До уваги суб’єктів господарювання, які здійснюють експорт окремих видів товарів!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням повідомила https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/845508.html.
Законом України від 09 травня 2024 року № 3706-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей експорту окремих видів товарів у період дії воєнного стану» внесено зміни до Податкового кодексу України та Закону України від 16.04.1991 № 959-ХІІ «Про зовнішньоекономічну діяльність» (далі – Закон № 959-ХІІ).
На виконання змін, внесених у статтю 192 Закону № 959-ХІІ, Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 29 жовтня 2024 року № 1261 «Про запровадження режиму експертного забезпечення», що набирає чинності з 1 грудня 2024 року.
Зокрема, зазначеними нормативно-правовими актами запроваджуються особливості здійснення суб’єктами зовнішньоекономічної діяльності експорту товарів, що класифікуються за кодами згідно з УКТ ЗЕД: 0409 00 00 00, 0802 31 00 00, 0802 32 00 00, 1001, 1002, 1003, 1004, 1005, 1201, 1205, 1206 00, 1507, 1512, 1514, 2306 (далі – окремих видів товарів), а саме:
експорт окремих видів товарів дозволено здійснювати лише зареєстрованим платникам податку на додану вартість (далі – платники), до дня подання митної декларації платники зобов’язані скласти та зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних, зареєстрована податкова накладна дає право на оформлення митної декларації та здійснення експорту (підпункт 97.1 пункту 97 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, далі – Кодекс);
заборона експорту окремих видів товарів за нижчими цінами, ніж мінімально допустимі експортні ціни (підпункт 97.3 пункту 97 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу);
платники, в яких за останні 12 місяців (до 11 листопада 2024 року – за фактичний наявний період, починаючи з 11 листопада 2023 року) не повернення валютної виручки на дату складання податкової накладної становить не більше 20 %, застосовують ставку податку ПДВ 0 % при експорті (підпункт «а» підпункту 97.2 пункту 97 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу).
Водночас режим експортного забезпечення не застосовується до операцій з вивезення за межі митної території України у митному режимі експорту окремих видів товарів:
що вивозяться як припаси транспортними засобами комерційного призначення відповідно до статті 229 Митного кодексу України;
включених до товарних підкатегорій 1001 91 10 00, 1002 10 00 00, 1003 10 00 00, 1004 10 00 00, 1005 10 13 00, 1005 10 15 00, 1005 10 18 00, 1201 10 00 00, 1205 10 10 00, 1206 00 10 00 згідно з УКТЗЕД, які здійснюються платниками податку на додану вартість у супроводі фітосанітарного сертифіката, виданого з урахуванням положень пункту 15 розділу IX «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про карантин рослин».
ДПС та Рада бізнес-омбудсмена провели засідання експертних груп
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Державна податкова служба України та Рада бізнес-омбудсмена продовжують співпрацю щодо оперативного розгляду звернень платників, що надходять на адресу РБО.
Під час сьогоднішнього засідання учасники обговорили питання адміністрування податку на додану вартість, реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, подання таблиць даних платника ПДВ. Також розглянуто стан виконання податковою службою судових рішень.
Представники ДПС розʼяснили питання, які порушують платники у своїх запитах, а також надали рекомендації щодо вирішення окремих ситуацій.
Нагадуємо, що для оперативної комунікації з бізнесом в органах ДПС діють комунікаційні податкові платформи. Отримати розʼяснення також можна за телефонами «гарячих ліній» та у Контакт-центрі ДПС.
Крім того, на вебпорталі ДПС функціонує розділ «Онлайн-навчання», в якому зібрано корисну для платників інформацію щодо оподаткування. Розділ розміщено за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/onlayn-navchannya.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/845657.html
Зустріч ДПС та Української асоціації підприємств легкої промисловості:
про проєкт ДПС «Територія високого рівня податкової довіри»
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома, що про переваги, які отримують учасники проєкту ДПС «Територія високого рівня податкової довіри», та допомогу бізнесу від держави розповів в. о. заступника Голови ДПС Євгеній Сокур під час зустрічі з представниками Української асоціації підприємств легкої промисловості (https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/845334.html).
«В умовах дії воєнного стану бізнес, який продовжує працювати і сплачувати податки, потребує підтримки від держави. І саме для цього законодавчими новаціями передбачені особливості адміністрування податків для субʼєктів господарювання, які будуть включені до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства та стануть учасниками нового проєкту ДПС», – зазначив Євгеній Сокур.
За його словами, для таких платників передбачено низку податкових переваг: мораторій на деякі види документальних та фактичних перевірок, скорочення строків перевірок з метою бюджетного відшкодування та строків надання індивідуальних податкових консультацій.
Також за кожним платником закріплюється особистий комплаєнс-менеджер – співробітник податкової служби, який відповість на всі запитання платника щодо сплати податків, допоможе уникнути ризиків порушень податкового законодавства, помилок у звітності, розробити оптимальні персоналізовані рішення з податкового планування тощо.
Вся контактна інформація про комплаєнс-менеджера надходитиме до приватної частини Електронного кабінету і платники зможуть самі обирати зручний формат взаємодії та частоту комунікацій.
На субсайті Державної податкової служби України «Територія високого рівня податкової довіри» розміщено всю інформацію про запроваджені новації. Платники податків можуть дізнатися як стати учасником проєкту, яким вимогам треба відповідати, які переваги можна отримати, перевірити власні показники, проаналізувати свою галузь тощо.
Євгеній Сокур поінформував присутніх про критерії, яким мають відповідати субʼєкти господарювання для включення їх до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства, порядок розрахунку зазначених критеріїв та запросив представників Української асоціації підприємств легкої промисловості приєднуватись до проєкту ДПС «Територія високого рівня податкової довіри».
