До якого контролюючого органу мають звертатися фізичні особи, які володіють кількома об’єктами житлової чи нежитлової нерухомості в різних населених пунктах, щоб звірити дані?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/864383.html повідомила.
Платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення звірки даних щодо:
- об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;
- розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;
- права на користування пільгою зі сплати податку;
- розміру ставки податку;
- нарахованої суми податку.
Якщо дані контролюючих органів не співпадають з даними підтвердженими платником податку на підставі відповідних оригіналів документів, такими як документи на право власності, податкова служба робить перерахунок за його адресою і надсилає нове повідомлення-рішення. Попереднє рішення вважається скасованим.
Якщо платник податків подає документи на нерухомість, якої немає в базі даних інформаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, сплата податку здійснюється на підставі поданих платником відомостей. Це діє до отримання податковою службою інформації від реєстраційних органів про перехід права власності на об’єкт оподаткування.
Про головне під час засідання комітету Громадської ради
Проведено засідання комітету за галузевою ознакою «Підприємництво (малий та середній бізнес)» Громадської ради при Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області за участі податківців Дніпропетровського регіону.
У фокусі уваги – деякі особливості застосування норм Закону України від 18 червня 2024 року № 3813-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства», реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, питання офіційного оформлення трудових відносин.
Дієва комунікація між податковою та громадськістю сприяє реалізації податкової політики у нашому регіоні.
Працюємо на результат!
Зустріч із представниками Федерації організацій роботодавців Дніпропетровщини та Дніпропетровського обласного об’єднання профспілок
Сьогодні у податковій службі Дніпропетровської області пройшла чергова зустріч із керівництвом та членами Федерації організацій роботодавців Дніпропетровщини та Дніпропетровського обласного об’єднання профспілок.
Обговорювали новації податкового законодавства, зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН, особливості деклараційної кампанії - 2025. Роз’яснення з цих питань роботодавцям надавали фахівці профільних підрозділів податкової служби.
«Ми завжди відкриті до спілкування у будь-яких форматах, – підкреслив керівник ГУ ДПС у Дніпропетровській області Сергій Лисеюк – Бізнес-асоціації представляють інтереси різних галузей. Це дозволяє нам побачити питання в адмініструванні податків, які турбують бізнес у різних сферах діяльності».
Учасники обговорили напрямки подальшої взаємодії та співпраці.
Взаємодія податкової з бізнесом: на зв’язку Павлоград
Податкова служба області продовжує комунікувати з бізнесом. Сьогодні відбулася зустріч із підприємцями Павлограда, більшість із яких – сільськогосподарські виробники.
«Взаємодія із бізнесом на постійній основі є важливим інструментом підвищення рівня податкової культури та налагодження довіри до податкової служби», - підкреслив очільник Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Сергій Лисеюк.
Протягом заходу учасники акцентували увагу на питаннях індексації нормативно-грошової оцінки земель за 2024 рік, термінах надання податкової звітності сільськогосподарськими виробниками – платниками єдиного податку 4 групи, зупиненні реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування в ЄРПН, особливостях декларування доходів, отриманих громадянами за минулий рік.
На онлайн-заході обговорювали не лише важливі зміни в податковому законодавстві, а й нагальні питання суб’єктів господарювання. Шляхи їх вирішення домовилися напрацьовувати разом.
Фактична перевірка торговельного павільйону у м. Кривому Розі
Фахівці відділу фактичних перевірок управління податкового аудиту Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на постійній основі здійснюють контроль за діяльністю субєктів господарювання щодо застосування ними при проведені розрахункових операцій належним чином зареєстрованих РРО/ПРРО.
Видача суб’єктами господарювання фіскальних чеків – це одна з ознак ведення чесного бізнесу та легального продажу товарів.
За результатами проведеної фактичної перевірки торговельного павільйону у м. Кривому Розі, де здійснює діяльність ФОП, встановлено факти:
- проведення розрахункових операцій зі споживачами (фізичними особами) без видачі відповідних розрахункових документів;
- відсутність ведення у встановленому порядку обліку товарно-матеріальних цінностей;
- ненадання до перевірки повного обсягу документів, що належать або пов’язані з предметом перевірки;
- ненадання можливості споживачеві розрахуватись платіжною карткою (відсутність банківського терміналу на господарській одиниці).
