Витяг з реєстру платників ПДВ можна замовити в електронній формі
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Державна податкова служба України оновила форму запиту про отримання витягу з реєстру платників ПДВ (ідентифікатор форми J/F1301705). Відтепер у запиті можна зазначити новий спосіб отримання витягу – в електронній формі.
Витяг в електронній формі надсилається в електронний кабінет або на адресу електронної пошти платника ПДВ. Для цього у запиті платник ПДВ має обрати відповідний спосіб отримання витягу – в електронній формі.
Нагадуємо, що за запитом в електронній формі (ідентифікатор форми J/F1300406) платники ПДВ можуть отримати в електронній формі довідку з реєстру платників ПДВ з відомостями про своїх контрагентів.
Також дані з реєстру платників ПДВ, у тому числі інформацію про анулювання реєстрації платників ПДВ, ДПС оприлюднює в електронному кабінеті у розділі «Реєстри» (https://cabinet.tax.gov.ua/registers).
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/880632.html
Руслан Кравченко обговорив з представниками EU4PFM
результати впровадження податкових реформ
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/880717.html повідомила.
Голова Державної податкової служби України Руслан Кравченко зустрівся з експертами проєкту EU4PFM. ДПС разом з європейськими колегами працюють над тим, щоб система податкового адміністрування України була більш прозорою та ефективною.
З ключовим міжнародним експертом проєкту EU4PFM з питань оподаткування Паулюсом Маяускасом обговорили результати виконання проєкту «Програма підтримки управління державними фінансами в Україні (EU4PFM): компоненти 1, 3 і 4» та стан впровадження реформ.
Податкова активно впроваджує Національну стратегію доходів до 2030 року і підтримка EU4PFM відіграє важливу роль у цьому процесі.
За підтримки EU4PFM тільки останнім часом для ДПС було розроблено:
- програмне забезпечення для аналізу ризиків у трансфертному ціноутворенні;
- модулі обробки зовнішніх запитів та аналітичної обробки даних;
- підсистему «Універсальний каталог-класифікатор товарів».
«Вдячний експертам проєкту за допомогу в підготовці проведення скринінгової двосторонньої зустрічі Європейської Комісії та України щодо переговорного розділу 16 «Оподаткування», – сказав Руслан Кравченко.
Ще одне важливе питання зустрічі – ІТ-рішення для електронного аудиту (Е-аудит). Це один із ключових напрямів нашої співпраці з EU4PFM, який має запровадити реальні зміни у податковому контролі.
Проєкт EU4PFM допомагає ДПС із гармонізацією національного законодавства з ЄС в контексті євроінтеграції.
У рамках зустрічі представники ДПС та EU4PFM обговорили питання імплементації актів ЄС у законодавство України.
Говорили, зокрема, про систему обміну інформацією про ПДВ (VIES), відшкодування ПДВ для нерезидентів, систему контролю руху та контролю акцизних товарів (EMCS), адміністративне співробітництво тощо.
Експерти EU4PFM акцентували увагу на тих нормах, які потребують удосконалення, можливих ризиках, які можуть виникнути при впровадженні окремих норм, та способах їх вирішення з урахуванням міжнародної практики.
У ДПС подякували експертам EU4PFM за підтримку та консультативну допомогу при впровадженні рекомендацій ЄС.
Податкова фіксує пожвавлення бізнес активності та зростання виторгів
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Державна податкова служба України оприлюднює фінансові показники за 2025 рік, фіксуючи стійке зростання виторгів після традиційного зимового спаду. Дані свідчать про активізацію бізнесу та збільшення середньоденного виторгу у різних сферах економіки.
Після прогнозованого зниження обсягів реалізації у січні 2025 року, яке щорічно спостерігається після пікового грудневого сезону, в лютому відбулося пожвавлення економічної активності.
Середньоденний виторг у лютому зріс на 10 % порівняно з січнем – з 12,7 млрд грн до 14 млрд грн. Загальна кількість чеків за два місяці склала 1,533 млрд, що свідчить про зростання купівельної активності.
Одним із найбільш динамічних сегментів став паливний ринок, де спостерігається стабільне збільшення обсягів реалізації.
У лютому через РРО було реалізовано 19,69 млн літрів пального, що на 9,3 % більше ніж у січні (18,01 млн літрів).
