• Main Page / Головна
  • Newsline / СТРІЧКА НОВИН
  • Archive / АРХІВ
  • Contacts / Контакти
  • RSS feed
  • This online newspaper has been in publication since September 9, 2005
  • Податкові новини (ДПС у Дніпропетровській області) 09.12.2024
    2024-12-09 23:03:41

    Розділ «Онлайн-навчання» доповнено новими матеріалами для платників

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/848289.html  повідомила.
    У розділі «Онлайн-навчання» на вебпорталі ДПС, який містить корисну інформацію з податкової тематики, навички заповнення податкової звітності та розуміння оптимальних механізмів сплати, розміщено нові матеріали.
    У підрозділі «Податок на додану вартість» розміщено матеріали:
    «Нове відео від ДПС: «Декларування суми податку на додану вартість до бюджетного відшкодування»»;
    «До уваги платників! Щодо заповнення таблиці 1 додатку 2 до податкової декларації з ПДВ».
    Підрозділ «Екологічний податок» доповнено відеоматеріалом «ДПС розроблено відеоролик «Заповнення податкової декларації екологічного податку»».
    Розділ «Онлайн-навчання» мобільний. Він доповнюється новими підрозділами відповідно до потреб платників податків. Вся інформація викладена у відео, презентаційних та текстових матеріалах, які постійно оновлюються та доповнюються.
    Загалом на сьогодні розділ «Онлайн-навчання» містить понад 350 відео, текстових та презентаційних матеріалів.

     


    Нововведення щодо сплати до бюджету авансових внесків платниками,
    які здійснюють роздрібну торгівлю пальним


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
    Законом України від 10.10.2024 № 4015 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у період дії воєнного стану» (набрав чинності 01.12.2024) запроваджено сплату авансових внесків з податку на прибуток підприємств та податку на доходи фізичних осіб платниками, які здійснюють роздрібну торгівлю пальним.
    Для сплати авансових внесків відкрито нові бюджетні рахунки за кодами класифікації доходів бюджету 11021800 «Авансовий внесок з податку на прибуток підприємств, що сплачується платниками податку, які здійснюють роздрібну торгівлю пальним» та 11011500 «Авансовий внесок з податку на доходи фізичних осіб, що сплачується платниками податку, які здійснюють роздрібну торгівлю пальним».
    Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням


    https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/848345.html


    Представники ДПС взяли участь у II Legal Anti-corruption Forum


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/848388.html повідомила.
    Представники ДПС взяли участь у II Legal Anti-corruption Forum, який було організовано видавництвом «Юридична практика».
    Увагу учасників форуму було зосереджено на принципах діяльності уповноважених підрозділів ДПС, пріоритетах їх роботи та проблемних питаннях.
    Наголошено, що діяльність уповноважених підрозділів спрямована, в першу чергу, на підвищення доброчесності працівників, зокрема, які безпосередньо контактують із платниками податків.
    Проінформовано, що з метою забезпечення ефективного запобігання корупції в усіх сферах діяльності Служби, впроваджено Антикорупційну програму ДПС, яка спрямована на підтримку антикорупційної стратегії держави, впровадження механізмів прозорості, доброчесності, зниження корупційних ризиків у діяльності Служби та підвищення рівня довіри суспільства.
    Вживаються заходи щодо подальшого удосконалення системи запобігання і протидії корупції в ДПС, забезпечення злагодженості і системності антикорупційної діяльності структурних підрозділів та територіальних органів ДПС.
    Учасникам форуму повідомлено, що основними напрямами роботи уповноважених підрозділів є питання фінансового контролю, зокрема, своєчасності подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування; запобігання та врегулювання конфлікту інтересів; забезпечення можливості повідомлення про корупцію; дотримання обмежень щодо використання службових повноважень чи свого становища; запобігання одержанню неправомірної вигоди або подарунка та поводження з ними відповідно до Закону; дотримання обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності; обмеження щодо спільної роботи близьких осіб.