За наслідками фактичної перевірки зафіксовано порушення на загальну суму 76,6 тис. гривень.
Дніпропетровщина: у 2024 році надходження до місцевих бюджетів єдиного податку від ФОПів майже 4,7 млрд гривень
Протягом січня – грудня 2024 року фізичні особи – підприємці забезпечили надходження до місцевих бюджетів Дніпропетровщини єдиного податку майже на 4,7 млрд гривень. У порівнянні з відповідним періодом 2023 року це на 1,4 млрд грн, або на 44,7 відс., більше. Про це повідомив в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Сергій Лисеюк.
«Сплата податків у непростий для нашої держави час – вагома підтримка економіки. Наповнення бюджетів – одна з важливих складових фінансової стабільності країни, її обороноздатності та забезпечення соціальних програм. Наша робота сьогодні спрямована на взаємодію з платниками у векторі оперативного вирішення проблемних питань бізнесу. Вдячний кожному, хто відповідально ставиться до своїх податкових зобов’язань. Своєчасно та в повному обсязі сплачуючи податки і збори, ви допомагаєте країні вистояти», – зазначив Сергій Лисеюк.
Рентна плата – важливе джерело наповнення бюджетів
У 2024 році платники Дніпропетровщини сумлінно наповнювали бюджети рентною платою.
Надходження рентної плати за видобування залізних руд – вагомий внесок до загального фонду державного бюджету (у січні – грудні 2024 року надійшло понад 3,7 млрд грн рентної плати, що на понад 2,0 млрд більше ніж у 2023 році, темп росту – 217,5 відсотків).
Також, до загального фонду держбюджету від платників Дніпропетровської області за видобування нафти надійшло понад 54,9 млн грн рентної плати, що на понад 4,8 млн грн, або на 9,7 відс. більше показника 2023 року.
Крім того, платники Дніпропетровщини поповнили загальний фонд держбюджету рентною платою за:
користування надрами – на понад 115,7 млн грн;
- видобування кам’яного вугілля – майже на 209,5 млн грн;
- за користування радіочастотним спектром (радіочастотним ресурсом) України – майже на 1,4 млн гривень.
Місцеві бюджети Дніпропетровської області від платників отримали рентної плати:
- за видобування природного газу понад 41,1 млн грн (надходження виросли у порівнянні з січнем – груднем 2023 року на понад 3,1 млн грн, або на 8,3 відсотки);
- за видобування газового конденсату – понад 2,7 млн грн, що на понад 1,6 млн грн більше ніж у 2023 році (темп росту – 248,9 відсотків).
Крім того, за видобування кам’яного вугілля місцеві бюджети поповнились рентною платою на понад 89,7 млн грн, за користування надрами – на понад 89,7 млн гривень.
Податок на нерухоме майно: від фізичних осіб надходження до місцевих бюджетів Дніпропетровщини у 2024 році склали майже 354,6 млн гривень
Впродовж 2024 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області від фізичних осіб надійшло майже 354,6 млн грн податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Порівняно з 2023 роком надходження виросли майже на 120,5 млн грн, темп росту – 151,5 відсотків.
Звертаємо увагу, якщо об’єкт нерухомості перебуває у власності неповнолітньої особи, то податкове повідомлення-рішення складається на таку неповнолітню особу. При цьому, грошові зобов’язання неповнолітніх осіб виконуються їх батьками (усиновителями), опікунами (піклувальниками) до набуття неповнолітніми особами цивільної дієздатності в повному обсязі.
Від ФОПів до місцевих бюджетів Дніпропетровщини надійшло
понад 6,7 млн грн збору за місця для паркування транспортних засобів
Протягом січня – грудня 2024 року фізичні особи – платники збору за місця для паркування транспортних засобів поповнили місцеві бюджети Дніпропетровської області на понад 6,7 млн грн, що на 920,8 тис. грн, або на 15,8 відс., більше показника 2023 року.
