Руслан Кравченко: З початку року ДПС відшкодувала 28,7 млрд грн ПДВ – працюємо над збереженням тенденції
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Голова Державної податкової служби України Руслан Кравченко зустрівся з бізнесом Одещини. На зустрічі з понад 80 представниками бізнесу, асоціацій та громадських організацій регіону разом із начальником Одеської ОВА Олегом Кіпером обговорили всі виклики, що постають перед підприємцями області.
«Почну з головного! Мав достатньо часу проаналізувати роботу ГУ ДПС в Одеській області. Результатами не задоволений», – сказав Руслан Кравченко.
За неналежну організацію роботи по своїх напрямах буде звільнено із займаних посад двох заступників начальника – Миколу Бородюка та Анара Алескерова.
Також під час зустрічі Голова ДПС отримав скаргу на роботу ГУ ДПС в Одеській області від бізнесу. Зокрема, підприємство «Одесавинпром» порушило питання щодо, на їхню думку, неправомірної діяльності працівників ГУ ДПС у частині контролю за обігом підакцизної продукції, а саме виноматеріалів.
«Вся інформація, озвучена представником бізнесу, буде перевірена. Вже дав відповідне доручення профільним департаментам. У разі виявлення порушень до винних осіб будуть застосовані заходи відповідно до законодавства», – додав Голова ДПС.
Обговорили питання адміністрування ПДВ та його відшкодування. Представники бізнесу порушили питання щодо неправомірної відмови у відшкодуванні ПДВ та затримку у попередні роки.
«З початку року вже маємо позитивну динаміку. Два місяці поспіль не лише перевиконуємо план надходжень до бюджету, а і стабільно відшкодовуємо ПДВ. У січні – лютому відшкодували понад 28,7 млрд грн. Працюємо над збереженням цієї тенденції і надалі», – додав Руслан Кравченко.
Вдосконалення роботи Системи моніторингу критеріїв оцінки ризиків (СМКОР) та виконання судових рішень також серед постійних запитань бізнесу.
Руслан Кравченко розповів підприємцям про всі ініціативи ДПС, спрямовані на зменшення випадків блокування податкових накладних та спрощення виходу підприємств з ризикових. Вже подані ініціативи ДПС до Мінфіну. ДПС також конкретизувала перелік підстав для віднесення платника до ризикових. Оновлено довідник кодів ризиковості платників податків. Їх використовують комісії при розгляді питань щодо відповідності платника критеріям ризиковості.
«Моя позиція незмінна – сумлінний бізнес повинен працювати без перешкод, створюючи нові робочі місця та наповнюючи бюджети», – зауважив Руслан Кравченко.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/877030.html
Про декларування доходів, спрощену систему оподаткування, електронні сервіси та інформаційні джерела - під час зустрічі з платниками
Фахівці Дніпровської державної податкової інспекції (ДПІ) Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) провели зустріч з представниками бізнесу, які здійснюють свою діяльність у торговому центрі «Арніка» у місті Дніпро.
Під час заходу податківці розповіли про кампанію декларування – 2025. Зупинились, зокрема, на підставах для подання податкової декларації про майновий стан і доходи (Декларація), граничних термінах сплати податкових зобов’язань, визначених у Декларації за 2024 рік, праві на податкову знижку за наслідками звітного податкового року тощо.
Обговорили особливості перебування фізичних осіб – підприємців на спрощеній системі оподаткування та розглянули актуальні питання, які виникають у ході ведення господарської діяльності.
Окремо повідомили про переваги електронних сервісів ДПС України.
«Для більш зручного та ефективного ведення бізнесу слід користуватися електронними сервісами ДПС України. За їх допомогою платники податків можуть надсилати податкову звітність, заяви, запити, а також мають можливість контролювати в режимі реального часу свої податкові зобов’язання та вчасно сплачувати їх», - наголосив начальник Дніпровської ДПІ ГУ ДПС Анатолій Городніков.
Податківці акцентували увагу, що для інформаційної підтримки платників у податковій службі Дніпропетровщини працюють номери телефонів «гарячих ліній», за якими платники можуть отримати консультації.
Зазначили, що актуальна та оперативна інформація щодо новацій податкового законодавства, розміщена на інформаційних ресурсах ГУ ДПС. Це субсайт «Головне управління ДПС у Дніпропетровській області» вебпорталу ДПС України, сторінки «ДПС у Дніпропетровській області» у соціальній мережі Facebook та «Головне управління ДПС у Дніпропетровській області» на YouTube-каналі.
Відкритий діалог податківців з бізнесом триває!
