• Main Page / Головна
  • Newsline / СТРІЧКА НОВИН
  • Archive / АРХІВ
  • Contacts / Контакти
  • RSS feed
  • This online newspaper has been in publication since September 9, 2005
  • Податкові новини (ДПС у Дніпропетровській області) 18.09.2023
    2023-09-18 21:20:55

    Надомна й дистанційна робота: у чому різниця

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
    Щоб продовжувати бізнес у будь-яких умовах, роботодавці переводять працівників на віддалені форми роботи: дистанційну або надомну. Дізнайтеся, чим ці форми відрізняються між собою і як правильно оформити дистанційного працівника.
    Дистанційні працівники працюють у будь-якому місці за власним вибором. Водночас мають бути на зв’язку з роботодавцем за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій.
    Надомний працівник працює за місцем проживання або в інших визначених ним місцях поза приміщеннями роботодавця. Для такої роботи характерна закріплена робоча зона або технічні засоби, наприклад, інструменти, приладдя для виробництва продукції, надання послуг або іншої роботи. Надомний працівник «прив’язаний» до вказаної в трудовому договорі адреси й може змінити її лише з дозволу роботодавця.
    Режим роботи — ще одна відмінність. Надомний працівник зазвичай додержується загального режиму роботи підприємства. Тоді як на дистанційного правила внутрішнього трудового розпорядку не поширюються. Він/вона розподіляє робочий час на власний розсуд — може працювати хоч рано вранці, хоч пізно ввечері.
    За обох форм віддаленої праці діють норми тривалості робочого часу:
    нормальна тривалість — до 40 годин на тиждень;
    скорочена (для певних категорій працівників) — до 24 або 36 годин на тиждень.
    Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням

    https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/709238.html


    До уваги суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері надання послуг (у тому числі суб’єктів господарювання, які надають послуги таксі)

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує про наступне.
    Державна податкова служба України з метою інформування суб’єктів господарювання щодо законодавства у сфері здійснення розрахунків при надані послуг повідомляє.
    Починаючи з 01.01.2022, припинили дію пільги щодо незастосування реєстраторів розрахункових операцій або програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО), встановлені пунктом 61 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України.
    На сьогодні суб’єкти господарювання при наданні послуг зобов’язані проводити розрахунки за них через РРО та надавати таким споживачам послуг розрахункові документи встановленої форми та змісту.
    Поряд із цим, з метою повернення економіки України на довоєнний рівень та більш м’якого переходу суб’єктів господарювання у такий період, законодавець передбачив певні пом’якшення для бізнесу.
    Так, Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (далі – Закон № 3219 - IX) передбачено, що суб’єктів господарювання, які не здійснювали діяльності з продажу підакцизних товарів, купівлі/продажу іноземної валюти чи у сфері організації та проведення азартних ігор, звільнено від відповідальності за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265), вчинені ними у період з 01 січня 2022 року до 01 жовтня 2023 року.
    Також Законом № 3219-IX для фізичних осіб-підприємців – платників єдиного податку та тих, які не зареєстровані платниками податку на додану вартість, передбачено ряд інших пом’якшень, зокрема, зменшено розміри штрафних (фінансових) санкцій із 100 – 150 % до 25 – 50 % вартості проданих з порушенням товарів (робіт, послуг), відповідно, надано право у розрахункових документах зазначати назву товару (послуги) у вигляді, що відображає споживчі ознаки товару (послуги) та ідентифікує належність такого товару (послуги) до товарної групи чи послуги.
    Звертаємо увагу, що з 01.10.2023 до суб’єктів господарювання, які надають послуги таксі та приймають до оплати готівкові кошти та/або електронні платіжні засоби без проведення таких операцій через РРО, можуть застосуватись штрафні (фінансові) санкції за порушення вимог Закону № 265.
    Враховуючи викладене, Державна податкова служба України наголошує на необхідності неухильного дотримання вимог чинного законодавства України з метою попередження настання негативних наслідків у майбутньому.
    Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням

    https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/709375.html


    ДПС долучилася до вебдискусії з трансфертного ціноутворення

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/709405.html повідомила

    Державна податкова служба України взяла участь у вебдискусії на тему: «Трансфертне ціноутворення за 2022 рік: обговорюємо підходи і рішення». Організатором заходу виступила Палата Податкових Консультантів.
    Програма дискусії включала такі питання, як діапазони рентабельності за 2022 рік, оподаткування конструктивних дивідендів та  практику донарахувань за наслідками перевірок.
    Одним з ключових аспектів обговорення стала практика застосування показників рентабельності у контрольованих операціях. Для платників податків, які здійснюють господарську діяльність у рамках контрольованих операціях, тема надважлива, оскільки правильний розрахунок рентабельності може допомогти уникнути податкових ризиків та зберегти фінансову стабільність компанії.
    Також обговорили основні фактори уваги при доведенні принципу «витягнутої руки», якими при перевірці керуються податкові органи.
    Директор Департаменту трансфертного ціноутворення ДПС Катерина Риженкова нагадала про необхідність подання звіту про контрольовані операції та повідомлення про участь у міжнародній групі компаній, а також наголосила, що цьогоріч граничний термін їх подання припадає на 2 жовтня.
    Значну цікавість аудиторії привернуло питання щодо конструктивних дивідендів та відображення їх у звітності.
    Фахівці ДПС нагадали про нещодавні законодавчі зміни, які стосуються розширення доходів, що прирівнюються до дивідендів, та як наслідок збільшення кола платників податків.
    Експерти Палати Податкових Консультантів зібрали та озвучили актуальні запитання платників податків, з якими вони стикаються на практиці. Фахівці ДПС відповіли на ці, а також інші запитання, які надходили від платників у чаті.
    Обговорюючи нагальні запитання на таких заходах та ділячись досвідом можна знайти оптимальні рішення та підходи для їх вирішення.


    Розділ «Онлайн-навчання» доповнено корисною для платників інформацією

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що на вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/709078.html повідомила.
    Розділ «Онлайн-навчання» на вебпорталі ДПС, у якому платники можуть отримати корисну інформацію з податкової тематики, навички заповнення податкової звітності та розуміння оптимальних механізмів сплати податків доповнено новими матеріалами.
    У підрозділі «Перегляд рішень територіальних органів ДПС у встановленому законодавством порядку» розміщено презентаційні матеріали на тему: «Аналіз причин, що слугували підставами для задоволення/залишення без задоволення скарг платників податків (єдиного внеску)».
    Підрозділ «Податкові перевірки» доповнено матеріалами:
    Щодо пом’якшень у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.
    Щодо особливостей проведення фактичних перевірок.
    У підрозділі «Робота з погашення податкового боргу» розміщено презентаційні матеріали на тему: «Зміст податкової застави. Коли виникає право податкової застави?».
    Розділ «Онлайн-навчання» мобільний. Він доповнюватиметься новими підрозділами відповідно до потреб платників податків. Вся інформація викладена у відео, презентаційних та текстових матеріалах, які постійно оновлюються та доповнюються.


    У податковій службі Дніпропетровщини тривають комунікації з органами місцевої влади

    Черговий воркшоп із представниками Дніпропетровської обласної державної адміністрації та територіальних громад відбувся у податковій службі області.
    Податківці регіону під головуванням заступника начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровські області (далі – ГУ ДПС) Леонова Валерія обговорили з учасниками вебінару питання за такими важливими напрямками.
    Перший – це розгляд актуальних питань застосування податкового законодавства, що надійшли від учасників онлайн-зустрічі, а також заходи щодо протидії випадкам нелегальної торгівлі підакцизними товарами.
    Другий напрямок пов’язаний з новаціями Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» у частині реєстрації та застосування РРО/програмних РРО.
    Учасники заходу, зокрема, відзначили ефективність проведеного воркшопу, що сприяє обізнаності у питаннях податкового законодавства та практиці його реалізації. Роз’яснювальна робота податкових змін з метою уникнення помилок при виконанні податкових зобов’язань – у центрі інтересів ГУ ДПС.
    Потужна синергія представників органів місцевої влади та податкової служби регіону дозволить забезпечити економічну стійкість Дніпропетровщини.
    Разом – до Перемоги!