Нагадуємо, що сума збору за місця для паркування транспортних засобів, обчислена відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал, сплачується щоквартально протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого Податковим кодексом України для подання податкової декларації.
Якщо граничний строк сплати податкового зобов’язання припадає на вихідний або святковий день, останнім днем сплати податкового зобов’язання вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.
Переваги використання системи управління комплаєнс-ризиками
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що перевагами використання системи управління комплаєнс-ризиками є:
- підвищення довіри до справедливості податкової системи – платники податків відчувають підтримку у виконанні податкових зобов'язань та впевненість, що випадки порушення податкового законодавства будуть відпрацьовані;
- сприяння комплексному вирішенню проблеми недотримання законодавства;
- сприяння ефективному використанню обмежених ресурсів:
- краще розуміння причин недотримання законодавства сприяє прийняттю кращих рішень щодо реагування.
- кращі рішення щодо реагування означають кращий розподіл обмежених ресурсів;
- оптимізація збору доходів.
Де розміщені реквізити рахунків для сплати податків,
зборів, єдиного внеску та інших платежів до бюджету?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що своєчасне доведення платникам податків реквізитів рахунків для сплати податків, зборів та платежів, відкритих Державною казначейською службою України, відбувається шляхом їх розміщення в Центрах обслуговування платників податків, на офіційному вебпорталі відповідного територіального органу ДПС або на вебпорталі ДПС за посиланням: Головна/Рахунки для сплати платежів (https://tax.gov.ua/rahunki-dlya-splati-platejiv/.
Одночасно, за принципами, визначеними п. 42 прим. 1.1 ст. 42 прим. 1 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) функціонує Електронний кабінет, який забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання ПКУ та інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, в тому числі, шляхом, зокрема, автоматизованого визначення рахунків для сплати податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на поточну дату конкретного платника податків.
До уваги платників акцизного податку!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що відповідно до частини четвертої ст. 34 Закону України від 18 червня 2024 року № 3817-ІХ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (із змінами) (далі – Закон № 3817) Єдиний реєстр ліцензіатів з виробництва та обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини та рідин, що використовуються в електронних сигаретах (далі – Єдиний реєстр ліцензіатів), містить, зокрема, перелік фіскальних номерів реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО), програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – ПРРО), книг обліку розрахункових операцій (далі – КОРО), та розрахункових книжок, наявних у місці роздрібної торгівлі, дату внесення/виключення фіскальних номерів таких РРО/ПРРО до/з Єдиного реєстру ліцензіатів – для ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах.
Згідно частини четвертої ст. 35 Закону № 3817 Єдиний реєстр ліцензіатів та місць обігу пального містить, зокрема, перелік фіскальних номерів РРО, КОРО та розрахункових книжок, наявних у місці роздрібної торгівлі, дату внесення/виключення фіскальних номерів таких РРО до/з Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального – для ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним.
У разі якщо після отримання ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності у ліцензіата відбулися зміни у відомостях, що містяться в Єдиному реєстрі ліцензіатів/Єдиному реєстрі ліцензіатів та місць обігу пального такий ліцензіат зобов’язаний протягом 30 календарних днів з дня настання події, що спричинила відповідні зміни, подати до органу ліцензування заяву про внесення змін до відомостей, що містяться в Єдиному реєстрі ліцензіатів чи Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального.
Заява про внесення змін подається, зокрема, у разі зміни переліку фіскальних номерів РРО, ПРРО, КОРО та розрахункових книжок, наявних у місці торгівлі.
У разі зміни переліку РРО, ПРРО, КОРО та розрахункових книжок, наявних у місці торгівлі, у заяві про внесення змін до відомостей, що містяться в Єдиному реєстрі ліцензіатів/Єдиному реєстрі ліцензіатів та місць обігу пального зазначаються: перелік фіскальних номерів РРО, ПРРО, КОРО та розрахункових книжок, що підлягають виключенню/включенню з Єдиного реєстру ліцензіатів/Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального.
