• Main Page / Головна
  • Newsline / СТРІЧКА НОВИН
  • Archive / АРХІВ
  • Contacts / Контакти
  • RSS feed
  • This online newspaper has been in publication since September 9, 2005
  • Податкові новини (ДПС у Дніпропетровській області) 19.10.2023
    2023-10-19 22:28:14

    Про затвердження змін до Порядку обліку платників податків і зборів

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
    Державна податкова служба України інформує про набрання чинності наказом Міністерства фінансів України від 17.07.2023 № 396 «Про затвердження Змін до Порядку обліку платників податків і зборів», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29.08.2023 за № 1506/40562 (далі – Наказ).
    Наказом положення Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за № 1562/20300 (далі – Порядок обліку), приводяться у відповідність до Законів України від 15 лютого 2022 року № 2042-IX «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» (далі – Закон № 2042-IX), від 12 січня 2023 року № 2888-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо платіжних послуг» (далі – Закон № 2888-IX), а також удосконалюються окремі питання обліку платників податків у контролюючих органах.
    Основні зміни полягають у наступному:
    норми Порядку обліку, які стосуються відкриття рахунків у банках та інших фінансових установах, доповнюються аналогічними нормами щодо відкриття рахунків у небанківських надавачів платіжних послуг або електронних гаманців у емітентів електронних грошей;
    положення Порядку обліку щодо податкового номера приводяться у відповідність до нової редакції пункту 63.6 статті 63 Кодексу;
    уточнюються положення Порядку обліку в частині сплати податків і зборів у разі зміни місцезнаходження суб’єкта господарювання, зокрема зазначається, що у разі зміни місцезнаходження суб’єкта господарювання та його реєстрації як платника податків за новим місцезнаходженням сплата визначених податковим законодавством загальнодержавних податків і зборів, які розподіляються між державним та місцевими бюджетами, та місцевих податків і зборів здійснюється за місцем попередньої реєстрації платника податків до закінчення поточного бюджетного періоду (відповідно до змін, внесених Законом 2042-IX до частини восьмої статті 45 та частини п’ятої статті 78 Бюджетного кодексу України);
    усунене дублювання процедур та встановлено, що взяття на облік іноземної компанії у разі, коли єдиною та першою підставою для взяття на облік є підстава отримання іноземною компанією статусу податкового резидента України, здійснюється згідно з Порядком взяття на облік та зняття з обліку іноземної компанії як платника податку на прибуток підприємств зі статусом податкового резидента України, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 13.12.2021 № 663, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 21.01.2022 за № 67/37403 (зміни до пункту 5.4 розділу V Порядку обліку);
    передбачено, що заяву за формою № 8-ОПП можливо подати особисто платником податків або представником, уповноваженою на це особою, поштою або в електронній формі (зміни до пункту 11.2 розділ ХІ Порядку обліку);
    удосконалено форму заяви про взяття на облік нерезидента або його відокремленого підрозділу (форма № 1-ОПН).
    Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням

    https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/719751.html


    Як діяти у надзвичайних ситуаціях: у податковій службі регіону відбувся навчально-практичний захід

    Кожна людина повинна чітко уявляти свої дії при надзвичайних ситуаціях та бути психологічно готовою до самозахисту.
    Ці та інші аспекти пожежної та мінної безпеки сьогодні представники Головного управління ДСНС України у Дніпропетровській області Кирпиченко Костянтин та Петренко Ольга обговорили з керівниками структурних підрозділів податкової служби області та їх заступниками, а також начальниками державних податкових інспекцій Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС).
    Завершальним етапом заходу стали навчальні практичні заняття під чітким керівництвом досвідчених фахівців-надзвичайників.
    Заступник начальника ГУ ДПС Леонов Валерій відмітив важливість проведеної зустрічі, адже ефективна організація цивільного захисту допомагає зберегти життя та здоров’я людей.
    Безпека нашого життя, в першу чергу, залежить від нас самих.