     


    Про затвердження форм реєстраційних документів для отримання кваліфікованих електронних довірчих послуг


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу.
    У зв’язку з набранням чинності 09.12.2024 Змін № 1 до Регламенту роботи Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України повідомляємо, що наказом ДПС від 20.12.2024 № 885 «Про внесення змін до наказу ДПС від 21.12.2022 № 930» затверджено Договір про надання кваліфікованих електронних довірчих послуг та оновлені форми реєстраційних документів для отримання кваліфікованих електронних довірчих послуг, зокрема, за міжнародними алгоритмами.
    Нові форми реєстраційних документів для отримання кваліфікованих електронних довірчих послуг необхідно використовувати з 09.12.2024.
    Форми реєстраційних документів попереднього зразка будуть прийматися відокремленими пунктами реєстрації користувачів Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України (далі – КНЕДП ДПС) до 13.12.2024 включно.
    Переглянути та завантажити актуальні форми реєстраційних документів можливо у розділі «Отримання електронних довірчих послуг» на вебсайті КНЕДП ДПС: https://ca.tax.gov.ua.
    Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням


    https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/848406.html

     

    На порядку денному - критично важлива інфраструктура

    У Дніпропетровській обласній військовій адміністрації відбулось засідання комісії із визначення підприємств, установ і організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення Дніпропетровської області в особливий період (далі - Комісія).    
    Засідання Комісії очолив перший заступник Голови обласної державної адміністрації – начальника обласної військової адміністрації Андрій Кульбач.
    З боку податкової служби Дніпропетровщини у заході прийняв участь заступник начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Максим Яіцький.
    Розглядали пропозиції претендентів на присвоєння їм статусу критично важливих. Відбір проводився за чіткими критеріями, визначеними Кабінетом Міністрів України.
    Працюємо разом на спільну мету!

     


    Дніпропетровщина: з початку поточного року платники отримали
    від податківців понад 313 тисяч адміністративних послуг

    У Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) станом на 01.12.2024 адміністративні послуги надавались у 33 центрах обслуговування платників (ЦОП) при державних податкових інспекціях (ДПІ), мобільному ЦОПі та ГУ ДПС.
    Центри обслуговування платників державних податкових інспекцій Головного управління ДПС у Дніпропетровській області здійснюють сервісне обслуговування платників податків (платників єдиного внеску), зокрема надають адміністративні послуги, здійснюють інші функції сервісного обслуговування платників незалежно від місця їх обліку.
    Платники податків можуть отримати широкий спектр інформаційних, консультативних та адміністративних послуг. ЦОПами забезпечується надання 91 адміністративної послуги, 61 з яких надається безкоштовно.
    Так, протягом січня – листопада 2024 року до ЦОПів Дніпропетровської області надійшло 328 908 звернень у сфері надання адміністративних послуг, що на 29 626 звернень більше у порівнянні з аналогічним періодом 2023 року. У т. ч. в електронному вигляді надійшло 138 666 звернень, або 42,2 відс. від загальної кількості, та на 10 597 звернень більше порівняно з відповідним періодом минулого року.
    Протягом одинадцяти місяців поточного року платниками податків отримано 313 688 адміністративних послуг, що на 29 220 послуг більше ніж у відповідний період минулого року. У т. ч. в електронному вигляді суб’єктами звернень отримано 123 993 адміністративні послуги, або 39,5 відс. від загальної кількості отриманих адміністративних послуг, та на 12 488 послуг більше ніж у відповідному періоді 2023 року.
    З початку 2024 року здійснено 2 252 виїзди мобільного ЦОПу до територіальних громад Дніпропетровської області для надання адміністративних послуг їх мешканцям. У тому числі здійснено 765 адресних виїздів до маломобільних груп населення та 1 393 – до центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП) територіальних громад Дніпропетровщини.
    Станом на 01.12.2024 фахівцями мобільного ЦОПу надано 7 462 адміністративні послуги, у тому числі 1 402 адміністративні послуги – під час адресних виїздів до маломобільних груп населення та 26 732 інші послуги.
    У ході роботи мобільного ЦОПу в ЦНАПах територіальних громад Дніпропетровської області до фахівців ГУ ДПС звернулось 12 310 громадян, якими отримано 3 510 адміністративних послуг та 16 275 інших послуг.
    Під час роботи мобільного ЦОПу податківці проводили роз’яснювальну роботу щодо новацій та норм податкового та іншого законодавства, контроль за яким здійснюють контролюючі органи, зокрема, увага приділялась питанням застосування РРО/ПРРО, плати за землю, МПЗ тощо.
    Серед відвідувачів мобільного ЦОПу розповсюджено понад 26 255 примірників друкованої продукції.
    Робота триває.

