оподаткування діяльності з роздрібної торгівлі пальним, що застосовуються з 01 грудня 2024 року, а саме:
    встановлено розмір авансового внеску з податку на прибуток підприємств за кожне місце роздрібної торгівлі пальним;
    встановлено порядок сплати авансового внеску з податку на прибуток підприємств;
    2) особливостей визначення мінімального податкового зобов’язання у період з 01 січня 2024 року по 31 грудня року, у якому буде припинено або скасовано воєнний стан.
    У зв’язку із цими змінами у формі Декларації:
    рядок 10 «Особливі відмітки» доповнено рядками: «фінансові установи, крім страховика»; «платника податку, який сплачує авансові внески за кожний  пункт обміну іноземної валюти»; «платника податку, який сплачує авансові внески за кожне місце роздрібної торгівлі пальним»;
    показники рядків 26 ОВ – 28, 36 щодо відображення сум авансових внесків з місць роздрібної торгівлі пальним та примітку «прим.5» щодо застосування, зокрема, фінансовими установами базової (основної) ставки податку на прибуток у розмірі 25 відсотків викладено в нових редакціях.
    Відповідні зміни внесено в додатки ВП, АВ, КІК, ЗП.
    Крім цього, у Декларації:
    виключено додаток ОВ до Декларації (рядок 26 ОВ), натомість доповнено новим додатком ЩАВ до Декларації (рядок 26 ЩАВ), у якому відображаються розрахунок авансового внеску за кожний пункт обміну іноземних валют та розрахунок авансового внеску за кожне місце роздрібної торгівлі пальним;
    викладено в новій редакції Додаток МПЗ-З до рядка 02 МПЗ-З додатка МПЗ, який складається платниками податку – власниками, орендарями, користувачами на інших умовах (у тому числі на умовах емфітевзису) земельних ділянок, віднесених до сільськогосподарських угідь, та розраховується щодо кожної земельної ділянки. При визначенні платником мінімального податкового зобов’язання в період з 01 січня 2024 року по 31 грудня року, у якому буде припинено або скасовано воєнний стан, сума мінімального податкового зобов’язання розраховується відповідно до підпунктів 38 прим.1.1.1 та 38 прим.1.1.2 статті 38 прим.1 Кодексу, не може становити менше 700 гривень з 1 гектара, а для земельних ділянок, у площі яких частка ріллі становить не менше 50 відсотків, – 1400 гривень з 1 гектара.
    Згідно із Законом № 4113 Кодекс доповнено положеннями щодо невключення до бази оподаткування операцій резидента Дія Сіті – платника податку на особливих умовах, зокрема в частині суми пенсійних внесків у межах недержавного пенсійного забезпечення та страхових платежів, які набрали чинності з 01 січня 2025 року.
    У зв’язку із цими змінами рядки 16.5, 16.6 та 17 додатка ДІЯ узгоджено відповідно до положень Кодексу.
    Згідно із пунктом 46.6 статті 46 Кодексу, якщо в результаті зміни правил оподаткування змінюються форми податкової звітності, до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.
    З урахуванням зазначеного платникам податку на прибуток необхідно подавати Декларацію за оновленою формою за звітний (податковий) період – півріччя 2025 року. Водночас платникам податку, що декларують показники, визначення яких пов’язано зі змінами до положень Кодексу, що набрали чинності у 2024 році, рекомендуємо за звітний (податковий) період – 2024 рік та І квартал 2025 року подати уточнюючу Декларацію за оновленою формою, із відображенням, зокрема:
    у рядку 26 ЩАВ Декларації – нарахувань авансових внесків, із відповідним заповненням у додатку ЩАВ розрахунку авансового внеску за кожне місце роздрібної торгівлі пальним відповідно до підпункту 141.14.2 пункту 141.14 статті 141 Кодексу;
    у додатку МПЗ-З до Декларації – деталізованих показників розрахунку мінімального податкового зобов’язання, з урахуванням положень пункту 74 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу;
    у додатку АМ до Декларації за оновленою формою – інформації щодо нарахованої амортизації, з урахуванням положень пунктів 43 прим.1 та 69 підрозділу 4 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу.
    Відповідно до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу в разі самостійного виправлення платником податків з дотриманням порядку, вимог та обмежень, визначених статтею 50 Кодексу, помилок, що призвели до заниження податкового зобов’язання у звітних (податкових) періодах, які припадають на період дії воєнного стану, такі платники звільняються від нарахування та сплати штрафних санкцій, передбачених пунктом 50.1 статті 50 Кодексу, та пені.
    Лист ДПС № 9616 розміщено на вебпорталі ДПС України за посиланням


