Удосконалення системи оподаткування в Україні за напрямом трансфертного ціноутворення – серед пріоритетних заходів Національної стратегії доходів до 2030 року
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Державна податкова служба України в рамках реалізації заходів Національної стратегії доходів до 2030 року (далі – НСД) активно впроваджує сучасні інноваційні, технологічні та ефективні рішення, які спрямовані на удосконалення системи оподаткування в Україні щодо протидії агресивним схемам міжнародного податкового планування, забезпечення ефективного захисту податкової бази від її розмивання та виведення прибутку з-під оподаткування і переміщення капіталу за кордон, у тому числі за напрямом трансфертного ціноутворення.
Зокрема, на виконання Багатосторонньої угоди компетентних органів про автоматичний обмін звітами у розрізі країн (Multilateral Competent Authority Agreement on the Exchange of Country-by-Country Reports), до якої ДПС як компетентний орган України приєдналася 3 листопада 2022 року та яка набула чинності 4 липня 2024 року, впроваджено Підсистему «Автоматичний обмін податковою інформацією» ІКС «Міжнародний автоматичний обмін інформацією» (далі – підсистема «АОПІ»). Вона призначена для автоматизації процесу обміну податковою інформацією між Україною і компетентними органами іноземних юрисдикцій і забезпечує:
формування переліку платників податків, які повинні звітувати за стандартом Country-by-Country (далі – CbC);
приймання та передачу звітів у розрізі країн міжнародних груп компаній за уніфікованим стандартом CbC через платформу CTS у рамках угоди MCAA CbC;
автоматичну обробку звітів CbC, у тому числі перевірку форматів та цілісності файлів, перевірку заповнення на відповідність вимогам ОЕСР;
дотримання конфіденційності інформації.
Впровадження автоматичного обміну податковою інформацією в розрізі країн CbC дозволяє отримувати комплексну інформацію щодо діяльності міжнародних груп компаній (далі – МГК) у розрізі конкретних юрисдикцій, а також здійснювати ефективний аналіз обсягів діяльності, структури операцій та специфіки діяльності МГК для цілей контролю за трансфертним ціноутворенням.
Підсистема є інструментом, який дозволяє здійснювати обмін податковою інформацією з більшістю країн світу за відповідними стандартами звітності, підвищує рівень ефективності податкового контролю, збільшує базу оподаткування та сприяє руйнуванню схем мінімізації податкових зобов’язань.
Ще одним пріоритетним заходом НСД є створення та впровадження принципово нового ІТ-рішення для контролю за ризиками міжнародного оподаткування відповідно до стандартів системи управління ризиками та принципів доброчесності – ІКС «Автоматизована система обробки великих масивів даних для аналізу ризиків трансфертного ціноутворення (ІКС Big data TP)».
ІКС Big Data TP використовує понад 100 алгоритмів обробки даних, а також інформацію світових цінових аналітичних джерел, аналізує та досліджує податкову, фінансову та іншу звітність, інформацію з митних декларацій, визначає структуру контрольованих операцій та зовнішньоекономічної діяльності, розраховує показники фінансової діяльності, рентабельності, платоспроможності, ліквідності, ділової активності тощо, що, в свою чергу, сприяє вирішенню таких завдань:
вдосконалення ризикорієнтованих підходів, у тому числі, щодо розрахунків ризиків невідповідності умов контрольованих операцій принципу «витягнутої руки»;
підвищення швидкості, точності та ефективності результатів;
підвищення рівня податкового compliance;
зниження впливу «людського фактору».
У подальшому функціонал ІКС Big Data TP планується розширити додатковими режимами з метою виявлення та аналізу глобальних ризиків по міжнародним операціям (Global Risk of International Operations – GRIO), що сприятиме ефективному управлінню ризиками та підвищенню аналітичної спроможності підрозділів ДПС з питань міжнародного оподаткування.
Виконання комплексу заходів щодо удосконалення системи оподаткування в Україні за напрямом трансфертного ціноутворення, як складової НСД, сприятиме забезпеченню макроекономічної і фінансової стабільності, удосконаленню процесів податкового адміністрування, євроінтеграційним процесам та адаптації національного законодавства України до законодавства ЄС та як наслідок – приведе до створення умов для справедливої податкової політики для всіх учасників податкового процесу.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/831257.html
Дніпропетровщина: ефективна співпраця податкової служби та територіальних громад
Комунікації податкової служби Дніпропетровщини та територіальних громад регіону продовжуються.