    Про важливі акценти щодо порядку використання РРО/ПРРО під час виїзду мобільного ЦОПу до м. Павлограда

    Днями послугами мобільного ЦОПу Павлоградської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області скористалися представники бізнесу торгових об’єктів м. Павлограда.
    Наразі на порядку денному – проведення інформаційно-роз’яснювальних заходів про новації у законодавстві щодо застосування касової техніки.
    Понад усе – це формування податкової культури, в рамках якої кожен платник чітко зрозуміє суть та мету фіскалізацї.
    Податківці розповіли, хто зобов’язаний застосовувати РРО/ПРРО, надали інформаційну допомогу вже діючим користувачам касової техніки, а також акцентували увагу на безоплатному програмному рішенні – ПРРО від ДПС. Програмний РРО від податкової – це просто, зручно та без додаткових витрат. І результат роботи: зареєстровано 9 ПРРО та 1 РРО.
    Крім того, обговорили переваги та зручності використання доступного цілодобово сервісу податкової служби «Електронний кабінет».
    Під час спілкування з платниками у центрі уваги податківців також були питання легалізації ринку праці.
    Заходи роз’яснювального характеру, направлені на обізнаність підприємців у питаннях застосування РРО/ПРРО, тривають.


    Мобільний ЦОП: податківці Дніпропетровщини продовжують інформаційно-роз’яснювальну кампанію з питань РРО/ПРРО

    Фахівці Синельниківської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) і Новомосковського відділу податків і зборів з фізичних осіб та проведення камеральних перевірок управління оподаткування фізичних осіб ГУ ДПС днями відвідали торгівельні об’єкти (магазини) у м. Синельникове з метою надання роз’яснень суб’єктам господарювання (СГ) стосовно застосування касової техніки.
    Спеціалісти ГУ ДПС нагадали фізичним особам – підприємцям (ФОП) про новації, запроваджені Законом України № 3219, та про зміни, внесені цим документом до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265). Податківці повідомили, що з 01 серпня 2023 року відновлено відповідальність за порушення порядку здійснення розрахунків за товари (послуги). Акцентували увагу, що з 01.10.2023 штрафні фінансові санкції застосовуються до всіх платників податків, які допустили порушення Закону № 265.
    Під час роботи мобільного ЦОПу фахівці ГУ ДПС звернули увагу усіх платників, що добровільне виконання вимог законодавства у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, до якого відноситься і Закон № 265, вбереже СГ від додаткових витрат у вигляді штрафних (фінансових) санкцій.
    Наголосили, що ДПС України (ДПС) пропонує до застосування безоплатне програмне РРО від ДПС, функціонал якого відповідає законодавчим вимогам, а придбання, оновлення та застосування не потребує витрат та спеціальних навичок користувача. Програмні РРО для бізнесу – це нові можливості.
    У ході комунікацій з ФОПами на торгових об’єктах податківці відповіли на запитання щодо застосування РРО/ПРРО, вручена тематична друкована продукція ГУ ДПС.
    Застосування РРО/ПРРО з видачею фіскальних чеків – дієвий інструмент, що забезпечує прозорість торгівельних розрахунків зі споживачами.


    Роз’яснення кваліфіковано та оперативно: мобільний ЦОП з питань РРО/ПРРО в м. Кривий Ріг

    Команда фахівців мобільного ЦОПу Криворізької північної ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області доносить до платників все, що треба знати про використання РРО/ПРРО.
    Цього разу податківці побували в місцях зосередження об’єктів бізнесу Довгинцівського району м. Кривого Рогу.
    + 13 суб’єктів господарювання – представників малого та середнього бізнесу додались до когорти поінформованих та обізнаних платників з питань застосування касової техніки.
    Також податківці донесли до платників необхідну інформацію щодо нововведень, передбачених Законом України від 30 червня 2023 року  № 3219, та застережили їх від відповідальності за порушення вимог Закону України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР.
    Акцентовано увагу на користуванні електронними сервісами ДПС, зокрема Електронним кабінетом та мобільним додатком «Моя податкова». Це зручно та економно у часі.
    Мобільний ЦОП – не чекаємо питань, а їдемо та роз’яснюємо!


