До зведеного бюджету у січні – вересні 2024 року надійшло 1 153 млрд гривень
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на головній сторінці вебпорталу (https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/827880.html) повідомила наступне.
Платники податків продовжують сумлінно підтримувати державу сплаченими податками. Завдяки їх активній громадянській позиції та патріотизму бюджет стабільно отримує такі необхідні кошти для Збройних Сил України та соціальних виплат нашим громадянам.
За оперативними даними надходження (сальдо) до зведеного бюджету у січні – вересні 2024 року по платежах, що контролюються ДПС, становлять 1 153 млрд гривень. До державного бюджету надійшло 842,1 млрд грн, до місцевих бюджетів – 310,9 млрд гривень.
Надходження (сальдо) до загального фонду державного бюджету у січні – вересні 2024 року становили 762,1 млрд гривень. Показники розпису Міністерства фінансів України за доходами загального фонду державного бюджету виконано на 109,5 відс. При цьому на рахунки платників відшкодовано 109,7 млрд грн ПДВ.
У розрізі податків показники розпису Міністерства фінансів України перевиконано з податку на прибуток підприємств – у 1,4 раза (+59,9 млрд грн), податку та збору на доходи фізичних осіб – на 5,8 відс. (+8,5 млрд грн), акцизного податку з вироблених та ввезених товарів (продукції) – на 3,3 відс. (+3,1 млрд гривень).
У розрізі основних платежів у січні – вересні 2024 року приріст порівняно з аналогічним періодом минулого року становить з податку на прибуток підприємств – у 1,9 раза (+94,8 млрд грн), податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) з урахуванням бюджетного відшкодування – у 1,4 раза (+51,2 млрд грн), податку та збору на доходи фізичних осіб – 23,7 відс. (+29,6 млрд грн), акцизного податку з вироблених та ввезених товарів (продукції) – 22,3 відс. (+17,7 млрд гривень).
Надходження (сальдо) до зведеного бюджету у вересні 2024 року по платежах, що контролюються ДПС, становлять 109,8 млрд грн, у т. ч. до державного бюджету – 76 млрд грн, до місцевих бюджетів – 33,8 млрд гривень.
Надходження (сальдо) до загального фонду державного бюджету у вересні 2024 року становили 66,7 млрд гривень. Перевиконання показників розпису Міністерства фінансів України за доходами загального фонду державного бюджету становить 4,8 відс., додаткові надходження до бюджету становлять 3 млрд гривень. Платникам на рахунки відшкодовано 13,8 млрд грн ПДВ.
У повному обсязі виконано показники розпису Міністерства фінансів України з податку на прибуток – 2,5 раза (+3,4 млрд грн), з податку та збору на доходи фізичних осіб – 115,1 відс. (+2,6 млрд грн), акцизного податку з вироблених та ввезених товарів (продукції) – 101,7 відс. (+0,2 млрд гривень).
У розрізі основних платежів у вересні 2024 року приріст порівняно з вереснем 2023 року становить з податку та збору на доходи фізичних осіб – 33 відс. (+5 млрд грн), податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) з урахуванням бюджетного відшкодування – 16,7 відс. (+3,2 млрд грн), акцизного податку з вироблених та ввезених товарів (продукції) – 23,1 відс. (+2,5 млрд грн), податку на прибуток – 34,2 відс. (+1,4 млрд гривень).
Дякуємо платникам за фінансову підтримку держави!
До уваги суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції із застосуванням РРО або програмних РРО під час торгівлі
підакцизними товарами!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що ДПС України на головній сторінці вебпорталу (https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/827653.html) нагадала про таке.
Наразі діють коди згідно з Українським класифікатором товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі – УКТ ЗЕД), запроваджені Законом України від 19 жовтня 2022 року № 2697-IX «Про Митний тариф України».
При цьому ДПС інформує суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій (РРО) або програмних РРО, що під час торгівлі підакцизними товарами необхідно дотримуватися вимог пункту 11 статті 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами (далі – Закон № 265).
Відповідно до вимог пункту 11 статті 3 Закону № 265 яким встановлено, що суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для виконання платіжної операції зобов’язані проводити розрахункові операції через РРО та/або програмні РРО для підакцизних товарів з використанням режиму програмування із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, найменування товарів, цін товарів та обліку їх кількості, а також із зазначенням цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку (серія та номер) при роздрібній торгівлі алкогольними напоями.
Відповідальність за порушення вимог Закону № 265, у тому числі, але не виключно, передбачена:
пунктом 7 статті 17 Закону № 265 – триста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – у разі проведення розрахункових операцій через РРО та/або програмні РРО без використання режиму програмування найменування кожного підакцизного товару із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, ціни товару та обліку його кількості.