ДПС розроблено відеоролик
«Заповнення податкової декларації екологічного податку»
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/845598.html повідомила, що для допомоги платникам податків у складанні податкової звітності Державна податкова служба України розробила навчальний відеоролик «Заповнення податкової декларації екологічного податку (у частині розрахунку податкових зобовʼязань за скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні обʼєкти)».
З відео ви дізнаєтесь: хто є платником екологічного податку, як обчислюють зобовʼязання з екологічного податку за скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні обʼєкти, який звітний (податковий) період для подання декларації екологічного податку, який тип декларації подається, порядок заповнення декларації тощо.
Переглянути відео можна тут https://tax.gov.ua/media-tsentr/videogalereya/videouroki/11537.html.
Засідання галузевого комітету Громадської ради: на порядку денному – новації Закону № 3813 та реалізація Експериментального проєкту
Проведено чергове засідання комітету за галузевою ознакою «Невиробнича сфера в тому числі ЖКГ» Громадської ради при Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області за участі керівництва та фахівців податкової служби Дніпропетровської області.
Ключовий меседж заходу – роз’яснення новацій податкового законодавства, передбачених Законом України від 18 червня 2024 року № 3813-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства» (Закон № 3813).
У фокусі уваги – забезпечення рівних умов для всіх платників податків, прозорість процесів адміністрування, забезпечення справедливості, уникнення корупційних ризиків.
Обговорили основні аспекти інформаційно-роз’яснювальної кампанії про реалізацію експериментального проєкту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в Державній податковій службі України (Експериментальний проєкт).
Мета кампанії – роз’яснення платникам змін у підходах до організації роботи ДПС у зв’язку зі схваленням Кабінетом Міністрів України постанови від 25 липня 2024 року № 854 «Про реалізацію експериментального проєкту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в Державній податковій службі».
Комунікуємо далі!
Онлайн зустріч податківців Дніпропетровщини зі Спілкою українських підприємців та бізнес спільнотою: діалог про важливе і актуальне
На Дніпропетровщині у рамках комунікаційної податкової платформи Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) за темою «Закон України № 3813: податкові новації» відбулась онлайн зустріч податківців з представниками бізнесу – членами Спілки українських підприємців та бізнес спільнотою.
Особливі правила оподаткування для платників, запроваджені Законом України від 18 червня 2024 року № 3813-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства» – у фокусі уваги учасників зустрічі.
Новий рівень взаємовідносин між податковою службою і бізнесом, підтримка сумлінного платника державою; критерії, яким необхідно відповідати суб’єкту господарювання, щоб отримати певні податкові переваги, та хто такий комплаєнс-менеджер і які його функції – питання, що обговорили під час спілкування.
Комунікації супроводжувались демонстрацією презентаційних матеріалів «Новий Закон про податки: переваги для бізнесу», підготовлених фахівцями ГУ ДПС.
Підприємцям також нагадали про інформаційні ресурси податкової служби ГУ ДПС.
Конструктивний діалог фахівців податкової і платників спрямований на повне і оперативне інформування про переваги та можливості для бізнесу, запропоновані державою.
Працюємо спільно на результат – своєчасне і у повному обсязі наповнення бюджетів!
З початку поточного року від платників Дніпропетровщини до загального фонду держбюджету надійшло понад 32,9 млрд грн податкових платежів
Як зазначила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Наталя Федаш, протягом десяти місяців 2024 року від платників регіону до загального фонду державного бюджету надійшло понад 32,9 млрд гривень. У порівнянні з січнем – жовтнем 2023 року надходження збільшились на понад 8,1 млрд грн, або на 32,6 відсотків.
Очільниця податкової служби області висловила вдячність всім, хто відповідально ставиться до виконання своїх фінансових зобов’язань перед державою та нагадала, що для субʼєктів господарювання, які будуть включені до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства та стануть учасниками нового проєкту ДПС, законодавчими новаціями передбачені особливості адміністрування податків.
«Сьогодні, незважаючи на виклики, бізнес продовжує працювати і сплачувати податки. В умовах дії воєнного стану підтримка від держави – це та система заходів, яка спрямована мотивувати суб’єктів господарювання працювати чесно і прозоро та своєчасно наповнювати бюджети», – зазначила Наталя Федаш.
Платники Дніпропетровщини сумлінно наповнюють місцеві бюджети
З початку 2024 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області платники спрямували понад 34,1 млрд грн податкових платежів. Надходження виросли порівняно з січнем – жовтнем 2023 року на понад 6,0 млрд грн, темп росту – 121,5 відсотків.
Нагадуємо, що на окремому ресурсі ДПС України – субсайті «Територія високого рівня податкової довіри» розміщено всю інформацію про запроваджені новації щодо особливостей адміністрування податків для субʼєктів господарювання, які будуть включені до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства та стануть учасниками нового проєкту ДПС.
Платники мають можливість дізнатися як стати учасником проєкту, яким вимогам треба відповідати, які переваги можна отримати, перевірити власні показники, проаналізувати свою галузь тощо.
Єдиний внесок: понад 29,6 млрд грн – надходження до
державних цільових фондів від платників Дніпропетровської області
У січні – жовтні 2024 року до державних цільових фондів від страхувальників Дніпропетровщини надійшло понад 29,6 млрд грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (єдиний внесок). Це майже на 4,0 млрд, або на 15,6 відс., більше ніж у відповідному періоді 2023 року.
Інформуємо, що одним із принципів, на яких ґрунтуються заходи реформування, зокрема податкової політики та податкового адміністрування, викладені в Національній стратегії доходів до 2030 року (НСД), є принцип стабільності – збереження поточної бази оподаткування доходів юридичних та фізичних осіб, забезпечення її цілісності, що є умовою від якої напряму залежить стабільність доходів України в довгостроковій перспективі. Комбінація заходів щодо забезпечення надходження доходів та диверсифікації їх структури повинна сприяти стабільності, визначеності та достатності надходжень для цілей бюджету.