Відбулась онлайн-зустріч з представниками територіальних громад Синельниківського району за участі заступника начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Валерія Леонова та фахівців податкової служби регіону.
На порядку денному одне з основних питань – стабільне та у повному обсязі наповнення місцевих бюджетів.
Учасників заходу проінформовано про основні аспекти впровадження Національної стратегії доходів (НСД) до 2030 року, спрямовану на підвищення рівня добровільної сплати податків та податкової культури у суспільстві, а також про розробку сучасних практик управління комплаєнс-ризиками (ризиками дотримання податкового законодавства).
Якісна та оперативна комунікація між податковою службою та територіальними громадами – важливий інструмент для досягнення спільних цілей, а це, насамперед, – ефективне наповнення бюджетів тергромад, а отже підвищення фінансової спроможності місцевих громад для розвитку та обороноздатності територій.
Працюємо заради спільної мети – Перемоги!
Екологічний податок: з початку року до місцевих бюджетів Дніпропетровщини від платників надійшло понад 228,1 млн гривень
У січні – вересні 2024 року платники екологічного податку поповнили місцеві бюджети Дніпропетровщини на понад 228,1 млн гривень. Як підкреслила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Наталя Федаш, у порівнянні з показником відповідного періоду 2023 року надходження виросли майже на 53,0 млн грн, або на 30,3 відсотків.
«Надходження від сплати екологічного податку відповідно до його функцій є джерелом фінансування природоохоронних заходів, а його обсяги мають бути достатніми для реалізації заходів з компенсації шкоди, яку нанесли навколишньому природному середовищу забруднювачі. Дякуємо платникам за своєчасно і в повному обсязі сплачені податки і збори!» – зазначила очільниця податкової служби Дніпропетровської області.
Сільськогосподарські товаровиробники – платники єдиного податку поповнили місцеві бюджети Дніпропетровщини на понад 369,8 млн гривень
З початку 2024 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області від сільськогосподарських товаровиробників надійшло понад 369,8 млн грн єдиного податку.
Нагадуємо, що згідно з п.п. 298.8.8 п. 298.8 ст. 298 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) сільськогосподарський товаровиробник повторно може бути включений до четвертої групи платників єдиного податку не раніше ніж через два календарні роки після його переходу на застосування ставки єдиного податку, визначеної для платників єдиного податку іншої групи, або анулювання його попередньої реєстрації платником єдиного податку четвертої групи. Норми п.п. 298.8.8 п. 298.8 ст. 298 ПКУ не застосовуються у разі анулювання реєстрації платником єдиного податку четвертої групи юридичної особи за ініціативою контролюючого органу.
За видобування залізних руд платники Дніпропетровщини спрямували до загального фонду держбюджету понад 3,0 млрд грн рентної плати
Протягом трьох кварталів поточного року за видобування залізних руд до загального фонду держбюджету платниками Дніпропетровської області спрямовано понад 3,0 млрд грн, що на понад 1,8 млрд грн більше ніж у січні – вересні 2023 року, темп росту надходжень – 254 відсотки.
Повідомляємо, що інформація щодо фактичної ціни реалізації руд заліза розміщується на офіційному вебсайті Міністерства економіки України (http://www.me.gov.ua) за посиланням: Головна/Діяльність/Промислова політика/Фактична ціна реалізації руд заліза.
Національна стратегія доходів – підвищення рівня добровільної сплати податків та податкової культури у суспільстві
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що Національна стратегія доходів (далі – НСД) – це дорожня карта реформування податкової системи, а також удосконалення процедур податкового адміністрування, яка необхідна для забезпечення потенціалу задоволення фіскальних потреб у середньостроковій перспективі.
Акцентуємо увагу на основних аспектах НСД та заходах ДПС із її впровадження.