Окремо слід зазначити, що за рахунок забезпечення суб’єктами господарювання вимог пункту 11 статті 3 Закону № 265 ДПС розраховує частки для зарахування до відповідного бюджету місцевого самоврядування акцизного податку з роздрібного продажу окремих підакцизних товарів на основі даних РРО та/або програмних РРО про загальну вартість та обсяг операцій з роздрібної торгівлі окремих підакцизних товарів за відповідний період.
Враховуючи викладене, ДПС звертає увагу платників податків та центри сервісного обслуговування на необхідності коректного та повного відображення (у відповідних рядках та/або тегах) у фіскальних чеках РРО та/або програмних РРО усіх обов’язкових реквізитів, у тому числі кодів товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД для підакцизних товарів.
Цифрова трансформація основних процесів контрольно-перевірочної роботи
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Розділом 4.2.2 (b) Національної стратегії доходів до 2023 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2023 року № 1218-р (далі – НСД), передбачено удосконалення процесів організації та проведення документальних і фактичних перевірок.
Одним із пріоритетів у цьому напрямі є цифрова трансформація основних процесів контрольно-перевірочної роботи та застосування новітніх підходів до її проведення, де ключовим заходом є запровадження в діяльність органів ДПС процедури електронного аудиту («е-аудит»).
На сьогодні ДПС вживаються заходи щодо його впровадження, зокрема:
прийнято зміни до законодавчих та нормативно-правових актів, якими досягнуто усіх необхідних передумов для впровадження процедури електронного аудиту (е-аудит), а саме, визначено форму, структуру та порядок надання електронних документів SAF-T UA до контролюючих органів, доповнено положення пункт 85.2 статті 85 Податкового кодексу України обов’язком великих платників податків надавати інформацію у електронному вигляді на запит податкового органу під час проведення документальної перевірки;
розроблено та затверджено методики проведення перевірок достовірності, повноти нарахування та сплати податків, зборів (окремо за кожним податком, збором);
розроблено файл XSD (визначення схеми XML) для формування стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA), який розміщено на сайті ДПС;
затверджено детальний технічний опис елементів стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA) та схеми контролю XML-документів (файл XSD), який призначений для платників податків, розробників і постачальників програмного забезпечення, які мають на меті включити функцію експорту даних з вихідної системи обліку згідно з вимогами до стандартного аудиторського файлу з можливістю його вивантаження за посиланням:
https://tax.gov.ua/baneryi/saf-t-ua/xsd-/;
доопрацьовано Електронний кабінет шляхом розширення його функціонально-пропускної можливості прийняття файлів у великих обсягах (до 10 ТБ), а саме, доопрацьовано програмне забезпечення інформаційно-комунікаційної системи «Електронний кабінет» для забезпечення завантаження файлу XSD (визначення схеми XML) електронного документа стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA).
Тобто на сьогодні для великих платників податків створено усі передумови щодо реалізації процедури «е-аудит».
Впровадження європейських стандартів у діяльність податкових органів потребує якісного та послідовного підходу з урахуванням визначених НСД заходів і кроків для її реалізації. Зазначені кроки спрямовані на підвищення рівня добровільної сплати податків і зборів платниками до бюджету, у тому числі шляхом створення максимально комфортних умов для всіх платників податків.
Разом з цим ДПС постійно працює в напрямі своєчасного інформування платників податків про актуальні новини та практики впровадження процедури електронного аудиту (е-аудит), у тому числі шляхом оприлюднення необхідної інформації на вебпорталі ДПС.
Так, для зручності платників на вебпорталі ДПС створено банер «SAF-T UA», в якому інформацію структуровано та виокремлено у розділи. Перейти у банер: «SAF-T UA» можна з основного банеру головної сторінки вебпорталу ДПС за посиланням: https://tax.gov.ua/baneryi/saf-t-ua.
Також ознайомитися з актуальною інформацією щодо формування та подання платниками податків стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA) є можливість на офіційній сторінці Державної податкової служби України в соціальній мережі Facebook https://facebook.com/TaxUkraine та у телеграм каналі: t.me/tax_gov_ua.
Інформування платників податків здійснюється також на вебпорталі ДПС за інтерактивним посиланням: https://tax.gov.ua/diyalnist-/podatkoviy-audit/povidomlennya/683040.html.
