Триває співпраця ДПС та МВФ у напрямі податкового адміністрування
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Розпочала роботу чергова місія Податково-бюджетного департаменту Міжнародного валютного фонду, участь у якій беруть представники Міністерства фінансів та Державної податкової служби України.
Під час заходів планується розглянути виконання заходів НСД щодо IT-інтеграції, впровадження CRM у ДПС, а також надання технічних консультацій щодо удосконалення податкового аудиту та інструментів управління реформами.
До опрацювання під час роботи місії заплановані також питання прогресу у проведенні реформ у контексті впровадження Національної стратегії доходів до 2030 року та за підсумками роботи попередніх місій МВФ.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/829711.html
До уваги суб’єктів господарювання, які здійснюють продаж технічно складних побутових товарів!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/829538.html повідомила.
З метою контролю розрахунків за товари (послуги) на території України податковий аудит ДПС на постійній основі здійснює моніторинг та аналіз інформації з Системи обліку даних реєстраторів розрахункових операцій (далі – СОД РРО).
Так, використовуючи дані з СОД РРО ДПС виявлено окремих суб’єктів господарювання, що здійснювали продаж «iPhone 16» за значно заниженою ціною.
Слід зауважити, що згідно інформації в медіа, компанія Apple 09 вересня 2024 року презентувала нову лінійку «iPhone 16», продаж яких повинен був розпочатися з 20 вересня 2024 року за ціною реалізації приблизно від 1000 доларів.
Як окремий приклад, ДПС виявлено суб’єкта господарювання, який 30 вересня 2024 року на території Івано – Франківської області здійснив продаж «iPhone 16 Pro Max 8GB/512gb Black Titanium» за готівкові кошти у сумі 9073,00 грн.
Таким чином, зазначене свідчить, що такі суб’єкти господарювання значно занижують обсяг проведених розрахункових операцій через РРО/ПРРО шляхом непроведення розрахункової операції на повну суму покупки товару, зменшують обсяг отриманих доходів та, як наслідок, ухиляються від сплати відповідних податків та зборів у повному обсязі.
Враховуючи викладене, за результатами такого аналізу та додаткового аналізу ризиків діяльності платників податків, територіальними підрозділами податкового аудиту ДПС невідкладно вживаються заходи податкового контролю відносно таких суб’єктів господарювання.
ДПС проводить активні заходи щодо виявлення порушень порядку проведення розрахунків при продажу товарів та наданні послуг
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Державна податкова служба України в межах функціональних повноважень постійно здійснює аналіз діяльності платників податків у різних сферах господарювання та проводить активні заходи податкового контролю в частині виявлення порушень порядку проведення розрахунків при продажу товарів (наданні послуг).
Так, завдяки взаємодії з сервісними центрами МВС, було проаналізовано інформацію щодо кількості осіб, які проходили підготовку, перепідготовку або підвищення кваліфікації водіїв та внесені акредитованими суб’єктами господарювання до Єдиного державного реєстру МВС.
За результатами аналізу отриманої інформації щодо кількості осіб, які пройшли навчання і були допущені до екзаменів та порівнянні її із задекларованими сумами доходу суб’єктів господарювання з вартістю такого навчання в розрізі категорій виявлено, що фактичні обсяги задекларованих розрахунків і доходу значно менші від кількісного математичного співставлення учнів та вартості навчання. Зазначене прямо вказує на високу ймовірність проведення розрахунків у готівковій формі без застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО/ПРРО) та/або отримання оплати за навчання в безготівковій формі з використанням реквізитів третіх осіб.
На підставі викладеного, головними управліннями ДПС у регіонах протягом серпня – вересня 2024 року здійснено контрольно-перевірочні заходи відносно суб’єктів господарювання, які надають послуги навчання з підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації водіїв транспортних послуг та у яких були виявлені наведені недоліки.
Під час проведення фактичних перевірок встановлено факти здійснення розрахунків без застосування РРО/ПРРО, повідомлення органів ДПС не про всі об’єкти оподаткування, через які провадиться діяльність, ненадання в повному обсязі документів, які належать до предмету перевірки, використання праці найманих осіб, без оформлення з ними трудових відносин.
Складено акти перевірок, якими зафіксовано порушення на загальну суму 5,23 млн гривень.
