Руслан Кравченко: ДПС ініціює зміни до механізму зупинення реєстрації податкових накладних
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Голова Державної податкової служби Руслан Кравченко ініціював зміни до механізму зупинення реєстрації податкових накладних.
Державна податкова служба вже передала свої пропозиції до Міністерства фінансів України щодо змін у постанову Уряду № 1165. Про це Руслан Кравченко повідомив на своїй сторінці у Facebook.
«Удосконалюємо роботу системи СМКОР. Йдеться про зменшення кількості блокування податкових накладних, спрощення процедури реєстрації, підвищення ефективності автоматизованого моніторингу, мінімізацію адміністративного тиску. Шість ключових змін. Прогнозуємо, що вони скоротять кількість заблокованих накладних. Але легше буде працювати тим, хто працює прозоро. Схеми та ухилення від податків не пройдуть!» – зауважив він.
Коротко про зміни:
Збільшено ліміти для безумовної реєстрації накладних – граничний обсяг постачання зросте до 1 млн грн, а на одного контрагента – до 100 тис. грн, змінено умову в частині кількості платників, на яких керівник може займати аналогічну посаду (зараз 3, планується 5). Операції з невеликими сумами (до 10 тис. грн) будуть реєструватися без затримок, цей ліміт нині становить 5 тис. грн. Ліміт загального обсягу таких операцій в поточному місяці буде збільшено до 3 млн грн (наразі 500 тис. грн).
Спрощено перевірки податкових накладних для підприємців, які працюють у зонах із потенційною загрозою бойових дій, але де наразі немає активних боїв. Планується також швидша обробка накладних з експортними операціями, якщо їхні коди збігаються з кодами в таблиці даних платника податків і він не вважається ризиковим.
Менше бюрократії після виключення платників з переліку ризикових – накладні підлягатимуть автоматичній реєстрації, якщо компанія має позитивну податкову історію та виконуються інші визначені умови.
Удосконалено механізм автоматичного врахування таблиць даних платника – зниження потреби подавати документи для врахування таблиці.
Зміни окремих показників позитивної податкової історії – більше підприємств зможуть скористатися такими показниками. Зокрема ліміти обсягу операцій збільшено з 1 млн грн до 3 млн грн, на одного контрагента зі 100 до 500 тисяч, змінено умову в частині кількості платників на яких керівник може займати аналогічну посаду (зараз 3, планується 5).
Змінено критерій ризиковості операцій щодо розрахунків коригування податкових зобов’язань при поверненні товару від неплатника ПДВ, а саме не вважатиметься ризиком подання такого розрахунку коригування протягом 90 днів (наразі становить 30). Це зменшить ймовірність блокування розрахунку коригування при поверненні товару від неплатника.
«Сподіваюся, що запропоновані зміни будуть підтримані Мінфіном та Кабміном. Постійно спілкуюся з бізнесом. В усіх регіонах, де вже був, чи не кожне друге питання від підприємців стосується недоліків в роботі СМКОР», – додав Руслан Кравченко.
Голова ДПС нагадав, що в регіонах організували 29 центрів, де податківці надають максимальну допомогу підприємцям у питаннях, які стосуються зупинення накладних, виведення з категорії ризикових. У лютому майже вдвічі – до 0,39 % – знизили показник заблокованих накладних, з початку року 9,3 тис. субʼєктів підприємництва виведені з ризикових.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/875158.html
Руслан Кравченко: ДПС другий місяць поспіль перевиконує
план надходжень до бюджету, у лютому – на 12,1 млрд грн
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/874823.html повідомила.
Другий місяць поспіль податкові надходження перевищують показники доходів, визначені Мінфіном для ДПС. За оперативною інформацією на 19:00 перевиконання у лютому – 12,1 млрд грн. Про це на своїй сторінці у Facebook розповів Голова Державної податкової служби України Руслан Кравченко.
До загального фонду держбюджету по платежах, що контролюються ДПС, надійшло 78,8 млрд грн. Показник доходів виконаний на 118,1 %.
Загалом у січні – лютому ДПС перевиконала встановлені показники надходжень на 21,9 млрд грн (+16,5 % до плану).
