• Main Page / Головна
  • Newsline / СТРІЧКА НОВИН
  • Archive / АРХІВ
  • Contacts / Контакти
  • RSS feed
  • This online newspaper has been in publication since September 9, 2005
  • Податкові новини (ДПС у Дніпропетровській області) 26.11.2024
    2024-11-26 22:52:22

    Національна стратегія доходів – підтримка економічного зростання

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Національна стратегія доходів України до 2030 року (далі – НСД) підтримує економічне зростання через зменшення нерівності та неефективності в політиці та адмініструванні доходів
    Одним із заходів впровадження НСД є доступність обслуговування осіб з обмеженими фізичними можливостями та іншими особливими потребами.
    В Центрах обслуговування платників ГУ ДПС у Дніпропетровській області забезпечені рівні можливості одержання послуг усіма категоріями населення, у тому числі належні умови для доступу осіб з обмеженими фізичними можливостями та іншими маломобільними групами населення (осіб з інвалідністю, людей з тимчасовим порушенням здоров’я, вагітних жінок, людей старшого (похилого) віку, людей з дитячими колясками):
    - ЦОП розміщенні у приміщеннях на перших поверхах будівель, сходи дублюються пандусами;
    - забезпечено безперешкодність переміщення всередині будинків і споруд, безпеку шляхів руху, місць обслуговування і відпочинку; комфортність середовища перебування й обслуговування.
    - розміщена інформацію, яка дає змогу орієнтуватися в просторі, використовувати обладнання (у тому числі для самообслуговування), отримувати послуги;
    При здійсненні обслуговування осіб з обмеженими фізичними можливостями та іншими особливими потребами, наданні їм адміністративних, інформаційних послуг та консультацій застосовується принцип пріоритетності в обслуговуванні.


    Інформаційний лист № 7/2024: Запровадження Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/844510.html повідомила про Інформаційний лист № 7/2024.
    Цей інформаційний лист присвячено новаціям податкового законодавства, передбаченим Законом України від 18 червня 2024 року № 3813-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства».
    В інформаційному листі № 7/2024 ви дізнаєтесь як потрапити до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства (далі – Перелік) та яким вимогам і критеріями для цього треба відповідати юридичній або фізичній особі – підприємцю.
    У листі також роз’яснено особливості податкового адміністрування на період включення до Переліку.
    Ознайомитися з інформаційним листом можна тут: https://tax.gov.ua/data/material/000/717/844503/InfoList7_2024.pdf

     


    Зустріч податківців Дніпропетровщини з представниками АППУ:
    основні податкові нововведення Закону України № 3813


    Продовжуються комунікації фахівців Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) з платниками податків, на яких розглядаються найактуальніші питання податкового законодавства.
    За зверненням на комунікаційну податкову платформу ГУ ДПС Територіального Відділення Всеукраїнської громадської організації «Асоціація платників податків України» в Дніпропетровській області (АППУ) у рамках Меморандуму про партнерство та співробітництво за участі заступника начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Максима Яіцького відбулась тематична зустріч податківців з членами АППУ.
    Під час комунікації увагу акцентовано на податкових нововведеннях, запроваджених Законом України від 18 червня 2024 року № 3813-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства» (Закон України № 3813).
    На зустрічі висвітлено основні положення Закону України № 3813. Зокрема, бізнес-спільноту ознайомили зі змінами до податкового законодавства у частині визначених переваг для сумлінних платників.
    Учасники діалогу обговорили преференції та можливості для бізнесу у зв’язку із запровадженням проєкту «Територія високого рівня податкової довіри».
    Аудиторії також нагадали про інформаційні ресурси ГУ ДПС, на яких розміщена актуальна податкова інформація.
    Взаємодія податкової служби і платників сьогодні відбувається по-новому. Єдина мета, яка нас об’єднує – це відновлення і розвиток нашої країни.
    Отже, забезпечення високого рівня виконання податкових обов’язків платниками – це пріоритетний напрямок роботи для податкової служби, а підтримка держави для платників – це та мотивація для бізнесу, яка спрямована на сумлінне наповнення бюджетів.
    Робота триває.

