• Main Page / Головна
  • Newsline / СТРІЧКА НОВИН
  • Archive / АРХІВ
  • Contacts / Контакти
  • RSS feed
  • This online newspaper has been in publication since September 9, 2005
  • Податкові новини (ДПС у Дніпропетровській області) 14.11.2023
    2023-11-14 23:22:20

    ДПС та МВФ продовжують співпрацю

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
    Впровадженню сучасних підходів комплаєнсу у податковому адмініструванні була присвячена чергова зустріч представників Міністерства фінансів України, Державної податкової служби України та експертів Міжнародного валютного фонду, що відбулась у межах роботи над фіналізацією Національної стратегії доходів, виконання положень Листа про наміри і Меморандуму про економічну та фінансову політику, зокрема, встановлених структурних маяків.
    У ході зустрічі в. о. заступника Голови ДПС Євгеній Сокур зазначив, що ДПС працює над заходами та визначенням конкретних кроків, необхідних для впровадження таких підходів, що позитивно вплине на рівень добровільного дотримання платниками податків вимог податкового законодавства.  
    Нагадуємо, що 19 червня 2023 року Урядом України та Національним банком України було підписано Лист про наміри для першого перегляду оновленого пакета заходів економічної та фінансової політики 4-річної програми в рамках Механізму розширеного фінансування.
    Метою є відновлення фіскальної та боргової стійкості з одночасним сприянням довгостроковому зростанню в контексті післявоєнної відбудови та шляху України до вступу в ЄС.
    Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням

    https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/726876.html


    До уваги платників податків – юридичних осіб!

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України
    на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/726773.html повідомила наступне.
    Державна податкова служба України підготувала запитання-відповіді з мінімального податкового зобов’язання для платників податків – юридичних осіб.
    У матеріалі висвітлені найбільш актуальні практичні ситуації, що виникають при визначені мінімального податкового зобов’язання, в тому числі щодо:
    - врахування сплачених податків на зменшення такого зобов’язання;
    - податкових наслідків автоматичного повернення платника єдиного податку четвертої групи зі спрощеної системи оподаткування з особливостями оподаткування;
    - подання уточнюючих декларацій та заповнення розрахунку загального мінімального податкового зобов’язання (Додатку 3) до податкової звітної декларації платника єдиного податку четвертої групи.
    Звертаємо увагу, що для комунікації з платниками податків – юридичними особами ДПС надавалися запитання-відповіді з цієї тематики, які можна знайти на вебпорталі ДПС за посиланням:
    https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/725465.html;
    https://tax.gov.ua/broshuri-ta-listivki/.


    ДПС взяла участь в обговоренні питань імплементації правил протидії податковим зловживанням (GAAR)

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
    У рамках проекту співробітництва з Європейським Союзом Україна впроваджує загальне правило проти податкових зловживань (GAAR).
    Днями представники Державної податкової служби України взяли участь в онлайн-семінарі, який проведено спільно з EU4PFM та Міністерством фінансів України. Захід був присвячений питанням імплементації Україною цього правила.
    Правило GAAR є одним із заходів, передбачених Директивою Ради Європейського Союзу щодо протидії практикам ухилення від сплати податків. Його впровадження дозволить боротися з такими практиками та забезпечить більш ефективну акумуляцію податків в Україні.
    Експерти проекту детально розповіли про суть цього правила та механізми його застосування.
    Захід став черговим важливим кроком у впровадженні GAAR в Україні та підтвердженням нашої країни відданості міжнародним принципам боротьби з ухиленням від сплати податків.
    Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням

    https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/726469.html


    У жовтні 2023 року до загального фонду державного бюджету надійшло 8,1 млрд грн акцизного податку

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/726288.html повідомила.
    У жовтні 2023 року до загального фонду Державного бюджету України надійшло акцизного податку з вироблених в Україні та ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) у сумі 8,1 млрд грн. Це становить 110,3 відс. показника доходів, доведеного Міністерством фінансів України (додатково надійшло 0,76 млрд грн), та на 0,7 млрд грн або 10,1 відс. перевищує надходження жовтня минулого року.
    Виконання показників доходів досягнуто за рахунок додаткових надходжень по вироблених та ввезених в Україну підакцизних товарах:
    тютюнових виробах – на 0,28 млрд грн, або 105 відс. від доведеного показника доходів (5,6 млрд грн);
    лікеро-горілчаній продукції – на 0,42 млрд грн, або 191,5 відс. від доведеного завдання (0,46 млрд грн);
    пиву вітчизняного виробництва – на 0,05 млрд грн, або 116,4 відс. від  доведеного завдання (0,28 млрд гривень).


