Зміни до розрахункових документів
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
З 1 березня субʼєкти господарювання, що надають послуги з виконання платіжних операцій, зобовʼязані видавати фіскальні чеки за новою формою та змістом – фіскальний касовий чек за операціями з приймання коштів для подальшого їх переказу.
Зміни внесені наказом Міністерства фінансів України.
Що зміниться у фіскальних чеках?
Виключені реквізити:
- номер ID картки;
- підпис касира;
- підпис держателя електронного платіжного засобу.
Додано реквізити:
- засіб оплати;
- валюта розрахунку;
- реквізити паспорта покупця при продажу алкоголю та тютюну в магазинах безмитної торгівлі;
- вміст QR-коду доповнено пошуковим запитом для перевірки чека в Системі обліку РРО;
- код автентифікації повідомлення (MAC) чека для РРО;
- вага одиниці тютюнового виробу (зазначається для сигарил, тютюну та тютюнових виробів, що реалізуються в наборі) та кількість тютюнових виробів в одиниці товару (пачці), міцність алкогольних напоїв та об’єму (у літрах) одиниці товару (пляшки) (для алкогольних напоїв) при продажу у магазинах безмитної торгівлі;
- сума решти.
До 1 березня 2025 року можна використовувати старі форми чеків на програмних РРО та касових апаратах, які зареєстровані у Держреєстрі РРО.
Довідково:
Зміни до Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів внесено наказом Міністерства фінансів України від 22.11.2024 № 601 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 21 січня 2016 року № 13», зі змінами.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/868264.html
Нові форми звітності з ПДФО та ЄСВ – подача розрахунків щомісяця до 20 числа
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/868501.html повідомила.
До 20 лютого всі підприємства та фізичні особи – підприємці, які виплачують доходи фізичним особам мають подати звіти за січень 2025 року за новою формою.
Для зручності платників на вебпорталі ДПС розміщено нові форми Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, які набрали чинності 6 лютого 2025 року.
Завантажити нові форми Податкового розрахунку та додатки можна за посиланням: https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/nakazi/63719.html.
Нагадаємо, що відтепер звітність із ПДФО та ЄСВ щомісячна.
Подавати розрахунок потрібно:
- до 10 лютого 2025 року – за старою формою подається Розрахунок з типом «Звітний»/«Звітний новий» за IV квартал 2024 року;
- до 20 числа кожного місяця – Розрахунок за попередній місяць за новою формою.
Звертаємо увагу, подаються за новою формою:
- розрахунки з типом «Уточнюючий»;
- розрахунки за попередні періоди (крім Розрахунку за IV квартал 2024 року до 10.02.2025).
Надходження акцизного податку у січні 2025 року
зросли майже на 40 % порівняно з минулим роком
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома платників.
У січні 2025 року до загального фонду державного бюджету надійшло 9,3 млрд грн акцизного податку з вироблених та ввезених підакцизних товарів. Це на 39,9 % (2,6 млрд грн) більше, ніж у січні 2024 року.
Показник доходів виконаний на 128 %, що дозволило залучити додаткові 2 млрд грн до бюджету.
Фактори зростання надходжень:
- акцизний податок із ввезених тютюнових виробів – на 2,3 млрд грн, або 228,5 % від плану (1,8 млрд грн);
- акцизний податок із виробленої в Україні лікеро-горілчаної продукції – на 0,1 млрд грн, або 120,9 % від плану (0,6 млрд грн).
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/868713.html
ЄСВ – 2025: що змінилося для підприємців?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/868892.html повідомила.
З 1 січня 2025 року в Україні змінилися правила сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (ЄСВ). Відповідні зміни передбачені Законом України «Про Державний бюджет України на 2025 рік» та застосовуються виключно до звітного (податкового) періоду – 2025 рік.
Що змінилося?
- Збільшено максимальну базу нарахування ЄСВ
Вона становитиме 20 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом.
- Зупинено норму щодо звільнення від сплати ЄСВ для деяких категорій платників:
Фізичних осіб – підприємців;
Осіб, які займаються незалежною професійною діяльністю;
Членів фермерських господарств, якщо вони не застраховані на інших підставах.
Вищевказані платники податків за 2025 рік мають сплатити ЄСВ за себе на загальних підставах.
Скільки необхідно сплатити?
ЄСВ залишиться на рівні 22 % від мінімальної зарплати.
Наприклад:
- 1760 грн на місяць (22 % від 8000 грн – розмір мінімальної зарплати);
- 5280 грн за квартал.
Слідкуйте за новинами! Будьте в курсі податкових змін!
Довідково:
Абзацом тридцять другим пункту 3 Прикінцевих положень Закону про Державний бюджет України встановлено, що на 2025 рік зупиняється дія пункту 4 частини першої статті 1 в частині розміру максимальної величини бази нарахування єдиного внеску та пункту 919 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».
