• Main Page / Головна
  • Newsline / СТРІЧКА НОВИН
  • Archive / АРХІВ
  • Contacts / Контакти
  • RSS feed
  • This online newspaper has been in publication since September 9, 2005
  • Податкові новини (ДПС у Дніпропетровській області) 15.05.2025
    2025-05-15 20:53:13

    Спільний вебінар ДПС та Deloitte: Податкова розвиває аналітичні підходи та цифрові рішення в трансфертному ціноутворенні

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/897330.html повідомила.
    Актуальні аспекти трансфертного ціноутворення обговорювалися під час спільного вебінару «Податкове танго: ТЦУ та КІК» за участі представників ДПС, експертів компанії Deloitte  та бізнесу.
    Під час заходу розглядалися ключові зміни законодавства, які набрали чинності з 1 січня 2025 року, зокрема:
    запровадження критерію економічної пов’язаності;
    оновлення переліків юрисдикцій та організаційно-правових форм;
    подання звітності міжнародними групами компаній;
    актуальну судову практику.
    «Державна податкова служба розуміє, що бізнес в Україні прагне передбачуваності, чітких правил та рівних умов для всіх. Саме тому ДПС активно розвиває сучасні аналітичні підходи, впроваджує цифрові рішення для підвищення якості аналізу, виявлення ризиків і водночас мінімізації втручання там, де бізнес працює добросовісно», – зазначила перший заступник Голови ДПС Леся Карнаух.
    За її словами, серед аналітичних інструментів, які наразі використовує ДПС:
    Big Data TP для виявлення ризиків трансфертного ціноутворення;
    аналіз фінансових та поведінкових індикаторів;
    співставлення функцій, активів і прибутковості платників податків;
    міжнародний обмін інформацією для перевірки економічної спроможності контрагентів-нерезидентів.
    «Наш фокус зміщується з простої перевірки цифр на глибоке розуміння суті операцій, бізнес-моделей та економічної цінності, яку створюють компанії. Ми розуміємо: лише співпраця, відверте обговорення та взаємна повага допоможуть нам досягти синергії в рамках державно-приватного партнерства», – повідомила Леся Карнаух.
    Учасники заходу ознайомилися з механізмами, за допомогою яких ДПС аналізує контрольовані операції, виявляє ризики та використовує запити до міжнародних партнерів.
    Леся Карнаух наголосила, що ДПС відкрита до конструктивного діалогу та співпраці для приведення системи трансфертного ціноутворення у відповідність до найкращих світових стандартів.


    186,4 млрд грн ПДФО з початку 2025 року:
    сплата зросла на 22,1 % порівняно з минулим роком


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
    Протягом січня – квітня поточного року платники сплатили 186,4 млрд грн податку на доходи фізичних осіб. Порівняно з відповідним періодом минулого року сплата зросла на 22,1 % або на понад 33,7 млрд грн. За перші чотири місяці минулого року було перераховано 152,7 млрд гривень.
    Регіони – лідери за сплатою:
    Київ – 44,2 млрд грн,
    Дніпропетровська область – 18,5 млрд грн,
    Львівська область – 12,7 млрд грн,
    Київська область  – 10,8 млрд гривень.
    Податок на доходи фізичних осіб складає левову частку надходжень місцевих бюджетів. Його ставка – 18 % від нарахованих доходів громадян: зарплат, премій, інших додаткових виплат та виплат за договорами цивільно-правового характеру. Тому отримуючи офіційну зарплату, з якої відраховуються податки, ви дбаєте про розвиток свого регіону та соціальну підтримку його громадян.
    Нагадуємо громадянам про можливість скористатися податковою знижкою. Це право передбачено для платників податку на доходи фізичних осіб, які протягом року здійснювали витрати, що підлягають компенсації з бюджету.
    Документи на отримання податкової знижки за витратами 2024 року можна подавати до 31 грудня 2025 року.
    Як подати декларацію – детальніше за посиланням: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/866521.html.
    Як отримати податкову знижку: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/870381.html.
    Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням


    https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/897212.html

     


    Прозорість, доступність та індивідуальний підхід до кожного – консультаційний центр податкової Дніпропетровщини оперативно вирішує питання розблокування податкових накладних