     


    Про організаційно-методичні засади функціонування системи управління
    податковими ризиками (комплаєнс-ризиками)

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
    Відповідно до п. 11 Порядку реалізації експериментального проекту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в Державній податковій службі (далі – Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 липня 2024 року № 854, об’єктом оцінювання стосовно наявності/відсутності податкових ризиків є діяльність платника податків щодо виконання ним податкових обов’язків, визначених податковим законодавством, іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на податковий орган, з податків, зборів, платежів, закріплених за ДПС відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16 лютого 2011 року № 106 «Деякі питання ведення обліку податків, зборів, платежів та інших доходів бюджету» (із змінами).
    Пунктом 12 Порядку визначено, що метою запровадження системи управління у ДПС під час реалізації експериментального проекту є:
    - підвищення рівня дотримання платниками податків податкових обов’язків із використанням підходу, що базується на оцінці податкових ризиків;
    - визначення причин виникнення податкових ризиків платників податків;
    - ідентифікація, аналіз та оцінювання податкових ризиків платників податків, визначення заходів впливу (способів реагування) щодо цих ризиків, які здійснюються за наявності підстав, у межах та спосіб, що визначені Податковим кодексом України та іншими актами законодавства, з урахуванням наявності фінансових, матеріально-технічних, людських та інших ресурсів ДПС для мінімізації таких податкових ризиків платників податків з огляду на їх вагомість;
    - впровадження диференційованих підходів до управління податковими ризиками на основі вагомості ризику, визначеної відповідно до методики.

     


    На вебпорталі ДПС розміщена оновлена
    версія стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA V2.0)


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що з метою удосконалення системи співпраці та інформаційного обміну між платниками податків та органами державної влади, забезпечення впровадження новітніх процесів цифрових технологій, роз’яснення порядку формування та подання стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA), впровадження концепції електронного аудиту на вебпорталі ДПС розміщена оновлена версія стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA V2.0).
    Ознайомитись з оновленою версією стандартного аудиторського файлу       (SAF-T UA V2.0) можна за посиланнями:
    https://tax.gov.ua/baneryi/saf-t-ua/xsd-/ або
    https://tax.gov.ua/elektronna-zvitnist/xsd-viznachennya-shemi-xml.

     


    Податковий календар на 10 грудня 2024 року


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що


    10 грудня 2024 року, вівторок, останній день подання за листопад:


    ● звіту про обсяги виробництва та обігу (у тому числі імпорту та експорту) спирту (у тому числі біоетанолу), спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, за формою № 1-ВП;
    ● звіту про обсяги обігу (у тому числі імпорту та експорту) спирту (у тому числі біоетанолу), спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, за формою № 1-ОП.

     


    На користь фізичної особи нараховано дивіденди: що з військовим збором?


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що згідно з п.п. 1 п.п. 1.1 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платниками військового збору є особи, визначені п. 162.1 ст. 162 ПКУ, зокрема, фізичні особи – резиденти (нерезиденти), які отримують доходи з джерела їх походження в Україні.
    Об’єктом оподаткування військовим збором для платників, зазначених у п.п. 1 п.п. 1.1 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ є доходи, визначені ст. 163 ПКУ (п.п. 1 п.п. 1.2 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ).
    Для платників, зазначених у п.п. 1 п.п. 1.1 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення», ставка військового збору становить 5 відс. від об’єкта оподаткування, визначеного п.п. 1 п.п 1.2 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ (п.п. 1.1 п.п. 1.3 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX ПКУ).
    Відповідно до п. 163.1 ст. 163 ПКУ об’єктом оподаткування платника податку є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід, до складу якого включаються доходи, перелік яких визначено підпунктами 164.2.1 – 164.2.18 п. 164.2 ст. 164 ПКУ.
    Так, згідно з п.п. 164.2.8 п. 164.2 ст. 164 ПКУ до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу включаються «пасивні доходи» (крім зазначених у підпунктах 165.1.2 та 165.1.41 п. 165.1 ст. 165 ПКУ).
    Під терміном «пасивні доходи» для цілей розд. IV ПКУ слід розуміти, зокрема, такі доходи, як дивіденди (п.п. 14.1.268 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).
    Враховуючи зазначене, оскільки сума дивідендів, нарахованих на користь фізичних осіб включається до загального місячного оподатковуваного доходу платника податку, то такий дохід підлягає оподаткуванню військовим збором за ставкою 5 відсотків.

