Зустріч ДПС та Європейської Бізнес Асоціації: переваги для учасників Території високого рівня податкової довіри
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Які переваги надає держава платникам податків та про проєкт ДПС «Територія високого рівня податкової довіри» йшлося під час зустрічі представників ДПС та Європейської Бізнес Асоціації.
«Серед переваг для субʼєктів господарювання, які увійдуть до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства, – мораторій на деякі види документальних та фактичних перевірок, скорочення строків перевірок з метою бюджетного відшкодування та строків надання індивідуальних податкових консультацій. А особистий комплаєнс-менеджер допоможе виключити ризики порушень податкового законодавства, виправити помилки у звітності, розробити оптимальні персоналізовані рішення з податкового планування», – зазначив в. о. заступника Голови ДПС Євгеній Сокур.
За його словами, до такого Переліку включатимуться як юридичні, так і фізичні особи – підприємці, які відповідатимуть певним вимогам та критеріям. Порядок розрахунку критеріїв для включення платників податків до Переліку затверджено наказом Мінфіну від 07.10.2024 № 495.
Зокрема, серед вимог та критеріїв – своєчасність та повнота виконання податкових обов’язків платником податків, відсутність спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів, рівень сплати податків, розмір заробітної плати тощо.
Для зручності платників ДПС також створено окремий ресурс – субсайт Державної податкової служби України «Територія високого рівня податкової довіри», де платник може ознайомитися зі всією інформацією щодо ініціативи. Зокрема, дізнатися, як стати учасником проєкту, яким вимогам треба відповідати, які можна отримати переваги, перевірити власні показники, проаналізувати свою галузь.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/841732.html
Кампанія інформування платників
про новації Закону № 3813 триває
Податківці регіону провели зустріч з представниками Всеукраїнської організації «Союз експертів України» у Дніпропетровській області.
На порядку денному – запроваджені Законом України від 18 червня 2024 року № 3813-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства» (Закон № 3813) нововведення до податкового законодавства.
Ефективне запровадження особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства – мета імплементації норм Закону № 3813.
Про переваги для доброчесних платників, критерії, яким мають відповідати суб’єкти господарювання для включення їх до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства та новий проєкт Державної податкової служби України «Територія високого рівня податкової довіри» йшлося під час зустрічі.
Прозора, проста та відкрита комунікація платників з податковою стає дедалі доступною.
Зустріч з представниками ІГС:
на порядку денному – новації Закону № 3813
Відбулася зустріч з представниками Спілки «Ліга аудиторів України» за участі керівника податкової служби Дніпропетровської області Федаш Наталі.
Розглянули новації податкового законодавства, передбачені Законом України від 18 червня 2024 року № 3813-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства» (Закон № 3813).
Акцентували увагу учасників заходу, що мета імплементації норм Закону № 3813 – ефективне запровадження особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства.
Зустріч пройшла у діловій атмосфері.
Комунікації з платниками тривають!
Плата за землю: до місцевих бюджетів Дніпропетровщини
від платників надійшло понад 6,1 млрд гривень
У січні – жовтні 2024 року до місцевих бюджетів Дніпропетровщини від платників надійшло понад 6,1 млрд грн плати за землю. У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження збільшились на понад 814,7 млн грн, або на 15,2 відсотки. Про це повідомила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Наталя Федаш.
За словами керівника обласної податкової до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства, порядок формування якого затверджено наказом Міністерства фінансів України від 07.10.2024 № 495, включатимуться і юридичні, і фізичні особи – підприємці, які відповідатимуть певним вимогам та критеріям. Своєчасність та повнота виконання податкових обов’язків платником податків – серед таких вимог та критеріїв.
«Висловлюю вдячність і бізнесу, і громадянам за сумлінну сплату податкових платежів! Продовжуємо роботу у напрямку забезпечення позитивної динаміки надходжень до бюджетів», – акцентувала очільниця податкової служби регіону.