Загальна вартість проданого пального за два місяці 2025 року перевищила 56,9 млрд грн. Такі показники можуть свідчити про збільшення споживання пального бізнесом та населенням, а також детінізацію ринку, що є індикатором економічного пожвавлення та сумлінної конкуренції.
Сегменти алкоголю та тютюну демонструють стабільний приріст. Продаж алкогольних напоїв у лютому збільшився на 1,9 %, досягнувши 393,5 млн грн (проти 386,1 млн грн у січні). В Україні діє понад 100 тисяч ліцензій на право роздрібної торгівлі алкоголем. Реалізація тютюнових виробів зросла на 2,7 %, піднявшись з 334,8 млн грн у січні до 343,7 млн грн у лютому. Загальний виторг від продажу тютюнових виробів та рідин для електронних сигарет уже перевищив 20 млрд грн. Кількість ліцензій на торгівлю тютюновими виробами та електронними сигаретами становить понад 75 тисяч.
Ринок побутової електроніки продемонстрував значні фінансові результати. Загальний виторг від продажу побутової техніки за два місяці 2025 році склав 31,12 млрд грн. У січні виторг сягнув 16,2 млрд грн, у лютому – 14,92 млрд грн. Гральний бізнес також показує значні фінансові обороти. Загальний виторг від грального бізнесу перевищив 8,49 млрд грн. У січні сума становила 4,39 млрд грн, у лютому – 4,09 млрд гривень.
Державна податкова служба наголошує на важливості відповідальної сплати податків у складних умовах війни та дякує підприємцям за їхню правову свідомість та фінансову дисципліну. Спостерігається позитивна динаміка у багатьох секторах, що свідчить про стійкість економіки навіть в умовах воєнного часу.
Відповідальна сплата податків – запорука фінансової стабільності країни, і ДПС вдячна кожному платнику за сумлінне виконання зобов’язань.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/880401.html
Як визначити дату отримання доходу юрособам – платникам єдиного податку при проведенні розрахунків через POS-термінал
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/880379.html повідомила.
Юридичні особи – платники єдиного податку третьої групи, які здійснюють розрахунки за допомогою POS-терміналів з видачею фіскального (касового) чека, датою отримання доходу визначають дату, зазначену у фіскальному (касовому) чеку.
Таке розʼяснення ДПС надано Міністерством фінансів України.
Разом з тим, Міністерство фінансів України висловило позицію, що для фізичних осіб – підприємців платників єдиного податку у разі здійснення розрахунків за допомогою POS-терміналів з видачею фіскального (касового) чека, датою отримання доходу з метою його оподаткування є дата, зазначена в фіскальному (касовому) чекові.
Відповідно до позиції Міністерства фінансів, положення Податкового кодексу України (далі – Кодекс) є єдиними для застосування платниками єдиного податку як фізичних особами – підприємцями, так і юридичними особами.
Раніше ДПС дотримувалася позиції, що для юридичних осіб – платників єдиного податку третьої групи датою отримання доходу при здійснені розрахунків за товари, роботи, послуги є дата надходження коштів платнику єдиного податку у грошовій (готівковій та/або безготівковій) формі.
Тож просимо юридичних осіб – платників єдиного податку врахувати ці зміни при веденні обліку та звітності.
Нагадаємо, що згідно з пп. 2 п. 292.1 ст. 292 Кодексу доходом юридичної особи – платника єдиного податку третьої групи є будь-який дохід, включаючи дохід представництв, філій, відділень такої юридичної особи, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній п. 292.3 ст. 292 Кодексу.
Заповнив реквізити правильно – сплатив без проблем! У податковій пояснили як вносити відомості до платіжної інструкції під час сплати бюджетних/небюджетних платежів
При опрацюванні інформаційною системою ДПС відомостей Державного казначейства України про надходження сум податків, зборів та єдиного внеску, на теперішній час мають місце факти невірного заповнення платіжних інструкцій, оформлених за новими стандартами згідно з Порядком заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом від 22.03.2023 № 148 (далі – Порядок № 148), особливо при сплаті податків, зборів та єдиного внеску платниками через касу та/або термінали самообслуговування надавачів платіжних послуг.
Під час онлайн зустрічі з платниками податків за участі начальника відділу обліку платежів та зведеної звітності управління економічного аналізу Іриною Грабар проведені роз’яснювальні заходи щодо заповнення платниками обов’язкових реквізитів платіжних інструкцій відповідно до вимог Інструкції про безготівкові розрахунки в національній валюті користувачів платіжних послуг, затвердженою постановою Правління НБУ від 29.07.2022 № 163, зокрема, реквізитів «Код платника» та/або «Код фактичного платника». Також розглядались приклади заповнення платниками реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції, які наведено у Порядку № 148, зокрема, полів «Код виду сплати» та «Додаткова інформація запису».
