• Main Page / Головна
  • Newsline / СТРІЧКА НОВИН
  • Archive / АРХІВ
  • Contacts / Контакти
  • RSS feed
  • This online newspaper has been in publication since September 9, 2005
  • Податкові новини (ДПС у Дніпропетровській області) 31.03.2025
    2025-03-31 23:01:21

    Прогнозована політика трансфертного ціноутворення: ДПС нагадує про можливість укладення договору АРА

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
    Один із сучасних інструментів для вирішення спорів у рамках двосторонніх угод про уникнення подвійного оподаткування – це процедура попереднього узгодження ціноутворення у контрольованих операціях (АРА, Advance Pricing Arrangement).
    Вона дозволяє великим платникам податків укласти договір із Державною податковою службою України, що визначає для такого платника умови здійснення контрольованих операцій на обмежений строк.
    Переваги договору АРА
    - У разі його дотримання захищає від донарахування податкових зобовʼязань, штрафів і пені щодо контрольованих операцій, визначених договором.
    - Гарантує стабільність умов договору.
    - У разі недотримання умов ДПС має право донарахувати податкові зобов’язання, штрафи, пеню щодо контрольованих операцій, визначених договором, умови яких не відповідають принципу «витягнутої руки».
    Документи, які регулюють АРА
    - Податковий кодекс України (п. 39.6 ст. 39).
    - Постанова Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2021 року № 1114 «Про затвердження Порядку попереднього узгодження ціноутворення у контрольованих операціях, за результатами якого укладаються договори, що мають односторонній, двосторонній та багатосторонній характер, для цілей трансфертного ціноутворення».
    Нагадуємо, що норми трансфертного ціноутворення в Україні, запроваджені з 2013 року, є інструментом протидії ухиленню від сплати податків та забезпечення стабільності дохідної частини бюджету.
    Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням


    https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/883312.html

     


    Руслан Кравченко розповів про роботу ДПС для підтримки мобілізованих ФОП


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
    Голова Державної податкової служби України Руслан Кравченко розповів про заходи, які ДПС реалізовує для підтримки мобілізованих ФОП.
    Питання, яке стосується оподаткування ФОП, порушив один із ветеранів під час зустрічі Голови ДПС із бізнесом Хмельниччини. В заході за участі начальника Хмельницької ОВА Сергія Тюріна та народного депутата Ігоря Марчука взяли участь понад 50 підприємців.
    Для звільнення від оподаткування необхідно подати заяву та низку документів. Але для цього демобілізовані ФОП мають лише 10 днів.
    «Встигнути в такий термін, як показала практика, вкрай важко. Вдячний нашому захиснику, що порушив це питання. Саме так — через діалог і підтримку одне одного — ми можемо реально допомагати тим, хто захищає країну. Щоб збільшити цей термін необхідні зміни до законодавства. Вже працюємо над цим з Мінфіном та Міноборони. Очікуватимемо і на оперативні рішення парламенту», – сказав Руслан Кравченко.
    Він доручив також апарату ДПС невідкладно провести інвентаризацію подібних ситуацій, щоб максимально допомогти нашим захисникам.
    «Ще одне проблемне питання. Маємо чимало звернень від родичів зниклих безвісти мобілізованих ФОП. Їхні ФОП продовжують отримувати податкові нарахування, накопичуються борги, блокуються рахунки. Це питання також опрацьовуємо в рамках наших пропозицій по змінах до законодавства. Бо механізму зупинки або скасування нарахувань немає, якщо звертається не сам підприємець», – сказав Голова ДПС.
    Він зазначив, що питань від бізнесу багато. І ДПС прагне максимальної комунікації та реального вирішення його проблем.
    Обговорили також низку інших важливих тем:
    — система ризиків та блокування податкових накладних;
    — перевірки;
    — підтримка бізнесу в умовах війни;
    — цифрові сервіси ДПС і прозорість адміністрування податків.
    «Вдячний бізнесу за активність. Завдяки таким зустрічам бачимо, в яких напрямах маємо посилити роботу, щоб податкова була справжнім партнером для наших підприємців», – додав Голова ДПС.
    Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням


    https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/883514.html

     