«Хтось, мабуть, думав, що перевиконання на майже 10 млрд у січні – це випадковість чи щасливий збіг. Але цифри у лютому свідчать протилежне. Головне – мати мету та злагоджено командою працювати. Результат не забариться!» – наголосив Руслан Кравченко.
За його словами, перевиконання розпису у лютому зумовлено високими надходженнями від ПДВ, акцизів, ПДФО.
Зокрема:
- 26,2 млрд грн – ПДФО (+13,6 %);
- 21,6 млрд – надходження ПДВ (+13,3 %);
- понад 10,1 млрд грн – надходження від акцизу на українські товари (алкоголь, тютюн, паливо). В тому числі, перевиконання показників з надходження акцизу по тютюновим виробам на 2,5 млрд грн (+62,6 %).
- майже в 2 рази збільшилися надходження від акцизу на імпортні товари – на 2,6 млрд грн більше.
Другий місяць поспіль значні суми відшкодування ПДВ. У лютому відшкодували 13,1 млрд грн.
«Щодо блокування. Активно реалізовуємо комплекс заходів для полегшення діяльності бізнесу. Зменшуємо кількість блокування податкових накладних. Але, не раджу розслаблятися тим, хто прагне ухилятися від сплати податків. Не будете сплачувати – будемо блокувати. Боротьбу зі схемами ніхто не відміняв. Отже, у лютому кількість зупинених податкових накладних скоротилася до 0,39 %, понад 9 тис. підприємств виведені з переліку ризикових з початку року», – додав Голова ДПС.
Він подякував всім, хто сплачує податки, і команді ДПС.
Другий місяць поспіль податкові надходження перевищують
показники доходів, визначені Мінфіном для ДПС
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу на таке.
За оперативною інформацією на 19:00 перевиконання у лютому – 12,1 млрд гривень. Про це на своїй сторінці у Facebook розповів Голова Державної податкової служби України Руслан Кравченко.
До загального фонду держбюджету по платежах, що контролюються ДПС, надійшло 78,8 млрд грн. Показник доходів виконаний на 118,1 %.
Загалом у січні – лютому ДПС перевиконала встановлені показники надходжень на 21,9 млрд грн (+16,5 % до плану).
«Хтось, мабуть, думав, що перевиконання на майже 10 млрд у січні – це випадковість чи щасливий збіг. Але цифри у лютому свідчать протилежне. Головне – мати мету та злагоджено командою працювати. Результат не забариться!» – наголосив Руслан Кравченко.
За його словами, перевиконання розпису у лютому зумовлено високими надходженнями від ПДВ, акцизів, ПДФО.
Зокрема:
- 26,2 млрд грн – ПДФО (+13,6 %);
- 21,6 млрд – надходження ПДВ (+13,3 %);
- понад 10,1 млрд грн – надходження від акцизу на українські товари (алкоголь, тютюн, паливо). В тому числі, перевиконання показників з надходження акцизу по тютюновим виробам на 2,5 млрд грн (+62,6 %).
- майже в 2 рази збільшилися надходження від акцизу на імпортні товари – на 2,6 млрд грн більше.
Другий місяць поспіль значні суми відшкодування ПДВ. У лютому відшкодували 13,1 млрд грн.
«Щодо блокування. Активно реалізовуємо комплекс заходів для полегшення діяльності бізнесу. Зменшуємо кількість блокування податкових накладних. Але, не раджу розслаблятися тим, хто прагне ухилятися від сплати податків. Не будете сплачувати – будемо блокувати. Боротьбу зі схемами ніхто не відміняв. Отже, у лютому кількість зупинених податкових накладних скоротилася до 0,39 %, понад 9 тис. підприємств виведені з переліку ризикових з початку року», – додав Голова ДПС.
Він подякував всім, хто сплачує податки, і команді ДПС.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/874823.html
Податківці викрили схему незареєстрованої роботи тренерів
у спортклубі: порушники отримали адмінпротоколи
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Працівники податкового аудиту ГУ ДПС у м. Києві під час фактичної перевірки одного з відомих столичних спортивних клубів виявили фізичних осіб, які працювали без державної реєстрації.