Крім цього, звернули увагу на окремі випадки заповнення обов’язкових реквізитів платіжної інструкції під час сплати бюджетних/небюджетних платежів:
- при безготівкових розрахунках платників (юридичних осіб, ФОП та громадян) з бюджетами та фондом соціального страхування від власного імені;
- при безготівкових розрахунках юридичних осіб (головних підприємств) з бюджетами та фондом соціального страхування за відокремлені підрозділи (філії);
- при готівкових розрахунках платників (громадян) за допомогою технічного пристрою (банківський автомат, платіжний термінал) та через каси надавачів платіжних послуг.
Учасники заходу отримали роз’яснення, що у разі, коли платником при сплаті податків, зборів, платежів та єдиного внеску, що адмініструються ДПС, на бюджетні/небюджетні рахунки у реквізиті «Призначення платежу» платіжної інструкції не зазначено або зазначено код виду сплати, який відсутній у додатку 1 до Порядку № 148, вважається, що платник сплатив грошове зобов’язання / єдиний внесок за кодом виду сплати 101.
Комунікації з платниками тривають, попереду нові зустрічі.
Податківці Дніпропетровщини продовжують інформувати громадян про необхідність декларування доходів, навчають молодь та надають роз’яснення в рамках Комунікаційної податкової платформи
Податкова служба області систематично взаємодіє з платниками податків, забезпечуючи відкритий діалог та підтримку. Протягом тижня на Дніпропетровщині були проведені зустрічі з платниками податків як офлайн, так і онлайн.
Так, за участі начальника Дніпровської державної податкової інспекції (ДПІ) Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) Анатолія Городнікова відбулася зустріч з представниками бізнесу. Обговорювали Національну стратегію доходів до 2030 року, реалізацію експериментального проєкту щодо функціонування системи управління податковими ризиками в ДПС, особливості декларування громадянами доходів, отриманих протягом 2024 року.
У Криворізькій міській раді податківці взяли участь у засіданні «круглого столу» з платниками податків, бесіда стосувалася змін у податковому законодавстві, які набрали чинності з 1 січня 2025 року стосовно порядку отримання ліцензій на торгівлю підакцизними товарами або зберігання пального. Також присутніх проінформували про Національну стратегію доходів та удосконалення процедур податкового адміністрування.
За зверненням платника Павлоградського району на комунікаційну податкову платформу ГУ ДПС у форматі онлайн проведено зустріч, на якій йшлося про ставки військового збору та терміни його сплати. Нагадали також, що з 2025 року затверджена нова форма податкового розрахунку сум податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску, яка включає в себе основний розрахунок і декілька додатків. Фахівці звернули увагу на оновлений порядок заповнення та подання документа.
Тижнем фахівці Кам’янської державної податкової інспекції ГУ ДПС проводили роботі з молоддю:
- онлайн-навчання зі студентами Дніпровського фахового коледжу інженерії та педагогіки Українського державного університету науки і технології – обговорювали тему «Про право громадян на податкову знижку»
- зустріч із учнями Верхньодніпровського ліцею №5 – захід присвятили історії виникнення податків, їх видам та значенню у суспільстві та державі.
На заходах, проведених в області, податківці акцентували увагу платників на перевагах електронних сервісів ДПС України та знайомили учасників зустрічей із інформаційними ресурсами Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС).
Нагадали про роботу Комунікаційної податкової платформи, створеної на базі ГУ ДПС за адресою dp.ikc@tax.gov.ua, на яку представники бізнесу та громадськості можуть звернутись з нагальними питаннями.
Співпраця з платниками податків має важливе значення, адже вона допомагає громадянам і бізнесу краще розуміти податкові процеси та зміни в законодавстві. Робота в цьому напрямку активно продовжується.
Від оформлення документації – до цифрових сервісів: податківці та суб’єкти господарювання комунікували у рамках платформи
«Діалог влади та бізнесу»
Регіональна платформа «Діалог влади та бізнесу» (далі – Платформа) вкотре стала віртуальним простором для зустрічі податківців і суб’єктів господарювання. Онлайн нарада відбулася під головуванням першого заступника голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації – начальника обласної військової адміністрації Юрія Яндульського.