Податківці Дніпропетровщини на зустрічі з представниками бізнесу торговельної сфери м. Дніпро відповіли на питання щодо застосування РРО/програмних РРО
Фахівці управління податкового аудиту Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС), зустрілися із суб’єктами господарювання двох торговельних центрів у м. Дніпро.
Обговорювали нагальну тему, як для бізнесу, так і податкової служби. Спілкувались про застосування реєстраторів розрахункових операцій (РРО) та програмних РРО (ПРРО) під час здійснення розрахункових операцій у готівковій та/або безготівковій формі.
Формат комунікацій – діалог. Платників цікавили питання щодо можливості обрання у своїй діяльності для розрахунків з клієнтами касових апаратів, а саме: класичного РРО або ПРРО, їх переваги, особливості застосування, відмінності. Учасники зустрічей також отримали фахові відповіді на запитання, які стосувалися: умов проведення розрахункових операцій, що не потребують використання зареєстрованих РРО або ПРРО; переліку документів, що повинні зберігатись на господарській одиниці, а також документу, який необхідно видати споживачу у разі повернення товару.
Податківці наголосили, що видача продавцем та отримання споживачем товарів і послуг фіскальних чеків – це один з маркерів ознак ведення чесного бізнесу та легального продажу товарів, а також захисту прав покупців. Видача фіскального чеку при кожному розрахунку має стати звичайною нормою для нашого бізнесу.
Суб’єктам господарювання нагадали про інформаційні ресурси та джерела податкової служби Дніпропетровщини, які надають можливість платникам отримати актуальну та оперативну інформацію, а також роз’яснення норм законодавства. Наразі налаштування дорожніх карт по веденню бізнесу у рамках правового поля – один із ключових напрямків роботи профільних підрозділів ГУ ДПС.
Податкова служба регіону завжди відкрита до комунікацій з платниками для спільного вирішення проблемних питань бізнесу.
Звернення громадян
Розгляд звернень громадян – важливий вектор роботи податкових органів.
Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) здійснюється розгляд звернень громадян, які надійшли, як у письмовому так і в електронному вигляді на електронні поштові скриньки, у тому числі dp.zvernennya@tax.gov.ua, безпосередньо до ГУ ДПС, за завданням ДПС України та від державної установи «Урядовий контактний центр», «Гарячої лінії голови Дніпропетровської ОДА» та сервісу «Пульс».
Так, у січні – лютому 2025 року до ГУ ДПС надійшло 131 звернення громадян, з них: 131 заява.
Загальна тематика письмових звернень:
інформування про ухилення від сплати податків – 70 звернень (53,4%);
контрольно-перевірочна робота – 12 звернень (9,2%);
податок на майно – 17 звернень (13%)
аграрна політика та земельні відносини – 7 звернень (5,3%);
інші питання – 25 звернень (19,1%).
У порівнянні з аналогічним періодом 2024 року загальна кількість звернень платників податків у 2025 році зменшилась на 15 одиниць (січень – лютий 2024 – 146 звернень).
На виконання статей 22 та 23 Закону України від 02 жовтня 1996 року № 393/96-ВР «Про звернення громадян» (далі – Закон № 393) в ГУ ДПС передбачено проведення особистого прийому громадян керівниками ГУ ДПС та керівниками структурних підрозділів ГУ ДПС.
Прийом громадян проводиться відповідно до затвердженого графіку, не рідше двох разів на місяць. /
У січні – лютому 2025 року посадовими особами ГУ ДПС проведено 1 особистий прийом громадян.
Результати опрацювання інформації, отриманої від ДПС України, сервісу «Пуль» державної установи «Урядовий контактний центр»
та «Гарячої лінії голови Дніпропетровської ОДА»
Управлінню організації роботи Головного управління ДПС у Дніпропетровській області доручено організацію якісного та своєчасного розгляду інформації, яка надходить засобами спеціалізованої автоматизованої системи – сервіс «Пульс» від Контакт – центру ДПС.
Всього у січні – лютому 2025 року до сервісу «Пульс» на розгляд надійшла 31 інформаційна картка зі зверненнями від фізичних і юридичних осіб щодо дій або бездіяльності працівників структурних підрозділів ГУ ДПС (далі – звернення).
У порівнянні з аналогічним періодом 2024 року загальна кількість звернень платників податків на сервіс «Пульс» у 2025 році зменшилась на 37 одиниці (січень – лютий 2024 року – 68 карток).
Найбільшу питому вагу складають звернення з наступних питань:
Щодо нарахувань в ІКП – 13 звернень (42%);
Щодо отримання адміністративної послуги – 9 звернення (29 %);
Щодо роботи ЦОП – 1 (3,2%);
Відмова у реєстрації звітності в електронному вигляді – 1 (3,2%)
Не надання відповіді на усні або письмові звернення – 6 звернення (19,4 %)
питання реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних – 1 звернення (3,2 %).