     


    Чи підлягає оподаткуванню військовим збором сума доходу,отриманого ФОП на загальній системі оподаткування від провадження господарської діяльності?


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
    Пунктом 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) тимчасово, до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України, встановлюється військовий збір.
    Платниками військового збору є особи, визначені п. 162.1 ст. 162 ПКУ (п.п. 1 п.п. 1.1 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ), зокрема:
    - фізична особа – резидент, яка отримує доходи як з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи;
    - фізична особа – нерезидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні;
    - податковий агент.
    При цьому, п.п. 1 п.п. 1.2 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ встановлено, що об’єктом оподаткування військовим збором для платників, зазначених у п.п. 1 п.п. 1.1 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, є доходи, визначені ст. 163 ПКУ, зокрема, загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід; доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання); іноземні доходи – доходи (прибуток), отримані з джерел за межами України.
    Відповідно до п.п. 164.1.3 п. 164.1 ст. 164 ПКУ загальний річний оподатковуваний дохід дорівнює сумі загальних місячних оподатковуваних доходів, іноземних доходів, отриманих протягом такого звітного податкового року, доходів, отриманих фізичною особою – підприємцем від провадження господарської діяльності згідно із ст. 177 ПКУ, та доходів, отриманих фізичною особою, яка провадить незалежну професійну діяльність згідно із ст. 178 ПКУ.
    Нарахування, утримання та сплата (перерахування) військового збору з доходів платників збору, зазначених у п.п. 1 п.п. 1.1 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX ПКУ, здійснюються в порядку, встановленому розд. IV ПКУ, з урахуванням особливостей, визначених підрозд. 1 розд. XX «Перехідні положення», за ставкою, визначеною п.п. 1 п.п. 1.3 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ (п.п. 1.4 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ).
    Для платників, зазначених у п.п. 1 п.п. 1.1 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення», ставка військового збору становить 5 відс. від об’єкта оподаткування, визначеного п.п. 1 п.п 1.2. п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ (п.п. 1.1 п.п. 1.3 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX ПКУ).
    Отже, сума доходу, отриманого фізичною особою – підприємцем на загальній системі оподаткування від провадження господарської діяльності підлягає оподаткуванню військовим збором в порядку, визначеному ст. 177 ПКУ.

     


    Здійснення експортних операцій з постачання товарів, які підпадають під режим експортного забезпечення: заповнення заголовної частина податкової накладної у разі застосування ставки нуль відсотків


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
    У заголовній частині податкової накладної за операціями з експорту окремих видів товарів (далі – ПН_РЕЗ) передбачено автоматичне заповнення наступної інформації:
    – у верхній лівій частині у рядку «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини» у полі «Тип причини складання ПН» – 22; не може бути складено дві чи більше податкових накладних з типом причини «22» за однією датою та з однаковим порядковим номером;
    – у полі «індивідуальний податковий номер» блоку «Отримувач (покупець)» – 300000000000.
    Поля «Зведена податкова накладна» та «Складена на операції, звільнені від оподаткування» у верхній лівій частині заповненню не підлягають.
    Блок «Інформація про операцію з вивезення товарів за межі митної території України:» заповнюється в такому порядку:
    - рядок «договір (контракт)»: мають бути обов’язково заповнені поля «дата» та «номер»;
    - поле «відмітка про форвардний контракт»: позначка «Х» у цьому полі проставляється тільки в тому разі, якщо контракт, за яким здійснюється експорт окремих видів товарів (далі – Товари-РЕЗ), є форвардним. Якщо контракт, за яким здійснюється експорт Товарів-РЕЗ, не є форвардним, поле не заповнюється;
    - поле «митна декларація» при складанні ПН_РЕЗ не заповнюється. Інформація про дату і номер митної декларації може бути зазначена в цьому полі у розрахунку коригування, який складається після завершення митного оформлення.
    Якщо експорт Товарів-РЕЗ здійснюється платником ПДВ, який відповідає вимогам, визначеним п.п. «а» п.п. 97.2 п. 97 підрозд. 2 розд. ХХ Податкового кодексу України (платником податку, у якого частка неотриманих грошових коштів за здійсненими операціями з експорту Товарів-РЕЗ протягом попередніх 12 календарних місяців не перевищує 20,0 відсотків), у другій частині порядкового номера ПН_РЕЗ зазначається код «7». У такій ПН_РЕЗ зазначається виключно ставка оподаткування ПДВ – 0 відсотків.