Платформа зібрала близько 200 учасників.
В обговоренні актуальних для бізнесу питань взяли участь очільниця податкової служби Дніпропетровщини Теодозія Чернецька та провідні фахівці Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС).
Теодозія Чернецька зауважила, що створення зручних умов для кожного платника є вкрай важливим завданням. Податкова служба відкрита до співпраці і готова враховувати пропозиції до покращення сервісів.
На заході докладно обговорили такі питання:
заповнення реквізитів платіжної інструкції під час сплати бюджетних/небюджетних платежів;
ліцензування торгівлі підакцизними товарами та зберігання пального;
електронні сервіси ДПС України, надання звітності в електронному вигляді;
робота консультаційного центру з питань зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, інформаційні джерела ГУ ДПС.
Податківці акцентували увагу учасників на тому, що з 01.01.2025 набрав чинності розділ VІІ «Ліцензування» Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 3817). Законом № 3817 запроваджено безстрокові ліцензії для всіх видів діяльності, що підлягають ліцензуванню. Присутнім розповіли про порядок сплати та визначення вартості ліцензій на роздрібну торгівлю алкогольними напоями тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, на оптову торгівлю видів діяльності, роздрібну торгівлю та зберігання пального.
Учасникам нагадали, що отримати низку адміністративних послуг та надати податкову звітність можна за допомогою електронних сервісів ДПС. Серед найпопулярніших – Електронний кабінет, який дозволяє отримувати податкові послуги у режимі онлайн. Серед переваг сервісу Е-кабінету: він безкоштовний, працює цілодобово через мережу Internet та не потребує встановлення додаткового програмного забезпечення. Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС (https://tax.gov.ua/).
Учасників зустрічі проінформували про роботу створеного в ГУ ДПС у лютому поточного року консультаційного центру з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Нагадали про інформаційні джерела податкової служби Дніпропетровщини, номери телефонів «гарячих ліній» та функціонування комунікаційної податкової платформи ГУ ДПС.
Комунікації з усіх питань супроводжувались демонстрацією презентаційних матеріалів.
Учасникам зустрічі надані фахові відповіді на питання, зокрема, стосовно порядку отримання ліцензій.
Податкова на зв’язку: відкритий діалог – ефективна співпраця!
Плата за землю: до місцевих бюджетів Дніпропетровщини
від юридичних осіб надійшло понад 1,0 млрд гривень
Юридичні особи у січні – лютому 2025 року поповнили місцеві бюджети Дніпропетровщини платою за землю на понад 1 028,1 млн гривень. У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження виросли на понад 39,8 млн грн, темп росту – 104,0 відсотки.
Як зазначила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Теодозія Чернецька, плата за землю є одним із важливих фінансових джерел наповнення місцевих бюджетів.
«Дякуємо платникам за відповідальне ставлення до сплати податків і зборів! Податкова служба відкрита до діалогу з бізнесом, працюємо задля оперативного зворотного зв’язку з платниками у напряму вирішення проблемних питань, які виникають у суб’єктів господарювання під час діяльності. Підвищення рівня добровільного виконання платниками вимог податкового законодавства – це той результат, на який сьогодні спрямовується діяльність податкової служби», – констатувала Теодозія Чернецька.
Понад 47,6 млн грн акцизного податку з ввезених товарів –
внесок платників Дніпропетровщини до загального фонду держбюджету
У січні – лютому 2025 року до загального фонду державного бюджету від платників Дніпропетровської області з ввезених товарів надійшло понад 47,6 млн грн акцизного податку. Надходження виросли у порівнянні з відповідним періодом 2024 року на 3,4 млн грн, або на 7,8 відсотків.
