ДПС впроваджує е-аудит та подання файлів у форматі SAF-T UA: 34 платники вже подали понад 80 файлів
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України н вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/883070.html повідомила.
ДПС впроваджує е-аудит та подання файлів у форматі SAF-T UA: 34 платники вже подали понад 80 файлів. Це питання обговорювалося під час зустрічі Голови Державної податкової служби України Руслана Кравченка із бізнесом Чернівецької області.
Чернівецька область – сьомий регіон, який Руслан Кравченко відвідав разом з командою ДПС з початку цього року. Вже є результат від постійної комунікації з платниками.
«Провели відкритий діалог з понад 40 представниками бізнесу за участі начальника Чернівецької ОВА Руслана Запаранюка. Конструктивна та відверта розмова. Це перший регіон, де не почув суттєвих скарг від платників. І це вже показник. Коли є дієва співпраця, то є і результат», – сказав Руслан Кравченко.
Попри війну, економічну нестабільність і щоденні виклики український бізнес працює і сплачує податки. В регіоні зростає кількість субʼєктів господарювання. Зростають надходження до бюджету, ПДФО, податкова активізувала підтримку платників.
«Обговорили питання впровадження е-аудиту та подання файлів у форматі SAF-T UA. Це сучасний стандарт податкової звітності, який поступово впроваджується в Україні. Але у бізнесу вже є побоювання щодо відповідальності за неподачу. Заспокоїв. Наразі відсутня відповідальність за неподання файлів у форматі SAF-T UA, оскільки його впровадження ще триває в тестовому режимі для всіх платників податків. ДПС уже тестує е-аудит і приймає SAF-T UA-файли. Наразі 34 платники вже подали понад 80 файлів. Головне мати бажання долучитися», – сказав Руслан Кравченко.
ДПС зі свого боку надасть всю необхідну методологічну підтримку. На платформі Google Chat створили майданчик для комунікацій із платниками податків та розробником програмного забезпечення щодо формування SAF-T UA. Податкова також надала всім платникам технічну можливість проведення тестування SAF-T UA через «Електронний кабінет».
Обговорили також інші проблеми:
- блокування податкових накладних. У Чернівецькій області один з найменших показників серед регіонів – 0,24 %. Середній по Україні – 0,39 %;
- ризикові підприємства – кількість зменшується – з початку року завдяки зміні підходів, цифра скоротилась майже на третину;
- антикорупційні питання – прозорість має бути не на словах, а в діях;
- клуб білого бізнесу – бізнес скрізь наголошує на необхідності перегляду критеріїв. Щоб і інші, хто працюють у правовому полі та сплачують податки, потрапив до клубу.
«Проблем, які маємо вирішити, ще чимало. Продовжуємо працювати в регіонах, щоб разом з бізнесом знаходити оптимальні рішення», – додав Голова ДПС.
Понад 6,6 млрд грн плати за землю: надходження
у січні-лютому зросли майже на 13 %
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу.
Протягом січня – лютого 2025 року місцеві бюджети отримали понад 6,6 млрд грн плати за землю. Платники спрямували на розвиток своїх громад на 13 %, або на 0,75 млрд грн більше, ніж у відповідний період минулого року. За січень – лютий 2024 року надходження склали 5,85 млрд гривень.
Найбільшу суму плати за землю – 90 %, або майже 5,97 млрд грн сплатили юридичні особи. Порівняно з відповідним періодом минулого року це на 12,69 %, або на 0,67 млрд грн більше.
Фізичні особи поповнили місцеві скарбниці на 0,63 млрд грн, що на рівні показника відповідного періоду минулого року.
Серед лідерів у сплаті податку:
Дніпропетровщина – 1,16 млрд грн,
Київ – 1,01 млрд грн,
Львівщина – 461,61 млн гривень.
Нагадаємо, що плата за землю – обов’язковий платіж у складі податку на майно. Він включає в себе земельний податок або орендну плату за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Згідно з нормами Податкового кодексу України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення (державної реєстрації) права власності або права користування земельною ділянкою.
У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.
