• Main Page / Головна
  • Newsline / СТРІЧКА НОВИН
  • Archive / АРХІВ
  • Contacts / Контакти
  • RSS feed
  • This online newspaper has been in publication since September 9, 2005
  • Податкові новини (ДПС у Дніпропетровській області) 24.03.2025
    2025-03-24 22:52:34

    Руслан Кравченко на нараді у Харкові: Важливо враховувати специфіку ведення бізнесу в умовах війни

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
    Про системні проблеми, які сьогодні впливають на роботу бізнесу на прифронтових територіях, говорили сьогодні Голова ДПС Руслан Кравченко, представники ДПС, начальник Харківської ОВА Олег Синєгубов та майже 50 представників бізнесу, бізнес-асоціацій та громадських інституцій Харківщини.
    Одне з першочергових питань, яке турбує підприємців, – реалістичний показник рівня сплати податків.
    «Працювати в умовах щоденних обстрілів російським агресором — це реальність для бізнесу Харківщини. ДПС вже зараз працює над коригуючими коефіцієнтами, які враховують специфіку ведення бізнесу в умовах бойових дій. Це дозволить зробити середньогалузевий показник більш реалістичним», – підкреслив Руслан Кравченко.
    Він також відзначив, що податківці продовжують роботу над вирішенням питання блокування податкових накладних та виведення підприємств з категорії ризикових. Для цього ДПС створила 29 консультаційних центрів, які надають комплексну допомогу бізнесу в цьому питанні.
    «На сьогодні вже вивели з категорії ризикових майже 10 тис. субʼєктів, 266 – саме на Харківщині. Кількість заблокованих податкових накладних на середину березня зменшилася до 0,39 %. Вважаю, що є всі підстави для зменшення такого показника до 0,1 – 0,2 %», – наголосив Голова ДПС.
    ДПС вже подано до Міністерства фінансів України пропозиції до зміни механізму зупинення реєстрації податкових накладних. Також оновлено довідник кодів ризиковості платників податків.
    Під час зустрічі було проаналізовано діяльність ГУ ДПС у Харківській області.
    «Маємо скарги на роботу двох управлінь – контролю за підакцизними товарами та по роботі з податковим боргом. Наступного тижня  структурні підрозділи центрального апарату, які займаються антикорупційними питаннями та забезпеченням відомчого контролю, проводитимуть перевірку», – сказав керівник ДПС.
    Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням


    https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/881337.html


    Дніпропетровщина: на онлайн зустрічі з бізнесом спілкувались про новації податкового законодавства та особливості адміністрування рентної плати

    Податківці провели ще одну онлайн зустріч з платниками податків регіону. Захід зібрав суб’єктів господарювання, діяльність яких пов’язана із видобувною промисловістю. Приділили увагу актуальним питанням та особливостям оподаткування рентною платою за користування надрами у 2025 році.
    У центрі уваги – основні аспекти декларування окремих видів видобутих корисних копалин, зокрема пісків природних всіх видів, гравію, щебеню (або подрібнене каміння), каоліну та інших глин каолінових.
    Детально зупинились на важливих законодавчих змінах для платників рентної плати, а саме: на законах України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у період дії воєнного стану» (Закон № 4015) та «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні» (Закон № 4113).
    Зосередились на важливих новаціях для даної категорії платників у частині обчислення податкових зобов’язань з рентної плати для гірських порід – фактична ціна реалізації не може бути меншою ніж 6 або 2 дол. США залежно від придатності гірських порід до первинної переробки (збагачення). Акцентували, що такі законодавчі зміни не суттєво вплинуть на більшість гірничих підприємств, які здійснюють добування та первинну переробку мінеральної сировини, виготовлення товарної продукції гірничих підприємств з дотриманням стандартів та всіх вимог надрокористування, ринкових принципів ціноутворення та конкурентності господарської діяльності.
    Враховуючи чисельні запити категорії платників – учасників зустрічі, податківці звернули особливу увагу на питання правильного заповнення податкової декларацій з рентної плати та розрахунку з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин в умовах дії змін до Податкового кодексу України, внесених законами № 4015 та № 4113.
    Комунікуємо задля податкової обізнаності платників, створюємо комфортні умови для кожного.