    Сплата єдиного податку у січні – лютому 2025 року зросла на 12,8 %: в яких регіонах найбільші надходження


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/883397.html повідомила.
    Протягом січня – лютого 2025 року платники, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, сплатили 16,68 млрд грн. Це на 12,8 %, або на 1,9 млрд грн більше, ніж відповідного періоду минулого року.
    Фізичні особи – підприємці сплатили найбільшу суму єдиного податку – 13,31 млрд грн. Цей показник перевищив сплату відповідного періоду минулого року на 13,4 %, або на 1,57 млрд гривень.
    Юридичні особи – платники єдиного податку перерахували 2,11 млрд грн, що на 8,8 %, або на 0,17 млрд грн більше січня – лютого 2025 року.
    Сільгосптоваровиробники, у яких частка сільськогосподарського виробництва за попередній звітний рік дорівнює або перевищує 75 %, поповнили місцеві бюджети на 1,26 млрд грн. Це також вище за показники відповідного періоду минулого року на 15,6 %, або на 0,17 млрд гривень.
    Лідери у сплаті єдиного податку:
    Київ – 3,64 млрд грн,
    Дніпропетровська – 1,45 млрд грн,
    Львівська  – 1,38 млрд грн,
    Харківська – 1,21 млрд гривень.
    Нагадуємо, що відповідно до законодавчих змін платники єдиного податку сплачують військовий збір.
    Ставки військового збору:
    ФОПи першої, другої та четвертої груп – 10 % від мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного року (у 2025 році розмір щомісячного авансового внеску – 800 грн).
    Підприємці третьої групи – 1 % від отриманого доходу щоквартально.

     


    Відомий економічний експерт Дніпропетровського регіону закликає громадян своєчасно задекларувати свої доходи і сплатити податки


    До Центру обслуговування платників Правобережного відділу обслуговування платників Дніпровської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області завітав відомий економічний експерт, член Ради Громадської спілки «Ліга аудиторів України», перший заступник Громадської ради при Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області Михайло Крапивко.
    Під час спілкування говорили про хід кампанії декларування громадянами доходів, отриманих у 2024 році, та її важливість.
    Користуючись нагодою, Михайло Крапивко звернувся до мешканців Дніпропетровщини із закликом проявити активну громадянську позицію та задекларувати свої доходи. Також зазначив, що декларування доходів та вчасна сплата податків є своєрідним джерелом позитивної самооцінки, чітким усвідомленням того, що ти успішна людина і вчиняєш як чесний, добропорядний громадянин. Це особистий внесок кожного українця у фінансову підтримку держави та забезпечення її обороноздатності.
    «Звітувати про свої доходи та своєчасно сплачувати податки – це обов’язок кожного громадянина, який хоче і прагне жити у заможній країні, де належним чином фінансуються державні програми соціального спрямування», – наголосив Михайло Крапивко.

     


    Під час онлайн зустрічі податківців з фізичними особами – підприємцями Дніпропетровщини комунікували про звірку з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки


    Фахівці Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) провели онлайн зустріч з фізичними особами – підприємцями регіону. Тема заходу – «Проведення звірки з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки».
    У фокусі уваги – питання, що хвилюють підприємців: хто є платником податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – податок); як визначити об’єкт оподаткування.
    Окрему увагу приділили пільгам з податку, порядку його обчислення, а також проведенню звірки.
    Зокрема, учасників поінформували про те, що платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення звірки даних щодо:
    - об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;
    - розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;
    - права на користування пільгою із сплати податку;
    - розміру ставки податку та нарахованої суми податку.
    Також наголошено, що у разі розбіжностей між даними контролюючого органу та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, контролюючий орган проводить перерахунок суми податку і надсилає йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим.
    Платникам податків нагадали, що у ГУ ДПС з питань оподаткування фізичних осіб – підприємців діє телефон «гарячої лінії» (098) 294 3371.
    Відкрита комунікація між податковою службою та підприємцями триває.