    Про порядок заповнення розрахунку з рентної плати за спеціальне використання поверхневих вод для потреб водного транспорту

    Шановні платники, що мають об’єкти декларування рентною платою за спеціальне використання поверхневих вод для потреб водного транспорту!

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Державна податкова служба України підготувала відеопосібник щодо складання Податкової декларації у частині рентної плати за спеціальне використання поверхневих вод для потреб водного транспорту.
    У посібнику розглянуто конкретні ситуації та наведені практичні поради, які будуть корисні при складанні звітності.
    Бажаємо чистої води та безпомилкових звітів!
    Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням

    https://tax.gov.ua/broshuri-ta-listivki/726210.html


    У податковій службі Дніпропетровщини тривають комунікації з бізнесом регіону

    Відкритість, діалог, взаємодія.
    Так звучали головні меседжі зустрічі очільниці податкової служби області Федаш Наталі з представниками харчової промисловості.
    «Для податкової служби тема виплат благодійної допомоги внутрішньо переміщеним особам зараз на часі. Ми активно проводимо роз’яснювальну роботу та доносимо до платників інформацію, яка може стати їм у нагоді при веденні своєї діяльності», – підкреслила Федаш Наталя.
    Працюємо далі!


    РРО/ПРРО: продовжуємо розширювати локації для роз’яснень законодавства (територія обслуговування – Синельниківський район, Кам’янський, Криворізький та Павлоградський регіони)

    Нещодавно податківці Дніпропетровщини відвідали торгівельні об’єкти у с. Первомайському Синельниківського району, по вулицях Пушкіна та Ярослава Мудрого у м. Кривому Розі, по проспекту Василя Стуса та прилеглих до нього вулиць у м. Кам’янському та по вул. Дніпровській у м. Павлограді.
    Підприємцям розповіли про законодавчі норми, відповідно до яких проводяться розрахункові операції, про безоплатне програмне рішення ПРРО від ДПС. Фахівці податкової служби також звернули увагу на відновлення відповідальності у разі незастосування РРО/ПРРО.
    Крім того, суб’єктам господарювання нагадали про вимоги щодо офіційного оформлення найманих працівників, сплату податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, застосування мінімального податкового зобов’язання для фізичних осіб, та ін.
    Податкова служба Дніпропетровщини продовжує розширювати локації для інформування платників податків про новації і норми законодавства, підвищує рівень обізнаності представників бізнесу і таким чином попереджає здійснення правопорушень у податковій сфері.


    Домедична допомога: що потрібно знати

    У Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області відбувся тренінг з домедичної допомоги за участі представників благодійної організації «Благодійний фонд «Золота година»».
    Тренінг включав теорію надання першої допомоги, а також практичні вправи та сценарії, які моделювали реальні події.
    Податківці отримали базові практичні навички та навчились стабілізувати стан потерпілого до приїзду лікарів.
    Разом до Перемоги!


    Податківцями Дніпропетровщини з початку року проведено 1 640 перевірок

    З початку 2023 року підрозділом податкового аудиту Головного управління ДПС у Дніпропетровській області проведено 1 640 перевірок, що в 1,8 рази більше ніж за звітний період минулого року (у 2022 році – 909).
    За результатами контрольно – перевірочних заходів донараховано грошових зобов’язань за січень – жовтень п. р. – 1 264,1 млн грн (в т. ч. за жовтень п. р. – 182,4 млн грн), що майже у 2 рази більше ніж за відповідний період минулого року (у 2022 році – 583,8 млн гривень).