Алгоритм дій при зміні даних у обліковій картці
фізичної особи – платника податків (заява за ф. № 5ДР)
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу на таке.
Обов’язок повідомлення про зміни
Фізичні особи – платники податків зобов'язані подавати контролюючим органам відомості про зміну даних, які вносяться до Облікової картки протягом місяця з дня виникнення таких змін. Відомості подаються шляхом подання Заяви за формою № 5ДР та документа, що посвідчує особу.
Заповнення Заяви за ф. № 5ДР
Щоб заповнити та подати Заяву, потрібні:
- документ, що посвідчує особу, та інші документи, які підтверджують зміну його даних;
- для підтвердження місця проживання – витяг з реєстру територіальної громади / паспорт у формі книжечки/ тимчасове посвідчення громадянина України;
- для внутрішньо переміщених осіб – довідка про взяття на облік.
Важливо: При поданні Заяви за формою № 5ДР до податкового органу потрібно надати оригінали та копії всіх документів, використаних для її заповнення (оригінали після перевірки повертаються).
Способи подання заяви
у паперовій формі:
1. Особисто – до будь-якого податкового органу.
2. Через представника, при цьому необхідно мати:
- документ, що посвідчує особу представника,
- документ, що посвідчує особу довірителя, або його ксерокопії (з чітким зображенням),
- довіреність, засвідчену у нотаріальному порядку, на проведення змін до Державного реєстру (після пред'явлення повертається).
в електронній формі (з копіями підтверджуючих документів, необхідних для внесення змін до Державного реєстру) через:
- Електронний кабінет платника податків (cabinet.tax.gov.ua),
- мобільний застосунок «Моя податкова».
Термін внесення змін
Податковий орган оновлює дані у реєстрі протягом трьох робочих днів після подання заяви.
*Контакт-центр Державної податкової служби України надає консультації платникам податків, роз’яснення з питань податкового законодавства та допомогу у вирішенні питань, пов’язаних із податками. Загальна кількість звернень, що надійшла у минулому році сягнула цифри 1 062 448.
Як звернутися? Гаряча лінія: 0 800 501 007 (дзвінки безкоштовні). Електронна пошта: idd@tax.gov.ua. Особистий кабінет: Через електронний кабінет платника податків.
Режим роботи: Понеділок–п’ятниця, з 08:00 до 18:00.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/869206.html
Критерії ризиковості платника податку: Руслан Кравченко опублікував відеоінструкцію з алгоритмом дій для платника
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить дло відома платників, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/868782.html проінформувала.
Для зручності та допомоги бізнесу Державна податкова служба України розробила відеоінструкцію «Критерії ризиковості платника податку».
Відео, яке детально роз’яснює, які є критерії ризиковості та надає алгоритм дій для платника у разі віднесення його до переліку ризикових, опублікував на своїй сторінці у Facebook Голова ДПС Руслан Кравченко.
«Ці питання – серед найактуальніших для підприємців, адже самостійно розібратися в причинах блокування та подальших діях часто складно», – зазначив Руслан Кравченко.
За дорученням Голови ДПС у кожному регіоні вже організовуються консультаційні центри, де платники зможуть отримати фахову підтримку у розблокуванні податкових накладних та виключенні з переліку ризикових.
«Ефективна комунікація та структурне вирішення проблемних питань сприяли суттєвому зменшенню з початку року кількості заблокованих накладних. Крім того, 5,7 тисячі субʼєктів господарювання виключені з переліку ризикових», – підкреслив Руслан Кравченко.
Звертаємо увагу! На вебпорталі ДПС також розміщено відеоінструкцію з покроковим алгоритмом проходження податкових накладних та розрахунків коригування в Системі моніторингу критеріїв оцінки ризиків (https://surl.li/czwsbc).
Надходження акцизного податку у січні 2025 року
зросли майже на 40 % порівняно з минулим роком
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
У січні 2025 року до загального фонду державного бюджету надійшло 9,3 млрд грн акцизного податку з вироблених та ввезених підакцизних товарів. Це на 39,9 % (2,6 млрд грн) більше, ніж у січні 2024 року.
Показник доходів виконаний на 128 %, що дозволило залучити додаткові 2 млрд грн до бюджету.
Фактори зростання надходжень:
- акцизний податок із ввезених тютюнових виробів – на 2,3 млрд грн, або 228,5 % від плану (1,8 млрд грн);
- акцизний податок із виробленої в Україні лікеро-горілчаної продукції – на 0,1 млрд грн, або 120,9 % від плану (0,6 млрд грн).
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/868713.html
Нові форми звітності з ПДФО та ЄСВ –
подача розрахунків щомісяця до 20 числа
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/868501.html повідомила.
До 20 лютого всі підприємства та фізичні особи – підприємці, які виплачують доходи фізичним особам мають подати звіти за січень 2025 року за новою формою.
Для зручності платників на вебпорталі ДПС розміщено нові форми Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, які набрали чинності 6 лютого 2025 року.