Інформуємо, що максимальні роздрібні ціни встановлюються на:
сигари, включаючи сигари з відрізаними кінцями, з вмістом тютюну (код згідно з УКТ ЗЕД 2402 10 00 10);
сигарили, включаючи сигарили з відрізаними кінцями, з вмістом тютюну (код згідно з УКТ ЗЕД 2402 10 00 90);
сигарети без фільтра, цигарки (код згідно з УКТ ЗЕД 2402 20 90 10);
сигарети з фільтром (код згідно з УКТ ЗЕД 2402 20 90 20);
інший тютюн промислового виробництва та замінники тютюну промислового виробництва; «гомогенізований» або «відновлений» тютюн; тютюнові екстракти та есенції (код згідно з УКТ ЗЕД 2403);
тютюновмісні вироби для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням (код згідно з УКТ ЗЕД 2404 11 00 10);
інші продукти, що містять тютюн, відновлений тютюн та замінники тютюну, призначені для вдихання без горіння (коди згідно з УКТ ЗЕД 2404 11 00 90 та 2404 19 10 00);
рідини, що використовуються в електронних сигаретах, що містяться, зокрема, в картриджах, заправних контейнерах та інших ємностях (коди згідно з УКТ ЗЕД 2404 12 00 10, 2404 19 90 10, 2404 12 00 90 та 2404 19 90 90);
інші нікотиновмісні продукти, їх замінники (код згідно з УКТ ЗЕД 2404 99 00 00);
інші нікотиновмісні продукти для орального застосування (код згідно з УКТ ЗЕД 2404 91 90 00) – з 01.09.2024.
Декларація про максимальні роздрібні ціни подається виробником або імпортером підакцизних товарів (продукції) до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не пізніше ніж 10 та 25 числа місяця.
Майже на 84,0 млн грн поповнили місцеві бюджети Дніпропетровщини платники екологічного податку
Впродовж двох місяців поточного року до місцевих бюджетів Дніпропетровщини від платників екологічного податку надійшло майже 84,0 млн гривень. Це у порівнянні з січнем – лютим 2024 року на понад 29,0 млн грн, або майже на 53 відс. більше.
Звертаємо увагу, що виходячи з визначення платників екологічного податку (п. 240.1 ст. 240 Податкового кодексу України), у суб’єктів господарювання, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюються скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об’єкти виникають податкові зобов’язання з екологічного податку.
Розрахунки за допомогою сервісу еквайрингу без використання платіжного терміналу: чи обов'язково роздруковувати рядки 12 – 17 фіскального чека?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що п. 2 розд. ІІ Положенням про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13 із змінами та доповненнями (далі – Положення № 13) встановлено обов’язкові реквізити, які має містити фіскальний чек.
При цьому, Положення № 13 однаково розповсюджує свою дію як на розрахункові документи, що створюються РРО, так і ПРРО.
Відповідно до п. 4 розд. ІІ Положення № 13, рядки 12 – 17 фіскального чека заповнюються у разі застосування під час проведення розрахунків лише з використанням електронного платіжного засобу (платіжної картки) та платіжного терміналу, з’єднаного або поєднаного з РРО/ПРРО, незалежно від його виду (РРО чи ПРРО) або сфери призначення.
Водночас, законодавcтвом не встановлено обов’язку з’єднувати або поєднувати РРО/ПРРО та POS-термінали.
При цьому, принципово важливим є факт, що платіжні сервіси також приймають платіжні інструкції користувачів на виконання платіжних операцій, з використанням банківських (платіжних) карток, у межах надання платіжних послуг, як окремого виду господарської діяльності, тa забезпечують розпорядження покупця щодо переказу коштів зі свого рахунку і без використання платіжних терміналів.
Отже, у разі проведення розрахунків за допомогою сервісу еквайрингу без використання платіжного терміналу, відсутні обставини, що супроводжують обов’язок друкувати рядки 12 – 17 фіскального чека, а удосконалення програмного забезпечення РРО/ПРРО та/або наявність можливості зазначати такі реквізити методом введення вручну, не призводить до виникнення обов’язку друкувати рядки 12 – 17 фіскального чека при створенні кожного розрахункового документа.
До уваги платників акцизного податку!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до частини восьмої ст. 41 Закону України від 18 червня 2024 року № 3817-ІХ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (із змінами) (дплі – Закон № 3817) ліцензії на право виробництва спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального, на право вирощування тютюну, на право ферментації тютюнової сировини, надаються окремо на кожне місце провадження відповідного виду господарської діяльності.
Згідно з частиною третьою ст. 50 Закону № 3817 плата за ліцензії на право виробництва спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального, на право вирощування тютюну та на право ферментації тютюнової сировини зараховується до місцевого бюджету за місцем провадження діяльності ліцензіата.
Сучасні технології спрямовані на допомогу надання
якісних адміністративних послуг в контролюючих органах
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) нагадує, що у Правобережному ЦОПі Дніпровської ДПІ ГУ ДПС запроваджено використання сканеру, який дозволяє зчитування з мобільного пристрою штрих-коду, що генерується за допомогою застосунку «Дія». Це прискорює отримання електронних копій цифрових документів та забезпечує надання більш якісних адміністративних послуг платникам податків.