Податковий календар на 02 грудня 2024 року
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що
02 грудня 2024 року, понеділок, останній день сплати за жовтень 2024 року:
- рентної плати за:
• користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини;
• користування радіочастотним ресурсом України;
• транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами територією України;
• транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України;
- плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (крім громадян);
- плати за землю фізичними особами – підприємцями – власниками та землекористувачами земельних ділянок;
- податку на додану вартість;
- акцизного податку;
- податку на доходи фізичних осіб та військового збору від оподаткування доходів, нарахованих у вигляді:
• процентів на поточний або депозитний банківський рахунок;
• процентів на вклади члена кредитної спілки;
- податку на доходи фізичних осіб та військового збору податковим агентом, якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку.
Яким чином та з якої дати буде надана можливість направлення на реєстрацію в ЄРПН ПН за операціями з експорту окремих видів товарів?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу на таке.
Для операцій з постачання окремих видів товарів запроваджено окрему електронну форму податкової накладної за кодом J/F 1211001 (код електронної форми податкової накладної за операціями з експорту окремих видів товарів), яка буде застосовуватись з моменту запровадження режиму експортного забезпечення.
До 01.12.2024 року такі податкові накладні не приймаються для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На сайті ДПС розміщено довідник умовних кодів причин коригування 501, 502, 503, які використовуються при складанні РК з експорту окремих видів товарів
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Довідник умовних кодів причин коригування, який містить інформацію, зокрема про умовні коди причин коригування 501, 502 та 503 розміщено на вебпорталі ДПС за посиланням https://tax.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/357729.html.
Платникам ПДВ про деякі особливості складання звітності
за операціями з експорту окремих видів товарів
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома.
В листі ДПС України від 15.11.2024 № 3717/7/99-00-21-03-02-07 зазначено, що в декларації з ПДВ відображаються тільки ті операції, за якими відбувся перетин кордону. Чи враховуватиметься це при проведенні камеральних перевірок податкової звітності? Чи будуть невключені в декларацію суми ПДВ по податковим накладним з експорту окремих видів товарів, складеним на товари, по яким не відбувся перетин кордону, вважатись заниженням податкових зобов’язань? Чи будуть ці положення відображені у Порядку заповнення декларації з ПДВ?
Відповідно до Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21 (із змінами) (далі – Порядок № 21) у рядках 2.3.1, 2.3.2 та 2.3.3 податкової декларації з ПДВ (залежно від ставки оподаткування) вказуються обсяги операцій з експорту окремих видів товарів.
Разом з тим п. 97.5 підрозд. 2 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України від чітко передбачено, що операції з експорту у режимі експортного забезпечення окремих видів товарів відображаються у складі податкової декларації за звітний (податковий) період, на який припадає дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України.
Порядок № 21 не потребує відображення інформації щодо порушеного питання.
До уваги платників!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що для платників податків з 01 травня 2024 року в Електронному кабінеті реалізована можливість отримувати Витяг щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами, починаючи з 2013 року за кожний рік окремо та в розрізі податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Крім цього, розроблено окремий функціонал для платників, які мають податковий борг на день подання запиту на отримання Витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами стосовно розрахунку пені, яка буде нарахована у разі погашення такого боргу поточною датою.
Кроки для платника податків
1. Платник створює «Запит про отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДПС» (далі - Запит) за формою «J/Fl300207» в приватній частині електронного кабінету у пункті меню «Заяви, запити для отримання інформації» шляхом:
для поля «період з «01» січня 20___року по «_»____20___року» Запиту:
вибору із переліку дати, місяця та року, за який платник бажає отримати «Витяг з інформаційної системи органів ДПС щодо стану розрахунків платника з бюджетом та сплати єдиного внеску» (далі - Витяг). За кожний рік Запит подається окремо;
для поля «Розрахувати суму пені у поточному бюджетному році» (пп.129.1.1 та 129.1.3 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу Украіни)*** » Запиту:
встановлення позначки для розрахунку пені, якщо у платника є податковий борг (крім єдиного внеску) та він бажає визначити суму пені станом на наступний день від дня подання Запиту. Платник також може не встановлювати позначку для її розрахунку. Встановлення позначки неможливе, якщо у Запиті визначено платником період «минулі роки»;
для поля «В розрізі платежів » Запиту:
встановлення позначки для отримання інформації в розрізі всіх своїх платежів. Якщо платник не встановлює позначку, то отримає узагальнену інформацію, без розрізу платежів;
для поля «3 підписом**** (станом на І число звітного місяця) » Запиту:
встановлення позначки для отримання Витягу з кваліфікованим електронним підписом посадової особи контролюючого органу (далі КЕП). Разом з цим, встановлення позначки можливе, якщо у Запиті зазначено 1-ше число місяця будь - якого року. Якщо платник не встановлює позначку, то отримає інформацію без КЕП.
Надсилає Запит до органу ДПС за своїм основним місцем обліку.
Отримує Витяг за формою «J/F1400207».
Відкриття Казначейством бюджетних рахунків відповідно до змін у класифікації доходів бюджету та реквізити таких рахунків
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
На виконання наказу Міністерства фінансів України від 18.07.2016 № 621 «Про затвердження Порядку взаємодії органів Державної казначейської служби України та органів Державної податкової служби України в процесі виконання державного та місцевих бюджетів за доходами та іншими надходженнями», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10.08.2016 за № 1115/29245 (із змінами та доповненнями), Державною казначейською службою України (Казначейство) формуються рахунки для зарахування доходів бюджетів після прийняття закону про Державний бюджет України на відповідний рік, а також у разі внесення протягом бюджетного періоду змін до законодавства, згідно з якими змінюється перелік видів надходжень державного та місцевих бюджетів, та/або порядок їх зарахування до відповідних бюджетів.
