• Main Page / Головна
  • Newsline / СТРІЧКА НОВИН
  • Archive / АРХІВ
  • Contacts / Контакти
  • RSS feed
  • This online newspaper has been in publication since September 9, 2005
  • В Україні – дефіцит авто. Світові концерни потрапили в ідеальний шторм. І це надовго
    2021-10-01 13:30:45

    Знайти вживану машину в гарному стані в США чи ЄС – справжнє випробовування. Ціни на них зростають. Що відбувається?

    В українських автосалонах залишилися лічені моделі нових авто, а за "небиті та нефарбовані" машини з ЄС та США доводиться добряче торгуватися. Ціни на вживані авто у світі б'ють рекорди: продати б/у-машину зараз можна вигідніше, аніж вона була придбана рік-два тому.

    Що відбувається?

    Два нові седани на весь Київ

    "На цьому тижні шукали [щоб купити] клієнту просто недорогий седан: Skoda, Toyota або Nissan. Знайшли аж дві вільні машини на весь Київ", – поділився 26 вересня проблемою у Facebook генеральний директор компанії OTP Leasing Андрій Павлушин.

    У своєму дописі він стверджує: нових машин на складах українських дилерів майже не залишилось. Тож тенденція, з якою Європа та США стикнулись ще на початку року, коли автовиробники не встигають випускати машини відповідно попиту, – дійшла до українського ринку.

    Слова Павлушина підтверджує гендиректор інформаційно-аналітичної групи Auto-Consulting Олег Омельницький.

    "В автосалонах справді зараз немає більшості моделей, особливо популярних серед українців седанів бюджетного сегмента. Деякі дилери навіть не приймають замовлення", – каже Омельницький.

    За словами аналітика, цей тренд Україна почала відчувати наприкінці серпня, у вересні він посилився. До цього ринок "тримався" завдяки запасам дилерів. Ще у липні українці купили 9800 нових авто - рекордну кількість за останні шість років.  

    Зараз через дефіцит з постачанням дилери запроваджують в Україні практику продажу машин з обов'язковою умовою покупки додаткового устаткування, розповідає LIGA.net Микола Росліченко, керівник відділу PR та продажів майданчика RST.ua.

    На цінах тренд поки не відобразився, стверджує Росліченко. Середній цінник за новий автомобіль в Україні влітку 2021 року складав близько $32 000. Аналогічний чек був і минулого літа, каже він.

    Але зростання цін на нові авто – неминуче, зазначає Омельницький з Auto-Consulting. "Майже всі виробники вже попередили про це. Залежно від комплектації авто можуть здорожчати десь на 300-500 євро", – розповідає Омельницький.

    Про це свідчить і ситуація на європейському ринку, додає він. У Німеччині чи Британії дефіцит на нові авто сягнув 30%. У останній середні ціни за нове авто, наприклад, у липні 2021 року подолали відмітку $41 000, а це на 17% більше, ніж рік тому, пише Times. 

    Що спричинило дефіцит
    Брак автомобілів на світових ринках спричинений одразу кількома факторами.

    Після початку пандемії автовиробники прогнозували, що попит на машини буде нижчим, тож скоротили замовлення комплектуючих.

    Коли ж попит перевищив їхні очікування, галузь зіткнулася з іншою проблемою – дефіцит деталей, особливо мікропроцесорів та напівпровідників (особливо після пожежі на заводі одного з найбільших виробників навесні 2021 року).

    Наприклад, ціни на чіпи для авто від Bosch підскочили в ціні у 300 разів та продаються на "чорному ринку" в Китаї по $620 замість звичних донедавна $13, пише CarNewsChina.

    Непевності також додали вищі ціни на сировину та контейнерна криза, через яку тривалість доставки деталей значно зросла. Як наслідок, автовиробники опинилися у вирі "ідеального шторму", пише CNN Business.

    Брак деталей змусив таких автогігантів, як Ford, Volkswagen, Fiat Chrysler та Nissan, значно скоротити виробництво чи навіть зупинити роботу частини заводів.

    З конвеєрів цього року не зійде 7,7 млн ​​автомобілів, які були заплановані до виробництва, порахували у консалтинговій компанії AlixPartners, передає Bloomberg. Недоотримана вигода автовиробників через дефіцит чіпів складе $210 млрд.

    Глобальний дефіцит мікросхем в автопромисловості може тривати щонайменше до 2023 року, заявив у вересні гендиректор великого автоконцерну Daimler AG (власник Mercedes-Benz) Ола Калленіус.

    За вживані авто треба позмагатися
    Дефіцит на ринку нових авто зачепив і попит на вживані авто. Люди, які хотіли купити нову машину – не можуть цього зробити через дефіцит, тому не продають свою вживану або змушені купувати іншу з цієї категорії, що тягне ціни на б/у-авто вгору.

    У серпні середня ціна автомобіля з пробігом у Німеччині вперше перевищила позначку e 23 000 євро, свідчать дані сайту з продажу вживаних автомобілів autoscout24.de. Це одразу на 250 євро вище липневого значення. За рік вживане авто в країні подорожчало в середньому на 3000 євро.

