Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури виявило бажання запустити пасажирські поїзди на залізничній гілці до Вишгорода, що знаходиться в Київській області, у рамках проекту Kyiv City Express. Про це заявив Олександр Кубраков, голова міністерства.
"Працюємо над створенням нового маршруту в рамках Kyiv City Express: Київ - Вишгород. Це стало можливим завдяки важливому судовому рішенню про повернення у власність ПрАТ "Київ-Дніпровське МППЗТ" нерухомого майна. Йдеться про локомотивне депо, будинок служби колії та інше майно", - зазначив він.
За словами чиновника, власність на ці об'єкти була підроблена і зареєстрована на підставні фірми наприкінці 2021 року, після чого це майно незаконно перепродавалося кілька разів.
"Класична рейдерська схема. Щойно про оборудки стало відомо, Мінінфраструктури негайно звернулось до правоохоронних органів та суду. Однак, на жаль, уже в рамках судового процесу довелося сперечалися з Київською обласною прокуратурою. У позові прокуратури було зазначено, що майно має бути передано не власнику – підприємству "Київ-Дніпровське МППЗТ", а Мінінфраструктури", - пояснив Кубраков.
Кубраков підкреслив, що було принципово важливо не допустити цього, оскільки прийняття такого рішення фактично підірвало б реформу корпоратизації і ставило під сумнів всі бізнес-процеси підприємства. Зараз 100% акцій цього підприємства належать державі, і воно знаходиться під управлінням Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури.
"Сьогодні я можу констатувати: ми захистили право на розвиток приміського пасажирського сполучення в столиці, і це сполучення буде продовжуватись. Я вважаю, що на сьогодні це один з найуспішніших транспортних проектів. Ми задумували його для створення єдиного логістичного простору, який охоплює 20 залізничних станцій між Києвом та містами-супутниками", - додав віце-прем'єр.
Варто зазначити, що неелектрифікована тупикова промислова лінія до Вишгорода, що відходить від основної залізниці на станції Почайна в Києві, наразі перебуває під відповідальністю Київ-Дніпровського міжгалузевого підприємства промислового залізничного транспорту, а не "Укрзалізниці", яка займається, зокрема, пасажирськими перевезеннями.
Лінія з'єднує столицю з Київською гідроелектростанцією і була побудована у 1960-х роках. В жовтні 2010 року по ній вперше запустили пасажирський рух дизельним потягом до станції Почайна. Кінцева зупинка у Вишгороді розташована на вулиці Набережній, проте потяги не доходять до основної багатоповерхової забудови. У вересні 2011 року після відходу від рейок вагона, лінію закрили на два місяці. Однак після відновлення руху потяги їздили значно повільніше, і вже в травні 2012 року маршрут було закрито через низький пасажиропотік.
Ця ініціатива має на меті покращити транспортну доступність між Києвом та Вишгородом, а також забезпечити зручніше сполучення для мешканців столиці та сусідніх міст. Запуск пасажирських поїздів на цьому маршруті може стати важливим кроком у розвитку громадського транспорту та зменшенні автомобільного трафіку в цьому напрямку.
e-finance.com.ua