Понад 22,4 млн грн частини чистого прибутку – внесок до загального фонду держбюджету від платників Дніпропетровщини
З початку 2024 року платники Дніпропетровської області поповнили загальний фонд державного бюджету частиною чистого прибутку на понад 22,4 млн гривень.
Нагадуємо, що для визначення обсягу чистого прибутку (доходу) (рядок 01 Розрахунку частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку), враховуються наступні показники:
- сума чистого фінансового результату (прибутку), яка визначається за даними рядка 2350 (прибуток) Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід) (форма № 2);
- сума капіталу в дооцінках, яка підлягає перенесенню до нерозподіленого прибутку, розраховується відповідно до п. 21 Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 7 «Основні засоби»;
- частка нерозподіленого прибутку або невикористаних фондів, утворених внаслідок розподілу прибутку в обсязі, визначеному за рішенням органу управління.
Податковий календар на 19 листопада 2024 року
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що
19 листопада 2024 року, вівторок, останній день сплати:
- екологічного податку за ІІІ квартал 2024 року;
- єдиного податку за ІІІ квартал 2024 року платниками – юридичними особами та фізичними особами – підприємцями, віднесеними до третьої групи;
- збору за місця для паркування транспортних засобів за IІІ квартал 2024 року
- податку на прибуток підприємства за три квартали 2024 року ;
- податку на прибуток підприємств за угодою про розподіл продукції за IІІ квартал 2024 року;
- частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями за результатами фінансово-господарської діяльності за три квартали 2024 року;
- рентної плати за ІІІ квартал 2024 року:
● за користування надрами для видобування корисних копалин без рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводної сировини;
● за користування надрами в цілях, не пов’язаних з видобуванням корисних копалин;
● за спеціальне використання води;
● за спеціальне використання лісових ресурсів;
- туристичного збору за IІІ квартал 2024 року.
Фізична особа, яка провадить незалежну професійну діяльність, додає або вилучає види діяльності: заповнення деяких полів заяви за ф. № 5-ОПП
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що відповідно до п. 66.1 ст. 66 Податкового кодексу України в підставами для внесення змін до облікових даних платників податків є, зокрема:
- інформація органів державної реєстрації;
- документально підтверджена інформація, що надається платниками податків.
Відповідно до п. 1.5 розд. І Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 1588), інформація про платників податків, отримана для їх обліку згідно з Порядком № 1588, вноситься до Реєстру самозайнятих осіб, який є складовою частиною Державного реєстру фізичних осіб – платників податків.
Пунктом 9.2 розд. ІХ Порядку № 1588 визначено, що у разі виникнення змін у даних або внесення змін до документів, що подаються для взяття на облік згідно з Порядком № 1588, крім змін, які вносяться до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, та змін, про які платник податків повідомив за основним місцем обліку, платник податків зобов’язаний протягом 10 календарних днів з дня внесення змін до зазначених документів подати до контролюючого органу уточнені документи в такому самому порядку, як і при взятті на облік. Додаткова реєстраційна заява (для осіб, які провадить незалежну професійну діяльність) за формою № 5-ОПП (далі – Заява за ф. № 5-ОПП) подається з позначкою «Зміни».
Враховуючи зазначене, для забезпечення відображення у Реєстрі самозайнятих осіб достовірної інформації про платника податків щодо видів діяльності, фізична особа, яка провадить незалежну професійну діяльність, у разі їх зміни повинна подати Заяву за ф. № 5-ОПП з позначкою «Зміни», в якій у полях 4 «Основний вид діяльності за КВЕД» та 4а «Другорядні види діяльності за КВЕД» зазначити всі види діяльності, які планує провадити така фізична особа.
За користування надрами платники Дніпропетровщини спрямували до загального фонду держбюджету понад 80,7 млн грн рентної плати
Впродовж десяти місяців поточного року від платників Дніпропетровської області за користування надрами до загального фонду державного бюджету спрямовано понад 80,7 млн грн рентної плати.