    Звернення громадян – пріоритетний напрямок роботи податкової служби Дніпропетровщини

    Всебічний розгляд звернень громадян, задоволення їх законних прав та інтересів є пріоритетним напрямком роботи органів державної влади, відповідальним обов’язком службових осіб, фактором забезпечення суспільно-політичної та економічної стабільності в державі.
    На виконання вимог Закону України від 02 жовтня 1996 року № 393/96-ВР «Про звернення громадян» (далі – Закон № 393) та Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) забезпечено можливість реалізації громадянами конституційного права на звернення.
    ГУ ДПС здійснюється розгляд звернень громадян, які надійшли, як у письмовому так і в електронному вигляді на електронні поштові скриньки, у тому числі dp.zvernennya@tax.gov.ua, безпосередньо до ГУ ДПС, за завданням ДПС України та від державної установи «Урядовий контактний центр», «Гарячої лінії голови Дніпропетровської ОДА» та  сервісу «Пульс».
    Так, у січні – жовтні 2023 року до ГУ ДПС надійшло 400 звернень громадян, з них – 400 заяв.
    Загальна тематика письмових звернень:
    контрольно-перевірочна робота – 107 (26,8%);
    інші питання – 64 (16,0%).
    консультації з питань податкового законодавства – 48 (12,0%);
    аграрна політика та земельні відносини – 57 (14,3%);
    інформування про ухилення від сплати податків – 27 (6,8%);
    реєстрація та облік платників податків – 19 (4,7%);
    податок на доходи фізичних осіб – 12 (3,0%);
    податок на майно – 31 (7,7%);
    податкова звітність – 12 (3,0%);
    відмова в отриманні реєстраційних номерів облікових карток платників податків – 23 (5,7%).
    У порівнянні з аналогічним періодом 2022 року загальна кількість звернень платників податків у 2023 році збільшилась на 75 одиниць (січень – жовтень 2022 – 325 звернень).
    На виконання статей 22 та 23 Закону № 393 в ГУ ДПС передбачено проведення особистого прийому громадян керівниками ГУ ДПС та керівниками структурних підрозділів ГУ ДПС. Прийом громадян проводиться відповідно до затвердженого графіку, не рідше двох разів на місяць. На період дії воєнного стану скасовано проведення особистих прийомів.4/Протягом січня – жовтня 2023 року особистих прийомів не проводилось.


    Сервіси для платників податків: результати опрацювання інформації

    До Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) надходить інформація від ДПС України, сервісу «Пульс», державної установи «Урядовий контактний центр» та «Гарячої лінії голови Дніпропетровської ОДА».
    Так, ГУ ДПС забезпечує здійснює якісний та своєчасний розгляд інформації, яка надходить, зокрема засобами спеціалізованої автоматизованої системи – сервіс «Пульс» від Контакт-центру ДПС.
    Всього у січні – жовтні 2023 року до сервісу «Пульс» на розгляд надійшло 373 інформаційних карток зі зверненнями від фізичних і юридичних осіб щодо, дій або бездіяльності працівників структурних підрозділів ГУ ДПС (далі – звернення).
    У порівнянні з аналогічним періодом 2022 року загальна кількість звернень платників податків на сервіс «Пульс» у 2023 році збільшилась на 138 одиниць (січень – жовтень 2022 року – 235 карток).
    Найбільшу питому вагу складають звернення з наступних питань щодо:
    роботи структурних підрозділів ГУ ДПС – 187 звернень (50,1%);
    реєстрації податкових накладних та звітності в електронному вигляді – 108 звернень (29%);
    системи електронного адміністрування реалізації пального –12 звернень (3,22%);
    роботи центрів обслуговування платників – 10 звернень (2,68%).
    Також у січні – жовтні 2023 року ГУ ДПС забезпечено своєчасний розгляд 178 звернень, які надійшли на розгляд від державної установи «Урядовий контактний центр» і 24 звернень, що надійшли на «Гарячу лінію голови Дніпропетровської ОДА».
    Загальна тематика 178 письмових звернень, які надійшли на розгляд від державної установи «Урядовий контактний центр»:
    питання щодо сплати земельного податку, податку на додану вартість, податку на майно, єдиного внеску – 72 (40,4%);
    про надання податкових консультацій оподаткування спадщини та інші питання – 47 (26,4%);
    контрольно-перевірочна робота – 29 (16,3%);
    інші питання – 21 (11,8%);
    податкова знижка – 5 (2,8%);
    отримання чи відмова від реєстраційного номера облікової картки платника податків – 4 (2,3%).
    Загальна тематика письмових звернень, які надійшли на розгляд від «Гарячої лінії голови Дніпропетровської ОДА»:
    проведення перевірок з питань дотримання вимог законодавства по РРО та ухилення від оподаткування – 7 (29,2%);
    отримання чи відмова від реєстраційного номера облікової картки платника податків – 2 (8,3%);
    щодо виконання Постанови Дніпропетровського апеляційного суду – 2 (8,3%);
    щодо реєстрації податкових накладних та звітності в електронному вигляді – 1 (4,2%);
    інші питання – 12 (50,0%).
    За відповідний період 2022 року до державної установи «Урядовий контактний центр» надійшло 166 звернень, на «Гарячу лінію голови Дніпропетровської ОДА» – 17 звернень.


