• Main Page / Головна
  • Newsline / СТРІЧКА НОВИН
  • Archive / АРХІВ
  • Contacts / Контакти
  • RSS feed
  • This online newspaper has been in publication since September 9, 2005
  • Податкові новини (ДПС у Дніпропетровській області) 09.04.2025
    2025-04-09 18:21:27

    ДПС не штрафує за продаж особистих речей на Інтернет-майданчиках

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
    Інформація, поширена низкою медіа про те, що податкова нібито почала штрафувати продавців з OLX, Promua, соцмереж та інших платформ і автоматично відстежує всі грошові перекази на рахунки осіб, навіть якщо вони продають онлайн особисті речі, не відповідає дійсності.
    Наголошуємо:
    - продаж індивідуального майна (особистих речей) не розцінюється як підстава для фінансової або адміністративної відповідальності за порушення вимог чинного податкового законодавства;
    - лише систематичний продаж та одночасно однорідний асортимент товарів має ознаки підприємницької (господарської) діяльності. Це не стосується реалізації індивідуального майна (особистих речей) громадянами за допомогою таких електронних торговельних платформ як OLX, Prom та будь-яких соцмереж;
    - посилення контролю за інтернет-продажами здійснюється, щоб запобігти зловживанням та ухиленню від сплати податків саме в сфері підприємницької діяльності.
    ДПС вкотре закликає суб’єктів господарювання, які залишаються в «тіні», привести свою діяльність у відповідність до вимог законодавства самостійно та добровільно:
    - офіційно зареєструватися як суб'єкт господарювання;
    - здійснювати розрахунки через належним чином зареєстровані РРО/ПРРО;
    - дотримуватися податкового законодавства, щоб уникнути фінансової та адміністративної відповідальності у майбутньому.
    Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням


    https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/886078.html

     


    Особливості застосування реєстраторів розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг) в мережі Інтернет


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/886014.html повідомила.
     
    Суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність у сфері електронної комерції, у тому числі торгівлі, громадського харчування та послуг за допомогою мережі Інтернет, зобов’язані використовувати реєстратори розрахункових операцій / програмні реєстратори розрахункових операцій.
    ДПС підготувала детальне роз’яснення з цього питання, ознайомитись з яким можна за посиланням: https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/886005.html.
    Звертаємо увагу, що обов’язок застосовувати РРО / ПРРО на загальних засадах з 01.01.2022 не поширюється лише на фізичних осіб – підприємців платників єдиного податку І групи.
    Просимо платників податків дотримуватись вимог законодавства під час ведення своєї діяльності.

     


    Контроль за обігом рідин, що використовуються в електронних сигаретах: результати роботи податківців Дніпропетровщини


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) нагадує, що з 27.07.2024 набрав чинності Закон України від 18 червня 2024 року №3817-ІХ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (із змінами та доповненнями) (далі - Закон № 3817).
    Посадовими особами управління контролю за підакцизними товарами ГУ ДПС разом з представниками Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області і Департаменту торгівлі та реклами Дніпропетровської міської ради проводяться спільні виїзні робочі заходи з метою перевірки дотримання окремих норм Закону № 3817.
    Так, за результатами проведених заходів в одному із торгівельних закладів м. Дніпро встановлені порушення, а саме: торгівля рідинами, що використовуються в електронних сигаретах без наявності дозвільних документів, та торгівля сировиною для рідин, що використовується в електронних сигаретах.
    З незаконного обігу вилучено понад 260 одиниць електронних одноразових сигарет в асортименті та сировини для рідин, що використовується в електронних сигаретах, на загальну суму близько 160,0 тис. гривень. До суб’єкта господарювання будуть застосовані фінансові санкції відповідно до норм чинного законодавства.
    Наголошуємо, що відповідно до норм ст. 23 Закону № 3817 роздрібна торгівля на території України тютюновою сировиною, сировиною для рідин, що використовується в електронних сигаретах, та/або нікотином (токсичним алкалоїдом, екстрагованим з тютюну або отриманим шляхом хімічного синтезу, який відповідає товарній позиції 2939 згідно з УКТ ЗЕД) окремо або в наборах забороняється.

     


    Понад 82 тисячі адміністративних послуг отримали платники Дніпропетровщини від податківців з початку року

    У Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС), станом на 01.04.2025 адміністративні послуги надаються у 17 Центрах обслуговування платників (ЦОП) при державних податкових інспекціях (ДПІ), мобільному ЦОПі та у ГУ ДПС.
    ЦОПи при ДПІ ГУ ДПС під час дії воєнного стану в Україні здійснюють сервісне обслуговування платників податків (платників єдиного внеску), зокрема надають адміністративні послуги, виконують інші функції сервісного обслуговування платників незалежно від місця обліку платника податків.
    ЦОПами забезпечується надання 91 адміністративної послуги, 61 з яких надається безкоштовно.
    Так, протягом січня – березня 2025 року до ЦОПів ГУ ДПС надійшло 87 587 звернень у сфері надання адміністративних та інших послуг, що на 5 358 звернень менше у порівнянні з аналогічним періодом 2024 року. У т. ч. в електронному вигляді надійшло 45 978 звернень, або 52,5 відс. від загальної кількості, та на 6 413 звернень більше у порівнянні з відповідним періодом минулого року.
    В першому кварталі поточного року платниками податків отримано 82 471 адміністративну послугу, що на 6 116 послуг менше ніж у відповідний період минулого року. У т. ч. в електронному вигляді суб’єктами звернень отримано 4 043 адміністративні послуги, або 49,7 відс. від загальної кількості отриманих адміністративних послуг, та на 5 903 послуги більше ніж у відповідному періоді 2024 року.
    З початку року здійснено 446 виїздів мобільного ЦОПу до територіальних громад Дніпропетровської області для надання адміністративних послуг їх мешканцям, з яких 150 адресних виїздів – до мало мобільної групи населення та 260 – до центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП) територіальних громад Дніпропетровщини.
    Станом на 01.04.2025 фахівцями мобільного ЦОПу надано 3 778 адміністративних послуг, з яких 359 – під час адресних виїздів до мало мобільних груп населення, та 6 983 інших послуг.
    Зокрема, під час роботи мобільного ЦОПу в ЦНАПах територіальних громад Дніпропетровської області до фахівців ГУ ДПС звернулось 6 724 громадянина, яким надано 3 419 адміністративних послуг та 6 912 інших послуг.
    Під час роботи мобільного ЦОПу фахівцями обласної податкової увага приділялась роз’ясненням податкового та іншого законодавства, контроль за яким здійснюють податкові органи, зокрема Деклараційній кампанії 2025, платі за землю, застосуванню РРО/ПРРО, погашенню податкового боргу, трудовим відносинам, електронним сервісам ДПС  тощо.

