Головне управління ДПС в Одеській області продовжує цикл публікацій, присвячених питанням трансфертного ціноутворення.
Нагадуємо, що 23.05.2020 року набрав чинності Закон України від 16.01.2020 № 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі – Закон № 466-IX ).
Законом №466-IX запроваджено положення про документацію з трансфертного ціноутворення за трирівневою структурою відповідно до кроку 13 Плану дій для боротьби з розмиванням бази оподаткування і переміщенням прибутків зав кордон (План ВЕРS), який розроблений Організацією економічного співробітництва і розвитку (ОЕСР).
Трирівнева структура документації з трансфертного ціноутворення відповідає положенням Глави V «Документація» та додатків до неї з Настанов ОЕСР-2017 та містить:
- документацію з трансфертного ціноутворення (локальний файл);
- глобальну документацію з трансфертного ціноутворення (майстер-файл);
- звіт у розрізі країн міжнародної групи компаній.
Інформаційні матеріалами щодо надання локальної документації з трансфертного ціноутворення та надання глобальної документації з трансфертного ціноутворення розміщені на субсайті Територіальних органів ДПС в Одеській області вебпорталу ДПС за посиланнями:
https://od.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/433445.html.
https://od.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/434447.html.
Частина 3: Щодо надання Звіту у розрізі країн міжнародної групи компаній.
Відповідно до кроку 13 Плану ВЕРS компанії міжнародної групи повинні надавати звіт у розрізі країн (country-by-countryreport), який передбачає розкриття транснаціональними корпораціями деталізованої інформації про свої відокремлені підрозділи в розрізі кожної країни та містить дані про прибуток, податкові виплати кількість співробітників, матеріальні активи та функції компанії в кожній країні.
Законом № 466-IX внесені відповідні зміни до Податкового кодексу України (п.п. 39.4.10 п.39.4 ст.39), якими передбачено, що Звіт у розрізі країн міжнародної групи компаній зобов'язаний подати платник податків – резидент України, який належить до міжнародної групи компаній, у випадках, визначених у цьому підпункті, до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, у разі якщо сукупний консолідований дохід міжнародної групи компаній, в яку входить платник податків, за фінансовий рік, що передує звітному року, перевищує еквівалент 750 мільйонів євро та за наявності однієї із таких обставин:
платник податків є материнською компанією міжнародної групи компаній;
материнська компанія міжнародної групи компаній уповноважує платника податків - резидента України на подання звіту у розрізі країн до контролюючого органу;
відповідно до вимог законодавства місцезнаходження материнської компанії міжнародної групи компаній подання звіту від такої міжнародної групи компаній не вимагається, і при цьому материнська компанія такої групи не уповноважує іншого учасника міжнародної групи на подання звіту в іншій іноземній юрисдикції, де передбачене його подання;
між Україною та відповідною іноземною юрисдикцією розташування материнської компанії міжнародної групи компаній або іншого учасника цієї групи, уповноваженого материнською компанією такої групи на подання звіту у розрізі країн, підписаний міжнародний договір, що передбачає можливість здійснення обміну податковою інформацією, але не набув чинності порядок обміну звітами у розрізі країн або наявні факти систематичного невиконання такого порядку. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, оприлюднює перелік таких іноземних юрисдикцій на своєму офіційному веб-порталі не пізніше ніж за 60 календарних днів до граничного строку подання звіту про контрольовані операції за відповідний звітний рік.
Такий Звіт містить інформацію в розрізі кожної юрисдикції, у якій зареєстрований учасник міжнародної групи компаній або в якій міжнародна група компаній здійснює свою діяльність, зокрема, але не виключно:
а) назву держави (території), відповідно до законодавства якої учасник міжнародної групи компаній заснований, та держави (території), резидентом якої він є;
б) загальну суму доходів (виручки) за фінансовий рік, за який складається звіт у розрізі країн, у тому числі з розбивкою на суму доходів (виручки) відповідно до угод, укладених учасниками цієї міжнародної групи компаній і пов'язаними особами, та суму доходів (виручки) за угодами з непов'язаними особами;
в) суму прибутку (збитку) до оподаткування за фінансовий рік, за який складається звіт у розрізі країн;
г) суму сплаченого податку на прибуток підприємств (корпоративного податку) або його аналога у фінансовому році, за який складається звіт у розрізі країн;
ґ) суму нарахованого податку на прибуток підприємств (корпоративного податку) або його аналога за фінансовий рік, за який складається звіт у розрізі країн;
д) розмір статутного капіталу (зареєстрованого статутного капіталу) на дату закінчення фінансового року, за який складається звіт у розрізі країн;
е) суму нерозподіленого (накопиченого) прибутку на дату закінчення фінансового року, за який складається звіт у розрізі країн;
є) чисельність працівників за фінансовий рік, за який складається звіт у розрізі країн;
ж) балансову вартість матеріальних активів на дату закінчення фінансового року, за який складається звіт у розрізі країн;
з) основні види діяльності, що здійснюються учасниками міжнародної групи компаній.
Форма звіту у розрізі країн міжнародної групи компаній та порядок його заповнення затверджуються Міністерством фінансів України.
Звіт у розрізі країн міжнародної групи компаній, поданий платником податків, є об'єктом автоматичного обміну податковою та фінансовою інформацією (п. 39.4.13 Податкового кодексу України).
Інформація цього звіту, отриманого центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в рамках міжнародних угод щодо автоматичного обміну податковою та фінансовою інформацією, є інформацією з обмеженим доступом з урахуванням вимог статті 22 Конвенції про взаємну адміністративну допомогу в податкових справах (п.п.39.4.14 п.39.4 ст.39 Податкового кодексу України)
Відповідно до Прикінцевих положень Закону № 466-IX він набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, крім: підпункту 39.2.1 пункту 39.2, підпункту 39.4.7 пункту 39.4 статті 39 Податкового кодексу України, що набирають чинності з 01 січня 2021 року.
Таким чином, впровадження кроку 13 Плану ВЕРS та внесення Законом № 466-IX змін до Податкового кодексу України надасть можливість усунути прогалини у міжнародному податковому регулюванні і розбіжностей в національному податковому законодавстві різних країн, а також унеможливлюють приховування корпоративного прибутку та зменшення податкової бази оподаткування.
Головне управління ДПС в Одеській області
e-finance.com.ua