• Main Page / Головна
  • Newsline / СТРІЧКА НОВИН
  • Archive / АРХІВ
  • Contacts / Контакти
  • RSS feed
  • This online newspaper has been in publication since September 9, 2005
  • Які правила руху на електросамокатах в Україні та світі. Від повної заборони до беззаконня
    2023-05-19 17:00:25

    Електросамокати стають дедалі популярнішими у світі. Як цю сферу намагаються регулювати в Україні та інших країнах.

    Прогрес забезпечує нас різними інноваційними засобами пересування, що мають покращувати життя. Одним з них є електросамокати. Недорогий, компактний, екологічний, зручний та досить швидкий засіб пересування. Не потребує пального, екіпірування, водійських прав – хіба не ідеальний транспорт майбутнього?

    Але правовий статус електросамокатів і подібного транспорту довгий час не був визначений на законодавчому рівні, що спричиняло багато проблем. Liga.Tech розібралася, як регулюють керування електросамокатами у різних країнах світу.

    Вперше електросамокати зʼявилися у продажу 1915 року – від компанії Autoped у Нью-Йорку. Поштова служба Нью-Йорка підписала контракт із компанією Autoped щодо постачання листоношам нових транспортних засобів. Спільноти велосипедистів називали автопед потворним, а газета The Sun описала його як "одиночну карету для диявола". До початку Першої світової війни автопед вже був простим, доступним і зручним транспортом, коштував близько $100.

    Україна
    Перші орендні електросамокати зʼявилися у Києві у серпні 2020-го як сервіс від естонської компанії Bolt. За ними невдовзі підтягнулися BikeNOW, Kiwi, Vzhooh, Jet, Scroll та інші.

    У червні 2021 року сервіси з прокату самокатів підписали меморандум для врегулювання роботи руху самокатів Києвом. Основні пункти меморандуму передбачали обмеження швидкості, визначення зон, де дозволено і заборонено пересуватись, встановлення на самокати спеціальних ідентифікаційних номерів.

    Самокати та моноколеса офіційно визнали транспортними засобами лише в березні 2023 року. Тепер користувач електросамоката є повноцінним учасником дорожнього руху. Закон ще будуть доопрацьовувати, але перший крок до врегулювання руху електротранспорту вже зроблено.

    Франція
    У Франції правила, що регулюють їзду на електротранспорті, офіційно затвердили восени 2019 року, зазначає видання The Electric Future.

    Такі правила почали запроваджувати, коли в країні зареєстрували щонайменше пʼять смертельних випадків, пов’язаних з ДТП за участі електросамокатів.

    У Парижі є система штрафів за порушення правил користування електросамокатом. Так за проїзд на тротуарі порушник сплатить 135 євро і 35 євро, якщо перекриє вільний рух пішоходів під час стоянки. За перевищення швидкості на 25 км/год доведеться викласти з кишені 1500 євро.

    Користувачі електросамокатів можуть вільно пересуватися автобусними смугами та велосипедними доріжками, але з дотриманням правил дорожнього руху. Тобто зупинятися на червоне світло, дотримуватися правил пересування вулицями з одностороннім рухом та правил пріоритетності. Водій двоколісного має досягти 12 років.

    Німеччина

    У ФРН до червня 2019 року електротранспорт був фактично під забороною. Використання електросамокатів суворо регламентоване, пише Deutsche Welle. По-перше, рух тротуаром заборонений, а на вулицю допускають лише ті електроскутери, які пройшли сертифікацію (ABE – Allgemeine Betriebserlaubnis) і отримали допуск.


    Для отримання допуску двоколісний має бути оснащений світловими приладами та гальмами, які відповідають німецьким вимогам, розвивати максимальну швидкість 20 км/год, мати сигнальний пристрій і 500 ватів максимальної потужності. Окрім того, встановлені й чіткі вимоги до габаритів.

    Водійські права для користування не потрібні, але водій такого транспортного засобу має досягти 14-річного віку. Їздять на електросамокатах німці лише велосипедними доріжками, за їх відсутності – проїжджою частиною, користуються сигналами світлофора, сигнали повороту подають руками та рухаються один за одним, оскільки паралельний рух на таких двоколісних заборонений. Також варто зазначити, що за законом рухатися удвох на електросамокаті в Німеччині заборонено.

    США
    У США рух електросамокатів регулюється лише на рівні штатів, окремих округів і навіть муніципалітетів. Так, наприклад у штаті Каліфорнія вони дозволені, а ось влада Беверлі-Гіллз їх заборонила.

    Італія
    В Італії необхідно мати ліцензію або водійські права певної категорії. Категорія залежить від потужності транспортного засобу.

    Максимальна дозволена швидкість – 20 км/год (до 2021 року була 25 км/год). На потужніші версії електросамокатів і на скутери (місцева назва – "моторіна") потрібне страхування. Наприклад, у Вероні штраф за відсутність страхування – 866 євро й арешт (навіть з конфіскацією), відсутність індивідуального номера – затримання транспортного засобу на 30 діб і 79 євро штрафу, відсутність прав – затримання на три місяці та штраф 5100 євро.