Завантажити нові форми Податкового розрахунку та додатки можна за посиланням: https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/nakazi/63719.html.
Нагадаємо, що відтепер звітність із ПДФО та ЄСВ щомісячна.
Подавати розрахунок потрібно:
- до 10 лютого 2025 року – за старою формою подається Розрахунок з типом «Звітний»/«Звітний новий» за IV квартал 2024 року;
- до 20 числа кожного місяця – Розрахунок за попередній місяць за новою формою.
Звертаємо увагу, подаються за новою формою:
- розрахунки з типом «Уточнюючий»;
- розрахунки за попередні періоди (крім Розрахунку за IV квартал 2024 року до 10.02.2025).
Консультаційний центр з питань реєстрації податкових накладних:
відбулась онлайн зустріч з бізнесом Дніпропетровщини
З метою ефективної комунікації з бізнес-спільнотою на Дніпропетровщині розпочали роботу інформаційні центри з питань реєстрації податкових накладних.
За участі начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Сергія Лисеюка днями на базі консультаційного центру з питань реєстрації податкових накладних відбулася онлайн зустріч з бізнесом регіону.
Під час зустрічі податківці надали платникам роз’яснення щодо алгоритму роботи СМКОР та подання таблиці даних платника податку на додану вартість (таблиця даних).
Зокрема, детально зупинилися на основних вимогах щодо заповнення таблиць даних та необхідності подання разом із таблицею даних пояснення з посиланням на податкову та іншу звітність платника.
В ході діалогу представники бізнесу отримали відповіді на питання, які виникали в ході спілкування.
Робоча зустріч з бізнесом на базі консультаційного центру
з питань реєстрації податкових накладних
Ефективна комунікація з бізнес-спільнотою на часі. На Дніпропетровщині розпочав роботу консультаційний центр з питань реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН).
Сьогодні, за участі в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Сергія Лисеюка відбулася онлайн зустріч з бізнесом регіону.
Акцент зустрічі – на основних вимогах заповнення таблиць даних платника податку на додану вартість (таблиця даних).
Податківці відповіли на запитання платників щодо алгоритму роботи СМКОР, необхідності подання разом із таблицею даних пояснення з посиланням на податкову та іншу звітність платника, умов, за яких передбачена автоматична реєстрація зупинених податкових накладних/розрахунків коригування у ЄРПН.
Зокрема, надано практичну допомогу щодо заповнення таблиці даних у разі здійснення операцій з перевезення вантажів дорожніми транспортними засобами, виробництва інших виробів із пластмас та механічного оброблення металевих виробів.
Нагадуємо, що у консультаційному центрі можна отримати відповіді на питання, що стосуються реєстрації/відмови в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, заповнення таблиці даних платника податку на додану вартість за номерами телефонів: (056) 374 31 09; (098) 227 87 66; (066) 982 19 13.
Комунікації тривають!
Платформа «Діалог влади та бізнесу»:
про податкові новації, перевірки і не тільки
У рамках роботи регіональної платформи «Діалог влади та бізнесу» за організацією Дніпропетровської обласної державної адміністрації (далі – ОДА) під головуванням першого заступника голови ОДА – начальника обласної військової адміністрації Юрія Яндульського відбулась чергова онлайн зустріч податківців регіону з суб’єктами господарювання Дніпропетровщини.
До діалогу доєдналось майже 300 учасників.
У заході взяли участь очільник податкової служби Дніпропетровщини Сергій Лисеюк та фахівці служби.
Сергій Лисеюк акцентував увагу присутніх, що комунікації проводяться з метою визначення шляхів вирішення проблемних питань, які виникають у платників.
Під час діалогу учасників заходу ознайомили з основними податковими нововведеннями у частині справляння податку на прибуток підприємств, які почали діяти у 2025 році. Зокрема, зупинились на особливостях оподаткування для резидентів Дія Сіті; суб’єктів господарювання, що здійснюють торгівлю валютними цінностями; виробників/постачальників товарів оборонного призначення за державними контрактами (договорами), а також на змінах до податкової декларації з податку на прибуток підприємств.
Податківці розповіли про основні правила проведення податкових перевірок під час дії воєнного стану та за яких умов проводяться документальні планові перевірки. Окремо зупинились на мораторії проведення перевірок. Проінформували про порядок отримання платниками довідки про відсутність заборгованості, зокрема через Електронний кабінет.
Аудиторії нагадали і про інформаційні ресурси ГУ ДПС. Увагу акцентовано на такому форматі взаємодії, як комунікаційна податкова платформа, яка допомагає платникам оперативно отримати відповіді на проблемні питання.
Також за номерами телефонів «гарячих ліній» платники можуть отримати первинні консультації.
Нещодавно, з метою ефективної комунікації з бізнес-спільнотою, розпочали роботу консультаційний центр з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – консультаційний центр) та інформаційні центри з питань реєстрації податкових накладних при центрах обслуговування платників ГУ ДПС.