    Доступ до публічної інформації: до податкової служби Дніпропетровщини з початку року надійшло 264 запити

    Протягом січня – жовтня 2023 року до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) надійшло 264 запити на отримання публічної інформації. У порівнянні з аналогічним періодом 2022 року кількість запитів збільшилась на 110 одиниць (у січні – жовтні 2022 року – 154 письмових запити).
    Згідно з аналізом результатів опрацювання запитів на публічну інформацію:
    248 – задоволено, з наданням інформації або відкритої інформації;
    1 – надіслано за належністю до ДПС України;
    11 – не відповідали вимогам ст. 1 Закону України від 13 січня 2011 року № 2939-VI  «Про доступ до публічної інформації» із змінами про що запитувачам надані відповідні роз’яснення;
    4 – знаходиться на виконанні.
    З метою поліпшення інформаційного обміну з платниками податків при ГУ ДПС діє електронна поштова скринька dp.public@tax.gov.ua, запити на публічну інформацію з якої протягом кожного робочого дня приймаються працівниками контролюючого органу.
    Крім того, ГУ ДПС для забезпечення прозорості діяльності здійснює оприлюднення публічної інформації у формі 4 наборів відкритих даних на «Єдиному державному вебпорталі відкритих даних», data.gov.ua та субсайті «Головне управління ДПС у Дніпропетровській області».


    Електронний кабінет – зручний електронний сервіс Державної податкової служби

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
    Одним із пріоритетних напрямів роботи ДПС в умовах воєнного стану залишається розвиток онлайн-сервісів для задоволення потреб платників та забезпечення електронної взаємодії з органами ДПС.
    Державна податкова служба продовжує цифровізацію та розвиток сучасних електронних сервісів для платників податків. Податкова активно працює над трансформацією та спрощенням процедур адміністрування податків, автоматизації процесів обліку та контролю, що дозволяє просто і комфортно отримувати електронні послуги, легко і зручно сплачувати податки.
    Взаємодія бізнесу та громадян з органами ДПС здійснюється за допомогою Електронного кабінету, де платники мають змогу подати звітність, сплатити податки, отримати доступ до необхідної інформації, звернутись до органів ДПС за допомогою листування тощо.
    Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС. Доступ до приватної частини Електронного кабінету надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного  підпису будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID), за допомогою Дія Підпис або «хмарного» кваліфікованого електронного підпису.
    Функціонал Е-кабінету включає:
    - Кабінет для бізнесу;
    - Кабінет громадянина;
    - Кабінет особи-нерезидента;
    - Кабінет посадової особи ЦОВВ.
    Найпопулярнішими сервісами Електронного кабінету є:
    - Е-документ (подання звітності, заяв, сервісних запитів, листування з ДПС);
    - Аналітичні сервіси (доступ до інформації з систем електронного адміністрування);
    - Доступ до реєстрів (понад 12 реєстрів);
    - Сплата податків, QR-код для сплати;
    - Доступ до особистої інформації;
    - Е-кабінет громадянина.
    Перевагами Електронного кабінету є те, що він працює цілодобово, в режимі онлайн, безкоштовно, на персональному комп’ютері або смарт-пристрої без встановлення додаткового програмного забезпечення. 
    Тож закликаємо платників користуватись Електронним кабінетом та впевнитись у перевагах дистанційного формату спілкування з податковими органами.