ДПС вкотре наголошує, що дотримання вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» при здійсненні господарської діяльності, а також офіційне оформлення трудових відносин з найманими працівниками – це позитивна репутація платника податків та гарантоване уникнення штрафних (фінансових) санкцій.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/829540.html
Питання – відповіді щодо особливостей заповнення ПН/РК при здійсненні операцій з постачання окремих видів товарів з 01.10.2024
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома платників питання – відповіді щодо особливостей заповнення ПН/РК при здійсненні операцій з постачання окремих видів товарів з 01.10.2024
Питання 1:
Чи повинен платник податку з 01.10.2024 до дати запровадження режиму експортного забезпечення (далі – РЕЗ) у графі 4 «Умовне позначення (українське) одиниці виміру товару/послуги» табличної частини податкової накладної (далі – ПН), складеної на постачання товарів, визначених абзацом другим статті 192 Закону України від 16 квітня 1991 року № 959-ХІІ «Про зовнішньоекономічну діяльність» (далі – окремі види товарів), вказувати виключно «кг»?
Відповідь:
Вказана вимога почне застосовуватись з моменту запровадження РЕЗ.
До дати запровадження РЕЗ у табличній частині ПН вказується одиниця виміру товару, зазначена в митній декларації (далі – МД).
Наприклад, якщо у МД зазначена одиниця виміру товару «тонна», у графі 4 табличної частини ПН має бути вказано умовне позначення такої одиниці виміру «т».
Питання 2:
Як заповнюється графа 3.2.2 «Власна сільськогосподарська продукція7» розділу Б табличної частини ПН, що подається на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) починаючи з 01.10.2024, складеної сільгоспвиробником на постачання окремих видів товарів, які є власною сільськогосподарською продукцією?
Відповідь:
Позначка «Х» у графі 3.2.2 розділу Б табличної частини ПН до моменту запровадження РЕЗ не проставляється.
Зазначена графа ПН заповнюватиметься після запровадження РЕЗ та виключно у ПН, складених сільгоспвиробником на постачання окремих видів товарів.
Питання 3:
Яким чином заповнюється інформація про дату та номер договору (контракту) та МД у верхній табличній частині ПН?
Чи повинна така інформація вказуватись виключно за операціями з експорту окремих видів товарів чи по всім експортним операціям?
Відповідь:
З 01.10.2024 при складанні ПН за операціями з експорту будь-яких видів товарів у верхній лівій її частині повинна заповнюватись інформація про дату та номер зовнішньоекономічного договору (контракту) та МД.
Такі ПН реєструються в ЄРПН у терміни, встановлені ПКУ (ПН, складені з 1 по 15 календарний день (включно) місяця – до 5 календарного дня (включно) наступного місяця, а ПН, складені з 16 по останній день (включно) місяця, – до 18 календарного дня (включно) наступного місяця).
При цьому на товари, вивезення яких здійснюється по кількох МД, не може бути складена одна ПН.
Наприклад, якщо на операцію з вивезення товару № 1 складено МД № 4, а на вивезення товарів № 2 та № 3 – МД № 5, то в одній ПН має бути відображено товар № 1 та вказано дату і номер МД № 4, а в іншій ПН має бути вказано товари № 2 та № 3 та дата і номер МД № 5 (разом з тим, платник може також скласти окремі ПН на товар № 2 і на товар № 3, і в кожній з них вказати дату і номер МД № 5). Але складання однієї ПН на операцію з вивезення товару № 1 (МД № 4, та товарів № 2 та № 3 (МД № 5) неможливе.
Питання 4:
Як заповнюється інформація про дату та номер договору (контракту) та МД у верхній табличній частині ПН, якщо ПН була складена до 01.10.2024, а розрахунок коригування (далі – РК) до неї складається після 01.10.2024?
Відповідь:
У РК, який подається на реєстрацію з 01.10.2024, та який складено до ПН, зареєстрованої в ЄРПН:
до 01.10.2024 ‒ рядки «договір (контракт)» та «митна декларація» графи «Інформація про операцію з вивезення товарів за межі митної території України:» заповненню не підлягають;
з 01.10.2024 ‒ рядки «договір (контракт)» та «митна декларація» графи «Інформація про операцію з вивезення товарів за межі митної території України:» підлягають обов’язковому заповненню.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/829433.html
Зміни, внесені наказом МФУ № 296: форми звітів № 1-ВП і № 1-ОП,
порядки їх заповнення, коди, одиниці виміру та види продукції/товару
Управління контролю за підакцизними товарами Головного управління ДПС у Дніпропетровській області інформує суб’єктів господарювання (далі – СГ) – виробників та оптових продавців спирту (у тому числі біоетанолу), спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, про наступне.