Звернутися до консультаційного центру можна за номерами телефонів: (056) 374 31 09, (098) 227 87 66 та (066) 982 19 13.
«Ми завжди відкриті до пропозицій бізнесу щодо удосконалення сервісів та процедур. Створення комфорту для кожного платника податків – наразі надзвичайно важливе. Працюємо, щоб взаємодія з податковою для платників була зручною та прозорою. Саме на це сьогодні налаштована робота податківців Дніпропетровщини. І, безумовно, надважливо для нас – зворотний зв’язок», – зазначив очільник обласного податкового відомства.
В ході зустрічі платники від спікерів отримали змістовні відповіді на запитання.
Відкритий діалог з платниками надає можливість і почути конкретні проблеми, що виникають у суб’єктів господарювання, і визначити напрямки їх вирішення. Тому взаємодія з платниками – пріоритет у роботі податкової служби.
Не зупиняємось, продовжуємо працювати над удосконаленням комунікацій!
Зустріч з ріелторами: основні аспекти оподаткування операцій з нерухомим майном
Правильне оподаткування операцій з нерухомістю є важливим для учасників цього ринку, зокрема для ріелторів, власників нерухомості та покупців. На сьогоднішній день в Україні існує низка податків і зборів, які безпосередньо стосуються операцій з нерухомістю.
Сьогодні в рамках комунікаційної податкової платформи відбулась зустріч податківців Дніпропетровщини з представниками Громадської організації «Твоя фортеця», на якій розглядались важливі питання, що стосуються оподаткування операцій з нерухомістю, а також змін у податковому законодавстві.
Захід відбувся за участі заступника начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Максима Яіцького, начальника управління інформаційної взаємодії Манушак Осипової та начальника Правобережного відділу податків і зборів з фізичних осіб та проведення камеральних перевірок управління оподаткування фізичних осіб Інни Тихоненко.
Одним з основних питань – податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Ставки податку на нерухоме майно визначаються місцевими органами влади, тому вони можуть варіюватися в залежності від регіону. Є певні пільги для пенсіонерів, багатодітних сімей та інших категорій громадян.
Учасники заходу отримали роз’яснення щодо новацій у оподаткуванні військовим збором, передбачених Законом України від 10.10.2024 р. № 4015-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у період дії воєнного стану». Розглянули випадки, коли військовий збір може бути застосований до угод з нерухомістю, а також хто є платниками цього збору.
Не залишили без уваги і ключові аспекти Деклараційної кампанії – 2025: нагадали про терміни та порядок подання податкової декларації про майновий стан і доходи за 2024 рік.
Учасникам нагадали про інформаційні ресурси області та повідомили про початок роботи консультаційного центру з питань реєстрації/відмови в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, заповнення таблиці даних платника податку на додану вартість. Консультації надаються за номерами телефонів: (056) 374 31 09; (098) 227 87 66; (066) 982 19 13.
Попереду нові зустрічі, комунікації тривають.
Майже 3,0 млн грн екологічного податку надійшло від платників
до місцевих бюджетів Дніпропетровщини
Протягом січня 2025 року до місцевих бюджетів Дніпропетровщини від платників екологічного податку надійшло майже 3,0 млн грн екологічного податку. У порівнянні з відповідним періодом 2024 року надходження виросли на понад 1,1 млн грн, темп росту – 158,5 відсотків.
Як зазначив очільник податкової служби Дніпропетровської області Сергій Лисеюк, комунікації з бізнесом мають позитивні результати – платники регіону здебільшого сумлінно виконують свої податкові обов’язки.
«Дякуємо бізнесу за роботу та відповідальне ставлення до сплати податків. Продовжуємо удосконалювати нашу співпрацю. Податкова служба спрямовує свою діяльність на прозорі та партнерські відносини з платниками. Ми завжди на прямому зв’язку!» - підкреслив Сергій Лисеюк.
Плата за землю: місцеві бюджети Дніпропетровщини
отримали від платників понад 507,0 млн гривень
У січні поточного року платники плати за землю поповнили місцеві бюджети Дніпропетровської області на понад 507,0 млн гривень.
Нагадуємо, що у разі отримання від центральних органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, інформації про набуття фізичною особою права власності на земельну ділянку або на підставі поданих фізичною особою до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки відомостей про правовстановлюючі документи на земельну ділянку, контролюючий орган здійснює нарахування сум земельного податку починаючи з місяця, в якому у фізичної особи виникло право власності, та надсилає податкове повідомлення-рішення.
За користування радіочастотним спектром (радіочастотним ресурсом) України платники Дніпропетровщини поповнили загальний фонд держбюджету рентною платою на 109,6 тис. гривень
Впродовж першого місяця поточного року платниками Дніпропетровщини до загального фонду держбюджету за користування радіочастотним спектром (радіочастотним ресурсом) України спрямовано 109,6 тис. грн рентної плати.
