• Main Page / Головна
  • Newsline / СТРІЧКА НОВИН
  • Archive / АРХІВ
  • Contacts / Контакти
  • RSS feed
  • This online newspaper has been in publication since September 9, 2005
  • Примусове виведення Кабміном зарплатних проектів з комерційних банків - неприхована корупція
    2014-10-16 18:20:40

    Адміністративне усунення комерційних банків від обслуговування зарплатних проектів бюджетників не лише порушує конституційні норми і законодавство про захист економічної конкуренції, а й має неприхований корупційний чинник та деструктивно впливає на стабільність всієї банківської системи і рівень довіри до неї. Про це зазначає Асоціація «Український Кредитно-Банківський Союз» (УКБС), коментуючи урядове доручення № 10874/1/1-14, яке зобов’язало усі державні та комунальні підприємства, установи і організації до 01.11.2014 закрити рахунки в комерційних банках та перейти на обслуговування виключно в держбанки.

    УКБС зазначає, що вказане антиконкурентне рішення Уряду спричинило значний відтік клієнтів з комерційних банків, в яких бюджетники змушені достроково закривати зарплатні проекти. Ті, в свою чергу, подають скарги до Антимонопольного комітету. Адже отримали статус уповноважених банків з  виплати зарплати працівникам бюджетних установ за результатами відкритого конкурсу, проведеного Міністерством фінансів (згідно з Постановою КМУ № 318 від 22.04.2005 та наказом Мінфіну № 1086 від 24.09.2010).

    Експерти УКБС наголошують, що Конституція України гарантує рівність усіх суб’єктів права власності перед законом, та захист державою конкуренції у підприємницькій діяльності. ЗУ «Про захист економічної конкуренції» забороняє вчинення органами влади антиконкурентних дій і передбачає відповідальність за примус суб'єктів господарювання до пріоритетного укладення договорів, першочергового придбання товарів у певних продавців, надання окремим суб'єктам або групам суб’єктам пільг чи інших переваг, які ставлять їх у привілейоване становище стосовно конкурентів, що призводить до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції.   

    Фахівці зауважують, що клієнти повинні мати право самостійно обирати обслуговуючий банк відповідно до власних потреб в фінансових послугах. На їх думку, вагомою підставою для припинення виконання функцій уповноваженого банку може вважатись неплатоспроможність обслуговуючого банку чи завищення тарифів.

    УКБС зазначає, що це не перша спроба Уряду обмежити участь комерційних банків в обслуговуванні держпідприємств. Так, у грудні 2013 р. Мінфін оприлюднив проект змін до Порядку конкурсного відбору банків для виплати зарплати бюджетникам, за яким до участі у конкурсі мали допускатися лише банки, що належать державі не менш ніж на 75% та зі статутним капіталом не менше 10 млрд. грн. Фактично це була спроба створення монополії держбанків, адже в Україні лише три банки державної форми власності відповідали цим вимогам. За сприяння АМКУ банківському співтовариству вдалося не допустити прийняття дискримінаційної ініціативи Мінфіну.

    Крім того, Верховна Рада грубо порушила конкурентне законодавство при прийнятті ЗУ «Про вищу освіту», який у ІІ читанні було доповнено нормою про розміщення коштів державних і комунальних вищих навчальних закладів на рахунках лише держбанків. При цьому, на невідповідність цієї норми Конституції зазначало й Головне юруправління ВРУ. В свою чергу, АМКУ зауважив, що початкова редакція цього Закону, яка вносилась для розгляду на засіданні Уряду 05.11.2012, не містила обмежень кола банків, у яких можуть бути відкриті рахунки вказаних ВНЗ, лише держбанками.

    В УКБС зауважують, що виходячи з такої політики Уряду і Парламенту, до  держбанків мають бути переведені не лише зарплатні проекти і рахунки бюджетників, але й кредити, видані комерційними банками таким клієнтам.

    «Неприховані антиконкурентні дії органів влади не лише посилюють негативні тенденції на фінринку, що спричинені складною ситуацією в країні, але й підривають довіру громадян до всієї банківської системи. Більш того, викликають недовіру населення і бізнесу до урядових декларацій щодо боротьби з корупцією і побудови в Україні сучасної, прозорої економіки на засадах верховенства права, закону і справедливості, з дотриманням європейських принципів, - зазначає Генеральний директор Асоціації «Український Кредитно-Банківський Союз» Галина Оліфер. – Антимонопольна політика ЄС дозволяє бізнесу працювати на рівних засадах, запобігаючи антиконкурентним заходам як з боку підприємств, так і з боку органів влади. Водночас, в Україні внаслідок неправомірного адмінтиску влади конкурентне середовище на ринку спотворюється та погіршується. Так, за даними АМКУ, за 2013 рік органами Комітету було припинено 1940 порушень у вигляді антиконкурентних дій органів влади (найпоширеніша категорія правопорушень), що майже на 63% більше, ніж за 2012 рік (1192)».

     

     

      

     

    e-finance.com.ua

    Увага!!! При передруку матеріалів з E-FINANCE.COM.UA активне посилання (не закрите в теги noindex або nofollow, а саме відкрите!!!) на портал "Фінансові новини E-FINANCE.COM.UA" обов'язкове.

    WARNING! When reprinting materials from E-FINANCE.COM.UA, it is mandatory to include an active link (not closed in noindex or nofollow tags) to the portal "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" that remains open.

    WARNUNG!!! Beim Nachdruck von Materialien von E-FINANCE.COM.UA ist ein aktiver Link (nicht geschlossen in Noindex- oder Nofollow-Tags, sondern offen!!!) zum Portal „Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA“ obligatorisch.

    OSTRZEZENIE!!! Podczas przedrukowywania materialow z E-FINANCE.COM.UA, aktywny link (nie zamkniety w tagach noindex lub nofollow, ale raczej otwarty!!!) do portalu "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" jest obowiazkowy.

    Внимание!!! При перепечатке материалов с E-FINANCE.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Финансовые новости E-FINANCE.COM.UA" обязательна.

    E-FINANCE.COM.UA
    E-mail: info@e-finance.com.ua

    © E-FINANCE.COM.UA. Усі права захищені. При використанні інформації в електронному вигляді активне посилання на e-finance.com.ua є обов'язковим. Думки авторів можуть збігатися з позицією редакції. За зміст реклами відповідальність несе рекламодавець. Права на інформацію належать e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Alle Rechte vorbehalten.
    Bei der Nutzung von Informationen in elektronischer Form ist ein aktiver Hyperlink zu e-finance.com.ua erforderlich. Die Meinungen der Autoren stimmen möglicherweise nicht mit der redaktionellen Haltung überein. Für den Inhalt der Anzeigen ist der Werbetreibende verantwortlich. Die Informationsrechte liegen bei e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. All rights reserved.
    When utilizing information in electronic format, an active hyperlink to e-finance.com.ua is required. The opinions of the authors may not align with the editorial stance. The advertiser is responsible for the content of advertisements. Information rights belong to e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Podczas korzystania z informacji w formacie elektronicznym wymagane jest aktywne hiperłącze do e-finance.com.ua. Opinie autorów mogą nie pokrywać się ze stanowiskiem redakcji. Za treść ogłoszeń odpowiada reklamodawca. Prawa informacyjne należą do e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Все права защищены.
    При использовании информации в электронном формате активная гиперссылка на e-finance.com.ua обязательна. Мнения авторов могут не совпадать с позицией редакции. Рекламодатель несет ответственность за содержание рекламных объявлений. Права на информацию принадлежат e-finance.com.ua.