     


    На онлайн зустрічі податківці Дніпропетровського регіону обговорили із СГ, які здійснюють реалізацію алкогольних напоїв у роздрібній мережі, порядок заповнення Декларації з акцизного податку


    Фахівці Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) разом із суб’єктами господарювання (СГ), які здійснюють виробництво підакцизних товарів та реалізацію алкогольних напоїв у роздрібній мережі, зібралися на онлайн зустріч аби обговорити деякі важливі аспекти подання та заповнення Декларації з акцизного податку (Декларація).
    Практичні поради підприємцям надали працівники відділу адміністрування акцизного податку управління контролю за підакцизними товарами ГУ ДПС.
    В які строки подавати Декларацію, за якими правилами, як заповнити документ із усіма його додатками, враховуючи норми Податкового кодексу України – ці та інші запитання цікавили СГ. Адже вчасно подав звітність – впевнено ведеш бізнес.
    Учасників діалогу проінформували, до якого контролюючого органу подається Декларація; про кількість Декларацій та Додатків 6 до них, що потрібно подавати до податкового органу СГ роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів у декількох пунктах продажу (у т. ч., розташованих у населених пунктах, підпорядкованих різним органам самоврядування) та обслуговується в одному або декількох контролюючих органах. Також пояснили як СГ роздрібної торгівлі заповнювати Додаток 8 «Розрахунок суми акцизного податку, що збільшує або зменшує податкові зобов’язання внаслідок виправлення самостійно виявленої помилки, допущеної в попередніх звітних періодах» до уточнюючої Декларації для виправлення помилки у разі зазначення невірного коду території у розділі Д Декларації.
    Податкова Дніпропетровщини завжди відкрита до спілкування та готова надавати платникам фахові консультації.
    За отриманням роз’яснень, у тому числі щодо заповнення необхідної документації, можна звертатись за номером телефону «гарячої лінії» ГУ ДПС (095) 545 2977.
    Ліцензування – це чесна конкуренція та ведення бізнесу у законодавчому полі, що забезпечує споживачам якісні товари й послуги.

     


    Протягом двох місяців поточного року місцеві бюджети Дніпропетровщини отримали від платників понад 7,4 млрд грн податків, зборів і платежів


    Платники Дніпропетровщини у січні – лютому 2025 року поповнили місцеві бюджети на понад 7,4 млрд гривень. Надходження збільшились у порівнянні з січнем – лютим 2024 року на понад 1,0 млрд грн, або на 16,0 відсотків.
    Щира вдячність платникам за сумлінне виконання податкових зобов’язань.
    «Наразі отримані результати мотивують і надалі наполегливо працювати у напрямку впровадження міжнародних підходів та практик щодо підвищення рівня дотримання платниками своїх податкових обов’язків. Податкова служба стала більш дієвою і більш відкритою. Зростання надходжень до бюджетів свідчить про ефективно налагоджений діалог податківців з бізнесом. Задіяні формати взаємодії з платниками створюють умови для скорочення рівня порушень законодавства, підвищують взаємну довіру та загальний рівень податкового комплаєнсу», – зазначила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Теодозія Чернецька.

     


    Єдиний податок: ФОПи спрямували
    до місцевих бюджетів Дніпропетровщини понад 1,1 млрд гривень


    Протягом січня – лютого поточного року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області від ФОПів – платників єдиного податку надійшло понад 1 157,2 млн гривень. Порівняно з січнем – лютим 2024 року надходження виросли на понад 164,0 млн грн, темп росту – 116,5 відсотків.
    Нагадуємо, що у разі прийняття ФОПом рішення про перехід на спрощену систему оподаткування з 1 січня наступного року заява до контролюючого органу подається не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку нового року разом із розрахунком доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування.
    При цьому, дохід за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування, визначається на момент подання заяви із врахуванням запланованої суми отримання доходу, за період що залишився до кінця року після подання заяви.