    Зміни у законодавстві, у сфері регулювання виробництва та обігу підакцизних товарів (продукції) та їх оподаткування акцизним податком

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Верховною Радою України прийнято Закон України від 29 червня 2023 року     № 3193-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо спрощення умов виробництва дистилятів суб’єктами малого підприємництва» (далі – Закон № 3193), який набирає чинності з 23 листопада 2023 року.
    Законом № 3193 внесені зміни, зокрема, але не виключно до:
    1) Податкового кодексу України (далі – Кодекс), якими зокрема:
    уточнено визначення «спирту етилового» (підпункт 14.1.237 пункту 14.1 статті 14 Кодексу), з якого виокремлено такий товар, як «спиртовий дистилят» та, відповідно, надано йому окреме визначення (підпункт 14.1.2371 пункту 14.1 статті 14 Кодексу);
    встановлено що, спирт етиловий-сирець, який оподатковується акцизним податком за ставкою 0 гривень за 1 літр 100-відсоткового спирту, для виробництва біоетанолу може бути використаний не тільки в межах одного суб’єкта господарювання (підпункт «ж» підпункту 229.1.1 пункту 229.1 статті 229 Кодексу). При цьому розповсюджено норму щодо видачі податкового векселя на виробників біоетанолу, які використовують для виробництва біоетанолу спирт етиловий-сирець (підпункт «ж» підпункту 229.1.5 пункту 229.1 статті 229 Кодексу). Водночас податковий вексель не видається суб’єктами господарювання, які одночасно є виробниками спирту етилово-сирцю та біоетанолу (підпункт «ґ» підпункту 229.1.16 пункту 229.1 статті 229 Кодексу).
    2) Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 481), якими зокрема:
    уточнено окремі положення та назву Закону № 481, назву Єдиного реєстру ліцензіатів з виробництва та обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, в частині спиртових дистилятів, а також уточнено визначення ряду термінів;
    запроваджено нові терміни, зокрема, щодо спиртів, спиртових дистилятів, спиртних напоїв, малих виробництв дистилятів. Так, до спиртових дистилятів відносяться спирт коньячний, спирт плодовий, дистилят виноградний спиртовий, спирт-сирець плодовий, зерновий, винний, пивний дистиляти та інші спиртові дистиляти, передбачені законодавством;
    встановлено вимоги до матеріально-технічної бази малих виробництв дистилятів та обмеження щодо виробництва та розливу ними в споживчу тару спиртних напоїв виключно власного виробництва (не придбаних). При цьому встановлено заборону використання придбаних спиртових дистилятів для виробництва спиртних напоїв, а також імпорт та придбання спиртових дистилятів малими виробництвами дистилятів;
    уточнено та доповнено підстави щодо анулювання ліцензії на виробництво стосовно малих виробництв дистилятів;
    уточнено та доповнено вимоги щодо поводження з головною та/або хвостовою фракцією спиртових дистилятів (відходами перегонки), які за вибором виробника спиртових дистилятів направляються на дистиляцію та/або ректифікацію, та/або утилізацію, та/або знищення. Так, на утилізацію та/або знищення такі відходи перегонки передаються виключно суб’єктам господарювання, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами. Утилізація та/або знищення головної та/або хвостової фракцій спиртових дистилятів здійснюється відповідно до законодавства про відходи;
    запроваджено для виробників спиртових дистилятів ведення окремого обліку поводження з головною та/або хвостовою фракціями спиртових дистилятів;
    встановлено, що оптова торгівля спиртом коньячним (включаючи дистиляти у вигляді головної і хвостової фракцій) здійснюватиметься суб’єктами господарювання на підставі ліцензії на виробництво коньяку та алкогольних напоїв за коньячною технологією;
    встановлено, що експорт та оптова торгівля спиртовими дистилятами власного виробництва здійснюватиметься суб’єктами господарювання, які мають ліцензії на виробництво спиртових дистилятів, без отримання окремої ліцензії на оптову торгівлю спиртовими дистилятами;
    встановлено, що експорт та оптова торгівля спиртовими дистилятами (крім експорту та оптової торгівлі спиртовими дистилятами власного виробництва) здійснюватиметься  суб’єктами господарювання, які мають ліцензію на оптову торгівлю спиртовими дистилятами;