Тренери видавали себе за працівників клубу, однак, як зʼясувалося у ході перевірки, вони були лише орендарями спортивного приладдя та частини приміщення спортклубу. Вони надавали тренерські послуги без державної реєстрації як суб'єктів господарювання.
Податківці зафіксували всі факти нелегальної підприємницької діяльності. На фізичних осіб складено адмінпротоколи.
Податківці направили протоколи про адміністративне правопорушення до суду для винесення постанов про накладення штрафу на порушників.
Санкція за порушення ст. 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо ведення підприємницької діяльності без державної реєстрації складає до 85 тисяч гривень.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/874628.html
Оновлено версії програмного забезпечення безоплатного
ПРРО від ДПС та АРІ фіскального сервера ДПС
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/874826.html повідомили.
З урахуванням змін форми та змісту розрахункових документів/електронних розрахункових документів Державна податкова служба України оновила версії програмного забезпечення ПРРО від ДПС для операційної системи Windows, а також АРІ фіскального сервера ДПС.
Завантажити оновлену версію програмного забезпечення безоплатного ПРРО для операційної системи Windows можна тут: https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/.
Оновлена версія АРІ розміщена тут:
https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/opis-ari-fiskalnogo-servera/opis-ari--elektronniy-kabinet-/
https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/opis-ari-fiskalnogo-servera/opis-ari--kontrolyuyuchogo-organu/.
Зміни внесено відповідно до вимог наказу Міністерства фінансів України від 22.11.2024 № 601 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 21 січня 2016 року № 13» (із змінами та доповненнями).
Електронний кабінет: подання заяви про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань і пені
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що для повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань платнику потрібно подати заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань і пені (далі – Заява) та здійснити наступні кроки:
Крок 1. Вхід до Електронного кабінету за адресою http://cabinet.tax.gov.ua або через вебпортал ДПС України.
Крок 2. Вхід до приватної частини Електронного кабінету можливий після електронної ідентифікації користувача за допомогою кваліфікованого електронного підпису (від будь-якого надавача довірчих послуг), через систему id.gov.ua (MobileID, BankID), Дія.Підпис або «хмарного» кваліфікованого електронного підпису.
Крок 3. Режим «Введення звітності» в Електронному кабінеті дозволяє платникам створити та подати заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань і пені до територіальних органів ДПС.
Крок 4. При створенні Заяви у режимі «Введення звітності» платник обирає параметри фільтра: «рік», «період», «тип форми» (наприклад, «J(F)13 Запити»). Зі списку електронних форм обирається потрібна форма Заяви (J/F 1302002) і вказується відповідний територіальний орган ДПС: (за замовчуванням зазначається орган ДПС за місцем основної реєстрації).
У запропонованій формі необхідно заповнити відповідні поля електронного документа, підписати та надіслати Заяву, при цьому реєстраційні дані платника податків заповнюються автоматично.
Крок 5. Для повернення коштів за одним або кількома платіжними документами:
а) До Заяви платник може додати копії платіжних документів: у вкладці «Додатки» потрібно вибрати опцію «Додати» документ довільного формату (F/J 1360102) та заповнити обов’язкові поля форми.
б) у полі «Дата сплати до бюджету» Заяви платник зазначає інформацію з платіжних документів.
Важливо: для повернення помилково або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені платник подає Заяву до територіального органу ДПС за місцем обліку відповідної суми.
Завдяки сучасним технологіям зростає якість та швидкість надання адміністративних послуг в контролюючих органах
У Правобережному ЦОПі Дніпровської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області запроваджено використання сканеру, який дозволяє зчитування з мобільного пристрою штрих-коду, що генерується за допомогою застосунку «Дія». Це прискорює отримання електронних копій цифрових документів та забезпечує надання більш якісних адміністративних послуг платникам податків.
Після проведеного аналізу результатів застосування такого пристрою, сканерами будуть забезпечені інші ЦОПи Дніпропетровської області.
Реєстрація ФОП – платників єдиного податку першої та другої груп на територіях бойових дій або на тимчасово окупованих РФ територіях України станом на дату початку бойових дій або тимчасової окупації: чи сплачується військовий збір?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку першої та другої групи мають право не сплачувати військовий збір, якщо їх податкова адреса знаходиться на територіях бойових дій або на тимчасово окупованих рф територіях України.