     


    Ідентифікатори форми, за якими в електронному вигляді платники подають заяви за ф. № 1-ОПП, ф. № 17-ОПП та за ф. № 20-ОПП


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
    Згідно з п. 7.2 розд. VII, п. 8.4 розд. VIIІ, п. 9.3 розд. ІХ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами та доповненнями, платники податків можуть подати заяву за формою № 1-ОПП (для юридичних осіб та відокремлених підрозділів) (далі – заява за ф. № 1-ОПП) з позначкою «Зміна відповідальних осіб: керівника», «Зміна відповідальних осіб: особи, відповідальної за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку» та заяву про взяття на облік за неосновним місцем обліку за формою № 17-ОПП (далі – заява за ф. № 17-ОПП), а також заяву про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою № 20-ОПП (далі – заява за ф. № 20-ОПП) технічними засобами електронних комунікацій в електронній формі з дотриманням вимог законів України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» та від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».
    Платники податків подають через спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» або через розділ «Введення звітності» інформаційно-комунікаційної системи «Електронний кабінет»:
    - заяву за ф. № 1-ОПП з позначкою «Зміна відповідальних осіб: керівника», «Зміна відповідальних осіб: особи, відповідальної за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку» – за ідентифікатором J1312107;
    - заяву за ф. № 17-ОПП – за ідентифікатором J(F)1312204;
    - заяву за ф. № 20-ОПП – за ідентифікатором J(F)1312006.
    З електронними формами заяв за ф. № 1-ОПП, за ф. № 17-ОПП та за       ф. № 20-ОПП платники податків можуть ознайомитися на офіційному вебпорталі ДПС у рубриці Електронна звітність>Платникам податків про електронну звітність> Інформаційно-аналітичне забезпечення>Реєстр електронних форм податкових документів.

     


    Хто є платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки?


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п.п. 266.1.1 п. 266.1 ст. 266 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками житлової та/або нежитлової нерухомості.
    Підпунктом 266.1.2 п. 266.1 ст. 266 ПКУ визначено платників податку в разі перебування об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості у спільній частковій або спільній сумісній власності кількох осіб:
    а) якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній частковій власності кількох осіб, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку;
    б) якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділений в натурі, платником податку є одна з таких осіб-власників, визначена за їх згодою, якщо інше не встановлено судом;
    в) якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб і поділений між ними в натурі, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку.

     


    Чи можуть іноземці або особи без громадянства (їх представники)
    подати через Електронний кабінет Облікову картку за ф. № 1ДР?


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
    Згідно з п. 70.5 ст. 70 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) фізична особа – платник податків незалежно від віку (як резидент, так і нерезидент), для якої раніше не формувалася облікова картка платника податків та яка не включена до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – ДРФО), зобов’язана особисто або через законного представника чи уповноважену особу подати відповідному контролюючому органу облікову картку фізичної особи – платника податків, яка є водночас заявою для реєстрації в ДРФО, та пред’явити документ, що посвідчує особу.
    Відповідно до п. 42 прим. 1.5 ст. 42 прим. 1 ПКУ платник податків стає користувачем електронного кабінету та набуває право подавати звітність в електронній формі і вести листування засобами електронного зв’язку в електронній формі після проходження в електронному кабінеті електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, з дотриманням вимог законів України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» (із змінами) та від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» (із змінами) (далі – Закон № 2155), або тих сервісів ідентифікації, використання яких дозволяється методологом Електронного кабінету.
    Відповідно до Закону № 2155 електронна ідентифікація це процес використання ідентифікаційних даних особи в електронній формі, які однозначно визначають фізичну, юридичну особу або уповноваженого представника юридичної особи.
    До ідентифікаційних даних, які однозначно визначають користувача електронних довірчих послуг відноситься, зокрема прізвище, ім’я, по батькові підписувача та реєстраційний номер облікової картки платника податків.
    Для отримання кваліфікованого електронного підпису іноземець чи особа без громадянства вже повинен бути зареєстрований у ДРФО.
    Подати в електронному вигляді Облікову картку за ф. № 1ДР через Електронний кабінет може представник іноземця або особи без громадянства (у разі, коли іноземець або особа без громадянства має посвідку на постійне проживання / посвідку на тимчасове проживання, виготовлену у формі картки, що містить безконтактний електронний носій), з наданням відповідних електронних копій документів за переліком, визначеним законодавством.