     


    Центр Дія.Бізнес у Кривому Розі зібрав платників на онлайн зустріч з податківцями: обговорили нововведення, переваги електронних сервісів ДПС та сучасні формати спілкування

    У рамках роботи комунікаційної податкової платформи Головного управління ДПС у Дніпропетровській області відбувся вебінар фахівців податкової регіону з громадськістю та бізнесом Кривого Рогу.
    У черговий раз локацією зустрічі для платників Криворіжжя став Центр Дія.Бізнес у Кривому Розі (далі – Центр). Центр – постійний партнер податкової, що працює над розвитком малого й середнього бізнесу в регіоні, допомагає підприємництву зростати та розвиватись, виходити на нові ринки.
    Темою спілкування стали нововведення у податковому законодавстві для фізичних осіб – підприємців.
    В обговоренні актуальних питань взяла участь заступниця начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Наталя Федаш. Звертаючись до учасників заходу, Наталя Федаш зазначила: «Допомога бізнесу у вирішенні актуальних питань, які виникають у діяльності суб’єктів господарювання, – ключова мета комунікацій податкової Дніпропетровщини».
    Зустріч розпочали з нововведень у податковому законодавстві для фізичних осіб – підприємців. Акцентовано увагу на тому, що основними змінами в 2025 році є поновлення обов’язку сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування фізичними особами – підприємцями; зміна термінів надання (з кварталу на місяць) податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску; введення обов’язку сплати військового збору платниками єдиного податку; зміна ставки військового збору з 1,5 % на 5 %.
    Застосовувати податкові зміни впевнено – означає керувати своїм бізнесом без зайвих ризиків!
    Учасникам нагадали, що Державною податковою службою України (ДПС) запроваджено велику кількість безкоштовних електронних сервісів, за допомогою яких платники мають можливість отримати необхідні послуги без відвідування податкової.
    Для зручності платників також працює мобільний застосунок «Моя податкова», який можна завантажити в App Store або Google Play.
    Присутнім презентували інформаційні ресурси податкової служби області, що створені та працюють задля обізнаності платників, як з питань законодавства, так і з діяльності податкової служби області.
    Продовжуємо працювати над прозорою комунікацією з бізнесом.
    Удосконалюємо формати спілкування з платниками.

     


    Зустрічі, семінари та засідання «круглого столу» – формати комунікацій з платниками Дніпропетровщини, на яких податківці інформують про новації та правила оподаткування

    Обізнаність у нормах податкового законодавства – запорука здійснення господарської діяльності без порушень.
    На Дніпропетровщині податківці провели ряд засідань «круглого столу» з платниками Синельниківського, Самарівського, Криворізького, Нікопольського, Кам'янського районів Дніпропетровської області.
    Тематика спілкування – важливі питання оподаткування, зокрема, сплата податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, плата за землю, нарахування мінімального податкового зобов’язання, недопущення виникнення податкового боргу тощо.
    На засіданнях також обговорили основні аспекти Національної стратегії доходів України до 2030 року.
    Семінари, проведені у м. Дніпрі, м. Самар та у м. Кривому Розі присвятили питанням легалізації трудових відносин, Деклараційній кампанії 2025 та перевагам електронних сервісів ДПС.
    Реалізація експериментального проєкту щодо функціонування системи управління податковими ризиками в ДПС – у фокусі діалогу.
    Податківці також акцентували увагу на роботі комунікаційної податкової платформи, створеної на базі Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (dp.ikc@tax.gov.ua), на яку представники бізнесу можуть звернутись з питаннями, що потребують оперативного вирішення.
    На зустрічах, які відбулись з представниками бізнесу Самарівського району, фахівці податкової служби розглянули порядок подання засобами Електронного кабінету заяви на повернення з бюджету помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань та пені; розповіли про правила заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції при сплаті податків, зборів, платежів та єдиного внеску; нагадали про обов’язок застосування РРО/ПРРО у разі здійснення розрахункових операцій та видачу фіскальних чеків за новою формою.
    Учасникам заходів повідомили про інформаційні ресурси Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, які дають змогу вирішити питання дистанційно.
    Подолати бар’єри, зберегти і укріпити довіру та побудувати партнерські відносини з платниками – на це сьогодні спрямовані комунікації і робота триває!