    Широке охоплення цільової аудиторії у фокусі інформкампанії з питань застосування РРО/ПРРО

    Тому у фахівців мобільного ЦОПу Юр’ївської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на черзі нова локація у с. Жемчужне Павлоградського району.
    Податківці роз’яснили новації Закону України № 3219, розповіли про важливість застосування РРО/ПРРО та про поновлення відповідальності платників за не проведення розрахункових операцій через касову техніку з 01 жовтня 2023 року.
    Додатково поінформовано про наслідки використання праці неоформлених працівників та щодо обов'язку подання громадянами відомостей про зміни даних до ДРФО.
    А надана податківцями тематична друкована продукція (буклети, листівки) інформаційно-роз’яснювального характеру стала корисною платникам для детального ознайомлення з аспектами зустрічі.
    Більше локацій – більше розʼяснень!
    Комунікації з платниками тривають!


    Податкова служба Дніпропетровщини та місцеве самоврядування: співпраця триває

    Продовжуємо підтримку партнерських відносин з Дніпропетровською обласною державною адміністрацією та усіма територіальними громадами області. Оперативно реагуємо на запити учасників зустрічі.
    Сьогодні на черзі проведення воркшопу – доступного та відкритого формату взаємодії.
    Поспілкувались про начасні теми у сфері оподаткування. Зокрема, обговорили переваги використання електронних сервісів ДПС, деякі аспекти оподаткування фізичних осіб, застосування РРО/ПРРО тощо.
    Онлайн-захід пройшов у форматі «запитання – відповідь».
    Податківці детально проаналізували кожен кейс та надали практичні роз’яснення.
    «Зараз, як ніколи, сумлінна сплата податків – це запорука надійного економічного тилу, як громад, так і країни в цілому. На зустрічі розглядались актуальні питання податкового законодавства, зокрема ті, які є пріоритетними під час дії воєнного стану, та впливають на наповнення бюджетів», – резюмував заступник начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Леонов Валерій.
    Працюємо на Перемогу!


    Мобільний ЦОП: про використання РРО/ПРРО для СГ с. Шестірня

    РРО/ПРРО, фіскалізація, поновлення відповідальності, новації законодавства у сфері застосування касової техніки – ключові питання, що обговорювались під час виїзду мобільного ЦОПу Широківської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській (ГУ ДПС) до суб’єктів господарювання у с. Шестірня.
    Фахівці Широківської ДПІ ГУ ДПС проінформували фізичних осіб – підприємців (ФОП), які займаються торгівельною діяльністю, про умови обов’язкового застосування РРО/ПРРО, порядку їх реєстрації, про відповідальність СГ за порушення норм Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» з урахуванням новацій, запроваджених Законом України № 3219.
    Командою мобільного ЦОПу надані практичні консультації у частині реєстрації та закриття РРО/ПРРО, видачі касових чеків, формування звітів тощо.
    Програмний РРО від податкової – це просто, зручно та без додаткових витрат, що важливо для ФОПів.
    Платники отримали відповіді на питання, зокрема, стосовно нарахування та сплати мінімального податкового зобов’язання, справляння єдиного податку.


    Дніпропетровщина: мобільний ЦОП розширює локації інформаційно-роз’яснювальної кампанії з РРО/ПРРО

    Днями мобільний ЦОП Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) у складі фахівців Криничанської ДПС ГУ ДПС вирушив до фізичних осіб – підприємців (ФОП) смт Кринички.
    Спілкувались про РРО/ПРРО, поновлення відповідальності суб’єктів господарювання за порушення норм Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265). При цьому податківці акцентували увагу на новаціях, запроваджених Законом України № 3219 у частині Закону № 265.
    Ще 4 ФОПи стали більш обізнані з питань використання РРО/ПРРО, реєстрації касової техніки та відповідальності за порушення норм законодавства у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.
    Видача фіскального чеку при кожному розрахунку має стати звичайною нормою для нашого бізнесу.
    Обговорювали також переваги користування безкоштовними електронними сервісами ДПС України, зокрема Електронним кабінетом (е-Кабінет). Для роботи в е-Кабінеті необхідно отримати безкоштовні кваліфіковані електронні підписи, зокрема, у пунктах кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС.
    Ще більше інформації на субсайті «Головне управління ДПС у Дніпропетровській області» (https://dp.tax.gov.ua/) та на сторінці «ДПС у Дніпропетровській області» у соціальній мережі Facebook (https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/).