З 01.10.2024 зазначеним СГ необхідно подавати звітність за формами та у порядку, встановленими наказом Міністерства фінансів України від 18.06.2024 № 296 «Про затвердження форми № 1-ВП «Звіт про обсяги виробництва та обігу (у тому числі імпорту та експорту) спирту (у тому числі біоетанолу), спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах», форми № 1-ОП «Звіт про обсяги обігу (у тому числі імпорту та експорту) спирту (у тому числі біоетанолу), спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах», порядків їх заповнення та Кодів, одиниць виміру та видів продукції/товару», зареєстрованим у Мін’юсті 04.07.2024 за № 1011/42356 (зі змінами) (наказ МФУ № 296).
Наказ МФУ № 400: змінені форми податкових накладних та податкової звітності з ПДВ, порядки їх заповнення і подання
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує.
З 01.10.2024 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України (МФУ) від 09.08.2024 № 400 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 26 серпня 2024 року за № 1302/42647, з урахуванням змін, внесених наказом Мінфіну від 28.08.2024 № 418 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 09 серпня 2024 року № 400», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 03 вересня 2024 року за № 1343/42688 (наказ МФУ № 400).
Наказом МФУ № 400 викладено у новій редакції, зокрема:
- форму податкової накладної (ПН) та внесено зміни до Порядку її заповнення, затверджених наказом МФУ від 31 грудня 2015 року № 1307, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 26 січня 2016 року за № 137/28267;
- форми податкової звітності з податку на додану вартість (ПДВ) та внесено зміни до Порядку їх заповнення і подання, затверджених наказом МФУ від 28 січня 2016 року № 21, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29 січня 2016 року за № 159/28289.
У зв’язку з внесенням змін передбачено, зокрема:
у податковій накладній:
- зазначення інформації про договір (контракт), відповідно до якого здійснюється операція з вивезення за межі митної території України товарів, та реквізитів митної декларації за такою операцією;
- проставлення ознаки «власна сільськогосподарська продукція» у разі складання ПН за операцією з постачання на митній території України та/або вивезення за межі митної території України окремих видів товарів, які є власною сільськогосподарською продукцією у розумінні підпункту 14.1.33¹ пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, що класифікується за кодом УКТ ЗЕД, до якого застосовано режим експортного забезпечення;
у декларації з ПДВ та додатках до неї:
- доповнення новими рядками (2.3.1 – 2.3.3, 7.2.1 – 7.2.3), в яких відображаються операції з вивезення за межі митної території України у митному режимі експорту окремих видів товарів та інформація про коригування показників за такими операціями;
- скорочення кількості додатків до декларації з ПДВ за рахунок об’єднання додатків 2 та 3 у додаток 2.
Застосування форм, викладених наказом МФУ № 400 у новій редакції, починається з:
- 01 жовтня 2024 року – для ПН та розрахунків коригування кількісних та вартісних показників (далі – РК) до ПН, які з вказаного періоду платники направляють на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (у тому числі і ПН та РК до таких накладних, які складені до 01 жовтня 2024 року та не зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних);
- 01 листопада 2024 року – для податкової декларації з податку на додану вартість, яка подається починаючи із звітного (податкового) періоду за жовтень 2024 року та уточнюючого розрахунку податкових зобов’язань з податку на додану вартість у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок.
Ефективний діалог з суспільством
Податківці Дніпропетровщини завжди готові надати інформаційну підтримку платникам, зокрема благодійним і волонтерським організаціям, які наразі відіграють вагому роль в акумуляції різних ресурсів, спрямованих на допомогу населенню.
За зверненням на комунікаційну податкову платформу Благодійної організації «Благодійного фонду «Центр допомоги переселенцям та ветеранам» 08.10.2024 проведено семінар за участі фахівців Головного управління ДПС у Дніпропетровській області.