    https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/79474.html

     


    До уваги платників єдиного податку першої/другої груп, які протягом року перевищили граничний обсяг доходу або відмовилися від застосування спрощеної системи оподаткування!


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що форма податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця затверджена наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 № 578 (із змінами) (далі – Декларація).
    Відповідно до п. 298.2 ст. 298 ПКУ відмова від спрощеної системи оподаткування платниками єдиного податку першої – третьої груп здійснюється в порядку, визначеному підпунктами 298.2.1 – 298.2.3 п. 298.2 ст. 298 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
    Для відмови від спрощеної системи оподаткування суб’єкт господарювання не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу (року) подає до контролюючого органу заяву (п.п. 298.2.1 п. 298.2 ст. 298 ПКУ).
    Платники єдиного податку можуть самостійно відмовитися від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому подано заяву щодо відмови від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів (п.п. 298.2.2 п. 298.2 ст. 298 ПКУ).
    Водночас, відповідно до п. 293.8 ст. 293 ПКУ фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку, зокрема, першої – другої груп, у яких виявлено перевищення граничного обсягу доходу, визначеного для таких платників у п. 291.4 ст. 291 ПКУ, зобов’язані:
    - застосувати до суми перевищення ставку єдиного податку у розмірі 15 відсотків;
    - з наступного календарного кварталу перейти на застосування ставки єдиного податку, встановленої для платників єдиного податку другої (платники єдиного податку першої групи) або третьої групи (платники єдиного податку першої – другої груп), або відмовитись від застосування спрощеної системи оподаткування.
    Заява подається не пізніше 20 числа місяця, наступного за календарним кварталом, у якому допущено перевищення обсягу доходу.
    Відповідно до п. 4 розд. ІІ Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 електронні форми документів у форматі за стандартом на основі специфікації eXtensibleMarkupLanguage (XML) оприлюднюються на вебпорталі ДПС, а саме: в рубриці Електронна звітність/Платникам податків про електронну звітність/Інформаційно-аналітичне забезпечення/Реєстр електронних форм податкових документів розміщені електронні форми Декларації:
    - за ідентифікатором форми F0103407 (для першої та другої груп – річна);
    - за ідентифікатором форми F0103309 (для третьої групи – квартальна).
    Отже, враховуючи норму абзацу першого п.п. 296.5.1 п. 296.5 ст. 296 ПКУ щодо подання Декларації у строки, встановлені для квартального податкового (звітного) періоду, платниками єдиного податку першої та другої груп, які перевищили протягом року обсяг доходу, визначеного у п. 291.4 ст. 291 ПКУ, або відмовилися від застосування спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів, подають Декларацію за ідентифікатором форми F0103309.
    При цьому при створенні Декларації за ідентифікатором форми F0103309 в режимі «Введення звітності» приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету платником обирається звітний (податковий) період, в якому було перевищено граничний обсяг доходу, або в якому (після якого) було подану заяву щодо відмови від застосування спрощеної системи оподаткування, а саме: рік та період (І квартал, півріччя, 9 місяців, рік).

     

    Яким чином розраховуються показники, за якими визначається
    позитивна податкова історія платника ПДВ?