    Роз’яснення з питань РРО/ПРРО та нововведень Закону України № 3219 під час виїзду мобільного ЦОПу до с. Аполлонівка та с. Надіївка

    Днями згідно із затвердженим графіком здійснено виїзд мобільного ЦОПу Солонянської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) з метою проведення роз’яснювальної роботи з питань РРО/ПРРО та новацій Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (Закон України № 3219).
    Виїзд мобільного ЦОПу проведено за участі фахівців Солонянської ДПІ ГУ ДПС з відвідуванням торгівельних об’єктів, розташованих у селах Аполлонівка та Надіївка.
    Під час зустрічей із суб’єктами господарювання (СГ) фахівці податкової повідомили про основні зміни, внесені Законом України № 3219. Звернули увагу на реєстрацію реєстраторів розрахункових операцій/програмних реєстраторів розрахункових операцій (РРО/ПРРО) та поновлення з 01.08.2023 і з 01.10.2023 відповідальності СГ за порушення норм Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265), проінформували про розміри штрафних (фінансових) санкцій у рамках Закону України № 3219. Працівники ДПІ зауважили, що добровільне виконання вимог Закону № 265 не тільки звільняє від відповідальності, а ще й усуває ризики, що можуть стати підставою для проведення фактичних перевірок. ДПС України використовує виключно ризикоорієнтовну модель організації та здійснення контрольно-перевірочної роботи, а тому не проводить безпідставних перевірок платників податків.
    Податківці у ході спілкування з платниками відповіли на актуальні запитання щодо застосування РРО/ПРРО та основних аспектів, що стосуються відповідальності за порушення положень законодавства у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг у частині використання касової техніки.
    Один із елементів проведення роз’яснювальної роботи – це розповсюдження серед платників тематичної друкованої продукції ГУ ДПС інформаційно-роз’яснювального характеру, яку отримали СГ під час роботи мобільного ЦОПу.


    Мобільний ЦОП: роз’яснювальна робота з питань РРО/ПРРО для суб’єктів господарювання м. Дніпра

    З метою проведення роз’яснень стосовно нововведень, запроваджених Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (далі – Закон № 3219) у частині застосування РРО/ПРРО, мобільним ЦОПом Шевченківської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) нещодавно здійснено виїзд робочої групи до ТЦ «ТЕРРА» у м. Дніпрі.
    Під час виїзду податківці ознайомили платників з основними новаціями Закону № 3219. Суб’єктам господарювання (СГ) доведена інформацію про необхідність та обов’язковість використання реєстраторів розрахункових операцій/програмних реєстраторів розрахункових операцій (РРО/ПРРО) при проведенні розрахункових операцій.
    Фахівці податкової звернули увагу на поновлення відповідальності СГ за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» у рамках Закону № 3219.
    Також платникам надані роз’яснення щодо функціонування електронного сервісу ДПС України «Електронний кабінет» та надані практичні консультації щодо його використання.
    Платники під час спілкування з працівниками ДПІ отримали відповіді на запитання.
    Серед СГ під час виїзду мобільного ЦОПу розповсюджена тематична друкована продукція ГУ ДПС з роз’ясненнями, зокрема, щодо реєстрації ПРРО та основних змін, внесених Законом № 3219.


    Роз’яснювальна робота з питань РРО/ПРРО та новацій Закону України № 3219 для суб’єктів господарювання смт Васильківка під час виїзду мобільного ЦОПу

