ДПС підписано спільний Меморандум щодо управління земельними ресурсами
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Державна податкова служба України, Мінекономіки, Мінагрополітики, Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру, Всеукраїнські асоціації органів місцевого самоврядування: «Асоціація міст України», «Українська асоціація районних та обласних рад», «Всеукраїнська асоціація громад», «Асоціація об’єднаних територіальних громад» уклали Меморандум щодо підвищення ефективності управління земельними ресурсами.
Підписання Меморандуму відбулось 20 серпня 2024 року під час проведення Конгресу місцевих і регіональних влад при Президентові України, участь у якому взяла в. о. Голови ДПС Тетяна Кірієнко.
Документом, зокрема, передбачено інвентаризацію земель територіальних громад, нормативну грошову оцінку земель, відновлення державного контролю за використанням та охороною земель.
Серед напрямів співпраці підписантів Меморандуму:
- визначення основних вимог і підходів, що застосовуватимуться при інвентаризації земель територіальних громад;
- вдосконалення нормативно-правової бази з питань нормативної грошової оцінки земельних ділянок;
- наповнення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Державного земельного кадастру;
- створення умов для конкурентної реалізації земельних ділянок та збільшення дохідної частини місцевих бюджетів від плати за землю та сплати мінімального податкового зобов’язання.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/814465.html
Як підтримати ментальне здоров’я: поради для податківців
Продовжує свою роботу проєкт психологічної підтримки за участі фахівців Дніпропетровського обласного інформаційно-аналітичного центру медичної статистики Дніпропетровської обласної ради (далі - Центр).
В групах росту податківці відпрацьовують навички протистояння стресу, відновлення від наслідків його впливу. В межах метальної програми вони отримують ефективні методики та рекомендації від фахівців Центру.
Турбота про ментальне здоров’я завжди на часі.
Контроль за обігом підакцизної продукції: результати роботи податкової служби Дніпропетровщини у м. Павлограді та Павлоградському регіоні
За результатами декларування суб’єктами господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю підакцизними товарами на території Павлоградського регіону Дніпропетровщини, у січні – липні 2024 року до територіальних громад регіону забезпечено надходження акцизного податку у сумі 38,7 млн грн (аналогічний період 2023 року – 34,8 млн грн, зростання 10,4%).
Зарахування частки акцизного податку з роздрібного продажу тютюнових виробів до місцевих бюджетів територіальних громад Павлоградського регіону у січні – липні 2024 року склало майже 31,1 млн грн (аналогічний період 2023 року – 26,9 млн грн, зростання на 15,6%).
Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) з метою здійснення спільних заходів щодо продовження боротьби з тіньовим обігом підакцизної продукції на території м. Павлограда та Павлоградського регіону 22.08.2024 проведено робочу зустріч з представниками Павлоградської районної військової адміністрації, головами територіальних громад регіону, правоохоронними та іншими службами.
У рамках боротьби з тіньовим ринком підакцизних товарів на території Павлоградського регіону ГУ ДПС проведено 32 фактичні перевірки діяльності суб’єктів господарювання.
Під час контрольно-перевірочних заходів встановлені порушення Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (із змінами та доповненнями), а саме:
– 3 факти реалізації алкогольних напоїв без наявної діючої ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями;
– 19 фактів реалізації підакцизних товарів без марок акцизного податку встановленого зразка;
– 5 фактів реалізації тютюнових виробів за цінами, вищими від максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених виробниками або імпортерами таких тютюнових виробів, збільшених на суму акцизного податку з реалізації через роздрібну торгівельну мережу;
– 4 факти ненадання платником податків посадовим (службовим) особам органів Державної податкової служби у повному обсязі всіх документів, що належать або пов’язані з предметом перевірки;
– 4 факти проведення розрахункових операції через РРО без використання режиму попереднього програмування товарів (послуг) без зазначення коду товарної підкатегорії УКТ ЗЕД для підакцизних товарів.