     


    Майже 204,0 млн грн акцизного податку з ввезених товарів спрямували до загального фонду держбюджету платники Дніпропетровщини


    Упродовж січня – жовтня 2024 року до загального фонду державного бюджету від платників Дніпропетровщини за операціями з ввезеними товарами надійшло майже 204,0 млн грн акцизного податку. Надходження збільшились у порівнянні з відповідним періодом минулого року на понад 95,8 млн грн, темп росту – 188,8 відсотків. Про це повідомила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Наталя Федаш.
    Керівниця податкової служби регіону подякувала платникам за сумлінну сплату податків та звернула увагу, що сьогодні бізнесу пропонується новий формат комунікації з податковою службою. Проєкт ДПС «Територія високого рівня податкової довіри» надає певні переваги його учасникам. В основі ініціативи – підтримка державою платників, які відповідають чітко визначеним критеріям. Такий підхід мотивує інших представників бізнесу дотримуватися всіх правил, щоб також отримати додаткові преференції податкового адміністрування. Комплаєнс-менеджер, який закріплюється за кожним платником, допоможе відстежувати можливі податкові ризики діяльності суб’єкта господарювання та надасть консультацію щодо їх усунення.

     


    Збір за місця для паркування транспортних засобів: понад 35,5 млн грн – надходження від платників до місцевих бюджетів Дніпропетровщини


    З початку 2024 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області від платників надійшло понад 35,5 млн грн збору за місця для паркування транспортних засобів.
    Нагадуємо, що  сума збору за місця для паркування транспортних засобів, обчислена відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал, сплачується щоквартально протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого Податковим кодексом України для подання податкової декларації.
    Якщо граничний строк сплати податкового зобов’язання припадає на вихідний або святковий день, останнім днем сплати податкового зобов’язання вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.

     


    За використання рибних ресурсів платники Дніпропетровщини
    сумлінно сплачують рентну плату


    У січні – жовтні 2024 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області за використання рибних ресурсів платники спрямували понад 5,7 млн грн рентної плати. Надходження виросли порівняно з січнем – жовтнем 2023 року на понад 4,2 млн грн, темп росту склав 377,1 відсотків.
    Звертаємо увагу, що постановою Кабінету Міністрів України від 25 липня 2024 року № 854 затверджено Порядок реалізації експериментального проекту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в Державній податковій службі (далі – Порядок).
    Відповідно до п. 12. Порядку метою запровадження системи управління у ДПС під час реалізації експериментального проекту є:
    • підвищення рівня дотримання платниками податків податкових обов’язків із використанням підходу, що базується на оцінці податкових ризиків;
    • визначення причин виникнення податкових ризиків платників податків;
    • ідентифікація, аналіз та оцінювання податкових ризиків платників податків, визначення заходів впливу (способів реагування) щодо цих ризиків, які здійснюються за наявності підстав, у межах та спосіб, що визначені Податковим кодексом України та іншими актами законодавства, з урахуванням наявності фінансових, матеріально-технічних, людських та інших ресурсів ДПС для мінімізації таких податкових ризиків платників податків з огляду на їх вагомість;
    • впровадження диференційованих підходів до управління податковими ризиками на основі вагомості ризику, визначеної відповідно до методики.

     


    До уваги фізичних осіб – власників земельних ділянок, віднесених до сільськогосподарських угідь, переданих в оренду!


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що відповідно до п.п. 170.14.1 п. 170.14 ст. 170 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) для платників податку – власників, орендарів, користувачів на інших умовах (в тому числі на умовах емфітевзису) земельних ділянок, віднесених до сільськогосподарських угідь, не переданих такими особами в оренду (суборенду), емфітевзис або інше користування на підставі договорів, укладених та зареєстрованих відповідно до законодавства, загальне мінімальне податкове зобов’язання (далі – МПЗ) визначається контролюючим органом.
    Визначення загального МПЗ фізичним особам здійснюється контролюючими органами за податковою адресою таких осіб (п.п. 170.14.3 п. 170.14 ст. 170 ПКУ).
    У разі передачі земельних ділянок в оренду (суборенду), емфітевзис або інше користування (при оформленні таких взаємовідносин відповідно до чинного законодавства) МПЗ визначається для орендарів, користувачів на інших умовах таких земельних ділянок у порядку, встановленому ПКУ (п.п. 170.14.2 п. 170.14 ст. 170 ПКУ).
    Тобто для фізичних осіб, які відповідно до норм Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-IV, Земельного кодексу України від 25 жовтня 2001 року № 2768-III та Закону України від 06 жовтня 1998 року № 161 «Про оренду землі» із змінами та доповненнями оформили взаємовідносини щодо передачі сільськогосподарських угідь в оренду (суборенду), емфітевзис або інше користування, МПЗ контролюючим органом не визначається. У такому випадку МПЗ за такі землі сплачує орендар.
    Згідно з п.п. 170.14.6 п. 170.14 ст. 170 ПКУ у разі незгоди з визначеним контролюючим органом загальним МПЗ та/або розрахованою у відповідному податковому повідомленні-рішенні сумою річного податкового зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб, платник податку має право у порядку, встановленому ст. 42 ПКУ, звернутися до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення звірки даних, використаних для розрахунку суми податку на доходи фізичних осіб, з наданням підтвердних документів, зокрема, щодо:
    - земельних ділянок, що знаходяться у платника податку у власності та/або постійному користуванні або в оренді (суборенді, емфітевзисі), їх нормативної грошової оцінки та площі;
    - суми доходу, отриманого від реалізації власної сільськогосподарської продукції;
    - суми сплачених податків, зборів, платежів.
    У разі подання платником податку до контролюючого органу правовстановлюючих документів на земельні ділянки або договорів про передачу в оренду, емфітевзис або інше користування земельних ділянок, укладених та зареєстрованих відповідно до законодавства, відомості про які відсутні у базах даних інформаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, обчислення МПЗ здійснюється на підставі поданих платником податку відомостей до отримання контролюючим органом інформації від відповідних органів про власність/користування або перехід права власності/користування на такі земельні ділянки.
    Враховуючи зазначене, якщо контролюючий орган надіслав (вручив) податкове повідомлення-рішення з визначеною сумою загального МПЗ та/або розрахованою сумою річного податкового зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб фізичній особі – власнику земельних ділянок, віднесених до сільськогосподарських угідь, переданих в оренду, то така особа має право звернутися до контролюючого органу за місцем своєї податкової адреси для проведення звірки даних з наданням правовстановлюючих документів на земельні ділянки, що знаходяться у його власності та/або постійному користуванні, договорів про оренду, емфітевзис або інше користування земельними ділянками, укладених та зареєстрованих відповідно до законодавства, тощо.

