Декларування – 2025: українці вже задекларували 16,2 млрд грн доходів за минулий рік
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
У січні 2025 року громадяни України подали понад 16 тисяч податкових декларацій. Загальний задекларований дохід – 16,2 млрд гривень.
Це на 17 % (2,3 млрд грн) менше, ніж за аналогічний період 2024 року. Попри зменшення загальної суми доходів, до сплати в бюджет задекларовано значно більші суми податків.
Зокрема:
- 201,1 млн грн податку на доходи фізичних осіб (ПДФО), що на 42% (60 млн грн) більше, ніж торік.
- 34,3 млн грн військового збору – на 23% (6,5 млн грн) більше, ніж у січні 2024 року.
Сім громадян задекларували податкові зобов’язання на суму понад 1 млн грн. Троє з них сплатять понад 10 млн грн податків і зборів із доходів, отриманих за кордоном.
Лідером серед декларантів став мешканець Житомирщини. Він сплатить до бюджету 42,1 млн гривень.
Майже 4 тисячі осіб подали декларації, щоб отримати податкову знижку. Їм повернуть 26,3 млн грн.
Кампанія декларування доходів триватиме до 1 травня 2025 року.
Хто і в які терміни має подати декларацію детальніше за посиланням:
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/865606.html
Як подати декларацію – за посиланням:
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/866521.html
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/869845.html
Руслан Кравченко: Започатковуємо новий проєкт з ETCB Естонії для посилення цифровізації податкового адміністрування ДПС
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/869285.html повідомила.
Голова ДПС Руслан Кравченко та Генеральний директор Податкового і митного департаменту Естонії (ETCB) Райго Уукківі підписали Меморандум про взаємну співпрацю та втілення проєкту «Підтримка цифровізації податкового адміністрування Державної податкової служби України».
«Державна податкова служба України розпочинає новий етап співробітництва з Податковим і митним департаментом Естонії (ETCB) для посилення цифровізації податкового адміністрування. Започаткований проєкт розрахований на два роки. Вже сформовані робочі групи, які на початку березня почнуть активну роботу», – зазначив Руслан Кравченко.
За його словами, естонська податкова система вважається однією з найкращих у світі та вирізняється передовими цифровими технологіями.
Відомства співпрацюватимуть за такими напрямами:
- діджиталізація податкового адміністрування та управління;
- отримання досвіду Естонії у цифровізації послуг та захисту даних;
- автоматизація процесів стягнення податкової заборгованості;
- підготовка до інтеграції ІТ-систем ДПС в системи ЄС, зокрема, щодо ПДВ, акцизу та підключення ДПС до систем безпечного обміну інформацією.
«ДПС вже має значний прогрес у цифровізації податкових процесів, 100 % платників ПДВ звітують в електронному вигляді, а відсоток звітування в електронному вигляді усіх платників податків станом на 01.01.2025 складає 97,5 відсотка. Подальші зміни спрямовані на зменшення адміністративного тиску, спрощення взаємодії з платниками податків, мінімізацію можливостей для зловживань», – наголосив Голова ДПС.
Він також відзначив, що ДПС продовжує активну роботу над цифровізацією та адаптацією процесів відповідно до стандартів ЄС. Це передбачає поетапну інтеграцію ІТ-систем ДПС із європейськими системами, що вимагає детального аналізу законодавчих та технічних аспектів.
Важливим етапом на цьому шляху стане скринінг за 16-ю переговорною главою «Оподаткування», який відбудеться вже в червні. Наразі ДПС докладає максимум зусиль для успішного його проходження.
Запрацювала перша підземна секція надання адмінпослуг Центру обслуговування платників податків, – Руслан Кравченко
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
В Україні відкрили першу підземну секцію надання адмінпослуг Центру обслуговування платників податків. Про це Голова ДПС Руслан Кравченко повідомив на своїй Facebook-сторінці.
«Секція почала працювати у Харкові – місті, яке постійно під обстрілами російського агресора. Це спільна ініціатива Державної податкової служби та міської влади Харкова. Таким чином забезпечимо для мешканців міста та Харківської області безперервне надання податкових послуг у безпечних умовах», – зазначив Голова ДПС.
Секція розташована у підземному пішохідному переході станції метрополітену «Наукова».