Про особливості нарахування та сплати плати за землю під час воєнного стану читайте за посиланням https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/878684.html.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/882988.html
Як узгоджуються податкові зобов’язання:
пояснення для платників податків
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/882866.html повідомила.
Податкове зобов’язання – це сума податку, яку платник повинен сплатити до бюджету. Але коли ця сума вважається остаточною та підлягає обов’язковій сплаті?
1. Коли податкове зобов’язання вважається узгодженим?
Податкове зобов’язання стає узгодженим у таких випадках:
- Якщо платник самостійно задекларував суму податку – вона вважається узгодженою одразу після подання декларації.
- Якщо податкова після перевірки нарахувала додаткові податкові зобов’язання, і платник не оскаржує це рішення – через 10 робочих днів після отримання податкового повідомлення-рішення (ППР) ця сума стає узгодженою.
Важливо!
Суми узгоджених податкових зобов’язань вносяться в облікову картку платника податків в автоматичному режимі.
Якщо виникають розбіжності, платник податків має право ініціювати звірку даних зі звітності на відповідність інформації в базах даних ДПС або оскаржити рішення податкового органу.
До закінчення строку на оскарження ДПС не здійснює стягнення сум податкових зобов’язань.
2. Що відбувається, якщо платник не погоджується з донарахуваннями?
Якщо платник податків не згоден із нарахованими сумами, він має право їх оскаржити:
Адміністративне оскарження (скарга в ДПС)
- Платник має 10 робочих днів з дня отримання ППР, щоб подати скаргу до ДПС.
- Під час розгляду скарги податкове зобов’язання не вважається узгодженим.
- Якщо ДПС залишає ППР без змін, сума стає узгодженою з дня отримання рішення ДПС.
Судове оскарження
- Якщо платник подає позов до суду, податкове зобов’язання залишається неузгодженим до моменту набрання судовим рішенням законної сили. Але сам факт подання позову ще не є підставою для виведення суми з податкового боргу.
Для цього необхідно отримати ухвалу суду про відкриття провадження (ст. 171 Кодексу адміністративного судочинства України).
Важливо!
Ухвала про відкриття провадження є важливим юридичним документом, який підтверджує факт судового розгляду спору про податкові зобов’язання.
Вона дає змогу платнику податків захистити свої права та уникнути автоматичного стягнення сум, доки суд не ухвалить остаточне рішення. При цьому ухвала може надходити до сторін по справі як в паперовому вигляді, так і в електронному через електронний суд (Електронний судовий сервіс). Натомість лист платника податків з інформацією про оскарження податкових зобов’язань не є юридично підтвердженим фактом судового розгляду спору.
- Якщо суд скасовує ППР – податок не підлягає сплаті.
- Якщо суд підтверджує ППР – сума стає узгодженою з моменту набрання рішенням законної сили.
3. Чому це важливо?
- Узгоджений податковий борг необхідно сплатити, інакше будуть нараховані штрафи та пеня.
- Якщо податкове зобов’язання неузгоджене (оскаржується), воно не підлягає примусовому стягненню.
Дії податкової щодо стягнення узгоджених сум податкових зобов’язань
Податкові органи мають різні повноваження щодо стягнення податкових зобов’язань.
Що робить податкова?
Надсилає вимогу про сплату боргу
- Якщо платник не сплатив податковий борг у визначений термін, податкова надсилає податкову вимогу (ст. 59 Податкового кодексу України).
- Вимога містить суму боргу та строк для його добровільного погашення.
У разі виведення суми з інтегрованої картки платника у зв’язку з оскарженням податкова вимога відкликається автоматично.
Якщо у вас виникли запитання щодо узгодження податкових зобов’язань, звертайтеся до контролюючого органу за місцем обліку або подавайте звернення через Електронний кабінет платника.
У ДПС функціонуватиме єдиний уповноважений підрозділ з питань запобігання та виявлення корупції, – постанова Уряду
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
У Державній податковій службі України буде впроваджено єдиний уповноважений підрозділ з питань запобігання та виявлення корупції.
Реалізація такого експериментального проєкту передбачена постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2025 року № 337.
Основна мета – підпорядкування безпосередньо Голові ДПС всіх уповноважених підрозділів з питань запобігання та виявлення корупції територіальних органів ДПС.