Йдеться про період з першого числа місяця, коли почалися бойові дії, виникла загроза бойових дій або почалася тимчасова окупація такої території. Звільнення від сплати триває до останнього числа місяця, коли бойові дії завершилися, загроза зникла або окупацію припинено.
- Такі ФОПи не заповнюють декларацію платника єдиного податку за період, коли вони не сплачували єдиний податок та військовий збір.
- Якщо платники скористалися правом не сплачувати військовий збір, контролюючий орган не нараховує їм відповідні авансові внески.
- Податкові зобов’язання з військового збору нараховуються лише за періоди, коли збір було сплачено та відображено в декларації.
- Штрафи та пеня за несплату або неповну сплату авансових внесків з військового збору до таких платників не застосовуються.
«Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих рф»:
1. затверджений Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України;
2. визначає території, де тривали або тривають бойові дії чи є тимчасова окупація;
3. містить дати початку та завершення бойових дій, можливості їх виникнення, а також початку і завершення окупації.
Важливо: Якщо ФОП змінює місцезнаходження на територію, не зазначену в Переліку, вищезазначені норми не застосовуються до нього з першого числа місяця, наступного за місяцем такої зміни.
Благодійна організація здійснює виплати своїм працівникам:
що зі статусом неприбутковості?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що розширено умови перебування благодійних організацій у Реєстрі неприбуткових установ та організацій, а також доповнено перелік отримувачів допомоги від неприбуткових організацій, яких внесено до зазначеного Реєстру.
Відповідні зміни до Податкового кодексу набули чинності 30 грудня 2024 року.
Так, благодійні організації мають право здійснювати виплати своїм працівникам без ризику втратити статус неприбуткової організації.
Йдеться про такі виплати:
- компенсації та інші виплати (включаючи ті, що є додатковим благом) за умови, що такі компенсації та інші виплати пов’язані з діяльністю організації і передбачені її статутом та/або іншими документами та не суперечать Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації»;
- ці компенсації та інші виплати не повинні перевищувати 25 % від загальних адміністративних витрат благодійної організації за рік.
Коло отримувачів благодійної допомоги від неприбуткових організацій під час воєнного або надзвичайного стану доповнено переліком з числа фізичних осіб (крім засновників, учасників неприбуткових організацій або пов’язаних з ними осіб):
- військовослужбовці, учасники бойових дій та співробітники силових структур тощо;
- члени родин військових у разі їх поранення чи загибелі;
- працівники підприємств і організацій, сил цивільного захисту, які беруть або брали участь у заходах із забезпечення національної безпеки та оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації, перебуваючи безпосередньо в районах бойових дій.
Таким чином, неприбуткові організації отримали додаткові можливості для допомоги військовим та цивільним.
Довідково: Закон України від 17 грудня 2024 року № 4143-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо звільнення від оподаткування податком на додану вартість операцій з ввезення на митну територію України окремих товарів оборонного призначення» набрав чинності 30 грудня 2024 року.
Фізичні особи – платники податку на нерухоме майно мають право
звернутись до контролюючого органу для проведення звірки даних
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що фізичні особи – власники декількох об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, розміщених в різних населених пунктах, мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення звірки даних.
Крім того, фізичні особи, з використанням кваліфікованого електронного підпису, мають можливість переглянути сформовані податкові повідомлення-рішення щодо сум нарахованих їм податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в меню «ЕК для громадян»/розділ «Загальна інформація про платника»/вкладка «Повідомлення про обов’язок сплатити суму грошового зобов’язання (ППР)» приватної частини Електронного кабінету, вхід до якого здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС.
Правила звільнення від податкових зобов’язань для ФОПів, які мобілізовані
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
З 01 грудня 2024 року уточнено перелік податків і зборів, від сплати яких звільняються мобілізовані ФОПи та особи, які провадять незалежну професійну діяльність. Так, на період військової служби такі особи звільняються від обов’язку:
- нарахування, сплати та подання податкової звітності з податку на доходи фізичних осіб;
- нарахування, сплати та подання податкової звітності з єдиного податку;
- нарахування, сплати та подання звітності з військового збору у складі податкової звітності з податку на доходи фізичних осіб або єдиного податку.