    Ефективний діалог між податківцями та бізнесом допомагає оперативно вирішувати нагальні питання. У консультаційному центрі з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) під головуванням заступника начальника ГУ ДПС Максима Яіцького пройшла чергова робоча зустріч з суб’єктом господарювання (СГ).
    Підприємство включено до переліку ризикових платників податків згідно з п. 5 Критеріїв ризиковості платників податку на додану вартість, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 (із змінами), бо платник ПДВ не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Державної казначейської служби України (крім бюджетних установ). Це призвело до зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН. Аби уникнути фінансових втрат та репутаційних ризиків платник податків звернувся за фаховою допомогою до ГУ ДПС, аби зрозуміти як оперативно вийти з переліку ризикових.
    Під час зустрічі податківці надали підприємству індивідуальну розроблену дорожню карту дій, яка містить чіткі кроки для усунення ризиків.
    За результатом аналізу інформаційних баз даних Державної податкової служби України з платником обговорили проблемні питання його діяльності, що дозволило визначити реальні шляхи відновлення прозорого функціонування підприємства.
    Фахівці ГУ ДПС детально ознайомили СГ з нормами законодавства, які регулюють питання відповідності чи невідповідності критеріям ризиковості, а також розповіли про фактори, які можуть призводити до віднесення платника до ризикової категорії, що впливає на реєстрацію податкових накладних.
    Особливу увагу приділено процедурі відкриття рахунків у банках та небанківських фінансових установах, рекомендаціям щодо супровідної документації, яка подається з Повідомленням про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника ПДВ критеріям ризиковості платника ПДВ, а також правилам відображення інформації у Повідомленні за формою № 20-ОПП з урахуванням галузевої специфіки.
    Підприємство отримало вичерпні відповіді на свої запитання та практичні поради щодо подальших кроків для забезпечення безперебійної реєстрації ПН/РК.
    Консультаційний центр ГУ ДПС працює для всіх. Звертайтеся за номерами телефонів «гарячих ліній»: (056) 374 31 09; (098) 227 87 66; (066) 982 19 13.
    Зустріч у черговий раз продемонструвала готовність податківців Дніпропетровщини бути партнером для бізнесу, а також сприяла підвищенню рівня обізнаності платників із законодавчою базою та формуванню податкової культури і свідомого ставлення до своїх зобов’язань.

     


    Неприбуткові організації: що потрібно знати
    про податкове законодавство садівничим товариствам


    Важливі питання податкового законодавства для неприбуткових організацій стали темою зустрічі фахівців Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) із садовим товариством у рамках комунікаційної податкової платформи ГУ ДПС.
    Фахові роз’яснення зосередили на ключових питаннях. Згідно з Податковим кодексом України (ПКУ) обов’язковою умовою для неприбуткових організацій є використання своїх доходів виключно для фінансування видатків на своє утримання та напрямів діяльності, визначених установчими документами. До неприбуткових організацій, що відповідають вимогам ПКУ і не є платниками податку на прибуток підприємств, можуть бути віднесені, зокрема садівничі товариства.
    Особливу увагу на зустрічі приділили умовам перебування у Реєстрі неприбуткових установ і організацій (Реєстр) для садівничих товариств.
    Акцентували, що внесене до Реєстру садівниче товариство, яке отримує дохід від діяльності, передбаченої статутом, не втрачає статус неприбутковості за умови, що такі доходи використовуються таким садівничим товариством виключно для фінансування видатків на його утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених його установчими документами, та не здійснюється розподіл доходу серед засновників (учасників), членів товариства, працівників (крім оплати праці, нарахування єдиного внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.
    Також, обговорили, які дії повинен здійснити платник у разі недотримання ним, як неприбутковою організацією, вимог, визначених п. 133.4 ст. 133 ПКУ. Встановлення контролюючим органом факту використання неприбутковою організацією доходів (прибутків) для цілей інших, ніж передбачені ПКУ, є підставою для виключення такої організації з Реєстру і нарахування податкового зобов’язання з податку на прибуток підприємств, штрафних санкцій і пені відповідно до норм ПКУ.
    Тож, не лише садові товариства, а й всі неприбуткові організації мають чітко дотримуватися вимог податкового законодавства.
    Фахівці податкової служби Дніпропетровщини завжди відкриті до діалогу та нададуть фахові консультації з питань, що турбують платників.
     