    З роз’ясненнями з питань РРО/ПРРО – до суб’єктів господарювання м. П’ятихатки

    Нещодавно мобільним ЦОПом П’ятихатської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) у складі фахівців ДПІ здійснено виїзд до торгівельних об’єктів Центрального ринку м. П’ятихатки.
    Суб’єктів господарювання (СГ) ознайомили з основними новаціями Закону України № 3219, зокрема у частині застосування РРО/ПРРО.
    Хто в обов’язковому порядку повинен застосовувати касову техніку під час здійснення розрахункових операцій?
    Які особливості відновлення відповідальності за порушення СГ норм Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»?
    Ці та інші питання обговорювались під час спілкування податківців із СГ на торгівельних об’єктах.
    Роз’яснення щодо функціонування Електронного кабінету, практичні консультації щодо його використання, відповіді на актуальні питання платників – все це під час комунікацій фахівців податкової з платниками.
    Мобільний ЦОП – це зручна та швидка податкова допомога платникам і на місцях здійснення їх господарської діяльності.


    Мобільний ЦОП: податківці Дніпропетровщини продовжують надавати роз’яснення та адміністративні послуги

    Мобільний ЦОП Жовтоводської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) – до мешканців с. Мар’янівка з наданням адміністративних та інших послуг, а також інформуванням платників з актуальних питань сьогодення.
    Податківці ДПІ акцентували увагу на основних новаціях Закону України № 3219, нагадали про основні аспекти нарахування та сплати фізичними особами – платниками податків мінімального податкового зобов’язання.
    Результати виїзду мобільного ЦОПу: від мешканців Жовтоводської тергромади прийнято 4 заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (форма № 5ДР), 2 заяви на отримання реєстраційного номеру облікової картки платника податків (форма № 1ДР), заява щодо отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків(форма № 10ДР).
    Завдяки мобільному формату обслуговування послуги отримують громадяни і у віддалених куточках Дніпропетровщини. Він дозволяє отримати послуги та консультації у найкоротший строк.


    РРО/ПРРО: суб’єктам господарювання під час комунікацій про основні положення Закону України № 3219

    Днями відбувся черговий виїзд робочої групи Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС).
    Податківці відвідали торгівельні об’єкти, розташовані по вул. Олеся Гончара у м. Дніпрі та по вулицях Гетьманська та Паланочна м. Новомосковська.
    Суб’єктів господарювання ознайомили з основними положеннями Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (далі – Закон № 3219).
    Під час спілкування акцентовано увагу на питаннях, пов’язаних з використанням РРО/ПРРО та поновленні відповідальності за порушення вимог закону «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», з урахуванням норм Закону № 3219.
    Платники отримали від податківців відповіді на питання, які їх цікавили та друковану продукцію з питань реєстрації РРО/ПРРО.


    Майже 88 млн грн акцизного податку надійшло до держбюджету від платників Дніпропетровщини за ввезені товари

    Протягом дев’яти місяців 2023 року до загального фонду державного бюджету від платників Дніпропетровської області за ввезені товари надійшло майже 88 млн грн акцизного податку. Надходження збільшились порівняно з 2022 роком на понад 18,1 млн грн, або на 26,1 відсоток.
    Нагадуємо, що відповідно до підпунктів 80.2.1 – 80.2.7 пункту 80.2 статті 80 Податкового кодексу України фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції, під розписку до початку проведення такої перевірки, та, зокрема у разі коли за результатами перевірок інших платників податків виявлено факти, які свідчать про можливі порушення платником податків законодавства щодо виробництва та обігу підакцизних товарів, здійснення платником податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, та виникає необхідність перевірки таких фактів.