Інформація про сформовані рахунки за надходженнями, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, надається Казначейством ДПС.
ДПС протягом п'яти робочих днів з дня отримання від Казначейства інформації про сформовані рахунки за надходженнями опрацьовує таку інформацію та надає Казначейству інформацію про рахунки за надходженнями, які справляються до державного та місцевих бюджетів.
Казначейство на підставі інформації, отриманої від ДПС, відкриває рахунки за надходженнями, не раніше десяти робочих днів від дати їх формування у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної бюджетної політики.
За потреби у додатковому відкритті рахунків за надходженнями ДПС надсилає Казначейству уточнену інформацію.
Інформація про відкриті рахунки для платників Дніпропетровській області розміщена на субсайті «Головне управління ДПС у Дніпропетровській області» вебпорталу ДПС в розділі «Рахунки для сплати платежів».
Сплата бюджетних/небюджетних платежів:
заповнення реквізитів платіжної інструкції
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Правила заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції при сплаті податків, зборів, платежів та єдиного внеску на єдиний рахунок, визначені п. 1-4 розділу ІІ Порядку заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції (платіжний документ) під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення, затвердженого наказом від 22.03.2023 № 148 (із змінами), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28.03.2023 за № 528/39584.
Під час сплати податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави на бюджетні / небюджетні / єдиний / депозитний рахунки платник у реквізиті «Призначення платежу» платіжної інструкції заповнює з переліку полів, наведених у пункті 1 розділу ІІ цього Порядку, такі поля:
«Код виду сплати»;
«Додаткова інформація запису».
У полі «Код виду сплати» платник заповнює код виду сплати, визначений Переліком кодів видів сплати, які використовуються платниками, згідно з додатком 1 до цього Порядку.
У полі «Додаткова інформація запису» платник заповнює інформацію щодо переказу коштів у довільній формі. Суб’єкти господарювання, які проводять господарську діяльність на підставі ліцензії та/або спеціального дозволу, зазначають інформацію щодо звітного (податкового) періоду, за який сплачуються податкові зобов’язання, та дозвільного документа (вид дозвільного документа, номер, дата).
Сплата податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави платником на бюджетні / небюджетні / єдиний / депозитний рахунки оформлюються за кожним напрямом сплати та кожним кодом виду сплати окремою платіжною інструкцією.
У разі коли платником при сплаті податків, зборів, платежів та єдиного внеску, що адмініструються ДПС, на бюджетні/небюджетні рахунки у реквізиті «Призначення платежу» платіжної інструкції не зазначено або зазначено код виду сплати, який відсутній у додатку 1 до цього Порядку, вважається, що платник сплатив грошове зобов’язання / єдиний внесок за кодом виду сплати 101.
Сплата платежів на єдиний рахунок
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що правила заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції при сплаті податків, зборів, платежів та єдиного внеску на єдиний рахунок, визначені п. 6 розділу ІІ Порядку заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції (платіжний документ) під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення, затвердженого наказом від 22.03.2023 № 148, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28.03.2023 за № 528/39584.
При сплаті коштів на єдиний рахунок, відкритий у Державній казначейській службі України (Казначейство) на ім’я ДПС, платник у реквізиті «Призначення платежу» платіжної інструкції може:
1) не визначати напрям/напрями спрямування коштів з єдиного рахунка на бюджетні/небюджетні рахунки.
У такому випадку платник у реквізиті «Призначення платежу» платіжної інструкції заповнює тільки поле «Додаткова інформація запису» з інформацією щодо переказу коштів у довільній формі.
При цьому платник, використовуючи засоби електронного кабінету, може:
визначити напрям/напрями спрямування коштів з єдиного рахунка на бюджетні/небюджетні рахунки;
не визначати напрям/напрями спрямування коштів з єдиного рахунка. У такому разі кошти перераховуються з єдиного рахунка на бюджетні/небюджетні рахунки на підставі податкової інформації, визначеної пунктом 351.5 статті 351 Кодексу;
2) самостійно визначити напрям/напрями спрямування коштів з єдиного рахунка на бюджетні/небюджетні рахунки.
У такому випадку платник у реквізиті «Призначення платежу» платіжної інструкції заповнює з переліку полів, наведених у пункті 1 розділу ІІ цього Порядку, такі поля:
«Номер рахунку» - заповнюється номер бюджетного/небюджетного рахунку;
«Сума податку» - заповнюється сума, яка має бути зарахована на бюджетний/небюджетний рахунок;
«Інформація про податкове повідомлення (рішення)» - заповнюється номер податкового повідомлення-рішення/рішення/вимоги та/або рішення щодо єдиного внеску (у разі якщо кошти сплачуються на підставі таких документів);
«Додаткова інформація запису» - заповнюється інформація щодо переказу коштів у довільній формі.
Про реквізити нових бюджетних рахунків
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що на субсайті «Головне управління ДПС у Дніпропетровській області» вебпорталу ДПС в розділі «Рахунки для сплати платежів», за посиланням https://dp.tax.gov.ua/rahunki-dlya-splati-platejiv, розміщені реквізити нових бюджетних рахунків за наступними кодами класифікації доходів бюджету (далі ККДБ):
- ККДБ 11011600 «Військовий збір, що підлягає сплаті платниками, зазначеними у підпункті 4 підпункту 1.3 пункту 161 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України»;
- ККДБ 11011700 «Військовий збір, що підлягає сплаті фізичними особами-підприємцями, які перебувають на спрощеній системі оподаткування»;
- ККДБ 11011800 «Військовий збір, що підлягає сплаті юридичними особами, які перебувають на спрощеній системі оподаткування (ІІІ група)»;
- ККДБ 11011500 «Авансовий внесок з податку на доходи фізичних осіб, що сплачується платниками податку, які здійснюють роздрібну торгівлю пальним»;
- ККДБ 11021800 «Авансовий внесок з податку на прибуток підприємств, що сплачується платниками податку, які здійснюють роздрібну торгівлю пальним».