    Надходження екологічного податку до загального фонду державного бюджету від платників Дніпропетровщини зросли на 46 відсотків


    У січні – квітні 2025 року платники Дніпропетровщини забезпечили позитивну динаміку надходжень екологічного податку до загального фонду державного бюджету. Про це повідомила начальник Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Теодозія Чернецька. Надходження у порівнянні з відповідним періодом минулого року збільшились майже на 22,7 млн грн, або на 46,1 відс., та склали понад 71,8 млн гривень.
    «Ефективна робота бізнесу, який працює у непростих реаліях, сумлінна сплата податків і зборів платниками – це сьогодні та соціальна відповідальність, яка, під час боротьби за нашу незалежність, забезпечує значну фінансову підтримку економіки держави. Дякуємо всім за своєчасно сплачені податкові платежі до бюджетів», – зазначила Теодозія Чернецька.

     


    Акцизний податок з роздрібної торгівлі алкогольними напоями: до місцевих бюджетів Дніпропетровщини платники спрямували понад 189,7 млн гривень

    Впродовж чотирьох місяців 2025 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області за операціями з роздрібної торгівлі алкогольними напоями від платників акцизного податку надійшло понад 189,7 млн гривень. Надходження збільшились на понад 16,7 млн грн, або на 9,7 відсотків.
    Повідомляємо, що наказом Міністерства фінансів України від 14.01.2011 № 11 «Про бюджетну класифікацію» із змінами і доповненнями затверджено наступну Класифікацію доходів бюджету щодо акцизного податку:
    14020000 – акцизний податок з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції);
    14020100 – спирт;
    14020200 – лікеро-горілчана продукція;
    14020300 – виноробна продукція, для виробництва якої не використовується спирт етиловий;
    14020400 – пиво;
    14020600 – тютюн та тютюнові вироби, рідини, що використовуються в електронних сигаретах;
    14020800 – транспортні засоби;
    14021000 – кузови для моторних транспортних засобів;
    14021300 – електрична енергія;
    14021900 – пальне;
    14022000 – інші підакцизні товари вітчизняного виробництва;
    14022100 – надходження сум реструктурованої заборгованості зі сплати акцизного податку з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції);
    14022300 – виноробна продукція, для виробництва якої використовується спирт етиловий;
    14030000 – акцизний податок з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції);
    14030100 – спирт;
    14030200 – лікеро-горілчана продукція;
    14030300 – виноробна продукція;
    14030400 – пиво;
    14030600 – тютюн та тютюнові вироби, рідини, що використовуються в електронних сигаретах;
    14030800 – транспортні засоби;
    14031000 – кузови для моторних транспортних засобів;
    14031400 – електрична енергія;
    14031900 – пальне;
    14032000 – інші підакцизні товари іноземного виробництва;
    14040000 – акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів;
    14040100 – акцизний податок з реалізації виробниками та/або імпортерами, у тому числі в роздрібній торгівлі тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, що оподатковується згідно з підпунктом 213.1.14 пункту 213.1 статті 213 Податкового кодексу України;
    14040200 – акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів (крім тих, що оподатковуються згідно з підпунктом 213.1.14 пункту 213.1 статті 213 Податкового кодексу України).


    На обліку в податковій службі Дніпропетровщини – понад 62 тисячі ПРРО


    У Головному управлінні ДПС у Дніпропетровської області станом на 01.05.2025 на обліку знаходиться 62 638 ПРРО і 15 514 РРО.
    Звертаємо увагу, що суб’єкт господарювання для реєстрації ПРРО на відокремлений підрозділ (філію) подає Заяву про реєстрацію програмних реєстраторів розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО (J/F 1316605) із зазначенням даних про місцезнаходження такого відокремленого підрозділу (філії) за своїм основним місцем обліку як платника податків до фіскального сервера засобами Електронного кабінету.