    встановлено, що імпорт спиртових дистилятів здійснюватиметься суб’єктами господарювання, які мають ліцензію на оптову торгівлю спиртовими дистилятами або мають ліцензії на виробництво спиртових дистилятів, без окремої ліцензії на оптову торгівлю спиртовими дистилятами;
    встановлено, що оптова торгівля дистилятом виноградним спиртовим і спиртом-сирцем плодовим здійснюватиметься їх виробниками суб’єктами господарювання, які одержали ліцензію на виробництво спирту етилового;
    надано право малим виробництвам дистилятів здійснювати оптову торгівлю спиртними напоями, виробленими із спиртових дистилятів власного виробництва, в об’ємі, що не перевищує 10 000 декалітрів за календарний рік, на підставі ліцензії на виробництво алкогольних напоїв, а роздрібну торгівлю – на підставі ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями;
    встановлено річну плату за ліцензії на право оптової торгівлі для малих виробництв дистилятів у розмірі 30 000 гривень;
    поширено заборону на роздрібну торгівлю, крім спирту етилового, також і на спиртові дистиляти та біоетанол;
    уточнено підстави для анулювання ліцензії на право оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, пальним та зберігання пального в частині складання акта про встановлення факту відсутності суб’єкта господарювання за місцем провадження діяльності, яка підлягає ліцензуванню та акта, що засвідчує факт відмови суб’єкта господарювання або його посадових (службових) осіб без законних підстав у допуску уповноважених посадових осіб контролюючого органу до перевірки, зокрема передбачено долучення до таких актів мультимедійної інформації щодо фіксації зазначеного факту технічними приладами та/або технічними засобами, що здійснюють або мають функції фото-, кінозйомки, відеозапису чи звукозапису, та/або засобами фото-, кінозйомки, відеозапису чи звукозапису; 
    встановлено, що імпорт та експорт спирту коньячного здійснюватиметься суб’єктами господарювання, які забезпечені дубовою тарою або нержавіючими чи емальованими ємностями з дубовою клепкою для витримки спирту коньячного, кваліфікованими фахівцями та власними виробничими потужностями з виробництва спирту коньячного, коньяку і алкогольних напоїв за коньячною технологією та мають ліцензії на виробництво спирту коньячного;
    встановлено, що реалізація спирту етилового-сирцю його виробниками, які мають ліцензію на виробництво спирту етилового-сирцю, без отримання окремої ліцензії на оптову торгівлю спиртом етиловим, здійснюватиметься виключно суб’єктам господарювання, які мають ліцензії на виробництво спирту етилового неденатурованого, спирту етилового денатурованого, біоетанолу та/або на експорт;
    поширено на суб’єктів господарювання, які мають ліцензії на виробництво та/або оптову торгівлю спиртовими дистилятами та здійснюють таку діяльність та/або експорт, імпорт зазначеної продукції, обов’язкові вимоги щомісячного, до 10 числа наступного місяця, подання звіту про обсяги виробництва та/або обігу (у тому числі імпорту та експорту) спиртових дистилятів, алкогольних напоїв до контролюючого органу та відповідно поширено на таких суб’єктів господарювання відповідальність за неподання чи несвоєчасне подання звіту, або подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спиртових дистилятів;
    запроваджено для малих виробництв дистилятів, які мають ліцензію на виробництво спиртових дистилятів, ліцензію на виробництво алкогольних напоїв та/або ліцензію на оптову та/або роздрібну торгівлю алкогольними напоями, щоквартальне, не пізніше 20 числа місяця, наступного за звітним кварталом, подання звіту про обсяги виробництва та/або обігу (у тому числі експорту) алкогольних напоїв до контролюючого органу та відповідно запроваджена для малих виробництв дистилятів відповідальність за неподання чи несвоєчасне подання звіту або подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та/або обігу (у тому числі імпорту та експорту) алкогольних напоїв;
    запроваджено відповідальність до малих виробництв дистилятів за реалізацію ними спиртних напоїв в об’ємі, що перевищує 10 000 декалітрів за календарний рік, у розмірі 200 відсотків вартості реалізованої партії товару, але не менше 17 000 гривень.


