Ми продовжуємо перевіряти скарги киян на товари та послуги. Цього разу до нас звернувся киянин Олександр Панфьоров. Він придбав в інтернет-магазині новий телефон, але виявилося, що апаратом вже хтось користувався до нього: там були тріщини, подряпини та погана проклейка. Хлопець зателефонував до магазину – там його ігнорують і досі. «Свідомо» вирішило розібратися, чи можливо у такому випадку повернути магазину телефон, а собі – гроші.
Що сталося
Олександр давно придивився собі омріяний телефон, проте купити його в Україні було вкрай важко. Стільникові американського виробника Motorola припинили продавати в нашій країні ще з 2010 року. «Я дуже хотів собі телефон цієї марки. Обрав Motorola Droid Razr Maxx XT912. Замовляти його з-за кордону боявся через транспортування», – пояснює Олександр. Хлопець взявся шукати омріяну модель у Києві. Після місяців пошуків він знайшов кілька місць, де продавали ці телефони. «В Києві існують лише 2 інтернет-магазини, які продають Motorola. Я обрав собі той, який солідніше виглядав – arum.com.ua», – розповідає Панфьоров. Хлопець зателефонував та зробив замовлення. Він хотів забрати покупку прямо з офісу компанії, проте йому сказали, що вони доставляють замовлення лише кур’єром. Олександр погодився на умови: «Мене трохи здивувала відсутність офісу, чи то небажання бачити там клієнтів, але я дав свою адресу». Молодий чоловік чекав на свій телефон 4 тижні замість обіцяних двох. Раптом йому подзвонили у двері. «До мене прийшов кур’єр та віддав моє замовлення. Я звірив IMEI-код, отримав гарантійний талон, чек – все як треба. Коли ж працівник магазину пішов, я вже вирішив детальніше розглянути нову покупку. Я одразу ж виявив відколи, подряпини, погану проклейку деталей. Мені свого часу доводилось працювати з мобілками, тому я впевнено можу сказати: мені продали телефон колишнього використання як новий», – розповідає Олександр.
Що кажуть в «Арумі»
Сашко зателефонував в компанію, щоб розібратися. «Я зателефонував у день покупки, 9 січня. В принципі, не хвилювався, адже телефон на гарантії», – розповідає хлопець. Проте, того дня йому так і не відповіли. Наступного ранку він все ж додзвонився до компанії. «У них на сайті вказані телефони технічної підтримки та відділу продажів. Я дзвонив за усіма номерами відділів продажів, проте там мені щоразу казали, що вони до цього не причетні і мені потрібно телефонувати у технічний відділ. В останньому просто не брали слухавки, втім і у відділі продажів згодом припинили відповідати», – зітхає Сашко. Так у дзвінках він провів 2 тижні, як раз доки в нього не закінчилася гарантія на телефон. «Я б з радістю пішов до магазину, аби там розібратися з ситуацією. Проте, в них навіть на сайті немає жодної адреси. Тому, мені довелося йти в міліцію», – каже Олександр. Журналісти «Свідомо» спробували додзвонитися до магазину. Ми зателефонували в «Арум», аби нам прокоментували ситуацію. Хлопець попросив зачекати та відклав трубку. Нам було чутно, як він шукав когось, хто б відповів на наші запитання, проте ніхто не погоджувався. Зрештою, хлопець сам повернувся до телефону: «Мы интернет-магазин и пресс-конференций не проводим». Далі ми почули гудки.
Що каже закон
«У такому випадку свої гроші повернути можна, хоча це буде досить тривалий процес. Перш за все варто звернутися до міліції. Потім, треба буде навести докази, що покупка має дефект, який не був вчинений через дії покупця, біль того, він їх помітив і зателефонував у сервісний центр протягом дії гарантії. Для цього правоохоронці візьмуть роздруківки дзвінків Олександра. Але спершу потрібно, щоб міліціонери взялися за діло. Там повинні провести слідчі дії, і, у разі, якщо докази будуть знайдені, можна сміливо звертатися до суду», – коментує юрист.
Увага! «Свідомо» не ставить за мету дискредитувати чи пропагувати послуги жодної компанії. Наша мета – допомогти людям захистити свої права споживачів. Якщо будь-яка компанія виправить порушення, про які ми пишемо, ми з радістю додамо інформацію про це до статті. Якщо ви готові захищати себе юридичними методами, ми можемо познайомити вас із юристами.
e-finance.com.ua