    Сплата податкових платежів: про реквізити бюджетних рахунків
    та рахунків для сплати єдиного внеску


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що інформація про відкриті Державною казначейською службою України бюджетні рахунки та рахунки для сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (єдиний внесок) для платників, зокрема Дніпропетровської області, розміщена на субсайті «Головне управління ДПС у Дніпропетровській області» (https://dp.tax.gov.ua/rahunki-dlya-splati-platejiv), а також на вебпорталі ДПС України у розділі «Рахунки для сплати платежів» за посиланням https://tax.gov.ua/rahunki-dlya-splati-platejiv.
    Крім того, Електронний кабінет забезпечує можливість автоматизованого визначення рахунків для сплати податків, зборів, платежів та єдиного внеску на поточну дату конкретного платника податків відповідно до відкритих інтегрованих карток по даному платнику.
    Також, своєчасне доведення платникам податків реквізитів рахунків для сплати податків, зборів та єдиного внеску відбувається шляхом їх розміщення у центрах обслуговування платників.
    Звертаємо увагу, що відповідно до Закону України від 10 жовтня 2024 року № 4015-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу та інших законів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у період воєнного стану» з 01 грудня 2024 року відкриті нові бюджетні рахунки для зарахування військового збору за наступними кодами класифікації доходів бюджету (далі – ККДБ):
    - ККДБ 11011600 «Військовий збір, що підлягає сплаті платниками, зазначеними у підпункті 4 підпункту 1.3 пункту 16 прим.1 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України»;
    - ККДБ 11011700 «Військовий збір, що підлягає сплаті фізичними особами – підприємцями, які перебувають на спрощеній системі оподаткування»;
    - ККДБ 11011800 «Військовий збір, що підлягає сплаті юридичними особами, які перебувають на спрощеній системі оподаткування (ІІІ група)».


    Відповідальність особи, яка підлягає обов’язковій реєстрації як платник ПДВ, але не подала реєстраційну заяву

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що порядок реєстрації платників ПДВ регулюється статтями 180 – 183 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) та регламентується розділом III Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 № 1130 (із змінами), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17.11.2014 за № 1456/26233 (далі – Положення № 1130).
    Відповідно до п. 183.2 ст. 183 ПКУ у разі обов’язкової реєстрації особи як платника ПДВ реєстраційна заява подається до контролюючого органу не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій, визначеного у ст. 181 ПКУ.
    Згідно з п. 183.10 ст. 183 ПКУ будь-яка особа, яка підлягає обов’язковій реєстрації як платник ПДВ, і у випадках та в порядку, передбачених цією статтею, не подала до контролюючого органу реєстраційну заяву, несе відповідальність за ненарахування або несплату цього податку на рівні зареєстрованого платника без права нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування.
    При цьому, з урахуванням п.п. 54.3.1 п. 54.3 ст. 54 ПКУ контролюючий орган зобов’язаний самостійно визначити суму грошових зобов’язань, передбачених ПКУ або іншим законодавством, якщо, зокрема, платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію, а при здійсненні заходів податкового контролю встановлено факти здійснення платником податків діяльності, що призвела до виникнення об’єктів оподаткування, наявності показників, які підлягають декларуванню.
    Згідно з п. 123.1 ст. 123 ПКУ вчинення платником податків діянь, що зумовили визначення контролюючим органом суми податкового зобов’язання на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.6 ст. 54 ПКУ, – тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 10 відс. суми визначеного податкового зобов’язання.
    Відповідно до п. 123.2. ст. 123 розд. II ПКУ діяння, передбачені п. 123.1 ст. 123 ПКУ (крім діянь, передбачених п. 123.2 прим. 1 ст. 123 ПКУ), вчинені умисно, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 відс. від суми визначеного податкового зобов’язання.
    Згідно з п. 123.3 ст. 123 ПКУ діяння, передбачені п. 123.2 ст. 123, вчинені повторно протягом 1095 календарних днів, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 50 відс. суми визначеного податкового зобов’язання.
    Враховуючи викладене, якщо особа підлягає обов’язковій реєстрації платником ПДВ та не зареєстрована платником ПДВ у порядку, передбаченому ст. 183 ПКУ (у зв’язку із неподанням реєстраційної заяви), до такої особи застосовується відповідальність, передбачена пп. 123.1, 123.2, 123.3 ст. 123 ПКУ (в залежності від характеру порушення).
    При цьому, відповідальність за неподання податкової декларації з ПДВ та за відсутність реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних до такої особи не застосовується, оскільки з урахуванням вимог п. 46.1 ст. 46 ПКУ та п. 201.8 ст. 201 ПКУ обов’язок щодо подання податкової декларації з ПДВ покладається на платника ПДВ та право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому ст. 183 ПКУ.