     


    Частина чистого прибутку: до загального фонду держбюджету
    від платників Дніпропетровщини надійшло понад 3,8 млн гривень

    За підсумками трьох місяців 2025 року до загального фонду державного бюджету від платників Дніпропетровської області надійшло понад 3,8 млн грн частини чистого прибутку.
    Звертаємо увагу, що відповідно до пункту 1 Порядку відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 лютого 2011 року № 138 (із змінами), частина чистого прибутку (доходу), що відраховується державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями (крім встановлених цим пунктом обмежень) до державного бюджету за відповідний період, визначається виходячи з обсягу чистого прибутку (доходу), розрахованого згідно з положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку як підсумок суми чистого фінансового результату (прибутку) та суми капіталу в дооцінках, яка підлягає перенесенню до нерозподіленого прибутку, з урахуванням того, що до такого підсумку також може бути включена частка нерозподіленого прибутку або невикористаних фондів, утворених внаслідок розподілу прибутку в обсязі, визначеному рішенням органу управління, за наявності фінансових ресурсів у підприємства, за результатами фінансово-господарської діяльності починаючи з 01 січня 2020 року у розмірі 80 відсотків.


    Майже 1,6 млрд грн плати за землю – внесок до місцевих бюджетів Дніпропетровщини від юридичних осіб

    Протягом січня – березня поточного року юридичні особи поповнили місцеві бюджети Дніпропетровської області платою за землю майже на 1,6 млрд гривень. Це порівняно з першим кварталом 2024 року на понад 112,3 млн грн більше, темп росту – 107,6 відсотків.
    Нагадуємо, що 21.04.2025 – останній день подання податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (крім громадян) за березень 2025 року у разі не подання податкової декларації на 2025 рік.


    Податковий календар на 10 квітня 2025 року


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що

    10 квітня 2025 року, четвер, останній день подання за березень:


    ● звіту про обсяги виробництва та обігу (у тому числі імпорту та експорту) спирту (у тому числі біоетанолу), спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах за формою № 1-ВП;
    ● звіту про обсяги обігу (у тому числі імпорту та експорту) спирту (у тому числі біоетанолу), спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах за формою № 1-ОП.


    Чи передбачено законодавством України використання факсиміле при оформленні первинних документів, які є підставою для податкового обліку?

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що згідно з абзацом першим п. 44.1 ст. 44 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, інформації, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
    Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим п. 44.1 ст. 44 ПКУ.
    Правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні визначено Законом України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (із змінами та доповненнями) (далі – Закон № 996).
    Частиною другою ст. 9 Закону № 996 визначено, що первинні документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати обов’язкові реквізити, зокрема. особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
    Згідно з абзацом другим п. 1.2 глави 1 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88 (із змінами) (далі – Положення № 88), первинні документи – це документи, створені у письмовій або електронній формі, які містять відомості про господарські операції.
    Відповідно до абзаців першого і другого п. 2.4 глави 2 Положення № 88 документ має бути підписаний особисто, а підпис може бути скріплений печаткою. Електронний підпис накладається відповідно до законодавства про електронні документи та електронний документообіг.
    Використання при оформленні первинних документів факсимільного відтворення підпису допускається у порядку, встановленому законом, іншими актами цивільного законодавства.
    При цьому приписами частини третьої ст. 207 Цивільного кодексу України передбачено, що використання при вчиненні правочинів факсимільного відтворення підпису за допомогою засобів механічного, електронного або іншого копіювання, електронного підпису або іншого аналога власноручного підпису допускається у випадках, встановлених законом, іншими актами цивільного законодавства, або за письмовою згодою сторін, у якій мають міститися зразки відповідного аналога їхніх власноручних підписів, або іншим чином врегульовується порядок його використання сторонами.
    Тобто, використання факсимільного відтворення підпису при оформленні первинних документів за письмовою згодою сторін, в якій містяться зразки відповідного аналога їхніх власноручних підписів, не порушує законодавства України, крім випадків застосування первинних документів, якими не передбачено використання факсимільного відтворення підпису.
    Наприклад, документами, які не можуть бути оформлені за допомогою факсиміле, зокрема, є бухгалтерська, податкова та фінансова звітність, податкові накладні, банківські розрахункові документи, касові документи підприємства.

