Російські медіа змінюють свою стратегію в інформаційній війні проти України і Заходу. Контрольовані російські ЗМІ, такі як Russia Today (RT), водночас розширюють свою діяльність і знаходять більш розумні шляхи розповсюдження фальшивої аби оманливої інформації. Таку заяву зробила спів-засновниця StopFake Марго Гонтар під час брифінгу в Українському кризовому медіа-центрі.
StopFake – це незалежна українська організація, яка виявляє дезінформацію або фальсифіковану інформацію, що надходить з російських медіа з наміром налаштувати російську та міжнародну думку проти України. Російські медіа регулярно розповсюджують фальсифіковані або підроблені фотографії з України, або ж поширюють явно фальсифіковані медіа звіти. StopFake заснували аби відтіснити цю кампанію шляхом фактичної перевірки різних претензій. StopFake виявилася надзвичайно успішною в протистоянні російським медіа атакам, навіть не зважаючи на проблеми з фінансуванням. «StopFake – це незалежна організація, і в нас є певні пов’язані з цим проблеми, зокрема недостатнє фінансування», – заявила Гонтар.
Гонтар розповіла про недавнє порушення журналістської етики зі сторони російських ЗМІ та уряду. Нещодавно, представництво Постійної місії Росії в ООН в Женеві опублікувало в соціальній мережі Твіттер зображення українського прапора, що майорів поруч із прапором фашистської Німеччини, заявивши при цьому, що це фото вказує «фашистські переконання» України. StopFake виявили, що фото насправді було зроблене три роки тому під час зйомок фільму в Харкові, і закликали російську дипломатичну місію видалити публікацію.
Гонтар вважає, що зусилля таких ресурсів як StopFake спонукали російську медійну машину до зміни стратегії. Тепер російські медіа рідше використовують фото з інших конфліктів, які можна легко перевірити, і почали підробляти фотографії. Вони також почали витягувати історії з контексту, звітуючи про мітинг проти української влади в південній Україні без надання реальних цитат або доказів вимог мітингу.
Гонтар та StopFake очікують, що в ЗМІ почнеться нова антиукраїнська кампанія. «Ми побоюємося того, що наразі в нас спокійно, якась пауза, але очікуємо більш активної російської медіа кампанії», – зазначила вона. «RussiaToday вдвічі збільшує фінансування на наступний рік, ніж планувалося.» До того ж, RT розширюється, додаючи до своїх трансляцій ще німецьку та французьку мови. Це особливо бентежить, адже такий крок направлений на зниження підтримки України в Західній Європі. «Німецьке суспільство не готове до атак путінських ЗМІ німецькою мовою», – сказала Гонтар. Хоча пауза у військовому протистоянні в східній Україні створила певне затишшя в фальшивому медіа звітуванні, всі показники вказують на те, що Росія готова посилити свою медіа атаку в майбутньому.
e-finance.com.ua