Доцільно зауважити, що на сьогодні ДПС також заключено/пролонговано 14 Меморандумів про участь в експерименті із запровадження процедури «е-аудит» з великими платниками податків, які надали згоду сформувати та надіслати стандартний аудиторський файл (SAF-T UA) до ДПС для його тестової обробки. З учасниками експерименту на постійній основі проводяться онлайн-зустрічі на яких обговорено питання великих платників податків, які виникають під час формування стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA). Також, з метою якісного та оперативного надання ДПС інформації на питання, які виникають при формуванні стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA), ДПС організовано комунікацію з учасниками Меморандумів за допомогою наявних та загальнодоступних месенджерів. Водночас на сьогодні ДПС здійснює заходи щодо підписання ще 18 Меморандумів.
Заключення Меморандумів про співпрацю з представниками великого бізнесу демонструє схильність до запровадження у діяльності платниками податків інноваційних підходів та діджиталізації обліку господарської діяльності, як одного з визначальних факторів економічного зростання підприємств та автоматизації (спрощення) бізнес-процесів.
Інформаційно-роз’яснювальна робота щодо впровадження процедури «е-аудит» була і залишається важливим напрямом діяльності ДПС щодо роз’яснення платникам податків мети, тенденції змін та досягнутих результатів роботи у зазначеному напрямі, а також є важливим фактором в частині заохочення до добровільної участі у якісній реалізації податкової політики, та як наслідок формування належного рівня довіри платників податків до контролюючих органів.
Інформація опублікована на головній сторінці вебпорталу ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/827504.html .
ДПС залишається учасником інноваційних цифрових проєктів Мінцифри
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що ДПС України на головній сторінці вебпорталу (https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/827359.html) проінформувала про таке.
На порталі Дія стартувала послуга uResidency. Ця послуга прибирає кордони для підприємців та масштабує можливості для ведення бізнесу за найвигідніших та найзручніших умов:
жодних витрат на бухгалтера — оформлювати податкову декларацію і сплачувати податки за вас буде банк;
податок у розмірі 5 % від суми доходу;
реєстрація бізнесу онлайн через мобільний застосунок та вебпортал без поїздок до України.
uResidency допоможе поповнювати держбюджет України через оподаткування е-резидентів, розвивати банківську сферу та залучати додаткові іноземні інвестиції та популяризуватиме Україну як цифрову державу.
Відтепер й іноземці відчують на собі переваги цифрових послуг у смартфоні, які вже давно доступні українцям. Наразі програма доступна громадянам Індії, Пакистану, Таїланду та Словенії. В подальшому перелік країн розширюватиметься.
З програмою uResidency можна ознайомитися за посиланням (https://e-resident.diia.gov.ua/).
Дайджест публікацій з роз’ясненнями податкового законодавства за тиждень
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Державна податкова служба України на головній сторінці вебпорталу за посиланням https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/826857.html надала дайджест публікацій з роз’ясненнями податкового законодавства, які були розміщені на вебпорталі ДПС протягом тижня.
Щодо термінів подання платниками єдиного податку – фізичними особами – підприємцями третьої групи податкової декларації платника єдиного податку за три квартали 2024 року та який строк сплати податку (крім е-резидентів)
Детальніше: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/826702.html
Судова практика щодо правомірності застосування штрафу за реалізацію пального без реєстрації платником акцизного податку
Детальніше: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/826559.html
Щодо трудових прав та соціальних гарантій найманих працівників
Детальніше: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/826134.html
Щодо обов’язків контролерів контрольованих іноземних компаній
Детальніше: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/825896.html
Щодо зміни порядку взяття на облік/внесення змін/зняття з обліку відокремлених підрозділів юридичних осіб, утворених відповідно до законодавства іноземних держав
Детальніше: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/825736.html
Щодо набрання чинності Багатосторонньою угодою компетентних органів про автоматичний обмін інформацією про фінансові рахунки
Детальніше: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/825390.html
Щодо набрання чинності угодою компетентних органів про автоматичний обмін звітами у розрізі країн
Детальніше: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/825385.html
Щодо змін у трудовому законодавстві під час воєнного стану
Детальніше: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/825162.html
Щодо податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки
Детальніше: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/824934.html
Щодо уникнення ТОП – 10 помилок при заповненні Повідомлення про участь у міжнародній групі компаній
Детальніше: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/824900.html
Щодо декларування праці найманих працівників
Детальніше: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/824715.html
Відповіді на актуальні запитання платників
Детальніше: https://zir.tax.gov.ua/main/actual/
Шановні платники податків!
Якщо ви бажаєте оперативно отримувати дайджест публікацій з розʼясненнями податкового законодавства за тиждень та більше актуальних новин від ДПС, підпишіться на офіційну розсилку тут https://tax.gov.ua/registration
Задекларована праця підтримує країну
ВИХОДЬ НА СВІТЛО!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що задекларована праця – це трудові права і соціальні гарантії для найманих працівників.