     


    На засіданні Громадської ради – про надання інформації за результатами вчинених нотаріальних дій та підсумки розгляду центральними органами влади законодавчих ініціатив

    Співпраця податкової служби Дніпропетровщини з Громадською радою при Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області (Громадська рада, тимчасовий консультативно-дорадчий орган) сприяє активізації участі громадськості у реалізації податкової політики у регіоні.
    У пріоритеті роботи тимчасового консультативно-дорадчого органу – обговорення та вирішення нагальних для бізнесу питань у сфері податкового законодавства, надання пропозицій до центральних органів законодавчої та виконавчої влади, направлених на покращення норм чинного законодавства.
    У черговому відкритому засіданні Громадської ради взяла участь в. о. начальника податкової служби області Теодозія Чернецька.
    Звертаючись до учасників засідання очільниця податкової служби Дніпропетровщини зазначила: «У полі вашого зору – завжди актуальні для платників питання. Особливої уваги заслуговує високий рівень комунікації Громадської ради, як безпосередньо з податковою службою області, так і з іншими органами виконавчої влади та бізнес-спільнотою регіону».
    На заході розглянули низку актуальних питань, пов’язаних з діяльністю самозайнятих осіб, зокрема нотаріусів. У фокусі уваги – обговорення питання стосовно запровадження для нотаріусів окремої форми подання інформації про здійснення правочинів щодо нерухомого майна, видачі свідоцтв про право на спадщину фізичним особам. Запропоновано, щоб така форма мала статус «повідомлення».
    Також проаналізовані та прийняті до уваги відповіді, що надійшли від центральних органів виконавчої влади на звернення Громадської ради з пропозиціями стосовно удосконалення норм чинного законодавства. Такі ініціативи стосувались, зокрема, питань запровадження єдиної автоматизованої системи визначення оціночної вартості автотранспортних засобів на національному рівні та обов’язковості проведення додаткової експертизи у разі розбіжностей між вартістю, визначеною автоматизованою системою, та експертною оцінкою; обліку внутрішньо переміщених осіб.
    Дієвий діалог між податковою та громадськістю триває.
    Працюємо разом на результат!

     

    Дніпропетровщина: понад 1,1 млрд грн плати за землю надійшло
    від платників до місцевих бюджетів

    Протягом січня – лютого поточного року місцеві бюджети Дніпропетровщини платники поповнили платою за землю на понад 1 102,1 млн гривень. Як зазначила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) Теодозія Чернецька, надходження виросли у порівнянні з січнем – лютим 2024 року майже на 47,6 млн грн, темп росту – 104,5 відсотків.
    Очільниця обласного податкового відомства висловила вдячність платникам за високий рівень фінансової дисципліни та звернула увагу, що податкова активно впроваджує Національну стратегію доходів до 2030 року (Стратегія), яка є удосконаленням процедур податкового адміністрування.
    Як підкреслила керівник ГУ ДПС, вирішення проблемних питань, що впливають на рівень довіри до податкових органів, у рамках Стратегії сприятиме, зокрема, підвищенню загального рівня податкової культури платників податків і рівня їх консультування податковим органом, в тому числі за категоріями уваги, а також – удосконаленню та розширенню податкових сервісів і послуг, що надаються податковим органом. Результат – збільшення рівня податкових надходжень, у тому числі за рахунок добровільної сплати.