Наразі тут можна отримати такі найбільш популярні послуги:
- видача картки платника податків;
- внесення до паспорта (у формі книжечки) даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків;
- внесення відмітки про можливість здійснення платежів за серією та номером паспорта;
- отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про доходи та сплачені податки.
У разі потреби перелік послуг буде збільшуватися.
Руслан Кравченко також повідомив, що найближчим часом планується відкриття такого ж безпечного Центру обслуговування платників у вестибюлі ст. м. «Ярослава Мудрого».
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/869664.html
Критично важливі підприємства забезпечуватимуть
роботу важливих галузей області
У Дніпрі відбулося чергове засідання комісії з визначення підприємств та установ, які є критично важливими для економіки та життєдіяльності населення області. Захід пройшов під головуванням першого заступника голови Дніпропетровської облдержадміністрації - начальника обласної військової адміністрації Юрія Яндульського за участю заступниці начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Наталі Федаш.
Розглянули понад 140 звернень від представників різних сфер. Серед них - житлово-комунальне господарство, охорона здоров’я, енергетика, культура, бізнес, транспорт, цивільний захист. Усі підприємства, установи та організації, включені до переліку критично важливих, пройшли юридичну експертизу.
Прийняті комісією рішення сприятимуть безперебійному функціонуванню критично важливих галузей в області та забезпечать їхню стабільну роботу.
Новації податкової звітності, сплата МПЗ, деклараційна кампанія 2025, електронні сервіси – податкова Дніпропетровщини відповідає та роз’яснює
Податкова служба Дніпропетровської області на постійній основі комунікує з платниками податків.
Протягом тижня інформаційна взаємодія з представниками бізнесу у різних форматах відбулась у Кам’янському, Нікопольському та Криворізькому районах Дніпропетровщини.
Суб’єкти господарювання підготували чимало запитань. Діалог відбувався у форматі активної дискусії.
Учасників заходів Кам’янського району цікавили питання щодо порядку нарахування та сплати мінімального податкового зобов’язання (МПЗ), нової звітності з податку на доходи фізичних осіб і єдиного внеску, оподаткування виплат благодійної допомоги внутрішньо переміщеним особам в умовах дії воєнного стану, правильності заповнення реквізиту «Призначення платежу» при сплаті податкових зобов’язань, застосування РРО/ПРРО. У фокусі діалогу – декларування доходів, отриманих фізичними особами протягом минулого року.
У Прозорому офісі соціальних послуг Тернівської районної у місті Кривому Розі ради спілкувались про нову форму Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, про оновлення порядку його заповнення та подання.
Податківці нагадали, що для зручності платників на вебпорталі ДПС України розміщені нові форми Податкового розрахунку та додатки до нього, які можна завантажити за посиланням
https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove- zakonodavstvo/nakazi/63719.html.
Про взаємодію податківців з платниками через сервіси ДПС України, зокрема отримання послуг за допомогою Електронного кабінету, мобільного застосунку «Моя податкова», а також про роботу та можливості комунікаційної податкової платформи йшлося на Нікопольщині під час семінару та засідання «круглого столу».
Оперативне доведення до платників новацій податкового законодавства, проведення роз’яснювальної роботи залишається одним з пріоритетів діяльності податкової служби.
Податкова завжди готова та відкрита до діалогу з платниками.
Дніпропетровщина: податківці застосували штрафні санкції до двох підприємців за продаж алкоголю без акцизних марок
Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області проведено перевірки двох суб’єктів господарювання, які здійснюють реалізацію алкогольних напоїв у місцях торгівлі на території м. Кривий Ріг та м. Кам’янське Дніпропетровської області.
У ході яких встановлено факт реалізації останніми алкогольних напоїв ТМ «П» без марок акцизного податку встановленого зразка одного із виробників алкогольних напоїв Дніпропетровщини.
За наслідками перевірки вилучено незаконну продукцію, застосовано штрафні санкції. Крім того, їм загрожує припинення дії відповідної ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями.
Також прийнято рішення про проведення перевірки вищезазначеного виробника.
Засідання галузевого комітету Громадської ради:
на порядку денному – питання оподаткування
Відбулося перше засідання комітету за галузевою ознакою «Професійні послуги» Громадської ради при Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області.
Обговорили питання щодо виключення з переліку ризикових контрагентів платника, якого виключено з переліку ризикових на підставі рішення комісії регіонального рівня або рішення суду.