Задекларована праця – оплачувана діяльність за трудовим договором
Незадекларована праця – оплачувана діяльність, яка офіційно не оформлена або оформлена частково
Умови праці
Ви маєте безпечні та здорові умови праці
Ризики при виконанні роботи – на вас
Посадові обов’язки
Зафіксовані у трудовому договорі й посадовій інструкції
Можуть змінюватись на розсуд роботодавця
Тривалість робочого тижня
До 60 годин
На розсуд роботодавця
Заробітна плата
Регулярна, не нижче мінімальної, сплачені податки і єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування
На розсуд роботодавця
Штрафи та інші утримання із зарплати
Не передбачені за дисциплінарні порушення, лише у випадку прямої шкоди в обмеженому розмірі
Поширена система штрафів за запізнення, неефективне виконання обов’язків
Відпустки
Оплачувана щорічна відпустка, додаткові відпустки, відпустка по догляду
На розсуд роботодавця
Навчання й підвищення кваліфікації
Право поєднувати навчання з роботою зі збереженням зарплати
На розсуд роботодавця
Гарантії і компенсації
Виплати в разі хвороби, народження дитини, нещасного випадку, пов’язаного з роботою, та професійного захворювання, допомога по безробіттю, пенсія
На розсуд роботодавця
Детальніше – на головній сторінці вебпорталу ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/826134.html
Дізнайся більше на сайтах Держпраці: www.dsp.gov.ua, www.pratsia.in.ua .
Дніпропетровщина: з початку поточного року платники спрямували до бюджетів та державних цільових фондів понад 94,6 млрд гривень платежів
Впродовж січня – вересня 2024 року від платників Дніпропетровського регіону до бюджетів усіх рівнів і державних цільових фондів надійшло понад 94,6 млрд грн платежів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (єдиний внесок).
Як зазначила очільниця Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Наталя Федаш, Державний бюджет України у січні – вересні поточного року поповнився на понад 37,7 млрд гривень. Позитивна динаміка у порівнянні з минулорічними надходженнями за аналогічний період складає майже 8,0 млрд грн, або 26,9 відсотків.
Місцеві бюджети у січні – вересні поточного року отримали майже 30,5 млрд грн, що на понад 5,5 млрд грн більше ніж у відповідному періоді 2023 року. Темп росту надходжень – 122,0 відсотки.
До державних цільових фондів протягом дев’яти місяців 2024 року платники спрямували понад 26,4 млрд грн єдиного внеску. Це на понад 3,5 млрд грн, або на 15,5 відс., більше ніж за підсумками аналогічного періоду минулого року.
Дякуємо платникам за сумлінну підтримку держави сплаченими податками та зборами!
Наказ № 400: зміни, внесені до форм податкової накладної та
розрахунку коригування
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу платників, що Державна податкова служба України (далі – ДПС) у листі від 27.09.2024 № 26926/7/99-00-21-03-02-07 (далі – лист № 26926) повідомила таке.
У зв’язку із виданням наказу Міністерства фінансів України від 09.08.2024 № 400 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 26.08.2024 за № 1302/42647, з урахуванням змін, внесених наказом Міністерства фінансів України від 28.08.2024 № 418 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 09 серпня 2024 року № 400», який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 03 вересня 2024 року за № 1343/42688 (Наказ № 400), ДПС проінформувала про окремі особливості складання податкової накладної (далі – ПН), розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі – РК) та їх реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН).
Наказом № 400, зокрема, викладено у новій редакції форми ПН та РК, а також внесено зміни до Порядку заповнення податкової накладної (далі – Порядок).
Відповідно до пункту 4 Наказу № 400, документ набирає чинності з 01 числа місяця, що настає за місяцем його офіційного опублікування.
Оскільки Наказ № 400 офіційно було опубліковано 25.09.2024 («Офіційний вісник України» № 82 від 25.09.2024), то він набрав чинності з 01.10.2024.
Отже, починаючи з 01.10.2024, ПН та РК реєструються в ЄРПН виключно за формами, що викладені у новій редакції Наказом № 400, включаючи і ті ПН та РК, дата складання яких припадає на період до 01.10.2024 (пункт 3 Порядку).