Звертаємо увагу, що сплата на рахунки розпочинається з дня набрання чинності Законом України від 10 жовтня 2024 року № 4015-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу та інших законів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у період воєнного стану».
Порядок повернення коштів єдиного внеску
на загальнообов’язкове державне соціальне страхування
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що повернення надміру та/або помилково сплачених коштів єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (єдиний внесок) здійснюється відповідно до Порядку зарахування у рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування або повернення надміру та/або помилково сплачених коштів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 23.07.2021 № 417, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.09.2021 за № 1185/36807 (далі – Порядок № 417).
Порядком № 417 передбачено, що повернення коштів єдиного внеску здійснюється на підставі Заяви платника про повернення коштів.
До Заяви платник обов’язково додає копію розрахункового документа (платіжної інструкції, квитанції), що підтверджує сплату коштів єдиного внеску (до Заяви в електронній формі – електронну копію розрахункового документа). Копія розрахункового документа завіряється платником особисто.
Звертаємо увагу, що кожна Заява може містити лише одну копію одного розрахункового документа, тобто на кожну платіжну інструкцію заповнюється окрема Заява.
У випадках, передбачених п. п. 1, 2 та 4 п. 5 Порядку № 417, Заява подається до територіально органу ДПС за місцем обліку надміру та/або помилково сплачених коштів за формою, визначеною у додатку 1 до цього Порядку.
Таку Заяву із завіреною платником копією платіжної інструкції (в pdf форматі) , також можливо надати в розділі «Листування з ДПС» безкоштовного сервісу «Електронний кабінет платника податків».
Якщо за результатами розгляду Заяви встановлено правомірність повернення коштів, орган ДПС формує Висновок про повернення коштів та розрахунковий документ на повернення коштів з відповідного небюджетного рахунку за субрахунком 3556 «Рахунки для зарахування єдиного соціального внеску», на який їх було сплачено, та подає його на виконання до відповідного головного управління Державної казначейської служби України.
Для повернення платежів з бюджету подайте заяву
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що порядок повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов'язання органом ДПС визначено ст. 43 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов'язання здійснюється тільки на підставі заяви платника, поданої протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми. Платник податків подає заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань та пені у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів:
- на рахунок платника податків у банку / небанківському надавачу платіжних послуг;
- на погашення грошового зобов'язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету.
Заяву платник може подати як у паперовому вигляді так і в електронному вигляді. В електронному вигляді заява подається в Електронному кабінеті платника податків
- для юридичних осіб шаблон «J1302001»,
- для фізичних осіб шаблон «F1302002».
ДПС не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви формує електронний висновок про повернення належних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.
На підставі отриманого висновку орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, протягом п'яти робочих днів здійснює повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань та пені платникам податків.
Повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань платникам податків здійснюється з бюджету, у який такі кошти були зараховані.
УВАГА! Відповідно до ст. 43 ПКУ визначено, що у разі наявності у платника податків податкового боргу, повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов'язання на рахунок такого платника податків у банку або небанківському надавачу платіжних послуг, проводиться лише після повного погашення такого податкового боргу платником податків.
«Е-повідомлення» - новий сервіс для платників
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що Державною податковою службою України з метою підвищення рівня інформування платників податків про суми помилково сплачених податкових платежів, єдиного внеску запроваджено новий сервіс «Е-повідомлення».
Платники податків, користувачі Електронного кабінету, мають можливість отримувати в розділі «Вхідні/вихідні документи/Вхідні/ Повідомлення» електронне інформаційне повідомлення про помилкову сплату платежів (форма J/F14900) та миттєво здійснювати направлення до територіального органу ДПС, в якому обліковуються такі суми, заяву на перерахування коштів в електронному форматі.
Форма Е-повідомлення про помилкову сплату платежів:
▪ податковий номер платника
▪ назва та код територіального органу ДПС
▪ код території
▪ отримано сплату [дата платіжної інструкції] по платежу [код платежу] «[назва платежу]» в розмірі [сума] грн за платіжною інструкцією № [номер платіжної інструкції] на рахунок [ рахунок IBAN].
У разі помилкової сплати просимо подати Заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені.
Поряд з цим, посадові особи, які за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань є керівником підприємства, установи, організації, чи самозайнятою особою, чи фізичною особою – платником податків, також мають можливість отримувати додаткове повідомлення шляхом приєднання до сервісу «Info TAX».
Звертаємо увагу, що автоматична відправка електронних інформаційних повідомлень про помилкову сплату платежів здійснюється засобами ІКС ДПС о 9.00 годині в робочі дні, крім понеділка, за транзакціями про сплату за попередній банківський день.
Новації податкового законодавства в частині комплаєнс-ризику
сплати та заповнення реквізитів платіжної інструкції
під час сплати бюджетних/небюджетних платежів
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
З метою підвищення рівня дотримання платниками податків своїх податкових обов’язків, в діяльність Державної податкової служби України впроваджуються міжнародні підходи до управління податковими ризиками та новий проект щодо системи управління комплаєнс-ризиками. Координатором нового проекту є Міністерство фінансів України.
Постанова Кабінету Міністрів України від 25 липня 2024 року № 854 «Про реалізацію експериментального проекту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в Державній податковій службі» набрала чинності 01.08.2024.
Основні новації проекту – розподіл всіх податкових ризиків за основними видами:
● Ризик реєстрації
● Ризик звітності
● Ризик сплати
● Ризик декларування.