Розглянули порядок обчислення та терміни сплати податку на прибуток підприємств, у тому числі загального мінімального податкового зобов’язання.
Ознайомились з заповненням нотаріусами додатку 4ДФ до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску при видачі свідоцтва про право на спадщину фізичній особі – резиденту.
Працюємо далі!
У консультаційному центрі Дніпропетровщини проведена зустріч з ФОПом Павлоградського району
З метою надання практичної допомоги щодо виключення платника з ризикової категорії сьогодні відбулася зустріч податківців з фізичною особою – підприємцем (ФОП) – платником податку на додану вартість, який здійснює неспецiалiзовану оптову торгiвлю продуктами харчування.
ФОПа віднесено до переліку ризикових платників ще з 2020 року як вигодотранспортуючого суб’єкта господарювання, який здійснює реалізацію товарів із заміною позицій товарних груп, що реалізуються іншим суб’єктам господарювання.
Податківцями здійснено обґрунтований аналіз діяльності платника ПДВ та розроблено дорожню карту щодо необхідних дій для виключення його із ризикової категорії, яку надано під час комунікації.
Крім того, ФОПу нагадали номери телефонів, за якими, у разі необхідності, можливо звернутися до консультаційного центру:
(056) 374 31 09, (098) 227 87 66 та (066) 982 19 13.
Зустріч із платником ПДВ виробничої галузі Дніпровського району
у рамках роботи консультаційного центру
За участі очільника податкової служби Дніпропетровщини Сергія Лисеюка та фахівців податкової у рамках роботи консультаційного центру з питань реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відбулася зустріч з представником підприємства, яке здійснює виробництво продуктів борошномельно-круп’яної промисловості.
Суб’єкта господарювання (далі – СГ) віднесено до ризикової категорії платників ПДВ.
Підстави для такого віднесення:
- придбання товарiв (послуг) у платникiв податку, щодо яких прийняте рiшення про відповідність критеріям ризиковостi платника податку;
- постачання/придбання товарiв з обмеженим термiном придатностi за вiдсутностi їх реалiзацiї та/або переробки, та/або вiдповiдних засобів зберiгання, та/або придбання послуг оренди вiдповiдних основних засобів;
- постачання товарiв/послуг за рахунок сформованого реєстраційного лiмiту (∑накл) у зв’язку з придбанням товарiв, не пов’язаних з господарською дiяльнiстю платника податку.
Під час комунікацій обговорено проблемні питання діяльності підприємства та шляхи їх вирішення. Платнику надані детальні роз’яснення щодо причин, за яких СГ віднесено до категорії ризикових та розроблено алгоритм дій (дорожня карта) для виключення його з переліку ризикових.
Результат відкритого діалогу – підприємство отримало необхідну інформацію та вичерпні відповіді на свої питання, щоб у подальшому здійснювати діяльність у законодавчому полі.
Консультаційний центр працює: онлайн зустріч
із суб’єктами господарювання Дніпропетровщини
На базі консультаційного центру з питань реєстрації податкових накладних за участі очільника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Сергія Лисеюка 14.02.2025 відбулася онлайн зустріч з бізнесом Павлоградського, Кам’янського, Нікопольського та Дніпровського районів регіону.
Учасники заходу – підприємства, які здійснюють електромонтажні роботи, ремонт та технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення, діяльність у будівельній галузі; займаються виробництвом одягу, друкуванням продукції, комп’ютерним програмуванням. Це – переважно ті платники, у яких вперше відбулося зупинення реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН).
Суб’єктам господарювання надано консультаційну та методологічну допомогу з урахуванням галузевої специфіки їх діяльності.
Особливу увагу приділено питанням, пов’язаним з поданням таблиць даних платника податку на додану вартість (далі – Таблиця). Зокрема, детально зупинилися на основних вимогах щодо заповнення Таблиць, необхідності подання разом з Таблицями пояснень з посиланням на податкову та іншу звітність платника.
Фахівці податкової також звернули увагу, що на вебпорталі ДПС України розміщена відеоінструкція з покроковим алгоритмом проходження податкових накладних та розрахунків коригування у Системі моніторингу критеріїв оцінки ризиків (СМКОР).