Обговорили найактуальніші на сьогодні питання: реєстрація та перереєстрація бізнесу, особливості оподаткування земельних ділянок, розташованих на окупованих територіях, пільги для внутрішньо переміщених осіб, джерела інформування податкової служби. Акцентовано увагу на основних аспектах впровадження Національної стратегії доходів до 2030 року, направлену на підвищення рівня добровільної сплати податків та податкової культури у суспільстві, а також на розробленні сучасних практик управління комплаєнс-ризиками (ризиками дотримання податкового законодавства).
Формат заходу – відкритий діалог. Учасники семінару отримали фахові відповіді на питання та корисні візуальні матеріали стосовно інформаційних джерел податкової служби регіону. Саме такі заходи дають змогу платникам оперативно вирішувати актуальні питання та бути обізнаними у сфері оподаткування.
Зворотній зв’язок – подяка від учасників заходу за конструктивну допомогу, оперативність, відкритість та плідну співпрацю.
Працюємо. Допомагаємо. Перемагаємо!
Загальний фонд держбюджету з початку року отримав від платників Дніпропетровщини понад 4,0 млрд грн податку на прибуток підприємств
У січні – вересні 2024 року від платників Дніпропетровщини до загального фонду держбюджету надійшло понад 4,0 млрд грн податку на прибуток підприємств. Як зауважила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Наталя Федаш, надходження з початку року мають позитивну динаміку: у порівнянні з відповідним періодом 2023 року надходження збільшились майже на 1,5 млрд грн, або майже на 59,0 відсотків.
«Такі показники надходжень податку на прибуток підприємств – це результат ефективної роботи та відповідального ставлення платників до сплати податків, – зазначила очільниця податковій служби області.
Дякуємо платникам за працю і своєчасне наповнення бюджетів!
За видобування залізних руд до місцевих бюджетів Дніпропетровщини надійшло від платників понад 1,3 млрд гривень рентної плати
Протягом трьох кварталів поточного року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області від платників рентної плати за видобування залізних руд надійшло понад 1,3 млрд гривень. Це на 792,7 млн грн більше ніж у січні – вересні 2023 року, темп росту – 254,0 відсотки.
Нагадуємо, що 212.10.2024 – останні й день подання податкової декларації з рентної плати за вересень 2024 року з розрахунком:
- рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини;
- рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України;
- рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами;
- рентної плати за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України (п.п. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49 та п. 257.1 ст. 257 Податкового кодексу України).
Дніпропетровщина: в центрах обслуговування платників з початку року
податківцями надано понад 252 тисячі адміністративних послуг
В Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області станом на 01.10.2024 адміністративні послуги надаються у 33 центрах обслуговування платників (ЦОП) при державних податкових інспекціях (ДПІ), мобільному ЦОПі та Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС).
В сьогоднішніх реаліях ЦОПи при ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області здійснюють сервісне обслуговування платників податків (платників єдиного внеску), зокрема надають адміністративні послуги, інші функції сервісного обслуговування платників податків незалежно від місця обліку платника податків.
Платники податків можуть отримати широкий спектр послуг: інформаційних, консультативних та адміністративних. ЦОПами забезпечується надання 81 адміністративних послуг, 55 з яких надається безкоштовно.
Так, протягом січня – вересня 2024 року до ЦОПів Дніпропетровської області надійшло 269 441 звернення у сфері надання адміністративних та інших послуг, що на 26 744 звернення більше у порівнянні з аналогічним періодом 2023 року. В т. ч. в електронному вигляді надійшло 116 252 звернення, або 43,1 відс. від загальної кількості, та на 14 011 звернень більше в порівнянні з відповідним періодом минулого року.
Протягом дев’яти місяців п. р. платниками податків отримано 252 431 адміністративну послугу, що на 20 346 послуг більше ніж у відповідний період минулого року. В т. ч. в електронному вигляді суб’єктами звернень отримано 102 104 адміністративні послуги, або 40,4 відс. від загальної кількості отриманих адміністративних послуг, та на 12 388 послуг більше ніж у відповідному періоді 2023 року.
З початку року здійснено 1 900 виїздів мобільного ЦОПу до територіальних громад Дніпропетровської області для надання адміністративних послуг їх мешканцям, в тому числі здійснені 680 адресних виїздів до мало мобільної групи населення та 1 113 до центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП) територіальних громад Дніпропетровщини.