    Чи подається додаток АМ до податкової декларації з податку на прибуток підприємств у разі незастосування коригувань фінансового результату до оподаткування?

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
    Відповідно до абзацу першого та четвертого п. 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) податкова декларація, розрахунок, звіт (далі – податкова декларація) – це документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених ПКУ) контролюючим органам у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата грошового зобов’язання, у тому числі податкового зобов’язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов’язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку, а також суми нарахованого єдиного внеску.
    Додатки до податкової декларації є її невід’ємною частиною.
    Поряд з цим, абзацом восьмим п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 ПКУ визначено, що для платників податку, у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку, за останній річний звітний період не перевищує 40 млн. грн., об’єкт оподаткування може визначатися без коригування фінансового результату до оподаткування на всі різниці (крім від’ємного значення об’єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років та коригувань, визначених п.п. 140.4.8 п. 140.4, п.п. 140.5.16 п. 140.5, п. 140.6 ст. 140 ПКУ), визначені відповідно до положень розд. ІІІ ПКУ. Платник податку, у якого річний дохід (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку, за останній річний звітний період не перевищує 40 млн грн, має право прийняти рішення про незастосування коригування фінансового результату до оподаткування на всі різниці (крім від’ємного значення об’єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років та коригувань, визначених п.п. 140.4.8 п. 140.4, п.п. 140.5.16 п. 140.5, п. 140.6 ст. 140 ПКУ), визначені відповідно до положень розд. ІІІ ПКУ, не більше одного разу протягом безперервної сукупності років, у кожному з яких виконується зазначений критерій щодо розміру доходу. Про прийняте рішення платник податку зазначає у податковій звітності з цього податку, що подається за перший рік такої безперервної сукупності років. У подальші роки такої сукупності років коригування фінансового результату також не застосовуються, крім від’ємного значення об’єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років та коригувань, визначених п.п. 140.4.8 п. 140.4, п.п. 140.5.16 п. 140.5, п. 140.6 ст. 140 ПКУ.
    Форма Податкової декларації з податку на прибуток підприємства затверджена наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897 (далі – Декларація).
    Відображення різниць залежно від видів здійснених операцій та норм ПКУ, які передбачають відповідне коригування фінансового результату до оподаткування, здійснюється у додатку РІ «Різниці» до рядка 03 РІ Декларації.
    Для відображення різниць, які виникають при нарахуванні амортизації основних засобів та нематеріальних активів, використовуються дані додатка АМ «Інформація щодо нарахованої амортизації» до рядка 1.2.1 додатка РІ до рядка 03 РІ Декларації (далі – додаток АМ).
    У додатку АМ відображаються показники балансової вартості основних засобів та нематеріальних активів, сум амортизації за звітний (податковий) період відповідно до п. 138.3 ст. 138 ПКУ, підсумковий результат з графи 5 рядка 1.2.1 цього додатка переноситься до рядка 1.2.1 додатка РІ Декларації.
    Отже, якщо платник податку, у якого річний дохід (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній річний звітний період не перевищує 40 млн. грн., прийняв рішення про незастосування коригувань фінансового результату до оподаткування, у тому числі на різниці, які виникають при розрахунку амортизації основних засобів та нематеріальних активів відповідно до положень п. 138.3 ст. 138 ПКУ, то додаток АМ не подається.


    Фізична особа – резидент отримала дохід від юридичної особи, яка придбала корпоративні права іншої юридичної особи: чи відображати у звітності?