Це сприятиме незалежності єдиного уповноваженого підрозділу, допоможе зміцнити довіру платників до податкових органів за рахунок посилених антикорупційних заходів, прозорості та покращення управлінських процедур.
Завдяки запровадженню єдиного підходу до антикорупційної діяльності в ДПС, мінімізації ризиків конфлікту інтересів буде підвищено ефективність антикорупційної боротьби на національному рівні.
Координатором проєкту виступає Міністерство фінансів України, а його учасники – структурні підрозділи з питань запобігання та виявлення корупції апарату і територіальних органів ДПС та Національне агентство з питань запобігання корупції.
Запроваджені зміни реалізуються рамках виконання Національної стратегії доходів до 2030 року.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/882565.html
Зустріч податківців Дніпропетровщини з керівництвом Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції: про удосконалення інформаційної взаємодії та забезпечення достовірної інформації щодо реєстраційних даних СГ
За участі заступника начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) Федора Терханова і начальника Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) (Міжрегіональне управління) Тимофія Дудіна відбулася зустріч. У заході також взяли участь: від ГУ ДПС – начальник управління податкових сервісів Литвиненко Тетяна; від Міжрегіонального управління – начальник відділу розгляду звернень та забезпечення діяльності Колегії з розгляду скарг на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єктів державної реєстрації Управління державної реєстрації Гаценко Людмила і начальник Управління нотаріату Селіванова Кристина.
Обговорили питання проведення реєстраційних дій на зміну місцезнаходження платників податків. Так, зокрема до ГУ ДПС протягом 2024 року надійшли відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (ЄДР) щодо зміни реєстраційних та облікових даних відносно 164 юридичних осіб, протягом січня – лютого 2025 року відносно 25 товариств, у яких податкова адреса змінилася або на однакову для декількох СГ адресу, або на неіснуючу юридичну адресу. Юридичні особи з різних областей України масово змінюють місцезнаходження на вищевказані адреси. Під час комунікацій вирішено, що у разі виникнення таких питань у подальшому, здійснювати взаємодію з Міжрегіональним управлінням та вирішувати їх у найкоротший термін.
Обговорили питання інформаційної взаємодії Міжрегіонального управління з ГУ ДПС при реєстрації приватної нотаріальної діяльності приватних нотаріусів та адвокатів з метою залучення їх до постановки на податковий облік і залучення до декларування.
Особливу увагу звергнули на важливість внесення достовірної інформації щодо реєстраційних даних СГ, механізм обробки та виправлення зауважень, направлених органами ДПС в автоматичному режимі при обробці відомостей з ЄДР.
Учасники діалогу визначили шляхи вирішення нагальних питань для забезпечення наповнення Єдиного банку даних достовірною інформацією щодо реєстраційних та облікових даних платників, окреслили плани співпраці на 2025 рік.
У зв’язку з чисельними запитами платників податків щодо процедури реєстрації платниками ПДВ новостворених СГ, запропоновано у квітні поточного року провести спільну зустріч фахівців ГУ ДПС, представників Міжрегіонального управління та платників з обговорення цього питання.
Комунікації тривають.
Податківці Дніпропетровщини на зустрічі з підприємствами Криворіжжя різних галузей обговорили шляхи погашення заборгованості
У Криворізькій державній податковій інспекції Головного управління ДПС у Дніпропетровській області під головуванням заступниці начальника податкової служби Дніпропетровщини Наталі Федаш відбулася зустріч податківців із платниками Криворіжжя, які мають заборгованість по платежах до бюджетів та з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
На захід запросили представників кількох підприємств різних форм власності та сфер діяльності: добування корисних копалин та розробка кар’єрів; забір, очищення та постачання води; виробництво машин і обладнання для сільського та лісового господарств; будівельно-монтажні роботи; послуги вантажного транспорту.
Під час спілкування розглянули ряд важливих питань:
- наявність податкового боргу у платників та підстави його виникнення;
- вжиті заходи Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) щодо погашення податкового боргу у платників;
- фінансовий стан підприємств-боржників та планування заходів з погашення та недопущення зростання заборгованості протягом 2025 року.