Зміни, внесені до форми ПН та РК, а також до Порядку, обумовлені необхідністю приведення їх у відповідність до вимог Податкового кодексу України (далі – Кодекс) з метою практичної реалізації податкових механізмів у частині застосування режиму експортного забезпечення (далі – РЕЗ) до операцій з вивезення за межі митної території України окремої сільськогосподарської продукції (зернових та олійних культур), перелік якої визначено у статті 192 Закону України від 16 квітня 1991 року № 959-ХІІ «Про зовнішньоекономічну діяльність» із змінами, а також змін, внесених до Кодексу законами України від 07 лютого 2023 року № 2918-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо електронної ідентифікації та електронних довірчих послуг» та від 09 травня 2024 року № 3706-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей експорту окремих видів товарів у період дії воєнного стану» (далі – Закон № 3706-ІХ).
При цьому, зважаючи на те, що запровадження РЕЗ здійснюватиметься на підставі відповідного рішення Кабінету Міністрів України, даним листом ДПС інформує лише про ті зміни до форми ПН та РК, а також до Порядку, які стосуються всіх платників ПДВ, та не пов’язані з дією РЕЗ.
ДПС звертає увагу, що для операцій з постачання товарів, які здійснюватимуться в межах РЕЗ, та для інших операцій з постачання товарів/послуг, Порядок визначає різні особливості складання, в зв’язку з чим ДПС розроблено окремі коди електронних форм ПН та РК:
- J/F1211116, J/F1211216 – коди електронних форм ПН та РК для операцій з постачання товарів/послуг. В цих формах не може бути відображена інформація щодо операцій з постачання товарів, які здійснюватимуться в межах РЕЗ;
- J/F1211101, J/F1211201 – коди електронних форм ПН та РК для операцій з постачання товарів, які здійснюватимуться в межах РЕЗ. У формах передбачено автозаповнення інформації у заголовній частині ПН щодо типу причини складання ПН – 22, індивідуального податкового номера для блоку «Отримувач (покупець)» – 300000000000, у табличній частині ПН щодо одиниці виміру товару – «кг» у графі 4 та «0301» у графі 5. Ці форми застосовуватимуться з моменту запровадження РЕЗ.
Про зміни до форми ПН та РК, а також до Порядку, які пов’язані з дією РЕЗ, ДПС буде надано окреме роз’яснення після прийняття Кабінетом Міністрів України відповідного рішення.
Детальніше з листом № 26926 можна ознайомитись на вебпорталі ДПС за посиланням
https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatki-ta-zbori/zagalnoderjavni-podatki/podatok-na-dodanu-vartist/listi/2024-rik/79134.html .
Витрати, за якими фізична особа має право на отримання податкової знижки
за результатами 2023 року
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що право платника податку на доходи фізичних осіб (податок) на податкову знижку регулюється статтею 166 Податкового кодексу України (ПКУ).
Витрати, за якими фізична особа має право на отримання податкової знижки, визначені п. 166.3 ст. 166 ПКУ.
За результатами 2023 року платник податку має право на отримання податкової знижки за наступними витратами:
- частина суми процентів, сплачених за користування іпотечним житловим кредитом (п.п. 166.3.1 п. 166.3 ст. 166 ПКУ). При цьому, житловий будинок (квартира, кімната), що будується чи придбавається, має бути визначений як основне місце проживання (абз. 3 п. 175.1 ст. 175 ПКУ);
- пожертвування або благодійні внески неприбутковим організаціям (п.п. 166.3.2 п. 166.3 ст. 166) ПКУ у розмірі, що не перевищує 4-х % від суми загального оподатковуваного доходу за звітний рік;
- сума коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти таким платником податку та/або членом його сім’ї першого ступеня споріднення та/або особи, над якою встановлено опіку чи піклування, або яку влаштовано до прийомної сім’ї, дитячого будинку сімейного типу, якщо такого платника податку призначено відповідно опікуном, піклувальником, прийомним батьком, прийомною матір’ю, батьком-вихователем, матір’ю-вихователькою (п.п. 166.3.3 п. 166.3 ст. 166 ПКУ);
- страхові платежі (внески, премії) за договорами довгострокового страхування життя та пенсійні внески в рамках недержавного пенсійного забезпечення, внесків на банківський пенсійний депозитний рахунок, на пенсійні вклади та рахунки учасників фондів банківського управління як такого платника податку, так і членів його сім’ї першого ступеня споріднення. Понесені витрати у 2023 році не повинні перевищувати (у розрахунку за кожний з повних чи не повних місяців звітного податкового року, протягом яких діяв договір страхування):
- 3760,0 грн при страхуванні платника податку;
- 1880,0 грн при стахуванні члена сім’ї платника податку першого ступеня споріднення (п.п.166.3.5 п. 166.3 ст. 166 ПКУ);
- оплата допоміжних репродуктивних технологій згідно з умовами, встановленими законодавством, але не більше ніж сума, що дорівнює третині доходу у вигляді заробітної плати за звітний податковий рік (п.п. 166.3.6 п. 166.3 ст. 166 ПКУ);
- оплата вартості державних послуг, пов’язаних з усиновленням дитини, включаючи сплату державного мита (п.п.166.3.6 п. 166.3 ст. 166 ПКУ);
- сума коштів, сплачених платником податку у зв’язку із переобладнанням транспортного засобу, що належить платникові податку, з використанням у вигляді палива моторного сумішевого, біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива (п.п.166.3.7 п. 166.3 ст. 166 ПКУ). При цьому, транспортний засіб, що переобладнаний, повинен бути перереєстрований у відповідних органах;
- суми витрат платника податку на сплату видатків на будівництво (придбання) доступного житла, визначеного законом, у тому числі на погашення пільгового іпотечного житлового кредиту, наданого на такі цілі, та процентів за ним (понесені витрати за державними програмами будівництва (придбання) доступного житла) (п.п.166.3.8 п. 166.3 ст. 166 ПКУ);
- сума коштів у вигляді орендної плати за договором оренди житла (квартири, будинку), оформленим відповідно до вимог чинного законодавства, фактично сплачених платником податку, який має статус внутрішньо переміщеної особи.