     


    Платники рентної плати за видобування нафти і використання водних біоресурсів забезпечили позитивну динаміку надходжень
    до місцевих бюджетів Дніпропетровщини


    Упродовж двох місяців 2025 року платники рентної плати забезпечили позитивну динаміку надходжень до місцевих бюджетів Дніпропетровської області, зокрема:
    - за видобування нафти на суму 569,5 тис. грн, що на 392,4 тис. грн більше, темп росту склав 321,5 відс.;
    - за використання водних біоресурсів – майже на 1,3 млн грн, що на 295,4 тис. грн, або на 29,6 відсотків.

     


    Чи може банк списати кошти з рахунку платника, який має податковий борг, на підставі платіжної інструкції на примусове списання (стягнення) коштів?

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
    Стягнення коштів з рахунків/електронних гаманців платника податків у банках, небанківських надавачах платіжних послуг/емітентах електронних грошей, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих у центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (абзац перший п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)).
    У разі, якщо податковий борг виник у результаті несплати грошових зобов’язань та/або пені, визначених платником податків у податкових деклараціях або уточнюючих розрахунках, що подаються контролюючому органу в установлені ПКУ строки, стягнення коштів з рахунків/електронних гаманців такого платника у банках, небанківських надавачах платіжних послуг/емітентах електронних грошей здійснюється за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу без звернення до суду, за умови якщо такий податковий борг не сплачується протягом 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку його сплати, та відсутності/наявності у меншій сумі непогашеного зобов’язання держави щодо повернення такому платнику податків помилково та/або надміру сплачених ним грошових зобов’язань, та/або бюджетного відшкодування податку на додану вартість. У разі наявності непогашеного зобов’язання держави перед платником податків у сумі, що є меншою за суму податкового боргу, ця норма застосовується в межах різниці між сумою податкового боргу та сумою зобов’язання держави (абзац другий п. 95.5 ст. 95 ПКУ).
    Рішення про стягнення коштів з рахунків/електронних гаманців такого платника податків у банках, небанківських надавачах платіжних послуг/емітентах електронних грошей є вимогою стягувача до боржника, що підлягає негайному та обов’язковому виконанню шляхом ініціювання переказу у платіжній системі за правилами відповідної платіжної системи (абзац четвертий п. 95.5 ст. 95 ПКУ).
    На підставі рішення суду або рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу про стягнення коштів з рахунків/електронних гаманців платника податків в рахунок погашення податкового боргу контролюючий орган ініціює стягнення коштів з рахунків/електронних гаманців платника податків на підставі платіжної інструкції на примусове списання (стягнення) коштів, доставленої самостійно представником контролюючого органу або надісланої рекомендованим листом.
    Орган стягнення звертається до суду з позовом про стягнення суми податкового боргу платника податку – фізичної особи. Стягнення податкового боргу за рішенням суду здійснюється державною виконавчою службою відповідно до закону про виконавче провадження (п. 87.11 ст. 87 ПКУ).
    Порядок виконання надавачами платіжних послуг дебетового переказу коштів без згоди платника визначений розділом IV Інструкції про безготівкові розрахунки в національній валюті користувачів платіжних послуг, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 29 липня 2022 року № 163 (із змінами).

     

    Онлайн-запис до електронної черги в ЦОПах –
    поліпшення якості та умов надання послуг платникам


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
    Тримаючи вектор на поліпшення якості та умов надання послуг платникам, ДПС України продовжує трансформацію в цифровий сервісний орган.
    Так, для зручності платників для отримання послуг запроваджено дистанційний запис до Центрів обслуговування платників (ЦОП) – електронну чергу.
    До електронної черги для відвідування Центрів обслуговування платників можна записатись онлайн на Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі за посиланням: zir.tax.gov.ua/main/queue.
    Також попередній запис на отримання послуг у ЦОПах доступний через Контакт-центр ДПС за телефоном 0800 501 007.
    Плануйте візит заздалегідь – заощаджуйте свій час!
    Державна податкова служба продовжує цифровізацію послуг для платників податків.

     


    До уваги платників ПДВ!