Звертаємо увагу, що 20.02.2025 – останній день подання, зокрема податкової декларації з рентної плати за січень 2025 року з розрахунком рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України.
Місцеві бюджети Дніпропетровщини отримали
від платників єдиного податку майже 734,7 млн гривень
Як повідомив в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Сергій Лисеюк, у січні поточного року від платників єдиного податку до місцевих бюджетів Дніпропетровщини надійшло майже 734,7 млн гривень. У порівнянні з січнем 2024 року надходження виросли майже на 104,0 млн гривень. Темп росту – 116,5 відсотків.
Очільник обласного податкового відомства подякував платникам за сумлінне наповнення бюджетів та зазначив, що для комфортної і прозорої взаємодії з платниками податкова служба застосовує різні формати комунікацій. Так, для вирішення проблем платників діють телефонні номери «гарячих ліній», комунікаційна податкова платформа, інформаційні податкові матеріали роз’яснювального характеру оперативно розміщуються на субсайті «Головне управління ДПС у Дніпропетровській області», сторінці у мережі Facebook «ДПС у Дніпропетровській області», нещодавно запрацювали консультаційний та інформаційні центри з питань реєстрації податкових накладних. Все це – на допомогу платникам.
«Прозора та відкрита взаємодія з бізнесом – запорука своєчасного наповнення бюджетів. Працюємо спільно задля стабільної роботи економіки!» – констатував Сергій Лисеюк.
Рентна плата: платники Дніпропетровщини поповнили
місцеві бюджети на понад 4,5 млн гривень
Протягом першого місяця 2025 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області від платників рентної плати надійшло понад 4,5 млн гривень.
Нагадуємо, що базовий податковий (звітний) період для рентної плати дорівнює календарному кварталу, а для рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин за видобування нафти, конденсату, природного газу, у тому числі газу, розчиненого у нафті (нафтового (попутного) газу), етану, пропану, бутану, рентної плати за користування радіочастотним спектром (радіочастотним ресурсом) України та рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України, дорівнює календарному місяцю (п. 257.1 ст. 257 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)).
Платники рентної плати самостійно обчислюють суму податкових зобов’язань з рентної плати (п. 257.2 ст. 257 ПКУ).
Від платників Дніпропетровщини до загального фонду держбюджету
надійшло 59,4 тис. грн частини чистого прибутку
У січні 2025 року до загального фонду державного бюджету від платників Дніпропетровської області надійшло 59,4 тис. грн частини чистого прибутку.
Звертаємо увагу, що відповідно до п. 35 прим.1.1 ст. 35 прим.1 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) єдиний рахунок – це рахунок, відкритий у центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, який може використовуватися платником податків для сплати грошових зобов’язань та/або податкового боргу з податків та зборів, передбачених цим Кодексом, єдиного внеску та інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи.
Єдиний рахунок не може використовуватися платником податків для сплати грошових зобов’язань та/або податкового боргу з податку на додану вартість, акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового, а також для сплати частини чистого прибутку (доходу) до бюджету державними та комунальними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями.
Чи оподатковується допомога у сумі 1000 грн,
яка виплачується за програмою «Зимова єПідтримка»?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2024 року № 952 «Про реалізацію експериментальних проектів у рамках Всеукраїнської економічної платформи «Зроблено в Україні»» (із змінами та доповненнями) (далі – Постанова № 952) затверджено Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для підтримки внутрішнього попиту на вітчизняні товари та послуги (далі – Порядок).
Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті Міністерства економіки України (далі – Мінекономіки) за бюджетною програмою «Підтримка внутрішнього попиту на вітчизняні товари та послуги» (далі – бюджетні кошти) (п. 1 Порядку).
Головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем бюджетної програми є Мінекономіки (п. 3 Порядку).
Бюджетні кошти спрямовуються, зокрема, на надання одноразової державної грошової допомоги «Зимова підтримка» відповідно до Порядку реалізації експериментального проекту щодо надання одноразової державної грошової допомоги «Зимова підтримка» в рамках Всеукраїнської економічної платформи «Зроблено в Україні» (далі – Порядок «Зимова підтримка»), затвердженого Постановою № 952 (п. 4 Порядку).
Відповідно до п. 7 Порядку «Зимова підтримка» джерелом фінансування експериментального проекту є кошти державного бюджету.
Водночас, п. 8 Порядку «Зимова підтримка» передбачено, що допомога надається одноразово фізичній особі за її бажанням, якій станом на 1 грудня 2024 року виповнилося 18 років, що має присвоєний в установленому законодавством порядку реєстраційний номер облікової картки платника податків та яка на момент подачі заявки на отримання допомоги перебуває на території України, крім тимчасово окупованої території.
Заявка на отримання допомоги у розмірі 1000 грн може бути подана протягом грудня 2024 року – лютого 2025 року.