Станом на 01.10.2024 фахівцями мобільного ЦОПу надано 6 266 адміністративних послуг, в тому числі 1 255 адміністративних послуг під час адресних виїздів до маломобільних груп населення та 21 562 інших послуг.
Зокрема, під час роботи мобільного ЦОПу в ЦНАПах територіальних громад Дніпропетровської області до фахівців ГУ ДПС звернулось 9 739 громадян, якими отримано 2 719 адміністративних послуг та 11 648 інших послуг.
Під час роботи мобільного ЦОПу приділялась увага роз’ясненню податкового та іншого законодавства, у тому числі актуальним питанням сьогодення, а саме: Деклараційна кампанії 2024, популяризації електронних сервісів ДПС, зокрема, Електронного кабінету та застосунку ДПС України «Моя податкова», щодо нарахування та сплати земельного податку та щодо порядку визначення мінімального податкового зобов’язання для фізичних осіб, платників податків, власників земельних ділянок тощо.
Серед відвідувачів мобільного ЦОПу розповсюджено понад 20 006 примірників друкованої продукції за податковою тематикою.
Частина чистого прибутку: понад 15,00 млн грн отримали
від платників місцеві бюджети Дніпропетровщини
З початку року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області від платників надійшло понад 15,0 млн грн частини чистого прибутку.
Звертаємо увагу, що податковими (звітними) періодами для державних унітарних підприємств та їх об’єднань (які є платниками частини чистого прибутку (доходу)) є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. Термін подання такими платниками до контролюючих органів Розрахунку частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку (далі – Розрахунок), який розраховується наростаючим підсумком за календарні квартал, півріччя, три квартали – 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) періоду та Розрахунку, який розраховується наростаючим підсумком за рік – протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (підпункти 49.18.2, 49.18.6 п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України).
Для господарських товариств з державною часткою у статутному капіталі податковим (звітним) періодом є календарний рік (незалежно від того, чи є вони платниками дивідендів на державну частку або частини чистого прибутку (доходу)) з поданням Розрахунку до 01 липня року, що настає за звітним.
Податковий календар на 10 жовтня 2024 року
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що
10 жовтня 2024 року, четвер, останній день подання за вересень:
- звіту про обсяги виробництва та обігу (у тому числі імпорту та експорту) спирту (у тому числі біоетанолу), спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах за формою № 1-ВП (ст. 72 Закону України від 18 червня 2024 року № 3817-IX «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 3817));
- звіту про обсяги обігу (у тому числі імпорту та експорту) спирту (у тому числі біоетанолу), спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах за формою № 1-ОП (ст. 72 Закону № 3817).
Чи додається ПДВ до ціни товарів/послуг
при здійсненні їх поставки платником ПДВ?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п. п. 194.1.1 п. 194.1 ст. 194 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) ПДВ становить 20 відс., 7 і 14 відс. бази оподаткування та додається до ціни товарів/послуг.
База оподаткування ПДВ визначається відповідно до статей 188 – 192 ПКУ.
Чи блокується ПРРО у разі перевищення встановлених граничних строків проведення розрахункових операцій в режимі онлайн?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Відповідно до п.п. 1 розд. V Порядку реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.06.2020 № 317 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року № 547» (далі – Порядок № 317) на період відсутності зв’язку між програмним реєстратором розрахункових операцій (далі – ПРРО) та фіскальним сервером проведення розрахункових операцій суб’єктом господарювання здійснюється в режимі офлайн, що може тривати не більше ніж 36 годин, та не більше ніж 168 годин протягом календарного місяця, із створенням електронних розрахункових документів, яким присвоюються фіскальні номери із діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером згідно з Порядком визначення діапазону, видачі, резервування, використання фіскальних номерів, що присвоюються електронним розрахунковим документам під час роботи програмного реєстратора розрахункових операцій в режимі офлайн, затвердженим відповідно до ст. 5 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Діапазон).
ПРРО не може працювати в режимі офлайн після спливу встановлених граничних строків застосування такого режиму суб’єктом господарювання (не більше ніж 36 годин підряд та 168 годин протягом календарного місяця), без наявного невикористаного Діапазону, а також за наявності зв’язку між ПРРО та фіскальним сервером.