Результат зустрічі – представники бізнесу отримали відповіді та вирішили питання щодо реєстрації податкових накладних по суті.
Протидія легалізації доходів, одержаних злочинним шляхом.
Підсумки за 2024 рік
Підрозділом запобігання фінансовим операціям, пов’язаним з легалізацією доходів, одержаних злочинним шляхом Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в умовах воєнного часу, вживаються посилені заходи щодо запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення.
Для забезпечення повноцінного функціонування дієвого механізму протидії податковим злочинам та відмиванню коштів від таких злочинів робота підрозділу здійснюється у співпраці з правоохоронними органами. Так, протягом 2024 року складено та передано до правоохоронних органів 162 аналітичних матеріалів з ознаками кримінальних правопорушень, в т. ч. 1 матеріал кримінального провадження правоохоронним органом вже скеровано до суду.
У межах роботи з протидії відмиванню доходів, одержаних злочинним шляхом, за 2024 рік виявлено та передано до Держфінмоніторингу 854 повідомлення про виявлені підозрілі фінансові операції на суму понад 944 млн. гривень. Ця кількість мала тенденцію до поступового зростання, якщо у першому півріччі 2024 року сформовано 407 повідомлень про фінансові операції, що можуть бути пов'язані з легалізацією доходів, одержаних злочинним шляхом, то в другому – 447.
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує платникам, що в умовах воєнного стану надзвичайно важливим для зміцнення економіки є наповнення бюджетів. Порушення податкового законодавства та легалізація (відмивання) коштів має негативний вплив на економічну стабільність та обороноздатність країни.
Майже 60,0 млн грн акцизного податку за операціями з алкогольними напоями
надійшло до місцевих бюджетів Дніпропетровщини
Як повідомив в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Сергій Лисеюк, у січні поточного року до місцевих бюджетів Дніпропетровщини від платників акцизного податку за операціями з алкогольними напоями надійшло майже 60,0 млн гривень. У порівнянні з січнем 2024 року надходження виросли на понад 7,2 млн грн, темп росту – 113,8 відсотків.
Керівник податкової регіону подякував платникам за сумлінне виконання своїх податкових зобов’язань та підкреслив, що своєчасне наповнення бюджетів критично важливе для нашої країни, особливо сьогодні. Сплачені платниками кошти – це виконання програм держбюджету, значна підтримка наших Збройних Сил України, фінансування медицини, освіти, своєчасно отримані зарплати і пенсії.
«Працюємо спільно для досягнення стратегічних завдань, визначених Національною стратегією доходів до 2030 року», – зазначив Сергій Лисеюк.
Нагадуємо, що 27.12.2024 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 07.11.2024 № 567 «Про затвердження Змін до форми декларації з акцизного податку та Порядку заповнення та подання декларації з акцизного податку» (крім окремих його положень, які набирають чинності з 01 січня 2026 року).
Декларація з акцизного податку за оновленою формою подається до контролюючого органу за місцем реєстрації платника акцизного податку, починаючи зі звітності за звітний (податковий) період – січень 2025 року (граничний термін подання – 20 лютого 2025 року).
Платники Дніпропетровщини протягом січня поточного року
зареєстрували понад 1600 ПРРО
(ЗІР - https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=39404)
Впродовж першого місяця 2025 року на Дніпропетровщині суб’єктами господарювання зареєстровано 308 реєстраторів розрахункових операцій (РРО) і 1 604 програмних РРО (ПРРО).
Загалом станом на 01.02.2025 Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області взято на облік 16 369 РРО і 60 382 ПРРО.
Звертаємо увагу, що ДПС України розроблено нові версії програмного забезпечення (далі – ПЗ) ПРРО для операційної системи iOS (Apple) та Web, а також оновлено версії для Windows та Android. Суб’єкти господарювання можуть безкоштовно завантажити відповідне ПЗ на вебпорталі ДПС.
Керівництво користувачів безкоштовного програмного рішення ДПС для версій WEB, Android, iOS та Windows розміщені за посиланням: Головна/БАНЕР/Програмні РРО/Керівництво користувача безкоштовного ПРРО (WEB, Android, iOS, Windows) (https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/).