Представники податкової наголосили на важливості своєчасної сплати податків, оскільки це забезпечує функціонування економіки та фінансування соціально важливих програм. Учасників діалогу проінформували про шляхи погашення заборгованості.
Платники отримали відповіді на запитання, що виникають під час здійснення господарської діяльності з урахуванням галузевої специфіки.
Питання податкового боргу – під постійним контролем ГУ ДПС. З метою недопущення накопичення нової заборгованості та погашення існуючої податкова служба постійно взаємодіє з керівниками підприємств-боржників.
Податковий борг: разом знаходимо рішення!
Представники податкової, облдержадміністрації та територіальних громад Дніпропетровського регіону обговорили актуальні питання щодо сплати податку на майно та погашення податкового боргу
У Дніпрі, незважаючи на нічну атаку ворожих дронів і пошкодження будівель податкової служби регіону, відбулась онлайн зустріч фахівців Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) з представниками Департаменту фінансів Дніпропетровської обласної державної адміністрації та усіма 86 територіальними громадами області.
Обговорили актуальні питання, що виникають у територіальних громад щодо сплати юридичними та фізичними особами – платниками податків податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; плати за землю; єдиного податку, а також оподаткування доходів фізичних осіб, погашення податкового боргу. Акцентували увагу на кампанії декларування – 2025.
Захід проходив у форматі «питання – відповідь». Представники територіальних громад отримали детальні відповіді фахівців податкової на усі питання, що надійшли до ГУ ДПС та у більшості стосувалися конкретних ситуацій. Наприклад, Петриківська селищна територіальна громада цікавилась порядком нарахування земельного податку за період, коли власник земельної ділянки помер, а спадкоємець ще не набув права власності, але почав користуватися такою ділянкою.
Чимало питань пов’язано зі змінами в законодавстві. Так, від усіх громад надійшло прохання роз’яснити, якими документами регламентуються форми рішень про встановлення ставок податків та пільг з місцевих податків і зборів у зв’язку з втратою чинності Постанови Кабінету Міністрів України від 24 травня 2017 року № 483 «Про затвердження форм типових рішень про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки».
Потребувало роз’яснення також питання стосовно алгоритму та порядку обміну інформацією щодо площі об’єктів житлової і нежитлової нерухомості, які є власністю юридичних або фізичних осіб для визначення прогнозних показників з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на 2026 – 2028 роки.
Присутнім нагадали про інформаційні джерела податкової служби Дніпропетровщини та сучасні дистанційні засоби комунікації з платниками податків.
Місцеве самоврядування та податкова – це дві ключові державні інституції, що впливають та визначають фінансову стабільність і перспективи розвитку області. Завдяки відкритому партнерству та діалогу забезпечується належне наповнення місцевих бюджетів – надважливого джерела економічної стійкості та посилення обороноздатності регіону, реалізації соціальних ініціатив.
Загальний фонд держбюджету отримав від платників Дніпропетровщини
понад 8,3 млрд грн податкових платежів
Протягом січня – лютого 2025 року до загального фонду державного бюджету від платників Дніпропетровщини надійшло понад 8,3 млрд грн податків, зборів та платежів. Як зазначила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Теодозія Чернецька, у порівнянні з минулорічним відповідним періодом надходження збільшились на понад 2,4 млрд грн, або на 41,4 відсотки.
Очільниця обласного податкового відомства висловила щиру вдячність всім, хто сьогодні відповідально ставиться до виконання своїх податкових зобов’язань.
«Триває реформа податкового адміністрування, ДПС посилює автоматизацію та цифровізацію податкових процесів. На постійній основі діалог податківців з бізнесом, спрямований на вирішення конкретних проблем платників, забезпечив позитивні зміни: питання, які виникають у суб’єктів господарювання під час їх діяльності, вирішуються оперативно. Конструктивно співпрацюємо задля спільного пошуку ефективних рішень для майбутнього нашої держави», – зазначила Теодозія Чернецька.