ПРРО має бути автоматично переведений із режиму офлайн у режим онлайн-обміну з фіскальним сервером у момент відновлення зв’язку між ПРРО та фіскальним сервером (п.п. 2 розд. V Порядку № 317).
Абзацом третім п.п. 3 розд. V Порядку № 317 передбачено, що програмне рішення ПРРО під час роботи в режимі офлайн має забезпечувати постійний контроль щодо дотримання граничних строків застосування режиму офлайн, інформувати особу, яка здійснює розрахункову операцію про залишок часу, протягом якого може тривати режим офлайн, та припинити проведення розрахункових операцій у режимі офлайн у разі досягнення одного із граничних строків (36 годин підряд або 168 годин протягом календарного місяця).
У зв’язку з уточненням показників податкової звітності платником надміру сплачена сума ПДВ: чи можливо її повернути на рахунок в СЕА ПДВ?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Умови повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та пені визначено ст. 43 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Згідно з п. 43.1 ст. 43 ПКУ помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов’язання підлягають поверненню платнику відповідно до ст. 43 ПКУ та ст. 301 Митного кодексу України від 13 березня 2012 року № 4495-VI (із змінами та доповненнями) крім випадків наявності у такого платника податкового боргу.
Не підлягають поверненню помилково та/або надміру сплачені суми грошових зобов’язань та пені платникам податку, щодо яких (та/або щодо засновників (учасників), кінцевих бенефіціарних власників яких) у порядку, встановленому Законом України від 14 серпня 2014 року № 1644-VIІ «Про санкції», прийняті рішення про застосування спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), протягом строку застосування таких санкцій.
Пунктом 43.3 ст. 43 ПКУ встановлено, що обов’язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов’язання та пені є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які повертаються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік за результатами проведення перерахунку його загального річного оподатковуваного доходу) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми та/або пені.
Відповідно до п. 43.4 прим. 1 ст. 43 ПКУ у разі повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з ПДВ, зарахованих до бюджету з рахунку платника в системі електронного адміністрування ПДВ (далі – СЕА ПДВ) у порядку, визначеному п. 200 прим. 1.5 ст. 200 прим. 1 ПКУ, такі кошти підлягають поверненню виключно на рахунок платника в СЕА ПДВ, а у разі його відсутності на момент звернення платника податків із заявою на повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з ПДВ чи на момент фактичного повернення коштів – шляхом перерахування на поточний рахунок платника податків в установі банку.
Основні принципи функціонування СЕА ПДВ визначено ст. 200 прим. 1 ПКУ.
Згідно з п. 200 прим. 1.2 ст. 200 прим. 1 ПКУ розрахунки з бюджетом в СЕА ПДВ здійснюються з відповідних рахунків, відкритих платникам податку в СЕА ПДВ (далі – електронні рахунки).
На електронний рахунок зараховуються кошти, зокрема, з бюджету в сумах надміру сплачених грошових зобов’язань з ПДВ, повернутих платнику податків у порядку, встановленому п. 43.4 прим. 1 ст. 43 ПКУ (п. 200 прим. 1.4 ст. 200 прим. 1 ПКУ).
Враховуючи вищенаведене, платник податку може повернути надміру сплачену суму податкових зобов’язань з ПДВ, яка виникла у зв’язку з уточненням показників податкової звітності, на електронний рахунок, якщо така сума зарахована до бюджету з електронного рахунку.
Чи оподатковується ПДФО сума коштів, яка виплачується юридичною особою – боржником згідно договору про відступлення (переуступку) права вимоги на користь фізичної особи – нового кредитора?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що згідно з ст. 512 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-IV із змінами та доповненнями (далі – ЦКУ) кредитор у зобов’язанні може бути замінений іншою особою внаслідок передання ним своїх прав іншій особі за правочином (відступлення права вимоги).
Правочин щодо заміни кредитора у зобов’язанні вчиняється у такій самій формі, що і правочин, на підставі якого виникло зобов’язання, право вимоги за яким передається новому кредиторові (ст. 513 ЦКУ).
Статтею 514 ЦКУ передбачено, що до нового кредитора переходять права первісного кредитора у зобов’язанні в обсязі і на умовах, що існували на момент переходу цих прав, якщо інше не встановлено договором або законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулюються податковим кодексом України (далі – ПКУ), згідно з п.п. 14.1.54 п. 14.1 ст. 14 якого доходом з джерелом його походження з України є будь-який дохід, отриманий резидентами або нерезидентами, у тому числі від будь-яких видів їх діяльності на території України (включаючи виплату (нарахування) винагороди іноземними роботодавцями), її континентальному шельфі, у виключній (морській) економічній зоні.