Оподаткування доходів фізичних осіб регулюється розд. IV Податкового кодексу України (далі – ПКУ), відповідно до п.п. 165.1.1 п. 165.1 ст. 165 якого до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податків не включаються, такі доходи, як сума державної та соціальної матеріальної допомоги, державної допомоги, компенсацій, вартість соціальних послуг та реабілітаційної допомоги (включаючи грошові компенсації особам з інвалідністю, на дітей з інвалідністю при реалізації індивідуальних програм реабілітації осіб з інвалідністю, суми допомоги по вагітності та пологах), винагород і страхових виплат, які отримує платник податку з бюджетів та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування та у формі фінансової допомоги особам з інвалідністю з Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю згідно із законом, указами Президента України та актами Кабінету Міністрів України, а також вартість соціальної допомоги в натуральній формі малозабезпеченим сім’ям, що отримана від надавачів соціальних послуг відповідно до Закону України від 17 січня 2019 року № 2671-VІІІ «Про соціальні послуги» із змінами та доповненнями.
Таким чином, оскільки джерелом фінансування виплати є кошти державного бюджету, то сума такої допомоги не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податків, тобто не оподатковується податком на доходи фізичних осіб.
До уваги платників ПДВ!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу.
Порядок заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість затверджено наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за № 159/28289, зі змінами (далі – Порядок № 21).
Відповідно до п.п. 8 п. 3 розд. V Порядку № 21 коригування обсягів постачання та податкових зобов’язань, крім випадків, передбачених Порядком № 21, відображаються у рядках 7.1 та 8 податкової декларації з ПДВ (далі – декларація).
У рядку 7.1.1 (з рядка 7.1) відображається коригування обсягів постачання за операціями, що оподатковуються за нульовою ставкою.
Таким чином суми коригування обсягів операцій з вивезення товарів за межі митної території України та обсягів постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за нульовою ставкою відображаються у рядках 7.1 та 7.1.1 декларації.
Щодо врахування юридичними особами – платниками єдиного податку (третьої і четвертої груп) суми МПЗ при розрахунку загального МПЗ
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до п.п. 14.1.114 прим. 2 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) мінімальне податкове зобов’язання (далі – МПЗ) – мінімальна величина податкового зобов’язання із сплати податків, зборів, платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, пов’язаних з виробництвом та реалізацією власної сільськогосподарської продукції та/або з власністю та/або користуванням (орендою, суборендою, емфітевзисом, постійним користуванням) земельними ділянками, віднесеними до сільськогосподарських угідь, розрахована відповідно до ПКУ. Сума МПЗ, визначених щодо кожної із земельних ділянок, право користування якими належить, зокрема, одній юридичній особі є загальним МПЗ.
МПЗ щодо земельної ділянки, нормативна грошова оцінка якої проведена, та МПЗ щодо земельної ділянки, нормативна грошова оцінка якої не проведена, обчислюється за формулами наведеними у ст. 38 прим. 1 «Визначення МПЗ» ПКУ.
При цьому Законом України від 10 жовтня 2024 року № 4015-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у період дії воєнного стану», який набрав чинності 01.12.2024, доповнено підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ п. 74, яким, установлено, що при визначенні МПЗ у період з 01 січня 2024 року по 31 грудня року, у якому буде припинено або скасовано воєнний стан, введений Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, сума МПЗ, визначена відповідно до підпунктів 38 прим. 1.1.1 і 38 прим. 1.1.2 п. 38 прим. 1.1 ст. 38 прим. 1 ПКУ, не може становити менше 700 грн з 1 гектара, а для земельних ділянок, у площі яких частка ріллі становить не менше 50 відс., – 1400 грн з 1 гектара.
Дія п. 74 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ не поширюється на земельні ділянки, земельні частки (паї), що розташовані на територіях можливих бойових дій, які включені до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією.
Згідно з абзацом першим п. 297 прим. 1.1 ст. 297 прим. 1 ПКУ платники єдиного податку – власники, орендарі, користувачі на інших умовах (в тому числі на умовах емфітевзису) земельних ділянок, віднесених до сільськогосподарських угідь, а також голови сімейних фермерських господарств, у тому числі щодо земельних ділянок, що належать членам такого сімейного фермерського господарства та використовуються таким сімейним фермерським господарством, зобов’язані подавати додаток з розрахунком загального МПЗ у складі податкової декларації за податковий (звітний) рік.
Враховуючи те, що положення п. 74 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ діють з 01.12.2024, то вперше сума МПЗ, яка згідно п. 74 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ не може становити менше 700 грн. з 1 гектара, а для земельних ділянок, у площі яких частка ріллі становить не менше 50 відс., – 1400 грн з 1 гектара, враховується юридичними особами – платниками єдиного податку (третьої і четвертої груп) при розрахунку загального МПЗ за 2024 рік у складі податкової декларації платника єдиного податку третьої групи (юридичні особи) за податковий (звітний) 2024 рік і податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи на 2025 рік, які подаються у строки, визначені ПКУ.