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 (із змінами) (далі – Порядок зупинення), передбачено проведення автоматизованого моніторингу відповідності платників податку на до дану вартість (далі – податок), якими складено та направлено на реєстрацію податкові накладні/розрахунки коригування до Єдиного реєстру податкових накладних (далі – ЄРПН), та операцій, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування, критеріям оцінки ступеня ризиків.
    Перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія (далі – ППІ) платника ПДВ визначено у додатку 2 до Порядку зупинення.
    Відповідно до п. 9 Порядку зупинення платник податку отримує розрахункові показники ППІ через електронний кабінет.
    Переглянути розрахункові показники ППІ платник податку може у приватній частині електронного кабінету у вікні Моніторинг ПН/РК, обравши у вкладці Розрахунок ППІ початок та кінець періоду.
    Такі показники розраховуються автоматично та оновлюються кожен місяць станом на 01 число.

     


    Несвоєчасна реєстрація РК, в якому передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг: визначення кількості днів прострочення


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що ст. 192 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) встановлено особливості визначення бази оподаткування в окремих випадках (порядок коригування податкових зобов’язань та податкового кредиту).
    Так, згідно п. 192.1 ст. 192 ПКУ якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов’язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН).
    Розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача – платника податку, підлягає реєстрації в ЄРПН, зокрема, отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, для чого постачальник надсилає складений розрахунок коригування отримувачу.
    Загальні граничні строки реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкової накладної в ЄРПН встановлено п. 201.10 ст.201 ПКУ.
    Так, реєстрація, зокрема розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача – платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, – протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
    Порушення платниками ПДВ граничного строку, передбаченого ст. 201 ПКУ, для реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН тягне за собою накладення штрафу на платника ПДВ, на якого відповідно до вимог ст.ст.192 і 201 ПКУ покладено обов’язок щодо такої реєстрації, в розмірах, передбачених п. 120 прим. 1.1 ст. 120 прим. 1 ПКУ та відповідно порушення граничного строку, передбаченого п. 89 підрозд. 2 розд. XX ПКУ тягне за собою накладання штрафу на платника на якого покладено обов’язок щодо реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у розмірах передбачених п. 90 підрозд. 2 розд. XX ПКУ.
    Визначені п. 89 підрозд. 2 розд. XX ПКУ строки реєстрації в ЄРПН застосовуються до податкових накладних/розрахунків коригування, граничний термін реєстрації в ЄРПН яких припадає на період з дати набрання чинності Законом України від 12 січня 2023 року № 2876-IX «Про внесення змін до розділу ХХ «Прикінцеві положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування» (тобто з датою складання, починаючи з 16 січня 2023 року), та діють тимчасово протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, та становлять, зокрема для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача – платника податку, у яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, – протягом 18 календарних днів із дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
    Отже, розрахунок штрафних санкцій за порушення граничних термінів, встановлених для реєстрації, зокрема розрахунків коригувань до податкової накладної, на зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику здійснюється з дати отримання такого розрахунку коригування отримувачем (покупцем) товарів/послуг від постачальника (продавця) товарів/послуг.
    Разом з цим задля підвищення якості електронних сервісів для платників податків, ДПС у червні 2024 року запроваджено сервіс для обміну електронними документами (розрахунками коригування на зменшення суми компенсації вартості постачальнику між контрагентами – Single Window of Electronic Documents (SWinED), API якого знаходиться за посиланням: http://obmen.tax.gov.ua.
    Обмін електронними документами на сервері здійснюється по прямому з’єднанню (протокол SOAP). Для криптографічних перетворень електронних документів використовуються сертифіковані засоби КЕП, які також використовуються для підписання і шифрування електронних документів, що подаються до ІКС «Єдине вікно подання електронної звітності».
    Функціонал системи SWinED передбачає підтвердження отримання електронного документа (розрахунку коригування на зменшення суми компенсації вартості постачальнику) отримувачем (покупцем), тобто фіксує дату отримання такого розрахунку коригування отримувачем (покупцем) товарів/послуг від їх постачальника.
    Так, використання платниками податків ІКС «Електронний кабінет» для обміну розрахунками коригування на зменшення суми компенсації вартості постачальнику між контрагентами передбачає фіксацію ДПС факту отримання отримувачем (покупцем) товарів/послуг такого розрахунку коригування, що дає можливість контролюючим органам підтвердити факт дотримання/недотримання платником (покупцем) строків для реєстрації таких розрахунків коригування в ЄРПН під час проведення контрольно-перевірочної роботи.
    Сервіс SWinED зручно інтегрується з іншими системами, тож для налаштування обміну розрахунками коригування на зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику з контрагентами з використанням SWinED платникам податків необхідно звернутись до свого надавача послуг з обміну електронними документами та подання звітності.