Щодо комплаєнс-ризику сплати – це випадок, коли платники податків сплачують податки, збори, платежі із запізненням або сплачують в неповному обсязі, або не сплачують зовсім, що призводить до виникнення або накопичення податкового боргу.
Платникам при сплаті податків, зборів, платежів та єдиного внеску необхідно ознайомитись з вимогами наказу Міністерства фінансів України від 22.03.2023 № 148 «Про затвердження Порядку заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції (платіжний документ) під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 28 березня 2023 року за № 528/39584 (із змінами) (далі – Наказ № 148).
Цей Порядок застосовується у разі використання структурованого формату реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції відповідно до міжнародного стандарту ISO 20022 та визначає правила його заповнення під час:
- сплати (стягнення) податків, зборів, платежів на бюджетні рахунки, відкриті в Казначействі;
- сплати (стягнення) єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) на небюджетні рахунки, відкриті в Казначействі на ім’я територіальних органів ДПС;
- сплати (стягнення) податків, зборів, платежів та єдиного внеску на єдиний рахунок, відкритий у Казначействі на ім’я ДПС;
- повернення (перерахування) помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені;
- повернення єдиного внеску на єдиний рахунок, відкритий у Казначействі на ім’я ДПС, на інші небюджетні рахунки, на рахунки платників, відкриті у надавачів платіжних послуг
Наказом № 148 передбачено, що платники під час сплати податків, зборів, платежів, єдиного внеску з 01 грудня 2023 року використовують виключно структурований формат реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції, який включає заповнення тільки двох обов’язкових полів, а саме «Код виду сплати» та «Додаткова інформація запису».
У полі «Код виду сплати» платник заповнює код виду сплати, визначений Переліком кодів видів сплати, які використовуються платниками, згідно з додатком 1 до Порядку, затвердженим Наказом № 148;
У разі коли платником при сплаті податків, зборів, платежів та єдиного внеску, що адмініструються ДПС, на бюджетні/небюджетні рахунки у реквізиті «Призначення платежу» платіжної інструкції не зазначено або зазначено код виду сплати, який відсутній у додатку 1 до цього Порядку, вважається, що платник сплатив грошове зобов’язання / єдиний внесок за кодом виду сплати 101.
У полі «Додаткова інформація запису» платник заповнює інформацію щодо переказу коштів у довільній формі. Суб’єкти господарювання, які проводять господарську діяльність на підставі ліцензії та/або спеціального дозволу, зазначають інформацію щодо звітного (податкового) періоду, за який сплачуються податкові зобов’язання, та дозвільного документа (вид дозвільного документа, номер, дата).
Слід також зазначити, що сплата податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави платником на бюджетні / небюджетні / єдиний / депозитний рахунки оформлюються за кожним напрямом та кожним кодом виду сплати окремою платіжною інструкцією.
Зокрема, слід зосередити увагу на особливостях заповнення 3-х реквізитів:
«Код платника»;
«Код фактичного платника»;
«Призначення платежу».
Обов’язковий реквізит «Код платника» заповнюють всі платники, які сплачують податки, збори, інші платежі та єдиний внесок. Юридичні особи у реквізиті «Код платника» зазначають код ЄДРПОУ, фізичні особи – підприємці та громадяни – податковий номер.
Реквізит «Код фактичного платника» заповнюється в наступних випадках:
юридичними особами у разі, якщо юридичні особи у своєму складі мають відокремлені підрозділи, представництва та сплачують платежі до бюджету і фондів соціального страхування за відокремлені підрозділи, представництва.
При цьому юридичні особи у реквізиті «Код платника» платіжної інструкції зазначають власний код ЄДРПОУ, а у реквізиті «Код фактичного платника» – код ЄДРПОУ відокремленого підрозділу, представництва;
громадянами у разі, якщо громадяни сплачують податкові платежі та єдиний внесок за допомогою технічного пристрою (банківський автомат, платіжний термінал, програмно-технічний комплекс самообслуговування, програмно-апаратне середовище мобільного телефону, інший пристрій) або через каси надавачів платіжних послуг.
При цьому громадяни у реквізиті «Код фактичного платника» платіжної інструкції зазначають власний податковий номер. Разом з цим, надавач платіжних послуг у реквізиті «Код платника» зазначає свій податковий номер.
Приклади заповнення реквізиту поля «Призначення платежу» платіжної інструкції для платників податків розміщені на субсайті «Головне управління ДПС у Дніпропетровській області» вебпорталу ДПС в розділі «Новини» та в ЦОПах Головного управління ДПС у Дніпропетровській області.
Податкова культура – система цінностей, норм, встановлених правил
і принципів у сфері податкових відносин
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Податковій культурі притаманні елементи як формальних інститутів (законодавчі та інші нормативно-правові акти), так і неформальних інститутів (загальноприйняті традиції та звички нарахування і сплати податків, які обумовлюють моделі поведінки платників податків, що формуються податковою культурою).
Імперативом податкової системи має бути поєднання фіскальних інтересів та інтересів платника податків на основі формування партнерських відносин. Робота податкових органів багато в чому залежить від того які відносини у них складаються із платниками податків. Платник податку це в першу чергу партнер держави, його кошти – основне джерело державних доходів. Тому в даний час податківці приділяють більше уваги роз’ясненню правових актів, адже податкове законодавство далеко не всім зрозуміле через свою складність та неоднозначність. Більшість податкових спорів виникають тільки тому, що платники розуміють ті чи інші положення податкового законодавства не так, як податківці. З іншої сторони податкові органи теж будуть працювати ефективно, якщо платники податків будуть дотримуватися податкового законодавства. Але це все залежить від високого рівня податкової культури в країні.