Після проведеного аналізу результатів застосування такого пристрою, сканерами будуть забезпечені інші ЦОПи Дніпропетровської області.
Підстави для анулювання реєстрації платника ПДВ
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що реєстрація платника податку на додану вартість (далі – ПДВ) діє до дати анулювання такої реєстрації, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників ПДВ і відбувається у разі якщо:
а) будь-яка особа, зареєстрована як платник ПДВ протягом попередніх 12 місяців, подала заяву про анулювання реєстрації, якщо загальна вартість оподатковуваних операцій з постачання товарів/послуг, що надаються такою особою, за останні 12 календарних місяців була меншою від 1000 000 грн, за умови сплати суми податкових зобов’язань у випадках, визначених розділом V Податкового кодексу України (далі – ПКУ);
б) будь-яка особа, зареєстрована як платник ПДВ, прийняла рішення про припинення та затвердила ліквідаційний баланс, передавальний акт або розподільчий баланс відповідно до законодавства за умови сплати суми податкових зобов’язань із ПДВ у випадках, визначених розділом V ПКУ;
в) будь-яка особа, зареєстрована як платник ПДВ, реєструється як платник єдиного податку, умова сплати якого не передбачає сплати ПДВ;
г) особа, зареєстрована як платник ПДВ, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з ПДВ та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов’язання чи податкового кредиту;
ґ) установчі документи будь-якої особи, зареєстрованої як платник ПДВ, визнані рішенням суду недійсними;
д) господарським судом винесено ухвалу про ліквідацію юридичної особи – банкрута;
е) платник ПДВ ліквідується за рішенням суду (фізична особа позбувається статусу суб’єкта господарювання) або особу звільнено від сплати ПДВ чи її податкову реєстрацію анульовано (скасовано, визнано недійсною) за рішенням суду;
є) фізична особа, зареєстрована як платник ПДВ, померла, її оголошено померлою, визнано недієздатною або безвісно відсутньою, обмежено її цивільну дієздатність;
з) припинено дію договору про спільну діяльність, договору управління майном, угоди про розподіл продукції (для платників ПДВ, зазначених у п.п. 4, 5 і 8 п. 180.1 ст. 180 ПКУ) або закінчився строк, на який утворено особу, зареєстровану як платник ПДВ.
Переваги системи управління ризиком
дотримання податкового законодавства
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Запровадження системи управління ризиком дотримання податкового законодавства дасть змогу:
- допомогти платникам податків уникнути найбільш поширених помилок під час заповнення податкової звітності, сплати податків у майбутньому тощо;
- максимально спростити подання податкової звітності й сплату податків;
- мінімізувати ризики недотримання платниками вимог податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на ДПС;
- запровадити механізм комплаєнсу від державної реєстрації платника податків до системи відслідковування ризиків у ДПС і кінцевого результату – сплати податків і зборів до бюджетів усіх рівнів;
- забезпечити належне надходження доходів і зборів, контроль за справлянням яких закріплено за ДПС, мінімізувати недонадходження доходів і зборів відповідно до ідентифікованих податкових ризиків
НСД: впровадження нових механізмів роботи ДПС
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
З метою забезпечення ефективного та комплексного протистояння розмиванню податкової бази й виведенню прибутку з-під оподаткування, підвищення рівня податкового контролю, збільшення бази оподаткування та унеможливлення застосування схем мінімізації податкових зобов’язань виникла потреба у впровадженні нових механізмів роботи ДПС
Отримання ДПС доступу до інформації про іноземні фінансові активи резидентів України за Загальним стандартом звітності надасть змогу:
− посилити контроль за своєчасністю та повнотою декларування доходів, що підлягають оподаткуванню;
− виявляти незадекларовані доходи для боротьби з ухиленням від сплати податків фізичними особами;
− підвищити ефективність застосування нових правил про оподаткування контрольованих іноземних компаній;
− отримати додаткове джерело податкової інформації під час впровадження непрямих методів контролю за оподаткуванням фізичних осіб
Запровадження обміну звітами в розрізі країн надасть змогу налагодити ефективний процес обміну інформацією з іноземними компетентними органами для здійснення економічного і статистичного аналізу, оцінки ризиків трансфертного ціноутворення та інших ризиків, пов’язаних з розмиванням податкової бази та виведенням прибутків з-під оподаткування.