    Чи діє мораторій на проведення податкових перевірок
    у період дії воєнного стану з 01.01.2025 року?

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що п.п. 69.2 прим. 2 п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено: документальні та фактичні перевірки під час дії воєнного стану проводяться за наявності безпечних умов для їх проведення, а саме безпечного:
    доступу, допуску до територій, приміщень та іншого майна, що використовуються для провадження господарської діяльності та/або є об’єктами оподаткування, або використовуються для отримання доходів (прибутку), або пов’язані з іншими об’єктами оподаткування таких платників податків;
    доступу, допуску до документів, довідок про фінансово-господарську діяльність, отримані доходи, видатки платників податків та до іншої інформації, пов’язаної з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів, про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено на контролюючі органи, а також до фінансової і статистичної звітності у порядку та на підставах, визначених законом;
    проведення інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів, зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки.
    Документальні та фактичні перевірки, які були розпочаті (поновлені), але не можуть бути завершені у зв’язку з виникненням обставин, зазначених у п.п. 69.2 прим. 2 п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ, або у зв’язку з поданням платниками податків повідомлень та з урахуванням вимог, передбачених п.п. 69.28 п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ, та/або за вмотивованою заявою платника податків, зупиняються до завершення дії таких обставин та/або усунення перешкод щодо проведення перевірки за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, яке оформлюється наказом, копія якого надсилається платнику податків до електронного кабінету платника податків з одночасним надісланням на електронну адресу (адреси) платника податків інформації про вид документа, дату та час його надіслання до електронного кабінету. Такі обставини зупиняють перебіг строку проведення перевірки з подальшим поновленням її проведення на невикористаний строк. Не підлягають зупиненню документальні перевірки з підстав, визначених підпунктами 78.1.1 (в частині документальних позапланових перевірок платників податків, щодо яких отримано інформацію, що свідчить про порушення податкового законодавства з питань оподаткування доходів, отриманих нерезидентами, із джерелом їх походження з України), 78.1.8 (в частині декларування бюджетного відшкодування), 78.1.21 п. 78.1 ст. 78 ПКУ.
    Документальні перевірки, що були розпочаті та не завершені до 24 лютого 2022 року, крім перевірок, для яких згідно, зокрема, з підпунктами 2 – 4 п.п. 69.35 прим. 1 п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ діє мораторій, поновлюються на невикористаний строк.
    Документ, надісланий контролюючим органом до електронного кабінету, вважається врученим платнику податків, якщо він сформований з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».
    Тимчасово діє мораторій відповідно до підпунктів 2 – 7 п.п. 69.35 прим. 1 п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ:
    2) на проведення документальних перевірок платників податків, податкова адреса яких станом на дату початку тимчасової окупації є тимчасово окуповані російською федерацією території України, – до останнього числа місяця, в якому була завершена тимчасова окупація відповідних територій, а в разі зміни платником податків місцезнаходження на іншу територію України – до дати проведення державної реєстрації зміни місцезнаходження, крім документальних позапланових перевірок:
    що проводяться виключно на звернення платника податків;
    що проводяться з підстав, визначених підпунктами 78.1.5, 78.1.7, 78.1.8, 78.1.12 та 78.1.21 п. 78.1 ст. 78 ПКУ;
    платників податків, щодо яких отримано податкову інформацію, що свідчить про порушення платником податків вимог валютного законодавства в частині дотримання граничних строків надходження товарів за імпортними операціями та/або валютної виручки за експортними операціями;
    3) на проведення документальних перевірок платників податків, податкова адреса яких станом на дату початку бойових дій є територія, на якій ведуться активні бойові дії, – до останнього числа місяця, в якому було завершено бойові дії на відповідній території, а в разі зміни платником податків місцезнаходження на іншу територію України – до дати проведення державної реєстрації зміни місцезнаходження, крім документальних позапланових перевірок:
    що проводяться виключно на звернення платника податків;
    що проводяться з підстав, визначених підпунктами 78.1.5, 78.1.7, 78.1.8, 78.1.12, 78.1.21 п. 78.1 ст. 78 ПКУ;
    платників податків, щодо яких отримано податкову інформацію, що свідчить про порушення платником податків вимог валютного законодавства в частині дотримання граничних строків надходження товарів за імпортними операціями та/або валютної виручки за експортними операціями;
    4) на проведення документальних перевірок платників податків, податкова адреса яких станом на дату початку можливих бойових дій є територія можливих бойових дій, – до останнього числа місяця, в якому була припинена можливість бойових дій на відповідній території, а в разі зміни платником податків місцезнаходження на іншу територію України – до дати проведення державної реєстрації зміни місцезнаходження, крім документальних позапланових перевірок:
    що проводяться виключно на звернення платника податків;
    що проводяться з підстав, визначених підпунктами 78.1.1 (в частині документальних позапланових перевірок платників податків, щодо яких отримано інформацію, що свідчить про порушення податкового законодавства з питань оподаткування доходів, отриманих нерезидентами, із джерелом їх походження з України та/або з питань оподаткування нерезидентів, які здійснюють/здійснювали свою діяльність через відокремлені підрозділи, у тому числі постійні представництва, платників податків, які здійснюють/здійснювали діяльність у сфері виробництва та/або реалізації підакцизної продукції, організації та проведення азартних ігор в Україні (гральний бізнес), платників податків, які надають/надавали фінансові, платіжні послуги), 78.1.2 (в частині контролю за трансфертним ціноутворенням), 78.1.3, 78.1.5, 78.1.7, 78.1.8, 78.1.9, 78.1.12, 78.1.14, 78.1.15, 78.1.16, 78.1.19, 78.1.21 та 78.1.22 п. 78.1 ст. 78 ПКУ;
    платників податків, щодо яких отримано податкову інформацію, що свідчить про порушення платником податків вимог валютного законодавства в частині дотримання граничних строків надходження товарів за імпортними операціями та/або валютної виручки за експортними операціями;
    5) на проведення фактичних перевірок за місцезнаходженням об’єктів оподаткування чи об’єктів, пов’язаних з оподаткуванням, які станом на дату початку тимчасової окупації були розташовані на тимчасово окупованих російською федерацією територіях України, – до дати завершення тимчасової окупації відповідних територій;
    6) на проведення фактичних перевірок за місцезнаходженням об’єктів оподаткування чи об’єктів, пов’язаних з оподаткуванням, які станом на дату початку активних бойових дій були розташовані на територіях, на яких ведуться активні бойові дії, – до дати завершення бойових дій на відповідних територіях;
    7) на проведення фактичних перевірок за місцезнаходженням об’єктів оподаткування чи об’єктів, пов’язаних з оподаткуванням, які станом на дату початку можливих бойових дій були розташовані на територіях можливих бойових дій (крім перевірок платників податків, які здійснюють діяльність у сфері виробництва та/або реалізації підакцизної продукції, організації та проведення азартних ігор в Україні (гральний бізнес), купівлі/продажу іноземної валюти, суб’єктів, які провадять господарську діяльність без державної реєстрації як суб’єкта господарювання) – до дати завершення можливих бойових дій на відповідних територіях.
    Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією (далі – Перелік), визначається у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку.
    Дати завершення тимчасової окупації, завершення бойових дій, припинення можливості бойових дій визначаються відповідно до даних Переліку, затвердженого наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 28.02.2025 № 376.


