1 грудня в приміщенні Українського Кризового Медіа-Центру відбулася презентація двох законопроектів: «Про Кабінет Міністрів України» та «Про центральні органи виконавчої влади». У разі ухвалення парламентом відповідні закони покращать систему менеджменту в Кабінеті Міністрів України, що дозволить прискорити процес впровадження реформ. Відповідні законопроекти визначені експертами ініціативи Реанімаційний Пакет Реформ, як першочергові для ухвалення протягом першого місяця роботи Парламенту VIII скликання.
Оскільки система державного управління може стати як двигуном, так і гальмом процесу реформування країни, то саме відповідні закони можуть зрушити процес з мертвої точки – впевнені експерти РПР. «Реформа уряду повинна стати трампліном всіх інших реформ. Для початку, ми маємо отримати шляхом реформи професійний уряд. Потрібно запровадити повноцінні посади керівників апаратів міністерств (державних секретарів) – професійних державних службовців, які не будуть відчувати в своїй роботі змін політичного клімату. Також важливо здійснити процес деконцентрації та раціоналізації повноважень: заступники міністрів повинні призначатися за поданнями міністрів, а не за квотним принципом. Водночас керівники і заступники керівників «інших центральних органів виконавчої влади» – повинні призначатися на основі законодавства про державну службу.» – зазначає Ігор Коліушко, голова правління Центру політико-правових реформ, експерт РПР.
Іншою важливою зміною, яку повинен внести в роботу уряду новий закон про Кабмін є зміна акцентів в роботі очільників міністерств. «Міністр повинен займатися створенням політики в своїй сфері, лобіюванням ухвалення відповідних реформ в парламенті, а також моніторингом імплементації. Вся інша, так звана «поточка» не повинна бути сферою повноважень міністра», – наголошує Віктор Тимощук, експерт РПР з публічної адміністрації.
Зі свого боку радник Адміністрації Президента Іван Хілобок зазначив, що реформа державного управління зазначена пріоритетною у візії «Стратегія 2020». «Необхідно розмежувати і чітко окреслити відповідальність міністерств, підвищити відповідальність окремих міністрів за результати їхньої діяльності. Кожен уряд має звітувати про це. Ми вважаємо що основною реформою у процесі державного управління має стати система встановлення чітких цілей і моніторинг їхнього досягнення – як держави в цілому, так і окремних міністрів. Саме це і покликані зробити пропоновані законопроекти».
Новий закон про КабМін також змінить традиції ухвалення урядових рішень. Законопроект передбачає запровадження прозорих процедур підготовки і прийняття урядових рішень на основні «аналізу політики» з належними публічними консультаціями, адже станом на сьогодні більше половини урядових рішень приймаються «з голосу», без попереднього обговорення з експертами та громадськістю.
e-finance.com.ua