Протягом перших десяти місяців 2024 року Україна імпортувала 1,016 мільйона тонн бензину, що на 4,1% менше, ніж за аналогічний період 2023 року. Про це свідчать дані аналітичного ресурсу "НафтоРинок".
Основним продуктом імпорту залишається бензин марки А-95, на який припадає 96% загального обсягу постачань. Частка бензину марок А-98/100 становить лише 3,1%, а імпорт бензину А-92, розпочатий у серпні цього року, залишається мінімальним.
Цікаво, що витрати на закупівлю імпортного бензину в 2024 році зменшилися. За 10 місяців Україна витратила на пальне $949,4 мільйона, тоді як за той самий період 2023 року ця сума становила $1,108,5 мільйона. Зниження цін на нафту та скорочення обсягів імпорту сприяли цій тенденції.
Географія поставок бензину суттєво змінилася. Основним маршрутом доставки стало постачання через західний кордон із Польщею, частка якого досягла 52,9% загального імпорту. Для порівняння, у 2023 році цей показник становив лише 34,6%.
Поставки через кордон із Румунією, які раніше домінували, скоротилися до 33,9%, порівняно з 47,1% торік. Частка імпорту через молдовський кордон зросла до 11%, тоді як через кордони зі Словаччиною та Угорщиною забезпечується лише 1,9% та 0,2% постачань відповідно.
Зміна маршрутів імпорту пов'язана зі зміцненням логістичних зв’язків із Польщею, яка нині стає ключовим постачальником бензину до України. Ця динаміка свідчить про поступову адаптацію паливного ринку до нових умов та оптимізацію поставок із сусідніх країн.
e-finance.com.ua