• Main Page / Головна
  • Newsline / СТРІЧКА НОВИН
  • Archive / АРХІВ
  • Contacts / Контакти
  • RSS feed
  • This online newspaper has been in publication since September 9, 2005
  • Спілкуємося на актуальні теми засобами телефонного зв’язку
    2014-11-26 17:15:58

     

    Днями в ДПІ у Голосіївському районі відбувся черговий сеанс «гаряча лінія». 

    Цього разу з платниками податків району спілкувалися на тему: «Законодавчі нововведення щодо продажу підакцизних товарів». Розмовляла з платниками та надала відповіді на питання, що їх цікавили, заступник начальника ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві – Кірієнко Тетяна Павлівна.

    До Вашої уваги пропонуємо деякі запитання та відповіді, що обговорювалися під час сеансу «гаряча лінія»:

    Питання: Які саме сталися нововведення в законодавстві щодо продажу підакцизних товарів? Коли вони вступили у силу?

    Відповідь: З 1 листопада маркуванню підлягають слабоалкогольні напої. Відповідно до Закону України від 31.07.2014 № 1621- VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України» акцизним податком оподатковується продукція товарних позицій 2103 90 30 00, 2106 90 (згідно з УКТ ЗЕД), в якій вміст спирту етилового складає 8,5 % об'ємних одиниць і більше. Для таких алкогольних напоїв встановлено ставку акцизного податку в розмірі 70,53 грн. за 1 літр 100 % спирту.

    Нагадуємо, до алкогольних напоїв віднесено продукти, одержані шляхом спиртового бродіння цукровмісних матеріалів або виготовлені на основі харчових спиртів. Ті напої, які містять у собі спирт етиловий більше 8,5 %,що раніше класифікувались як продукти дієтичного харчування, лікарські засоби, інша аналогічна продукція, що класифікується в товарних позиціях 2103 90 3000, 2106 90 (згідно з УКТ ЗЕД), і не маркувались акцизними етикетками, відтепер підпадають під категорію «алкогольних напоїв» з обов'язковим маркуванням акцизного податку.

    Для реалізації таких алкогольних напоїв з 1 листопада 2014 року, відповідно до Податкового кодексу України та Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», суб'єктам господарювання необхідно одержати ліцензію на право торгівлі ними.

    Нагадуємо також, що з 1 вересня, згідно із Законом України № 1621-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України», підвищено ставки акцизного податку на тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну і мінімальне акцизне податкове зобов'язання зі сплати акцизного податку. Зокрема, на тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну підвищено специфічну ставку акцизного податку на 5%, при цьому адвалорна ставка податку залишилася незмінною - 12 %. Мінімальне акцизне податкове зобов'язання при реалізації тютюнових виробів наразі становить:

    -  для сигарет із фільтром - 304,11 грн. за 1 тис. штук;

    -  для сигарет без фільтра - 133,35 грн. за 1 тис. штук.

    Питання: Чи посилено відповідальність за недотримання законодавства у сфері виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів?

    Відповідь: Законом України від 12.08.2014р. № 1638-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо посилення контролю за обігом підакцизних товарів та уточнення окремих податкових норм», підвищено розміри фінансових санкцій до суб’єктів господарювання у вигляді штрафів у разі:

    - виробництва спирту етилового, коньячного і плодового, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, спирту-сирцю виноградного, спирту-сирцю плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів без наявності ліцензії - 200% вартості виробленої продукції, але не менш 85000 гривень (до 4 вересня 2014 – 8500 гривень);

    - виробництва алкогольних напоїв з використанням інших видів спирту – 200% вартості виробленої продукції, але не менше 15000 гривень (раніше – 8500 гривень);

    - оптової (включаючи імпорт та експорт) і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності ліцензій – 200% вартості отриманої партії товару, але не менше 17000 гривень (раніше –1700 гривень);

    - роздрібної торгівлі алкогольними напоями через електронний контрольно-касовий апарат, не зазначений у ліцензії – 200% вартості реалізованої через такий контрольно-касовий апарат продукції, але не менше 10000 гривень (замість 1000 гривень);

    - зберігання спирту, або алкогольних напоїв, або тютюнових виробів у місцях зберігання, не внесених до Єдиного реєстру, - 100% вартості товару, який знаходиться в такому місці зберігання, але не менше 17000 гривень (замість 1700 гривень);

    - використання спирту-сирцю виноградного або спирту-сирцю плодового у спосіб, не передбачений Законом України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», - 200% вартості спирту, але не менше 17000 гривень (замість 1700 гривень);

    - оптової або роздрібної торгівлі коньяком, алкогольними напоями, горілкою, лікеро-горілчаними виробами та вином за цінами, нижчими за встановлені мінімальні оптово-відпускні або роздрібні ціни на такі напої - 100 відсотків вартості отриманої партії товару, розрахованої виходячи з мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін, але не менше 10000 гривень (замість 5000 гривень);

    - роздрібної торгівлі тютюновими виробами за цінами, вищими від максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених виробниками або імпортерами таких тютюнових виробів, - 100 відсотків вартості наявних у суб'єкта господарювання тютюнових виробів, але не менше 10000 гривень (замість 1000 гривень);

    - виробництва, зберігання, транспортування, реалізації фальсифікованих алкогольних напоїв чи тютюнових виробів; алкогольних напоїв чи тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими марками акцизного податку - 200 відсотків вартості товару, але не менше 17000 гривень (замість 8500 гривень);

    - неподання чи несвоєчасного подання звіту або подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати відповідні ліцензії, - у розмірі 17000 гривень (замість 1700 гривень).