    До місцевих бюджетів Дніпропетровщини за видобування залізних руд платники спрямували понад 472,0 млн грн рентної плати

    Впродовж двох місяців 2025 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області від платників рентної плати за видобування залізних руд надійшло понад 472,0 млн грн, що порівняно з січнем – лютим минулого року на понад 78,4 млн грн, або майже на 20 відсотків.
    Інформуємо, що 31.03.2025 – останній день сплати рентної плати, зокрема за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини за лютий 2025 року.


    За спеціальне використання води загальний фонд держбюджету отримав
    від платників Дніпропетровщини понад 22,6 млн грн рентної плати

    У січні – лютому 2025 року до загального фонду державного бюджету платники Дніпропетровської області за спеціальне використання води спрямували понад 22,6 млн грн рентної плати. Надходження виросли у порівнянні з аналогічним періодом 2024 троку на понад 5,5 млн грн, або на 32,1 відсотки.
    Нагадуємо, що податкова декларація з рентної плати (квартальна) в електронному вигляді подається за ідентифікаторами форм F0800108 (для фізичних осіб) та J0800108 (для юридичних осіб) разом з додатками.


    На Дніпропетровщині з початку року платники податків отримали
    в електронному вигляді 25 482 адміністративні послуги

    В Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС), станом на 01.03.2024 адміністративні послуги надаються у 17 Центрах обслуговування платників (ЦОП) при ДПІ, мобільному ЦОПі та ГУ ДПС.
    Центри обслуговування платників здійснюють сервісне обслуговування платників податків (платників єдиного внеску), зокрема надають адміністративні послуги, виконують інші функції сервісного обслуговування платників незалежно від місця обліку платника податків.
    Платники податків можуть отримати широкий спектр послуг: інформаційних, консультативних та адміністративних. ЦОПи надають 91 адміністративну послугу, 61 з яких надається безкоштовно.
    Так, протягом січня – лютого 2025 року до ЦОПів Дніпропетровської області надійшло 54 998 звернень у сфері надання адміністративних та інших послуг, що на 2 806 звернень менше у порівнянні з аналогічним періодом 2024 року. В т.ч. в електронному вигляді надійшло 28 345 звернень, або 51,5 відс. від загальної кількості, та на 3 210 звернень більше у порівнянні з відповідним періодом минулого року.
    За два місяці поточного року платниками податків отримано 51 968 адміністративних послуг, що на 2 850 послуг менше ніж у відповідний період минулого року. В т. ч. в електронному вигляді суб’єктами звернень отримано 25 482 адміністративні послуги, або 49,0 відс. від загальної кількості отриманих адміністративних послуг, та на 3 237 послуг більше ніжу відповідному періоді 2024 року.
    З початку року здійснено 277 виїздів мобільного ЦОПу до територіальних громад Дніпропетровської області для надання адміністративних послуг їх мешканцям, з яких здійснено 87 адресних виїздів до мало мобільної групи населення та 166 – до центрів надання адміністративних послуг(ЦНАП) територіальних громад Дніпропетровщини.
    Станом на 01.03.2025 фахівцями, задіяними у роботі мобільного ЦОПу надано 2 170 адміністративних послуг, з яких 178 адміністративних послуг під час адресних виїздів до мало мобільних груп населення та 1 345 інших послуг.
    Зокрема, під час роботи мобільного ЦОПу в ЦНАПах територіальних громад Дніпропетровської області до фахівців ГУ ДПС звернулось 3 972 громадянина, які отримали 1 992 адміністративні послуги та 1 278 інших послуг.
    Під час роботи мобільного ЦОПу приділялась увага роз’ясненню податкового та іншого законодавства, контроль за яким здійснюють податкові органи, зокрема Деклараційній кампанії 2025, перевагам електронних сервісів ДПС (Електронного кабінету та застосунку ДПС України «Моя податкова») тощо.