У січні – лютому 2025 року ГУ ДПС забезпечено своєчасний розгляд 39 звернень, які надійшли на розгляд від державної установи «Урядовий контактний центр» і 7 звернень, що надійшли на «Гарячу лінію голови Дніпропетровської ОДА».
Загальна тематика 39 письмових звернень, які надійшли на розгляд від державної установи «Урядовий контактний центр»:
питання щодо сплати земельного податку, податку на додану вартість, податку на майно, єдиного внеску – 12 (30,8%);
надання податкових консультацій оподаткування спадщини та інші питання - 6 (15,4%);
податкова заборгованість – 4 (10,2%);
контрольно-перевірочна робота – 3 (7,7%);
податкова знижка – 2 (5,1%);
отримання чи відмова від реєстраційного номера облікової картки платника податків – 2 (5,1%);
отримання довідки про доходи – 1 (2,6%);
інші питання – 9 (23,1%).
На «Гарячу лінію голови Дніпропетровської ОДА» надійшло 7 звернень. Загальна тематика письмових звернень, які надійшли на розгляд від "Гарячої лінії голови Дніпропетровської ОДА":
податок на майно – 5 звернень (71,4%);
інші питання – 2 (28,6%).
У січні – лютому 2024 року від державної установи «Урядовий контактний центр» надійшло 27 звернень, на «Гарячу лінію голови Дніпропетровської ОДА» – 2 звернення.
Доступ до публічної інформації
Протягом січня – лютого 2025 року до ГУ ДПС надійшло 63 запитів на отримання публічної інформації. У порівнянні з аналогічним періодом 2024 року кількість запитів зменшилась на 10 одиниць (у січні – лютому 2024 року – 73 запитів).
Згідно з аналізом результатів опрацювання запитів на публічну інформацію:
58 – задоволено, з наданням інформації або відкритої інформації (у т.ч. 4 перейшли по терміну виконання з грудня 2024 року), з них 2 запита не відповідали вимогам ст. 1 Закону України від 13 січня 2011 року № 2939-VI «Про доступ до публічної інформації», про що запитувачам надані відповідні роз’яснення ;
5 – знаходиться на виконанні.
З метою поліпшення інформаційного обміну з платниками податків при ГУ ДПС діє електронна поштова скринька dp.publicinfo@tax.gov.ua, запити на публічну інформацію з якої протягом кожного робочого дня приймаються працівниками контролюючого органу.
Крім того, для забезпечення прозорості діяльності ГУ ДПС забезпечено оприлюднення публічної інформації у формі 4 наборів відкритих даних на «Єдиному державному вебпорталі відкритих даних», data.gov.ua та субсайті «Головне управління ДПС у Дніпропетровській області»:
Інформація про структуру (організаційну структуру) розпорядника інформації;
Звіти, в тому числі щодо задоволення запитів на інформацію;
Інформація із системи обліку публічної інформації;
Реєстр наборів даних, що перебувають у володінні розпорядника інформації.
Оприлюднені набори даних підтримується у актуальному стані.
Військовий збір: понад 1,2 млрд грн отримав загальний фонд
держбюджету від платників Дніпропетровщини
У січні – лютому 2025 року від платників Дніпропетровської області до загального фонду державного бюджету надійшло понад 1,2 млрд грн військового збору. Надходження виросли у порівнянні з січнем – лютим 2024 року на понад 870,8 млн грн, темп росту – 351,2 відсотки.
Нагадуємо, що військовий збір сплачується (перераховується) платниками за такими кодами класифікації доходів бюджету:
- 11011000 – «Військовий збір (крім військового збору, що підлягає сплаті платниками, зазначеними у п.п. 4 п.п. 1.3 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. ХХ Податкового кодексу України (далі – ПКУ), фізичними особами – підприємцями та юридичними особами, які перебувають на спрощеній системі оподаткування)» – для податкових агентів;
- 11011001 – «Військовий збір (крім військового збору, що підлягає сплаті платниками, зазначеними у п.п. 4 п.п. 1.3 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ, фізичними особами – підприємцями та юридичними особами, які перебувають на спрощеній системі оподаткування)», що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування;
- 11011600 – «Військовий збір, що підлягає сплаті платниками, зазначеними у п.п. 4 п.п. 1.3 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ» – для податкових агентів;
- 11011700 – «Військовий збір, що підлягає сплаті фізичними особами – підприємцями, які перебувають на спрощеній системі оподаткування»;
- 11011800 – «Військовий збір, що підлягає сплаті юридичними особами, які перебувають на спрощеній системі оподаткування (ІІІ група)».