    Для українців, які звикли купувати авто на європейських чи американським майданчикам для перепродажу тут, це означає, що за хороші машини тепер треба конкурувати із жителями цих країн.

    Особливо це відчутно на аукціонах в США, розповідає LIGA.net Павло Щебетенко, директор з розвитку компанії 7Motors, яка допомагає купувати вживані американські авто.

    "У торгах тепер бере участь більша кількість людей. Завдяки ковідним виплатам гроші на машини з’явились в американців, у яких раніше не було можливості їх придбати".

    Тож якщо раніше пригнати авто зі США було вигідніше на 30-40%, ніж купувати в Україні, то тепер вигода - 10-15%, каже підприємець: "Йдеться про економсегмент до  $10 000. Дорогі авто все ще вигідно везти зі Штатів".

    "Потопельники" та авто після ДТП
    З січня по серпень українці придбали 584 000 вживаних автомобілів на внутрішньому ринку, ще 301 000 авто з пробігом привезли з-за кордону.

    При цьому 60% продажів в Україні – це вживані авто вартістю $2000-10 000, каже керівник ГО "Інститут досліджень авторинку" Станіслав Бучацький. Тимчасова зупинка автозаводів та зростання попиту може спричинити вищі ціни на них в Україні та завезення до нас авто гіршої якості, каже він.

    Співрозмовник LIGA.net, який займається пригоном авто з ЄС, на правах анонімності частково підтвердив цю інформацію. За його словами, лише з березня ціни на вживані іномарки в Литві та Німеччині зросли на 10-15%: "Знайти машини в гарному стані стало набагато складніше, їх швидко розбирають".

    Щоб зберегти цінник на рівні звичного для українців, "в хід" можуть піти автомобілі з великими пробігами, з прихованими дефектами технічного стану після ДТП чи стихійних лих, застерігає Бучацький.

    Тим паче, що їх побільшало. Наприклад, у Німеччині жертвами масштабних  повеней у липні стали тисячі автівок. Нещодавній ураган "Іда" у США теж спричинив повені, від яких, за даними сервісу Carfax, постраждало близько 212 000 авто, передає FenderBender.

    Уляна Букатюк

    ЛIГАБiзнесIнформ

    e-finance.com.ua

    Увага!!! При передруку матеріалів з E-FINANCE.COM.UA активне посилання (не закрите в теги noindex або nofollow, а саме відкрите!!!) на портал "Фінансові новини E-FINANCE.COM.UA" обов'язкове.

    WARNING! When reprinting materials from E-FINANCE.COM.UA, it is mandatory to include an active link (not closed in noindex or nofollow tags) to the portal "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" that remains open.

    WARNUNG!!! Beim Nachdruck von Materialien von E-FINANCE.COM.UA ist ein aktiver Link (nicht geschlossen in Noindex- oder Nofollow-Tags, sondern offen!!!) zum Portal „Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA“ obligatorisch.

    OSTRZEZENIE!!! Podczas przedrukowywania materialow z E-FINANCE.COM.UA, aktywny link (nie zamkniety w tagach noindex lub nofollow, ale raczej otwarty!!!) do portalu "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" jest obowiazkowy.

    Внимание!!! При перепечатке материалов с E-FINANCE.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Финансовые новости E-FINANCE.COM.UA" обязательна.

    E-FINANCE.COM.UA
    E-mail: info@e-finance.com.ua

    © E-FINANCE.COM.UA. Усі права захищені. При використанні інформації в електронному вигляді активне посилання на e-finance.com.ua є обов'язковим. Думки авторів можуть збігатися з позицією редакції. За зміст реклами відповідальність несе рекламодавець. Права на інформацію належать e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Alle Rechte vorbehalten.
    Bei der Nutzung von Informationen in elektronischer Form ist ein aktiver Hyperlink zu e-finance.com.ua erforderlich. Die Meinungen der Autoren stimmen möglicherweise nicht mit der redaktionellen Haltung überein. Für den Inhalt der Anzeigen ist der Werbetreibende verantwortlich. Die Informationsrechte liegen bei e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. All rights reserved.
    When utilizing information in electronic format, an active hyperlink to e-finance.com.ua is required. The opinions of the authors may not align with the editorial stance. The advertiser is responsible for the content of advertisements. Information rights belong to e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Podczas korzystania z informacji w formacie elektronicznym wymagane jest aktywne hiperłącze do e-finance.com.ua. Opinie autorów mogą nie pokrywać się ze stanowiskiem redakcji. Za treść ogłoszeń odpowiada reklamodawca. Prawa informacyjne należą do e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Все права защищены.
    При использовании информации в электронном формате активная гиперссылка на e-finance.com.ua обязательна. Мнения авторов могут не совпадать с позицией редакции. Рекламодатель несет ответственность за содержание рекламных объявлений. Права на информацию принадлежат e-finance.com.ua.