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
    Згідно з п. 201.12 ст. 201 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) у разі ввезення товарів на митну територію України документом, що посвідчує право на віднесення сум податку на додану вартість (податок) до податкового кредиту, вважається митна декларація (МД), оформлена відповідно до вимог законодавства, яка підтверджує сплату податку.
    Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв’язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями (тимчасовими, додатковими та іншими видами митних декларацій, за якими сплачуються суми податку до бюджету при ввезенні товарів на митну територію України), іншими документами, передбаченими п. 201.11 ст. 201 ПКУ.
    Відповідно до частини восьмої ст. 257 Митного кодексу України (далі – МКУ) митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється митними органами на підставі МД, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених МКУ для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться відомості, визначені МКУ.
    За письмовим зверненням декларанта або уповноваженої ним особи та з дозволу митного органу відомості, зазначені в МД, можуть бути змінені або митна декларація може бути відкликана (частина перша ст. 269 МКУ).
    Порядок внесення змін до МД та її відкликання визначено пунктами 33 – 38 Положення про митні декларації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 року № 450 (зі змінами) (далі – Положення № 450).
    Згідно з п. 37 Положення № 450 після завершення митного оформлення зміни до митної декларації за формою єдиного адміністративного документа можуть вноситися, зокрема шляхом заповнення та оформлення митним органом аркуша коригування за формою згідно з додатком 4 Положення № 450.
    Оформлений митним органом аркуш коригування є невід’ємною частиною відповідної МД за формою єдиного адміністративного документа.
    Так, аркуш коригування заповнюється та оформлюється, зокрема у разі необхідності виправлення відомостей, пов’язаних з доплатою або поверненням митних платежів, у тому числі у зв’язку із скасуванням рішення митного органу.
    Порядок оформлення аркуша коригування затверджено наказом Міністерства фінансів України від 06.11.2012 № 1145 (зі змінами), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 28.11.2012 за № 1995/22307 (далі – Порядок № 1145).
    Пунктами 12 та 13 Порядку № 1145 встановлено, що у разі складання аркуша коригування у випадку доплати або повернення митних платежів, штрафних санкцій (у разі наявності) заповнюються розд. II та III аркуша коригування. У розд. II аркуша коригування відображається розрахунок сум митних платежів за новими відомостями (графа 47 МД на бланку єдиного адміністративного документа), а до розд. III аркуша коригування вносяться фактичні відомості про доплату (повернення) митних платежів, штрафних санкцій (у разі наявності).
    Відповідно до п. 4 розд. V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21 (зі змінами), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за № 159/28289, до розд. II «Податковий кредит» включаються, зокрема обсяги ввезених на митну територію України товарів, необоротних активів (рядки 11.1, 11.2 та 11.3), а також обсяги їх коригувань.
    Пунктом 44.1 ст. 44 ПКУ передбачено, що для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим п. 44.1 ст. 44 ПКУ.
    Враховуючи викладене, до податкового кредиту можуть бути включені суми ПДВ, сплачені при митному оформленні товарів, на підставі МД, дані якої відповідають первинним (бухгалтерським) документам. У разі допущення у МД помилок (зокрема таких, що мають вплив на розмір митних платежів), податковий кредит може бути сформований на підставі такої МД, за умови складання аркушу коригування до такої МД, який є невід’ємною її частиною (на підставі МД з урахуванням аркуша коригування, складеного до неї).


    Якими засобами телекомунікаційного зв’язку приймається SAF-T UA?