Орган ліцензування протягом п’яти робочих днів з дня отримання заяви про внесення змін до відомостей, що містяться в Єдиному реєстрі ліцензіатів/Єдиному реєстрі ліцензіатів та місць обігу пального вносить зміни до відомостей або приймає рішення про відмову у внесенні змін до відомостей.
Оскільки плата за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту), встановлена за кожний окремий РРО/ПРРО, що зареєстровані за адресою місця торгівлі, то у разі, якщо у суб’єкта господарювання передбачено збільшення кількості РРО/ПРРО, такий суб’єкт господарювання повинен внести плату за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями в розмірі, передбаченому ст. 52 Закону № 3817 за кожен РРО/ПРРО, що додається.
Яка дата, із зазначених в меню «Облікові дані» Електронного кабінету, вважається датою зняття з обліку ФОПа в контролюючому органі?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Державна реєстрація фізичних осіб – підприємців здійснюється згідно із Законом України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (із змінами та доповненнями) (далі – Закон № 755) шляхом включення відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР).
Взяття на облік /зняття з обліку фізичних осіб – підприємців в органах ДПС здійснюється на підставі відомостей з ЄДР відповідно до статей 65 та 67 Податкового кодексу України, отриманих у порядку інформаційної взаємодії між ЄДР та інформаційними системами ДПС.
Дані про взяття на облік/зняття з обліку фізичних осіб – підприємців передаються до ЄДР та підтверджуються відомостями з ЄДР.
Особливості припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця в умовах тимчасового обмеження доступу до Єдиного державного реєстру визначені частиною першою постанови Кабінету Міністрів України від 31 грудня 2024 року № 1546 «Деякі питання функціонування Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Постанова № 1546), якою, зокрема, установлено, що для державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця особисто заявником подається відповідна заява в паперовій формі до податкового органу незалежно від його місцезнаходження або така заява може бути подана в електронній формі з використання Єдиного державного вебпорталу електронних послуг.
Датою державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, що здійснювалося відповідно до Постанови № 1546, вважається дата подання відповідної заяви.
Відповідно до ст. 67 ПКУ, ст. 13 Закону № 755, та ст. 5 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (із змінами та доповненнями) підставою для зняття з обліку в контролюючих органах фізичної особи – підприємця є відомості з Єдиного державного реєстру про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця.
Згідно з п.п. 1 п. 11.8 розд. ХІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, дата зняття з обліку фізичної особи – підприємця відповідає даті отримання відомостей про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця.
Зняття з обліку фізичних осіб – підприємців як платників єдиного внеску – страхувальників здійснюється після проведення передбачених законодавством перевірок платників податків та проведення остаточного розрахунку.
Місце проживання керівника (засновника) є основним місцем обліку юридичної особи:заповнення граф «Тип об’єкта оподаткування», «Стан об’єкта» та «Вид права на об’єкт» розд. 3 заяви за ф. № 20-ОПП
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) встановлено, що з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (далі – об’єкти оподаткування) (неосновне місце обліку).
Порядок подання заяви про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (далі – Заява за ф. № 20-ОПП) встановлений розд. VIII Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами та доповненнями.
У Заяві за ф. № 20-ОПП надається інформація про всі об’єкти оподаткування, що є власними, орендованими або переданими в оренду.
Будь-який суб’єкт господарювання, незалежно від форми ведення підприємницької діяльності, зобов’язаний подати до контролюючого органу за основним місцем обліку Заяву за ф. № 20-ОПП з інформацією щодо фактичної адреси провадження підприємницької діяльності як про об’єкт оподаткування.
Якщо місце проживання керівника (засновника) є основним місцем обліку юридичної особи або місце проживання фізичної особи – підприємця є місцем, де провадиться підприємницька діяльність, або воно пов’язане із здійсненням підприємницької діяльності, то така юридична особа/фізична особа – підприємець повинні подати до контролюючого органу Заяву за ф. № 20-ОПП з інформацією про даний об’єкт оподаткування протягом 10 робочих днів після проведення державної реєстрації юридичної особи/реєстрації підприємницької діяльності.