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що оподаткування доходів фізичних осіб регулюється розділом ІV Податкового кодексу України (далі – ПКУ), п. 170.2 ст. 170 якого визначено порядок оподаткування інвестиційного прибутку.
    Згідно з п.п. «б» п. 176.2 ст. 176 ПКУ особи, які відповідно до ПКУ мають статус податкових агентів, та платники єдиного внеску зобов’язані подавати у строки, встановлені ПКУ для податкового місяця, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, до контролюючого органу за основним місцем обліку. Такий розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку – фізичній особі податковим агентом, платником єдиного внеску протягом звітного періоду. Запровадження інших форм звітності із зазначених питань не допускається.
    Форму та Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4 із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 4).
    Згідно з Довідником ознак доходів фізичних осіб, наведеним у додатку 2 до Порядку № 4, інвестиційний прибуток (дохід) від проведення платником податку операцій з цінними паперами, деривативами та корпоративними правами, випущеними в інших, ніж цінні папери, формах, визначено за ознакою доходу «112».

     


    До уваги платників з податку на нерухоме майно,
    відмінне від земельної ділянки!


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
    На період дії воєнного стану на території України положення ст. 266 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) застосовуються з урахуванням особливостей визначених п.п. 69.22 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, п. 1 якого передбачено, що податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – Податок), не нараховується та не сплачується за об’єкти житлової та/або нежитлової нерухомості, що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих російською федерацією територіях України за період з 01 березня 2022 року по 31 грудня 2022 року – за об’єкти житлової та/або нежитлової нерухомості (у тому числі їх частки), що перебувають у власності юридичних осіб.
    Починаючи з 01 січня 2023 року за об’єкти житлової та/або нежитлової нерухомості, у тому числі їх частки, що перебувають, зокрема, у власності юридичних осіб, які розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих російською федерацією територіях України, які включені до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією (далі – Перелік територій), Податок не нараховується та не сплачується за період з першого числа місяця, в якому було визначено щодо відповідних територій дату початку активних бойових дій або тимчасової окупації, до останнього числа місяця, у якому завершено бойові дії або тимчасову окупацію на відповідній території.
    Платники Податку, які до дати набрання чинності (06.05.2023) Законом України від 11 квітня 2023 року № 3050-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо звільнення від сплати екологічного податку, плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за знищене чи пошкоджене нерухоме майно» (із змінами та доповненнями) задекларували за 2022 – 2023 роки податкові зобов’язання за об’єкти житлової та/або нежитлової нерухомості, що розташовані на територіях, визначених п.п. 69.22 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, мають право відкоригувати нараховані податкові зобов’язання з Податку за період з 01 березня до 31 грудня 2022 року та 2023 рік шляхом подання в порядку, визначеному ст. 50 ПКУ, уточнюючих податкових декларацій за відповідний період.
    Для цілей справляння Податку (уточнення податкових зобов’язань) застосовується Перелік територій, затверджений наказом Міністерства розвитку від 28.02.2025 № 376, у частині наявності певної території у Переліку територій. Дати початку та завершення активних бойових дій або тимчасової окупації у відповідний період 2022 року не враховуються, дати початку та завершення активних бойових дій або тимчасової окупації протягом 2023 року визначаються відповідно до даних Переліку територій у чинній редакції (зі змінами).
    Форма податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – Декларація), затверджена наказом Міністерства фінансів України від 10.04.2015 № 408 із змінами та доповненнями, передбачає заповнення додатка 1 (для об’єктів житлової нерухомості) та додатка 2 (для об’єктів нежитлової нерухомості), які є її невід’ємною частиною.
    Так, наприклад, для відображення зменшення суми податкового зобов’язання з Податку відповідно до вимог п. 1 п.п. 69.22 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ за об’єкти, які розташовані на територіях активних бойових дій, що відбулися у 2022 році або на тимчасово окупованих територіях, розд. І «Розрахунок податкового зобов’язання» додатка 1 до Декларації з типом «Уточнююча» заповнюється наступним чином:
    в колонці 9 зазначається площа об’єкта оподаткування у кв. метрах;
    в колонці 10 заповнюється кількість місяців перебування у власності «2», тобто січень – лютий 2022 року, що пов’язано із виключенням із об’єкта оподаткування відповідно до норм ПКУ;
    в колонках 11, 12, 13 вказується кількість місяців користування «0» з березня по грудень 2022 року.
    Отже, сума податкового зобов’язання за січень – лютий 2022 року розраховується за формулою:
    (площа об’єкта оподаткування х ставка у відсотках х 6500 (мінімальна заробітна плата станом на 01.01.2022) / 100) / 12 (кількість місяців) х 2 (кількість місяців).
    Аналогічно заповнюється розд. І додатка 2 до Декларації.
    Звертаємо увагу, що зразок заповнення уточнюючого розрахунку до податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, розміщено на вебпорталі ДПС у розділі «Онлайн навчання»: «Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки»/Юридичні особи/«Податкова звітність»/«Порядок складання та внесення змін».