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
    Згідно з підпунктом 16.1.5 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) платник податків зобов’язаний подавати на належним чином оформлену письмову вимогу контролюючих органів (у випадках, визначених законодавством) документи з обліку доходів, витрат та інших показників, пов'язаних із визначенням об'єктів оподаткування (податкових зобов'язань), первинні документи, регістри бухгалтерського обліку, фінансову звітність, інші документи, пов'язані з обчисленням та сплатою податків та зборів. У письмовій вимозі обов'язково зазначаються конкретний перелік документів, які повинен надати платник податків, та підстави для їх надання.
    На виконання вимог пункту 85.2 статті 85 Кодексу загальний формат та порядок подачі такої інформації визначено наказом Міністерства фінансів України від 07.11.2011 № 1393 «Про затвердження Порядку надання документів великого платника податків в електронній формі», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 16.01.2012 за № 44/20357, зі змінами та доповненнями, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 15.09.2020 № 561 «Про затвердження Змін до Порядку надання документів великого платника податків в електронній формі при проведенні документальної перевірки», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 12.11.2020 за № 1123/35406 (далі – Порядок), що набрали чинності з 27 серпня 2021 року.
    Згідно з пунктом 2.2 розділу ІІ Порядку для приймання електронних документів (інформації) ВПП від платника податків контролюючий орган повинен мати:
    - програмне забезпечення приймання та обробки електронних документів (інформації) ВПП із надійними засобами кваліфікованого електронного підпису чи печатки для накладання та перевірки кваліфікованого електронного підпису та направленого шифрування електронного документа (інформації) ВПП;
    - чинні кваліфіковані сертифікати відкритих ключів, сформовані кваліфікованим надавачем для контролюючого органу.
    Приймання SAF-T UA здійснюється через Електронний кабінет.


    Роботодавці мають дотримуватися трудового законодавства


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що наймати працівників можуть юридичні особи, фізичні особи – підприємці, а також фізичні особи, які беруть на роботу, наприклад, кухарів, нянь, водіїв. При цьому всі вони стають роботодавцями і мають дотримуватися трудового законодавства.
    Часто роботодавці укладають з працівниками цивільно – правові угоди, а не трудові договори.
    Наголошуємо, що у відносинах працівник – роботодавець має укладатися трудовий договір.
    Цивільно – правова угода про надання послуг укладається в разі співпраці з незалежним підрядником або особою, яка забезпечує себе роботою самостійно, тобто займається підприємництвом, бізнесом.
    Порядок оформлення трудових відносин з найманими працівниками є однаковим для всіх роботодавців. Він включає три основні кроки:
    - укладення трудового договору;
    - оформлення наказу про прийняття на роботу;
    - повідомлення Державної податкової служби.

     


    Суб’єктам господарювання, які використовують ПРРО від ДПС

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що з урахуванням змін форми та змісту розрахункових документів/електронних розрахункових документів Державна податкова служба України оновила версію програмного забезпечення мобільних додатків безоплатного ПРРО від ДПС для операційних систем Android та iOS.
    Оновлена версія розміщена на цифрових платформах Google Play та App Store, а також доступна для завантаження тут: https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/.
    Зміни внесено відповідно до вимог наказу Міністерства фінансів України від 22.11.2024 № 601 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 21 січня 2016 року № 13» (із змінами та доповненнями).

     


    З 01 квітня 2025 року виробники та імпортери сигарет застосовують до мінімального акцизного податкового зобов’язання коефіцієнт 1,1