Платник податку має право скористатися знижкою виключно за умови, що він та/або члени його сім’ї першого ступеня споріднення:
не мають у власності придатної для проживання житлової нерухомості, розташованої поза межами тимчасово окупованої території України;
не отримують передбачених законодавством України бюджетних виплат для покриття витрат на проживання.
Розмір такої знижки не може перевищувати (у розрахунку на календарний рік) 30 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного (податкового) року (п.п.166.3.9 п. 166.3 ст. 166 ПКУ);
- cума витрат платника податку на придбання акцій (інших корпоративних прав), емітентом яких є юридична особа, яка набула статус резидента Дія Сіті згідно з ч. 3 ст. 5 Закону України «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні». За умови що такі витрати були понесені платником податку до набуття емітентом статусу резидента Дія Сіті або впродовж періоду, коли такий резидент Дія Сіті відповідав вимозі, встановленій пунктом 3 частини третьої статті 5 Закону України «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні» (п.п.166.3.10 п. 166.3 ст. 166 ПКУ).
Новації у законодавстві, пов’язані зі сплатою/поверненням платежів,
та їх практичне застосування
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Наказом Міністерства фінансів України (далі – МФУ) від 28.05.24 № 262 «Про внесення змін до Порядку повернення (перерахування) коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів» (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 10 червня 2024 року за № 867/42212) внесено зміни до наказу МФУ від 03.09.2013 № 787 «Про затвердження Порядку повернення (перерахування) коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів».
Зокрема, внесено зміни до п. 5 розділу І Порядку № 787, якими визначено, що заява про повернення (перерахування) коштів з бюджету в електронній формі подається з обов’язковим накладанням електронного підпису платника або уповноваженої особи, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.
До заяви подаються засвідчені належним чином копії наступних документів:
платіжної інструкції, яка підтверджує перерахування коштів до бюджету;
судового рішення, засвідченого належним чином (у разі повернення судового збору (крім помилково зарахованого) та грошового стягнення за адміністративні правопорушення);
документа, що підтверджує відповідні повноваження уповноваженої особи.
Які встановлено вимоги до оформлення запиту на отримання публічної інформації в контролюючих органах та терміни його розгляду?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Доступ до публічної інформації, регламентовано Законом України від 13 січня 2011 року № 2939-VІ «Про доступ до публічної інформації» із змінами із змінами (далі – Закон № 2939). Відповідно до статті 19 Закону № 2939, запит на інформацію – це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні.
Розгляд запитів на інформацію в органах Державної податкової служби України здійснюються згідно з вимогами Порядку організації роботи та взаємодії між структурними підрозділами органів Державної податкової служби при складанні, поданні та опрацюванні запитів на отримання публічної інформації та Форми для подання запиту на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні органів Державної податкової служби (далі – Порядок № 405), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.07.2020 № 405 (із змінами і доповненнями). Порядок № 405 створено з метою практичної реалізації положень Закону №2939.
Відповідно до вимог Закону №2939 та Порядку № 405:
Запит на інформацію має містити:
ім’я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв’язку, якщо такий є;
загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;
підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.
З метою спрощення процедури оформлення письмових запитів на інформацію особа може подавати запит шляхом заповнення відповідних форм запитів на інформацію, які можна отримати в розпорядника інформації та на вебпорталі ДПС https://tax.gov.ua (Головна>Для громадськості>Публічна інформація>Форми подання запиту).
Розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту.
У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту.
Більш докладну відповідь можна отримати за посиланням:
https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=27831
Чи можна виплатити заробітну плату із готівки, яка надійшла у результаті отриманої/повернутої фінансової допомоги, внесків до статутного капіталу?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
На виконання ст. 33 Закону України від 20 травня 1999 року № 679-XIV «Про Національний банк України» із змінами та доповненням та з метою удосконалення готівкових розрахунків постановою Правління Національного банку України від 29 грудня 2017 року № 148 із змінами затверджено Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні (далі – Положення № 148).
Підпунктом 4 п. 3 розд. I Положення № 148 визначено, що готівкова виручка (готівка) – сума фактично одержаної готівки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), а також від операцій, що безпосередньо не пов’язані з реалізацією продукції (товарів, робіт, послуг) та іншого майна.
Виплати, пов’язані з оплатою праці – виплати, віднесені до фонду оплати праці, а також до інших виплат, що не належать до цього фонду згідно з Інструкцією зі статистики заробітної плати, затвердженою наказом Державного комітету статистики України від 13.01.2004 № 5, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 27 січня 2004 року за № 114/8713 (п.п. 1 п. 3 розд. I Положення № 148).
Згідно з п. 17 розд. II Положення № 148 суб’єкти господарювання використовують готівкову виручку (готівку), у тому числі готівку, одержану у надавача платіжних послуг, для забезпечення потреб, що виникають у процесі їх функціонування, а також для проведення розрахунків з бюджетами та державними цільовими фондами за податками і зборами (обов’язковими платежами).
Суб’єкти господарювання не мають права накопичувати готівкову виручку (готівку) у своїх касах понад установлений ліміт каси для здійснення витрат до настання строків цих виплат.
При цьому, абзацом третім п. 6 розд. II Положення № 148 визначено, що суб’єкти господарювання мають право здійснювати розрахунки готівкою протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами, зокрема, з фізичними особами – у розмірі до 50 000 (п’ятдесяти тисяч) грн уключно.
Суб’єкти господарювання у разі зняття готівкових коштів із рахунків з метою здійснення готівкових розрахунків із фізичними особами зобов’язані надавати на запит надавачів платіжних послуг підтвердні документи, на підставі яких здійснюються такі готівкові розрахунки, необхідні надавачам платіжних послуг для здійснення заходів належної перевірки клієнта з урахуванням ризик-орієнтованого підходу (абзац четвертий п. 6 розд. II Положення № 148).
Платежі понад установлені граничні суми проводяться через надавачів платіжних послуг шляхом переказу коштів із рахунку на рахунок або внесення коштів до кас надавачів платіжних послуг для подальшого їх переказу на рахунки. Кількість суб’єктів господарювання та фізичних осіб, з якими здійснюються готівкові розрахунки, протягом дня не обмежується (абзац п’ятий п. 6 розд. II Положення № 148).
Зазначені обмеження готівкових розрахунків поширюються на розрахунки за правочинами, предметом яких є будь-які матеріальні та нематеріальні блага, які можуть бути оцінені в грошовій формі, в тому числі на отриману/повернуту фінансову допомогу та внески до статутного фонду.
Установа/підприємство має право зберігати в касі готівку для виплат, які належать до фонду оплати праці та здійснюються за рахунок готівкової виручки, понад установлений ліміт каси протягом трьох робочих днів з дня настання строків цих виплат у сумі, зазначеній у переданих до каси відомостях на виплату готівки (абзац другий п. 18 розд. II Положення № 148).
Враховуючи викладене, обмежень стосовно використання готівки, яка надійшла в касу, зокрема, в результаті отриманої/повернутої фінансової допомоги, внесків до статутного фонду, для виплати заробітної плати діючим законодавством не встановлено. При цьому, зберігати готівку в касі для виплати заробітної плати понад установлений ліміт каси підприємство має право протягом трьох робочих днів з дня настання строків цих виплат.
Орган, до якого необхідно подати заяву для внесення місць зберігання алкогольних напоїв та/або тютюнових виробів до
Єдиного державного реєстру місць зберігання
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує.
З 27.07.2024 набрав чинності Закон України від 18 червня 2024 року № 3817-ІХ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 3817), крім окремих його норм, зокрема, ст. 39 Закону № 3817 щодо функціонування Єдиного реєстру місць зберігання, яка набирає чинності та вводиться в дію з 01 січня 2025 року.
При цьому, п. 2 розд. ХІІ «Прикінцеві положення» Закону № 3817 установлено, що Закон України від 19 грудня 1995 року № 481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» із змінами (далі – Закон № 481) втрачає чинність з 01 січня 2025 року, положення Закону № 481 до дня втрати ним чинності застосовуються в частині, що не суперечить положенням Закону № 3817.