Від платників Дніпропетровщини за видобування кам’яного вугілля до загального фонду держбюджету надійшло понад 52,6 млн грн рентної плати
Впродовж січня – лютого поточного року до загального фонду державного бюджету від платників Дніпропетровської області за видобування кам’яного вугілля надійшло понад 52,6 млн грн рентної плати. Порівняно з відповідним минулорічним періодом надходження збільшились на понад 1,3 млн грн, або на 2,6 відсотки.
Нагадуємо, що 20.03.2025 – останній день подання за лютий 2025 року, зокрема податкової декларації з рентної плати з розрахунком за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини;
Місцеві бюджети Дніпропетровщина платники транспортного податку поповнили на понад 4,1 млн гривень
Протягом перших двох місяців 2025 року платники транспортного податку спрямували до місцевих бюджетів Дніпропетровської області понад 4,1млн гривень.
Нагадуємо, що у разі незаконного заволодіння третьою особою легковим автомобілем, який є об’єктом оподаткування, транспортний податок за такий легковий автомобіль не сплачується з місяця, наступного за місяцем, в якому мав місце факт незаконного заволодіння легковим автомобілем, якщо такий факт підтверджується відповідним документом про внесення відомостей про вчинення кримінального правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань, виданим уповноваженим державним органом.
У разі повернення легкового автомобіля його власнику (законному володільцю) податок за такий легковий автомобіль сплачується з місяця, в якому легковий автомобіль було повернено відповідно до постанови слідчого, прокурора чи рішення суду. Платник транспортного податку зобов’язаний надати контролюючому органу копію такої постанови (рішення) протягом 10 днів з моменту отримання.
Податковий календар на 10 березня 2025 року
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що
10 березня 2025 року, понеділок, останній день подання за лютий 2025 року:
● звіту про обсяги виробництва та обігу (у тому числі імпорту та експорту) спирту (у тому числі біоетанолу), спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, за формою № 1-ВП;
● звіту про обсяги обігу (у тому числі імпорту та експорту) спирту (у тому числі біоетанолу), спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах за формою № 1-ОП.
Умови, за яких платник включається до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що юридична особа та ФОП включаються до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства включаються за умови відповідності всім вимогам, визначеним п.п. 69.41.1 п.п. 69.41 п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ), та критеріям, визначеним п.п. 69.41.2 п.п. 69.41 п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ, залежно від обраної системи оподаткування.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, повідомляє платника податків про включення/виключення його до/з Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства шляхом надсилання через Електронний кабінет такому платнику податків інформаційного повідомлення.
Чи можуть контролюючі органи надавати третім особам інформацію стосовно суб’єкта господарювання та фізичної особи (у т. ч. як «публічну інформацію»)?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Контролюючі органи згідно з чинним законодавством можуть надавати інформацію про платників податків третім особам лише у межах та у спосіб, передбачений законами України «Про інформацію», «Про доступ до публічної інформації», «Про захист персональних даних», а також Податковим кодексом України (далі – ПКУ).
Згідно з нормами ПКУ посадові особи контролюючих органів зобов’язані не допускати розголошення інформації з обмеженим доступом, що одержується, використовується, зберігається під час реалізації функцій, покладених на контролюючі органи.
Не вважається розголошенням інформації з обмеженим доступом та/або поширенням персональних даних без згоди суб’єкта персональних даних надання контролюючим органом за запитом органу місцевого самоврядування звітності у розрізі платників податків протягом 20 днів з моменту отримання ним запиту.
Розпорядники інформації, які володіють інформацією про особу, зобов’язані надавати її безперешкодно і безкоштовно на вимогу осіб, яких вона стосується, крім випадків, передбачених законом.
Згідно з Законом України «Про інформацію» інформацією з обмеженим доступом є конфіденційна, таємна та службова інформація.
Завдяки сучасним технологіям зростає якість та швидкість надання адміністративних послуг в контролюючих органах
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) нагадує, що у Правобережному ЦОПі Дніпровської ДПІ ГУ ДПС запроваджено використання сканеру, який дозволяє зчитування з мобільного пристрою штрих-коду, що генерується за допомогою застосунку «Дія». Це прискорює отримання електронних копій цифрових документів та забезпечує надання більш якісних адміністративних послуг платникам податків.
Після проведеного аналізу результатів застосування такого пристрою, сканерами будуть забезпечені інші ЦОПи Дніпропетровської області.