З декількох раніше запропонованих сценаріїв обрано комбінований варіант, що передбачає як фінансування під держгарантії України з відстроченням платежу (це одна з умов участі в проекті Внєшекономбанку Росії), так і класичну концесію
До спорудження нової гілки київського метро може бути залучене ВАТ “Трансинжстрой”, яке в радянський час спеціалізувалося на будівництві секретних ліній Московського метрополітену й підземних бункерів. За словами співрозмовника видання, російська компанія претендує на роль виконавця робіт загальною вартістю $2,25 мільярди і 29 березня вже встигла презентувати у київській мерії свій проект, повідомляє “Коммерсант-Украина”.
“З декількох раніше запропонованих сценаріїв обрано комбінований варіант, що передбачає як фінансування під держгарантії України з відстроченням платежу (це одна з умов участі в проекті Внєшекономбанку Росії), так і класичну концесію”,— розповів співрозмовник видання.
Він додав, що наразі столична влада вже веде консультації з Мінфіном про виділення держгарантій, і у випадку позитивного рішення тендер з відбору виконавця проекту буде оголошений упродовж місяця.
Те, що в мерії презентували проект будівництва метро від ВАТ “Трансинжстрой”, підтвердив і заступник начальника Департаменту економіки й інвестицій київської адміністрації Роман Качур.
“Офіційного рішення поки немає. Запропоновано чотири варіанти фінансування проекту, остаточний вибір буде залежати від згоди Кабінету міністрів виділити держгарантії”,— сказав він.
Качур додав, що мерія направила відповідний лист і чекає на рішення.
“За нашою інформацією, у держбюджеті ліміти на цей рік, які дозволяють вписати цей проект, є”, — заявив Качур.
Видання відзначає, якщо Внєшекономбанк візьметься фінансувати проект, то будувати київське метро буде компанія з Росії.
“У меморандумі Внєшекономбанку записано, що він може кредитувати тільки російські компанії”,— пояснив співрозмовник видання і додав, що зараз тривають консультації щодо відбору кандидатів.
Раніше в якості потенційних генпідрядників називалися структури співвласника “Мосметробуду” Андрія Бокарьова й колишнього голови ради директорів петербурзького ЗАТ “Вагонмаш” Сергія Кияшка (співвласника “Київметробуду”).
На останньому етапі з’явився ще один серйозний претендент – ВАТ “Трансінжбуд”, колишнє 10-е управління Головтунельметробуду Міністерства транспортного будівництва СРСР.
Загальна вартість проекту будівництва нової гілки київського метро оцінюється в $2,25 мільярди. Гілка завдовжки 14,5 км піде із правого берега Дніпра на лівий, у спальні райони, з якими зараз немає достатнього сполучення. Мова йде про будівництво 12 нових станцій. У перспективі ця гілка буде добудована до аеропорту Жуляни.
Консультанти пропонують розділити проект на два етапи. Перший передбачає будівництво центральної ділянки завдовжки 7,3 км, а також добудову моста через Дніпро, спорудження шести станцій і двох пересадних вузлів — “Подільська” і “Глибочицька”.
Передбачається, що будівництво цієї ділянки вартістю близько $1,25 мільярда в основному профінансує Внєшекономбанк під держгарантії України.
Подейкують, що буде також залучений і Промінвестбанк, українська “дочка” Внєшекономбанку.
Крім того, інтерес до проекту вже виявив Європейський інвестиційний банк.
Будівництво першого пускового комплексу (ділянка “Райдужна” – “Подільська”) міська влада розраховує завершити до кінця 2015 року.
Реалізація третього пускового комплексу (довжина – 7 км, шість станцій на лівому березі від станції “Райдужна” і депо) припускає створення консорціуму інвесторів для будівництва й експлуатації інфраструктури ділянки на 25 років на умовах концесії.
Приблизна вартість – близько $1 мільярда. Строк будівництва – 2017 рік. При цьому місто має намір внести центральну ділянку концесіонерові в якості капітального гранту.
Підбиратиме учасників консорціуму інша дочірня структура Внєшекономбанку – ІК “ВЕБ Капітал”.
e-finance.com.ua