Податок на нерухоме майно: юридичні і фізичні особи забезпечили позитивну динаміку надходжень до місцевих бюджетів Дніпропетровщини
Впродовж двох місяців 2025 року юридичні особи спрямували до місцевих бюджетів Дніпропетровщини понад 135,3 млн грн податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що у порівнянні з січнем – лютим 2024 року на понад 6,3 млн грн, або майже на 5,0 відс. більше. Фізичними особами – платниками податку на нерухоме майно поповнено місцеві бюджети Дніпропетровської області майже на 48,0 млн гривень. Надходження виросли порівняно з січнем – лютим минулого року на понад 5,9 млн грн, темп росту – 14 відсотків..
Нагадуємо, що відповідно до п.п. 266.2.1 п. 266.2 ст. 266 Податкового кодексу України об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є об’єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка.
За спеціальне використання води платники рентної плати спрямували до місцевих бюджетів Дніпропетровщини понад 26,6 млн гривень
У січні – лютому поточного року до місцевих бюджетів Дніпропетровщини від платників рентної плати за спеціальне використання води надійшло понад 26,6 млн грн, що майже на 3,8 млн грн, або на 16,7 відс., більше ніж у минулорічному відповідному періоді.
Звертаємо увагу, що первинний водокористувач, який має дозвіл на спеціальне водокористування та використовує воду виключно для власних питних і санітарно-гігієнічних потреб або для задоволення питних і санітарно-гігієнічних потреб населення та/або власних господарських потреб є платником рентної плати та повинен подавати податкову декларацію з рентної плати затверджена наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 № 719 із змінами та доповненнями і сплачувати рентну плату.
Податковий календар на 31 березня 2025 року
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що
31 березня 2025 року, понеділок, останній день сплати
► за лютий 2025 року:
- акцизного податку;
- військового збору з нарахованого, але не виплаченого доходу;
- земельного податку та/або орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян);
- ПДВ;
- рентної плати:
● за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини;
● за користування радіочастотним ресурсом України;
● за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами територією України;
● за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України;
- ПДФО:
● з нарахованого, але не виплаченого доходу;
● із загальної суми доходів у вигляді процентів, нарахованих за лютий 2025 року на суми банківських вкладних (депозитних) або поточних рахунків, ощадних (депозитних) сертифікатів, вкладів (депозитів) членів кредитної спілки у кредитній спілці;
► за березень 2025 року авансового внеску з податку на прибуток підприємств з пунктів обміну іноземних валют.
Сервіс Е-повідомлення
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Державною податковою службою України з метою підвищення рівня інформування платників податків про суми помилково сплачених податкових платежів, єдиного внеску запроваджено новий сервіс «Е-повідомлення».
Платники податків, користувачі електронного кабінету, мають можливість отримувати в розділі «Вхідні/вихідні документи/Вхідні/ Повідомлення» електронне інформаційне повідомлення про помилкову сплату платежів (форма J/F14900) та миттєво здійснювати направлення до територіального органу ДПС, в якому обліковуються такі суми, заяву на перерахування коштів в електронному форматі.
Форма Е-повідомлення про помилкову сплату платежів містить
Податковий номер платника
Назва та код територіального органу ДПС
код території
отримано сплату [дата платіжної інструкції] по платежу [код платежу] «[назва платежу]» в розмірі [сума] грн за платіжною інструкцією № [номер платіжної інструкції] на рахунок [ рахунок IBAN].
У разі помилкової сплати просимо подати Заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені.
Поряд з цим, посадові особи, які за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань є керівником підприємства, установи, організації, чи самозайнятою особою, чи фізичною особою – платником податків, також мають можливість отримувати додаткове повідомлення шляхом приєднання до сервісу «Info TAX».
Звертаємо увагу, що автоматична відправка електронних інформаційних повідомлень про помилкову сплату платежів здійснюється засобами ІКС ДПС о 9.00 годині в робочі дні, крім понеділка, за транзакціями про сплату за попередній банківський день.
Чи може неповнолітня особа отримати ЕДП у КНЕДП ДПС
та який порядок отримання?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що неповна цивільна дієздатність фізичної особи у віці від чотирнадцяти до вісімнадцяти років (неповнолітня особа) визначена ст. 32 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-IV (далі – ЦКУ).