До суб’єктів господарювання застосовано фінансові санкції на загальну суму 673,2 тис. грн, анульовано 11 ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами.
За матеріалами правоохоронних органів, які надійшли до ГУ ДПС протягом 2024 року, до суб’єктів господарювання застосовано фінансових санкцій на суму 734,4 тис гривень.
Застосування штрафних (фінансових) санкцій за порушення законодавства у сфері торгівлі підакцизними товарами, складання адміністративних матеріалів, анулювання ліцензій на право роздрібної торгівлі підакцизними товарами та вилучення з обігу контрафактної продукції та демонтаж об’єктів – результати проведених спільних заходів щодо легалізації ринку підакцизних товарів.
«Спільна діяльність державних, правоохоронних органів та органів місцевого самоврядування щодо ліквідації тіньового ринку підакцизних товарів направлена на дотримання бізнесом податкового законодавства, зокрема, що регулює обіг алкогольної продукції, тютюнових виробів та нафтопродуктів з обов’язковим застосуванням у господарській діяльності реєстраторів розрахункових операцій», – зазначив заступник начальника ГУ ДПС Федір Терханов.
З початку поточного року від платників Дніпропетровщини до загального фонду держбюджету надійшло майже 2,7 млрд грн рентної плати
Протягом січня – липня 2024 року до загального фонду Державного бюджету України платники Дніпропетровщини спрямували майже 2,7 млрд грн рентної плати. Як зауважила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Наталя Федаш, у порівнянні з відповідним періодом 2023 року надходження виросли на понад 1,2 млрд грн, або на 81,2 відсотки.
«Сумлінна і в повному обсязі сплата податків і зборів – це важливий внесок нашого бізнесу в фінансову підтримку економіки, особливо зараз! Дякуємо нашим платникам за належне ставлення до виконання своїх обов’язків!» – зазначила Наталя Федаш.
Туристичний збір: юридичні особи поповнили місцеві бюджети Дніпропетровщини на понад 2,9 млн гривень
З початку 2024 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області від юридичних осіб надійшло понад 2,9 млн грн туристичного збору (далі – Збір).
Звертаємо увагу, якщо попередню плату за проживання (бронювання) від платників Збору отримано в одному кварталі, а їх тимчасове розміщення у місцях проживання (ночівлі) буде здійснено в іншому податковому періоді, то зобов’язання з нарахування Збору у податкового агента виникає в звітному періоді фактичного розміщення таких осіб у зазначених місцях проживання.
Операції з реалізації алкогольних напоїв: до місцевих бюджетів Дніпропетровщини платники акцизного податку
спрямували понад 313,2 млн гривень
Протягом семи місяців 2024 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області від платників надійшло понад 313,2 млн грн акцизного податку. Це майже на 31,9 млн грн, або на 11,3 відс., більше ніж у січні – липні минулого року.
Нагадуємо, що коктейлі, виготовлені з використанням алкогольних напоїв, якщо вміст спирту етилового в таких коктейлях перевищує 0,5 відс. об’ємних одиниць, підпадають під визначення алкогольних напоїв.
Продаж зазначених коктейлів безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших об’єктах громадського харчування, є операціями з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів. Такі операції є об’єктом оподаткування акцизним податком відповідно до п.п. 213.1.9 п. 213.1 ст. 213 Податкового кодексу України.
Чи має право відповідальна особа без присутності власника хмарного КЕП скасувати його в КНЕДП ДПС та який порядок його скасування?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до п. 6 Порядку використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 01 серпня 2023 року № 798, організацію використання кваліфікованих електронних довірчих послуг у державній установі забезпечує відповідальний підрозділ, що виконує відповідні функції, або працівник, визначений рішенням такої установи (її керівника).