     


    За якою ставкою ПДФО оподатковуються доходи осіб,
    які провадять незалежну професійну діяльність?


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п. 178.3 ст. 178 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) оподатковуваним доходом вважається сукупний чистий дохід, тобто різниця між доходом і документально підтвердженими витратами, необхідними для провадження певного виду незалежної професійної діяльності. У разі неотримання довідки про взяття на облік особою, яка провадить незалежну професійну діяльність, об’єктом оподаткування є доходи, отримані від такої діяльності без урахування витрат.
    Для приватних виконавців оподатковуваним доходом вважається сукупний чистий дохід, тобто різниця між доходом, що складається із сум винагороди, отриманої відповідно до Закону України від 02 червня 2016 року № 1403-VIII «Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів» (із змінами та доповненнями), і документально підтвердженими витратами, необхідними для провадження незалежної професійної діяльності.
    Доходи громадян, отримані протягом календарного року від провадження незалежної професійної діяльності, оподатковуються за ставкою, визначеною в п. 167.1 ст. 167 ПКУ (п. 178.2 ст. 178 ПКУ).
    Згідно з п. 167.1 ст. 167 ПКУ ставка податку становить 18 відс. бази оподаткування щодо доходів, нарахованих (виплачених, наданих) (крім випадків, визначених у пп. 167.2 – 167.5 ст. 167 ПКУ) у тому числі, але не виключно у формі: заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами.
    Фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, а також іноземці та особи без громадянства, які стали на облік у контролюючих органах як самозайняті особи та є резидентами, подають податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація) за результатами звітного року відповідно до розд. IV ПКУ у строки, передбачені для платників податку на доходи фізичних осіб, в якій поряд з доходами від провадження незалежної професійної діяльності мають зазначати інші доходи з джерел їх походження з України та іноземні доходи (п. 178.4 ст. 178 ПКУ).
    Пунктом 178.6 ст. 178 ПКУ визначено, що фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані вести облік доходів і витрат від такої діяльності.
    Остаточний розрахунок податку на доходи фізичних осіб за звітний податковий рік здійснюється платником самостійно згідно з даними, зазначеними в податковій декларації, в якій поряд з доходами від провадження незалежної професійної діяльності повинні зазначатися інші доходи з джерел їх походження з України та іноземні доходи, а також відомості про суми єдиного внеску, нарахованого на доходи від провадження незалежної професійної діяльності в розмірах, визначених відповідно до закону (п. 178.7 ст. 178 ПКУ).


    Отримання інформації за допомогою Електронного кабінету про внесення чергового платежу за ліцензію на право провадження відповідного виду господарської діяльності