    Повідомлення за ф. № 20-ОПП: особливості заповнення у разі придбання/оренди гаражного боксу

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що у розд. 3 «Відомості про об’єкти оподаткування» Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП (далі – Повідомлення за ф. № 20-ОПП, об’єкт оподаткування), дані щодо об’єктів оподаткування заповнюються відповідно до даних правовстановлювальних документів, які є першоджерелом даних щодо об’єктів оподаткування, і актуальні на дату подання цієї заяви.
    У графі 7 Повідомлення за ф. № 20-ОПП зазначається назва населеного пункту/району у місті, у графі 8 – тип вулиці (вулиця/бульвар/площа/проспект/провулок/проїзд/узвіз тощо), у графі 9 – назва вулиці, у графі 10 – номер будинку, у графі 11 – доповнення до номера будинку (у разі наявності), у графі 12 – корпус (у разі наявності), у графі 13 – номер квартири, гаражного боксу, машиномісця тощо.
    При заповненні граф 7 – 9 Повідомлення за ф. № 20-ОПП, що подається в електронній формі, у спливаючому вікні платник податків обирає необхідні дані з довідника, активуючи відповідне поле. Заповнення даних для граф 10 – 13 здійснюється вручну.
    Під час заповнення даних у Повідомлення за ф. № 20-ОПП про гаражний бокс, як про об’єкт оподаткування, у графі 13 розд. 3 «Відомості про об’єкти оподаткування» зазначається номер гаражного боксу, оскільки він є самостійним об’єктом права на нерухоме майно у складі іншого об’єкта та має окремо присвоєну адресу.


    Отримали в минулому році дохід за межами України –
    подайте податкову декларацію про майновий стан і доходи!


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що триває Деклараційна кампанія 2025.
    Якщо громадянин України отримував дохід за межами України, важливо пам’ятати про свої податкові зобов’язання: необхідно подати податкову декларацію про майновий стан і доходи (Декларація).
    Які податки необхідно сплатити?
    Будь-який дохід, отриманий за кордоном, підлягає оподаткуванню в Україні. Він оподатковується за ставками:
    - 18 % – податок на доходи фізичних осіб (ПДФО);
    - 1,5 % – військовий збір (але тільки для доходів, отриманих до 1 січня 2025 року).
    Якщо дохід був отриманий в іноземній валюті, то сума перераховуються в гривню за офіційним курсом НБУ на день нарахування доходу.
    Як уникнути подвійного оподаткування?
    Якщо податки вже сплатили за кордоном, то в Україні повторно не доведеться сплачувати ПДФО. Але важливо, щоб ця країна мала з Україною угоду про уникнення подвійного оподаткування.
    Що потрібно зробити?
    - Отримати довідку з податкової іноземної країни про сплачені податки.
    - Легалізувати її у тій країні, в якій були сплачені податки (наприклад, через консульство або органи, до повноважень яких належить легалізація таких документів).
    - Важливо! Зараховується сума сплаченого податку за межами України у сумі, що не перевищує суму податку, яку потрібно було б сплатити в Україні.
    Тобто:
    - якщо за кордоном сплатили податок у розмірі 100 тис. грн, а в Україні визначено до сплати 80 тис. грн, то податок в Україні не сплачується;
    - якщо за кордоном сплатили 80 тис. грн, а в Україні підлягає сплаті 100 тис. грн податку, то потрібно буде доплатити тільки різницю – 20 тис. гривень.
    Що робити, якщо документів про сплату податків немає?
    - Подається заява до української податкової за місцем реєстрації та перенести термін подачі декларації до 31 грудня.
    Декларування благодійної допомоги
    Якщо ви через російську агресію отримали тимчасовий захист за кордоном, то:
    - не потрібно подавати Декларацію та платити податки, якщо ви отримували грошову чи гуманітарну допомогу від іноземних урядів або благодійних фондів.
    - потрібно подавати Декларацію, якщо ви мали інші доходи (наприклад, зарплату або прибуток від фрілансу), навіть якщо отримували благодійну допомогу.
    Як подати Декларацію, перебуваючи за кордоном?
    - Поштою – надсилайте документи з описом вкладення не пізніше ніж за 5 днів до кінцевого терміну подання;
    - Електронною поштою – через систему електронного документообігу України.
    Детальніше про процес подання Декларацій та важливі терміни можна дізнатися за посиланнями:
    Як подати декларацію читайте за посиланням: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/866521.html.
    Про терміни подання декларації: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/865606.html.
    Як отримати податкову знижку: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/870381.html.