Для розвитку підприємництва та підтримки економіки нашої держави необхідно, щоб переважна більшість платників податків мала високий рівень добровільного та свідомого виконання податкового законодавства. ДПС України запроваджено проєкт «Територія високого рівня податкової довіри». Це нові підходи у комунікації бізнесу та держави, які сприятимуть ефективній взаємодії з платниками. Проєкт направлений на постійне зростання кількості учасників Території високого рівня податкової довіри.
Звертаємо увагу, що для зручності платників ДПС України розроблено окремий ресурс – субсайт «Територія високого рівня податкової довіри», де розміщено усю необхідну інформацію про цей проєкт.
Як здійснюється розрахунок діапазону цін (рентабельності) та медіани діапазону цін (рентабельності) для цілей трансфертного ціноутворення
(з наведенням прикладу)?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до п.п. 39.3.2.2 п.п. 39.3.2 п. 39.3 ст. 39 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) якщо під час застосування методів трансфертного ціноутворення порівняння ціни або рентабельності в контрольованій операції проводиться з цінами або показниками рентабельності кількох зіставних неконтрольованих операцій або юридичних осіб, які не здійснюють операції з пов’язаними особами, обов’язково використовується діапазон цін (рентабельності).
Згідно з п.п. 39.3.2.3 п.п. 39.3.2 п. 39.3 ст. 39 ПКУ якщо ціна в контрольованій операції або відповідний показник рентабельності контрольованої операції перебуває:
- в межах діапазону, вважається, що умови контрольованої операції відповідають принципу «витягнутої руки»;
- поза межами діапазону цін (рентабельності), розрахунок податкових зобов’язань платника податків у контрольованій операції проводиться відповідно до ціни (показника рентабельності), яка (який) дорівнює значенню медіани такого діапазону (крім випадків проведення платниками податків самостійного коригування відповідно до п.п. 39.5.4 п. 39.5 ст. 39 ПКУ).
Разом з цим, відповідно до п.п. 39.5.4.1 п.п. 39.5.4 п. 39.5 ст. 39 ПКУ у разі застосування платником податків під час здійснення контрольованих операцій умов, що не відповідають принципу «витягнутої руки», та/або не відповідають розумній економічній причині (діловій меті), платник податків має право самостійно провести коригування ціни контрольованої операції і сум податкових зобов’язань за умови, що це не призведе до зменшення суми податку, що підлягає сплаті до бюджету; розрахувавши свої податкові зобов’язання відповідно до: максимального значення діапазону цін (рентабельності), якщо ціна/показник рентабельності контрольованої операції була вище максимального значення діапазону цін (рентабельності); та/або мінімального значення діапазону цін (рентабельності), якщо ціна/показник рентабельності контрольованої операції була нижче мінімального значення діапазону цін (рентабельності).
Порядок розрахунку діапазону цін (рентабельності) та медіани діапазону цін (рентабельності) затверджується Кабінетом Міністрів України.
Застосування для цілей оподаткування медіани діапазону цін (рентабельності) здійснюється за умови, що це не призведе до зменшення суми податку, що підлягає сплаті до бюджету.
Порядок розрахунку діапазону цін (рентабельності) та медіани діапазону цін (рентабельності) для цілей трансфертного ціноутворення затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 04 червня 2015 року № 381 (далі – Порядок № 381).
Порядком № 381 встановлено, що для визначення діапазону цін (рентабельності) використовується вибірка цін (фінансових показників) зіставних операцій, впорядкована за зростанням. Кожному значенню вибірки починаючи з мінімального присвоюється порядковий номер. Якщо вибірка містить два і більше однакових значення, до неї включаються всі такі значення. До вибірки не включається ціна (фінансовий показник) контрольованої операції.