Підставою для такого звільнення є подані за місцем податкової реєстрації наступні документи:
- заява самозайнятої особи;
- копія військового квитка або іншого документа, що підтверджує призов на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період.
Наголошуємо, що зазначені документи подаються протягом 10 днів після демобілізації, а у разі перебування особи на лікуванні – протягом 10 днів по його завершенню.
Якщо мобілізована особа має найманих працівників, то на строк своєї служби вона може уповноважити іншу особу виплачувати зарплату. Уповноважена особа зобов’язана нараховувати та утримувати податки та збори з доходу у вигляді заробітної плати найманих працівників. Після демобілізації самозайнятої особи протягом 180 днів має сплатити ці податки та збори до бюджету. При цьому штрафи та фінансові санкції за цей період не будуть нараховані.
Довідково: згідно із Законом України від 04 грудня 2024 року № 4113-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні» абзац перший пункту 25 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України викладено у новій редакції.
Алгоритм дій у разі отримання малолітньою дитиною (до 14 років) документа, що засвідчує реєстрацію у ДРФО – платників податків
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що фізична особа незалежно від віку (як резидент, так і нерезидент), яка не включена до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (ДРФО), зобов’язана особисто або через представника подати до відповідного контролюючого органу облікову картку фізичної особи – платника податків за формою № 1ДР (далі – Облікова картка за ф. № 1ДР) (додаток 2 до Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822 (далі – Положення № 822)), яка є водночас заявою для реєстрації у ДРФО, та пред’явити документ, що посвідчує особу, який містить необхідні для реєстрації реквізити (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дату народження, місце народження, місце проживання (за наявності), громадянство).
Облікові картки за ф. № 1ДР малолітніх осіб (до 14 років) подаються одним із батьків (прийомних батьків, батьків-вихователів, усиновителем, опікуном) за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного із батьків (прийомних батьків, батьків-вихователів, усиновителя, опікуна). Якщо свідоцтво про народження дитини видане не українською мовою, необхідно подати засвідчений в установленому законодавством порядку переклад такого свідоцтва українською мовою (після пред’явлення повертається) та його копію.
У разі, коли батьки чи один із батьків малолітньої особи на дату її народження були іноземцями або особами без громадянства, для підтвердження факту належності такої особи до громадянства України подається довідка про реєстрацію особи громадянином України (після пред’явлення повертається).
Для підтвердження інформації про задеклароване (зареєстроване) місце проживання (перебування) особа подає один з таких документів:
- витяг з реєстру територіальної громади;
- паспорт, виготовлений у формі книжечки;
- тимчасове посвідчення громадянина України.
За потреби підтвердження відомостей про зареєстроване місце проживання, що внесені до паспорта у формі книжечки, перевірка таких відомостей здійснюється у порядку, визначеному Законом України «Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні».
Для підтвердження факту внутрішнього переміщення і взяття на облік внутрішньо переміщеної особи така особа подає довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи відповідно до Порядку оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України «Про облік внутрішньо переміщених осіб».
При поданні Облікової картки за ф. № 1ДР фізична особа зобов’язана подати відповідному контролюючому органу документи (оригінали після перевірки повертаються) та їх копії за переліком, визначеним Положенням № 822.
Громадяни України для проведення, зокрема, реєстрації в ДРФО подають документи до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання) або до будь-якого контролюючого органу.
Документ, що засвідчує реєстрацію у ДРФО малолітньої особи, видається одному з батьків ((прийомних батьків, батьків-вихователів, усиновителю, опікуну) в контролюючому органі у разі пред’явлення:
- свідоцтва про народження дитини;
- документа, що посвідчує особу одного з батьків (прийомних батьків, батьків-вихователів, усиновителя, опікуна).
Документ, що засвідчує реєстрацію у ДРФО (картка платника податків), надається протягом трьох робочих днів з дня звернення фізичної особи, її представника до контролюючого органу.
Громадяни України можуть звернутися за отриманням документа, що засвідчує реєстрацію у ДРФО, до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання) або до будь-якого контролюючого органу.