Заява за ф. № 20-ОПП заповнюється із дотриманням Пам’ятки для заповнення розділу 3 Заяви про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (додаток до Заяви за ф. № 20-ОПП).
У графі 3 «Тип об’єкта оподаткування» – зазначається тип об’єкта оподаткування, де проживає платник податків («682 – квартира», «685 – житловий будинок», «293 – котедж» тощо) відповідно до рекомендованого довідника типів об’єктів оподаткування.
У графі 14 «Стан об’єкта оподаткування» зазначається: 2 – експлуатується або 8 – орендується.
У графі 15 «Вид права на об’єкт оподаткування» зазначається: 1 – право власності; 2 – право володіння; 3 – право користування (сервітут, емфітевзис, суперфіцій); 4 – право господарського відання; 5 – право оперативного управління; 6 – право постійного користування; 7 – право довгострокового користування або оренди; 8 – право короткострокового користування, оренди або найму; 9 – іпотека; 10 – довірче управління майном.
Фізична особа, яка є стороною договору про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, працевлаштувалась: що з договором?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що відповідно до частини першої ст. 10 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (із змінами та доповненнями) (далі – Закон № 2464) платниками, які мають право на добровільну сплату єдиного внеску, є:
- члени особистого селянського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню (абзац третій частини першої ст. 10 Закону № 2464);
- особи, які досягли 16-річного віку та не перебувають у трудових відносинах з роботодавцями, визначеними п. 1 частини першої ст. 4 Закону № 2464, та не належать до платників єдиного внеску, визначених пп. 4, 5 та 5 прим. 1 частини першої ст. 4 Закону № 2464, у тому числі іноземці та особи без громадянства, які постійно проживають або працюють в Україні, громадяни України, які працюють або постійно проживають за межами України, якщо інше не встановлено міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, – на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування (абзац п’ятий частини першої ст. 10 Закону № 2464);
- домашні працівники (абзац шостий частини першої ст. 10 Закону № 2464).
Згідно з частиною другою ст. 10 Закону № 2464 особи, зазначені в абзацах третьому, п’ятому частини першої ст. 10 Закону № 2464, беруть добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування протягом строку, визначеного в договорі про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування (далі – Договір), але не менше одного року (крім договорів про одноразову сплату).
Пунктом другим частини восьмої ст. 10 Закону № 2464 визначено, що Договір може бути достроково розірваний контролюючим органом у разі: набуття застрахованою особою відповідно до Закону № 2464 зобов’язань щодо участі в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Враховуючи зазначене, у разі набуття фізичною особою, яка є стороною Договору, впродовж дії Договору, зобов’язань щодо участі в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, такий Договір достроково розривається контролюючим органом.
Чи можуть працівники державних органів влади/державних установ отримати удосконалений електронний підпис у КН ЕДП ДПС на незахищеному носії?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до частини другої ст. 17 Закону України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» , із змінами (далі – Закон № 2155) органи державної влади, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, інші юридичні особи публічного права та їх посадові особи використовують кваліфіковані електронні підписи (далі – КЕП) та печатки, а також електронні підписи та печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів.
Президент України, народні депутати України, члени Кабінету Міністрів України, керівники, заступники керівників, посадові особи державних органів, інших юридичних осіб публічного права, а також державні реєстратори, нотаріуси та інші суб’єкти, уповноважені державою на здійснення функцій державного реєстратора, для вчинення реєстраційних та інших дій, якщо зазначені особи використовують електронний підпис для реалізації повноважень, пов’язаних із набуттям, зміною чи припиненням прав та/або обов’язків фізичних і юридичних осіб відповідно до закону, використовують виключно КЕП, якщо інше не передбачено законом.
Порядок використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах та організаціях державної форми власності встановлюється Кабінетом Міністрів України (частина 3 ст. 17 Закону № 2155).