     


    Термін дії електронного ключа закінчився та/або його скасували: чи подається Повідомлення за формою № 5-ПРРО (J/F1391802) з типом підпису «Припинення роботи» на КЕП касира?


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
    Суб’єкту господарювання не потрібно подавати Повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованих/удосконалених сертифікатів відкритих ключів, які застосовуються в ПРРО за формою № 5-ПРРО (далі – Повідомлення за ф. 5-ПРРО) (ідентифікатор форми J/F1391802) з типом підпису «Припинення роботи» на кваліфікований електронний підпис (КЕП) касира, якщо термін дії електронного ключа закінчився та/або його скасували.

     


    Чи має право відповідальна особа без присутності власника хмарного КЕП скасувати його в КНЕДП ДПС та який порядок його скасування?


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
    Відповідно до п. 6 Порядку використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 01 серпня 2023 року № 798, організацію використання кваліфікованих електронних довірчих послуг у державній установі забезпечує відповідальний підрозділ, що виконує відповідні функції, або працівник, визначений рішенням такої установи (її керівника).
    Відповідальний підрозділ (працівник) забезпечує, зокрема:
    - подання кваліфікованому надавачу заяв про скасування, блокування або поновлення кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів підписувачів – представників державної установи в електронній формі з накладенням кваліфікованого електронного підпису не пізніше ніж протягом 24 годин з моменту, коли йому стало відомо про настання умов, передбачених ст. 25 Закону України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» (із змінами).
    Порядок скасування, блокування та поновлення кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів визначається регламентом роботи кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, який видав відповідний сертифікат.
    Інформування користувача про скасування здійснюються в режимі реального часу на вебсайті Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України (https://ca.tax.gov.ua) за посиланням: Головна/«Пошук сертифікатів та СВС».

     

     

    Національна стратегія доходів – підтримка економічного зростання

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Національна стратегія доходів України до 2023 року (далі – НСД) підтримує економічне зростання через зменшення нерівності та неефективності в політиці та адмініструванні доходів
    Одним із заходів впровадження НСД є доступність обслуговування осіб з обмеженими фізичними можливостями та іншими особливими потребами.
    В Центрах обслуговування платників ГУ ДПС у Дніпропетровській області забезпечені рівні можливості одержання послуг усіма категоріями населення, у тому числі належні умови для доступу осіб з обмеженими фізичними можливостями та іншими маломобільними групами населення (осіб з інвалідністю, людей з тимчасовим порушенням здоров’я, вагітних жінок, людей старшого (похилого) віку, людей з дитячими колясками):
    - ЦОП розміщенні у приміщеннях на перших поверхах будівель, сходи дублюються пандусами;
    - забезпечено безперешкодність переміщення всередині будинків і споруд, безпеку шляхів руху, місць обслуговування і відпочинку; комфортність середовища перебування й обслуговування.
    - розміщена інформацію, яка дає змогу орієнтуватися в просторі, використовувати обладнання (у тому числі для самообслуговування), отримувати послуги;
    При здійсненні обслуговування осіб з обмеженими фізичними можливостями та іншими особливими потребами, наданні їм адміністративних, інформаційних послуг та консультацій застосовується принцип пріоритетності в обслуговуванні.