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
    З 01 квітня до 31 грудня 2025 року виробники та імпортери сигарет застосовують коефіцієнт  1,1 до мінімального акцизного податкового зобов’язання.
    За результатами декларування платниками акцизу за 2024 рік частка загальної суми податкових зобов’язань з акцизного податку у середньозваженій роздрібній ціні сигарет становить 55,8 відсотка, тобто є меншою за 60 %.
    Відповідно до вимог Податкового кодексу України на вебпорталі ДПС України (https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/873808.html) оприлюднена інформація щодо:
    - загальної суми податкових зобов'язань з акцизного податку на сигарети;
    - середньозваженої роздрібної ціни продажу сигарет;
    - показника (у відсотках), що характеризує частку загальної суми податкових зобов'язань з акцизного податку у середньозваженій роздрібній ціні продажу сигарет.
    Розрахунок показників здійснено на підставі даних декларацій з акцизного податку всіх виробників та імпортерів сигарет за січень – грудень 2024 року.
    На яких платників акцизного податку та на яку продукцію розповсюджується застосування коефіцієнта 1,1?
    На всіх виробників та імпортерів тютюнових виробів за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2402 20 90 10 (сигарети без фільтру) та 2402 20 90 20 (сигарети з фільтром).
    У які періоди та при яких обставинах застосовується коефіцієнт 1,1?
    - при розрахунку акцизного податку, який сплачується (з урахуванням мінімального акцизного податкового зобов’язання) за марки, отримані у період з 01 квітня по 31 грудня 2025 року поточного року (абзац другий підпункту 222.1.2 пункту 222.1 статті 222 Кодексу);
    та
    - при визначенні податкового зобов’язання у деклараціях з акцизного податку  за звітні періоди квітень – грудень 2025 року.
    Як відображатиметься в податковій звітності за 2025 рік застосування коефіцієнту 1,1 до розміру мінімального акцизного податкового зобов’язання?
    У графі 17 «Мінімальне податкове зобов’язання, встановлене Кодексом (грн) за 1000 шт» додатку 2 до Декларації з акцизного податку за звітні періоди квітень – грудень 2025 року зазначається мінімальне акцизне податкове зобов’язання, збільшене на коефіцієнт 1,1.
    Довідково:
    Підпункт 14.1.60 прим.2 пункту 14.1 статті 14 та пункт 221.6 статті 221 Податкового кодексу України з урахуванням змін, внесених законами України від 07 грудня 2017 року № 2245-VIII та від 18 липня 2024 року № 3878-ІХ.

    e-finance.com.ua

    Увага!!! При передруку матеріалів з E-FINANCE.COM.UA активне посилання (не закрите в теги noindex або nofollow, а саме відкрите!!!) на портал "Фінансові новини E-FINANCE.COM.UA" обов'язкове.

    WARNING! When reprinting materials from E-FINANCE.COM.UA, it is mandatory to include an active link (not closed in noindex or nofollow tags) to the portal "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" that remains open.

    WARNUNG!!! Beim Nachdruck von Materialien von E-FINANCE.COM.UA ist ein aktiver Link (nicht geschlossen in Noindex- oder Nofollow-Tags, sondern offen!!!) zum Portal „Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA“ obligatorisch.

    OSTRZEZENIE!!! Podczas przedrukowywania materialow z E-FINANCE.COM.UA, aktywny link (nie zamkniety w tagach noindex lub nofollow, ale raczej otwarty!!!) do portalu "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" jest obowiazkowy.

    Внимание!!! При перепечатке материалов с E-FINANCE.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Финансовые новости E-FINANCE.COM.UA" обязательна.

    E-FINANCE.COM.UA
    E-mail: info@e-finance.com.ua

    © E-FINANCE.COM.UA. Усі права захищені. При використанні інформації в електронному вигляді активне посилання на e-finance.com.ua є обов'язковим. Думки авторів можуть збігатися з позицією редакції. За зміст реклами відповідальність несе рекламодавець. Права на інформацію належать e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Alle Rechte vorbehalten.
    Bei der Nutzung von Informationen in elektronischer Form ist ein aktiver Hyperlink zu e-finance.com.ua erforderlich. Die Meinungen der Autoren stimmen möglicherweise nicht mit der redaktionellen Haltung überein. Für den Inhalt der Anzeigen ist der Werbetreibende verantwortlich. Die Informationsrechte liegen bei e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. All rights reserved.
    When utilizing information in electronic format, an active hyperlink to e-finance.com.ua is required. The opinions of the authors may not align with the editorial stance. The advertiser is responsible for the content of advertisements. Information rights belong to e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Podczas korzystania z informacji w formacie elektronicznym wymagane jest aktywne hiperłącze do e-finance.com.ua. Opinie autorów mogą nie pokrywać się ze stanowiskiem redakcji. Za treść ogłoszeń odpowiada reklamodawca. Prawa informacyjne należą do e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Все права защищены.
    При использовании информации в электронном формате активная гиперссылка на e-finance.com.ua обязательна. Мнения авторов могут не совпадать с позицией редакции. Рекламодатель несет ответственность за содержание рекламных объявлений. Права на информацию принадлежат e-finance.com.ua.