    До уваги платників частини чистого прибутку!


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що Державна податкова служба України з метою належного адміністрування дивідендів, нарахованих на державну частку за підсумками діяльності у 2024 році, що сплачуються у 2025 році, та частини чистого прибутку (доходу) державних унітарних підприємств, що відраховуватиметься у 2025 році, листом від 01.04.2025 № 8680/7/99-00-21-02-01-07(далі – Лист № 8680) повідомила.
    Правові основи управління об’єктами державної власності визначаються згідно із Законом України від 21 вересня 2006 року № 185-V «Про управління об’єктами державної власності» (із змінами та доповненнями) (далі – Закон № 185).
    Особливості управління об’єктами державної власності в оборонно-промисловому комплексі визначаються Законом України «Про особливості управління об’єктами державної власності в оборонно-промисловому комплексі» та Законом України «Про особливості реформування підприємств оборонно-промислового комплексу державної форми власності» (частина друга статті 3 Закону № 185).
    Відповідно до абзацу першого частини п’ятої статті 11 Закону № 185 рішення про розподіл прибутку і збитків, розмір та порядок виплати дивідендів господарських товариств, у статутному капіталі яких є акції (частки), що прямо чи опосередковано належать державі, приймається вищим органом управління таких господарських товариств у порядку, передбаченому законом.
    Слід зауважити, що частиною четвертою статті 11 Закону № 185 встановлено, що у разі якщо держава є єдиним акціонером (учасником) господарської організації, функції з управління корпоративними правами держави виконуються відповідно до Закону № 185 безпосередньо, без скликання загальних зборів акціонерів (учасників) господарського товариства.
    Загальні збори акціонерів (учасників) господарського товариства, у статутному капіталі якого 50 і більше відсотків акцій (часток) належать державі, затверджують розмір частини чистого прибутку, що спрямовується на виплату дивідендів за результатами фінансово-господарської діяльності товариства у відповідному році, відповідно до Державної дивідендної політики, затвердженої Кабінетом Міністрів України (абзац третій частини п’ятої статті 11 Закону № 185).
    Державну дивідендну політику затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 29 листопада 2024 року № 1369 «Деякі питання Політики державної власності», яка набрала чинності 05 грудня 2024 року (далі – Постанова № 1369).
    Пунктом 1 Постанови № 1369, зокрема, затверджено Політику державної власності (далі – Політика власності) та Державну дивідендну політику (далі – Дивідендна політика).
    Відповідно до пункту 1 Дивідендної політики, вона є невід’ємною частиною Політики власності та визначає загальні принципи, порядок та методологічні підходи щодо питань визначення розмірів та виплати дивідендів господарськими товариствами, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, та частини чистого прибутку державними унітарними підприємствами до державного бюджету з урахуванням принципу забезпечення балансу між короткостроковими фіскальними цілями держави та довгостроковими цілями суб’єкта господарювання, а також порядок розстрочення платежу із сплати товариствами, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі дивідендів до державного бюджету.
    Дія Дивідендної політики не поширюється на управління банками, що здійснюється відповідно до Закону України «Про банки і банківську діяльність».
    Дивідендна політика спрямована на реалізацію державою права як акціонера (учасника) товариства, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі на отримання дивідендів та прав власника щодо отримання частини чистого прибутку (доходу) державного унітарного підприємства за результатами їх фінансово-господарської діяльності (пункт 2 Дивідендної політики).
    Згідно з пунктом 8 Дивідендної політики виплата дивідендів товариством, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі здійснюється щороку з чистого прибутку за звітний рік та/або нерозподіленого прибутку, та/або резервного капіталу.
    Вищий орган управління державного унітарного підприємства, товариства у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі приймає рішення про виплату дивідендів (відрахування частини чистого прибутку) у розмірі не менше 75 відсотків чистого прибутку державного унітарного підприємства (товариства, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі) за відповідний звітний період (абзац третій пункту 6 Дивідендної політики).
    Водночас абзацом четвертим пункту 6 Дивідендної політики передбачено, що спеціальними законами або рішеннями Кабінету Міністрів України може бути визначений інший розмір виплати дивідендів товариством, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі (частини чистого прибутку державного унітарного підприємства) на користь держави, але не менше 30 відсотків.
