З метою забезпечення прозорості та відкритості своєї діяльності, реалізації права кожного на доступ до публічної інформації, надання інформації за запитами відповідно до Закону України „Про доступ до публічної інформації ” (далі – Закон) ДПІ у Солом’янському районі ГУ ДФС у м. Києві забезпечено розгляд документів щодо надання публічної інформації відповідно до Закону, які надійшли поштою, електронною поштою, факсом, телефоном.
Так, станом на 01.09.2016 з початку року до ДПІ у Солом’янському районі ГУ ДФС у м. Києві поштою, електронною поштою, факсом, телефоном надійшло 74 документи, з них:
- запити на отримання публічної інформації - 72 (або 97,3 % від загальної кількості документів), за результатами розгляду яких надано відповіді електронною поштою або поштою відповідно до вимог чинного законодавства України;
- документи, які містять посилання на норми Закону, але за змістом є зверненням щодо надання консультації з питань практичного використання окремих норм податкового законодавства відповідно до Податкового кодексу України, або зверненням громадян відповідно до Закону України „Про звернення громадян ” – 2 (або 2,7% від загальної кількості документів).
В розрізі категорій запитувачів відповідно до Закону станом на 01.09.2016 з початку року ДПІ у Солом’янському районі ГУ ДФС у м. Києві розглянуто запити від:
- фізичних осіб – 32 (або 42,3 % від загальної кількості запитів);
- юридичних осіб – 39 (або 52,7 % від загальної кількості запитів);
- представників засобів масової інформації – 2 (або 2,7 % від загальної кількості запитів);
- органів виконавчої влади – 1 (або 1,4 % від загальної кількості запитів).
За результатами розгляду задоволено 59 запитів на інформацію (або 80 % від загальної кількості запитів), відповідно до статті 22 Закону відмовлено в задоволенні 13 запитів (або 17,5% від загальної кількості запитів), направлено іншим розпорядникам інформації, у володінні яких вона знаходиться, 2 запити (або 2,5% від загальної кількості запитів).
До уваги запитувачів. З моменту набрання чинності Закону України „Про доступ до публічної інформації” можна визначити основні аспекти реалізації цього Закону, які заслуговують до уваги читачів:
1. Запитувачі інформації ототожнюють такі поняття як запит на отримання публічної інформації, звернення, надання податкової консультації, при цьому дані категорії звернень є різними за наступними ознаками:
правовими підставами;
визначенням понять;
формами;
строком розгляду;
змістом;
вимогами оформлення;
оплатністю тощо.
2. Згідно із частиною другою статті 2 Закону України „Про доступ до публічної інформації” цей Закон не поширюється на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним законом, а саме Законом України „Про звернення громадян”.
3. Листи, які за змістом є зверненнями громадян (пропозиції, заяви, скарги тощо) мають бути оформлені з дотриманням вимог Закону України „Про звернення громадян”.
4. Запит на отримання публічної інформації має відповідати вимогам статтей 1 та 19 Закону України „Про доступ до публічної інформації”.
ДПІ у Солом’янському районі ГУ ДФС у м. Києві
e-finance.com.ua