У разі виявлення недостовірних даних або помилок у поданій Обліковій картці за ф. № 1ДР щодо внесення прізвища, імені, по батькові, дати чи місця народження, задекларованого (зареєстрованого) місця проживання (перебування) тощо фізичній особі може бути відмовлено у реєстрації (у разі неможливості виправлення недостовірних даних або помилок у встановлений строк) або продовжено строк реєстрації до десяти робочих днів.
За бажанням особи документ, що засвідчує реєстрацію у ДРФО, може бути виданий її представнику за наявності документа, що посвідчує особу такого представника, та документа, що посвідчує особу довірителя, або його ксерокопії (з чітким зображенням), а також довіреності, засвідченої у нотаріальному порядку, на видачу такого документа (після пред’явлення повертається) та її копії.
Руслан Кравченко: ДПС ініціює зміни до механізму зупинення реєстрації податкових накладних
Голова Державної податкової служби Руслан Кравченко ініціював зміни до механізму зупинення реєстрації податкових накладних.
Державна податкова служба вже передала свої пропозиції до Міністерства фінансів України щодо змін у постанову Уряду № 1165. Про це Руслан Кравченко повідомив на своїй сторінці у Facebook.
«Удосконалюємо роботу системи СМКОР. Йдеться про зменшення кількості блокування податкових накладних, спрощення процедури реєстрації, підвищення ефективності автоматизованого моніторингу, мінімізацію адміністративного тиску. Шість ключових змін. Прогнозуємо, що вони скоротять кількість заблокованих накладних. Але легше буде працювати тим, хто працює прозоро. Схеми та ухилення від податків не пройдуть!» – зауважив він.
Коротко про зміни:
Збільшено ліміти для безумовної реєстрації накладних – граничний обсяг постачання зросте до 1 млн грн, а на одного контрагента – до 100 тис. грн, змінено умову в частині кількості платників, на яких керівник може займати аналогічну посаду (зараз 3, планується 5). Операції з невеликими сумами (до 10 тис. грн) будуть реєструватися без затримок, цей ліміт нині становить 5 тис. грн. Ліміт загального обсягу таких операцій в поточному місяці буде збільшено до 3 млн грн (наразі 500 тис. грн).
Спрощено перевірки податкових накладних для підприємців, які працюють у зонах із потенційною загрозою бойових дій, але де наразі немає активних боїв. Планується також швидша обробка накладних з експортними операціями, якщо їхні коди збігаються з кодами в таблиці даних платника податків і він не вважається ризиковим.
Менше бюрократії після виключення платників з переліку ризикових – накладні підлягатимуть автоматичній реєстрації, якщо компанія має позитивну податкову історію та виконуються інші визначені умови.
Удосконалено механізм автоматичного врахування таблиць даних платника – зниження потреби подавати документи для врахування таблиці.
Зміни окремих показників позитивної податкової історії – більше підприємств зможуть скористатися такими показниками. Зокрема ліміти обсягу операцій збільшено з 1 млн грн до 3 млн грн, на одного контрагента зі 100 до 500 тисяч, змінено умову в частині кількості платників на яких керівник може займати аналогічну посаду (зараз 3, планується 5).
Змінено критерій ризиковості операцій щодо розрахунків коригування податкових зобов’язань при поверненні товару від неплатника ПДВ, а саме не вважатиметься ризиком подання такого розрахунку коригування протягом 90 днів (наразі становить 30). Це зменшить ймовірність блокування розрахунку коригування при поверненні товару від неплатника.
«Сподіваюся, що запропоновані зміни будуть підтримані Мінфіном та Кабміном. Постійно спілкуюся з бізнесом. В усіх регіонах, де вже був, чи не кожне друге питання від підприємців стосується недоліків в роботі СМКОР», – додав Руслан Кравченко.
Голова ДПС нагадав, що в регіонах організували 29 центрів, де податківці надають максимальну допомогу підприємцям у питаннях, які стосуються зупинення накладних, виведення з категорії ризикових. У лютому майже вдвічі – до 0,39 % – знизили показник заблокованих накладних, з початку року 9,3 тис. субʼєктів підприємництва виведені з ризикових.
e-finance.com.ua