    Відповідно до абзацу четвертого частини п’ятої статті 11 Закону № 185 господарські товариства, у статутному капіталі яких 50 і більше відсотків акцій (часток) належать державі, сплачують до державного бюджету дивіденди не пізніше 01 липня року, що настає за звітним.
    Також Законом № 185 встановлені інші умови та строки сплати дивідендів.
    Господарські товариства, у статутному капіталі яких 50 і більше відсотків акцій (часток) належать державі, які зобов’язані складати та подавати консолідовану фінансову звітність відповідно до закону, за рішенням загальних зборів, що ухвалюється не пізніше 30 квітня року, що настає за звітним, здійснюють розподіл консолідованого прибутку за результатами фінансово-господарської діяльності, відображеними у консолідованій річній фінансовій звітності, підтвердженій незалежним аудитором. У такому разі сплата дивідендів до державного бюджету здійснюється не пізніше 30 липня року, що настає за звітним, безпосередньо зазначеними господарськими товариствами з урахуванням показників дочірніх підприємств та господарських товариств, що включаються до консолідованої фінансової звітності господарського товариства, у статутному капіталі якого 50 і більше відсотків акцій (часток) належать державі (абзац п’ятий частини п’ятої статті 11 Закону № 185).
    Дочірні підприємства та господарські товариства, акціонером (учасником) яких є господарське товариство, у статутному капіталі якого 50 і більше відсотків акцій (часток) належать державі, включені до консолідованої фінансової звітності такого господарського товариства, здійснюють розподіл прибутку за рішенням вищого органу, а в разі прийняття рішення про спрямування частини чистого прибутку на виплату дивідендів – сплачують дивіденди безпосередньо господарському товариству (абзац шостий частини п’ятої статті 11 Закону № 185).
     Водночас пунктом 7 Дивідендної політики передбачено, що прибуток, отриманий дочірніми підприємствами, повинен враховуватися під час узгодження передбачуваного обсягу дивідендів (частини чистого прибутку) для державного унітарного підприємства, товариства, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі.
    Отже, враховуючи, що показники дочірніх підприємств та господарських товариств, акціонером (учасником) яких є господарське товариство, у статутному капіталі якого 50 і більше відсотків акцій (часток) належать державі, включені до консолідованої фінансової звітності, вони не сплачують дивіденди до державного бюджету та відповідно не подають розрахунок частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку до контролюючого органу.
    Абзацом дев’ятим частини п’ятої статті 11 Закону № 185 встановлено, що Кабінет Міністрів України у визначеному ним порядку приймає рішення про розстрочення платежу із сплати господарськими товариствами, у статутному капіталі яких 50 і більше відсотків акцій (часток) належать державі, дивідендів, які підлягають сплаті до державного бюджету за результатами фінансово-господарської діяльності товариства у відповідному році. У разі прийняття Кабінетом Міністрів України рішення про розстрочення такого платежу господарські товариства, у статутному капіталі яких 50 і більше відсотків акцій (часток) належать державі, сплачують дивіденди до державного бюджету до 31 грудня року, у якому прийнято рішення про розстрочення платежу.
    Разом з тим пунктом 9 Дивідендної політики передбачено, що рішення про розстрочення платежів із сплати товариством, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі дивідендів до державного бюджету приймається Кабінетом Міністрів України за поданням Мінекономіки з урахуванням галузевих особливостей діяльності товариства, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі. Розстрочення такого платежу може надаватися на частину суми дивідендів, що перевищує 30 відсотків частини чистого прибутку, що спрямовується на виплату дивідендів
    На підставі окремого рішення Кабінету Міністрів України державні унітарні підприємства, товариства, у статутному капіталі яких більше
    50 відсотків акцій (часток) належать державі сплачують дивіденди (відрахування частини чистого прибутку) за поточний рік авансом у сумі, яка не перевищує або дорівнює сумі дивідендів (частини чистого прибутку) за попередній рік, у строки, встановлені у такому рішенні (пункт 12 Дивідендної політики).
    У період дії правового режиму воєнного стану Кабінет Міністрів України за поданням відповідного суб’єкта управління може прийняти рішення про залишення в розпорядженні державного унітарного підприємства, товариства, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі частину чистого прибутку, яка перевищує 30 відсотків чистого прибутку, для відновлення майна, знищеного або пошкодженого внаслідок збройної агресії, за умови, що відповідне державне унітарне підприємство, товариство є оператором об’єкта критичної інфраструктури або суб’єктом оборонно-промислового комплексу, або належить до сфери управління Міноборони (пункт 12 Дивідендної політики).