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області Відповідно до ст. 39 Закону України від 18 червня 2024 року № 3817-ІХ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 3817) за потреби суб’єкт господарювання, відомості про якого містяться у Єдиному реєстрі місць зберігання (далі – Єдиний реєстр), має право звернутися до органу, визначеного частиною четвертою ст. 39 Закону № 3817, із заявою про надання витягу з Єдиного реєстру в паперовій або електронній формі у порядку, визначеному ст. 42 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
    Витяг з Єдиного реєстру в електронній формі надається суб’єкту господарювання у порядку, визначеному ПКУ, протягом одного робочого дня з дня отримання відповідної заяви.
    Статтею 54 Закону № 3817 передбачено, що орган ліцензування автоматично формує та направляє суб’єкту господарювання в електронній формі у порядку, встановленому ст. 42 ПКУ, повідомлення про:
    необхідність внесення чергового платежу за ліцензію на право провадження відповідного виду господарської діяльності – за 90, 75, 60, 45, 30 та 15 днів до настання терміну сплати чергового платежу за відповідну ліцензію;
    дату, з якої буде припинена дія ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності у разі невнесення чергового платежу за таку ліцензію, – за 9 днів до настання терміну сплати чергового платежу за відповідну ліцензію.
    Підпунктом 17.1.13 п. 17.1 ст. 17 ПКУ передбачено, що платник податків має право самостійно обирати спосіб взаємодії з контролюючим органом в електронній формі через Електронний кабінет, якщо інше не встановлено ПКУ.
    Порядок функціонування Електронного кабінету визначається наказом Міністерства фінансів України від 14.07.2017 № 637 (зі змінами).
    Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС.
    Доступ до приватної частини Електронного кабінету надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID), за допомогою Дія Підпис або «хмарного» кваліфікованого електронного підпису.
    Повідомлення про необхідність внесення чергового платежу за ліцензію на право провадження відповідного виду господарської діяльності, повідомлення щодо дати, з якої буде припинена дія ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності у разі невнесення чергового платежу, витяг про внесення місця зберігання до Єдиного реєстру платник податків може переглянути у вкладці «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету.

    e-finance.com.ua

    Увага!!! При передруку матеріалів з E-FINANCE.COM.UA активне посилання (не закрите в теги noindex або nofollow, а саме відкрите!!!) на портал "Фінансові новини E-FINANCE.COM.UA" обов'язкове.

    WARNING! When reprinting materials from E-FINANCE.COM.UA, it is mandatory to include an active link (not closed in noindex or nofollow tags) to the portal "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" that remains open.

    WARNUNG!!! Beim Nachdruck von Materialien von E-FINANCE.COM.UA ist ein aktiver Link (nicht geschlossen in Noindex- oder Nofollow-Tags, sondern offen!!!) zum Portal „Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA“ obligatorisch.

    OSTRZEZENIE!!! Podczas przedrukowywania materialow z E-FINANCE.COM.UA, aktywny link (nie zamkniety w tagach noindex lub nofollow, ale raczej otwarty!!!) do portalu "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" jest obowiazkowy.

    Внимание!!! При перепечатке материалов с E-FINANCE.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Финансовые новости E-FINANCE.COM.UA" обязательна.

    E-FINANCE.COM.UA
    E-mail: info@e-finance.com.ua

    © E-FINANCE.COM.UA. Усі права захищені. При використанні інформації в електронному вигляді активне посилання на e-finance.com.ua є обов'язковим. Думки авторів можуть збігатися з позицією редакції. За зміст реклами відповідальність несе рекламодавець. Права на інформацію належать e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Alle Rechte vorbehalten.
    Bei der Nutzung von Informationen in elektronischer Form ist ein aktiver Hyperlink zu e-finance.com.ua erforderlich. Die Meinungen der Autoren stimmen möglicherweise nicht mit der redaktionellen Haltung überein. Für den Inhalt der Anzeigen ist der Werbetreibende verantwortlich. Die Informationsrechte liegen bei e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. All rights reserved.
    When utilizing information in electronic format, an active hyperlink to e-finance.com.ua is required. The opinions of the authors may not align with the editorial stance. The advertiser is responsible for the content of advertisements. Information rights belong to e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Podczas korzystania z informacji w formacie elektronicznym wymagane jest aktywne hiperłącze do e-finance.com.ua. Opinie autorów mogą nie pokrywać się ze stanowiskiem redakcji. Za treść ogłoszeń odpowiada reklamodawca. Prawa informacyjne należą do e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Все права защищены.
    При использовании информации в электронном формате активная гиперссылка на e-finance.com.ua обязательна. Мнения авторов могут не совпадать с позицией редакции. Рекламодатель несет ответственность за содержание рекламных объявлений. Права на информацию принадлежат e-finance.com.ua.