     


    Трудовий договір та його роль в регулюванні трудових відносин


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
    В умовах ринкової економіки в трудовому праві на перший план виходять договірні методи регулювання праці.
    Всі питання, пов'язані з договірним регулюванням трудових відносин, завжди залишаються в полі зору законодавства, а практика укладання трудових договорів свідчить про важливість даного методу регулювання суспільних відносин у сфері застосування праці.
    Трудовий договір виступає основною формою реалізації свободи праці, включаючи право на працю для кожного, хто бажає працювати. Разом з тим трудовий договір є тією юридичною формою, яка в максимальній мірі надає можливість роботодавцю для вільного здійснення підбору необхідних йому працівників з урахуванням його власних інтересів і потреб. 
    Отже, в трудовому договорі відображається, зокрема договірний принцип регулювання трудових відносин, що дозволяє сторонам вільно і добровільно вибирати один одного. У цьому виявляється важлива соціальна та економічна роль трудового договору.
    Трудові договори – це юридичні факти, що виступають підставами виникнення правовідносин, зміст яких визначається законодавчими або підзаконними нормами. При цьому, трудовий договір є засобом індивідуального регулювання трудових відносин між роботодавцем та працівником, а умови цього договору повинні відповідати загальним принципам трудового права.
    Важливою особливістю сучасного трудового законодавства України є оптимальне поєднання законодавчого і договірного регулювання трудових відносин. Трудовий договір відповідає національним умовам і забезпечує належну безпеку і гнучкість, дозволяючи враховувати реалії ринку праці. Він є способом досягнення згоди між його сторонами. Іншими словами, трудовий договір є засобом гармонізації трудових правовідносин. Оскільки за допомогою трудового договору досягається стабільність трудових правовідносин.
    Акцентуємо увагу, що з моменту підписання трудового договору найманий працівник – це працівник, який має трудові права й соціальні гарантії, а саме:
    - гідні та безпечні умови праці;
    - нормований робочий час;
    - оплачувані та неоплачувані відпустки;
    - регулярна виплата зарплати не нижче мінімальної;
    - можливість навчатися та підвищувати кваліфікацію;
    - захист від незаконного звільнення;
    - страхові виплати в разі непрацездатності;
    - пільги для неповнолітніх;
    - додаткові соціальні гарантії для жінок та працівників з дітьми;
    - захист прав тощо.
    Наголошуємо, що роботодавцям необхідно переглянути стан оформлення трудових відносин і відповідно до вимог чинного законодавства про працю офіційно укласти з найманими працівниками трудові договори.


    Чи має право суб’єкт господарювання використовувати одну печатку на всіх ПРРО, які зареєстровані на кожну окрему господарську одиницю?

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що користувачі електронних довірчих послуг зобов’язані, зокрема, забезпечувати конфіденційність та неможливість доступу інших осіб до особистого ключа та невідкладно повідомляти надавача електронних довірчих послуг про підозру або факт компрометації особистого ключа.
    Компрометація особистого ключа – будь-яка подія, що призвела або може призвести до несанкціонованого доступу до особистого ключа.
    Отже, суб’єкт господарювання має право використовувати одну печатку на всіх програмних реєстраторах розрахункових операцій (далі – ПРРО), які зареєстровані на кожну окрему господарську одиницю, якщо такі ПРРО не потребують задіяння касирів.
    У разі, якщо при використанні ПРРО задіяні касири, то для кожного такого ПРРО необхідно створити окрему печатку.
    Довідково: Закон України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» із змінами та доповненнями.