    Отже, виплата дивідендів господарськими товариствами, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі за результатами фінансово-господарської діяльності за звітний період здійснюється у розмірі, встановленому абзацом третім пункту 6 Дивідендної політики, а саме не менше 75 відсотків чистого прибутку за такий звітний період.
    Водночас Кабінет Міністрів України може прийняти окремі рішення щодо індивідуального розміру відрахування дивідендів на державну частку (частини чистого прибутку (доходу)), авансової сплати, розстрочення сплати таких платежів до бюджету, а також про залишення в розпорядженні державного унітарного підприємства, товариства, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі частини чистого прибутку, яка перевищує 30 відсотків чистого прибутку, для відновлення майна, знищеного або пошкодженого внаслідок збройної агресії.
    Звертаємо також увагу, що абзацами першим – третім статті 19 Закону України від 19 листопада 2024 року № 4059-IX «Про Державний бюджет України на 2025 рік» установлено, що:
    господарські товариства, у статутному капіталі яких 100 відсотків акцій (часток) належать державі, та господарські товариства, 100 відсотків акцій (часток) яких належать господарським товариствам, частка держави в яких становить 100 відсотків (крім господарських товариств, акціонером (учасником) яких є господарське товариство, у статутному капіталі якого 100 відсотків акцій (часток) належать державі, включених до консолідованої фінансової звітності такого господарського товариства), які не прийняли рішення про виплату дивідендів та затвердження розміру річних дивідендів до 01 травня року, що настає за звітним періодом, сплачують до загального фонду державного бюджету частину чистого прибутку на державну частку в розмірі 90 відсотків до 01 липня року, що настає за звітним періодом;
    господарські товариства, у статутному капіталі яких є корпоративні права держави, та господарські товариства, 50 і більше відсотків акцій (часток) яких належать господарським товариствам, частка держави в яких становить 50 і більше відсотків (крім тих, що визначені частиною першою цієї статті, та крім господарських товариств, акціонером (учасником) яких є господарське товариство, у статутному капіталі якого 50 і більше відсотків акцій (часток) належать державі, включених до консолідованої фінансової звітності такого господарського товариства), які не прийняли рішення про виплату дивідендів та затвердження розміру річних дивідендів до 01 травня року, що настає за звітним періодом, сплачують до загального фонду державного бюджету та іншим учасникам господарського товариства пропорційно розміру їх акцій (часток) у статутному капіталі господарського товариства частину чистого прибутку в розмірі 90 відсотків до 01 липня року, що настає за звітним періодом;
    господарські товариства, у статутному капіталі яких 50 і більше відсотків акцій (часток) належать державі, які зобов’язані складати та подавати консолідовану фінансову звітність відповідно до закону, які не прийняли рішення про виплату дивідендів та затвердження розміру річних дивідендів до 01 травня року, що настає за звітним періодом, сплачують до загального фонду державного бюджету та іншим учасникам господарського товариства пропорційно розміру їх акцій (часток) у статутному капіталі господарського товариства частину чистого прибутку в розмірі 90 відсотків до 30 липня року, що настає за звітним періодом, за результатами фінансово-господарської діяльності, відображеними у консолідованій річній фінансовій звітності, підтвердженій незалежним аудитором.
    Також нагадуємо, що відповідно до пункту 1 Порядку відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 лютого 2011 року № 138, частина чистого прибутку (доходу), що відраховується державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями (крім встановлених цим пунктом обмежень) до державного бюджету за відповідний період, визначається виходячи з обсягу чистого прибутку (доходу), розрахованого згідно з положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку як підсумок суми чистого фінансового результату (прибутку) та суми капіталу в дооцінках, яка підлягає перенесенню до нерозподіленого прибутку, з урахуванням того, що до такого підсумку також може бути включена частка нерозподіленого прибутку або невикористаних фондів, утворених внаслідок розподілу прибутку в обсязі, визначеному рішенням органу управління, за наявності фінансових ресурсів у підприємства, за результатами фінансово-господарської діяльності починаючи з 01 січня 2020 року у розмірі 80 відсотків.
    Крім того, слід зазначити, що відповідно до частини першої статті 5 прим.2 Закону № 185 формування та реалізацію державної дивідендної політики в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, забезпечує Міністерство економіки України відповідно до покладених на нього завдань у сфері управління об’єктами державної власності разом з Міністерством фінансів України.
    Лист № 8680 розміщено на вебпорталі ДПС України за посиланням


