Закон «Про державний бюджет України» замість того, аби вирішити економічні проблеми країни та сприяти реформам, перешкоджає виходу економіки з кризи. Держкарбницю знову планують наповнювати, ґрунтуючись на малоймовірних макропоказниках, не скорочуючи при цьому роздуті витрати держапарату. У документі передбачається підвищення частки державних доходів і витрат у ВВП на 3-3,5% від ВВП, замість необхідного для країни зниження цієї частки. Таку заяву зробили експерти Реанімаційного пакету реформ під час прес-брифінгу в Українському кризовому медіа-центрі.
Дохідна частина бюджету складена занадто оптимістично. По податку на доходи, прибуток і приріст ринкової вартості планується зібрати ту ж частку у ВВП, що і в 2013 році, тоді як під час кризи вона, як правило, просідає (наприклад, в 1-3 квартали 2014 р. просіла на 0,7% від ВВП). Таким чином, заявлений дефіцит державного бюджету в 63 670 млн гривень (3,6% від очікуваного МВФ в 2014 році номінального ВВП) занижений, в реальності він буде більшим.
Передбачено цілий ряд статей витрат, які фінансуються за допомогою облігацій внутрішньої держпозики, що в нинішніх умовах означає емісійне фінансування з боку НБУ – 31 500 млн грн для покриття збитків Нафтогазу України, 20 000 млн грн для фінансування фонду ґарантування вкладів фіз.осіб і 36 500 млн грн для рекапіталізації банків. Крім того, 65 400 млн грн свого прибутку до бюджету повинен перерахувати НБУ, що, фактично, також є емісійним фінансуванням. Таким чином, сукупний дефіцит бюджету держсектора складе близько 13% від ВВП, де більша частина його буде покриватися за допомогою друкарського верстата. Це загрожує подальшим падінням гривні, високою інфляцією і вимиванням резервів НБУ, а в найближчій перспективі (залежно від ситуації, це може статися вже в 2015 році) – гіперінфляцією, схожою з тією, яка була в 90-х.
Експерт РПР Павло Кухта зазначає: «Прийнятий бюджет перешкоджає макроекономічній стабілізації та виходу економіки з кризи. Єдиний варіант, при якому його виконання не призведе до подальшого обвалу гривні і загрози гіперінфляції, якщо його погодяться профінансувати у великому обсязі міжнародні кредитори. Однак для цього він повинен бути реформістським. Країна може прожити по цьому бюджету в якості тимчасового документа до середини лютого, проте в середині лютого його, в будь-якому випадку, доведеться кардинально змінювати. У грудні депутатами і РПР вже робилися пропозиції, що дозволяють знизити витрати на 3% від ВВП і підняти доходи на 4% від ВВП, за рахунок підвищення оподаткування найбільш корумпованої частини нафтогазового сектора».
На неправомірності ухвалення документу наголошує експерт РПР Віктор Мазярчук: «Внесення до ВРУ проекту державного бюджету, його обговорення та прийняття відбувалося з порушенням регламенту ВРУ та з мінімальним обговореннм експертного середовища. Окрім цього, досі не опубліковані додатки до держбюджету. Це дозволяє маніпулювати з його цифрами».
Експертне середовище наголошує на доцільності всебічного залучення експертів РПР та інших організацій до підготовки змін до Державного бюджету на 2015 рік, які відбудуться як наслідок надання рекомендацій МВФ та дотримання узгодженої Дорожньої Карти Реформ.