    За часів карантину уряд ухвалив програму часткової компенсації вартості електросамоката, і їх було продано сотні тисяч. Більшість власників  їздить в шоломах і світловідбивних жилетах крайньою правою смугою дороги. Тротуарами рух заборонений. З іншого боку, в італійських містах мало тротуарів, якими навіть теоретично можна їздити на самокаті. Вулиці вузькі (особливо в центрі), тому вся техніка "носиться" проїжджою частиною.

    Є вимога і щодо паркування: орендні електросамокати не можна паркувати на тротуарах, крім спеціально виділених місць. Для боротьби з паркуванням у недозволених місцях компанії-прокатники електросамокатів вимагають у клієнтів надсилати їм фото після закінчення кожної оренди.

    Велика Британія
    У королівстві до липня 2020 року електросамокати були фактично під забороною, та потім ухвалили закон, що дозволяє рух електросамокатів загальними дорогами та велодоріжками. Проте є низка застережень: можна їздити лише на прокатних транспортних засобах, в окремих зонах та мати водійське посвідчення. Під час поїздки забороняється говорити телефоном, їздити удвох на одному скутері, заборонено буксирувати, їздити в стані алкогольного сп’яніння.

    До 2020 року на електроскутері офіційно на вулиці виїжджати не можна було, а можна було пересуватися лише на приватній території з дозволу власника. Штраф за порушення сягав 300 фунтів. Проте закону дотримувалися не всі. Окрім поїздок від будинку до зупинки та від зупинки до офісу, британці виїжджали й на дороги. Першу гучна ДТП за участі водія електросамоката сталася у 2019 році. Тоді загинула відома британська телеведуча та блогерка Емілі Хартридж. Ця та кілька інших ДТП викликали в Британії хвилю закликів заборонити рух електросамокатів на дорогах.

    Туреччина
    Рух електросамокатами законом поки ніяк не регулюється.


    Нідерланди
    Електросамокати тут повністю заборонені, поки не встановлять законодавчих норм. Зараз електросамокати прирівняні до мопедів, на які треба отримувати права.

    Бразилія
    У Сан-Паулу електросамокати дозволено орендувати лише повнолітнім. Пересуватися можна зі швидкістю не швидше 20 кілометрів на годину велодоріжками та автошляхами зі швидкісним обмеженням до 40 кілометрів на годину. На самокаті заборонено їздити удвох, а також перевозити тварин і будь-які вантажі. Крім того, компанії, які надають послугу оренди самокатів, повинні обладнати спеціальні місця для їхньої стоянки. Схожі обмеження з липня діють і в Ріо-де-Жанейро.

    Володимир Боришкевич

    ЛIГАБiзнесIнформ

    e-finance.com.ua

    Увага!!! При передруку матеріалів з E-FINANCE.COM.UA активне посилання (не закрите в теги noindex або nofollow, а саме відкрите!!!) на портал "Фінансові новини E-FINANCE.COM.UA" обов'язкове.

    WARNING! When reprinting materials from E-FINANCE.COM.UA, it is mandatory to include an active link (not closed in noindex or nofollow tags) to the portal "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" that remains open.

    WARNUNG!!! Beim Nachdruck von Materialien von E-FINANCE.COM.UA ist ein aktiver Link (nicht geschlossen in Noindex- oder Nofollow-Tags, sondern offen!!!) zum Portal „Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA“ obligatorisch.

    OSTRZEZENIE!!! Podczas przedrukowywania materialow z E-FINANCE.COM.UA, aktywny link (nie zamkniety w tagach noindex lub nofollow, ale raczej otwarty!!!) do portalu "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" jest obowiazkowy.

    Внимание!!! При перепечатке материалов с E-FINANCE.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Финансовые новости E-FINANCE.COM.UA" обязательна.

    E-FINANCE.COM.UA
    E-mail: info@e-finance.com.ua

    © E-FINANCE.COM.UA. Усі права захищені. При використанні інформації в електронному вигляді активне посилання на e-finance.com.ua є обов'язковим. Думки авторів можуть збігатися з позицією редакції. За зміст реклами відповідальність несе рекламодавець. Права на інформацію належать e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Alle Rechte vorbehalten.
    Bei der Nutzung von Informationen in elektronischer Form ist ein aktiver Hyperlink zu e-finance.com.ua erforderlich. Die Meinungen der Autoren stimmen möglicherweise nicht mit der redaktionellen Haltung überein. Für den Inhalt der Anzeigen ist der Werbetreibende verantwortlich. Die Informationsrechte liegen bei e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. All rights reserved.
    When utilizing information in electronic format, an active hyperlink to e-finance.com.ua is required. The opinions of the authors may not align with the editorial stance. The advertiser is responsible for the content of advertisements. Information rights belong to e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Podczas korzystania z informacji w formacie elektronicznym wymagane jest aktywne hiperłącze do e-finance.com.ua. Opinie autorów mogą nie pokrywać się ze stanowiskiem redakcji. Za treść ogłoszeń odpowiada reklamodawca. Prawa informacyjne należą do e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Все права защищены.
    При использовании информации в электронном формате активная гиперссылка на e-finance.com.ua обязательна. Мнения авторов могут не совпадать с позицией редакции. Рекламодатель несет ответственность за содержание рекламных объявлений. Права на информацию принадлежат e-finance.com.ua.