     


    Режим експортного забезпечення: щодо деталізації особливостей
    коригування операцій з експорту окремих видів товарів

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Державна податкова служба України з метою деталізації особливостей коригування операцій з експорту окремих видів товарів, що здійснюються в межах режиму експортного забезпечення (далі – РЕЗ) після завершення їх митного оформлення, проінформувала про внесення змін та доповнень до листа ДПС від 15.11.2024 № 31717/7/99-00-21-03-02-07, який розміщено на офіційному вебпорталі ДПС за посиланням: https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/79183.html.
    У пункті 2.2 "Складання розрахунку коригування з метою приведення показників податкової накладної у відповідність з показниками митної декларації (далі – РК_РЕЗ_2)" розділу ІІІ "Складання податкових накладних та розрахунків коригування за операціями з експорту Товарів-РЕЗ" листа ДПС від 15.11.2024 № 31717/7/99-00-21-03-02-07:
    1) п’ятий абзац
    "РК_РЕЗ_2 може бути складений тільки на зменшення суми операції, вказаної у податковій накладній."
    замінити абзацом такого змісту:
    "В більшості випадків РК_РЕЗ_2 складається на зменшення суми операції, вказаної у податковій накладній";
    2) після п’ятого абзацу доповнити пункт новим абзацом такого змісту:
    "Разом з тим, в окремих випадках, РК_РЕЗ_2 може бути складений на збільшення суми операції, вказаної у податковій накладній, зокрема, у разі зміни курсу валют, внаслідок чого відбулося збільшення вартості експортованого товару в гривневому еквіваленті."


    ВАЖЛИВО!
    До уваги платників!


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що у зв’язку з набранням чинності з 01.12.2024 Закону України від 10 жовтня 2024 року № 4015-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у період дії воєнного стану», введено в дію рахунки за наступними кодами класифікації доходів бюджету:
    - 11011600 «Військовий збір, що підлягає сплаті платниками, зазначеними у підпункті 4 підпункту 1.3 пункту 16 прим.1 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України»;
    - 11011700 «Військовий збір, що підлягає сплаті фізичними особами – підприємцями, які перебувають на спрощеній системі оподаткування»;
    - 11011800 «Військовий збір, що підлягає сплаті юридичними особами, які перебувають на спрощеній системі оподаткування (ІІІ група)»;
    - 11011500 «Авансовий внесок з податку на доходи фізичних осіб, що сплачується платниками податку, які здійснюють роздрібну торгівлю пальним»;
    - 11021800 «Авансовий внесок з податку на прибуток підприємств, що сплачується платниками податку, які здійснюють роздрібну торгівлю пальним».
    Реквізити нових бюджетних рахунків розміщені для ознайомлення на субсайті «Головне управління ДПС у Дніпропетровській області» вебпорталу ДПС в розділі «Рахунки для сплати платежів», за посиланням https://dp.tax.gov.ua/rahunki-dlya-splati-platejiv.