Відповідно до частини п’ятої ст. 32 ЦКУ неповнолітня особа має право самостійно укладати договір про отримання електронних довірчих послуг (далі – ЕДП).
Отже, для отримання ЕДП неповнолітній особі віком від 14 до 18 років (у тому числі фізичній особі у віці від 16 років, зареєстрованій як фізична особа – підприємець) необхідно надати перелік документів для отримання ЕДП фізичній особі.
З переліком документів необхідних для отримання ЕДП фізичній особі, можна ознайомитись у розділі «Отримання електронних довірчих послуг» вебсайту Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України (КНЕДП ДПС) (https://ca.tax.gov.ua/), обравши відповідну категорію (також можливо надати документи за допомогою функції «Шеринг» застосунку «Дія»).
Надали послуги з репетиторства – своєчасно задекларуйте доходи!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що триває Деклараційна кампанія 2025.
У разі, якщо вчителі або викладачі, які надавали репетиторські послуги протягом минулого року, не зареєстровані фізичною особою – підприємцем або особою, яка провадить незалежну професійну діяльність у рамках діяльності з надання послуг репетитора, то такі особи зобов’язані задекларувати отримані доходи.
Звертаємо увагу, що до репетиторських належать, зокрема, послуги з виконання контрольних, курсових, дипломних робіт, підготовки дітей до школи, незалежного тестування, вступу до навчальних закладів, навчання з будь-яких предметів тощо.
Отже, громадяни, які отримали впродовж 2024 року доходи від репетиторства і не зареєстровані суб’єктами господарювання у рамках такої діяльності, в обов’язковому порядку мають подати до 01 травня 2025 року річну податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – Декларація).
За результатами декларування така фізична особа зобов'язана самостійно до 01 серпня 2025 року сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену в поданій нею податковій Декларації за 2024 рік (податок на доходи фізичних осіб за ставкою 18 % і військовий збір у розмірі 1,5 %).
Нагадуємо, що Декларацію можна подати особисто платником або уповноваженою на це особою, надіслати поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення або відправити до податкової засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису у порядку, визначеному законодавством.
Сучасні технології і якісні адміністративні послуги в контролюючих органах
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) нагадує, що у Правобережному ЦОПі Дніпровської ДПІ ГУ ДПС запроваджено використання сканеру, який дозволяє зчитування з мобільного пристрою штрих-коду, що генерується за допомогою застосунку «Дія». Це прискорює отримання електронних копій цифрових документів та забезпечує надання більш якісних адміністративних послуг платникам податків.
Після проведеного аналізу результатів застосування такого пристрою, сканерами будуть забезпечені інші ЦОПи Дніпропетровської області.
Про управління податковими ризиками
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Державна податкова служба України активно впроваджує міжнародні підходи до управління, що ґрунтуються на управлінні податковими ризиками (комплаєнс-ризиками), адже це має вирішальне значення для досягнення стратегічних цілей Національної стратегії доходів України.
На субсайті «Територія високого рівня податкової довіри», який розміщено за посиланням https://tpd.tax.gov.ua, оприлюднено Перелік платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства (далі – Перелік).
Перелік формується щоквартально, не пізніше останнього робочого дня березня, травня, серпня та листопада. Розраховані середні показники, які використовуються для формування Переліку, публікуються протягом 5 робочих днів після його затвердження. Для розрахунку всіх середніх галузевих показників, які беруться до уваги при формуванні Переліку, використовуються дані податкової звітності за останні 4 повні квартали (сумарно за 12 місяців). Заробітна плата розділяється на чотири квартали.
Платники податків, які зареєстровані протягом звітного (податкового) року (новостворені), можуть бути включені до Переліку з першого числа місяця, що настає за податковим (звітним) кварталом, але не раніше одного календарного року з дати взяття такого платника на облік у контролюючому органі.
З нормами визначення платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства та перевагами для них можна ознайомитися в Законі України від 18.06.2024 № 3813-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства» та в наказі Міністерства фінансів України від 07.10.2024 року № 495 «Про затвердження Порядку формування та оприлюднення переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства» (зі змінами).