    Платники податку на прибуток підприємств сумлінно поповнюють місцеві бюджети Дніпропетровщини

    У січні – вересні 2023 року до місцевих бюджетів Дніпропетровщини від платників податку на прибуток підприємств надійшло понад 336,1 млн гривень. За словами в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Наталі Федаш сума надходжень збільшилась у порівнянні з минулорічним показником на понад 67,5 млн грн, або на 25,2 відсотків.
    Наталя Федаш висловила подяку платникам за працю та сумлінну сплату податків і нагадала, що 31.10.2023 – останній день сплати авансового внеску з податку на прибуток підприємств з пунктів обміну іноземних валют за жовтень 2023 року.


    Податковий календар на 20 жовтня 2023 року

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що 20 жовтня 2023 року, п’ятниця, останній день подання:

    - декларації акцизного податку за вересень 2023 року;
    - податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (крім громадян) за вересень 2023 року у разі не подання податкової декларації на 2023 рік
    - податкової декларації з податку на додану вартість за вересень 2023 року;
    - податкової декларації з рентної плати за вересень 2023 року з розрахунком:
    • рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини;
    • рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України;
    • рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами;
    • рентної плати за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України;

    останній день сплати:

    - авансового внеску з єдиного податку на жовтень 2023 року платниками єдиного податку першої та другої груп;
    - єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування роботодавцями за найманих працівників за вересень 2023 року, крім гірничих підприємств.


    До уваги суб’єктів господарювання!

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що 01.10.2023 набрав чинності Закон України від 10 серпня 2023 року № 3326-IX «Про внесення змін до Митного кодексу України та інших законів України щодо протидії незаконному обігу тютюнових виробів» (далі – Закон № 3326).
    Законом № 3326 внесено зміни, зокрема до ст. 18 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» із змінами та доповненнями.
    Так, змінами передбачено, що до припинення або скасування воєнного стану в Україні забороняються реалізація магазинам безмитної торгівлі, а також виробництво для таких цілей тютюнових виробів та/або рідин, що використовуються в електронних сигаретах.
    У разі наявності у виробників станом на дату набрання чинності Законом № 3326 залишків тютюнових виробів та/або рідин, що використовуються в електронних сигаретах, призначених для реалізації магазинам безмитної торгівлі, такі виробники зобов’язані станом на таку дату провести у присутності представника податкового органу інвентаризацію таких товарів (продукції) та подати інформацію про результати проведення інвентаризації із зазначенням даних про залишки таких товарів (продукції) та місця їх зберігання до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію податкової політики, протягом двох робочих днів з дня завершення інвентаризації.
    Залишки таких товарів (продукції) у подальшому зберігаються виробниками у місцях, зазначених в інформації про результати проведеної інвентаризації, до припинення або скасування воєнного стану в Україні.
    У разі виявлення після набрання чинності Законом № 3326 фактів виробництва та/або зберігання, та/або транспортування, та/або реалізації, у тому числі їх виробниками, тютюнових виробів та/або рідин, що використовуються в електронних сигаретах, які були вироблені для цілей реалізації магазинам безмитної торгівлі, такі товари вважаються немаркованими марками акцизного податку, а до таких суб’єктів господарювання застосовується відповідальність, передбачена законодавством за виробництво, зберігання, транспортування, реалізацію підакцизних товарів без марок акцизного податку. Зазначені норми не застосовуються у випадках зберігання виробниками тютюнових виробів та/або рідин, що використовуються в електронних сигаретах, дані про які були включені до матеріалів інвентаризації, проведеної відповідно до Закону № 3326, та зберігаються у місцях зберігання, про які було повідомлено центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію податкової політики.
    Довідково: Закон № 3326 опубліковано в офіційному виданні «Урядовий кур'єр» від 09.09.2023 № 182.