    Відповідно до затвердженого графіку днями здійснено виїзд мобільного ЦОПу Васильківської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) з метою реалізації податкового сервісу щодо якісного надання інших послуг від ДПС України (ДПС) у частині надання консультацій з питань податкового та іншого законодавства, контроль за дотримання якого покладено на органи ДПС, для платників смт Васильківка.
    У ході виїзду мобільного ЦОПу фахівцями Васильківської ДПІ ГУ ДПС та Павлоградського відділу податків і зборів з фізичних осіб та проведення камеральних перевірок управління оподаткування фізичних осіб ГУ ДПС проведено зустріч із 22 фізичними особами – підприємцями (ФОП).
    Під час заходу податківці проінформували про основні новації, запроваджені Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (Закон України № 3219).
    Особливу увагу платників акцентовано на реєстрацію реєстраторів розрахункових операцій/програмних реєстраторів розрахункових операцій (РРО/ПРРО), поновлення з 01.08.2023 та з 01.10.2023 відповідальності суб’єктів господарювання (СГ) за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265) з урахуванням змін, внесених Законом України № 3219. Працівники ДПІ розповіли про розміри штрафних (фінансових) санкцій за недотримання СГ норм Закону № 265. Фахівці Васильківської ДПІ зауважили, що добровільне виконання вимог Закону № 265 не тільки звільняє від відповідальності, а ще й усуває ризики, що можуть стати підставою для проведення фактичних перевірок, адже ДПС використовує виключно ризикоорієнтовну модель організації та здійснення контрольно-перевірочної роботи, а тому не проводить безпідставних перевірок платників податків.
    Під час зустрічі податківці також наголосили на необхідності оформлення трудових відносин з найманими працівниками, перевагах для роботодавців та працівників від використання задекларованих трудових відносин та наслідках використання праці неоформлених працівників.
    Спеціалісти ГУ ДПС відповіли на актуальні для ФОПів запитання щодо використання РРО/ПРРО та відповідальності за недотримання норм законодавства у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.
    Під час зустрічі платникам роздані роз’яснювальні матеріали інформаційного характеру ГУ ДПС, зокрема, щодо роботи ПРРО, новацій Закону України № 3219.


    Роз’яснення з питань РРО/ПРРО та новацій, запроваджених Законом України № 3219, під час виїзду мобільного ЦОПу до СГ у м. Синельникове

    За участі фахівців Синельниківської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) та Новомосковського відділу податків і зборів з фізичних осіб та проведення камеральних перевірок управління оподаткування фізичних осіб ГУ ДПС днями проведено виїзд мобільного ЦОПу на торгівельні об’єкти, що знаходяться у м. Синельникове.
    Спеціалісти Синельниківської ДПІ ГУ ДПС повідомили підприємцям, що Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» внесені зміни, зокрема до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265). Так, зокрема, з 01 серпня 2023 року та з 01 жовтня 2023 року у разі встановлення контролюючими органами факту непроведення розрахункових операцій через РРО/ПРРО з фіскальним режимом роботи, будуть застосовуватись фінансові санкції, передбачені п. 1 ст. 17 Закону № 265. Фахівці податкової служби нагадали фізичним особам – підприємцям (ФОП), що ДПС України (ДПС) пропонує до застосування безоплатне ПРРО від ДПС, функціонал якого відповідає законодавчим вимогам, а придбання, оновлення та застосування не потребує витрат та спеціальних навичок користувача. Повідомили, що безкоштовне програмне рішення для використання суб’єктами господарювання (СГ) ПРРО, інструкції щодо встановлення та налаштування ПРРО, заповнення форм, форми ПРРО, роз’яснення для платників, запитання СГ та відповіді на них розміщено на головній сторінці вебпорталу ДПС України.
    Під час діалогу з ФОПами на торгівельних об’єктах податківці надали відповіді на запитання щодо порядку використання РРО/ПРРО.


    Мобільний ЦОП: роз’яснювальна робота з питань РРО/ПРРО та новацій законодавства для суб’єктів господарювання м. Вільногірська

    Фахівцями Вільногірської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) нещодавно відповідно до затвердженого графіку здійснено виїзд мобільного ЦОПу до торгівельних об’єктів у м. Вільногірську.
    Спеціалісти податкової повідомили платникам про основні нововведення, запроваджені Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (далі – Закон № 3219). Звернули увагу на реєстрацію реєстраторів розрахункових операцій/програмних реєстраторів розрахункових операцій (РРО/ПРРО) та поновлення з 01.08.2023 і з 01.10.2023 відповідальності суб’єктів господарювання (СГ) за порушення норм Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (зі змінами) (далі – Закон № 265). Проінформували про розміри штрафних (фінансових) санкцій.
    Акцентували, що добровільне виконання вимог Закону № 265 не тільки звільняє від відповідальності, а ще й усуває ризики, що можуть стати підставою для проведення фактичних перевірок. ДПС України використовує виключно ризикоорієнтовну модель організації та здійснення контрольно-перевірочної роботи, а тому не проводить безпідставних перевірок платників податків.
    У ході спілкування із СГ працівники ДПІ надали відповіді на запитання щодо використання РРО/ПРРО та відповідальності за недотримання вимог Закону № 265.