Згідно з абзацом другим п. 2 Порядку використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2023 року № 798 (далі – Порядок № 798), кваліфікований сертифікат відкритого ключа підписувача – представника державної установи – кваліфікований сертифікат відкритого ключа, в якому додатково до ідентифікаційних даних фізичної особи, яка є працівником державної установи, зазначаються ідентифікаційні дані відповідної державної установи (найменування та ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України).
Відповідно до п. 27 ст. 1 Закону № 2155 КЕП – удосконалений електронний підпис, що створюється з використанням засобу КЕП і базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.
Пунктом 4 Порядку № 798 визначено, що державні установи та їх працівники для засвідчення чинності відкритого ключа використовують КЕП та печатки, а також електронні підписи та печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів.
Підписувачі – представники державної установи використовують виключно КЕП та печатки підписувачів – представників державної установи.
Інші працівники державної установи для підготовки, погодження та підписання проектів електронних документів використовують кваліфіковані сертифікати відкритих ключів підписувачів – представників державної установи або особисті кваліфіковані сертифікати відкритих ключів, в яких не зазначаються ідентифікаційні дані відповідних державних установ.
Таким чином, працівники державних органів влади та державних установ можуть отримати удосконалений електронний підпис у Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України, що базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа (в тому числі для внутрішнього використання) виключно як фізичні особи, тобто без зазначення ідентифікаційних даних відповідної державної установи.
Cервіс «Пульс» Державної податкової служби України
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що сервіс «Пульс» приймає звернення фізичних осіб та суб’єктів господарювання (далі – Заявники) щодо неправомірних дій або бездіяльності працівників податкової служби, а також про можливі корупційні дії з їхнього боку (далі – Інформація).
Надати інформацію можна, здійснивши наступне:
Крок 1
Наберіть номер телефону 0800-501-007.
Крок 2
Прослухавши інтерактивний голосовий автовідповідач з 8.00 до 19.00, у п'ятницю з 8.00 до 18.00 (крім суботи та неділі) – послідовно оберіть напрямок «5» та натисніть 1.
Крок 3
Зачекайте з’єднання з працівником та залиште Інформацію.
При наданні Інформації назвіть своє прізвище, ім’я, по батькові (найменування суб’єкта господарювання), контактний телефон, місце проживання/реєстрації, а також прізвище, ім’я, по батькові та посаду працівника органу ДПС, з яким пов’язана подія, дата, місце і суть події, конкретні обставини, зауваження, прохання чи вимоги. Якщо Заявник не бажає називати своє прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання/реєстрації, Інформація реєструється як анонімна.
У разі звернення представника Заявника обов’язково надаються відомості стосовно його повноважень здійснювати представництво законних інтересів та ведення справ Заявника, пов’язаних із сплатою податків, на підставі закону або довіреності. Якщо представник Заявника не надає такі дані, Інформація на сервіс «Пульс» не приймається.
Крок 4
У неробочий час з 19.00 до 8.00, у п'ятницю з 18.00 (також субота та неділя) Інформацію можна залишити на інтерактивний автовідповідач.
Також її можна надіслати на електронну пошту idd@tax.gov.ua.
Звертаємо увагу, що реєструючи звернення Ви даєте згоду на запис розмови технічними засобами та обробку і використання персональних даних згідно з законодавством.
Про результати розгляду Інформації Заявники повідомляються невідкладно або протягом 3 робочих днів. Якщо інформація потребує додаткового розгляду, то загальний термін її опрацювання може бути подовжено.
Не повідомляються Заявникам результати розгляду анонімної Інформації та повідомлень про наявність на офіційному вебпорталі/субсайтах ДПС недостовірної/застарілої інформації; методологічних чи технічних проблем в роботі електронних сервісів, систем та відомості щодо мінімізації сплати податків, зборів, єдиного внесу на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, що надходять електронною поштою.
«Моя податкова»: отримуйте відомості про доходи у зручному форматі!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що триває кампанія декларування доходів, отриманих фізичними особами у 2024 році.
Отримати відомості про доходи стало ще простіше та зручніше.
