За зверненням одного із учасників торгів, Антимонопольний комітет України 12 травня призупинив проведення закупівель чорнових бандажів для коліс залізничного рухомого складу. У зв’язку із такими діями залізниці України можуть опинитись у становищі, коли не зможуть експлуатувати локомотиви. Особливо небезпечною ця ситуація є саме для Львівської магістралі, яка відчуває гострий брак цих запчастин, оскільки використовує їх для організації перевезень у гірській місцевості, на Карпатських перевалах.
Закупівлі бандажів для колісних пар проводять централізовано, востаннє Львівська магістраль отримувала їх від Укрзалізниці більш ніж півтора роки тому – у листопаді 2013 року. Відтак, сьогодні через зношеність бандажів не залізниці не виходять у рейси 15 електровозів та 20 тепловозів.
«На рік Львівська залізниця потребує близько 2 тисяч бандажів на тяговий та приміський рухомий склад, — розповів заступник начальника Львівської залізниці з рухомого складу і матеріально-технічного постачання Мирон Дацко. — Сьогодні потреба у бандажах надзвичайна. Зволікання з постачанням можуть мати дуже негативні наслідки, навіть до зупинки руху на магістралі».
Потребу підсилює і той факт, що електровози постійного струму працюють у гірській місцевості, зі складним профілем колії, а відтак бандажі колісних пар в таких умовах зношуються швидше.
Залізниця наполегливо просить усі причетні структури у максимально стислі терміни прийняти рішення щодо цієї ситуації, таким чином захистивши інтереси економічної безпеки держави. Зупинка залізничних перевезень призведе до колапсу як в економіці України, так і в соціальній сфері.
e-finance.com.ua