    Визначення МПЗ у деяких випадках

    Головне управлінні ДПС у Дніпропетровській області щодо, чи повинна юридична особа визначати МПЗ за ділянку, яку орендує і яка віднесена до сільськогосподарських угідь та знаходиться у власності фізичної особи і знаходиться у межах населеного пункту, повідомляє.
    Оскільки ділянка знаходиться у власності фізичної особи та за умови відсутності державної реєстрації переходу права власності або права користування, юридична особа не визначає МПЗ по такій земельній ділянці.
    Водночас, слід звернути увагу, що МПЗ також не визначається, зокрема, щодо земельних ділянок, віднесених до сільськогосподарських угідь, які належать фізичним особам на праві власності та/або на праві користування та станом на 01 січня 2022 року знаходилися у межах населених пунктів (п. 381.2 ст. 381 Податкового кодексу України).


    Чи можливо за підсумками 2022 року скористатися правом на податкову знижку за витратами, здійсненими на оплату послуг з лікування?

    Головне управлінні ДПС у Дніпропетровській області інформує.
    Пунктом 1 розділу XIX Податкового кодексу України (далі – Кодекс) встановлено, що п.п 166.3.4 п. 166.3 ст. 166 Кодексу набирає чинності з 1 січня року, наступного за роком, у якому набере чинності закон про загальнообов’язкове державне соціальне медичне страхування.
    Станом на 01 січня 2023 року закон про загальнообов’язкове державне соціальне медичне страхування чинності не набрав, тому податкова знижка за витратами, понесеними платником податку на користь закладів охорони здоров’я для компенсації вартості платних послуг з лікування такого платника податку або члена сім'ї першого ступеня споріднення (п.п. 166.3.4 п. 166.3 ст. 166 Кодексу), за наслідками 2022 року платникам податку не надається.


    До уваги суб’єктів електронного документообігу та розробників програмного забезпечення!

    Головне управлінні ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що з метою створення комфортних умов щодо обміну електронними документами з контролюючими органами з використанням Єдиного вікна подання електронної звітності та Електронного кабінету Державною податковою службою України 14 серпня 2023 року з 08 год. 00 хв. змінено кваліфіковані сертифікати, що використовуються для підписання повідомлень ДПС (квитанцій, інформаційних розсилок тощо) та шифрування повідомлень на ДПС (звітність тощо).
    Сертифікати розміщено на офіційному вебпорталі ДПС у розділі «Електронна звітність — Платникам податків про електронну звітність — Єдина адреса» за посиланням https://tax.gov.ua/elektronna-zvitnist/platnikam-podatkiv-pro/edina-adresa/.
    Сертифікати API «Електронного кабінету» для підписання та шифрування документів також розміщено за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/cabinet/resources/js/sign/data/EK_S_NEW.cer та https://cabinet.tax.gov.ua/cabinet/resources/js/sign/data/EK_C_NEW.cer відповідно.


    Щодо несвоєчасного закриття зміни і формування щоденних фіскальних звітних чеків (щоденних Z-звітів)

    Головне управлінні ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) та програмних РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг встановлені Законом України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265). Дія його поширюється на всіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.
    Пунктом 9 статті 3 Закону № 265 передбачено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для виконання платіжної операції зобов’язані щоденно створювати у паперовій та/або електронній формі РРО (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг)) або програмними РРО фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій.
    Отже, діючим законодавством встановлений обов’язок щоденно створювати у паперовій та/або електронній формі РРО або програмними РРО фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій.
    Разом з тим, у разі виникнення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), як надзвичайних та невідворотних подій, які об’єктивно унеможливлюють виконання обов’язків, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), згідно із законодавчими та іншими нормативними актами, умови щодо настання відповідальності не виникають.
    Враховуючи вищевикладене повідомляємо, що у разі оголошення повітряної тривоги працівники магазину зобов’язані припинити реалізацію товарів (послуг) та покинути магазин (торговий зал). У випадку, якщо повітряна тривога тривала в проміжку часу, в якому господарський об’єкт припиняє свою роботу згідно з розкладом, такий чек має бути створений на РРО/програмному РРО не пізніше наступного робочого дня, до початку проведення розрахункових операцій на такому РРО/програмному РРО.
    Аналогічними дії суб’єкта господарювання можуть бути і при аварійному відключенні світла та неможливості створення щоденного фіскального звітного  чеку (щоденного Z-звіту).  


    Податковий календар на 15 листопада 2023 року

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що

    15 листопада, середа, останній день подання за жовтень 2023 року:

    - звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) (форма № ЗВР-1);
    - довідки про використані розрахункові книжки.