Видобування нафти: від платників Дніпропетровщини внесок до загального фонду державного бюджету – понад 6,6 млн грн рентної плати
Протягом січні 2025 року до загального фонду державного бюджету від платників Дніпропетровщини за видобування нафти надійшло понад 6,6 млн грн рентної плати. Порівняно з січнем 2024 року надходження виросли на понад 3,2 млн грн, темп росту – 196,6 відсотків.
Звертаємо увагу, що це постійне підвищення рівня добровільного дотримання платниками податків вимог податкового законодавства шляхом виявлення та визначення пріоритетності ризиків втрати податкових надходжень і впровадження заходів, спрямованих на мінімізацію ризиків – це стратегічна мета управління комплаєнс-ризиками.
Дякуємо платникам за своєчасно сплачені податки, збори і платежі!
Національна стратегія доходів –
удосконалення процедур податкового адміністрування
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує., що Національна стратегія доходів (далі – НСД), схвалена Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2023 року № 1218-р – це дорожня карта реформування податкової системи, а також удосконалення процедур податкового адміністрування, яка необхідна для забезпечення потенціалу задоволення фіскальних потреб у середньостроковій перспективі.
Основні положення НСД узгоджені з МВФ та враховують міжнародну практику оподаткування, євроінтеграційні процеси, рекомендації Світового банку та ОЕСР.
Стратегічні цілі НСД:
- забезпечення макроекономічної та фінансової стабільності через збереження рівня мобілізації доходів та зменшення потреби у зовнішньому фінансуванні;
- забезпечення адаптації законодавства України до законодавства ЄС та виконання міжнародних зобовʼязань України в частині податкової політики та адміністрування;
- зміцнення доброчесності та довіри до контролюючих органів через посилення антикорупційних заходів та підвищення прозорості і ефективності процедур управління;
- підвищення рівня дотримання податкового законодавства платниками податків та контролюючими органами;
- створення та впровадження сучасних цифрових рішень податкового адміністрування.
Успішна реалізація НСД забезпечить стабільне збільшення доходів бюджету, закриє можливості для ухилення від оподаткування, а також підвищить рівень дотримання податкового законодавства та боротьби з тіньовою економікою.
З актуальними матеріалами щодо впровадження НСД можна ознайомитися на вебпорталі ДПС України у рубриці «Національна стратегія доходів» https://tax.gov.ua/diyalnist-/natsionalna-strategiya-dohodiv/.
До уваги платників податку на прибуток підприємств!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області стосовно розрахування суми пільги щодо непроведених коригувань фінансового результату до оподаткування згідно з п.п. 69.6 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ), повідомляє.
Суми податку та збору, не сплачені суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг, обліковуються таким суб’єктом – платником податків. Облік зазначених коштів ведеться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Платник податків зобов’язаний подавати контролюючим органам інформацію, відомості про суми коштів, не сплачених до бюджету в зв’язку з отриманням податкових пільг (суми отриманих пільг) та напрями їх використання (щодо умовних податкових пільг – пільг, що надаються за умови використання коштів, вивільнених у суб’єкта господарювання внаслідок надання пільги, у визначеному державою порядку) (п.п. 16.1.6 п. 16.1 ст. 16 ПКУ).\
Суб’єкти господарювання, що не сплачують податок на прибуток підприємств у зв’язку з отриманням податкових пільг, ведуть облік сум таких пільг, які відображаються у додатку ПП «Інформація про суми податкових пільг» до Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, форма якої затверджена наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897 (із змінами та доповненнями).
Сума пільги, передбачена вищезазначеним підпунктом, розраховується таким чином:
сума непроведених коригувань фінансового результату до оподаткування згідно з п.п. 69.6 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ у розмірі, що перевищує 4 відс. оподатковуваного прибутку попереднього звітного року,
х розмір базової ставки податку : 100.
Розрахунок зазначеної пільги здійснюються на підставі даних бухгалтерського обліку.
Деякі особливості заповнення додатку 1 (додатку 2) до декларації
з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Якщо в рішенні органу місцевого самоврядування на 2025 рік прийняті ставки податку згідно із Класифікатором будівель та споруд ДК 018-2000, який діяв до 01.01.2024 року, то у графі 2 «Код типу об’єкта» розд. І «Розрахунок податкового зобов’язання» до податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (Декларація), то у графі 2 «Код типу об’єкта» розд. І «Розрахунок податкового зобов’язання» до Декларації зазначається код класу об’єкта нерухомості (чотири символи, які є однаковим як для Національного класифікатора НК 018:2023, так і для Класифікатора ДК 018-2000), до якого відносився підклас об’єкта нерухомості згідно з рішенням органу місцевого самоврядування.