Оподаткування доходів фізичних осіб регулюється розд. IV ПКУ, відповідно до п.п. 162.1.1 п. 162.1 ст. 162 якого платником податку на доходи фізичних осіб є фізична особа – резидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні.
Відповідно до п.п. 163.1.1 п. 163.1 ст. 163 ПКУ об’єктом оподаткування резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.
Статтею 165 ПКУ визначено перелік доходів, які не включаються до розрахунку місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.
Водночас, доходи, які включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку визначено п. 164.2 ст. 164 ПКУ, зокрема, інші доходи, крім зазначених у ст. 165 ПКУ (п.п. 164.2.20 п. 164.2 ст. 164 ПКУ).
Ставка податку на доходи фізичних осіб встановлена у розмірі 18 відс. (п. 167.1 ст. 167 ПКУ).
Порядок нарахування, утримання та сплати (перерахування) податку на доходи фізичних осіб до бюджету визначено ст. 168 ПКУ.
Так, згідно з п.п. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168 ПКУ податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену ст. 167 ПКУ.
Враховуючи викладене, до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу фізичної особи включається уся сума коштів, яка отримана нею від юридичної особи за договором про відступлення права вимоги та оподатковується податком на доходи фізичних осіб на загальних підставах.
Зміни у класифікації доходів бюджету: відкриття Казначейством бюджетних рахунків та реквізити таких рахунків
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Інформація про відкриті Державною казначейською службою України (Казначейство) бюджетні рахунки та рахунки для сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування для платників Дніпропетровській області розміщена на субсайті «Головне управління ДПС у Дніпропетровській області» вебпорталу ДПС в розділі «Рахунки для сплати платежів» за посиланням: Головна / Рахунки для сплати платежів (https://tax.gov.ua/rahunki-dlya-splati-platejiv/).
Одночасно, Електронний кабінет забезпечує можливість автоматизованого визначення рахунків для сплати податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на поточну дату конкретного платника податків відповідно до відкритих інтегрованих карток по даному платнику.
Також, своєчасне доведення платникам податків реквізитів рахунків для сплати податків, зборів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, відбувається шляхом їх розміщення в центрах обслуговування платників.
Заповнення реквізитів платіжної інструкції
під час сплати бюджетних / небюджетних платежів
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Правила заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції при сплаті податків, зборів, платежів та єдиного внеску, визначені п. 1 – 4 розділу ІІ Порядку заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції (платіжний документ) під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення, затвердженого наказом від 22.03.2023 № 148, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28.03.2023 за № 528/39584.
Під час сплати податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави на бюджетні / небюджетні / єдиний / депозитний рахунки платник у реквізиті «Призначення платежу» платіжної інструкції заповнює з переліку полів, наведених у пункті 1 розділу ІІ цього Порядку, такі поля:
«Код виду сплати»;
«Додаткова інформація запису».
У полі «Код виду сплати» платник заповнює код виду сплати, визначений Переліком кодів видів сплати, які використовуються платниками, згідно з додатком 1 до цього Порядку;
у полі «Додаткова інформація запису» платник заповнює інформацію щодо переказу коштів у довільній формі. Суб’єкти господарювання, які проводять господарську діяльність на підставі ліцензії та/або спеціального дозволу, зазначають інформацію щодо звітного (податкового) періоду, за який сплачуються податкові зобов’язання, та дозвільного документа (вид дозвільного документа, номер, дата).
Сплата податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави платником на бюджетні / небюджетні / єдиний / депозитний рахунки оформлюються за кожним напрямом сплати та кожним кодом виду сплати окремою платіжною інструкцією.
У разі коли платником при сплаті податків, зборів, платежів та єдиного внеску, що адмініструються ДПС, на бюджетні/небюджетні рахунки у реквізиті «Призначення платежу» платіжної інструкції не зазначено або зазначено код виду сплати, який відсутній у додатку 1 до цього Порядку, вважається, що платник сплатив грошове зобов’язання / єдиний внесок за кодом виду сплати 101.