Відповідно до ст. 1 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481 Єдиний державний реєстр місць зберігання (далі – Єдиний реєстр) – це перелік місць зберігання, який ведеться податковими органами і містить визначені Законом № 481 відомості про місцезнаходження місць зберігання та відомості про заявників.
Aбзацом п’ятим п. 2.1 Порядку ведення Єдиного реєстру, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 28.05.2002 № 251 (далі – Порядок № 251) встановлено, що для внесення місць зберігання спирту або алкогольних напоїв або тютюнових виробів до Єдиного реєстру суб’єкти підприємницької діяльності подають заяву до Державної податкової служби України.
Для внесення до Єдиного реєстру місць зберігання роздрібних партій алкогольних напоїв або тютюнових виробів суб’єкти підприємницької діяльності подають заяву до Головного управління ДПС за місцезнаходженням місця зберігання (абзац шостий п. 2.1 Порядку № 251).
Отже, для внесення до Єдиного реєстру місць зберігання оптових партій алкогольних напоїв та/або тютюнових виробів заява подається до Державної податкової служби України, а для внесення роздрібних партій алкогольних напоїв та/або тютюнових виробів – до Головного управління ДПС за місцезнаходженням місця зберігання.
Багатостороння угода CRS: що є підтвердженням прийняття або неприйняття звіту про підзвітні рахунки, поданого через Електронний кабінет?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Порядок заповнення та подання фінансовими агентами звіту про підзвітні рахунки відповідно до багатосторонньої угоди компетентних органів про автоматичний обмін інформацією про фінансові рахунки (Багатостороння угода CRS) затверджено наказом Міністерства фінансів України від 25.09.2023 № 516 (далі – Порядок № 516).
Згідно з п. 6 Порядку № 516 подання звіту про підзвітні рахунки відповідно до багатосторонньої угоди компетентних органів (далі – Звіт) засобами електронного зв’язку в електронній формі та отримання квитанцій про отримання та прийняття такого Звіту здійснюються відповідно до п. 42.6 ст. 42 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 (далі – Порядок № 557).
Підзвітні фінансові установи мають можливість подати Звіт до контролюючого органу через Електронний кабінет платника податків, спеціалізоване програмне забезпечення та спеціалізованої електронної скриньки: zvit@sta.gov.ua.
Якщо підзвітна фінансова установа подає Звіт через Електронний кабінет, то про його прийняття свідчать квитанції, які надсилаються контролюючим органом в Електронний кабінет і прикріпляють безпосередньо до документу, якого вони стосуються. Функції Електронного кабінету забезпечують можливість їх перегляду.
Перша квитанція свідчить про успішне або неуспішне направлення Звіту до контролюючого органу.
Пунктом 8 розд. ІІ Порядку № 557 передбачено, що перша квитанція надсилається автору електронного документа протягом двох годин з часу його отримання контролюючим органом, в іншому разі – протягом перших двох годин наступного операційного дня.
Якщо автору протягом встановленого строку після відправки електронного документа не надійшла перша квитанція, електронний документ вважається не одержаним адресатом.
Відповідно до п. 9 розд. ІІ Порядку № 557 не пізніше наступного робочого дня з моменту формування першої квитанції, якщо інше не встановлено нормативно-правовими актами та Порядком № 557, формується друга квитанція.
Друга квитанція є підтвердженням про прийняття або повідомленням про неприйняття в контролюючому органі електронного документа.
У разі наявності другої квитанції про прийняття електронного документа датою та часом прийняття (реєстрації) електронного документа контролюючим органом вважаються дата та час, зафіксовані у першій квитанції (п. 11 розд. ІІ Порядку № 557).
У разі неприйняття електронного документа контролюючим органом, у другій квитанції зазначаються причини відхилення Звіту та помилки, які виявила інформаційна система під час перевірки безпосередньо Звіту.
Підставами для неприйняття Звіту засобами електронного зв’язку в електронній формі є відсутність права підпису електронного документа підписувачем, недійсність кваліфікованого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги», у тому числі у зв’язку із закінченням строку дії відповідного кваліфікованого сертифіката електронного підпису, а також невідповідність вимогам електронного документа та формату, передбаченому Порядком № 516 (п. 19 Порядку № 516).
При цьому, перелік типових помилок розміщений на вебсайті ДПС за адресою: Головна/Банер/CRS/Заповнення та подання звітів про підзвітні рахунки CRS/Перелік типових помилок при заповненні звітів CRS.