    Майже 19 млрд грн ПДФО – надходження до місцевих бюджетів з початку року від платників Дніпропетровщини

    Протягом січня – серпня 2023 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області надійшло майже 19 млрд грн податку на доходи фізичних осіб (ПДФО). Надходження збільшились у порівнянні з відповідним періодом 2022 року на понад 3,1 млрд грн, або майже на 20 відсотків. Про це повідомила очільниця Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Наталя Федаш.
    Керівник Головного управління ДПС у Дніпропетровській області висловила подяку всім платникам, які сумлінно сплачують податки і збори.
    Як зазначила Наталя Федаш, Україна продовжує своє героїчне протистояння російському вторгненню. Багато українців боронить нашу державу. Водночас, окрім безпосереднього фронту бойових дій, не менш важливим є фронт економічний. Бізнес адаптувався і стабільно працює в умовах війни. І сьогодні налагоджена робота нашого бізнесу є запорукою того, що бюджети будуть наповнюватися, а кошти будуть спрямовуватись і на підтримку нашої армії.
     

    Понад 66,8 млн грн рентної плати за спеціальне використання води спрямовано до держбюджету платниками Дніпропетровщини

    З початку 2023 року платниками Дніпропетровської області поповнено загальний фонд державного бюджету рентною платою за спеціальне використання води на понад 66,8 млн гривень. Надходження збільшились у порівнянні з відповідним періодом 2022 року на понад 911 тис. гривень.
    Нагадуємо, що платниками рентної плати за спеціальне використання води є:
    - первинні водокористувачі – суб’єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи, постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи - підприємці, які використовують та/або передають вторинним водокористувачам воду, отриману шляхом забору води з водних об’єктів;
    - суб’єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи, постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи - підприємці, які використовують воду для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва.


    Які граничні строки реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН протягом дії воєнного стану в Україні?

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що 08 лютого 2023 року набрав чинності Закон України від 12 січня 2023 року   № 2876-ІХ «Про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування», відповідно до якого, зокрема, внесено зміни до підрозд. 2 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ).
    Так, підрозд. 2 розд. XX ПКУ доповнено п. 89, згідно з яким тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків:
    - для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, – до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
    - для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, – до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
    - для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача – платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, – протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).


    Який розмір річної плати за ліцензію на право роздрібної торгівлі рідинами, що використовуються в електронних сигаретах?

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до ст. 15 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» із змінами і доповненнями плата за ліцензію на роздрібну торгівлю рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, становить 780 грн на кожне місце торгівлі. Суб’єкти господарювання, які отримали ліцензію на роздрібну торгівлю тютюновими виробами, мають право продавати рідини, що використовуються в електронних сигаретах, без отримання окремої ліцензії на право роздрібної торгівлі такими рідинами.


    Податкова знижка за навчання

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що відповідно до п.п. 166.3.3. п. 166.3 ст. 163 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платник податку на доходи фізичних осіб (далі – податок) має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, нарахованого у вигляді заробітної плати, зменшеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, або у вигляді дивідендів, крім сум дивідендів, які не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу, такі фактично здійснені ним протягом звітного податкового року, зокрема суму коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти таким платником податку та/або членом його сім’ї першого ступеня споріднення та/або особи, над якою встановлено опіку чи піклування, або яку влаштовано до прийомної сім’ї, дитячого будинку сімейного типу, якщо такого платника податку призначено відповідно опікуном, піклувальником, прийомним батьком, прийомною матір’ю, батьком-вихователем, матір’ю-вихователькою.
    До податкової знижки включаються:
    - фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача), а також копіями договорів за їх наявності, в яких обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк оплати за такі товари (роботи, послуги) (п. п. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ);
    - копії зазначених у підпункті 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ документів (крім електронних розрахункових документів) надаються разом з податковою декларацією про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація), а оригінали цих документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником ПДФО протягом строку давності, встановленого ПКУ (п.п. 166.2.2 п. 166.2 ст. 166 ПКУ).
    У разі якщо відповідні витрати підтверджені електронним розрахунковим документом, платник податків зазначає в податковій декларації лише реквізити електронного розрахункового документа.
    Для документального підтвердження витрат, що включаються до податкової знижки, контролюючий орган не має права вимагати від платника податку надання документів та/або їх копій, які містяться в автоматизованих інформаційних і довідкових системах, реєстрах, банках (базах) даних органів державної влади та/або органів місцевого самоврядування, інформація з яких безоплатно отримується контролюючими органами відповідно до ПКУ та міститься в інформаційних базах центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику (п.п. 166.2.3 п. 166.2 ст. 166 ПКУ).