Податкова культура повинна виступати регулятором поведінки не тільки кожного платника податків, а й посадових осіб податкових органів. Тому її удосконалення слід починати передусім з працівників податкових органів, оскільки платників податків більше, ніж податківців, і формування в їхній свідомості розуміння всієї необхідності сплати податкових платежів є довготривалим і більш трудомістким процесом.
Ефективність роботи будь-якої системи, насамперед, залежить від рівня кваліфікації працівників, від їхнього ставлення до професійної діяльності, від морально-етичних засад та особистих рис. Професіоналізм податкового інспектора має ґрунтуватися на знаннях, комунікабельності, упевненості. Ця впевненість має базуватися на особистих здібностях інспектора: вміння легко переконати інших у правильності постановки питань, та налагодити психологічний контакт із платником податків.
Професіоналізм і взаємна відповідальність є основними показниками нового рівня співпраці держави та платників податків, а також високої податкової культури та податкової дисципліни. Основна мета податкових органів має бути спрямована на протистояння закріпленню в суспільстві свідомого ухилення від сплати податків як акту, який зберігає особисту вигоду.
Важливо сформувати не тільки позитивний образ працівника податкового органу, а й сумлінного платника податків. Неправомірні дії однієї зі сторін призводять до нестабільності всієї системи і неефективності застосовуваних заходів.
Важливою складовою в покращенні взаємин між платниками та податковими органами є довіра до платників з боку податкових органів. Зменшення кількості й тривалості перевірок і зниження рівня використання штрафів допоможуть забезпечити реципрокність взаємовідносин між суб’єктами податкових відносин.
У випадку платників податків ключовим елементом є податкова мораль, яка проявляється у внутрішній мотивації людей до сплати податків. Тобто існують певні норми і правила, які регламентують поведінку і дії людей у сфері оподаткування. Позитивна мораль приймає форми громадянської свідомості, обов’язку, дисципліни. Тому на державному рівні дуже важливо сформулювати моральні імперативи, які так би мовити стали б еталоном, якому має відповідати добросовісний платник.
Тому в контексті формування податкової культури податкова політика повинна бути результатом суспільного вибору, проявом відродження духу, відчуттям спільної мети у суспільстві вільних у своєму виборі громадян. Для цього можна активніше долучати громадян до обговорення реформ з метою врахування реальних суспільних пріоритетів, а не окремих впливових груп. Відчуття спільної відповідальності, а також впевненість у правомірності дій держави зможе забезпечити підвищення рівня tax compliance, оскільки людям властива реципрокність – схильність до взаємодії, за умови аналогічної поведінки інших членів.
Виходячи з вищевикладеного можна запропонувати визначення податкової культури. Податкова культура являє собою систему цінностей, норм, встановлених правил і принципів у сфері податкових відносин. Дана модель включає в себе правомірні дії, як платників податків, так і податкових органів. Кожен суб’єкт податкових відносин самостійно визначає для себе рівень його податкової культури, що відрізняється нормами, правилами і цінностями.
Податкова культура складається з розуміння громадянами всієї важливості для держави і суспільства сплати податків, знання своїх прав і обов’язків по їх сплаті. Платник податків повинен усвідомлювати, що податкові надходження до бюджету потрібні для виконання державою своїх функцій (утримання армії, поліції, забезпечення отримання гідної освіти, надання послуг у сфері охорони здоров’я і т. д).
Запровадження Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства.
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу на таке.
Щодо новацій податкового законодавства, передбачених Законом України від 18 червня 2024 року № 3813-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства» (далі – Закон № 3813).
Головною новацією Закону № 3813 визначено формування та затвердження Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства (далі - Перелік).
ЯК ПОТРАПИТИ ДО ПЕРЕЛІКУ?
Щоб потрапити до Переліку юридичній або фізичній особі – підприємцю треба відповідати одночасно низці вимог та критеріїв.
ВИМОГИ:
податковий борг та/або заборгованість з інших платежів, контроль за стягненням яких покладено на контролюючі органи, не перевищує 3000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та з дня їх виникнення минуло не більше 30 днів;
відсутність заборгованості (недоїмки, штрафу, пені) із сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;
відсутність фактів порушення платником податків податкових обов’язків щодо подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 і 39 прим. 2, пунктом 46.2 статті 46 Кодексу;
відсутність винесених щодо платника податку податкових повідомлень-рішень про порушення граничних строків розрахунків за операціями з експорту та/або імпорту товарів протягом останніх 12 місяців;
відсутність рішення про відповідність платника податків критеріям ризиковості платника податку на додану вартість, прийнятого у порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України відповідно до пункту 201.16 статті 201 цього Кодексу;
відсутність розпочатої процедури припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця;
відсутність порушеного провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) платника податків;
відсутність прийнятого щодо платника податків та/або його засновників (учасників), кінцевих бенефіціарних власників рішення про застосування спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) у порядку, встановленому Законом України "Про санкції";
відсутність у платника податків та/або його засновників (учасників), кінцевих бенефіціарних власників громадянства держави, що здійснює збройну агресію проти України (крім громадян такої держави, яким надано статус учасника бойових дій після 14 квітня 2014 року);
відсутність серед засновників (учасників), кінцевих бенефіціарних власників платника податків осіб, місцем проживання (місцезнаходженням) яких є держава, що здійснює збройну агресію проти України;
відсутність змін щодо основного виду економічної діяльності, внесених щодо платника податків до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань протягом останніх послідовних 12 календарних місяців.