    https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/79460.html


    Задекларована праця забезпечує найманим працівникам
    трудові і соціальні права

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області наголошує, що працювати за трудовим договором – вигідно!
    Трудове законодавство гарантує найманому працівнику здорові та безпечні умови праці, оплачувані відпустки і лікарняні. Такий працівник у разі нещасного випадку на роботі отримає допомогу; якщо у оформленого працівника є малолітні діти, то такий працівник має право на пільги. Всього цього позбавлені незадекларовані працівники.
    З моменту укладення трудового договору фізична особа є найманим працівником, який має трудові права й соціальні гарантії.
    Роботодавець зобов’язаний:
    перевіряти умови на робочих місцях,
    надавати спецодяг і взуття, засоби індивідуального захисту,
    організовувати навчання з охорони праці та медичні огляди.
    Якщо ж умови праці шкідливі, найманий працівник отримуєте додаткову відпустку, підвищену оплату, ранній вихід на пенсію та інші пільги.

     

    Про сплату єдиного внеску за себе платниками, у яких місцезнаходження (місцем проживання) - тимчасово окупована територія України

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
    Пунктами 1 та 4 частини другої ст. 6 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) встановлено, що платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), перелік яких визначений частиною першою ст. 4 Закону № 2464, зобов’язані своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок, подавати звітність, у тому числі про основне місце роботи працівника, про нарахування єдиного внеску в розмірах, визначених відповідно до Закону № 2464, у складі звітності з податку на доходи фізичних осіб (єдиного податку) до податкового органу за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки та порядку, встановлені Податковим кодексом України.
    Відповідно до змін, внесених Законом України від 01 липня 2021 року № 1617-ІX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо адміністрування податків і зборів на тимчасово окупованій території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя» (набрав чинності 21.11.2021), п. 9 прим. 3 розд. VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2464 викладено в новій редакції.
    Тимчасово на період дії особливого правового режиму, визначеного Законом України від 15 квітня 2014 року № 1207 «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» (далі – Закон № 1207) для цілей Закону № 1207:
    зупиняється застосування до платників єдиного внеску із місцезнаходженням (місцем проживання) на тимчасово окупованій території України норм статей 25 і 26 Закону № 2464, якими визначено заходи впливу, стягнення та відповідальність за порушення Закону № 2464;
    платники єдиного внеску із місцезнаходженням (місцем проживання) на тимчасово окупованій території України звільняються від виконання обов’язків, визначених ст. 6 Закону № 2464.
    Платники мають право на добровільну сплату єдиного внеску, передбаченого Законом № 2464, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (далі – КМУ).
    Згідно з частиною другою ст. 3 Закону № 1207 адміністративна межа між тимчасово окупованою територією та іншою територією України визначається КМУ.
    Відповідно до п. 1 постанови КМУ від 06 грудня 2022 року № 1364 «Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією» (із змінами) та п. 8 Положення про Міністерство розвитку громад та територій України (далі – Мінрозвитку), затвердженого постановою КМУ від 30 червня 2015 року № 460 із змінами та доповненнями, Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, затверджений наказом Мінрозвитку від 28.02.2025 № 376.

     


    РРО/ПРРО: як проводяться розрахунки?


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі у сфері торгівлі громадського харчування та послуг зобов’язані застосовувати реєстратори розрахункових операцій (РРО)/програмні РРО (ПРРО).
    РРО/ПРРО застосовується при розрахунках:
    - готівкою;
    - через POS-термінал із застосуванням ЕПЗ;
    - через ПТКС не банківської установи (готівка та ЕПЗ);
    - у дистанційній торгівлі з використанням реквізитів ЕПЗ, у тому числі розрахункові операції через системи LiqPay, Portmone, iPay, Приват24, Монобанк, Ощад24/7.


    РРО/ПРРО не застосовується при розрахунках:
    - перерахування коштів з рахунку СГ на рахунок СГ (з використанням реквізитів розрахункового рахунку, тобто без еквайрингу);
    - перерахування коштів через касу банку;
    - через ПТКС банку (готівка та ЕПЗ).


    Довідково:
    СГ – суб'єкт господарювання;
    ЕПЗ – електронний платіжний засіб;
    ПТКС – програмно-технічний комплекс самообслуговування;
    Реквізити ЕПЗ – номер платіжної картки продавця, іншого платіжного засобу.

     


    Сумлінне декларування доходів – це розвиток громади

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що триває кампанія декларування доходів, отриманих громадянами упродовж 2024 року. При цьому, одним із істотних джерел надходження податку на доходи фізичних осіб – це надання в оренду земельних паїв іншим фізичним особам – орендарям.
    Так, п.п. 168.4.1 п. 168.4 ст. 168 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) передбачено, що податок, утриманий з доходів резидентів та нерезидентів, зараховується до бюджету згідно з Бюджетним кодексом України.
    Слід зазначити, що абзацом 5 п. 2 ст. 64 Бюджетного кодексу України передбачено, що податок на доходи фізичних осіб, нарахований податковим агентом або фізичною особою, яка отримує доходи від особи, яка не є податковим агентом, з доходів за здавання фізичними особами в оренду (суборенду, емфітевзис) земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених у натурі (на місцевості), сплачується таким податковим агентом або такою фізичною особою до відповідного бюджету за місцезнаходженням таких об’єктів оренди (суборенди, емфітевзису).
    Отже, у разі якщо орендар є фізичною особою, яка не є самозайнятою особою, особою, відповідальною за нарахування та сплату податку до бюджету, є платник податку – орендодавець.
    При цьому, такий орендодавець самостійно нараховує та сплачує податок до бюджету в строки, встановлені Податковим кодексом України для квартального звітного (податкового) періоду, а саме: протягом 40 календарних днів, після останнього дня такого звітного (податкового) кварталу, сума отриманого доходу, сума сплаченого протягом звітного податкового року податку та податкового зобов'язання за результатами такого року відображаються у річній податковій за 2024 (п.п. 170.1.5. п. 170.1. ст. 170 Кодексу).
    Сумлінність громадян по декларуванню доходів – це розвиток громади.
    Більше інформації про Деклараційну кампанію 2025 – на вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/deklaratsiyna-kampaniya-2025

     