Неподання або несвоєчасне подання повідомлення за ф. № 20-ОПП
та заяви за ф. № 1-ОПП: що зі строком давності
для застосування штрафних санкцій?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що відповідальність за порушення встановленого порядку взяття на облік (реєстрації) у контролюючих органах встановлена ст. 117 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Відповідно до п. 113.1 ст. 113 ПКУ граничні строки застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) до платників податків відповідають строкам давності для нарахування грошових зобов’язань, визначеним ст. 102 ПКУ.
Пунктом 102.1 ст. 102 ПКУ визначено, що контролюючий орган, крім випадків, визначених п. 102.2 ст. 102 ПКУ, має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов’язань платника податків у випадках, визначених ПКУ, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня – у разі проведення перевірки операції відповідно до ст.ст. 39 і 39 прим. 2 ПКУ), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної п. 133.4 ст. 133 ПКУ, та/або граничного строку сплати грошових зобов’язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, – за днем її фактичного подання.
У разі виявлення за результатами перевірки порушень інших вимог податкового законодавства, безпосередньо не пов’язаних з декларуванням податкових зобов’язань платником податків, а також порушень вимог іншого, крім податкового, законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, контролюючий орган, крім випадків, визначених п. 102.2 ст. 102 ПКУ, має право самостійно визначити суму штрафних санкцій (фінансових санкцій, штрафів) платника податків не пізніше 1095 дня з дня вчинення відповідного правопорушення.
До строків застосування штрафів за порушення термінів взяття на облік (реєстрації) або внесення змін до облікових даних в контролюючих органах, у тому числі за неподання/несвоєчасне подання Повідомлення за ф. № 20-ОПП застосовуються строки позовної давності, визначені ст. 102 ПКУ.
Слід зауважити, що згідно з п.п. 69.9 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, який визначав окремі особливості зупинення перебігу строків, тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, відповідальність за порушення встановленого порядку взяття на облік (у тому числі за неподання (несвоєчасне подання) Повідомлення за ф. № 20-ОПП, Заяви за ф. № 1-ОПП) не застосовувалася.
У зв’язку із набранням чинності 01.08.2023 Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану», яким, зокрема, внесено зміни до п.п. 69.9 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, з 01 серпня 2023 року для платників податків та контролюючих органів відновлено перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Враховуючи вищевикладене, строк давності для застосування штрафної (фінансової) санкції за неподання або несвоєчасне подання Повідомлення за ф. № 20-ОПП, Заяви за ф. № 1-ОПП подовжується на період його зупинення з 18.03.2020 до 31.07.2023 (включно).
Платник єдиного внеску у звітному місяці не використовує
найману працю: чи подається Додаток 1 до Розрахунку?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Форма Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі – Розрахунок) та Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі – Порядок) затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4 із змінами та доповненнями.
Згідно з п. 1 розд. ІV Порядку додаток до Розрахунку «Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам» (далі – Додаток Д1) призначений для щомісячного формування платниками єдиного внеску щодо кожної застрахованої особи відомостей про суми нарахованої їй заробітної плати (доходу, грошового забезпечення).
Якщо платник єдиного внеску у звітному періоді не використовує працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством – Додаток Д1 за відповідний період не подається.
Три основні категорії заходів впливу
в системі управління комплаєнс-ризиками
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що стратегічна мета управління комплаєнс-ризиками – це постійне підвищення рівня добровільного дотримання платниками податків вимог податкового законодавства шляхом виявлення та визначення пріоритетності ризиків втрати податкових надходжень і впровадження заходів, спрямованих на мінімізацію ризиків
Визначаються три основні категорії заходів впливу
в системі управління комплаєнс-ризиками:
► Профілактичні: включають в себе навчання щодо дотримання законодавства та нагадування про майбутні терміни подачі документів
► Допоміжні: включають надання платникам податків у певній галузі інформації про типові помилки у звітності
► Реактивні: включають проведення контрольно-перевірочних заходів, заходів з погашення податкового боргу
Резидент Дія Сіті – платник податку на особливих умовах надав поворотну/безповоротну фінансової допомогу: що з доходом??
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, об’єктом оподаткування резидента Дія Сіті – платника податку на особливих умовах є операції з виплати (надання) особі, яка не є резидентом Дія Сіті – платником податку на особливих умовах, фінансової допомоги в сумі, визначеній за правилами, встановленими підпунктами 135.2.1.7, 135.2.1.8, 135.2.1.8 прим. 1 п.п. 135.2.1 п. 135.2 ст. 135 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Сума наданої резиденту/нерезиденту поворотної/безповоротної фінансової допомоги, (у т. ч. вартість безоплатно наданого майна (робіт, послуг) резидентом Дія Сіті – платником податку на особливих умовах включається до об’єкта оподаткування в сумі, визначеній за правилами, встановленими підпунктами 135.2.1.6, 135.2.1.7, 135.2.1.8, 135.2.1.8 прим. 1 п.п. 135.2.1 п. 135.2 ст. 135 Податкового кодексу України.