    Хто такий комплаєнс-менеджер?

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
    Комплаєнс-підтримка – це новий рівень партнерства бізнесу та держави для виключення ризиків порушення податкового законодавства.
    Кожний платник податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства матиме комунікацію зі своїм комплаєнс-менеджером.
    Комплаєнс-менеджер – це посадова особа територіального органу ДПС, яка закріплена за платником податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства, та є відповідальною за комунікацію з таким платником з питань, пов’язаних з виконанням його посадових обов’язків.
    Основна мета роботи комплаєнс-менеджера полягає в тому, щоб надати індивідуальну корисну пораду платнику, який вже зарекомендував себе як сумлінний. Комплаєнс-менеджер для кожного такого відповідального платника – це надійний порадник, помічник і професіонал.
    Комплаєнс-менеджер не тільки надає відповіді на запити, а й відстежує виникнення податкових ризиків діяльності платника та пропонує шляхи вирішення.
    Вся контактна інформація про комплаєнс-менеджера надходитиме до приватної частини Електронного кабінету. Це забезпечить постійний доступ до актуальної інформації та комунікаційних каналів. Платник податків може сам обрати зручний для себе формат взаємодії та частоту комунікації: за номером телефону, через листування електронною поштою, в режимі відеоконференції, листування в Електронному кабінеті.
    Порядок організації діяльності комплаєнс-менеджера та особливості його взаємодії з платником затверджені наказом ДПС від 31 жовтня 2024 року № 788 «Про організацію діяльності комплаєнс-менеджера з платником податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства», ознайомитись з яким можна на вебпорталі ДПС за посиланням https://tax.gov.ua/diyalnist-/zakonodavstvo-pro-diyalnis/nakazi-pro-diyalnist/79181.html.

    e-finance.com.ua

    Увага!!! При передруку матеріалів з E-FINANCE.COM.UA активне посилання (не закрите в теги noindex або nofollow, а саме відкрите!!!) на портал "Фінансові новини E-FINANCE.COM.UA" обов'язкове.

    WARNING! When reprinting materials from E-FINANCE.COM.UA, it is mandatory to include an active link (not closed in noindex or nofollow tags) to the portal "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" that remains open.

    WARNUNG!!! Beim Nachdruck von Materialien von E-FINANCE.COM.UA ist ein aktiver Link (nicht geschlossen in Noindex- oder Nofollow-Tags, sondern offen!!!) zum Portal „Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA“ obligatorisch.

    OSTRZEZENIE!!! Podczas przedrukowywania materialow z E-FINANCE.COM.UA, aktywny link (nie zamkniety w tagach noindex lub nofollow, ale raczej otwarty!!!) do portalu "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" jest obowiazkowy.

    Внимание!!! При перепечатке материалов с E-FINANCE.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Финансовые новости E-FINANCE.COM.UA" обязательна.

    E-FINANCE.COM.UA
    E-mail: info@e-finance.com.ua

    © E-FINANCE.COM.UA. Усі права захищені. При використанні інформації в електронному вигляді активне посилання на e-finance.com.ua є обов'язковим. Думки авторів можуть збігатися з позицією редакції. За зміст реклами відповідальність несе рекламодавець. Права на інформацію належать e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Alle Rechte vorbehalten.
    Bei der Nutzung von Informationen in elektronischer Form ist ein aktiver Hyperlink zu e-finance.com.ua erforderlich. Die Meinungen der Autoren stimmen möglicherweise nicht mit der redaktionellen Haltung überein. Für den Inhalt der Anzeigen ist der Werbetreibende verantwortlich. Die Informationsrechte liegen bei e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. All rights reserved.
    When utilizing information in electronic format, an active hyperlink to e-finance.com.ua is required. The opinions of the authors may not align with the editorial stance. The advertiser is responsible for the content of advertisements. Information rights belong to e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Podczas korzystania z informacji w formacie elektronicznym wymagane jest aktywne hiperłącze do e-finance.com.ua. Opinie autorów mogą nie pokrywać się ze stanowiskiem redakcji. Za treść ogłoszeń odpowiada reklamodawca. Prawa informacyjne należą do e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Все права защищены.
    При использовании информации в электронном формате активная гиперссылка на e-finance.com.ua обязательна. Мнения авторов могут не совпадать с позицией редакции. Рекламодатель несет ответственность за содержание рекламных объявлений. Права на информацию принадлежат e-finance.com.ua.