    Задекларовані іноземні доходи – інвестиції в розвиток країни

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
    Відповідно до п. 170.11 ст. 170 розділу IV Податкового кодексу України (далі – Кодекс), у разі якщо джерело виплат будь-яких оподатковуваних доходів є іноземним, сума такого доходу включається до загального річного оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб (податок) – отримувача, який зобов’язаний подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи (Декларація).
    Особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку на доходи фізичних осіб, військового збору з іноземних доходів, згідно п.171.2 ст.171 та пп.1.5 п.161 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу є платник податку.
    Іноземні доходи оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою, визначеною п.167.1 ст.167 ПКУ (18 відс.). Крім того, іноземні доходи підлягають оподаткуванню військовим збором за ставкою 1,5 відсотка (крім випадків, передбачених абзацом третім п.п.1.16 п.161 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу) .
    У разі якщо згідно з нормами міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, платник податку може зменшити суму річного податкового зобов’язання на суму податків, сплачених за кордоном.
    Пунктом 13.5 статтею 13 Кодексу передбачено, що для отримання права на зарахування податків та зборів, сплачених за межами України, платник зобов'язаний отримати від державного органу країни, де отримується такий дохід (прибуток), уповноваженого справляти такий податок, довідку про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об'єкт оподаткування. Зазначена довідка підлягає легалізації у відповідній країні, відповідній закордонній дипломатичній установі України, якщо інше не передбачено чинними міжнародними договорами України.    
    Важливо! За умови якщо у платника податку відсутні підтвердні документи щодо суми отриманого ним доходу з іноземних джерел і суми сплаченого ним податку в іноземній юрисдикції, оформлені згідно зі ст. 13 Кодексу, то відповідно до п.п.170.11.2 п. 170.11 ст. 170 Кодексу такий платник зобов’язаний подати до контролюючого органу за своєю податковою адресою заяву про перенесення строку подання податкової декларації до 31 грудня року, наступного за звітним.
    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області запрошує Вас задекларувати свої доходи, отримані у 2024 році та скористатися правом на отримання податкової знижки!
    Заповнити та подати Декларацію Ви можете за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua
    Більше інформації про Деклараційну кампанію 2025 – на вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/deklaratsiyna-kampaniya-2025

     


    Неможливість виконання платником податкового обов’язку під час дії воєнного стану: основні кроки для мобілізованого підприємця


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
    Мобілізована фізична особа – підприємець (ФОП), має можливість подати заяву про неможливість виконання податкових обов’язків відповідно підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України, у зв’язку з мобілізацією на весь період мобілізації.
    Обов’язковою умовою для прийняття рішення про неможливість виконання податкових обов’язків є відсутність здійснення податкових обов’язків (подання податкової звітності, сплата податків, реєстрація податкових/акцизних накладних, тощо).
    Заява подається до контролюючого органу за місцем реєстрації ФОП (засобами поштового зв’язку, через електронний кабінет, особисто).
    Заява повинна містити:
    - ПІБ ФОПа;
    - податкова адреса ФОПа;
    - реєстраційний номер облікової картки платника податків;
    - обґрунтування підстав для підтвердження неможливості виконання податкових обов’язків;
    - інформація, які саме податкові обов’язки не має можливості здійснювати ФОП;
    - інформація щодо підтверджуючих документів (військового квитка або інший документ, виданий державним органом із зазначенням даних про призов на військову службу під час мобілізації);
    - дата, підпис ФОПа;
    - копії  підтверджуючих документів.
    За додатковою інформацією можна звернутись до податкової служби регіону:
    - особисто;
    - за номером телефону «гарячої лінії»: (096) 862 10 70
    Більше інформації про Деклараційну кампанію 2025 – на вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/deklaratsiyna-kampaniya-2025

     


    Деклараційна кампанія 2025


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що громадяни, які надавали у 2024 році в оренду нерухомість, зобов’язані до 01.05.2025 задекларувати отримані доходи!

    e-finance.com.ua

    Увага!!! При передруку матеріалів з E-FINANCE.COM.UA активне посилання (не закрите в теги noindex або nofollow, а саме відкрите!!!) на портал "Фінансові новини E-FINANCE.COM.UA" обов'язкове.

    WARNING! When reprinting materials from E-FINANCE.COM.UA, it is mandatory to include an active link (not closed in noindex or nofollow tags) to the portal "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" that remains open.

    WARNUNG!!! Beim Nachdruck von Materialien von E-FINANCE.COM.UA ist ein aktiver Link (nicht geschlossen in Noindex- oder Nofollow-Tags, sondern offen!!!) zum Portal „Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA“ obligatorisch.

    OSTRZEZENIE!!! Podczas przedrukowywania materialow z E-FINANCE.COM.UA, aktywny link (nie zamkniety w tagach noindex lub nofollow, ale raczej otwarty!!!) do portalu "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" jest obowiazkowy.

    Внимание!!! При перепечатке материалов с E-FINANCE.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Финансовые новости E-FINANCE.COM.UA" обязательна.

    E-FINANCE.COM.UA
    E-mail: info@e-finance.com.ua

    © E-FINANCE.COM.UA. Усі права захищені. При використанні інформації в електронному вигляді активне посилання на e-finance.com.ua є обов'язковим. Думки авторів можуть збігатися з позицією редакції. За зміст реклами відповідальність несе рекламодавець. Права на інформацію належать e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Alle Rechte vorbehalten.
    Bei der Nutzung von Informationen in elektronischer Form ist ein aktiver Hyperlink zu e-finance.com.ua erforderlich. Die Meinungen der Autoren stimmen möglicherweise nicht mit der redaktionellen Haltung überein. Für den Inhalt der Anzeigen ist der Werbetreibende verantwortlich. Die Informationsrechte liegen bei e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. All rights reserved.
    When utilizing information in electronic format, an active hyperlink to e-finance.com.ua is required. The opinions of the authors may not align with the editorial stance. The advertiser is responsible for the content of advertisements. Information rights belong to e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Podczas korzystania z informacji w formacie elektronicznym wymagane jest aktywne hiperłącze do e-finance.com.ua. Opinie autorów mogą nie pokrywać się ze stanowiskiem redakcji. Za treść ogłoszeń odpowiada reklamodawca. Prawa informacyjne należą do e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Все права защищены.
    При использовании информации в электронном формате активная гиперссылка на e-finance.com.ua обязательна. Мнения авторов могут не совпадать с позицией редакции. Рекламодатель несет ответственность за содержание рекламных объявлений. Права на информацию принадлежат e-finance.com.ua.