     

    Земельна ділянка знаходиться у користуванні на підставі договору сервітуту: чи визначає платник податку на прибуток підприємств МПЗ?


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що до земель сільськогосподарського призначення у відповідності до частини другої ст. 22 Земельного кодексу України (далі – ЗКУ) належать сільськогосподарські угіддя та несільськогосподарські угіддя.
    Право земельного сервітуту – це право власника або землекористувача земельної ділянки чи іншої заінтересованої особи на обмежене платне або безоплатне користування чужою земельною ділянкою (ділянками) (частина перша ст. 98 ЗКУ).
    Власники та користувачі земельних ділянок усіх форм власності, розташованих у масиві земель сільськогосподарського призначення, зобов’язані надавати право сервітуту для забезпечення проходу (проїзду) іншим власникам та користувачам земельних ділянок до належної їм на відповідному праві земельної ділянки (абзац другий частини шостої ст. 37 прим. 1 ЗКУ).
    Частиною першою ст. 102 прим. 1 ЗКУ встановлено, що право користування чужою земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис) і право користування чужою земельною ділянкою для забудови (суперфіцій) виникають на підставі договору між власником земельної ділянки та особою, яка виявила бажання користуватися цією земельною ділянкою для таких потреб, відповідно до Цивільного кодексу України.
    Право користування чужою земельною ділянкою для забудови (суперфіцій) може виникати також на підставі заповіту.
    Право користування чужою земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис) та право користування чужою земельною ділянкою для забудови (суперфіцій) можуть відчужуватися або передаватися в порядку спадкування, крім випадків, передбачених частиною третьою ст. 102 прим. 1 ЗКУ (частина друга ст. 102 прим. 1 ЗКУ).
    Враховуючи вищенаведене у платника податку на прибуток – користувача земельної ділянки, яка знаходиться в користуванні такого платника на підставі договору про встановлення земельного сервітуту (права користування чужою земельною ділянкою сільськогосподарського призначення (сільськогосподарських угідь)) або суперфіцію (право користування чужою земельною ділянкою сільськогосподарського призначення для забудови) не виникає обов’язку визначати МПЗ щодо таких земельних ділянок.
    Юридичною особою (платником податку на прибуток) – власником земельних ділянок, які знаходяться в користуванні інших осіб на підставі укладеного договору про встановлення земельного сервітуту, суперфіцію, визначається МПЗ щодо тих земельних ділянок, які належать до сільськогосподарських угідь.
    Якщо земельні ділянки належать до несільськогосподарські угідь, то МПЗ не визначається.


    До уваги платників податку на нерухоме майно!