Щодо подання річної податкової декларації про майновий стан і доходи фізичною особою – резидентом у разі продажу іншій фізичні особі вантажного автомобіля
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, якщо фізична особа – резидент (продавець) у звітному році отримала дохід від продажу іншій фізичній особі вантажного автомобіля і ПДФО сплачений під час оформлення договору відчуження в органі, який здійснює реєстрацію (перереєстрацію) транспортних засобів, або через товарну біржу, то такій особі потрібно подати податкову декларацію про майновий стан і доходи за звітний рік до 1 травня року, що настає за звітним.
Водночас, під час оформлення договору відчуження фізична особа (продавець) повинна самостійно сплатити до бюджету за своєю податковою адресою податок на доходи фізичних осіб з доходу від продажу такого майна.
Про подання уточнюючого податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску
Головне управління ДПС у Дніпропетровській інформує.
Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі – Розрахунок) подається за формою, що діє на день подання такого Розрахунку.
Уточнюючий розрахунок подається на підставі інформації з раніше поданого Розрахунку і містить інформацію лише за рядками з реквізитами або сумами нарахованого податку на доходи фізичних осіб, військового збору, які уточнюються.
Для заповнення також використовується інформація з повідомлень про виявлені помилки, які відправляються контролюючими органами до платника.
Такий розрахунок не має містити інших додатків крім тих, у яких проводиться коригування.
До уваги платників рентної плати!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській звертає увагу, що оскільки з 01.12.2024 Законом України від 10 жовтня 2024 року № 4015-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у період дії воєнного стану» установлено нові норми щодо розрахунку фактичної ціни реалізації видобутої корисної копалини (мінеральної сировини) товарної продукції гірничого підприємства із гірських порід, яка класифікується за кодами 2505, 2507 00, 2517 згідно з УКТ ЗЕД, то разом з податковою декларацією з рентної плати за IV квартал 2024 року за кожним кодом 2505, 2507 00, 2517 згідно з УКТ ЗЕД подаються два окремі додатка 1:
- один додаток 1 – за період з 01.10.2024 по 30.11.2024;
- другий додаток 1 – за період з 01.12.2024 по 31.12.2024 (враховуючи нові норми розрахунку фактичної ціни реалізації, встановлені Законом України від 10 жовтня 2024 року № 4015-ІХ).
Строк прийняття рішення про припинення дії ліцензії на право провадження господарської діяльності на підставі заяви платника
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до частини першої ст. 46 Закону України від 18 червня 2024 року № 3817-ІХ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 3817) дія ліцензії припиняється шляхом прийняття органом ліцензування, який надав відповідну ліцензію, рішення про припинення дії ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності.
Підставою для прийняття органом ліцензування рішення про припинення дії ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності є, зокрема, заява ліцензіата про припинення дії ліцензії.
Згідно з частиною четвертою ст. 46 Закону № 3817 рішення про припинення дії ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності приймається, зокрема, у разі припинення дії ліцензії за заявою суб’єкта господарювання – не пізніше 20 робочих днів з дня, наступного за днем отримання такої заяви органом ліцензування.
Рішення про припинення дії ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності набирає чинності на другий робочий день за днем направлення відповідного рішення платнику податків.
Датою припинення дії ліцензії є день набрання чинності рішенням про припинення дії ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності.
Придбання товарів/послуг без ПДВ та товарів, ввезених із застосуванням звільнення від оподаткування: відображення в податковій звітності з ПДВ
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій, зокрема, з:
- придбання або виготовлення товарів та послуг;
- ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.
При цьому всі обсяги придбаних товарів/послуг відображаються в розділі ІІ податкової декларації з податку на додану вартість (далі – декларація), форма та порядок заповнення якої затверджені наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за № 159/28289 (далі – Порядок № 21).
Згідно з п. 4 розд. V Порядку № 21 до розд. II «Податковий кредит» (рядки 10, 11, та 13 декларації) включаються обсяги придбання (виготовлення, будівництва, спорудження, створення) з ПДВ (рядки 10.1, 10.2 та 10.3) або без ПДВ (рядок 10.4) товарів/послуг, необоротних активів на митній території України, ввезених на митну територію України товарів, необоротних активів (рядки 11.1, 11.2, 11.3 та 11.4), отриманих на митній території України від нерезидента послуг (рядки 13.1 та 13.2).
Відповідно до форми декларації у рядках 11.1, 11.2 та 11.3 та 11.4 відображаються ввезені на митну територію України товари, необоротні активи за основною ставкою, ставкою 7 відс., ставкою 14 відс. та без ПДВ (відповідно).
Обсяги придбання товарів/послуг на митній території України без ПДВ відображаються в рядку 10.4 декларації, а обсяги ввезених на митну територію України без ПДВ товарів – в рядку 11.4 декларації.