Відповідність наступним критеріям залежно від обраної системи оподаткування:
ЮРИДИЧНІ ОСОБИ, ЩО ПЕРЕБУВАЮТЬ НА ЗАГАЛЬНІЙ СИСТЕМІ ОПОДАТКУВАННЯ:
показник рівня сплати податку на прибуток підприємств дорівнює/перевищує середній показник у відповідній галузі за останні чотири квартали з урахуванням пункту 137.5 статті 137 цього Кодексу;
показник рівня сплати податку на додану вартість дорівнює/перевищує середній показник у відповідній галузі (крім платників, у яких операції з вивезення товарів за межі митної території України становлять 25 і більше відсотків загального обсягу постачання) за останні 12 звітних (податкових) періодів;
показник середньомісячної нарахованої та/або виплаченої податковим агентом – юридичною особою заробітної плати за останні чотири звітні (податкові) періоди становить не менше середньої заробітної плати у відповідній галузі у відповідному регіоні, помноженої на коефіцієнт 1,1, за умови що середньомісячна чисельність працюючих за зазначений період становить не менше п’яти осіб.
РЕЗИДЕНТИ ДІЯ СІТІ:
показник рівня сплати податків до зведеного бюджету дорівнює/перевищує середній показник рівня сплати податків до зведеного бюджету резидентів Дія Сіті.
ЮРИДИЧНІ ОСОБИ, ЩО ПЕРЕБУВАЮТЬ НА СПРОЩЕНІЙ СИСТЕМІ ОПОДАТКУВАННЯ ТА Є ПЛАТНИКАМИ ЄДИНОГО ПОДАТКУ ТРЕТЬОЇ ГРУПИ:
показник рівня сплати податків до зведеного бюджету дорівнює/перевищує середній показник у відповідній галузі за останні чотири квартали;
показник середньомісячної нарахованої та/або виплаченої податковим агентом – юридичною особою заробітної плати за останні чотири звітні (податкові) періоди становить не менше середньої заробітної плати у відповідній галузі у відповідному регіоні, помноженої на коефіцієнт 1,1, за умови що середньомісячна чисельність працюючих за зазначений період становить не менше п’яти осіб.
ЮРИДИЧНІ ОСОБИ, ЩО ПЕРЕБУВАЮТЬ НА СПРОЩЕНІЙ СИСТЕМІ ОПОДАТКУВАННЯ ТА Є ПЛАТНИКАМИ ЄДИНОГО ПОДАТКУ ЧЕТВЕРТОЇ ГРУПИ:
показник різниці між сумою загального мінімального податкового зобов’язання та загальною сумою сплачених податків, зборів, платежів, пов’язаних з виробництвом та реалізацією власної сільськогосподарської продукції, та витрат на оренду земельних ділянок за останній звітний період має від’ємне значення;
показник рівня сплати податку на додану вартість дорівнює/перевищує середній показник у відповідній галузі (крім платників, у яких операції з вивезення товарів за межі митної території України становлять 25 і більше відсотків загального обсягу постачання) за останні 12 звітних (податкових) періодів;
показник середньомісячної нарахованої та/або виплаченої податковим агентом – юридичною особою заробітної плати за останні чотири звітні (податкові) періоди становить не менше середньої заробітної плати у відповідній галузі у відповідному регіоні, помноженої на коефіцієнт 1,1, за умови що середньомісячна чисельність працюючих за зазначений період становить не менше п’яти осіб;
площа наявних у платника податку у власності (на праві власності/користування), орендованих земельних ділянок становить не менше 200 гектарів включно або орендованих земельних ділянок комунальної та/або державної власності – не менше 0,5 гектара (станом на 1 січня поточного року), що задекларовані до 20 лютого поточного року та за які сплачено суму податкового зобов’язання з плати за землю у строки, передбачені законодавством, або платником податку, який перебуває на спрощеній системі оподаткування четвертої групи, сплачено податкові зобов’язання з єдиного податку в повному обсязі та у строки, передбачені законодавством.
ФІЗИЧНІ ОСОБИ – ПІДПРИЄМЦІ, ЩО ПЕРЕБУВАЮТЬ НА ЗАГАЛЬНІЙ СИСТЕМІ ОПОДАТКУВАННЯ:
показник рівня сплати податку на додану вартість дорівнює/перевищує середній показник у відповідній галузі за останні 12 звітних (податкових) періодів;
показник рівня сплати податку на доходи фізичних осіб від провадження господарської діяльності за звітний (податковий) рік дорівнює/перевищує середній показник у відповідній галузі;
показник середньомісячної нарахованої та/або виплаченої податковим агентом – фізичною особою – підприємцем заробітної плати за останні чотири звітні (податкові) періоди становить не менше середньої заробітної плати у відповідній галузі у відповідному регіоні, помноженої на коефіцієнт 1,1.
ФІЗИЧНІ ОСОБИ – ПІДПРИЄМЦІ, ЩОПЕРЕБУВАЮТЬ НА СПРОЩЕНІЙ СИСТЕМІ ОПОДАТКУВАННЯ ТА Є ПЛАТНИКАМИ ЄДИНОГО ПОДАТКУ ТРЕТЬОЇ ГРУПИ:
задекларований обсяг доходу за податковий (звітний) період перевищує 5 мільйонів гривень;
показник рівня сплати податків до зведеного бюджету дорівнює/перевищує середній показник у відповідній галузі за останні чотири квартали;
показник середньомісячної нарахованої та/або виплаченої податковим агентом – фізичною особою – підприємцем заробітної плати за останні чотири звітні (податкові) періоди становить не менше середньої заробітної плати у відповідній галузі у відповідному регіоні, помноженої на коефіцієнт 1,1.
Платники податків, які зареєстровані протягом звітного (податкового) року (новостворені), можуть бути включені до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства з першого числа місяця, що настає за податковим (звітним) кварталом, але не раніше одного календарного року з дати взяття такого платника на облік у контролюючому органі.
Порядок формування та оприлюднення переліку платників з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства затверджений наказом Міністерства фінансів України від 07.10.2024 № 495.
Перший Перелік платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства буде затверджено не пізніше останнього робочого дня листопада (29 листопада 2024 року) та оприлюднено на п’ятнадцятий робочий день з дня його затвердження (19 грудня 2024 року).