1. Завантажуй в App Store/Google Play мобільний застосунок «Моя податкова», ідентифікуйся онлайн з використанням КЕП або хмарного підпису.
2. У розділі «Послуги» обирай «Отримати відомості про суми виплачених доходів» вказуй необхідний період та отримуй результат за 5 хвилин.
Цінуй свій час та приєднуйся!
Звертаємо увагу, що відомості про суми отриманих доходів та суми сплачених податків в електронному вигляді надаються:
► починаючи з 1 кварталу 1998 року за будь-які п’ять років (поквартально);,
► починаючи з 1 кварталу 2021 року поквартально в розрізі місяців із зазначенням номера кварталу та місяця;
► відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 50 днів після його закінчення.
Комунікації з платниками – важливий напрямок роботи
податкової служби Дніпропетровщини
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Податкова культура являє собою систему цінностей, норм, встановлених правил і принципів у сфері податкових відносин. Податкова культура складається з розуміння громадянами важливості для держави і суспільства сплати податків, знання своїх прав і обов’язків по їх сплаті.
Наразі податківці приділяють особливу увагу комунікаціям з платниками у напрямку роз’яснень законодавчих актів.
Комплаєнс-менеджерами – фахівцями управління оподаткування юридичних осіб Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) проводяться консультації з порушених платниками питань щодо застосування норм податкового законодавства. Суб’єктам господарювання, які включені до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства, надаються роз’яснення та довідкова інформація.
У рамках реалізації заходів ДПС України із впровадженням Національної стратегії доходів до 2030 року працівниками управління оподаткування юридичних осіб ГУ ДПС також щоденно надаються роз’яснення, консультації щодо правильності складання податкової звітності, правил оподаткування юридичних осіб тощо.
Формування Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства здійснюється автоматично
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до Закону України від 18 червня 2024 року № 3813-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства» Державною податковою службою України здійснюється щоквартальне формування Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства (далі – Перелік).
ДПС забезпечує формування та затвердження Переліку не пізніше останнього робочого дня березня, травня, серпня та листопада. Перелік оприлюднюється на офіційному вебпорталі ДПС на п’ятнадцятий робочий день з дня його затвердження.
Формування Переліку платників відбувається автоматично. Джерелами інформації для формування Переліку є:
- податкова звітність платника податків, подана ним до контролюючого органу, у терміни, встановлені Податковим кодексом України (ПКУ);
- податкова інформація з інформаційно-комунікаційних систем ДПС та інших джерел, отримана в порядку та спосіб, визначений ПКУ.
Розрахунок показників вимог, критеріїв та середніх показників критеріїв здійснюється на підставі даних податкової звітності, поданої платником податків, та відомостей, отриманих від центральних органів виконавчої влади та інших органів у порядку інформаційної взаємодії.
Розраховані середні показники, які використовуються для формування Переліку, публікуються протягом 5 робочих днів після його затвердження. Критерії включення до Переліку враховують різні фактори, такі як рівень сплати податків, нарахування заробітної плати тощо. Детально ознайомитись з критеріями та перевірити відповідність суб’єкта господарювання вимогам включення до Переліку можна на субсайті «Територія високого рівня податкової довіри», який розміщено за посиланням https://tpd.tax.gov.ua.
Субсайт пропонує користувачам наступні сервіси:
- список платників податків юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, які відповідають визначеним законом умовам (можливість перевірити по коду ЄДРПОУ/РНОКПП, чи входить суб’єкт господарювання до Переліку,);
- перевірку власних показників (відповіднсть/невідповідністть критеріям);
- можливість аналізу по галузям (середні показники сплати податків до бюджету з податку на прибуток, ПДВ, ПДФО, єдиного податку, резидентів Дія.Сіті та середньої заробітної плати по галузі).
Крім того, на субсайті «Територія високого рівня податкової довіри» розміщені відповіді на найпоширеніші питання платників стосовно комплаєнсу та формування Переліку.
Метою проєкту «Територія високого рівня податкової довіри» є те, щоб більшість платників податків мала високий рівень добровільного та свідомого виконання податкового законодавства.