    Особливості оподаткування інститутів спільного інвестування та суб’єктів недержавного пенсійного забезпечення

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що відповідно до п. п. 141.6.1 п. 141.6 ст. 141 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) звільняються від оподаткування податком на прибуток підприємств кошти спільного інвестування, а саме: кошти, внесені засновниками корпоративного фонду, кошти та інші активи, залучені від учасників інституту спільного інвестування, доходи від здійснення операцій з активами інституту спільного інвестування, доходи, нараховані за активами інституту спільного інвестування, та інші доходи від діяльності інституту спільного інвестування (відсотки за позиками, орендні (лізингові) платежі, роялті тощо).
    Для цілей цього підпункту під активами інституту спільного інвестування розуміється сформована (оплачена) за рахунок коштів спільного інвестування сукупність майна, корпоративних прав, нерухомості (в тому числі у вигляді неподільного об’єкта незавершеного будівництва/майбутнього об’єкта нерухомості та/або подільного об’єкта незавершеного будівництва), майнових прав, вимог та інших активів, передбачених законами та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
    Згідно з п.п. 141.6.2 п. 141.6 ст. 141 ПКУ звільняються від оподаткування суми коштів у вигляді внесків, які надходять до платників податку, що здійснюють недержавне пенсійне забезпечення відповідно до закону, від вкладників пенсійних фондів, вкладників пенсійних депозитних рахунків та осіб, які уклали договори страхування відповідно до Закону України «Про недержавне пенсійне забезпечення», а також осіб, які уклали договори страхування ризику настання інвалідності або смерті учасника недержавного пенсійного фонду відповідно до зазначеного Закону.


    Оподаткування бюджетного гранту

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що не оподатковується та не включається до загального місячного або річного оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб (далі – податок) дохід у вигляді бюджетного гранту під час його нарахування (виплати, надання) на користь платника податків.
    Норми передбачені п.п. 170.7 прим.1.1 п. 170.7 прим.1 ст. 170 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
    Відповідно до п.п. 170.7 прим.1.2 п. 170.7 прим.1 ст. 170 ПКУ податковим агентом платника податку під час нарахування (виплати, надання) на його користь доходу у вигляді бюджетного гранту є надавач такого гранту.
    Податкові агенти - надавачі бюджетних грантів у податковому розрахунку, подання якого передбачено п.п. «б» п. 176.2 ст. 176 ПКУ, відображають (за звітний квартал) суму нарахованих (виплачених) у звітному податковому періоді доходів у вигляді бюджетних грантів. При цьому у податковому розрахунку зазначаються відомості про укладені договори з надання бюджетних грантів та їх умови, у тому числі строк виконання договору, реєстраційний номер облікової картки фізичної особи - платника податку, яка одержала бюджетний грант, або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті). Також зазначається інформація про факт використання платником податку бюджетного гранту або його частини за цільовим призначенням або порушення платником податків умов договору про цільове використання бюджетного гранту, про повне або часткове повернення платником податку бюджетного гранту на користь податкового агента - надавача бюджетного гранту (у разі такого повернення).
    У разі невключення податковим агентом - надавачем бюджетних грантів до податкового розрахунку інформації про порушення платником податку умов договору про цільове використання бюджетного гранту такий надавач бюджетного гранту зобов’язаний виконати всі обов’язки податкового агента щодо доходів, визначених цим пунктом ( п.п.170.7 прим.1.3 п. 170.7 прим.1 ст. 170 ПКУ).
    У разі якщо платником податку допущено порушення цільового використання цільового гранту, платник податків зобов’язаний відобразити суму доходу, отриманого у вигляді бюджетного гранту (його частини), щодо якої допущено порушення відповідних умов договору про цільове використання гранту, у складі річного оподатковуваного доходу за відповідний звітний рік та подати річну податкову декларацію відповідно до ПКУ і самостійно сплатити податок з таких доходів (п.п. 170.7 прим.1.4 п. 170.7 прим.1 ст. 170 ПКУ).
    Згідно з п.п. 170.7 прим.1.5 п. 170.7 прим.1 ст. 170 ПКУ у разі якщо платником податку повернуто повністю чи частково бюджетний грант на користь надавача гранту (податкового агента) у звітному (податковому) році його виплати (надання), такий платник податку має право у порядку, встановленому ст. 42 ПКУ, повідомити про це контролюючий орган з наданням копій документів, що підтверджують факт такого повернення. При цьому платник податку звільняється від обов’язку відобразити таку частину виплаченого (наданого) та повернутого гранту у складі доходів у річній податковій декларації та сплатити податок з відповідних доходів.
    У разі якщо платником податку повернуто бюджетний грант на користь надавача гранту (податкового агента) повністю чи частково у календарному році, що настає за звітним (податковим) роком, у якому було включено відповідну суму гранту до річного оподатковуваного доходу, платник податків має право подати уточнюючу податкову декларацію та зменшити суму річного оподатковуваного доходу за відповідний звітний рік на повернуту суму гранту, за умови надання копій документів, що підтверджують факт повернення відповідного гранту або його частини на користь надавача гранту (податкового агента).