    Отримання інформації про доходи з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
    Про те, як отримати інформацію з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр) про джерела/суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку та військового збору, читайте далі.
    Статтею 70 Податкового кодексу України передбачено, що до інформаційної бази Державного реєстру включаються дані про фізичних осіб, зокрема про джерела отримання доходів, суми нарахованих та/або отриманих доходів, суми нарахованих та/або сплачених податків.
    Порядок отримання відомостей з Державного реєстру визначено розділом X Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Мінфіну від 29.09.2017 № 822, згідно з яким відомості з Державного реєстру є документом, який безоплатно надається контролюючим органом за зверненням фізичної особи – платника податків (його представника) щодо отримання відомостей з Державного реєстру та свідчить про наявність або відсутність відомостей про таку особу в Державному реєстрі.
    Для отримання відомостей про себе з Державного реєстру фізична особа звертається особисто або через представника до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання) або до будь-якого контролюючого органу, подає документ, що посвідчує особу, та заяву за формою № 10ДР. Представник додає до заяви за формою № 10ДР довіреність, засвідчену в нотаріальному порядку, на отримання відомостей з Державного реєстру, документ, що посвідчує особу такого представника, та ксерокопію (з чітким зображенням) документа, що посвідчує особу довірителя.
    Фізична особа – платник податків може отримати відомості з Державного реєстру про джерела/суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку та військового збору в один із таких способів:
    - в паперовому вигляді – шляхом звернення особисто або через представника до контролюючого органу за своєю податковою адресою або до будь-якого контролюючого органу – відповідно до вимог розділу Х Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822 (із змінами);
    - в електронному вигляді – шляхом надсилання запиту щодо отримання відомостей з Державного реєстру про джерела/суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку та військового збору за допомогою інформаційно-комунікаційної системи «Електронний кабінет» (cabinet.tax.gov.ua) (далі – Електронний кабінет).
    Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою http://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС.
    Порядок функціонування Електронного кабінету визначається наказом Міністерства фінансів України від 14.07.2017 № 637 «Про затвердження Порядку функціонування Електронного кабінету», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.08.2017 за № 942/30810.
    Електронний кабінет складається із двох функціональних частин: відкрита (загальнодоступна) та приватна (особистий кабінет).
    Вхід до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету здійснюється після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису будь-якого акредитованого центру сертифікації ключів – кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг або через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID).
    Фізична особа – платник податків засобами Електронного кабінету може отримати у відповідь на запит відомості з Державного реєстру про джерела/суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку та військового збору в електронному вигляді, засвідчені кваліфікованою електронною печаткою ДПС.
    Електронний документ, засвідчений кваліфікованою електронною печаткою ДПС, є аналогом паперового документа, виданого контролюючим органом.
    Інструкція щодо дій користувача для отримання такого електронного документа знаходиться на вебпорталі ДПС за адресою: http://tax.gov.ua у приватній частині Електронного кабінету розділі: Допомога → ЕК для громадян → Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків.


    Декларування доходів: основні випадки подання податкової декларації про майновий стан і доходи

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов’язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Усі громадяни щорічно подають до податкових інспекцій за місцем проживання декларації про свій майновий стан та доходи за минулий рік у порядку, встановленому законом.
    Основні випадки подання податкової декларації про майновий стан і доходи:
    - отримання окремих видів доходів, що не підлягають оподаткуванню при виплаті, але не звільнених від оподаткування (п.п.168.1.3 п.168.1 ст.168 Податкового кодексу України (далі – ПКУ));
    - отримання доходів від особи, яка не є податковим агентом (від інших фізичних осіб (резидентів або нерезидентів)) (п.п.168.2.1 п.168.2 ст.168 ПКУ);
    - іноземні доходи (п.п.170.11.1 п.170.11 ст.170 ПКУ);
    - для отримання податкової знижки (ст.166 ПКУ).


    Які витрати включаються до складу витрат ФОП на загальній системі оподаткування?