Розрахунок діапазону цін (рентабельності) здійснюється таким чином:
1. У разі якщо при обчисленні нижнього та верхнього квартилей діапазону цін (рентабельності) добуток чисел 0,25 та 0,75 і числа значень вибірки цін (фінансових показників) не є цілим числом.
Ціна товару у контрольованій операції становить 300 дол. США за 1 тону.
Маємо інформацію про ціни шести зіставних операцій(дол. США/т): 330, 250, 400, 320, 380, 330.
Упорядкуємо всі ціни за зростанням, кожній ціні присвоюємо порядковий номер:
№ 1 – 250, № 2 – 320, № 3 – 330, № 4 – 330, № 5 – 380, № 6 – 400.
До вибірки значень цін зіставних операцій було включено обидва значення ціни 330 дол. США/т, кожне з яких має окремий порядковий номер у вибірці (№ 3 та № 4).
Для того щоб визначити діапазон цін, який складають значення між нижнім та верхнім квартилем, необхідно розрахувати ці квартилі.
Визначаємо нижній квартиль діапазону цін. Для цього множимо число значень вибірки на коефіцієнт 0,25:
6 х 0,25=1,5.
Добуток не є цілим числом (дробове число). У дробовому числі 1,5 ціла частина дорівнює 1. Збільшуємо це значення на одиницю: 1 + 1 = 2. Отже, нижнім квартилем діапазону цін буде ціна, яка має порядковий номер 2. У нашому діапазоні це ціна 320 дол. США/т.
Визначаємо верхній квартиль діапазону цін. Для цього множимо число значень вибірки 6 на коефіцієнт 0,75:
6 х 0,75 = 4,5.
Добуток не є цілим числом (дробове число). У дробовому числі 4,5 ціла частина дорівнює 4. Збільшуємо це значення на одиницю: 4 + 1 = 5. Отже, верхнім квартилем діапазону цін буде ціна, яка має порядковий номер 5. Отже, верхнім кварти лем діапазону цін буде ціна, яка має порядковий номер 5. У нашому діапазоні цін це ціна 380 дол. США/т.
Ми отримали діапазон цін, нижній квартиль якого є його мінімальним значенням та дорівнює 320 $/т. Максимальне значення діапазону цін (верхній квартиль) дорівнює 380 дол. США/т.
Ціна контрольованої операції становить 300 дол. США/т. Ця ціна перебуває поза межами діапазону цін.
Для визначення медіани діапазону цін множимо число значень вибірки 6 на коефіцієнт 0,5:
6 х 0.5 = 3.
Добуток є цілим числом. Отже, медіаною діапазону цін буде ціна, яка розраховується як середнє арифметичне значення між ціною, що має у вибірці порядковий номер, рівний такому цілому числу, та ціною, що має наступний порядковий номер у вибірці. Отриманий добуток дорівнює 3. Цьому значенню у вибірці відповідає ціна 330 дол. США/т. Наступний порядковий номер – 4, якому відповідає ціна 330 дол. США/т. Середнє арифметичне цих цін: (330+330) : 2 = 330. Отже, медіаною діапазону буде ціна 330 дол. США/т.
Припустимо, що контрольована операція, яка розглядається у прикладі, це операція із продажу товару пов’язаній особі – нерезиденту. Обсяг операції – 10000 тонн. У зв’язку з тим, що ціна контрольованої операції перебуває поза межами діапазону цін, платник податку має збільшити податкове зобов’язання з податку на прибуток на різницю між договірною ціною – 300 дол. США /т та значенням нижнього квартилю у разі проведення самостійного коригування.
Сума податку на прибуток, яку платник повинен додатково сплатити, становить:
(330 дол. США – 300 дол. США) х 10000 т. х 18 відс. (податок на прибуток) = 54000 дол. США.