Так, зокрема метою запровадження регулярного вивчення оцінки якості надання послуг та виявлення проблемних питань, що виникають у діяльності ДПС, шляхом опитування платників податків, оприлюднення його результатів та публічне звітування про вжиті заходи, а також підтримання зворотного зв’язку із зацікавленими сторонами щодо удосконалення процесів адміністрування є:
- зміцнення доброчесності та довіри до контролюючих органів через посилення антикорупційних заходів та підвищення прозорості й ефективності процедур управління;
- вирішення проблемних питань, що впливають на рівень довіри до податкових органів, та побудова партнерських відносин платників податків і держави, що сприятиме:
▪ підвищенню рівня доброчесності працівників ДПС та довіри платників податків до діяльності ДПС;
▪ підвищенню загального рівня податкової культури платників податків;
▪ підвищенню рівня сервісу консультування платників податків податковим органом, у тому числі за категоріями уваги;
▪ збільшенню рівня податкових надходжень, у тому числі за рахунок добровільної сплати;
▪ удосконаленню та розширенню податкових сервісів і послуг, що надаються податковим органом.
Витяг щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами
можливо отримати, починаючи з 2013 року
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Для платників податків з 01 травня 2024 року в Електронному кабінеті реалізована можливість отримувати Витяг щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами, починаючи з 2013 року за кожний рік окремо та в розрізі податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Крім цього, розроблено окремий функціонал для платників, які мають податковий борг на день подання запиту на отримання Витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами стосовно розрахунку пені, яка буде нарахована у разі погашення такого боргу поточною датою.
Кроки для платника податків
1. Платник створює «Запит про отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДПС» (далі - Запит) за формою «J/Fl300207» в приватній частині електронного кабінету у пункті меню «Заяви, запити для отримання інформації» шляхом:
для поля «період з «01» січня 20___року по «_»____20___року» Запиту:
вибору із переліку дати, місяця та року, за який платник бажає отримати «Витяг з інформаційної системи органів ДПС щодо стану розрахунків платника з бюджетом та сплати єдиного внеску» (далі - Витяг). За кожний рік Запит подається окремо;
для поля «Розрахувати суму пені у поточному бюджетному році» (пп.129.1.1 та 129.1.3 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України)*** » Запиту:
встановлення позначки для розрахунку пені, якщо у платника є податковий борг (крім єдиного внеску) та він бажає визначити суму пені станом на наступний день від дня подання Запиту. Платник також може не встановлювати позначку для її розрахунку. Встановлення позначки неможливе, якщо у Запиті визначено платником період «минулі роки»;
для поля «В розрізі платежів » Запиту:
встановлення позначки для отримання інформації в розрізі всіх своїх платежів. Якщо платник не встановлює позначку, то отримає узагальнену інформацію, без розрізу платежів;
для поля «3 підписом**** (станом на І число звітного місяця) » Запиту:
встановлення позначки для отримання Витягу з кваліфікованим електронним підписом посадової особи контролюючого органу (далі КЕП). Разом з цим, встановлення позначки можливе, якщо у Запиті зазначено 1-ше число місяця будь - якого року. Якщо платник не встановлює позначку, то отримає інформацію без КЕП.
Надсилає Запит до органу ДПС за своїм основним місцем обліку.
Отримує Витяг за формою «J/F1400207».
Щодо порядку округлення показників при заповненні звітів № 1-ВП та № 1-ОП
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
До внесення змін до цифрового поля граф для зазначення обсягів продукції у електронних формах звітів № 1-ВП та № 1-ОП, які передбачать відображення 6-ти знаків після коми або цілого числа, у чинних електронних формах цифрове поле передбачає відображення 2-х знаків після коми або цілого числа.
До уваги платників!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що 31.07.2024 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 25 липня 2024 року № 854 «Про реалізацію експериментального проекту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в Державній податковій службі» (далі – Постанова № 854).
Постановою № 854 затверджено Порядок реалізації експериментального проекту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в Державній податковій служб (далі – Порядок).
Порядок визначає механізм реалізації експериментального проекту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в ДПС), а також впровадження нових підходів до управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в ДПС без залучення до процесу платника податків безпосередньо. Порядок не встановлює жодних нових обов’язків або обмежень для платників податків.