     


    Закон України № 4015: новації для платників військового збору


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що з 01.12.2024 набрав чинності Закон України від 10 жовтня 2024 року № 4015-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у період дії воєнного стану» (далі – Закон № 4015).
    Законом № 4015 викладено у новій редакції підпункти 1.1 – 1.3 п. 161 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
    Так, відповідно до п.п. 1.1 п. 16 прим.1 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ платниками військового збору є:
    1) особи, визначені п. 162.1 ст. 162 ПКУ;
    2) фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку першої, другої та четвертої груп;
    3) платники єдиного податку третьої групи.
    Військовий збір для платників збору, зазначених у підпунктах 2 та 3 цього підпункту, встановлюється з 01 жовтня 2024 року по 31 грудня року, у якому буде припинено або скасовано воєнний стан, введений Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX».
    Згідно з п.п. 1.2 п. 16 прим.1 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ об’єктом оподаткування збором є:
    1) для платників, зазначених у п.п. 1 п.п. 1.1 цього пункту, – доходи, визначені ст. 163 ПКУ;
    2) для платників, зазначених у п.п. 2 п.п. 1.1 цього пункту, – щомісячна сума, що дорівнює розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року;
    3) для платників, зазначених у п.п. 3 п.п. 1.1 цього пункту, – доходи, визначені ст. 292 ПКУ.
    Нормами п.п. 1.3 п. 16 прим.1 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ визначено, що ставка збору становить:
    1) для платників, зазначених у п.п. 1 п.п. 1.1 цього пункту, – 5 відсотків від об’єкта оподаткування, визначеного п.п. 1 п.п. 1.2 цього пункту;
    2) для платників, зазначених у п.п. 2 п.п. 1.1 цього пункту, – 10 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, з розрахунку на календарний місяць;
    3) для платників, зазначених у п.п. 3 п.п. 1.1 цього пункту, – 1 відсоток від доходу, визначеного згідно із ст. 292 ПКУ.

    e-finance.com.ua

    Увага!!! При передруку матеріалів з E-FINANCE.COM.UA активне посилання (не закрите в теги noindex або nofollow, а саме відкрите!!!) на портал "Фінансові новини E-FINANCE.COM.UA" обов'язкове.

    WARNING! When reprinting materials from E-FINANCE.COM.UA, it is mandatory to include an active link (not closed in noindex or nofollow tags) to the portal "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" that remains open.

    WARNUNG!!! Beim Nachdruck von Materialien von E-FINANCE.COM.UA ist ein aktiver Link (nicht geschlossen in Noindex- oder Nofollow-Tags, sondern offen!!!) zum Portal „Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA“ obligatorisch.

    OSTRZEZENIE!!! Podczas przedrukowywania materialow z E-FINANCE.COM.UA, aktywny link (nie zamkniety w tagach noindex lub nofollow, ale raczej otwarty!!!) do portalu "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" jest obowiazkowy.

    Внимание!!! При перепечатке материалов с E-FINANCE.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Финансовые новости E-FINANCE.COM.UA" обязательна.

    E-FINANCE.COM.UA
    E-mail: info@e-finance.com.ua

    © E-FINANCE.COM.UA. Усі права захищені. При використанні інформації в електронному вигляді активне посилання на e-finance.com.ua є обов'язковим. Думки авторів можуть збігатися з позицією редакції. За зміст реклами відповідальність несе рекламодавець. Права на інформацію належать e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Alle Rechte vorbehalten.
    Bei der Nutzung von Informationen in elektronischer Form ist ein aktiver Hyperlink zu e-finance.com.ua erforderlich. Die Meinungen der Autoren stimmen möglicherweise nicht mit der redaktionellen Haltung überein. Für den Inhalt der Anzeigen ist der Werbetreibende verantwortlich. Die Informationsrechte liegen bei e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. All rights reserved.
    When utilizing information in electronic format, an active hyperlink to e-finance.com.ua is required. The opinions of the authors may not align with the editorial stance. The advertiser is responsible for the content of advertisements. Information rights belong to e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Podczas korzystania z informacji w formacie elektronicznym wymagane jest aktywne hiperłącze do e-finance.com.ua. Opinie autorów mogą nie pokrywać się ze stanowiskiem redakcji. Za treść ogłoszeń odpowiada reklamodawca. Prawa informacyjne należą do e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Все права защищены.
    При использовании информации в электронном формате активная гиперссылка на e-finance.com.ua обязательна. Мнения авторов могут не совпадать с позицией редакции. Рекламодатель несет ответственность за содержание рекламных объявлений. Права на информацию принадлежат e-finance.com.ua.