    e-finance.com.ua

    Увага!!! При передруку матеріалів з E-FINANCE.COM.UA активне посилання (не закрите в теги noindex або nofollow, а саме відкрите!!!) на портал "Фінансові новини E-FINANCE.COM.UA" обов'язкове.

    WARNING! When reprinting materials from E-FINANCE.COM.UA, it is mandatory to include an active link (not closed in noindex or nofollow tags) to the portal "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" that remains open.

    WARNUNG!!! Beim Nachdruck von Materialien von E-FINANCE.COM.UA ist ein aktiver Link (nicht geschlossen in Noindex- oder Nofollow-Tags, sondern offen!!!) zum Portal „Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA“ obligatorisch.

    OSTRZEZENIE!!! Podczas przedrukowywania materialow z E-FINANCE.COM.UA, aktywny link (nie zamkniety w tagach noindex lub nofollow, ale raczej otwarty!!!) do portalu "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" jest obowiazkowy.

    Внимание!!! При перепечатке материалов с E-FINANCE.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Финансовые новости E-FINANCE.COM.UA" обязательна.

    E-FINANCE.COM.UA
    E-mail: info@e-finance.com.ua

    © E-FINANCE.COM.UA. Усі права захищені. При використанні інформації в електронному вигляді активне посилання на e-finance.com.ua є обов'язковим. Думки авторів можуть збігатися з позицією редакції. За зміст реклами відповідальність несе рекламодавець. Права на інформацію належать e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Alle Rechte vorbehalten.
    Bei der Nutzung von Informationen in elektronischer Form ist ein aktiver Hyperlink zu e-finance.com.ua erforderlich. Die Meinungen der Autoren stimmen möglicherweise nicht mit der redaktionellen Haltung überein. Für den Inhalt der Anzeigen ist der Werbetreibende verantwortlich. Die Informationsrechte liegen bei e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. All rights reserved.
    When utilizing information in electronic format, an active hyperlink to e-finance.com.ua is required. The opinions of the authors may not align with the editorial stance. The advertiser is responsible for the content of advertisements. Information rights belong to e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Podczas korzystania z informacji w formacie elektronicznym wymagane jest aktywne hiperłącze do e-finance.com.ua. Opinie autorów mogą nie pokrywać się ze stanowiskiem redakcji. Za treść ogłoszeń odpowiada reklamodawca. Prawa informacyjne należą do e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Все права защищены.
    При использовании информации в электронном формате активная гиперссылка на e-finance.com.ua обязательна. Мнения авторов могут не совпадать с позицией редакции. Рекламодатель несет ответственность за содержание рекламных объявлений. Права на информацию принадлежат e-finance.com.ua.