Відповідальний підрозділ (працівник) забезпечує, зокрема:
- подання кваліфікованому надавачу заяв про скасування, блокування або поновлення кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів підписувачів – представників державної установи в електронній формі з накладенням кваліфікованого електронного підпису не пізніше ніж протягом 24 годин з моменту, коли йому стало відомо про настання умов, передбачених ст. 25 Закону України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».
Порядок скасування, блокування та поновлення кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів визначається регламентом роботи кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, який видав відповідний сертифікат.
Інформування користувача про скасування здійснюються в режимі реального часу на вебсайті Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України (https://ca.tax.gov.ua) за посиланням: Головна/«Пошук сертифікатів та СВС».
Інтернет-торгівля: у разі здійснення розрахункових операцій
необхідно дотримуватись законодавства
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій та програмних реєстраторів розрахункових операцій (РРО/ПРРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначає Закон України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265).
Суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо), при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані, зокрема, проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні РРО зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом № 265, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.
На даний момент online-торгівля активно розвивається і при бажанні в мережі Інтернет можна придбати майже будь-який товар або замовити будь-яку послугу.
Однаково ефективно продаються як будматеріали оптом, так і одяг, взуття та інша продукція в роздріб, зникає географічна прив’язаність до точки реалізації продукції.
Враховуючи те, що Інтернет-торгівля представляє собою сучасну онлайн торгівельну мережу та є суттєвим доповненням традиційної торгівлі, звертаємо увагу платників на безумовне дотримання законодавства у разі здійснення розрахункових операцій.
Чи подається додаток по МПЗ до податкової декларації з податку на прибуток підприємств, якщо земля знаходиться на тимчасово окупованій територій або території активних бойових дій?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що на вебпорталі ДПС за посиланням https://tax.gov.ua/broshuri-ta-listivki/799379.html платники мають можливість ознайомитись з роз’ясненнями, присвяченими окремим питанням врахування сум сплачених податків і зборів при обчисленні мінімального податкового зобов’язання (МПЗ) з урахуванням позиції Міністерства фінансів України (лист від 15.02.2024 № 11230-09-62/4712) щодо врахування суми сплаченого єдиного податку 4 групи в ІV кварталі 2022 року за ІV квартал 2022 при визначенні МПЗ за 2023 рік.
Так, питання: Чи потрібно подавати додаток по МПЗ до податкової декларації на прибуток, якщо земля знаходиться на тимчасово окупованій територій або території активних бойових дій?
Відповідь: Так, подається. При цьому декларуються об’єкти оподаткування – кадастрові номера, площі земельних ділянок та не нараховуються податкові зобов’язання з МПЗ (декларування з прочерками або «0»).
За яким курсом перераховуються доходи нерезидента у гривні при визначенні податкових зобов'язань резидентом – агентом, який виплачує такі доходи?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що оскільки податок з доходів, отриманих нерезидентом із джерелом їх походження з України, сплачується до бюджету під час виплати таких доходів на користь нерезидента, то сума доходів, з якої утримується та сплачується податок, визначається виходячи з офіційного курсу Національного банку України на дату виплати таких доходів.
Більше розглянутих питань, які стосуються сфери міжнародного оподаткування – в Інформаційному листі ДПС України № 5/2024: Огляд запитів* платників податків на отримання індивідуальних податкових консультацій у сфері міжнародного оподаткування, який розміщено за посиланням https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatki-ta-zbori/informatsiyni-listi/779224.html.
Чи обов’язково платникам при сплаті платежів до бюджетів та фондів використовувати виключно структурований формат поля «Призначення платежу» платіжної інструкції?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що усі платежі до бюджетів та фондів на рахунки Казначейства/ДПС в Казначействі з кодом 899998, починаючи з 01 грудня 2023 року, повинні сплачуватися виключно за структурованим форматом реквізиту «Призначення платежу» платіжних інструкцій з урахуванням вимог Порядку заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 22.03.2023 № 148 (із змінами), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28 березня 2023 року за № 528/39584.