     


    Чи буде вважатися безстроковою ліцензія на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах,
    видана до 01.01.2025 терміном на 1 рік?

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що з 01.01.2025 набрали чинності окремі норми Закону України від 18 червня 2024 року № 3817-ІХ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (із змінами та доповненнями) (далі – Закон № 3817), згідно з яким, зокрема, встановлено безстрокову дію всіх ліцензій, що видаються з 01 січня 2025 року.
    При цьому ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності, які були видані відповідно до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (із змінами та доповненнями) до 01 січня 2025 року, вважаються чинними та підтверджують право на провадження відповідного виду (видів) господарської діяльності до завершення строку, на який їх було видано (для ліцензій, виданих на визначений строк), або до дня припинення їхньої дії в порядку, визначеному Законом № 3817 (п. 3 розд. ХІІІ Закону № 3817).

     

    Триває реформа податкового адміністрування

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
    Основні положення Національної стратегії доходів до 2030 року (НСД), узгоджені з МВФ, враховують міжнародну практику оподаткування, євроінтеграційні процеси, рекомендації Світового банку та ОЕСР.
    Мета впровадження заходів НСД – модернізувати податкове адміністрування та створити умови для справедливої податкової політики. На виконання НСД ДПС активно впроваджуються ризик-орієнтовні підходи до формування планів перевірок.
    Крім того, ведеться робота над такими основними напрямами:
    - управління реформами – оновлюються критерії моніторингу реформ та впроваджується ефективне управління змінами;
    - управління комплаєнс-ризиками – здійснюється розробка ключових показників ефективності для експериментального проєкту, аудит навичок співробітників тощо;
    - податковий аудит – впроваджуються ризик-орієнтовані підходи до аудиту, розробляються ключові показники ефективності аудиту;
    - реформи у сфері IT – підвищується автоматизація процесів для зниження адміністративного навантаження та максимальної прозорості.
    З актуальними матеріалами щодо впровадження НСД можна ознайомитися на вебпорталі ДПС України в спеціальній рубриці «Національна стратегія доходів» https://tax.gov.ua/diyalnist-/natsionalna-strategiya-dohodiv/.

     


    Дотримання платниками вимог заповнення обов’язкових реквізитів платіжної інструкції під час сплати податків, зборів, платежів та єдиного внеску

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що з 01 грудня 2023 року надавачами платіжних послуг впроваджено використання платниками виключно структурованого формату реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції, згідно з міжнародним стандартом, що спрощує для платників механізм сплати податків.
    Відповідно до вимог пункту 37 розділу ІІ Інструкції про безготівкові розрахунки в національній валюті користувачів платіжних послуг, затвердженою Постановою Правління НБУ від 29.07.2022 року № 163 платіжна інструкція, оформлена платником в електронній або паперовій формі, повинна містити обов'язкові реквізити, зокрема «Код платника».
    Пунктом 40 розділу ІІ Інструкції НБУ № 163 визначено, що у випадках, передбачених законодавством, коли платник ініціює платіжну операцію за фактичного платника, заповнюється реквізит «Код фактичного платника».
    Порядок заповнення під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення затвердженого наказом від 22.03.2023 № 148.
    У Порядку № 148 наведено приклади заповнення реквізиту «Призначення платежу», зокрема поля «Код виду сплати» та «Додаткова інформація запису».
    Сплата податків та єдиного внеску оформлюються за кожним напрямом сплати та кожним кодом виду сплати окремою платіжною інструкцією.
    Також звертаємо увагу, що згідно пункту 38.2. статті 38 ПКУ, сплата податку та збору здійснюється платником податку безпосередньо, а у випадках, передбачених податковим законодавством, – податковим агентом, або представником платника податку.
    Отже, платники під час сплати податків та єдиного внеску повинні дотримуватися наступних правил заповнення обов’язкових реквізитів платіжної інструкції.
    1 При безготівкових розрахунках платників з бюджетами та фондом соціального страхування від власного імені.
    Юридичні особи, ФОП та громадяни заповнюють усі обов’язкові реквізити платіжної інструкції, у т.ч. реквізит «Код платника» (податковий номер юридичної особи – ЄДРПОУ, РНОКПП ФОП та громадянина) та реквізит «Призначення платежу».
    2. При безготівкових розрахунках платників з бюджетами та фондом соціального страхування за відокремлені підрозділи (філії).
    Юридичні особи (головні підприємства) у випадках, передбачених ПКУ, заповнюють усі обов’язкові реквізити платіжної інструкції, у т.ч.:
    реквізит «Код платника» (податковий номер головного підприємства);
    реквізит «Код фактичного платника» (податковий номер філії);
    реквізит «Призначення платежу».
    3. При готівкових розрахунках платники під час сплати податків та єдиного внеску за допомогою технічного пристрою (банківський автомат, платіжний термінал) та через каси надавачів платіжних послуг заповнюють усі обов’язкові реквізити платіжної інструкції, у т.ч. реквізит «Код фактичного платника» (податковий номер платника податків) та реквізит «Призначення платежу». При цьому реквізит «Код платника» містить код надавача платіжних послуг, з використанням технічного пристрою якого або через каси якого проводиться готівковий розрахунок.