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що п. 177.4 ст. 177 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено перелік витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів фізичною особою – підприємцем (ФОП) від провадження господарської діяльності на загальній системі оподаткування, а саме:
    - витрати, до складу яких включається вартість сировини, матеріалів, товарів, що утворюють основу для виготовлення (продажу) продукції або товарів (надання робіт, послуг), купівельних напівфабрикатів та комплектуючих виробів, палива й енергії, будівельних матеріалів, запасних частин, тари й тарних матеріалів, допоміжних та інших матеріалів, які можуть бути безпосередньо віднесені до конкретного об’єкта витрат;
    - витрати на оплату праці фізичних осіб, що перебувають у трудових відносинах з таким платником податку на доходи фізичних осіб (податок), які включають витрати на оплату основної і додаткової заробітної плати та інших видів заохочень і виплат виходячи з тарифних ставок, у вигляді премій, заохочень, відшкодувань вартості товарів (робіт, послуг), витрати на оплату за виконання робіт, послуг згідно з договорами цивільно-правового характеру, будь-яка інша оплата у грошовій або натуральній формі;
    - суми податків, зборів, пов’язаних з проведенням господарської діяльності такої фізичної особи – підприємця (крім податку на додану вартість для фізичної особи – підприємця, зареєстрованого як платник податку на додану вартість, та акцизного податку, податку на доходи фізичних осіб з доходу від господарської діяльності, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з об’єктів житлової нерухомості);
    - суми єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у розмірах і порядку, встановлених законом;
    - платежі, сплачені за одержання ліцензій на провадження певних видів господарської діяльності фізичною особою – підприємцем, роялті на користь правовласників, як винагорода за використання об’єктів авторського права і (або) суміжних прав чи як відрахування на користь правовласників на підставі договорів, укладених таким платником податку з організаціями колективного управління;
    - інші витрати, до складу яких включаються витрати, що пов’язані з веденням господарської діяльності, які не зазначені в підпунктах 177.4.1 – 177.4.3 п. 177.4 ст. 177 ПКУ, до яких відносяться витрати на відрядження найманих працівників, на послуги зв’язку, реклами, плати за розрахунково-касове обслуговування, на оплату оренди, ремонт та експлуатацію майна, що використовується в господарській діяльності, на транспортування готової продукції (товарів), транспортно-експедиційні та інші послуги, пов’язані з транспортуванням продукції (товарів), вартість придбаних послуг, прямо пов’язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг).
    Фізичні особи – підприємці на загальній системі оподаткування мають право (за власним бажанням) включати до складу витрат, пов’язаних з провадженням їх господарської діяльності, амортизаційні відрахування з відповідним веденням окремого обліку таких витрат.


    Особливості складання заявок на поповнення обсягу залишку пального або спирту етилового

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
    Відповідно до пп. 232.4.2 п. 232.4 ст. 232 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), у разі якщо у платника акцизного податку виникає потреба поповнити обсяги залишків пального або спирту етилового в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (далі – СЕАРП та СЕ), він може зареєструвати заявку на поповнення обсягу залишку пального або спирту етилового за умови:
    - наявності на обліковій картці сум коштів сплаченого акцизного податку, не менше ніж сума акцизного податку, розрахованого з обсягу пального або спирту етилового у такій заявці, – для обсягів пального або спирту етилового, що оподатковуються акцизним податком;
    - без наявності на обліковій картці сум коштів сплаченого акцизного податку - для обсягів пального або спирту етилового, що оподатковуються на умовах, встановлених ст. 229 ПКУ, або не підлягають оподаткуванню, або звільняються від оподаткування.
    Форма та порядок заповнення заявки на поповнення обсягу залишку пального або спирту етилового та коригування до заявок на поповнення обсягу залишку пального або спирту етилового в СЕАРП та СЕ затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (пп. 232.4.5 п. 232.4 ст. 232 ПКУ).
    Згідно з п. 38 Порядку електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 квітня 2019 року № 408 із змінами, сума залишків акцизного податку, в межах якої платник акцизного податку має право на реєстрацію заявки на поповнення обсягів залишку пального, обчислюється як загальна сума поповнення таким платником з поточного рахунка його електронного рахунка за вирахуванням:
    - загальної суми акцизного податку, що міститься в зареєстрованих у СЕАРП  та СЕ заявках на поповнення обсягів залишку пального, з урахуванням коригувань до зазначених заявок такого платника;
    - повернутих платнику сум акцизного податку, помилково сплачених таким платником на електронний рахунок.
    Сума залишків акцизного податку, в межах якої платник акцизного податку має право на реєстрацію заявки на поповнення обсягів залишку спирту етилового, обчислюється як загальна сума поповнення таким платником з поточного рахунка його електронного рахунка за вирахуванням загальної суми акцизного податку, що міститься в зареєстрованих в СЕАРП та СЕ заявках на поповнення обсягів залишку спирту етилового з урахуванням коригувань до зазначених заявок такого платника.