Постанову № 854 опубліковано в офіційному виданні «Урядовий кур'єр» від 31.07.2024 № 154 і з нею можливо ознайомитись на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/postanovi-kabinetu-ministr/79121.html
Відкриття Казначейством бюджетних рахунків відповідно до змін у класифікації доходів бюджету та реквізити таких рахунків
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що на виконання наказу Міністерства фінансів України від 18.07.2016 № 621 «Про затвердження Порядку взаємодії органів Державної казначейської служби України та органів Державної податкової служби України в процесі виконання державного та місцевих бюджетів за доходами та іншими надходженнями», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10.08.2016 за N 1115/29245 (із змінами та доповненнями), Державною казначейською службою України формуються рахунки для зарахування доходів бюджетів після прийняття закону про Державний бюджет України на відповідний рік, а також у разі внесення протягом бюджетного періоду змін до законодавства, згідно з якими змінюється перелік видів надходжень державного та місцевих бюджетів, та/або порядок їх зарахування до відповідних бюджетів.
Інформація про сформовані рахунки за надходженнями, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, надається Казначейством ДПС.
ДПС протягом п'яти робочих днів з дня отримання від Казначейства інформації про сформовані рахунки за надходженнями опрацьовує таку інформацію та надає Казначейству інформацію про рахунки за надходженнями, які справляються до державного та місцевих бюджетів.
Казначейство на підставі інформації, отриманої від ДПС, відкриває рахунки за надходженнями, не раніше десяти робочих днів від дати їх формування у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної бюджетної політики.
За потреби у додатковому відкритті рахунків за надходженнями ДПС надсилає Казначейству уточнену інформацію.
Як здійснюється взяття на облік за основним місцем обліку ФОП?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п. 6.1 розд. VI Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 1588), взяття на облік за основним місцем обліку фізичної особи – підприємця здійснюється після її державної реєстрації згідно із Законом України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 755), контролюючим органом за місцем її державної реєстрації на підставі:
- відомостей про державну реєстрацію фізичної особи – підприємця;
- відомостей про скасування державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця.
Контролюючі органи здійснюють контроль відомостей, які надійшли стосовно фізичної особи – підприємця з Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР), у порядку, визначеному п. 3.3 розд. III Порядку № 1588 (п. 6.2 розд. VI Порядку № 1588).
Взяття на облік за основним місцем обліку фізичної особи – підприємця контролюючим органом проводиться у день отримання відомостей про державну реєстрацію фізичної особи – підприємця та здійснюється датою внесення даних до Реєстру самозайнятих осіб за номером, який відповідає порядковому номеру реєстрації відповідного повідомлення державного реєстратора в журналі реєстрації заяв та повідомлень про взяття на облік (унесення змін) платників податків (для самозайнятих осіб) за формою № 7-ОПП (п. 6.4 розд. VI Порядку № 1588).
Згідно з п. 6.5 розд. VI Порядку № 1588 дані про взяття на облік фізичної особи – підприємця передаються до ЄДР у день взяття на облік за основним місцем обліку із зазначенням: дати та номера запису про взяття на облік, найменування та ідентифікаційного коду контролюючого органу, в якому фізичну особу – підприємця взято на облік.
Взяття на облік фізичної особи – підприємця підтверджується відомостями, оприлюдненими на порталі електронних сервісів юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – портал електронних сервісів), відповідно до Закону № 755.
Слід зазначити, що відповідно до п. 2 ст. 11 Закону № 755 відомості, що містяться в ЄДР, надаються у вигляді:
1) безоплатного доступу через портал електронних сервісів або з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг до відомостей з ЄДР;
2) оприлюднення публічної інформації з ЄДР у формі відкритих даних відповідно до Закону України від 13 січня 2011 року № 2939-VI «Про доступ до публічної інформації» із змінами та доповненнями;
3) безоплатного доступу через персональний кабінет до документів, поданих, зокрема фізичною особою – підприємцем;
4) документів у паперовій та електронній формі, що містяться в реєстраційній справі;
5) виписок у паперовій формі для проставлення апостилю та в електронній формі;
6) витягів у паперовій та електронній формі, що містять відомості, актуальні на момент запиту або на визначену дату;
7) суб’єктам приватного права може надаватися прямий доступ до ЄДР в електронному вигляді у режимі реального часу на платній основі на підставі договорів, укладених з технічним адміністратором.