    e-finance.com.ua

    Увага!!! При передруку матеріалів з E-FINANCE.COM.UA активне посилання (не закрите в теги noindex або nofollow, а саме відкрите!!!) на портал "Фінансові новини E-FINANCE.COM.UA" обов'язкове.

    WARNING! When reprinting materials from E-FINANCE.COM.UA, it is mandatory to include an active link (not closed in noindex or nofollow tags) to the portal "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" that remains open.

    WARNUNG!!! Beim Nachdruck von Materialien von E-FINANCE.COM.UA ist ein aktiver Link (nicht geschlossen in Noindex- oder Nofollow-Tags, sondern offen!!!) zum Portal „Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA“ obligatorisch.

    OSTRZEZENIE!!! Podczas przedrukowywania materialow z E-FINANCE.COM.UA, aktywny link (nie zamkniety w tagach noindex lub nofollow, ale raczej otwarty!!!) do portalu "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" jest obowiazkowy.

    Внимание!!! При перепечатке материалов с E-FINANCE.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Финансовые новости E-FINANCE.COM.UA" обязательна.

    E-FINANCE.COM.UA
    E-mail: info@e-finance.com.ua

    © E-FINANCE.COM.UA. Усі права захищені. При використанні інформації в електронному вигляді активне посилання на e-finance.com.ua є обов'язковим. Думки авторів можуть збігатися з позицією редакції. За зміст реклами відповідальність несе рекламодавець. Права на інформацію належать e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Alle Rechte vorbehalten.
    Bei der Nutzung von Informationen in elektronischer Form ist ein aktiver Hyperlink zu e-finance.com.ua erforderlich. Die Meinungen der Autoren stimmen möglicherweise nicht mit der redaktionellen Haltung überein. Für den Inhalt der Anzeigen ist der Werbetreibende verantwortlich. Die Informationsrechte liegen bei e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. All rights reserved.
    When utilizing information in electronic format, an active hyperlink to e-finance.com.ua is required. The opinions of the authors may not align with the editorial stance. The advertiser is responsible for the content of advertisements. Information rights belong to e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Podczas korzystania z informacji w formacie elektronicznym wymagane jest aktywne hiperłącze do e-finance.com.ua. Opinie autorów mogą nie pokrywać się ze stanowiskiem redakcji. Za treść ogłoszeń odpowiada reklamodawca. Prawa informacyjne należą do e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Все права защищены.
    При использовании информации в электронном формате активная гиперссылка на e-finance.com.ua обязательна. Мнения авторов могут не совпадать с позицией редакции. Рекламодатель несет ответственность за содержание рекламных объявлений. Права на информацию принадлежат e-finance.com.ua.