    До уваги платників рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України!

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу платників рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України, що на вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/onlayn-navchannya/rentna-plata/rentna-plata-za-koristuvannya-radiochastotnim-resursom-ukraini/podatkova-zvitnist/forma/674242.html розміщено перелік кодів видів радіозв’язку (додаток 15 до податкової декларації з рентної плати в редакції наказу Міністерства фінансів України від 07.11.2016 № 927, із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства фінансів України від 31.05.2017 № 545).

    e-finance.com.ua

    Увага!!! При передруку матеріалів з E-FINANCE.COM.UA активне посилання (не закрите в теги noindex або nofollow, а саме відкрите!!!) на портал "Фінансові новини E-FINANCE.COM.UA" обов'язкове.

    WARNING! When reprinting materials from E-FINANCE.COM.UA, it is mandatory to include an active link (not closed in noindex or nofollow tags) to the portal "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" that remains open.

    WARNUNG!!! Beim Nachdruck von Materialien von E-FINANCE.COM.UA ist ein aktiver Link (nicht geschlossen in Noindex- oder Nofollow-Tags, sondern offen!!!) zum Portal „Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA“ obligatorisch.

    OSTRZEZENIE!!! Podczas przedrukowywania materialow z E-FINANCE.COM.UA, aktywny link (nie zamkniety w tagach noindex lub nofollow, ale raczej otwarty!!!) do portalu "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" jest obowiazkowy.

    Внимание!!! При перепечатке материалов с E-FINANCE.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Финансовые новости E-FINANCE.COM.UA" обязательна.

    E-FINANCE.COM.UA
    E-mail: info@e-finance.com.ua

    © E-FINANCE.COM.UA. Усі права захищені. При використанні інформації в електронному вигляді активне посилання на e-finance.com.ua є обов'язковим. Думки авторів можуть збігатися з позицією редакції. За зміст реклами відповідальність несе рекламодавець. Права на інформацію належать e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Alle Rechte vorbehalten.
    Bei der Nutzung von Informationen in elektronischer Form ist ein aktiver Hyperlink zu e-finance.com.ua erforderlich. Die Meinungen der Autoren stimmen möglicherweise nicht mit der redaktionellen Haltung überein. Für den Inhalt der Anzeigen ist der Werbetreibende verantwortlich. Die Informationsrechte liegen bei e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. All rights reserved.
    When utilizing information in electronic format, an active hyperlink to e-finance.com.ua is required. The opinions of the authors may not align with the editorial stance. The advertiser is responsible for the content of advertisements. Information rights belong to e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Podczas korzystania z informacji w formacie elektronicznym wymagane jest aktywne hiperłącze do e-finance.com.ua. Opinie autorów mogą nie pokrywać się ze stanowiskiem redakcji. Za treść ogłoszeń odpowiada reklamodawca. Prawa informacyjne należą do e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Все права защищены.
    При использовании информации в электронном формате активная гиперссылка на e-finance.com.ua обязательна. Мнения авторов могут не совпадать с позицией редакции. Рекламодатель несет ответственность за содержание рекламных объявлений. Права на информацию принадлежат e-finance.com.ua.