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
    Відповідно до вимог підпункту 69.22 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України за об'єкти житлової та/або нежитлової нерухомості, у тому числі їх частки, які перебувають у власності фізичних та/або юридичних осіб, пошкоджені (як такі, що потребують капітального ремонту, реконструкції чи реставрації) у податкових (звітних) періодах починаючи з 01 січня 2023 року внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, не нараховується та не сплачується за період з першого числа місяця, в якому було зафіксовано факт пошкодження житлової та/або нежитлової нерухомості за даними Реєстру майна, до першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому за даними Реєстру майна об'єкти житлової та/або нежитлової нерухомості капітально відремонтовані, реконструйовані, реставровані та визнані придатними для проживання / для використання за цільовим призначенням.
    У частині об'єктів житлової/нежитлової нерухомості, у тому числі їх часток, які внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, зазнали незначних пошкоджень, придатні для проживання / використання за цільовим призначенням (відповідно) та підлягають відновленню шляхом поточного ремонту, сільські, селищні, міські ради, військові адміністрації або військово-цивільні адміністрації мають право:
    1) встановлювати ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в розмірі, меншому за розмір податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, встановлений рішенням відповідного органу місцевого самоврядування для певного типу об'єктів нерухомого майна, що сплачується на відповідній території;
    2) звільняти від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
    До таких рішень сільських, селищних, міських рад, військових адміністрацій або військово-цивільних адміністрацій та/або рішень про внесення змін до таких рішень не застосовуються вимоги підпункту 4.1.9 пункту 4.1 та пункту 4.5 статті 4, підпунктів 12.3.3, 12.3.4 і 12.3.7 пункту 12.3, підпункту 12.4.3 пункту 12.4 та пункту 12.5 статті 12 цього Кодексу та Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», частини четвертої статті 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації», Закону України «Про державну допомогу суб'єктам господарювання».

    e-finance.com.ua

    Увага!!! При передруку матеріалів з E-FINANCE.COM.UA активне посилання (не закрите в теги noindex або nofollow, а саме відкрите!!!) на портал "Фінансові новини E-FINANCE.COM.UA" обов'язкове.

    WARNING! When reprinting materials from E-FINANCE.COM.UA, it is mandatory to include an active link (not closed in noindex or nofollow tags) to the portal "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" that remains open.

    WARNUNG!!! Beim Nachdruck von Materialien von E-FINANCE.COM.UA ist ein aktiver Link (nicht geschlossen in Noindex- oder Nofollow-Tags, sondern offen!!!) zum Portal „Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA“ obligatorisch.

    OSTRZEZENIE!!! Podczas przedrukowywania materialow z E-FINANCE.COM.UA, aktywny link (nie zamkniety w tagach noindex lub nofollow, ale raczej otwarty!!!) do portalu "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" jest obowiazkowy.

    Внимание!!! При перепечатке материалов с E-FINANCE.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Финансовые новости E-FINANCE.COM.UA" обязательна.

    E-FINANCE.COM.UA
    E-mail: info@e-finance.com.ua

    © E-FINANCE.COM.UA. Усі права захищені. При використанні інформації в електронному вигляді активне посилання на e-finance.com.ua є обов'язковим. Думки авторів можуть збігатися з позицією редакції. За зміст реклами відповідальність несе рекламодавець. Права на інформацію належать e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Alle Rechte vorbehalten.
    Bei der Nutzung von Informationen in elektronischer Form ist ein aktiver Hyperlink zu e-finance.com.ua erforderlich. Die Meinungen der Autoren stimmen möglicherweise nicht mit der redaktionellen Haltung überein. Für den Inhalt der Anzeigen ist der Werbetreibende verantwortlich. Die Informationsrechte liegen bei e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. All rights reserved.
    When utilizing information in electronic format, an active hyperlink to e-finance.com.ua is required. The opinions of the authors may not align with the editorial stance. The advertiser is responsible for the content of advertisements. Information rights belong to e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Podczas korzystania z informacji w formacie elektronicznym wymagane jest aktywne hiperłącze do e-finance.com.ua. Opinie autorów mogą nie pokrywać się ze stanowiskiem redakcji. Za treść ogłoszeń odpowiada reklamodawca. Prawa informacyjne należą do e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Все права защищены.
    При использовании информации в электронном формате активная гиперссылка на e-finance.com.ua обязательна. Мнения авторов могут не совпадать с позицией редакции. Рекламодатель несет ответственность за содержание рекламных объявлений. Права на информацию принадлежат e-finance.com.ua.