Якщо ж під час контрольованої операції платник податків придбавав товар за ціною 300 дол. США/т, то, незважаючи на те що договірна ціна перебуває поза межами діапазону цін, податкове зобов’язання не коригується, оскільки це призведе до зменшення суми податку на прибуток, що підлягає сплаті до бюджету.
2. У разі якщо при обчисленні нижнього та верхнього квартилей діапазону цін (рентабельності) добуток чисел 0,25 та 0,75 і числа значень вибірки цін (фінансових показників) є цілим числом.
Показник рентабельності контрольованої операції становить 30 відс..
Маємо інформацію про фінансові показники чотирьох зіставних операцій.
Показники рентабельності зіставних операцій становлять 20 відс., 34 відс., 25 відс., 38 відс..
Упорядкуємо всі показники рентабельності за зростанням, кожному фінансовому показнику ціни присвоюємо порядковий номер: № 1 – 20 відс., № 2 – 25 відс., № 3 – 34 відс., № 4 – 38 відс.
Визначаємо діапазон рентабельності, для чого розраховуємо нижній та верхній квартилі діапазону.
Для отримання показника нижнього квартиля число значень вибірки 4 множиться на коефіцієнт 0,25:
4 х 0,25 = 1.
Добуток є цілим числом – 1. Тому розрахуємо середнє арифметичне значення між значенням показника рентабельності, що має у виборці порядковий номер, що дорівнює такому цілому числу (20 відс.), та значенням, що має наступний порядковий номер у вибірці (25 відс.):
(20 відс. + 25 відс.): 2 = 22,5 відсотки.
Таким чином нижній квартиль дорівнює 22,5 відсотки.
Визначаємо верхній квартиль діапазону рентабельності. Для цього множимо число значень вибірки 4 на коефіцієнт 0,75:
4 х 0,75 = 3.
Добуток є цілим числом – 3. Розрахуємо середнє арифметичне значення між значенням фінансового показника, що має у вибірці порядковий номер, що дорівнює такому цілому числу (34 відс.), та значенням, що має наступний порядковий номер у вибірці (38 відс.):
(34 відс. + 38 відс.): 2 = 36 відсотків.
Таким чином, верхній квартиль дорівнює 36 відсотків.
Ми отримали діапазон рентабельності, мінімальне значення (нижній квартиль) якого дорівнює 22,5 відс., а максимальне значення (верхній квартиль) – 36 відсотків.
Показник рентабельності контрольованої операції (30 відс.) перебуває в межах діапазону рентабельності (22,5 відс. – 36 відс.), тому вважається, що умови контрольованої операції відповідають принципу «витягнутої руки».
(ЗІР - https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=42155).
Як отримати ЕДП на електронні носії у Кваліфікованого
надавача ЕДП ДПС України (алгоритм дій)?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що для отримання у Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України (далі – Надавач) електронних довірчих послуг (далі – ЕДП) необхідно:
1) ознайомитися з Регламентом Надавача та умовами Договору про надання ЕДП;
2) підготувати необхідні для отримання ЕДП документи, з переліком яких можливо ознайомитись у розділі «Отримання електронних довірчих послуг» вебсайту Надавача, обравши відповідну категорію (також можливо надати документи за допомогою функції «Шерінг» застосунку «Дія»);
3) звернутися до обраного відокремленого пункту реєстрації (далі – ВПР) з оригіналами документів для ідентифікації користувача та передачі необхідних для реєстрації документів. У разі наявності відображення паспорта громадянина України/паспорта громадянина України для виїзду за кордон в застосунку «Дія», версії не нижче 2.0 – ідентифікація користувача та передача документів здійснюється за допомогою смартфону;
4) мати в наявності носій інформації (з’ємний флеш-носій, оптичний носій CD/DVD, захищений носій ключової інформації, тощо), куди буде генеруватися особистий ключ.
ВПР не надає послуги з копіювання, друку та заповнення реєстраційних карток, бланків та інших документів, а також не здійснює продаж або безоплатне надання захищених носіїв особистих ключів.