У графі 14 «Ставка (%)» зазначається ставка податку у відсотках, з урахуванням підкласу до коду класу об’єкта нерухомості зазначеного у графі 2, визначена рішенням органу місцевого самоврядування.
Наприклад, якщо рішенням органу місцевого самоврядування в межах одного класу для різних підкласів встановлені різні ставки податку, то у графі 2 додатку 1(додатку 2) має бути зазначений однаковий код типу об’єкта, який відповідає класу об’єкта нерухомості, а у графі 14 зазначається ставка податку, встановлена рішенням органу місцевого самоврядування для підкласів об’єктів нерухомості.
Ліквідація/реорганізація контролюючого органу/ДПІ обслуговування: зняття з обліку платника та взяття на облік в іншому контролюючому органі
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що переведення платників податків/зміна ДПІ обслуговування здійснюється на підставі переліку платників податків, стосовно яких змінюється місце обліку, затвердженого Центральним контролюючим органом (у разі зміни контролюючого органу) або контролюючим органом (у разі зміни ДПІ обслуговування без зміни контролюючого органу.
Платник податків може переглянути дані про ДПІ за основним та неосновним місцем обліку в Електронному кабінеті платника податку:
- «Дані про взяття на облік платників податку» у відкритій частині;
- «Реєстраційні дані» меню «Облікові дані платника» в приватній частині.
Документи, видані платнику податків згідно з Порядком обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 (із змінами та доповненнями) ліквідованим чи реорганізованим контролюючим органом/ДПІ обслуговування, залишаються чинними до моменту виникнення змін у даних платника податків, що вказуються у таких документах.
До уваги роботодавців!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Рядок 103 Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі – Розрахунок) заповнюється на підставі інформації, відображеної в додатку Д1 «Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення застрахованим особам» (далі – додаток Д1), а саме – включає виключно працівників, з якими укладено трудові договори (контракти) та яким нараховано заробітну плату у звітному періоді.
При цьому до рядка 103 Розрахунку не включаються працівники стосовно яких у додатку Д1 до Розрахунку зазначено тільки кількість днів перебування у трудових відносинах, проте ним не здійснювалося нарахування заробітної плати у звітному періоді, зокрема, у зв’язку із:
- відпусткою без збереження заробітної плати (якщо така відпустка тривала протягом всього звітного періоду);
- перебуванням протягом всього звітного періоду на лікарняному, який фактично буде оплачений тільки в наступному звітному періоді;
- відсутністю нарахованої заробітної плати (оскільки відпускні були нараховані в попередньому звітному періоді).
Порушення правил сплати (перерахування)
сум військового збору: відповідальність
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що за порушення правил сплати (перерахування) сум військового збору при затримці:
► до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – штраф у розмірі 5 відс. погашеної суми податкового боргу;
► більше 30 календарних днів – у розмірі 10 відс. погашеної суми податкового боргу.
У разі умисного ухилення:
- за перше порушення – штраф у розмірі 25 відс. від суми несплаченого військового збору;
- за повторну затримку сплати понад 90 календарних днів штраф – у розмірі 50 відс. від суми заборгованості.
Яку ставку єдиного внеску застосовує резидент Дія Сіті при обчисленні мінімального страхового внеску для працівника – особи з інвалідністю?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу.
Враховуючи те, що норми частини 14 прим. 1 ст. 8 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (із змінами та доповненнями) є імперативними щодо конкретного кола платників єдиного внеску – резидентів Дія Сіті, сплата єдиного внеску у разі дотримання вимог, визначених пунктами 2 та 3 частини першої, п. 10 частини 2 ст. 5 Закону України від 15 липня 2021 року № 1667-ІX «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні» (із змінами та доповненнями), починаючи з календарного місяця, наступного за календарним місяцем, в якому платником набуто статус резидента Дія Сіті, здійснюються у розмірі мінімального страхового внеску, в тому числі за осіб з інвалідністю, які працюють у резидента Дія Сіті.
При цьому, мінімальний страховий платіж розраховується як добуток мінімального розміру заробітної плати на ставку єдиного внеску у розмірі 22 відсотка.