До уваги платників!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до п. 87.13 ст. 87 глави 9 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) у разі несплати протягом 240 календарних днів з дня вручення платнику податків податкової вимоги суми податкового боргу, що перевищує 1 млн грн, контролюючий орган може звернутися до суду за встановленням тимчасового обмеження у праві виїзду керівника юридичної особи або постійного представництва нерезидента – боржника за межі України – до погашення такого податкового боргу.
Вимоги абзацу першого п. 87.13 ст. 87 ПКУ не застосовується у разі наявності зобов’язання держави щодо повернення юридичній особі або постійному представництву нерезидента – боржника помилково та/або надміру сплачених ним грошових зобов’язань, бюджетного відшкодування податку на додану вартість, якщо загальна сума непогашеної заборгованості держави перед боржником дорівнює або перевищує суму податкового боргу такого боржника.
Тимчасове обмеження у праві виїзду керівника юридичної особи або постійного представництва нерезидента-боржника за межі України встановлюється як забезпечувальний захід виконання судового рішення або рішення керівника контролюючого органу про стягнення суми податкового боргу.
У разі запровадження тимчасового обмеження у праві виїзду керівника юридичної особи або постійного представництва нерезидента – боржника за межі України згідно з рішенням суду, яке набрало законної сили, контролюючий орган не пізніше наступного робочого дня з дня отримання рішення суду:
- інформує про це центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони державного кордону, в порядку обміну інформацією, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, спільно з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони державного кордону;
- розміщує відповідну інформацію в Реєстрі керівників платників податків – боржників.
Не пізніше наступного робочого дня з дня зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, та/або в інших випадках погашення податкового боргу в сумі, зазначеній у рішенні суду станом на дату прийняття такого рішення суду, або у разі отримання інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) про зміну керівника юридичної особи або постійного представництва нерезидента – боржника, або у разі початку судових процедур у справах про банкрутство стосовно такого боржника контролюючий орган:
- інформує про зазначене центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони державного кордону, в порядку обміну інформацією, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, спільно з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони державного кордону, що є підставою для скасування встановленого тимчасового обмеження у праві виїзду керівника юридичної особи або постійного представництва нерезидента – боржника за межі України;
- розміщує відповідну інформацію в Реєстрі керівників платників податків – боржників.
Згідно з п. 87.14 ст. 87 ПКУ закінчення дії тимчасового обмеження у праві виїзду керівника юридичної особи або постійного представництва нерезидента – боржника здійснюється у разі погашення суми податкового боргу, зазначеної у рішенні суду, у зв’язку з якою було застосовано таке обмеження, або у разі отримання інформації з ЄДР про зміну керівника юридичної особи або постійного представництва нерезидента-боржника, або у разі початку судових процедур у справах про банкрутство стосовно такого боржника.
Внутрішньо переміщена особа за витратами,
понесеними на оренду житла, має право на податкову знижку за певних умов
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що право платника податку на доходи фізичних осіб (далі – податок) на податкову знижку, підстави для її нарахування, перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, обмеження права на її нарахування визначені ст. 166 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Відповідно до п.п. 166.3.9 п. 166.3 ст. 166 ПКУ платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, нарахованого у вигляді заробітної плати, зменшеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, фактично сплачені ним протягом звітного податкового року суми коштів, у вигляді орендної плати за договором оренди житла (квартири, будинку), оформленим відповідно до вимог чинного законодавства, фактично сплачених платником податку, який має статус внутрішньо переміщеної особи.
Платник податку має право скористатися зазначеною в п. 166.3.9 п. 166.3 ст. 166 ПКУ податковою знижкою виключно за умови, що він та/або члени його сім’ї першого ступеня споріднення:
- не мають у власності придатної для проживання житлової нерухомості, розташованої поза межами тимчасово окупованої території України;
- не отримують передбачених законодавством України бюджетних виплат для покриття витрат на проживання.
Розмір такої знижки не може перевищувати (у розрахунку на календарний рік) 30 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного (податкового) року.