    Черговість сплати платежів з єдиного рахунку

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що реєстр платежів з єдиного рахунку в розрізі окремого платника податків формується щоденно, крім вихідних, святкових та неробочих днів, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, у межах коштів, сплачених на єдиний рахунок таким платником податків, та з урахуванням наявних у такого платника сум помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань відповідно до п. 351.8 ст. 351 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) з дотриманням такої черговості сплати:
    - у першу чергу – недоїмка з єдиного внеску;
    - у другу чергу – податковий борг у межах відповідного податку або збору, заборгованості з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, згідно з черговістю його виникнення, з урахуванням положень п. 131.2 ст. 131 Кодексу;
    - у третю чергу – грошові зобов’язання, визначені на підставі податкових повідомлень-рішень, у хронологічному порядку надходження платіжних інструкцій на зарахування коштів на єдиний рахунок, якщо такі платіжні інструкції містять інформацію про дату та номер відповідного податкового повідомлення-рішення;
    - у четверту чергу – визначені платником податку (податковим агентом) грошові зобов’язання із загальнодержавних податків та зборів, місцевих податків, єдиного внеску у хронологічному порядку надходження платіжних інструкцій на зарахування коштів на єдиний рахунок, якщо такі платіжні інструкції містять інформацію про призначення відповідного платежу та його одержувача;
    - у п’яту чергу – грошові зобов’язання із загальнодержавних податків та зборів у хронологічному порядку надходження податкових декларацій (розрахунків) у сумі податкових зобов’язань відповідного податкового періоду, з урахуванням строків сплати;
    - у шосту чергу – грошові зобов’язання з місцевих податків у хронологічному порядку надходження податкових декларацій (розрахунків) у сумі податкових зобов’язань відповідного податкового періоду, з урахуванням строків сплати;
    - у сьому чергу – інші платежі, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, у хронологічному порядку надходження платіжних інструкцій на зарахування коштів на єдиний рахунок, якщо такі платіжні інструкції містять інформацію про призначення відповідного платежу та його одержувача.

    e-finance.com.ua

    Увага!!! При передруку матеріалів з E-FINANCE.COM.UA активне посилання (не закрите в теги noindex або nofollow, а саме відкрите!!!) на портал "Фінансові новини E-FINANCE.COM.UA" обов'язкове.

    WARNING! When reprinting materials from E-FINANCE.COM.UA, it is mandatory to include an active link (not closed in noindex or nofollow tags) to the portal "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" that remains open.

    WARNUNG!!! Beim Nachdruck von Materialien von E-FINANCE.COM.UA ist ein aktiver Link (nicht geschlossen in Noindex- oder Nofollow-Tags, sondern offen!!!) zum Portal „Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA“ obligatorisch.

    OSTRZEZENIE!!! Podczas przedrukowywania materialow z E-FINANCE.COM.UA, aktywny link (nie zamkniety w tagach noindex lub nofollow, ale raczej otwarty!!!) do portalu "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" jest obowiazkowy.

    Внимание!!! При перепечатке материалов с E-FINANCE.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Финансовые новости E-FINANCE.COM.UA" обязательна.

    E-FINANCE.COM.UA
    E-mail: info@e-finance.com.ua

    © E-FINANCE.COM.UA. Усі права захищені. При використанні інформації в електронному вигляді активне посилання на e-finance.com.ua є обов'язковим. Думки авторів можуть збігатися з позицією редакції. За зміст реклами відповідальність несе рекламодавець. Права на інформацію належать e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Alle Rechte vorbehalten.
    Bei der Nutzung von Informationen in elektronischer Form ist ein aktiver Hyperlink zu e-finance.com.ua erforderlich. Die Meinungen der Autoren stimmen möglicherweise nicht mit der redaktionellen Haltung überein. Für den Inhalt der Anzeigen ist der Werbetreibende verantwortlich. Die Informationsrechte liegen bei e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. All rights reserved.
    When utilizing information in electronic format, an active hyperlink to e-finance.com.ua is required. The opinions of the authors may not align with the editorial stance. The advertiser is responsible for the content of advertisements. Information rights belong to e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Podczas korzystania z informacji w formacie elektronicznym wymagane jest aktywne hiperłącze do e-finance.com.ua. Opinie autorów mogą nie pokrywać się ze stanowiskiem redakcji. Za treść ogłoszeń odpowiada reklamodawca. Prawa informacyjne należą do e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Все права защищены.
    При использовании информации в электронном формате активная гиперссылка на e-finance.com.ua обязательна. Мнения авторов могут не совпадать с позицией редакции. Рекламодатель несет ответственность за содержание рекламных объявлений. Права на информацию принадлежат e-finance.com.ua.