    Також перелік порушень, за які до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів, доповнений  таким: у разі порушення вимог частини третьої статті 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» щодо імпорту на митну територію України або придбання паперу цигаркового та фільтрів для виробництва сигарет без ліцензії на право виробництва тютюнових виробів та/або їх реалізації на митній території України – 100% вартості партії товару, але не менше 15000 гривень.

    Вказані норми Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо посилення контролю за обігом підакцизних товарів та уточнення окремих податкових норм» щодо посилення контролю за обігом підакцизних товарів набрали чинності з 4 вересня 2014 року.

    Питання: Які особливості оподаткування підакцизної продукції на території окупованого півострову Крим?

    Відповідь: Законом України від 12.08.2014 № 1636-VІІ «Про створення вільної економічної зони «Крим» та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України», який набрав чинності 27 вересня 2014 року, передбачено таке оподаткування підакцизної продукції:

    -  марки акцизного податку, що залишаються невикористаними на дату набрання чинності цього Закону виробниками алкогольних напоїв та тютюнової продукції, які були зареєстровані на тимчасово окупованій території до початку окупації:

    а)  або використовуються на іншій території України за умови сплати належних сум акцизного податку;

    б) або в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, передаються іншим виробникам алкогольних напоїв та тютюнової продукції, зареєстрованим на іншій території України. У цьому випадку такі виробники відшкодовують витрати, понесені на оплату вартості виготовлення зазначених марок акцизного податку, на погоджених між сторонами умовах та сплачують належні суми акцизного податку;

    в) або повертаються контролюючому органу - продавцю марок акцизного податку в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

    У цьому випадку:

    -  сума сплаченого акцизного податку повертається виробнику алкогольних напоїв та тютюнової продукції або, за його бажанням, враховується у зменшення його зобов'язань з акцизного податку в наступних податкових періодах;

    - витрати, понесені на оплату вартості виготовлення зазначених марок акцизного податку, не відшкодовуються;

    -  контролюючий орган приймає рішення про знищення таких марок акцизного податку або про їх видачу іншим виробникам алкогольних напоїв та тютюнової продукції, зареєстрованим на іншій території України, без справляння плати за виготовлення таких марок.

    Порядок знищення або видачі зазначених марок акцизного податку встановлюється Кабінетом Міністрів України або уповноваженим органом із питань Криму.

    У разі ввезення на іншу територію України тютюнової продукції або алкогольних напоїв, що були вироблені на тимчасово окупованій території до 27 вересня 2014 року, платник податку подає контролюючому органу, разом з іншими документами, передбаченими Митним кодексом України, примірник заявки-розрахунку з позначкою продавця марок акцизного податку про сплату виробником сум податку з алкогольних напоїв, для виробництва яких використовується спирт етиловий неденатурований, до відповідного бюджету в повному обсязі та/або примірник заявки-розрахунку з позначкою продавця марок акцизного податку про сплату платником податку сум податку з алкогольних напоїв, для виробництва яких не використовується спирт етиловий неденатурований, до державного бюджету в повному обсязі.

    ДПІ у Голосіївському районі

    ГУ ДФС у м. Києві

    e-finance.com.ua

    Увага!!! При передруку матеріалів з E-FINANCE.COM.UA активне посилання (не закрите в теги noindex або nofollow, а саме відкрите!!!) на портал "Фінансові новини E-FINANCE.COM.UA" обов'язкове.

    WARNING! When reprinting materials from E-FINANCE.COM.UA, it is mandatory to include an active link (not closed in noindex or nofollow tags) to the portal "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" that remains open.

    WARNUNG!!! Beim Nachdruck von Materialien von E-FINANCE.COM.UA ist ein aktiver Link (nicht geschlossen in Noindex- oder Nofollow-Tags, sondern offen!!!) zum Portal „Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA“ obligatorisch.

    OSTRZEZENIE!!! Podczas przedrukowywania materialow z E-FINANCE.COM.UA, aktywny link (nie zamkniety w tagach noindex lub nofollow, ale raczej otwarty!!!) do portalu "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" jest obowiazkowy.

    Внимание!!! При перепечатке материалов с E-FINANCE.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Финансовые новости E-FINANCE.COM.UA" обязательна.

    E-FINANCE.COM.UA
    E-mail: info@e-finance.com.ua

    © E-FINANCE.COM.UA. Усі права захищені. При використанні інформації в електронному вигляді активне посилання на e-finance.com.ua є обов'язковим. Думки авторів можуть збігатися з позицією редакції. За зміст реклами відповідальність несе рекламодавець. Права на інформацію належать e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Alle Rechte vorbehalten.
    Bei der Nutzung von Informationen in elektronischer Form ist ein aktiver Hyperlink zu e-finance.com.ua erforderlich. Die Meinungen der Autoren stimmen möglicherweise nicht mit der redaktionellen Haltung überein. Für den Inhalt der Anzeigen ist der Werbetreibende verantwortlich. Die Informationsrechte liegen bei e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. All rights reserved.
    When utilizing information in electronic format, an active hyperlink to e-finance.com.ua is required. The opinions of the authors may not align with the editorial stance. The advertiser is responsible for the content of advertisements. Information rights belong to e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Podczas korzystania z informacji w formacie elektronicznym wymagane jest aktywne hiperłącze do e-finance.com.ua. Opinie autorów mogą nie pokrywać się ze stanowiskiem redakcji. Za treść ogłoszeń odpowiada reklamodawca. Prawa informacyjne należą do e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Все права защищены.
    При использовании информации в электронном формате активная гиперссылка на e-finance.com.ua обязательна. Мнения авторов могут не совпадать с позицией редакции. Рекламодатель несет ответственность за содержание рекламных объявлений. Права на информацию принадлежат e-finance.com.ua.